Відкритий лист до активістів та штабу Ющенка
11/03/2004 | Prosector
(Текст також тут:
http://www.geocities.com/prosectorx/MAHU/20041102OBilozir_2.doc )
02 листопада 2004 року
Факсом: (38-044) 244-34-53
Народному депутату
Оксані Білозір
Керівнику відділу роботи із
закордонним виборчим округом
Виборчий штаб В.Ющенка
Валерію Рябенку
Відділ роботи із закордонним виборчим округом
Виборчий штаб В.Ющенка
Шановні панове!
З огляду на численні порушення прав громадян України щодо реалізації їхнього волевиявлення, подаємо низку питань, терміновий розгляд яких та негайна реакція на які, на думку керівництва Міжнародної Асоціації Громадян України (МАГУ), суттєво сприятиме покращенню ситуації з виборами за кордоном. Пропонуємо об’єднати наші зусилля для вирішення цих питань. Також пропонуємо розповсюдити інформацію про результати їх розгляду якнайширше, шляхом розміщення на вебсайтах, надсилання електронною поштою, публікацій в закордонних ЗМІ, які читають громадяни України за кордоном, а на місцях – зусиллями активістів (листівки у місцях скопичення українців). Звертаємось до усіх громадян України, яким небайдужа доля нашої країни: ми мусимо самі собі допомогти, тому що ані МЗС, ані ЦВК досі не показали адекватної реакції на проблеми голосування за кордоном.
1. Реєстрація для участі в 2-му турі виборів. Працівники виборчих дільниць дають два варіанти: (а) тим, хто був включений в список виборців на підставі особистої заяви, треба знов зареєструватися для участі у 2-му турі або (б) всі, хто проголосував 31-го жовтня, автоматично будуть включені в список для повторного голосування. Згідно нашого розуміння Закону (ч.4 Ст.36) тільки ті, що голосували за відкріпними, не будуть автоматично включені в список для повторного голосування. Чи може якийсь фахівець з законодавства дати відповідь з посиланням на відповідні статті, частини тощо?
2. Визначення “особистого подання письмової заяви… та… паспорта” (Закон про вибори президента (надалі – Закон), ч.12 Ст.35) для закордонних дільниць. Зараз представники виборчих дільниць тлумачать це так: громадянин мусить бути фізично присутній при поданні заяви. З іншого боку, наскільки нам відомо, деякі дільничі комісії приймали заяви по факсу і електронній пошті, а в деяких випадках спочатку заяви теж приймали по факсу, але пізніше це припинили і стали вимагати фізичної присутності. Пропонуємо заохотити чи примусити ЦВК прийняти роз”яснення щодо виконання Закону, що ЦВК може зробити згідно п.1 ч.2 Ст.24 Закону, про те, що подання заяв про включення в список виборців може бути і по факсу (за умови, що до заяви залучено ксерокопію першої сторінки паспорта). Якщо закордонні виборці будуть змушені ще два рази подорожувати до існуючих виборчих дільниць, кількість голосуючих у другому турі навряд чи збільшиться.
3. Консульський облік і списки. Згідно представників закордонних дільничіх комісій, список виборців на дільниці складається з трьох частин: (1) громадяни, які стоять на консульському обліку і автоматично включаються в список виборців (відповідальний за складання – консульський відділ; на нашу думку, це відповідає положенням ч.1 Ст.32 Закону), (2) громадяни, які не стоять на консульському обліку, але подали особисті заяви та (3) громадяни з відкріпними посвідченнями та інші (напр., ті, хто стоїть на консульському обліку, але якимсь чином не внесені в частину 1).
