Прошу дуже законопроект 4180
12/08/2004 | Костя Порох
Це дуже важливо, бо кожен переповідає про законопроект, а самого його ніхто не має!
Ось, подзвлнили друзі, сказали що у статті 103 закону написано, що президент обирається ВР. Чи це помилка чи ні - треба перевірити!
Ось, подзвлнили друзі, сказали що у статті 103 закону написано, що президент обирається ВР. Чи це помилка чи ні - треба перевірити!
Відповіді
2004.12.08 | Sztefan von Seitz
Ось текст
ПроектРеєстр. № 4180
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до Конституції України
Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
І. Внести до Конституції України (Відомості Верховної Ради України, 1996 р., № 30, ст. 141) такі зміни:
1) статті 76, 78, 81 – 83, 85, 87, 89, 90, 93, 98, 112 – 115, 120 викласти в такій редакції:
"Стаття 76. Конституційний склад Верховної Ради України – чотириста п’ятдесят народних депутатів України, які обираються на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.
Народним депутатом України може бути обрано громадянина України, який на день виборів досяг двадцяти одного року, має право голосу і проживає в Україні протягом останніх п’яти років.
Не може бути обраним до Верховної Ради України громадянин, який має судимість за вчинення умисного злочину, якщо ця судимість не погашена і не знята у встановленому законом порядку.
Повноваження народних депутатів України визначаються Конституцією та законами України.
Строк повноважень Верховної Ради України становить п’ять років";
"Стаття 78. Народні депутати України здійснюють свої повноваження на постійній основі, крім випадків, передбачених цією Конституцією.
Народні депутати України не можуть мати іншого представницького мандата, бути на державній службі, обіймати інші оплачувані посади (крім посад Членів Кабінету Міністрів України), займатися іншою оплачуваною або підприємницькою діяльністю (крім викладацької, наукової та творчої діяльності), входити до складу керівного органу чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку.
Вимоги щодо несумісності депутатського мандата з іншими видами діяльності встановлюються законом.
У разі виникнення обставин, що порушують вимоги щодо несумісності депутатського мандата з іншими видами діяльності, народний депутат України у двадцятиденний строк з дня виникнення таких обставин припиняє таку діяльність або подає особисту заяву про складення повноважень народного депутата України";
"Стаття 81. Повноваження народних депутатів України припиняються одночасно з припиненням повноважень Верховної Ради України.
Повноваження народного депутата України припиняються достроково в разі:
1) складення повноважень за його особистою заявою;
2) набрання законної сили обвинувальним вироком щодо нього;
3) визнання його судом недієздатним або безвісно відсутнім;
4) припинення його громадянства або його виїзду на постійне проживання за межі України;
5) якщо протягом двадцяти днів з дня виникнення обставин, які призводять до порушення вимог щодо несумісності депутатського мандата з іншими видами діяльності, ці обставини ним не усунуто;
6) невходження народного депутата України, обраного від політичної партії (виборчого блоку політичних партій), до складу депутатської фракції цієї політичної партії (виборчого блоку політичних партій), або виходу (виключення) народного депутата України із складу такої фракції;
7) його смерті.
Повноваження народного депутата України припиняються достроково також у разі дострокового припинення відповідно до Конституції України повноважень Верховної Ради України - в день відкриття першого засідання Верховної Ради України нового скликання.
Рішення про дострокове припинення повноважень народного депутата України у випадках, передбачених пунктами 1, 4, частини другої цієї статті, приймається Верховною Радою України, а у випадку, передбаченому пунктом 5 частини другої цієї статті, - судом.
У разі набрання законної сили обвинувальним вироком суду щодо народного депутата України, визнання народного депутата України недієздатним або безвісно відсутнім його повноваження припиняються з дня набрання законної сили рішенням суду, а в разі смерті народного депутата України – з дня смерті, засвідченої свідоцтвом про смерть.
У разі невходження народного депутата України, обраного від політичної партії (виборчого блоку політичних партій), до складу депутатської фракції цієї політичної партії (виборчого блоку політичних партій), або виходу (виключення) народного депутата України із складу такої фракції його повноваження припиняються достроково на підставі закону за рішенням вищого керівного органу відповідної політичної партії (виборчого блоку політичних партій) з дня прийняття такого рішення.
Стаття 82. Верховна Рада України працює сесійно.
Верховна Рада України є повноважною за умови обрання не менш як двох третин від її конституційного складу.
Верховна Рада України збирається на першу сесію не пізніше ніж на тридцятий день після офіційного оголошення результатів виборів.
