Янукович vs Бродський
08/12/2004 | Правник
Як відомо, "Регіони" подали до Верхсуду заяву про скасування реєстрації Бродського кандидатом. Тут не про Бродського, тут про закон.
Відкриваємо Закон "Про вибори президента України":
> Стаття 56. Скасування рішення про реєстрацію кандидата на пост Президента України
> 1. Центральна виборча комісія розглядає питання про звернення до Верховного Суду України щодо скасування рішення про реєстрацію кандидата на пост Президента України у разі:
> 1) звернення кандидата на пост Президента України у будь-який час після його реєстрації, однак не пізніше ніж за п'ять днів до дня виборів або дня повторного голосування, з письмовою заявою про відмову від балотування;
> 2) неподання за сорок днів до дня виборів визначеної частиною першою статті 53 цього Закону кількості підписів на підтримку кандидата на пост Президента України;
> 3) звернення партії (блоку) не пізніш як за п'ятнадцять днів до дня виборів про скасування рішення щодо реєстрації висунутого партією (блоком) кандидата на пост Президента України відповідно до рішення, прийнятого у такому ж порядку, як і рішення про висунення кандидата;
> 4) виникнення обставин, передбачених частинами п'ятою та дванадцятою статті 46 цього Закону;
> 5) припинення громадянства України кандидата;
> 6) вибуття кандидата на пост Президента України за межі України для постійного проживання;
> 7) визнання кандидата на пост Президента України недієздатним чи набрання щодо нього законної сили обвинувальним вироком суду за вчинення умисного злочину;
> 8) реєстрації його кандидатом у народні депутати України, кандидатом у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, кандидатом на місцевих виборах, якщо ці вибори проводяться одночасно з виборами Президента України.
Як бачимо, тут:
а) вказано, що суб'єктом звернення до суду є тільки ЦВК.
б) наведено виключний перелік підстав. І все.
Навіть якщо уявити собі, що цей Закон, як пізнійший і спеціальний акт вищої юридичної сили, "не перебиває" Цивільний процесуальний кодекс, то й останній не дає можливості не те, що скасування реєстрації, а навіть такого звернення до суду:
> Стаття 2437. Подання заяви, скарги
> Скарги на рішення Центральної виборчої комісії про реєстрацію кандидата в Президенти України або про відмову у реєстрації претендента на кандидата у Президенти України можуть бути подані в суд претендентами на кандидата у Президенти України, щодо яких прийнято таке рішення, або уповноваженими особами партій (блоків), ініціативної групи виборців, які висунули даних претендентів, протягом п'яти днів з моменту його прийняття.
> Заява про скасування реєстрації відповідної особи як кандидата в Президенти України подається до Верховного Суду України Центральною виборчою комісією в п'ятиденний строк з дня виявлення порушення вимог виборчого законодавства.
Тому незалежно від ніжного ставлення тов.Янусовича до тов.Бродського, то якщо за законом, то заява тов.Янусовича повинна набути аеродинамічних якостей фанери над Парижем.
Відкриваємо Закон "Про вибори президента України":
> Стаття 56. Скасування рішення про реєстрацію кандидата на пост Президента України
> 1. Центральна виборча комісія розглядає питання про звернення до Верховного Суду України щодо скасування рішення про реєстрацію кандидата на пост Президента України у разі:
> 1) звернення кандидата на пост Президента України у будь-який час після його реєстрації, однак не пізніше ніж за п'ять днів до дня виборів або дня повторного голосування, з письмовою заявою про відмову від балотування;
> 2) неподання за сорок днів до дня виборів визначеної частиною першою статті 53 цього Закону кількості підписів на підтримку кандидата на пост Президента України;
> 3) звернення партії (блоку) не пізніш як за п'ятнадцять днів до дня виборів про скасування рішення щодо реєстрації висунутого партією (блоком) кандидата на пост Президента України відповідно до рішення, прийнятого у такому ж порядку, як і рішення про висунення кандидата;
> 4) виникнення обставин, передбачених частинами п'ятою та дванадцятою статті 46 цього Закону;
> 5) припинення громадянства України кандидата;
> 6) вибуття кандидата на пост Президента України за межі України для постійного проживання;
> 7) визнання кандидата на пост Президента України недієздатним чи набрання щодо нього законної сили обвинувальним вироком суду за вчинення умисного злочину;
> 8) реєстрації його кандидатом у народні депутати України, кандидатом у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, кандидатом на місцевих виборах, якщо ці вибори проводяться одночасно з виборами Президента України.
