МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Бий Тягнибока –рятуй Україну!

08/04/2004 | Микола
Бий Тягнибока –рятуй Україну!
22 липня 2004 року Ця стаття з'явилась на російському сайті gazetasng.ru. "Ратуша" передруковує її, аби читачі самі для себе могли зробити висновок: наскільки вільна у нас журналістика (як опозиційна, так і провладна) і чи зможемо ми колись навчитись мислити самостійно, не керуючись вказівками вигаданих чи справжніх кумирів.

Іван Іванов, 22.07.2004

Українці — нація цивілізована, цілком європейська, можна навіть сказати, просунута, однак, напрочуд, без здатності фантазувати. Тобто, помріяти, скажімо, про інтеграцію з ЄС і НАТО. або про золотоносну трубу — справа свята, але потрібно, щоб "піпл хавав". І тут без Росії українцям нікуди. Політичну арену незалежної засипає стружка російської політтехнології. Ідеї всі їхні, але за це потрібно платити. А оскільки грошей шкода, то роздмухують брати-слов'яни свої дрібні скандали, які базуються на аналогічних москальських.

Посварились тут російські вірмени — Філіп Кіркоров та Ірина Ароян. Добре так, чисто по-російськи посварились. Кіркоров, як людина небідна, відстоюючи у суді своє право матюкатись, залучив адвокатів, а ті, в свою чергу, лінгвістів. Філологи пояснили, що "сиська" у словниках кваліфікується як простомова, а використовуючи ідіому "по х..", той, що її вжив, дав зрозуміти своєму адресатові, що виключає діяльність адресата зі своєї особистої сфери. Використавши термін "п...", Кіркоров узагалі проявив себе як поет, оскільки миттєво зримував його зі словом "звезда". За даними "Известий" ця глибока лінгвістична експертиза коштувала не менше 600 євро.

Тут же у братній Україні, вирішили відреагувати на висловлення члена очолюваної Віктором Ющенком парламентської фракції "Наша Україна" Олега Тягнибока, який заявив, що незалежною керує "москальсько-жидівська мафія". Держкомітет у справах національностей і міграції України звернувся у Генпрокуратуру з проханням дати правову оцінку висловлюванням Тягнибока. Як повідомив голова Держкомітету Геннадій із прізвищем Москаль, ці висловлювання не можна розцінити інакше, ніж як "ксенофобські та антисемітські". "Газета СНГ" цілком безкоштовно, шляхом простого студіювання довідкової літератури, стає на захист українського депутата.

МОСКАЛЬ — не лише москвич, росіянин; але і солдат, військовозобов'язаний. Можливо, пан Тягнибок натякав на роль українського генералітету у держуправлінні.

МОСКАЛИТИ — займатись шахрайством, обдурювати під час торгівлі. Тут пан Тягнибок говорив не інакше, як про економічну політику керівництва України.

ЖИД — єврей, ізраїльтянин, юдей. Тут узагалі нема нічого образливого. Де їх нема ? Є ще і вічний жид Агасфер — персонаж легенд, який виник у середині століття, якого Бог прирік на вічні поневіряння за те, що не дав Христові відпочити на шляху до місця розп'яття. Тут інтереси Христа не варто плутати з інтересами України, тим паче, що церква там відокремлена від держави.

А щодо МАФІЇ, так мафія — безсмертна. І ось цій приємній у всіх відношеннях людині з прізвищем Тягнибок якийсь там Москаль вирішив інкримінувати антисемітизм і ксенофобство. Читаємо далі.

АНТИСЕМІТИЗМ — форма національної і релігійної нетерпимості, яка виражається ворожим ставленням до євреїв. Де, скажіть, де Тягнибок виступає як ворог?

КСЕНОФОБІЯ
хепоs — чужі, сторонні, іноземці, і
рhobos — страх, неприязнь.
Так на те Тягнибок і націоналіст, щоб бути ксенофобом. Слабкі вони люди.

Так що заплутались ви, панове українці. Чи вам не знати, що міжнаціональні стосунки ускладнює криза національної ідентичності. Це так розумно називають відчуття приналежності людини до конкретної національної культури, під час якого вона постійно ототожнює себе з конкретною групою, етносом, нацією, расою. Вітаємо, Тягнибок. Вас криза оминула.

Підготував Микола САВЕЛЬЕВ

Відповіді

  • 2004.08.04 | Микола

    Політична двоєдушність чи доконане рабство?

    Політична двоєдушність чи доконане рабство?
    22 липня 2004 року Виключення народного депутата України О. Тягнибока з фракції „Наша Україна” через начебто його ксенофобські погляди – це чи не найрезонансніша і найменш утішна подія у кадрових ротаціях блоку, із яким більшість українців пов’язує майбутні кардинальні і рішучі зміни у розвиткові української держави не так за формою, як за суттю.