Перше засідання новообраної Верховної Ради України відкриває найстарший за віком народний депутат України.
Стаття 83. Чергові сесії Верховної Ради України починаються першого вівторка лютого і першого вівторка вересня кожного року.
Позачергові сесії Верховної Ради України, із зазначенням порядку денного, скликаються Головою Верховної Ради України на вимогу Президента України або на вимогу не менш як третини народних депутатів України від конституційного складу Верховної Ради України.
У разі оголошення указу Президента України про введення воєнного чи надзвичайного стану в Україні або окремих її місцевостях Верховна Рада України збирається на засідання у дводенний строк без скликання.
У разі закінчення строку повноважень Верховної Ради України під час дії воєнного чи надзвичайного стану її повноваження продовжуються до дня першого засідання першої сесії Верховної Ради України, обраної після скасування воєнного чи надзвичайного стану.
Порядок роботи Верховної Ради України встановлюється Конституцією України та Регламентом Верховної Ради України.
У Верховній Раді України за результатами виборів і на основі узгодження політичних позицій формується коаліція депутатських фракцій, до складу якої входить більшість народних депутатів України від конституційного складу Верховної Ради України.
Коаліція депутатських фракцій у Верховній Раді України формується протягом одного місяця з дня відкриття першого засідання Верховної Ради України, що проводиться після чергових або позачергових виборів Верховної Ради України, або протягом місяця з дня припинення діяльності коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді України.
Коаліція депутатських фракцій у Верховній Раді України відповідно до цієї Конституції вносить пропозиції Президенту України щодо кандидатури Прем’єр-міністра України, а також відповідно до цієї Конституції вносить пропозиції щодо кандидатур до складу Кабінету Міністрів України.
Засади формування, організації діяльності та припинення діяльності коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді України встановлюються Конституцією України та Регламентом Верховної Ради України";
Депутатська фракція у Верховній Раді України, до складу якої входить більшість народних депутатів України від конституційного складу Верховної Ради України, має права коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді України, передбачені цією Конституцією”;
"Стаття 85. До повноважень Верховної Ради України належить:
1) внесення змін до Конституції України в межах і порядку, передбачених розділом ХІІІ цієї Конституції;
2) призначення всеукраїнського референдуму з питань, визначених статтею 73 цієї Конституції;
3) прийняття законів;
4) затвердження Державного бюджету України та внесення змін до нього, контроль за виконанням Державного бюджету України, прийняття рішення щодо звіту про його виконання;
5) визначення засад внутрішньої і зовнішньої політики;
6) затвердження загальнодержавних програм економічного, науково-технічного, соціального, національно-культурного розвитку, охорони довкілля;
7) призначення виборів Президента України у строки, передбачені цією Конституцією;
8) заслуховування щорічних та позачергових послань Президента України про внутрішнє і зовнішнє становище України;
9) оголошення за поданням Президента України стану війни і укладення миру, схвалення рішення Президента України про використання Збройних Сил України та інших військових формувань у разі збройної агресії проти України;
10) усунення Президента України з поста в порядку особливої процедури (імпічменту), встановленому статтею 111 цієї Конституції;
11) розгляд і прийняття рішення щодо схвалення Програми діяльності Кабінету Міністрів України;
12) призначення за поданням Президента України Прем'єр-міністра України, Міністра оборони України, Міністра закордонних справ України, призначення за поданням Прем’єр-міністра України інших членів Кабінету Міністрів України, Голови Антимонопольного комітету України, Голови Державного комітету телебачення та радіомовлення України, Голови Фонду державного майна України, звільнення зазначених осіб з посад, вирішення питання про відставку Прем'єр-міністра України, членів Кабінету Міністрів України;
121) призначення на посаду та звільнення з посади за поданням Президента України Голови Служби безпеки України;
13) здійснення контролю за діяльністю Кабінету Міністрів України відповідно до цієї Конституції та закону;
14) затвердження рішень про надання Україною позик і економічної допомоги іноземним державам та міжнародним організаціям, а також про одержання Україною від іноземних держав, банків і міжнародних фінансових організацій позик, не передбачених Державним бюджетом України, здійснення контролю за їх використанням;
15) прийняття Регламенту Верховної Ради України;
16) призначення на посади та звільнення з посад Голови та інших членів Рахункової палати України;
17) призначення на посаду та звільнення з посади Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини; заслуховування його щорічних доповідей про стан дотримання та захисту прав і свобод людини в Україні;
18) призначення на посаду та звільнення з посади Голови Національного банку України за поданням Президента України;