Як бачимо, тут:
а) вказано, що суб'єктом звернення до суду є тільки ЦВК.
б) наведено виключний перелік підстав. І все.
Навіть якщо уявити собі, що цей Закон, як пізнійший і спеціальний акт вищої юридичної сили, "не перебиває" Цивільний процесуальний кодекс, то й останній не дає можливості не те, що скасування реєстрації, а навіть такого звернення до суду:
> Стаття 2437. Подання заяви, скарги
> Скарги на рішення Центральної виборчої комісії про реєстрацію кандидата в Президенти України або про відмову у реєстрації претендента на кандидата у Президенти України можуть бути подані в суд претендентами на кандидата у Президенти України, щодо яких прийнято таке рішення, або уповноваженими особами партій (блоків), ініціативної групи виборців, які висунули даних претендентів, протягом п'яти днів з моменту його прийняття.
> Заява про скасування реєстрації відповідної особи як кандидата в Президенти України подається до Верховного Суду України Центральною виборчою комісією в п'ятиденний строк з дня виявлення порушення вимог виборчого законодавства.
Тому незалежно від ніжного ставлення тов.Янусовича до тов.Бродського, то якщо за законом, то заява тов.Янусовича повинна набути аеродинамічних якостей фанери над Парижем.
Відповіді
2004.08.12 | Обережний герой
Як на Вашу думку повинні злітати такі заяви
вертикально чи з розбігу?Тобто вже на стадії приймання заяви судом і якоїсь попередньої перевірки чи вже на судовому засіданні? Чи є інститут попередньої правової перевірки заяв судом з метою не допустити заяви з явно неправомірними вимогами до розгляду і таким чином заощадити час і сили суду?
2004.08.12 | Правник
Саме на мою думку - вертикально.
Я не знавець процесуальних тонкощів і коли треба щось з'ясувати, звертаюся не до власної голови, а до закону. Тобто треба лізти до бомаг у кожному випадку спеціяльно. Зараз не маю часу.Але наскільки я розуміюся, суд не має права брати до розгляду заяву, що не відповідає встановленим законодавством вимогам. Але коли вже нащось (безкорисливо, мабуть) взяв, то тоді вже повинен відфутболіти (варіянт - старт з розбігу).
2004.08.12 | DADDY
Приємно мати справу з професіоналом(-)
2004.08.12 | Правник
Дякую. Я аматор (-)
2004.08.12 | 123
Re: Янукович vs Бродський
Правник пише:> Навіть якщо уявити собі, що цей Закон, як пізнійший і спеціальний акт вищої юридичної сили, "не перебиває" Цивільний процесуальний кодекс, то й останній не дає можливості не те, що скасування реєстрації, а навіть такого звернення до суду:
Як я розумію, кодекси "сильніші" від законів, незалежно від часу прийняття і спеціальності.
Було б цікаво побачити текст заяви, поданої до суду Регіонами -- на підставі чого видатний правник Гавриш її подав... Може, якісь загальні цівільні норми....
2004.08.12 | 123
Насправді скарга Регіонами подана правильно
Ось тут її текст:http://www.yabluko.org.ua/yabl-cgi/view.cgi?news/124930110804
Як можна побачити, Регіони фактично оскаржують бездіяльність ЦВК (а не вимагають зняти Бродського), яка за законом мала б (на думку Регіонів) відмовити Бродському, але не зробила цього.
2004.08.12 | Правник
Ні, неправильно
а якщо правильно - тоді з саме таким, неправильним, умислом.Пунктом 5-м своїх вимог вони вимагають скасувати рішення ЦВК про реєстрацію Бродського. Цього (скасування у такому випадку) бути не може, бо див.перше повідомлення.
Заборона поширення-оприлюднення програми - нісенітниця. Закон "Про вибори Президента" такого не передбачає, натомість передбачаючи рівні можливості щодо агітації. При винесенні рішення суд взагалі-то (ну теє...теоретично) має керуватися відповідним зак-вом та Конституцією. Там нічого подібного нема.
Закон "Про вибори презика" недосконали. Зокрема, він не дає можливості зняти з перегонів Янусовича за те, що він наваяв у декларації. Але у цьому випадку Закон захищає зареєстрованого Бродського.
