МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Перманентна революція змете клани Януковича та Ющенка?

12/14/2004 | Обережний герой
В підготовленому урядом Януковича проекті Державного бюджету на 2005 рік для базарників, платників фіксованого податку заплановано різке збільшення податкового тиску у вигляді збільшення соціальних плтежів. Особливо це стосується платежів до пенсійного фонду – 32% від кожної заробленої копійки. Це ще без 2% відрахувань, тобто усього – 34% тільки до пенсійного фонду! Окрім патенту, платежів ще до трьох фондів!! І це тільки податки і збори!!! А треба ще сплачувати оренду, що все зростає, зарплату і самим ще щось заробляти. Проектом закону про держбюджет пропонується скасувати звільнення платників фіксованого податку, осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, а також членів їх сімей, які беруть участь у підприємницькій діяльності, від сплати нарахувань на фонд оплати праці, збору на обов'язкове соціальне страхування, яке (звільнення) надавалось Декретом "Про прибутковий податок з громадян".
При цьому для юридичних осіб передбаченоно компенсуючі заходи - зменшення патенту удвічі, а для сільскогосподарчих виробників аж на 70%!!! При цьому для фізичних осіб, що працюють як на ринку за фіксованим податком так і в крамницях за єдиним податком, не передбачено жодних коменсацій!!! Харківська профспілка підприємців жартує, що тепер на базарах треба буде вирощувати городину! А в крамницях пророщувати насіння для них!
Такими компенсаціями, на мою думку, повинні стати також зменшення розміру патенту на 70% чи ще краще, скасування ринкового збору, як неправового, а також реальне обмеження цін на оренду торгових місць. Нагадаю, що ціни на оренду торгових місць на ринку є державно регульованими, але тільки в теорії, бо на практиці таке регулювання не діє, а для тих, хто торгує за межами ринків, орендні ціни не регулюються державою навіть теоретично. Як на мене, тільки вирішивши ці питання, можна вести мову про збільшення пенсійних та інших соціальних платежів. Скасування ринкового збору і реальне державне регулювання оренди торгових місць при зменшенні цін на оренду дозволить відповідно збільшити пенсійні внески. Це вже не кажучи про необхідність прийняття закону "Про єдиний соціальний збір", за допомогою якого можна спростити соціальні платежі, замінивши чотири (а коли додасться медичне страхування, п'ять) платежі одним. Розумію, що всі ці негаразди для фізичних осіб - підприємців були вигадані урядом Януковича, щоб виконати за рахунок фізичних осіб - підприємців свої соціальні обіцянки перд населенням. Однак такі ж самі обіцянки, як не більші, давав і Ющенко. Тому є небезпека, що він та його команда з задоволенням скористаються цією заготовкою команди Януковича, щоб виконати тепер вже свої обіцянки. Поки що жодних запевнень у тому, що це не відбудеться, від команди Ющенка не чув. Загальні слова та й годі. Між тим є тиск до якнайшвидшого прийняття Верховною Радою Державного бюджету на 2005 рік. Чи буде враховано за такого поспіху інтереси фізичних осіб – підприємців? Маю сумнів. Хоча в команді Ющенка є особи, які мають відношення до розробки законодавства для підприємців і часом непоганого, Єхануров та Ляпіна (Кужель на відміну від них у таборі Януковича), та чи буде почуто їх думки у таборах обох кандидатів? Їм може виявитися не до цього. До того ж головну роль в таборах обох кандидатів відіграють олігархи, які мають зовсім протилежні інтереси - розчавити дрібне підприємництво для усталення своїх великих підприємств, супермаркетів тощо. В таких умовах фізичним особам, які є приватними підприємцями, та їх родинам, доцільно голосувати проти обох кандидатів та команд. Більше того, не просто голосувати, а підійматися на боротьбу. Не знаю, під яким кольором. Але зрозуміло під якими гаслами. Проти олігархічних кланів, які хочуть захопити владу та знищити дрібного підприємця. Це дивним чином збігається з заявами Симоненка. Симоненко та комуністи завжди голосували в інтересах дрібного підприємництва. Найяскравіше це було у випадку Податкового кодексу. У той же час "Наша Україна" та БЮТ голосували проти дрібного бізнесу. Легко зрозуміти, що Тимошенко чи Порошенко він аж ніяк не потрібен. Підозру викликає й те, що на тлі вишукування різних негараздів у діях супротивника, саме ця ідея команди Януковича помаранчевими не критикується, тобто схоже, що цією знахідкою для виконання соціальних обіцянок у разі завоювання влади не відмовляться скористатися й вони. Може це більше до вподоби ніж наводити порядок на митних кордонах, ліквідовувати спеціальні економічні зони, створені для несплати податків та контрабанди з боку олігархів, боротися з “збитковістю” великих підприємств, яка дозволяє їм не сплачувати податків. Бо так можна зачепити і своїх олігархів. Отакі вихиляси політики. Тому, якщо інтереси дрібного підприємця не буде враховано найближчим часом, при розляді проекту про Державний Бюджет на 2005 рік (а більшість Верховної ради зараз помаранчева!), фізичним особам-підприємццям доцільно вже зараз ставати у опозицію до обох кандидатів. Бо ні блакитним ні помаранчевим кольором не наїсися. Звичайно, задекларовані ющенківцями демократія та свобода приємні, однак і їсти щось треба, а не тільки милуватися вільними та свободними оігархами. Сподівась, що розбурканий олігархами помаранчевий вогонь свободи їм не вдасться загасити у потрібний їм момент і у разі неповаги до дрібного підприємництва помаранчеве багаття спалить не тільки Пінчука з Ахметовим, а й Порошенка з Червоненком. Революція триває! Її не зупиниш на півдорозі. Харківські підприємці готові до походу на Київ! Відтепер вони блокуватимуть будь-який уряд, який не враховуватиме їх інтереси, хоч би він мав назву тричі народної довіри. Революція навчила.Але треба йти і далі, до націоналізації майна олігархів з усіх кланів. Тільки знищення кланів, а не обмеження влади Президента дозволить покласти край боротьбі кланів за владу, проти дрібного підприємництва! Ніякі політичні облаштування та перебудови органів влади не змінять того економічного каркасу, за якого уся власність в руках ворогуючих кланів, що зневажають народ і використовують його для міжкланової боротьби. Тільки знищення кланів може вирішити цю проблему. Революція повинна стати перманентною, на першому етапі – скидання царя (за аналогією з Лютневою революцією 1917), на другому – знищення великих капіталістів, яке започаткувала Жовтнева революція. Всі ознаки революційної ситуації є – ослаблення влади, у тім числі моральний розпад поліційних сил, економічні негаразди і зубожіння населення, наявність організації дрібних підприємців, здатної захопити владу. Гадаю, робітники і селяни також підключаться. Фабрики – робітникам, землю – селянам, базари та крамниці – підприємцям! Питання лише у тому, як ділити майно олігархів, щоб не повторити помилок прихватизації і не створити нових олігархів. Треба грамотно його акціонувати і поставити управителів від держави та ще й контролювати їх. Помаранчева революція довела здатність населення до самоорганізації. Революція провжується!! Всю владу Радам! Але тільки треба почистити ради від олігархів та їх прихвостнів, зробити їм термідор. Революція триває!!! Питання тільки в тому, як вона далеко зайде J Бо, можливо, і дрібним підприємцям вчасно загасити це багаття не вдасться. Тоді ця перманентна революція доведе до повного розграбування і анархії. Тому і блакитним і помаранчевим варто обміркувати закон про держбюджет, не поспішаючи, з урахуванням інтересів мас дрібних підприємців, щоб не підкидати хмизу в багаття помаранчевої революції. Інакше це багаття загрожує стати некерованою пожежею і спалить його паліїв. Як це вже неодноразово було в історії. Невже історія дійсно вчить тільки тому, що нічому не вчить? Отже зараз харківська профспілка підприємців закликає менше уваги приділяти битвам олігархів і більше захисту своєї малої батьківщини – підприємництва від зазіхання цих олігархів з усіх таборів. Тим же фахівцям з табору ющенківців, а саме Єханурову з Ляпіною та Кужель з табору Януковича за участі самих підприємців поєднати зусилля задля підготовки до законодавчого вирішення цих проблем. Остаточне слово з боку представницької влади за Верховною Радою. Щоб не доводити знову до прояву безпосередньої влади народу. Ось зараз помаранець Порошенко заявляє про потребу суттєвої переробки бюджету. Не забудьте ж, хлопці, про приватних, дрібних підприємців, щоб не протиставляти олігархічну еліту дрібному бізнесу чи принаймні не загострювати це протистояння Не забувайте про інтегративну функцію політичної еліти, яку я описав у дописі http://www2.maidan.org.ua/n/free/1103020775 .

