Відкритий лист до кандидатів у Президенти України
11/18/2004 | Divchina
Відкритий лист до кандидатів у Президенти України Віктора Ющенка та Віктора Януковича
Вельмишановні панове!
За часів СРСР український кінематограф фінансувався з державного бюджету й зазнавав жорстких ідеологічних утисків. Але так чи так на українських кіностудіях щороку вироблялося до 30 повнометражних ігрових фільмів, кілька сотень документальних та науково-популярних короткометражок, понад десяток мультиплікаційних стрічок.
Від початку 1990-х, коли постала незалежна українська держава, національний кінематограф почав занепадати.
Спеціальна освіта, її умови надзвичайно низького рівня, не відповідають сучасним вимогам. Виробництво фільмів зменшилось до кількох одиниць. Вітчизняна телесеріальна продукція сягає того ж рівня. Закономірно, що тим часом кінотеатральний прокат, відеоринок і телебачення пропонують українському глядачеві іноземну кінопродукцію – переважно американську та російську.
Це сталося внаслідок украй пасивної української державної кінополітики. А така фінансово містка галузь, як кінематограф, не може повноцінно існувати й розвиватися без турботи держави. У країні відсутня та законодавча база, що мала б давати в умовах жорсткої конкуренції – як бізнес-конкуренції, так і конкуренції ідей – шанси новітньому українському кінематографу взагалі відбутися.
Сьогодні всі світові розвинені держави розглядають кіно – всередині себе й на світовій арені – як надзвичайно важливий чинник самоідентифікації та ідентифікації, як провідник духовних цінностей нації, країни, суспільства.
Без повноцінного й розвиненого національного кінематографа Україна залишається недорозвиненою державою, країною, що не може запропонувати власному народові та світовій спільноті свого особливого культурного образу, залишається суспільством, яке не має виразно виявлених гуманітарних цінностей.
Пропонуємо висловитися з цього питання, а саме: в чому полягатиме кінематографічна державна політика за приходу до влади нового Президента України?
Цей відкритий лист складено та розповсюджується редакцією KINO-KOЛА (спеціалізований журнал та Інтернет-портал) і наразі оприлюднено через Національний кінопортал KINOKOLO.UA. Відповіді, за які наперед вдячні, будуть оприлюднені таким само чином.
Вельмишановні панове!
За часів СРСР український кінематограф фінансувався з державного бюджету й зазнавав жорстких ідеологічних утисків. Але так чи так на українських кіностудіях щороку вироблялося до 30 повнометражних ігрових фільмів, кілька сотень документальних та науково-популярних короткометражок, понад десяток мультиплікаційних стрічок.
Від початку 1990-х, коли постала незалежна українська держава, національний кінематограф почав занепадати.
Спеціальна освіта, її умови надзвичайно низького рівня, не відповідають сучасним вимогам. Виробництво фільмів зменшилось до кількох одиниць. Вітчизняна телесеріальна продукція сягає того ж рівня. Закономірно, що тим часом кінотеатральний прокат, відеоринок і телебачення пропонують українському глядачеві іноземну кінопродукцію – переважно американську та російську.
Це сталося внаслідок украй пасивної української державної кінополітики. А така фінансово містка галузь, як кінематограф, не може повноцінно існувати й розвиватися без турботи держави. У країні відсутня та законодавча база, що мала б давати в умовах жорсткої конкуренції – як бізнес-конкуренції, так і конкуренції ідей – шанси новітньому українському кінематографу взагалі відбутися.
Сьогодні всі світові розвинені держави розглядають кіно – всередині себе й на світовій арені – як надзвичайно важливий чинник самоідентифікації та ідентифікації, як провідник духовних цінностей нації, країни, суспільства.
Без повноцінного й розвиненого національного кінематографа Україна залишається недорозвиненою державою, країною, що не може запропонувати власному народові та світовій спільноті свого особливого культурного образу, залишається суспільством, яке не має виразно виявлених гуманітарних цінностей.
Пропонуємо висловитися з цього питання, а саме: в чому полягатиме кінематографічна державна політика за приходу до влади нового Президента України?
Цей відкритий лист складено та розповсюджується редакцією KINO-KOЛА (спеціалізований журнал та Інтернет-портал) і наразі оприлюднено через Національний кінопортал KINOKOLO.UA. Відповіді, за які наперед вдячні, будуть оприлюднені таким само чином.