2004.08.12 | 123
Не зрозумів
ЦВК мусила відмовити Бродському через погану програму. Він цього не зробив. Суб*єкт процесу, відповідно до закону, подав скаргу на дії/бездіяльність ЦВК. Тепер суд може присудити ЦВК зробити те, що він мав би зробити, або присудити самому те, що мала вирішити ЦВК (як це треба по процесу, я не знаю). Де проблема?2004.08.12 | Правник
Re: Не зрозумів
Ну дивіться. Закон (про вибори ПУ) і ЦПК визначають: хто і в яких випадках може звертатися щодо скасування реєстрації зареєстрованого кандидата. Все. Інших варіянтів нема. Добре це, чи погано - нема. Нема у Регіонів, у мене, у Вас, у Януковича, у Кучми, у Путіна та Івана Павла ІІ законного (передбаченого законом і захищеного судом) права вимагати скасування ЦВК реєстрації Бродського. Закон обмежує коло суб'єктів та підстави.2004.08.12 | 123
Не згоден
Правник пише:> Ну дивіться. Закон (про вибори ПУ) і ЦПК визначають: хто і в яких випадках може звертатися щодо скасування реєстрації зареєстрованого кандидата.
Регіони звертаються щодо іншого - із скаргою на діяльність/бездіяльність ЦВК. Така скарга передбачена Законом. Регіони посилаютсья на статті 12, 91, 104 Закону про вибори ПУ. Які проблеми?
2004.08.12 | Правник
То маєте право. Які проблеми? (c)
123 пише:> Правник пише:
> > Ну дивіться. Закон (про вибори ПУ) і ЦПК визначають: хто і в яких випадках може звертатися щодо скасування реєстрації зареєстрованого кандидата.
>
> Регіони звертаються щодо іншого - із скаргою на діяльність/бездіяльність ЦВК. Така скарга передбачена Законом. Регіони посилаютсья на статті 12, 91, 104 Закону про вибори ПУ. Які проблеми?
Еге.Скаргу передбачено. Взагалі. З причин усяких і різних.
Але.
Можливості оскарження саме реєстрації кандидата, постанови ЦВК про реєстрації кандидата, заяви про скасування постанови ЦВК про реєстрацію кандидата, скасування реєстрації кандидата тощо (назвіть це як хочте) - не передбачено.
Іншими словами: Закон "Про вибори..." не передбачає ні можливості скасування реєстрації кандидата у такому випадку, ні можливості взагалі звернення до ВСУ з такою вимогою будь-кого, крім самої ЦВК (у винятковому переліку випадків).
Так що скаржитися на ЦВК можна. Тільки якщо такому суб'єктові - то не з такою вимогою і не з таких підстав. А якщо з такою вимогою, то не цьому суб'єктові і не з таких підстав No way.
Такі справи.
P.S. Але я не надто здивуюся, якщо невдовзі ВСУ підтримає саме Вашу точку зору.
2004.08.12 | Правник
Хотів би підсумувати свою думку:
Ніхто.Ніяк.
Не може.
Зняти з перегонів (скасувати реєстрацію).
Зареєстрованого кандидата.
Окрім як.
Верховний суд України.
За зверненням ЦВК (ст.56 Закону "Про вибори президента України").
З підстав, викладених у Законі (та сама стаття) у вигляді виключного переліку.
Знов-таки на мій погляд, єдиним механізмом для команди одного з кандидатів організувати скасування реєстрації кандидата іншого, є звернення до ВСУ зі скаргою на бездіяльність ЦВК - відсутність звернення ЦВК до того ж ВСУ з поданням про скасування реєстрації кандидата. За умови наявності хоча б одної з підстав, наведених у вищезгаданому виключному переліку.