Витяги з законопроекту про державний бюджет на 2005 рік:
http://gska2.rada.gov.ua:7777/pls/zweb/webproc4_1?id=&pf3511=18878

Стаття 54. Установити, що до доходів загального фонду місцевих бюджетів у 2005 році належать:
...
2) у повному обсязі єдиний податок для суб'єктів малого підприємництва, фіксований податок та фіксований сільськогосподарський податок;
...
Фіксований податок на доходи від підприємницької діяльності зараховується до відповідних місцевих бюджетів у порядку, визначеному Бюджетним кодексом України для податку з доходів фізичних осіб.
Установити, що у 2005 році:
до набрання чинності Законом про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності платники єдиного податку сплачують страхові внески на загальнообов'язкове державне соціальне та пенсійне страхування у порядку та на умовах, визначених спеціальним законодавством з питань справляння таких внесків, зі сплатою юридичними особами єдиного податку у розмірі 50 відсотків діючих ставок;
платники фіксованого сільськогосподарського податку сплачують страхові внески на загальнообов'язкове державне соціальне та пенсійне страхування у порядку та на умовах, визначених спеціальним законодавством з питань справляння таких внесків, зі сплатою фіксованого сільськогосподарського податку у розмірі 30 відсотків діючих ставок.


Стаття 83. З метою приведення окремих норм законів у відповідність з бюджетним законодавством зупинити на 2005 рік дію:
...
40) абзацу двадцять третього пункту першого статті 14 Декрету Кабінету Міністрів України „Про прибутковий податок з громадян" в частині звільнення платників фіксованого податку, осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, а також членів їх сімей, які беруть участь у підприємницькій діяльності, від сплати нарахувань на фонд оплати праці, збору на обов'язкове соціальне страхування;

41) пункту другого розділу ІІ „Прикінцеві положення" Закону України „Про внесення змін до Декрету Кабінету Міністрів України „Про прибутковий податок з громадян";

Відповіді

  • 2004.12.14 | Обережний герой

    На жаль не ходять тут підприємці

    Принаймні дрібні та приватні. Про що я колись казав Свистовичу. Тому предметної розмови немає. Не видно конструктивних людей, які б бачили не тільки блакитне чи помаранчеве світло.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2004.12.16 | Обережний герой

      Родина снова в опасности!