19) призначення на посади та звільнення з посад половини складу Ради Національного банку України;
20) призначення на посади та звільнення з посад половини складу Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення;
21) призначення на посади та звільнення з посад членів Центральної виборчої комісії за поданням Президента України;
22) затвердження загальної структури, чисельності, визначення функцій Збройних Сил України, Служби безпеки України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також Міністерства внутрішніх справ України;
23) схвалення рішення про надання військової допомоги іншим державам, про направлення підрозділів Збройних Сил України до іншої держави чи про допуск підрозділів збройних сил інших держав на територію України;
24) встановлення державних символів України;
25) надання згоди на призначення на посаду та звільнення з посади Президентом України Генерального прокурора України; висловлення недовіри Генеральному прокуророві України, що має наслідком його відставку з посади;
26) призначення на посади та звільнення з посад половини складу Конституційного Суду України;
27) обрання суддів безстроково;
28) дострокове припинення повноважень Верховної Ради Автономної Республіки Крим за наявності висновку Конституційного Суду України про порушення нею Конституції України або законів України; призначення позачергових виборів до Верховної Ради Автономної Республіки Крим;
29) утворення і ліквідація районів, встановлення і зміна меж районів і міст, віднесення населених пунктів до категорії міст, найменування і перейменування населених пунктів і районів;
30) призначення чергових та позачергових виборів до органів місцевого самоврядування;
31) затвердження протягом двох днів з моменту звернення Президента України указів про введення воєнного чи надзвичайного стану в Україні або в окремих її місцевостях, про загальну або часткову мобілізацію, про оголошення окремих місцевостей зонами надзвичайної екологічної ситуації;
32) надання законом згоди на обов’язковість міжнародних договорів України та денонсація міжнародних договорів України;
33) здійснення парламентського контролю у межах, визначених цією Конституцією та законом;
34) прийняття рішення про направлення запиту до Президента України на вимогу народного депутата України, групи народних депутатів України чи комітету Верховної Ради України, попередньо підтриману не менш як однією третиною від конституційного складу Верховної Ради України;
35) призначення на посаду та звільнення з посади керівника апарату Верховної Ради України; затвердження кошторису Верховної Ради України та структури її апарату;
36) затвердження переліку об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, визначення правових засад вилучення об’єктів права приватної власності;
37) затвердження законом Конституції Автономної Республіки Крим, зміни до неї.
Верховна Рада України здійснює також інші повноваження, які відповідно до Конституції України віднесені до її відання";
"Стаття 87. Верховна Рада України за пропозицією Президента України або не менш як однієї третини народних депутатів України від конституційного складу Верховної Ради України може розглянути питання про відповідальність Кабінету Міністрів України та прийняти резолюцію недовіри Кабінету Міністрів України більшістю від конституційного складу Верховної Ради України.
Питання про відповідальність Кабінету Міністрів України не може розглядатися Верховною Радою України більше одного разу протягом однієї чергової сесії, а також протягом року після схвалення Програми діяльності Кабінету Міністрів України або протягом останньої сесії Верховної Ради України”;
“Стаття 89. Верховна Рада України для здійснення законопроектної роботи, підготовки і попереднього розгляду питань, віднесених до її повноважень, виконання контрольних функцій відповідно до Конституції України створює з числа народних депутатів України комітети Верховної Ради України та обирає голів, перших заступників, заступників голів та секретарів цих комітетів.
Верховна Рада України у межах своїх повноважень може створювати тимчасові спеціальні комісії для підготовки і попереднього розгляду питань.
Верховна Рада України для проведення розслідування з питань, що становлять суспільний інтерес, створює тимчасові слідчі комісії, якщо за це проголосувала не менш як одна третина від конституційного складу Верховної Ради України.
Висновки і пропозиції тимчасових слідчих комісій не є вирішальними для слідства і суду.
Організація і порядок діяльності комітетів Верховної Ради України, її тимчасових спеціальних і тимчасових слідчих комісій встановлюються законом.
Стаття 90. Повноваження Верховної Ради України припиняються у день відкриття першого засідання Верховної Ради України нового скликання.
Президент України має право достроково припинити повноваження Верховної Ради України, якщо:
1) протягом одного місяця у Верховній Раді України не сформовано коаліцію депутатських фракцій відповідно до статті 83 цієї Конституції;
2) протягом шістдесяти днів після відставки Кабінету Міністрів України не сформовано персональний склад Кабінету Міністрів України;
3) протягом тридцяти днів однієї чергової сесії пленарні засідання не можуть розпочатися.