Виключний перелік підстав:
1) звернення кандидата на пост Президента України у будь-який час після його реєстрації, однак не пізніше ніж за п'ять днів до дня виборів або дня повторного голосування, з письмовою заявою про відмову від балотування;
2) неподання за сорок днів до дня виборів визначеної частиною першою статті 53 цього Закону кількості підписів на підтримку кандидата на пост Президента України;
3) звернення партії (блоку) не пізніш як за п'ятнадцять днів до дня виборів про скасування рішення щодо реєстрації висунутого партією (блоком) кандидата на пост Президента України відповідно до рішення, прийнятого у такому ж порядку, як і рішення про висунення кандидата;
4) виникнення обставин, передбачених частинами п'ятою та дванадцятою статті 46 цього Закону ("Якщо особа, висунута блоком кандидатом на пост Президента України, є членом партії, яка вийшла із складу блоку, рішення про її висування блоком втрачає чинність з дня прийняття рішення партією про вихід з блоку", "Якщо рішення, передбачені частиною дев'ятою цієї статті, прийнято до реєстрації кандидата, висунутого блоком, Центральна виборча комісія не розглядає питання про його реєстрацію. Якщо зазначені рішення прийнято після реєстрації кандидата, Центральна виборча комісія на підставі цих рішень скасовує реєстрацію цього кандидата");
5) припинення громадянства України кандидата;
6) вибуття кандидата на пост Президента України за межі України для постійного проживання;
7) визнання кандидата на пост Президента України недієздатним чи набрання щодо нього законної сили обвинувальним вироком суду за вчинення умисного злочину;
8) реєстрації його кандидатом у народні депутати України, кандидатом у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, кандидатом на місцевих виборах, якщо ці вибори проводяться одночасно з виборами Президента України.
Від себе зазначу, що закони не повинні писатися (прийматися - то інша справа, де зміни проблематичні) вар'ятами.
2004.08.12 | Sean
Правова неможливість зняття Ющенка
на мій неюридичний але електоральний смак переважає теоретичну (фантомну) можливість "зняти" Януковича.Правник пише:
> Ну дивіться. Закон (про вибори ПУ) і ЦПК визначають: хто і в яких випадках може звертатися щодо скасування реєстрації зареєстрованого кандидата. Все. Інших варіянтів нема. Добре це, чи погано - нема.
Тому - добре.
2004.08.12 | DADDY
Суд не удовлетворил жалобу «Партии регионов»
- 12/08/04Верховный Суд рассмотрел жалобу Партии регионов, которая просила отменить регистрацию кандидатом в Президенты Михаила Бродского, и отказал в ее удовлетворении. Такое решение приняла коллегия судей Верховного Суда.
Верховный Суд Украины установил, что решение о регистрации Бродского кандидатом в Президенты находится в Центральной избирательной комиссии и принято в соответствии с законодательством. "Суд решил в удовлетворении Партии регионов... отказать", - говорится в решении суда. Решение ВС обжалованию не подлежит.
Партия регионов просила Верховный Суд признать регистрацию Бродского кандидатом в Президенты Центральной избирательной комиссией недействительной, поскольку ЦИК не обратил внимание на то, что в предвыборной программе Бродского есть признаки положений, которые посягают на права и свободы человека, и, вопреки законодательству, не обратился в суд для установлении этого факта, а дал самостоятельную оценку и зарегистрировал Бродского кандидатом в Президенты. Партия считает, что на права и свободы человека посягает положение предвыборной программы Бродского о восстановлении смертной казни.
Партия регионов также считает, что положение программы "Если страна пойдет нынешним путем, вся Украине превратится в сегодняшний Донецк, где много лет хозяйничал выдвиженец власти Виктор Янукович, и будет окончательно сформировано общество неравных возможностей" посягают на честь и достоинство Януковича. По мнению Партии регионов, в программе Бродского есть также положения, направленные на разжигание межэтнической вражды.
ЦИК 6 июля зарегистрировала Януковича кандидатом в Президенты, которого Партия регионов выдвинула на своем съезде, напоминают Українські Новини. А 28 июля ЦИК зарегистрировал Бродского.
http://www.glavred.info/
2004.08.12 | 123
Суд виявився таки розумніший і за мене, і за Правника :)
ЯНУКОВИЧ ПРОГРАВ БРОДСЬКОМУwww.ПРАВДА.com.ua, 12.08.2004, 17:32
Верховний суд України відмовив у задоволенні скарги Партії регіонів, яка просила визнати незаконною реєстрацію Михайла Бродського кандидатом у президенти.
Таке рішення Верховний суд ухвалив на засіданні в четвер, повідомляє Інтерфакс-Україна.
Дослідивши матеріали справи, Верховний суд ухвалив, що ЦВК при прийнятті постанови про реєстрацію Бродського кандидатом обговорювала положення передвиборчої програми кандидата, у тому числі оскаржені Партією регіонів.
За результатами обговорення ЦВК не виявив підстав для звертання до Верховного суду.
...
Рішення Верховного суду остаточне й оскарженню не підлягає.