Проблема – у визначенні поняття «стояти на консульському обліку». Згідно представників ДВК №92 (Вашинґтон), консульський відділ пояснив їм, що це стосується людей, які стали на постійний консульський облік (тільки ті, які приїхали на ПММ) або які стали на тимчасовий облік і поновили його пізніше. Тимчасовий облік ніби-то є дійсним тільки на час дії візи/статусу, який громадянин мав, коли вперше став на тимчасовий облік. Після закінчення терміну дії вищезгаданої візи/статусу, тимчасовий облік ніби-то автоматично скасовується, якщо його не було поновлено (на прохання дати нам документ, який би це підтверджував, консульський відділ, за словами голови ДВК, не відреагував). Велика кількість виборців були позбавлені можливості проголосувати, тому що їхній тимчасовий облік закінчився, і консульські відділи не внесли їх у списки. Зауважимо, що консульський облік є добровільним і що з тих, кого ми змогли опитати, ніхто не повідомляв про те, що їм треба через деякий час його відновити, або що треба перереєструватися з тимчасового обліку на постійний у випадках, коли громадянин отримує статус ПММ. Якщо хтось може підтвердити, що це так, треба негайно проінформувати якнаймога більше закордонних виборців про потребу подати заяву на внесення в списки виборців, якщо їхній консульський облік закінчився.
Також, якщо тимчасовий консульський облік справді працює так, як описано вище, це значить, що «нелеґали» (ті, хто залишився за кордоном після закінчення терміну дії їхньої візи/статуса) не можуть ставати на консульський облік (нема підстави, тобто дійсної візи) і, відповідно, не будуть включені в списки, якщо не подадуть заяви. Якщо це справді так, то про це треба негайно повідомити громадян якнаймога ширше.
Додатково, потрібно проінформувати тих, хто, ставши на консульський облік в одній установі, переїхали і тепер мешкають на території, яка прикріплена до іншої консульської установи.
4. Правильність адрес. Правильність адреси виборця за кордоном грає велику роль, тому що запрошення на вибори розсилаються саме по адресах, отриманих від консульських відділів. Згідно працівників виборчих дільниць, немало запрошень повертаються, тому що адресат вже не мешкає за адресою, наданою консульським відділом. Це створює підстави стверджувати, що консульські відділи свідомо подають недостовірні списки, що протирічить ч.1 Ст.32 Закону і наштовхує на думку, що дії консульських установ можуть тягти за собою адміністративну, кримінальну чи іншу відповідальність (Ст.105 Закону).
5. Запобігання подвійного голосування. Розуміючи, що це велика робота, вважаємо, що активістам (спостерігачам та іншим) треба негайно переслати списки з 1-го туру до штабу, щоб перевірити списки в Україні на “мертві душі”. Це може послужити як підстава оскарження результатів по дільницях, де спостерігалися порушення. Будь ласка, повідомте, як надсилати ці списки до штабу в найкращий спосіб (напр., у Вашинґтоні списки було сфотографовано на цифрову камеру). Також потрібно складати списки тих, хто не зміг проголосувати в 1-му турі через обставини, зазначені вище. Будь ласка, повідомте, куди потрібно надсилати ці списки. Водночас, вважаємо, що треба бути готовими складати такі списки і під час повторного голосування.
6.. Можливість створення додаткових закордонних дільниць для 2-го туру виборів (зокрема, відновлення дільниць у м. Калґарі (Канада) та м. Севілья (Іспанія)). Сподіваємося і молимося, що народні депутати і кандидати в президенти можуть примусити МЗС та ЦВК все ж таки відкрити такі дільниці з огляду на те, що відмова в створенні відбулася в результаті зволікання і, вірогідно, інших неправомірних дій з боку МЗС та/або ЦВК. Щодо відкриття інших додаткових дільниць, просимо повідомити, тому що в Законі нічого не сказано про створення таких після першого тура.