      В переносном смысле, конечно. Хотя… как знать? Для каждого понятие «Родина» и «Опасность» имеет своё, не похожее для других значение. Для кого-то «Родина» – это ГОСУДАРСТВО с его президентскими и парламентскими выборами, а для кого-то это базар и то самое, «кровное» торговое место, которое время от времени злые силы пытаются отобрать, перепродать и т.д.
      Для кого-то «Опасность» – это терроризм, происки заграничных империалистов или, пуще того, потеря государством независимости. А для кого-то «Опасность» – это постоянное повышение налогового пресса, не прекращающееся (в различной форме) повышение «местовых» и платежей в различные государственные страховые фонды. В первую очередь, конечно же, в Пенсионный!
      Так в чём же тогда ОПАСНОСТЬ для нашей малой Родины сейчас, спросите вы? Ведь всё вроде бы устаканилось. И для тех, кто внимательно изучал в нашей газете разъяснения Профсоюза предпринимателей, вопрос отказа от навязывания оплачивать 32% от фронда оплаты труда наёмного работника, казался уже окончательно решённым. В чём же, собственно говоря, дело? А дело вот в чём.
      Ни Пенсионнный фонд, ни Кабинет Министров Украины, который в результате случайного совпадения решил под президентские выборы увеличить пенсионные выплаты, не хотят мириться с тем фактом, что плательщики фиксированного и единого налога до сих пор не сдаются и не желают дополнительно нести свои кровные в пенсионные закрома Родины. Как же так? Почему значительная часть граждан до сих пор остаётся не обилеченной в кризисное для Державы время и едет зайцем в переполненном трамвае пенсионной реформы? Непорядок! Вот и изыскиваются дополнительные средства на популярные для отдельной категории граждан меры. Причём изыскиваются опять за счёт кармана другой категории граждан, для которых такая мера популярной ну никак не является.
      Так вот, для ликвидации подобных перегибов и имеющих место, так сказать, перекосов, высочайшей волей Кабинета Министров Украины решено ликвидировать все возможные пути отступления для «упрощенцев» путём принятия Верховной Радой Закона Украины «О государственном бюджете на 2005 год».
      Проект указанного закона был внесён на рассмотрение Верховной Рады под № 6000 и предусматривает отмену прежнего порядка перераспределения сумм, поступивших в бюджет от уплаты фиксированного и единого налогов. Согласно предложенным изменениям, в состав указанных видов налогов взносы в Пенсионнный фонд теперь входить не будут, и платежи в размере 32% от фонда оплаты труда необходимо будет осуществлять напрямую на счёт пенсионного фонда. Причём, до принятия соответствующего закона, который установит для «упрощенцев» без наёмных работников фиксированную ставку взносов в 70 грн., размер таких «временных» отчислений должен составлять 32% от величины полученной прибыли. После таких чисток существующих в пенсионном законодательстве пробелов и недоработок (которыми мы с вами пользовались в 2004 г.), шансов обойти дополнительные драконовские пенсионные нормы не остаётся совсем.
      И всё это в довесок к существующим ставкам единого и фиксированного налога, снижать которые, естественно, никто не собирается. Причём, субъекты предпринимательской деятельности – физические лица оказались в двойном проигрыше: с целью не допущения увеличения финансовой нагрузки на юридических лиц, предусмотрено двукратное снижение ставок единого налога! А для плательщиков фиксированного сельскохозяйственного налога, размер такого налога предложено снизить вообще на 70%!!!
      Неплохое равенство налогоплательщиков различных форм, правда?
      Может стоит подумать о возделывании на территории нынешних рынков сельскохозяйственных культур? Надо же будет как-то выкручиваться и выживать…
      Между тем, обращаем внимание, что предложенный Кабмином закон, равно как и непопулярные новшества прошлых лет, вступает в силу аккурат в Новый Год и , видимо, призван рассматриваться предпринимателями не иначе как подарочек от любимого государства. Ну в общем, чтоб не расслаблялись.
      Но если серьёзно, то окончательное слово, конечно же, останется за Верховной Радой. Однако особых иллюзий питать не стоит. После президентских выборов депутатам будет не до нас и до наших проблем…
      Решение Нашего вопроса находится исключительно в Наших руках! И никто другой нам в этом вопросе не союзник. Именно от нашей активности будет зависеть, вытрут о нас в очередной раз ноги или нет!

      "Власна справа", № 10(42), газета харкiвськоi Профспiлки пiдприємцiв
  • 2004.12.16 | Обережний герой

    За матерiалами сайту chp.com.ua

    15.12.04
    Правительство не учло предложений депутатов при доработке проекта Госбюджета-2005

    В доработанном правительством и зарегистрированном в Верховной Раде 13 декабря 2005 года проекте Госбюджета-2005 статьи 54 и 83 остались без изменения. Рассмотрение депутатами данного законопроекта в повторном первом чтении запланировано на 16 декабря 2004 г.
    Напомним, что в проекте Госбюджета-2005, представленном правительством в сентябре этого года и отправленном депутатами на доработку, статьей 54 предусмотрено направление всех средств от единого и фиксированного налогов в общий фонд местных бюджетов. Одновременно содержится предложение уплачивать взносы на общеобязательное государственное социальное страхование (в частности, пенсионное страхование) на условиях, предусмотренных законодательством о таком социальном страховании, т. е. на общих основаниях. Однако компенсация увеличения общих обязательств субъекта предпринимательской деятельности предлагается только для юридических лиц – двукратное уменьшение ставок единого налога. Для физических лиц – плательщиков единого налога никаких компенсационных мероприятий не предлагается. Усиливается это предложение статьей 83 законопроекта, согласно которой приостанавливается действие статьи 14 Декрета КМУ "О подоходном налоге с граждан" в части освобождения плательщиков фиксированного налога от уплаты начислений на заработную плату их наемных работников.
    К чему может привести непоследовательная политика правительства по поддержке малого бизнеса, проталкиваемая через Закон о Госбюджете Украины на 2005 год, и о путях решения вышеуказанной проблемы читайте в материале "Госбюджет-2005 отправлен на доработку", приведенном в разделе "Перспектива" настоящего сайта и опубликованном в "Частном предпринимателе" № 21, ноябрь 2004 г.