Рішення про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України приймається Президентом України після консультацій з Головою Верховної Ради України, його заступниками та головами депутатських фракцій у Верховній Раді України.
Повноваження Верховної Ради України не можуть бути достроково припинені Президентом України в останні шість місяців строку повноважень Верховної Ради України та Президента України";
"Стаття 93. Право законодавчої ініціативи у Верховній Раді України належить Президентові України, народним депутатам України та Кабінету Міністрів України.
Законопроекти, визначені Президентом України як невідкладні, розглядаються Верховною Радою України позачергово";
"Стаття 98. Контроль від імені Верховної Ради України за надходженням та використанням коштів до Державного бюджету України та їх використанням здійснює Рахункова палата";
"Стаття 112. У разі дострокового припинення повноважень Президента України відповідно до статей 108, 109, 110, 111 цієї Конституції виконання обов'язків Президента України на період до обрання і вступу на пост нового Президента України покладається на Голову Верховної Ради України. Голова Верховної Ради України в період виконання ним обов'язків Президента України не може здійснювати повноваження, передбачені пунктами 2, 6-8, 10-13, 22, 24, 25, 27, 28 статті 106 Конституції України.
РОЗДІЛ IV
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ.
ІНШІ ОРГАНИ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ
Стаття 113. Кабінет Міністрів України є вищим органом у системі органів виконавчої влади.
Кабінет Міністрів України відповідальний перед Президентом України і Верховною Радою України, підконтрольний і підзвітний Верховній Раді України у межах, передбачених Конституцією.
Кабінет Міністрів України у своїй діяльності керується цією Конституцією і законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України.
Стаття 114. До складу Кабінету Міністрів України входять Прем’єр-міністр України, Перший віце-прем’єр-міністр, віце-прем’єр-міністри, міністри.
Прем'єр-міністр України призначається Верховною Радою України за поданням Президента України.
Кандидатуру для призначення на посаду Прем'єр-міністра України вносить Президент України за пропозицією коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді України, сформованої відповідно до статті 83 Конституції України, або депутатської фракції, до складу якої входять більшість народних депутатів України від конституційного складу Верховної Ради України.
Міністр оборони України, Міністр закордонних справ України призначаються Верховною Радою України за поданням Президента України, інші члени Кабінету Міністрів України призначаються Верховною Радою України за поданням Прем'єр-міністра України.
Прем'єр-міністр України керує роботою Кабінету Міністрів України, спрямовує її на виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України, схваленої Верховною Радою України.
Стаття 115. Кабіне Міністрів України складає повноваження перед новообраною Верховною Радою України.
Прем'єр-міністр України, інші члени Кабінету Міністрів України мають право заявити Верховній Раді України про свою відставку.
Відставка Прем'єр-міністра України, прийняття Верховною Радою України резолюції недовіри Кабінету Міністрів України мають наслідком відставку всього складу Кабінету Міністрів України. У цих випадках Верховна Рада України здійснює формування нового складу Кабінету Міністрів України у строки і в порядку, що визначені цією Конституцією.
Кабінет Міністрів України, який склав повноваження перед новообраною Верховною Радою України або відставку якого прийнято Верховною Радою України, продовжує виконувати свої повноваження до початку роботи новосформованого Кабінету Міністрів України ";
"Стаття 120. Члени Кабінету Міністрів України, керівники центральних та місцевих органів виконавчої влади не мають права суміщати свою службову діяльність з іншою роботою (крім випадків, передбачених частиною другою цієї статті, а також викладацької, наукової та творчої роботи у позаробочий час), входити до складу керівного органу чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку.
Члени Кабінету Міністрів можуть суміщати свою посаду з мандатом народного депутата України.