6.Транспортування до існуючих дільниць. Якщо проводиться другий тур, потрібно вже зараз починати збирати кошти, щоб довезти виборців з місць, де додаткові дільниці не були створені, до існуючих. Кредитові спілки української діаспори дуже допомогли з транспортом 31-го жовтня, за що їм честь і слава. Закликаємо активістів агітувати місцевих приватних осіб, підприємства та неприбуткові установи, які можуть або надати кошти для транспортування, або (в останньому випадку) збирати кошти від інших як благодійні пожертви, які можна відтягнути з податків (для деяких осіб на Заході це може бути додатковим фактором). Активістів, які вже організували транспорт на 31-е жовтня, прохаємо повідомити в штаб, які кошти для цього потрібні, тому що не завжди можна знайти достатньо місцевих ресурсів.
7. Використання наших дій для агітації в Україні. Вважаємо, що потрібно більш координовано повідомляти громадян України як за кордоном, так і в Україні про нашу боротьбу за голоси. Пропонуємо оголошувати скоординовані акції протесту (знов, і за кордоном, і в Україні) і про це повідомляти українські й закордонні ЗМІ.
Зауважуємо, що складається враження, що зараз наявні ресурси вживаються неефективно (про що свідчять численні дописи, зокрема, на сайті maidan.org.ua), тому що бракує координації зусиль. Відповідно, ми розсилаємо цей лист усім зацікавленим активістам, з якими ми маємо контакт, електронною поштою та шляхом розміщення на вебсайтах. Закликаємо до якнайширшого розповсюдження цієї інформації та термінового вироблення матеріалів, які доступно роз’яснять закордонним виборцям їхні права та вимоги до них у зв’язку з повторним голосуванням.
Щиро,
Михайло Даценко
Президент МАГУ
ukraina-citizen@excite.com
http://www.geocities.com/prosectorx/MAHU/Vybory2004.html
Міжнародна Асоціація Громадян України є неурядовою, неприбутковою правозахисною організацією, що забезпечує соціально-політичний, правничий та економічний захист громадян України,
які постійно або тимчасово перебувають за межами України
http://www.geocities.com/prosectorx/MAHU/20041102OBilozir_2.doc )
02 листопада 2004 року
Факсом: (38-044) 244-34-53
Народному депутату
Оксані Білозір
Керівнику відділу роботи із
закордонним виборчим округом
Виборчий штаб В.Ющенка
Валерію Рябенку
Відділ роботи із закордонним виборчим округом
Виборчий штаб В.Ющенка
Шановні панове!
З огляду на численні порушення прав громадян України щодо реалізації їхнього волевиявлення, подаємо низку питань, терміновий розгляд яких та негайна реакція на які, на думку керівництва Міжнародної Асоціації Громадян України (МАГУ), суттєво сприятиме покращенню ситуації з виборами за кордоном. Пропонуємо об’єднати наші зусилля для вирішення цих питань. Також пропонуємо розповсюдити інформацію про результати їх розгляду якнайширше, шляхом розміщення на вебсайтах, надсилання електронною поштою, публікацій в закордонних ЗМІ, які читають громадяни України за кордоном, а на місцях – зусиллями активістів (листівки у місцях скопичення українців). Звертаємось до усіх громадян України, яким небайдужа доля нашої країни: ми мусимо самі собі допомогти, тому що ані МЗС, ані ЦВК досі не показали адекватної реакції на проблеми голосування за кордоном.
1. Реєстрація для участі в 2-му турі виборів. Працівники виборчих дільниць дають два варіанти: (а) тим, хто був включений в список виборців на підставі особистої заяви, треба знов зареєструватися для участі у 2-му турі або (б) всі, хто проголосував 31-го жовтня, автоматично будуть включені в список для повторного голосування. Згідно нашого розуміння Закону (ч.4 Ст.36) тільки ті, що голосували за відкріпними, не будуть автоматично включені в список для повторного голосування. Чи може якийсь фахівець з законодавства дати відповідь з посиланням на відповідні статті, частини тощо?
