МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Другий тур: правова база

11/02/2004 | Nebehr Gudahtt
Прошу надати в цій гілці витяги з Закону про вибори Президента, що стосуються другого туру. Насамперед цікавить процедура формування комісій. Наперед дякую.

Відповіді

  • 2004.11.02 | dim

    Re: Другий тур: правова база

    Сначала о повторном голосовании:

    Стаття 85. Повторне голосування
    1. Повторне голосування призначається на третю неділю після дня виборів з додержанням вимог цього Закону. Повідомлення про дату проведення повторного голосування публікується в газетах "Голос України" та "Урядовий кур'єр" і оприлюднюється в інших засобах масової інформації.

    2. До виборчого бюлетеня для повторного голосування включаються два кандидати на пост Президента України, які у підсумку голосування у день виборів одержали найбільшу кількість голосів, не враховуючи тих кандидатів, які після дня виборів зняли свої кандидатури.

    3. Якщо один з кандидатів, включених до виборчого бюлетеня для повторного голосування, не пізніш як за десять днів до дня повторного голосування зняв свою кандидатуру шляхом подання письмової заяви до Центральної виборчої комісії, або Верховний Суд України за поданням Центральної виборчої комісії у порядку, встановленому цим Законом, прийняв рішення про скасування реєстрації кандидата, включеного до виборчого бюлетеня для повторного голосування, Центральна виборча комісія невідкладно приймає рішення про включення до виборчого бюлетеня кандидата, наступного за кількістю одержаних у день виборів голосів.

    4. Якщо кандидат подав до Центральної виборчої комісії письмову заяву про зняття своєї кандидатури з балотування або Верховний Суд України за поданням Центральної виборчої комісії у порядку, встановленому цим Законом, прийняв рішення про скасування реєстрації кандидата, включеного до виборчого бюлетеня для повторного голосування, пізніше строку, зазначеного у частині третій цієї статті, або з інших причин немає кандидатів, які могли б бути включеними до виборчого бюлетеня для повторного голосування замість вибулого, повторне голосування проводиться щодо однієї кандидатури.

    5. Повноваження члена виборчої комісії, який був включений до складу виборчої комісії за поданням кандидата на пост Президента України, не включеного до виборчого бюлетеня для повторного голосування, припиняються достроково у разі його відсутності двічі поспіль на засіданні виборчої комісії після дня виборів. У разі коли кількість членів виборчої комісії стає при цьому меншою від мінімальної кількості, встановленої частиною другою статті 23 (ТВК - голова, заступник голови, секретар та ін. члени комісії у кількості не менше десяти осіб) або частиною другою статті 24 (ДВК - не менше дванадцяти осіб) цього Закону, відповідна виборча комісія вищого рівня включає до складу комісії інших осіб за поданнями кандидатів на пост Президента України, включених до виборчого бюлетеня для повторного голосування, із забезпеченням рівного представництва кандидатів. Подання до складу дільничної виборчої комісії може бути підписане довіреною особою кандидата на пост Президента України, засвідченим у порядку, передбаченому частиною третьою статті 24 цього Закону.

    6. Голосування, проведення підрахунку голосів та встановлення підсумку голосування у разі повторного голосування проводиться у порядку, встановленому статтями 75 - 83 цього Закону.

    7. Центральна виборча комісія на своєму засіданні на підставі протоколів територіальних виборчих комісій про підсумки повторного голосування в межах відповідних територіальних виборчих округів не пізніш як на п'ятнадцятий день з дня повторного голосування встановлює результати повторного голосування з виборів Президента України, про що складає протокол, до якого заносяться відомості, передбачені частинами першою та другою статті 84 цього Закону.

    8. Якщо до бюлетеня для повторного голосування було внесено дві кандидатури, обраним Президентом України за підсумками повторного голосування вважається кандидат, який за підсумками повторного голосування одержав більшу, ніж інший кандидат, кількість голосів виборців, які взяли участь у голосуванні.

    9. Якщо до виборчого бюлетеня для повторного голосування було включено лише одну кандидатуру, кандидат вважається обраним Президентом України, якщо він одержав більше половини голосів виборців, які взяли участь у голосуванні.

    10. Якщо в результаті повторного голосування обидва кандидати, що балотувалися, набрали однакову кількість голосів, або якщо голосування проводилося по одній кандидатурі і вона не отримала більше половини голосів виборців, які взяли участь у голосуванні, вибори Президента України вважаються такими, що не відбулися.