Організація, повноваження і порядок діяльності Кабінету Міністрів України, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади визначаються Конституцією і законами України";
2) частину першу статті 77 викласти в такій редакції:
“Чергові вибори до Верховної Ради України відбуваються в останню неділю останнього місяця п’ятого року повноважень Верховної Ради України”;
3) у статті 88:
а) частину першу викласти в такій редакції:
“Верховна Рада України обирає зі свого складу Голову Верховної Ради України, першого заступника і заступника Голови Верховної Ради України та відкликає їх з цих посад”;
б) пункт 2 частини другої викласти в такій редакції:
2) “організовує роботу Верховної Ради України, координує дільнісь органів її органів”;
в) частину третю викласти в такій редакції:
“Голова Верховної Ради України здійснює повноваження, передбачені цією Конституцією, у порядку, встановленому Регламентом Верховної Ради України”;
4) частину четверту статті 94 викласти в такій редакції:
“Якщо під час повторного розгляду закон буде знову прийнятий Верховною Радою України не менш як двома третинами від її конституційного складу, Президент України зобов’язаний його підписати та лфіційно оприлюднити протягом десяти днів. У разі якщо Президент України не підписав такий закон, він невідкладно офіційно оприлюднюється Головою Верховної Ради України за його підписом”;
5) у статті 103:
а) частину п’яту викласти в такій редакції:
“Чергові вибори Президента України проводяться в останню неділю останнього місяця п’ятого року повноважень Президента України. У разі дострокового припинення повноважень Президента України вибори Президента України проводяться в період дев’яноста днів з дня припинення повноважень”;
6) у статті 106:
а) у частині першій:
пункти 8 – 13 викласти в такій редакції:
“8) припиняє повноваження Верховної Ради України у випадках, передбачених цією Конституцією;
9) вносить за пропозицією коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді України, сформованої відповідно до статті 83 Конституції України, подання про призначення Верховною Радою України Прем’єр–міністра України в строк не пізніше ніж на п’ятнадцятий день після одержання такої пропозиції;
10) вносить до Верховної Ради України подання про призначення Міністра оборони України, Міністра закордонних справ України;
11) призначає на посаду та звільняє з посади за згодою Верховної Ради України Генерального прокурора України;
12) вносить до Верховної Ради України подання про призначення Голови Служби безпеки України;
13) призначає на посади та звільняє з посад половину складу Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення”;
пункт 14 виключити;
пункти 15, 16, 19, 22 і 30 викласти в такій редакції:
“15) зупиняє дію актів Кабінету Міністрів України з мотивів невідповідності цій Конституції з одночасним зверненням до Конституційного Суду України щодо їх конституційності;
16) скасовує акти Ради міністрів Автономної Республіки Крим”;
“19) вносить до Верховної Ради України подання про оголошення стану війни та у разі збройної агресії проти України приймає рішення про використання Збройних Сил України та інших утворених відповідно до законів України військових формувань”;
“22) призначає на посади та звільняє з посад половину складу Конституціного Суду України”;
“30) має право вето щодо прийнятих Верховною Радою України законів (крім законів про внесення змін до Конституції України) з наступним поверненням їх на повторний розгляд Верховної Ради України”;
б) частину четверту викласти у такій редакції:
“Акти Президента України, видані в межах повноважень, передбачених пунктами 5, 18, 21, 23 цієї статті, скріплюються підписами Прем’єр–міністра України і міністра, відповідального за акт та його виконання”;
7) у статті 116:
а) доповнити статтю пунктами 91, 92 і 93 такого змісту:
“91) утворює, реорганізовує та ліквідовує відповідно до закону міністерства та інші центральні органи виконавчої влади, діючи в межах клштів, передбачених на утримання органів виконавчої влади;
92) призначає на посади та звільняє з посад за поданням Прем’єр–міністра України керівників центральних органів виконавчої влади, які не входять до складу Кабінету Міністрів України, голів місцевих державних адміністрацій;
93) призначає на посади та звільняє з посад половину складу Ради Національного банку України”;
б) пункт 10 викласти в такій редакції:
“10) здійснює інші повноваження, визначені Конституцією та законами України”;
8) частини четверту, восьму – десяту статті 118 викласти в такій редакції:
“Голови місцевих державних адміністрацій призначаються на посаду і звільняються з посади Кабінетом Міністрів України за поданням Прем’єр–міністра України”;
“Рішення голів місцевих державних адміністрацій, що суперечать Конституції та законам України, іншим актам законодавства України, можуть бути відповідно до закону скасовані Президентом України, Кабінетом Міністрів України або головою місцевої державної адміністрації вищого рівня.
Обласна чи рійонна рада може висловити недовіру голові відповідної місцевої державної адміністрації, на підставі чого Кабінет Міністрів України приймає рішення і дає обґрунтовану відповідь.