2. Визначення “особистого подання письмової заяви… та… паспорта” (Закон про вибори президента (надалі – Закон), ч.12 Ст.35) для закордонних дільниць. Зараз представники виборчих дільниць тлумачать це так: громадянин мусить бути фізично присутній при поданні заяви. З іншого боку, наскільки нам відомо, деякі дільничі комісії приймали заяви по факсу і електронній пошті, а в деяких випадках спочатку заяви теж приймали по факсу, але пізніше це припинили і стали вимагати фізичної присутності. Пропонуємо заохотити чи примусити ЦВК прийняти роз”яснення щодо виконання Закону, що ЦВК може зробити згідно п.1 ч.2 Ст.24 Закону, про те, що подання заяв про включення в список виборців може бути і по факсу (за умови, що до заяви залучено ксерокопію першої сторінки паспорта). Якщо закордонні виборці будуть змушені ще два рази подорожувати до існуючих виборчих дільниць, кількість голосуючих у другому турі навряд чи збільшиться.
3. Консульський облік і списки. Згідно представників закордонних дільничіх комісій, список виборців на дільниці складається з трьох частин: (1) громадяни, які стоять на консульському обліку і автоматично включаються в список виборців (відповідальний за складання – консульський відділ; на нашу думку, це відповідає положенням ч.1 Ст.32 Закону), (2) громадяни, які не стоять на консульському обліку, але подали особисті заяви та (3) громадяни з відкріпними посвідченнями та інші (напр., ті, хто стоїть на консульському обліку, але якимсь чином не внесені в частину 1).
Проблема – у визначенні поняття «стояти на консульському обліку». Згідно представників ДВК №92 (Вашинґтон), консульський відділ пояснив їм, що це стосується людей, які стали на постійний консульський облік (тільки ті, які приїхали на ПММ) або які стали на тимчасовий облік і поновили його пізніше. Тимчасовий облік ніби-то є дійсним тільки на час дії візи/статусу, який громадянин мав, коли вперше став на тимчасовий облік. Після закінчення терміну дії вищезгаданої візи/статусу, тимчасовий облік ніби-то автоматично скасовується, якщо його не було поновлено (на прохання дати нам документ, який би це підтверджував, консульський відділ, за словами голови ДВК, не відреагував). Велика кількість виборців були позбавлені можливості проголосувати, тому що їхній тимчасовий облік закінчився, і консульські відділи не внесли їх у списки. Зауважимо, що консульський облік є добровільним і що з тих, кого ми змогли опитати, ніхто не повідомляв про те, що їм треба через деякий час його відновити, або що треба перереєструватися з тимчасового обліку на постійний у випадках, коли громадянин отримує статус ПММ. Якщо хтось може підтвердити, що це так, треба негайно проінформувати якнаймога більше закордонних виборців про потребу подати заяву на внесення в списки виборців, якщо їхній консульський облік закінчився.
Також, якщо тимчасовий консульський облік справді працює так, як описано вище, це значить, що «нелеґали» (ті, хто залишився за кордоном після закінчення терміну дії їхньої візи/статуса) не можуть ставати на консульський облік (нема підстави, тобто дійсної візи) і, відповідно, не будуть включені в списки, якщо не подадуть заяви. Якщо це справді так, то про це треба негайно повідомити громадян якнаймога ширше.
Додатково, потрібно проінформувати тих, хто, ставши на консульський облік в одній установі, переїхали і тепер мешкають на території, яка прикріплена до іншої консульської установи.
4. Правильність адрес. Правильність адреси виборця за кордоном грає велику роль, тому що запрошення на вибори розсилаються саме по адресах, отриманих від консульських відділів. Згідно працівників виборчих дільниць, немало запрошень повертаються, тому що адресат вже не мешкає за адресою, наданою консульським відділом. Це створює підстави стверджувати, що консульські відділи свідомо подають недостовірні списки, що протирічить ч.1 Ст.32 Закону і наштовхує на думку, що дії консульських установ можуть тягти за собою адміністративну, кримінальну чи іншу відповідальність (Ст.105 Закону).