    09.12.04
    Госпредпринимательства за решение проблем упрощенцев

    Как уже сообщалось ранее в газете "Частный предприниматель" № 19, 2004 г., проектом Закона Украины "О Государственном бюджете на 2005 год" не решается проблема двойной уплаты физическими лицами – плательщиками единого и фиксированного налога страховых взносов на общеобязательное государственное социальное и пенсионное страхование. Так, согласно проекту предполагается уплата плательщиками фиксированного налога взносов в Пенсионный фонд Украины и в фонды социального страхования в полном объеме за наемных работников и в Пенсионный фонд за себя. Для плательщиков единого налога предусмотрена уплата страховых взносов на общеобязательное государственное социальное и пенсионное страхование в порядке, определенном специальным законодательством по вопросам взимания таких взносов. При этом сумма единого и фиксированного налогов будет в полном объеме зачисляться в доход местных бюджетов. Таким образом, предприниматели-упрощенцы должны будут уплачивать взносы на общеобязательное социальное страхование в общеустановленном порядке без какой-либо компенсации понесенных при этом затрат.
    Госпредпринимательства для урегулирования этого вопроса обратилось к премьер-министру Украины с просьбой урегулировать данную проблему и дать соответственное поручение Министерству труда и социальной политики, Пенсионному фонду Украины и другим заинтересованным министерствам и ведомствам. Об этом сообщается в информационном письме данного Комитета от 19.11.2004 г. № 8136.

    Госбюджет-2005 отправлен на доработку





    Ксения ЛЯПИНА,
    председатель Совета частных предпринимателей Украины.
    газета "Частный предприниматель" № 21, ноябрь 2004 г.

    Третьего ноября 2004 года Верховная Рада Украины отправила проект Закона Украины "О Государственном бюджете Украины на 2005 год" на доработку в правительство. Кабмин должен внести в парламент доработанный проект Госбюджета-2005 до 30 ноября 2004 г. Таким образом, появилась возможность еще раз повлиять на процесс его принятия, изменив статьи, прямо касающиеся вопросов упрощенной системы налогообложения.
    Напомним, что в проекте Госбюджета-2005, представленном правительством в сентябре этого года, были две статьи, которые напрямую касались упрощенной системы налогообложения. Так, статьей 54 предусмотрено направление всех средств от единого и фиксированного налогов в общий фонд местных бюджетов. Одновременно содержится предложение уплачивать взносы на общеобязательное государственное социальное страхование (в частности, пенсионное страхование) на условиях, предусмотренных законодательством о таком социальном страховании, т. е. на общих основаниях. Однако компенсация увеличения общих обязательств субъекта предпринимательской деятельности предлагается только для юридических лиц — двукратное уменьшение ставок единого налога. Для физических лиц — плательщиков единого налога никаких компенсационных мероприятий не предлагается. Усиливается это предложение статьей 83 законопроекта — приостановить действие статьи 14 Декрета КМУ "О подоходном налоге с граждан" (далее — Декрет) в части освобождения плательщиков фиксированного налога от уплаты начислений на заработную плату их наемных работников.
    На наш взгляд, такие предложения не решат имеющуюся проблему - коллизию между Указом Президента Украины "Об упрощенной системе налогообложения, учета и отчетности субъектов малого предпринимательства", положениями Декрета в части определения фиксированного налога и законо-дательства об общеобязательном государственном социальном страховании. Эта коллизия приводит к разной практике применения законодательства. Одни субъекты уплачивают в полном объеме единый налог и взносы на общеобязательное государственное пенсионное страхование и поэтому объем их обязательств увеличивается в два-три раза, что приводит к тенденции сокрытия заработной платы и легальной занятости. Другие субъекты не уплачивают взносы на общеобязательное пенсионное страхование за своих работников, нарушая при этом действующее законодательство о пенсионном страховании, нарушая конституционное право наемных работников на справедливое пенсионное обеспечение.
    Таким образом, последствия имеющейся коллизии в целом отрицательны. Сегодня уже наблюдается тенденция сокращения количества занятых в малом предпринимательстве лиц и сокращение субъектов малого предпринимательства. Такую ситуацию можно охарактеризовать как кризис в малом предпринимательстве.
    Однако имеющаяся коллизия не может быть разрешена путем внесения законом о Госбюджете каких-либо временных норм. Необходимо решить эту коллизию комплексно, и в первую очередь начинать надо с законодательства о социальном страховании. Шаги, которые могут нас вывести из кризиса следующие:
    1. Срочное принятие Закона о едином социальном взносе вместо существующих сегодня четырех взносов на общеобязательное государственное социальное страхование. Суммарный размер этих взносов должен быть снижен с нынешних 37,66% до 16%. Необходимо отметить, что это будет способствовать легализации заработной платы, вследствие чего через короткое время поступления в пенсионный фонд вырастут и компенсируют временные потери от существенного уменьшения страхового тарифа. Произойдет также сокращение административных расходов на ведение дополнительного учета и отчетности по четырем фондам. При некоторой корректировке законодательства для малого предпринимательства можно начать эксперимент по снижению ставки единого социального взноса сразу после принятия Закона о едином социальном взносе.
    2. Компенсировать субъектам малого предпринимательства рост обязательств в социальной сфере сокращением бюджетных обязательств, а именно:

    уменьшением ставок единого налога для юридических лиц до 3 и 6% в соответствии с существующей схемой упрощенного налогообложения;
    уменьшением процента от ставки единого налога, которую уплачивают предприниматели — физические лица за каждого наемного работника с 50 до 20%;
    пересмотром местными советами установленных ставок единого и фиксированного налогов в целях его уменьшения, поскольку поступления местных бюджетов от перераспределения средств в их пользу значительно возрастут. Сегодня нужно воспользоваться своим конституционным правом и обратиться к правительству Украины с требованием исключить из проекта Госбюджета-2005 статьи 54 и 83 в части, касающейся плательщиков единого и фиксированного налогов, и потребовать от правительства сделать какие-либо шаги (например, указанные выше) по выходу из кризиса, сложившегося в малом предпринимательстве.


    По вопросу подготовки такого письма-обращения заинтересованные лица могут обратиться в Совет частных предпринимателей Украины (конт. тел. (044) 269-61-41, e-mail: office@ics.org.ua).


    От редакции "Частного предпринимателя"
    Поскольку для решения проблемы усиления фискальной нагрузки на предпринимателей-упрощенцев путем изменения законодательства потребуется длительное время, считаем, что быстрее эту ситуацию можно частично урегулировать на местном уровне. Рекомендуем предпринимателям (их объединениям, профсоюзным организациям) обратиться в органы местного самоуправления с просьбой* рассмотреть в случае принятия норм Госбюджета-2005, ухудшающих их положение, вопросы о снижении ставок единого и фиксированного налогов для физических лиц - предпринимателей, уменьшив их на 42% и 10% соответственно, т. е. хотя бы на ту часть ставок данных налогов, которая абсолютно не повлияет на поступления в местный бюджет. Кроме того, можно инициировать для вновь зарегистрированных предпринимателей установление на первый год деятельности минимальной величины ставки налогов, например, в размере 20 грн. (в настоящее время такой подход к начинающим предпринимателям используется в г. Никополе). Пойдя навстречу предпринимателям, местные власти смогут упредить уход в тень предпринимателей-упрощенцев или массовое сокращение у них наемных работников.

    Материал для сайта подготовлен 12 ноября 2004 года

    25.10.04
    Круглый стол — острые проблемы
    В прошлом номере газеты (№ 19, 2004 г.) редакция обращала внимание своих читателей на то, что с 2005 года может существенно ухудшиться положение предпринимателей-упрощенцев. Напомним, на рассмотрение Верховной Рады Кабинет Министров Украины представил проект Закона Украины "О Государственном бюджете Украины на 2005 год".
    Статья 54 данного законопроекта предусматривает, что в 2005 году единый и фиксированный налоги в полном объеме будут зачисляться в доход общего фонда местных бюджетов. При этом предпринимателей, естественно, не освобождают от уплаты соответствующих взносов в Пенсионный фонд Украины и фонды социального страхования за себя и за наемных работников. Таким образом, налоговая нагрузка на предпринимателей, работающих по упрощенной системе налогообложения, значительно возрастет. К примеру, если предприниматель работает по минимальной ставке и при этом имеет еще 10 наемных работников, налоговая нагрузка на него по сравнению с 2003 годом увеличивается почти в восемь раз. Это может привести к тому, что самые мелкие предприниматели разорятся, а остальные будут вынуждены уйти в тень.
    По нашему мнению, выходом из этого положения может стать либо изменение соответствующей статьи в проекте Закона о Госбюджете, либо снижение ставок единого и фиксированного налогов на местном уровне. На сегодня в доходной части местных бюджетов доля, к примеру, единого налога составляет не более 2%, т. е. не является существенной. Как показывают расчеты специалистов, в случае снижения ставок единого налога местные бюджеты потеряют менее 1% своих доходов. При этом сохранится динамика роста количества предпринимателей и созданные ими рабочие места. Ведь в случае ухудшения своего финансового положения единоналожник в первую очередь будет вынужден нелегально использовать труд наемных работников. Учитывая надвигающуюся на предпринимателей угрозу со стороны законодателей, редакция газеты "Частный предприниматель" 22 октября 2004 г. провела в г. Днепропетровске круглый стол на тему "Поиск механизмов решения предпринимательских вопросов на местном уровне". Его целью стало обсуждение на разных уровнях грядущих изменений положения предпринимателей-упрощенцев во всех регионах Украины и поиск путей взаимодействия предпринимательских организаций и местной власти для решения наболевших вопросов. В работе круглого стола приняли участие представители исполнительной власти г. Днепропетровска и Днепропетровской области, депутаты местных советов, члены городских и областного координационных советов по развитию предпринимательства, а также представители Госпредпринимательства, Антимонопольного комитета, Государственной налоговой администрации и Пенсионного фонда в Днепропетровской области, эксперты в вопросах малого бизнеса. Активным участником мероприятия была координатор Института конкурентного общества, председатель Совета частных предпринимателей Украины Ксения Ляпина.
    Отметим, что все участники круглого стола подтвердили остроту проблемы. По его итогам решено подготовить и направить письма в Верховную Раду и Кабинет Министров Украины от объединений предпринимателей Украины с просьбой внимательно отнестись к принятию бюджета страны в части неущемления интересов малого и среднего бизнеса. По мнению Ксении Ляпиной, этот вариант лоббирования предпринимательских интересов вовсе не стоит сбрасывать со счетов. "Чем больше будет таких обращений, тем больше шансов, что предприниматели будут услышаны", — считает она.
    Совет частных предпринимателей Украины и газета "Частный предприниматель" призывает все предпринимательские общественные организации в регионах вовремя позаботиться о своей судьбе. По мнению участников круглого стола, самым действенным способом решения этой и более широких предпринимательских проблем может стать проведение встреч региональных предпринимательских организаций с представителями местной власти во всех областях Украины. Целью таких мероприятий должно стать лоббирование своих интересов и недопущение социального взрыва и ухода в тень представителей малого бизнеса. В частности, для недопущения увеличения фискальной нагрузки на упрощенцев необходимо обращаться в местные органы власти — и к депутатам, и к чиновникам — с просьбой пересмотреть или дифференцировать ставки единого и фиксированного налогов.
    Высказывались и другие интересные мнения участников круглого стола по выходу из создавшейся ситуации. Так, к примеру, Ксения Ляпина заявила, что какие-либо изменения в упрощенной системе могут произойти лишь в случае утверждения на законодательном уровне единого социального взноса, который будет привязан к доходу либо заработной плате, а распределять его будет не предприниматель, а уполномоченный на то орган. Утверждение единого социального взноса упростит жизнь как предпринимателям, так и социальным структурам.
    Редакция газеты
  • 2004.12.16 | Обережний герой