Якщо недовіру голові районної чи обласної державної адміністрації висловили дві третини депутатів від складу відповідної ради, Кабінет Міністрів України приймає рішення про відставку голови відповідної місцевої державної адміністрації”;
9) статтю 121 доповнити пунктом 5 такого змісту:
"5) нагляд за додержанням прав і свобод людини і громадянина, додержанням законів з цих питань органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами";
10) частину першу статті 122 викласти в такій редакції:
"Прокуратуру очолює Генеральний прокурор України, який призначається на посаду та звільняється з посади за згодою Верховної Ради України Президентом України. Верховна Рада України може висловити недовіру Генеральному прокуророві України, що має наслідком його відставку з посади";
11) пункт 2 частини п’ятої статті 126 викласти в такій редакції:
“2) досягнення суддею шістдесяти п’яти років, а суддями Конституційного Суду України та Верховного Суду України – сімдесяти років;
12) частину першу статті 141 викласти в такій редакції:
"До складу сільської, селищної, міської, районної, обласної ради входять депутати, які обираються жителями села, селища, міста, району, області на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування строком на п’ять років";
13) частину другу статті 148 викласти в такій редакції:
"Президент України, Верховна Рада України призначають по дев’ять суддів Конституційного Суду України".
ІІ. Прикінцеві та перехідні положення
1. Цей Закон набирає чинності з дня вступу на пост Президента України, обраного на чергових виборах 2004 року, крім частини п’ятої статті 76, частини першої статті 77, частини другої статті 78, пункту 6 частини другої та частини шостої статті 81, пункту 1 частини другої статті 90,частини другої статті 120 Конституції України в редакції цього Закону, що набирають чинності з дня набуття повноважень Верховною Радою України, обраною у 2006 році.
2. Верховна Рада України, обрана у 2002 році, продовжує здійснювати конституційні повноваження до дня набуття повноважень Верховною Радою України, обраною у 2006 році.
3. Конституційний склад Верховної Ради України у кількості 450 народних депутатів України обирається у 2006 році на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування на засадах пропорційної системи з обранням народних депутатів України в багатомандатному загальнодержавному виборчому окрузі за виборчими списками кандидатів у депутати від політичних партій, виборчих блоків політичних партій відповідно до закону.
4. Чергові вибори Президента України проводяться згідно з Конституцією України в останню неділю жовтня 2004 року.
5. Кабінет Міністрів України, сформований до дня вступу на пост Президента України, обраного на чергових виборах у 2004 році, продовжує виконувати конституційні повноваження після набрання чинності цим Законом.
У разі відставки Кабінету Міністрів України у випадках, передбачених Конституцією України, формування нового складу Кабінету Міністрів України здійснюється протягом 60 днів, починаючи з дня відставки.
6. Коаліція депутатських фракцій у Верховній Раді України, формування якої передбачено статтею 83 Конституції України в редакції цього Закону, або депутатська фракція у Верховній Раді України, яка має права коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді України, має бути утворена протягом одного місяця з дня набуття повноважень Верховною Радою України, обраною на пропорційній основі у 2006 році відповідно до пункту 3 цього розділу.
У разі відставки Кабінету Міністрів України, сформованого до дня вступу на пост Президента України, обраного на чергових виборах у жовтні 2004 року, до дня набуття повноважень Верховною Радою України, обраною у 2006 році, новий склад Кабінету Міністрів України формується за пропозицією депутатських фракцій (груп), до складу яких входить більшість народних депутатів України від конституційного складу Верховної Ради України.
7. Судді Конституційного Суду України, призначені з’їздом суддів України, продовжують виконувати свої повноваження до призначення Верховною Радою України відповідно до пункту 26 статті 85 та пункту 22 статті 106 Конституції України в редакції цього Закону.
Верховна Рада України у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 126 Конституції України, може достроково припинити повноваження суддів Конституційного Суду України, призначених з’їздом суддів України.
8. Дія пункту 2 частини п’ятої статті 126 Конституції України в редакції цього Закону поширюється на суддів Конституційного Суду України та Верховного Суду України, призначених на посаду після набрання цим Законом чинності.
9. Члени Ради Національного банку України, призначені Президентом України, продовжують виконувати свої повноваження до призначення Кабінетом Міністрів України нових членів Ради Національного банку України відповідно до пункту 93 статті 116 Конституції України.
2004.12.08 | Nebehr Gudahtt
Коли вибори до ВР?
Згідно з новою Конституцією, коли матимемо нові вибори до ВР: в березні 2006 чи 2007?2004.12.08 | www
Re: Це проект, а підписаний Кучмою
закон ось тут - http://www.zmi.kiev.ua/. Закон дещо відрізняється від законопроекта - робота узгоджувальної комісії.2004.12.08 | Nebehr Gudahtt
А ось тлумачення...
Украина стала парламентско-президентской республикойВерховная Рада Украины внесла изменения в Конституцию Украины, соответственно которым Украина стала парламентско-президентской республикой.