    Просто интересные моменты:
    ч. 4 ст. 30: Повноваження члена територіальної, дільничної виборчої комісії припиняються достроково виборчою комісією, яка її утворила, у зв'язку з:
    ...
    8) систематичним або грубим порушенням ним законодавства України про вибори, встановленим рішенням суду або рішенням виборчої комісії вищого рівня;
    9) набранням щодо нього законної сили обвинувальним вироком суду за вчинення умисного злочину;

    ч. 9 ст. 30: У разі систематичного невиконання головою або заступником голови чи секретарем покладених на нього обов'язків територіальна або дільнична виборча комісія може звернутися до виборчої комісії, яка її утворила, з мотивованим рішенням про його (їх) заміну, якщо за це проголосувало не менше двох третин членів комісії від її складу. Це рішення підлягає обов'язковому розгляду у строки, зазначені в частині сьомій цієї статті. Таке рішення не тягне за собою припинення повноважень вказаних осіб як членів відповідної виборчої комісії.

    Ст. 36. Список виборців для повторного голосування
    1. Для проведення повторного голосування не пізніш як на одинадцятий день після дня виборів виготовляється новий примірник списку виборців за встановленою формою з урахуванням уточнень, внесених до нього в порядку, встановленому цим Законом.

    2. Список виборців для повторного голосування на звичайній виборчій дільниці виготовляється на основі списку виборців для голосування в день виборів. З цією метою на першому засіданні територіальної виборчої комісії після призначення повторного голосування пакети із списками виборців, які використовувалися у день виборів, розкриваються, про що складається акт за формою, встановленою Центральною виборчою комісією. Такий акт підписується усіма присутніми на засіданні членами комісії, а також присутніми кандидатами, їх довіреними особами, офіційними спостерігачами від суб'єктів виборчого процесу, представниками засобів масової інформації. Після виготовлення нових примірників списків виборців ті списки виборців, які використовувалися для голосування в день виборів, запаковуються на засіданні територіальної виборчої комісії у порядку, передбаченому частиною дванадцятою статті 78 цього Закону. Виготовлені виборчі списки передаються дільничним виборчим комісіям у порядку, встановленому цим Законом.

    3. До списку виборців для повторного голосування на звичайних виборчих дільницях додатково включаються особи, яким виповнюється 18 років до дня повторного голосування включно і які постійно проживають на території відповідної виборчої дільниці.

    4. Особи, включені до списку виборців на підставі відкріпних посвідчень на право голосу у день виборів, до списку виборців для повторного голосування не включаються.

    5. Дільнична виборча комісія отримує від територіальної виборчої комісії та подає список виборців для повторного голосування для загального ознайомлення не пізніш як за сім днів до дня повторного голосування. Уточнення списку проводиться у порядку, встановленому статтями 34 і 35 цього Закону.


    Закон «про вибори Президента України», 5 березня 1999 року, N 474-XIV
    можно найти на www.rada.gov.ua в разделе «Законодавство».
  • 2004.11.02 | catko

    Що з офіційними спостерігачами не від Ю.? (-)

    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2004.11.02 | Prosector

      Re: Що з офіційними спостерігачами не від Ю.? (-)

      Повноваження спостерігачів кандидатів лишаються дійсними до оголошення результатів виборів (так написано в Законі про вибори, ті розділи, де про спостерігачів, точно не пам"ятаю, Ст.76 чи десь там). Результати виборів будуть після 2-го туру...
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2004.11.03 | Сергій Кабуд

        lysta otrymaly?(-)

      • 2004.11.03 | artem

        А що з новими спостерігачами на другий тур?

        Чи можливо записатися спостерігачем на другий тур, якщо не був ним на першому?
        Що з написом "31 жовтня" на посвідченні спостерігача? Чи не стане це приводом відмови у спостеріганні в другому турі, навіть якщо це і дозволено?
  • 2004.11.03 | RdM

    Re: Другий тур: правова база

    У мене таке ж питання. Чи можна стати спостерiгачем прямо зараз?
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2004.11.03 | Mykyta

      Дуже важливе питання

      Мене, наприклад, десь загубили на перший тур. Може хоч на другий вдастся?

      Але, наскільки я розумію, поки ЦВК не прийнла рішення про другий тур, формально нічого зробити не можна. Але ж можна почати збирати заяви, якщо є можливісь дореєструвати.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2004.11.03 | artem

        Положення ЦВК

        Про дату і порядок реєстрації спостерігачів див. http://www.cvk.gov.ua/postanovy/p0164_2004_d.htm.

        Де аналогічний документ про другий тур?

        Чи може хтось обізнаний на законах роз'яснити ситуацію з новими спостерігачами і повноваженнями старих спостерігачів?

        Аналогічні питання про членів коміссії.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2004.11.03 | Mykyta

          Re: Положення ЦВК

          artem пише:

          > Чи може хтось обізнаний на законах роз'яснити ситуацію з новими спостерігачами і повноваженнями старих спостерігачів?
          >
          > Аналогічні питання про членів коміссії.

          Щодо "старих", то тут все однозначно. Вибори закінчуються з оголошенням їх результатів (тобто в даному випадку після другого туру). Повноваження спостерігачів і членів ДВК припиняються з оголошенням результатів виборів. Отже вони виконують свої обов"язки і в другому турі.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".