Представник Януковича в ЦВК Степан Гавриш в інтерв'ю журналістам після оголошення судового рішення заявив, що воно є "формальним, побудованим на суб'єктивних позиціях суддів Верховного суду".
-----
Отже, що сказав суд?
Дійсно, на дії/бездіяльність ЦВК поскаржитись Партія Регіонів могла - тут суд зауважень не мав (підтвердив мою позицію у суперечці з Правиником).
А далі суд сказав так -- ми встановили, що програму ЦВК вивчала і прийняла рішення. Отже, не йдеться про бездіяльність. Якби вона не вивчала програму і зареєструвала Бродського - була б інша справа. А так - вона зробила все, що мала зробити, і прийняла рішення.
А от розглядати правильність цього рішення за скаргою Партії регіонів суд вже не може, оскільки це питання не торкаєтсья питання діяльність/бездіяльність. Тому він сказав "до побачення" і справу закрив.
А Гавриш насправді як раз хотів оскаржити не бездіяльність, а суть рішення (на що він, звісно, права за законом не мав). Гавриш прямо у цьому зізнався, див. вище (щодо формальності рішення).
Дуже логічно суд вчинив, ІМНО.
2004.08.12 | Правник
До 123. Приватно. Іншим не читати!
Шановний пане 123!Я визнаю Ваше повне право вважати, що Ви таки розумніші за мене і припускаю, що так воно і є.
Я також визнаю Ваше право вважати, що в нашій невеличкій дискусії правими залишилися саме Ви , тому що це, врешті, "людське, надто людське".
Мені абсолютно фіолетово, що Ви вважаєте ВСУ (як колективний орган) розумнішим за мене, тому що я достеменно знаю, що це не так . При цьому добровільно стверджую, що принаймні один окремий тамтешній суддя таки да.
Але хулєра ж ясна! Я ніяк не можу погодитися з тим, що ВСУ розумніший за Вас (хоча б тому, що саме Ви придумали блискуче питання: "Кучма за Януковича, а ти?" ). Бог з Вами, це не так! Не грішіть на ВСУ, не намовляйте на себе.
Прошу вважати це ахвіційною довідкою.
Дата.Підпис.
2004.08.12 | 123
Телеграма у відповідь
Правник пише:> Я визнаю Ваше повне право вважати, що Ви таки розумніші за мене і припускаю, що так воно і є.
Важко сказати - думаю, в нас замало інформації для визначення цього.
Щиро кажучи, я не думав над цим питанням. ІМНО, не вірно вважати кожну дискусію тестом щодо "хто розумніший".
Але рішення суду настільки мені сподобалось, що я вирішив сказати - що він саме розумніший
> Я також визнаю Ваше право вважати, що в нашій невеличкій дискусії правими залишилися саме Ви , тому що це, врешті, "людське, надто людське".
Тема для дискусії була досить цікава, ІМНО...
> Мені абсолютно фіолетово, що Ви вважаєте ВСУ (як колективний орган) розумнішим за мене, тому що я достеменно знаю, що це не так .
Тоді я, виходить, теж розумніший за нього (суд). :=))))
Тут є ще й третє пояснення. Дуже ймовірно, що логіку, закладену у рішенні суду, виклав суду представник Бродського, у суд не мав іншого вибору окрім як погодитись з цією логікою.
Це ставить все (особливо суд) на свої міста.
> Але хулєра ж ясна! Я ніяк не можу погодитися з тим, що ВСУ розумніший за Вас (хоча б тому, що саме Ви придумали блискуче питання: "Кучма за Януковича, а ти?" ). Бог з Вами, це не так! Не грішіть на ВСУ, не намовляйте на себе.
Ваша зла іронія так густо перемішана з лєстю (забув українське слово ) (я пам*ятаю, що "блискуче запитання" Ви щиро нахвалювали ) - що я й не знаю, що й відповісти . Ви такі розумніший!
> Прошу вважати це ахвіційною довідкою.
>
> Дата.Підпис.
>
>
Здаюся
2004.08.12 | Правник
Бродський! Агов! Щось у мене гаманець не товстішає (-)
2004.08.13 | politolog
Читайте правду про Бродського і Януковича
Унікальна пропозиція - всі прередвиборчі новини на одній лєнті:http://news.region.dn.ua/details/6652/
дії кандидатів, їх слова, ЦВК, провокації тощо.
Читай ПРАВДУ!