В соответствии принятым сегодня законопроектом, Кабинет Министров Украины является высшим органом в системе органов исполнительной власти. Кабмин несет ответственность перед Президентом и Верховной Радой Украины, подконтрольно и подотчетен парламенту в пределах, предусмотренных Конституцией.
Правительство назначается Верховной Радой Украины. В частности, Премьер-министр назначается парламентом по представлению Президента. Кандидатуру для назначения на должность Премьер-министра Президент вносит по предложению коалиции депутатских фракций в парламенте, которая составляет в ВР большинство.
Министр обороны Украины, Министр иностранных дел Украины назначаются Верховной Радой по представлению Президента, другие члены Кабинета Министров назначаются парламентом по представлению Премьер-министра Украины.
Кабинет Министров слагает полномочия перед новоизбранной Верховной Радой Украины.
Верховная Рада Украины будет работать 5 лет. Депутаты не будут иметь права совмещать свой депутатский мандат с работой в правительстве. Расширяется перечень оснований, в соответствии с которыми депутаты могут быть лишены своего мандата. В частности, если депутаты, избранные от политических партий в парламент, не входят в состав фракции той партии или блока, или выходят из нее. Выборы в парламент будут проходить на пропорциональной основе. По результатам выборов и на основе согласования политических позиций формируется коалиция депутатских фракций, в состав которой входит большинство народных депутатов Украины от конституционного состава парламента. Коалиция в парламенте формируется на протяжении одного месяца со дня открытия первого заседания парламента. Основы формирования, организации, деятельности и прекращения деятельности коалиции устанавливаются Конституцией и Регламентом ВР.
К полномочиям Верховной Рады Украины добавлен ряд пунктов. В частности, кроме назначения правительства, депутаты будут назначать председателя Антимонопольного комитета Украины, председателя Государственного комитета телевидения и радиовещания Украины, председателя Фонда государственного имущества Украины, будут освобождать их с должностей; будут назначать на должность и будут освобождать по представлению Президента председателя Службы безопасности Украины. Также депутаты имеют право назначать и освобождать с представлением Президента председателя Национального банка Украины, а также половину состава Советы Национального банка Украины; назначать на должность и освобождать от должностей половину состава Национального Совета Украины по вопросам телевидения и радиовещания; назначать на должность и освобождать от должностей членов ЦИК по представлению Президента; давать согласие на назначение на должность и освобождение от должности Президентом Украины генерального прокурора Украины; назначение на должности и освобождение от должностей трети состава Конституционного суда Украины.
Верховная Рада Украины будет осуществлять контроль за деятельностью Кабинета Министров Украины.
Президент будет иметь право досрочно прекратить полномочия Верховной Рады Украины, если на протяжении одного месяца в Верховной Раде Украины не будет сформирована коалиция депутатских фракций; на протяжении 60 дней после отставки правительства не будет сформирован персональный состав Кабмина; на протяжении 30 дней одной очередной сессии пленарные заседания не смогут начаться. Решение о досрочном прекращении полномочий Верховной Рады Украины принимается Президентом Украины после консультации с председателем Верховной Рады Украины, его заместителями и председателями депутатских фракций и групп. Полномочия Верховной Рады Украины не могут быть досрочно прекращены Президентом в последние 6 месяцев срока полномочий ВР. Право законодательной инициативы в Верховной Раде Украины принадлежит Президенту, народным депутатам Украины и Кабинету Министров Украины.
Изменения в Конституции предусматривают, что в случае досрочного прекращения полномочий Президента, исполнение его обязанностей возлагается на Председателя Верховной Рады Украины.
За Президентом оставлено право назначать председателей областных государственных администраций. Также Президент будет иметь право прекращать действие актов правительства по мотивам несоответствия Конституции с одновременным обращением в Конституционный Суд. Также изменения предусматривают, что акты Президента Украины, изданные в пределах полномочий этой Конституции, скрепляется подписями премьер-министра Украины и министра, ответственного за акт и его выполнение.
Генеральная прокуратура Украины будет осуществлять надзор за соблюдением прав и свобод человека и гражданина.
Изменения в Конституцию вступают в силу 1 сентября 2005 года в случае, если до этого времени будут приняты изменения в Конституцию относительно местного самоуправления. В случае непринятия этих изменений до 1 января 2006 года, этот Закон вступает в силу самостоятельно.
Кабинет Министров, назначенный после президентских выборов 2004 года, будет работать до парламентских выборов 2006 года, но в то же может быть выражено недоверие этому правительству парламентом.
http://www.liga.net/news/show/?id=131049
2004.12.08 | Navigator
А от коротко суть змін. Для шпаргалки.