    Таке рішення координаційної ради „Сила народу”, на жаль, є проявом залежності від тих, кого слушно означив п. Тягнибок як „москальсько-жидівська мафія”. Адже жодна освічена людина не сумнівається, у чиїх руках зосереджена влада хто є першопричиною державної руїни. Видається, що блок „НУ” покликаний повернути цю владу корінним господарям української землі. Тому вкрай парадоксальним є звинувачення п. Тягнибока у ксенофобії, антисемітизмі та ще й в провокаціях на тлі правдивого тлумачення нардепом нашої не реабілітованої досі історії і інформаційно-бізнесового окупування країни відверто й оголено названими силами. Жодна держава як самодостатня, а не постколоніальна інституція не допускає подібних речей, а керується інтересами автохтонної титульної нації.

    Саме ця проста істина прозвучала у такій гострій словесній формі, негативно конотацію якої зумисне і лукаво використовують власне ті сили, про яких народ казав: „На злодієві шапка горить”.

    До слова, етноніми жид і москаль були звичними нейтральними історичними назвами цих етносів до утворення СРСР і є такими дотепер за авторитетними академічними лексикографічними джерелами. Зокрема, Словник української мови (СУМ) в одинадцятьох томах подає таке тлумачення етноніма москаль: 1) заст. вояк, солдат; 2) росіянин (Т. IV, стор. 808); жид – 1) заст. єврей; 2) образлива назва. Натомість у нещодавно перевиданій багатющій історичній пам’ятці української мови Словнику Бориса Грінченка маємо: москаль - 1) великорос; 2) солдат (том ІІ, стор. 447); жид – рос. єврей (том І, стор. 483).

    Не складно здогадатися, чому тлумачення цих назв помінялися місцями у СУМі із Словником Б. Грінченка… Це майже, як тепер змінилися пріоритети у відстоюванні інтересів титульної нації і нацменшин. Очевидно, що саме етноніми жид і москаль використовували наші класики, зокрема Т. Шевченко, І. Франко та інші, а поет Абрам Кацнельсон пояснював для тих, хто здатен і хоче розуміти, що „в українській мові, як і в польській, іншого слова як „жид” для означення єврея не існувало”. Привнесено воно, зрозуміло, що з російської мови в часи СРСР. Отож, використання цих етнонімів аж ніяк не мало б стати (зрозуміло, що за цивілізованого розкладу політичних сил у країни) підставою для збіднення блоку „НУ” на таку визначальну націонал-патріотичну силу, яку представляє п. Тягнибок. Чи не задорога плата за нашу псевдотолерантність, гнилу поблажливість та угодовську позицію перед меншинами, які намагаються олігархічно узурпувати владу в країні, поступово перетворюючи корінний етнос на гостя „на нашій не своїй землі”.

    Чи не позбудеться у такий спосіб „НУ” цього націонал-патріотичного ядра, навколо якого у найприродніший спосіб мали б обертатися всі держані структури? Адже націоналізм – це ідеологія любови, а те, що демонструє нам „москальсько-жидівська мафія” називається шовінізмом і з винятковим правом всюдисущого панування.

    Без сумніву, що напередодні виборів очевидна контроверсійність посталого конфлікту. Але позатим цей надуманий конфлікт знаковий в іншому: титульна нація, що не становить собою абсолютної самодостатньої політичної сили, позаяк засадничий націонал-демократичний блок обм’якло піддається не інакше як істерії означених національних меншин, які готові використати будь-який привід, аби оживити привид своєї пригаслої влади на колись окупованих теренах.

    Є, мабуть, сенс подякувати нардепові – нелінгвістові за зривання словесних масок і мовної брехні. Це як раптовий гострий озон, від якого враз заболить голова в адаптованих до отруєного повітря. Але ж сила озону від цього не меншає, як і сила правди у тенденційно сприйнятій лексиці, що має абсолютне право на реалізацію в емоційній, мітинговій промові.

    Сподіваюся, що в „Силі народу” досить високоінтелектуальних гуманістів і людей належного духовного вишколу, які усвідомлюють, що поступ – це гострий зудар антагонізмів, а не мляве позадництво й угодовство, це відстоювання своєї правди у межово-критичній ситуації усіма прийнятними способами, що є, зрештою, банальним інстинктом націо - і самозахисту. Отож позаяк цей конфлікт вже вкотре засвідчив бутафорну незалежність українців в Україні, то власне тепер ми мусимо зробити вибір на реальну незалежність, яку за теперішніх політичних обставин значною мірою можливо зреалізувати усім суспільством, зрозуміло, що за президентства Ющенка.

    Власне, на його долю випало поєднати часом не поєднане, а на долю більшости з нас не втратити ідеологічне вістря націоналізму із безумовним наступальним характером.

    Кандидат філологічних наук
    Доцент кафедри української мови
    Національного університету „Львівська політехніка”
    Ірина Фаріон


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".