    Ну не падлюки!

    16.12.04
    Попытка № 2: Рассмотрение проекта Госбюджета-2005 перенесено на 21 декабря
    Как нами ранее сообщалось, рассмотрение депутатами проекта Госбюджета-2005 в повторном первом чтении было запланировано на 16 декабря 2004 г.
    По сообщению Управления взаимодействия с общественностью и СМИ Министерства финансов Украины, экономический блок правительства совместно с руководителями парламентских групп и фракций договорились рассмотреть проект Закона Украины "О Государственном бюджете Украины на 2005 год" во втором чтении 21 декабря 2004 г.
    В сообщении говорится, что по результатам доработки данного законопроекта с учетом предложений субъектов права законодательной инициативы в полном объеме учтено 40 предложений, частично — 409 предложений, в другой редакции — 21 предложение.
    Обращаем внимание, что в доработанном законопроекте нормы статей 54 и 83, приводящие к увеличению фискальной нагрузки на частных предпринимателей — плательщиков единого и фиксированного налога, не исключены и остались в прежней редакции.
  • 2004.12.16 | Обережний герой

    Чому ринковий збір неправовий?

    Наведу стару свою розробку щодо того, чому я вважаю ринковий збір неправовим і чому його треба скасувати. До речі були зареєстовані у Верховній Раді законопроекти щодо скасування ринкового збору, але їх самі скасували.

    " Чому ринковий збір неправовий? Тому, що це, фактично, збір за право на працю. За право праці не платить більше жоден працюючий в Україні. Треба ще звернутись до історії ринкового збору, щоб зрозуміти його безглуздість. Ринковий збір мав раніше дві функції. Перша - держава посередництвом його мала "свою частину" при випадковому продажу зайвих городини чи речей громадянами. Іншого способу для держави мати свою частку тоді просто не існувало. Друга функція - ринковий збір використовувався на утримання ринку. Зараз обидві фунції відпали. На ринках працюють не випадкові люди, а професіональні торговці, які й так сплачують державі податки, найчастіше у вигляді і так завищеного фіксованого податку. При тому податки ті йдуть переважною частиною до місцевого бюджету, куди спрямовується і ринковий збір. Отже він став подвійним оподаткуванням. Між іншим, найпоширеніший розмір фіксованого податку 100 гривень за ставки прибуткового податку 13% відповідає доходу 770 гривень, що значно більше середньої зарплати в Україні і реальних доходів більшості ринкових підприємців.
    Функція утримання ринку за участі ринкового збору також зникла, бо ринки стали комерційними підприємствами, за торгівлю на яких підприємці окремо і багато платять ринку, при цьому в цю оплату враховуються ПДВ, земельний та іші податки ринку, так що не можна навіть сказати, що ринкові підприємці звільнені від них, вони просто платять їх опосередковано. Ринковий же збір на утримання ринку не повертається, місцевий бюджет витрачає його, як правило, на інші цілі, при цьому ринок та інфраструктура коло ринку залишаються часто в жалюгідному стані, що також обтяжчує становище підприємців. Отже бачимо, що існування ринкового збору є антиправовим і невиправданим. Однак він забирає у підприємця кожен день 2.55 з кожного торгового місця, або за 25 днів 63.75, що близько до запропонованого мінімального пенсійного внеску. Держава повинна скасувати ринковий збір, а вже потім запроваджувати пенсійний внесок. Тоді підприємці з задоволенням заощаджуватимуть у пенсійному фонді для себе і найманих працівників. Одна проблема - місцевий бюджет, як справжній кровоссавець не віддасть добровільно свою частку крові, яку він кожного дня п'є у підприємців."
  • 2004.12.16 | Обережний герой