В соответствии принятым сегодня законопроектом, Кабинет Министров Украины является высшим органом в системе органов исполнительной власти. Кабмин несет ответственность перед Президентом и Верховной Радой Украины, подконтрольно и подотчетен парламенту в пределах, предусмотренных Конституцией.Правительство назначается Верховной Радой Украины. В частности, Премьер-министр назначается парламентом по представлению Президента. Кандидатуру для назначения на должность Премьер-министра Президент вносит по предложению коалиции депутатских фракций в парламенте, которая составляет в ВР большинство.
Министр обороны Украины, Министр иностранных дел Украины назначаются Верховной Радой по представлению Президента, другие члены Кабинета Министров назначаются парламентом по представлению Премьер-министра Украины.
Кабинет Министров слагает полномочия перед новоизбранной Верховной Радой Украины.
Верховная Рада Украины будет работать 5 лет. Депутаты не будут иметь права совмещать свой депутатский мандат с работой в правительстве. Расширяется перечень оснований, в соответствии с которыми депутаты могут быть лишены своего мандата. В частности, если депутаты, избранные от политических партий в парламент, не входят в состав фракции той партии или блока, или выходят из нее. Выборы в парламент будут проходить на пропорциональной основе. По результатам выборов и на основе согласования политических позиций формируется коалиция депутатских фракций, в состав которой входит большинство народных депутатов Украины от конституционного состава парламента. Коалиция в парламенте формируется на протяжении одного месяца со дня открытия первого заседания парламента. Основы формирования, организации, деятельности и прекращения деятельности коалиции устанавливаются Конституцией и Регламентом ВР.
К полномочиям Верховной Рады Украины добавлен ряд пунктов. В частности, кроме назначения правительства, депутаты будут назначать председателя Антимонопольного комитета Украины, председателя Государственного комитета телевидения и радиовещания Украины, председателя Фонда государственного имущества Украины, будут освобождать их с должностей; будут назначать на должность и будут освобождать по представлению Президента председателя Службы безопасности Украины. Также депутаты имеют право назначать и освобождать с представлением Президента председателя Национального банка Украины, а также половину состава Советы Национального банка Украины; назначать на должность и освобождать от должностей половину состава Национального Совета Украины по вопросам телевидения и радиовещания; назначать на должность и освобождать от должностей членов ЦИК по представлению Президента; давать согласие на назначение на должность и освобождение от должности Президентом Украины генерального прокурора Украины; назначение на должности и освобождение от должностей трети состава Конституционного суда Украины.
Верховная Рада Украины будет осуществлять контроль за деятельностью Кабинета Министров Украины.
Президент будет иметь право досрочно прекратить полномочия Верховной Рады Украины, если на протяжении одного месяца в Верховной Раде Украины не будет сформирована коалиция депутатских фракций; на протяжении 60 дней после отставки правительства не будет сформирован персональный состав Кабмина; на протяжении 30 дней одной очередной сессии пленарные заседания не смогут начаться. Решение о досрочном прекращении полномочий Верховной Рады Украины принимается Президентом Украины после консультации с председателем Верховной Рады Украины, его заместителями и председателями депутатских фракций и групп. Полномочия Верховной Рады Украины не могут быть досрочно прекращены Президентом в последние 6 месяцев срока полномочий ВР. Право законодательной инициативы в Верховной Раде Украины принадлежит Президенту, народным депутатам Украины и Кабинету Министров Украины.
Изменения в Конституции предусматривают, что в случае досрочного прекращения полномочий Президента, исполнение его обязанностей возлагается на Председателя Верховной Рады Украины.
За Президентом оставлено право назначать председателей областных государственных администраций. Также Президент будет иметь право прекращать действие актов правительства по мотивам несоответствия Конституции с одновременным обращением в Конституционный Суд. Также изменения предусматривают, что акты Президента Украины, изданные в пределах полномочий этой Конституции, скрепляется подписями премьер-министра Украины и министра, ответственного за акт и его выполнение.
Генеральная прокуратура Украины будет осуществлять надзор за соблюдением прав и свобод человека и гражданина.
Изменения в Конституцию вступают в силу 1 сентября 2005 года в случае, если до этого времени будут приняты изменения в Конституцию относительно местного самоуправления. В случае непринятия этих изменений до 1 января 2006 года, этот Закон вступает в силу самостоятельно.
Кабинет Министров, назначенный после президентских выборов 2004 года, будет работать до парламентских выборов 2006 года, но в то же может быть выражено недоверие этому правительству парламентом.