Янукович пропонує повзати тим, хто сумнівається у реальності бюджету-2
09/23/2004 | Майдан-ІНФОРМ
Коментуючи побажання прем‘єра “повзати”, висловлене ним під час зустрічі з виборцями Рівненщини, член парламентського Бюджетного комітету Євген Жовтяк зауважив: “мова цифр і бюджетного документу спростовують ствердження про те, що ці кошти прозоро передбаченні у бюджеті-2005”.
“Матриці проекту бюджету-2005 та рішення уряду про підвищення пенсій до рівня прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб, якщо їх накласти одна на одну, абсолютно не співпадають”, - наголосив він.
“Прем‘єр не втомлюється повторювати, що “кошти на підвищення пенсій передбачені в бюджеті як у поточному році, так і в 2005-му”. Я назвав би це іншим словом, однак нині обмежуся дипломатичним висловом – заява прем‘єр-міністра, м‘яко кажучи, не відповідає дійсності. Цього року уряд встигне профінансувати пенсії за рахунок понадпланових надходжень від приватизації. Що чекає на пенсіонерів наступного року у випадку продовження такої хаотичної, непродуманої політики? Чи передбачені відповідні кошти у бюджеті-2005? Одні лише власні видатки Пенсійного Фонду на виплату трудових пенсій (без урахування трансфертів з Державного бюджету) мали б наступного року, з урахуванням підвищення, скласти щонайменше 52 млрд. грн. Розкриваємо проект кошторису Пенсійного фонду на сторінці 348 другого тому проекту бюджету, і переконуємося на власні очі, що власні видатки Пенсійного фонду на наступний рік передбачено в обсязі 36 млрд. грн., а разом з трансфертами з державного бюджету – 41 млрд.
З урахуванням такого кричущого дисонансу між офіційно поданим проектом бюджету на 2005-й рік та похапцем ухваленим рішенням (Кабмін зібрався для цього навіть у вихідний день) про підвищення пенсій, маю достатньо підстав зробити висновок – урядовій математиці, за якою дефіцит наступного року становитиме 4,9 млрд. грн., або 1,3 % ВВП, віри йняти не можна. В дійсності, якщо закласти до бюджету 11 млрд. нічим поки що не покритого дефіциту ПФ в 2005 році, дефіцит зведеного бюджету України заплановано на наступний рік у розмірі 18 млрд. грн., або майже 4 % ВВП. Гроші для покриття цього дефіциту є, однак частина з них спрямована на інвестиційні проекти сумнівного значення, а частина – традиційно прихована, адже уряд вже оцінив всі переваги того, як можна пускати пилюку в очі виборцю за рахунок коштів, які лежать на депозитах уряду і не мають конкретного бюджетного призначення.
Звісно, впродовж того часу, що залишився працювати цьому урядові, він гарячково зводитиме докупи цифри між першим та другим читанням бюджету, аби привид дефіциту гігантськими розмірами в 4 % ВВП не лякав ані електорат, ані міжнародні фінансові організації. Однак навіщо тоді було подавати 15 вересня в парламент такий бюджетний документ, який встиг застаріти та вщент розбалансуватися, поки його принесли із Кабміну у парламентський сектор реєстрації законопроектів?”, - зазначив Є. Жовтяк.
“Матриці проекту бюджету-2005 та рішення уряду про підвищення пенсій до рівня прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб, якщо їх накласти одна на одну, абсолютно не співпадають”, - наголосив він.
“Прем‘єр не втомлюється повторювати, що “кошти на підвищення пенсій передбачені в бюджеті як у поточному році, так і в 2005-му”. Я назвав би це іншим словом, однак нині обмежуся дипломатичним висловом – заява прем‘єр-міністра, м‘яко кажучи, не відповідає дійсності. Цього року уряд встигне профінансувати пенсії за рахунок понадпланових надходжень від приватизації. Що чекає на пенсіонерів наступного року у випадку продовження такої хаотичної, непродуманої політики? Чи передбачені відповідні кошти у бюджеті-2005? Одні лише власні видатки Пенсійного Фонду на виплату трудових пенсій (без урахування трансфертів з Державного бюджету) мали б наступного року, з урахуванням підвищення, скласти щонайменше 52 млрд. грн. Розкриваємо проект кошторису Пенсійного фонду на сторінці 348 другого тому проекту бюджету, і переконуємося на власні очі, що власні видатки Пенсійного фонду на наступний рік передбачено в обсязі 36 млрд. грн., а разом з трансфертами з державного бюджету – 41 млрд.
З урахуванням такого кричущого дисонансу між офіційно поданим проектом бюджету на 2005-й рік та похапцем ухваленим рішенням (Кабмін зібрався для цього навіть у вихідний день) про підвищення пенсій, маю достатньо підстав зробити висновок – урядовій математиці, за якою дефіцит наступного року становитиме 4,9 млрд. грн., або 1,3 % ВВП, віри йняти не можна. В дійсності, якщо закласти до бюджету 11 млрд. нічим поки що не покритого дефіциту ПФ в 2005 році, дефіцит зведеного бюджету України заплановано на наступний рік у розмірі 18 млрд. грн., або майже 4 % ВВП. Гроші для покриття цього дефіциту є, однак частина з них спрямована на інвестиційні проекти сумнівного значення, а частина – традиційно прихована, адже уряд вже оцінив всі переваги того, як можна пускати пилюку в очі виборцю за рахунок коштів, які лежать на депозитах уряду і не мають конкретного бюджетного призначення.
Звісно, впродовж того часу, що залишився працювати цьому урядові, він гарячково зводитиме докупи цифри між першим та другим читанням бюджету, аби привид дефіциту гігантськими розмірами в 4 % ВВП не лякав ані електорат, ані міжнародні фінансові організації. Однак навіщо тоді було подавати 15 вересня в парламент такий бюджетний документ, який встиг застаріти та вщент розбалансуватися, поки його принесли із Кабміну у парламентський сектор реєстрації законопроектів?”, - зазначив Є. Жовтяк.