  • 2004.12.16 | Обережний герой

    Ціна питання

    Ось ціна питання для мене. Зараз я плачу до Пенсійного фонду 2% поверх заробітної плати найманих працівників (їх 4). Якщо це введуть, мені доведеться платити ще як мінімум 32% з мінімальної зарплати 262 гривні і за себе як мінімум 70 гривень (якщо приймуть закон про мінімальний розмір збору для підприємця, в якого розмір прибутку неможливо встановити, тобто працюючого за фіксованим чи єдиним податком). Отже мінімум - збільшення витрат на місяць - 405 гривень 36 копійок. Це при тому, що січень і лютий погані місяці для торгівлі. Тут революціненом станеш і без Америки. Звичайно, я цих грошей не платитиму за будь-яких обставин. Посилатимуся, як Верховний Суд, на міжнародні конвенції з прав людини чи Конституцію України, які затверджують право на підприємницьку діяльність і інші права. Хіба що силою заберуть... Ну нехай спробують... Але краще це відбити відразу і прийти самим, не чекати поки прийдуть до тебе.
  • 2004.12.16 | Обережний герой

    16.12.2004. Верховна Рада все ще проти підприємців!

    16.12.04
    Попытка № 2: Рассмотрение проекта Госбюджета-2005 перенесено на 21 декабря
    Как нами ранее сообщалось, рассмотрение депутатами проекта Госбюджета-2005 в повторном первом чтении было запланировано на 16 декабря 2004 г.
    По сообщению Управления взаимодействия с общественностью и СМИ Министерства финансов Украины, экономический блок правительства совместно с руководителями парламентских групп и фракций договорились рассмотреть проект Закона Украины "О Государственном бюджете Украины на 2005 год" во втором чтении 21 декабря 2004 г.
    В сообщении говорится, что по результатам доработки данного законопроекта с учетом предложений субъектов права законодательной инициативы в полном объеме учтено 40 предложений, частично — 409 предложений, в другой редакции — 21 предложение.
    Обращаем внимание, что в доработанном законопроекте нормы статей 54 и 83, приводящие к увеличению фискальной нагрузки на частных предпринимателей — плательщиков единого и фиксированного налога, не исключены и остались в прежней редакции.
  • 2004.12.17 | Обережний герой

    Конрреволюційна змова олігархів

    Справедливості заради треба сказати, що чотири народні депутати, дані яких наведені далі, таки запропонували тим чи іншим чином викинути чи скасувати ці погані норми. Три з них належать до фракції "Нашої України", один до фракції Соціалістичної партії Мороза.
    При цьому використовуються формальні завваги, те, що податкові новації не повинні включатися до бюджетного кодексу. Тому пропонується винести всі податкові новели до окремого закону, який голосувати в пакеті з бюджетним законом. Це не дає впевненості в тому, що ці нашоукраїнці дійсно розуміють небезпеку для дрібного підприємництва і збираються цю небезпеку усунути, а не удосконалюють формальне проходження закону зі всіма його дискримінаціями дрібних підприємців.
    Окрім того, непокоїть те, що майже "помаранчева" зараз Верховна Рада вперто не зважає навіть на ці помірковані пропозиції, не кажучи вже про рішуче усунення дискримінаційних положень для підприємців. Все це дає підстави казати, що більшість "помаранчевих" депутатів і олігархів таки вирішила не зачіпати інтереси своїх та "ворожих" олігархів, ввійшла з ними в змову, а свої популістькі обіцянки перед пенсіонерами вирішила виконати за рахунок дрібних підприємців.
    З таким підходом дрібні підприємці аж ніяк не можуть погодитися. Тому їм треба зараз повернути революційну зброю проти помаранчевих вождів і олігархів. Вести справу до знищення олігархів як класу, націоналізації їх майна і передачі його народу.
    Симоненко каже, що для того, щоб уникнути надалі криз і війн між олігархами за посаду Президента, треба усунути посаду Президента. Але він неправий. Справжній комуніст запропонував би усунути олігархів. Саме на це повинна бути спрямована друга, дрібнобуржуазна хвиля революції. Революція, яку почали олігархи, повинна поглинути їх самих!

    Жовтяк Євген Дмитрович, фракція "Наша Україна", виборчий округ 95,
    Катеринчук Микола Дмитрович , фракція "Наша Україна", виборчий округ 13,
    Цушко Василь Петрович, фракція Соціалістичної партії України, порядковий номер № 17,
    Соболєв Сергій Владиславович, Виборчий блок політичних партій "Блок Віктора Ющенка "Наша Україна" Порядковий номер : 16.
  • 2004.12.17 | Обережний герой

    Остаточний удар по підприємцям 23.12.2004 ?

    Подивимось, як голосуватимуть помаранчеві. Хоча вони переможуть і без підприємців. Пенсіонери то не зможуть дійти до дільниць, а це мінус мільйон голосів у Януковича. Так що Ющенко може на підприємців не зважати. Голосуванням тут нічого не вдієш. Тут треба рішучіші заходи.