5. Запобігання подвійного голосування. Розуміючи, що це велика робота, вважаємо, що активістам (спостерігачам та іншим) треба негайно переслати списки з 1-го туру до штабу, щоб перевірити списки в Україні на “мертві душі”. Це може послужити як підстава оскарження результатів по дільницях, де спостерігалися порушення. Будь ласка, повідомте, як надсилати ці списки до штабу в найкращий спосіб (напр., у Вашинґтоні списки було сфотографовано на цифрову камеру). Також потрібно складати списки тих, хто не зміг проголосувати в 1-му турі через обставини, зазначені вище. Будь ласка, повідомте, куди потрібно надсилати ці списки. Водночас, вважаємо, що треба бути готовими складати такі списки і під час повторного голосування.
6.. Можливість створення додаткових закордонних дільниць для 2-го туру виборів (зокрема, відновлення дільниць у м. Калґарі (Канада) та м. Севілья (Іспанія)). Сподіваємося і молимося, що народні депутати і кандидати в президенти можуть примусити МЗС та ЦВК все ж таки відкрити такі дільниці з огляду на те, що відмова в створенні відбулася в результаті зволікання і, вірогідно, інших неправомірних дій з боку МЗС та/або ЦВК. Щодо відкриття інших додаткових дільниць, просимо повідомити, тому що в Законі нічого не сказано про створення таких після першого тура.
6.Транспортування до існуючих дільниць. Якщо проводиться другий тур, потрібно вже зараз починати збирати кошти, щоб довезти виборців з місць, де додаткові дільниці не були створені, до існуючих. Кредитові спілки української діаспори дуже допомогли з транспортом 31-го жовтня, за що їм честь і слава. Закликаємо активістів агітувати місцевих приватних осіб, підприємства та неприбуткові установи, які можуть або надати кошти для транспортування, або (в останньому випадку) збирати кошти від інших як благодійні пожертви, які можна відтягнути з податків (для деяких осіб на Заході це може бути додатковим фактором). Активістів, які вже організували транспорт на 31-е жовтня, прохаємо повідомити в штаб, які кошти для цього потрібні, тому що не завжди можна знайти достатньо місцевих ресурсів.
7. Використання наших дій для агітації в Україні. Вважаємо, що потрібно більш координовано повідомляти громадян України як за кордоном, так і в Україні про нашу боротьбу за голоси. Пропонуємо оголошувати скоординовані акції протесту (знов, і за кордоном, і в Україні) і про це повідомляти українські й закордонні ЗМІ.
Зауважуємо, що складається враження, що зараз наявні ресурси вживаються неефективно (про що свідчять численні дописи, зокрема, на сайті maidan.org.ua), тому що бракує координації зусиль. Відповідно, ми розсилаємо цей лист усім зацікавленим активістам, з якими ми маємо контакт, електронною поштою та шляхом розміщення на вебсайтах. Закликаємо до якнайширшого розповсюдження цієї інформації та термінового вироблення матеріалів, які доступно роз’яснять закордонним виборцям їхні права та вимоги до них у зв’язку з повторним голосуванням.
Щиро,
Михайло Даценко
Президент МАГУ
ukraina-citizen@excite.com
http://www.geocities.com/prosectorx/MAHU/Vybory2004.html
Міжнародна Асоціація Громадян України є неурядовою, неприбутковою правозахисною організацією, що забезпечує соціально-політичний, правничий та економічний захист громадян України,
які постійно або тимчасово перебувають за межами України
Відповіді
2004.11.03 | Сергій Кабуд
Михайле, 100% нашіх бюлетнів можна замінити в літаку
Все це все одно треба робитиціль-
розголос
гвалт, поширення ідеі шо можна протестувати і добитися
2004.11.03 | Prosector
Re: Михайле, 100% нашіх бюлетнів можна замінити в літаку
Замінити можна, але для цього і складаються протоколи засідання ДВК, які потім негайно факсуються до штабу Ю.2004.11.03 | Сергій Кабуд
ага, ну це краще(-)