    17.12.04
    Попытка № 3: Правительство надеется, что Госбюджет на 2005 год будет принят 23 декабря
    Как сообщает Управление взаимодействия с общественностью и СМИ Минфина, правительство надеется, что Верховная Рада Украины примет государственный бюджет в целом 23 декабря. Об этом сказал исполняющий обязанности премьер-министра Украины Николай Азаров, открывая заседание правительства. "Позиция правительства однозначна — в новый год страна должна войти с принятым парламентом бюджетом". Николай Азаров отметил, что государственный бюджет должен быть реальным, сбалансированным и социально ориентированным. Исполняющий обязанности главы правительства также сообщил, что в главном финансовом документе страны предусматривается значительное увеличение доли местных бюджетов. Николай Азаров поручил членам Кабмина провести соответствующую работу с парламентскими фракциями, за которыми они закреплены. "Мы должны действовать как единое целое, — подчеркнул Николай Азаров, — и не позволять отдельным министрам лоббировать интересы своего ведомства в Верховной Раде, приводящим к разбалансированию бюджета".
  • 2004.12.18 | Обережний герой

    Ще раз (уточнено) про ціну питання

    Запропонована проектом закону "Про бюджет на 2005 рік" новела окрім 32% пенсійного внеску додасть ще платежі до трьох соціальних фондів.
    Які зараз ставки зборів до інших соціальних фондів, окрім пенсійного?
    Оскільки я їх не сплачував, то і не знаю, окрім того, вони змінювалися...
    Що я знайшов, так це -

    фонд безробіття - 2.1%,
    фонд непрацездатності - 2.9%,
    фонд травматизму - 1.02% (роздрібна торгівля).

    Усього 2.1+2.9+1.02=6.02%. Тобто на мінімальну зарплату в 262 гривні
    (з 01.01.2005) додасться ще нарахування 262*0.0602=15.77.
    Тобто, якщо в мене 4 працівника, додасться ще 15.77*4=63.09 гривні.
    Усього збільшення соціального навантаження, враховуючи пенсійний фонд буде
    32+6.02=38.02%, на одну мінімалку 262*0.3802=99.61, на моїх чотири працівника -
    398.44. Якщо в пенсійний фонд платити ще особисто 70 гривень, вийде 468.44.
    З урахуванням 0.5% за банківські послуги це якраз 470 гривень збільшення соціального тягара.
    Ось така ціна існування пожадливих до влади і грошиків олігархічних кланів, які усі проблеми і передвиборчі обіцянки
    сподіваються вирішити методом патрання дрібних підприємців.
    Оскільки ще є вирахування з зарплати
    пенсійний фонд - 2%,
    фонд безробіття - 0.5%,
    фонд непрацездатності - 0.5%,
    то підсумкове соціальне навантаження на фонд оплати праці
    38.02+2%+0.5+0.5=41.02%, або на одну мінімальну зарплату
    262*0.4102=107.47,
    на чотири працівника - 429.88 гривні!
    Це при тому, що фіксованого податку я сплачую 300 гривень на місяць.
    Прибуткового податку утримував з працівників десь біля сотні гривень на місяць.
    Ринкового збору сплачували у середньому 260 гривень на місяць. Таким чином,
    податковий тягар одномоментно збільшується в
    (300+100+260+429.88+70)/(300+100+260+24.6)=1159.88/684.6=1.69 рази.

    Чи правильно я зробив "актуарні" розрахунки?
  • 2004.12.18 | Обережний герой

    Багаті допоможуть бідним?

    Я довго метикував над цим гаслом Ющенко. Що воно значить? Я навіть закликав людей шукати "свого" багатого, який їм допомагатиме і намагався знайти "свого" багатія, якого розпишуть на мене. Але потім почув по радіо, що це значить, що багаті допоможуть, чесно сплачуючи податки. Але й тут виходить прокол. Багаті в черговий раз збираються перекласти проблеми на маргінес, на бідних, щоб вони самі допомагали один одному. А вони будуть надалі багатіти і сміятися, згадуючи, як вивели дурників на майдани воюватися за свої олігархічні інтереси. Багаті багатітимуть, бідні біднітимуть. Біда України у прірві між олігархами і бідними, яка все більше заглиблюється, загострюючи суперчності.
  • 2004.12.18 | Обережний герой

    Виступ Ющенка у Харкові

    Як на мене, нічого до пуття він не казав. "Бізнес повинен платити податки." Але які за розміром? Чи будуть вони під силу?
    А от мені хтось сказав, що Ющенко сказав про бюджет - він поганий, але приймати треба. А цей законопроект про бюджет і засновує величезні податки на дрібний бізнес. В принципі, знову скажу, дрібні підприємці, як електорат, Ющенка зараз не цікавлять. Те, що похилого віку люди, які переважно за Януковича, не доповзуть до виборчих дільниць, все переважить. Це мінімум мільйон голосів на користь Ющенка.

    Віктор Ющенко - підприємцям

    Вчора на прес-конференції в Харкові Ющенко вчергове підкреслив, що нова влада будуватиме чесні, прозорі і партнерські відносини з бізнесом.

    Пріоритетним завданням буде проведення реформи системи оподаткування, сказав Ющенко, зазначивши, що бізнес і влада в Україні «мають подати руку одне одному і сказати «Ми за єдину сильну країну». «Влада повинна гарантувати, що політичні переслідування бізнесу з боку СБУ, МВС, спецпідрозділів залишилися у минулому і ми почали жити за законами. Але бізнес має платити податки»

    Як відомо, серед проектів перших Указів Ющенка, котрі він підпише як Президент, є указ про ліквідацію податкової міліції і врегулювання перевірок з боку контролюючих органів.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2004.12.21 | Обережний герой

      Момент істини - 22-23 грудня

      Саме у цей час Верховна Рада розгляне і можливо прийме Закон про держаний бюджет на 2005 рік. Вчора телефонував по гарячій лінії у штаб Ющенка до Києва (у Харківському штабі це не можуть відкоментувати, один чоловік щоправда каже, що такого депутати не допустять). Там мені один хлопчина сказав, що приймуть, але потім змінять. Але це брехня, бо Верховна Рада збереться після цього тижня, як приймуть бюджет, аж 1 лютого. А всі знають, що тимчасове живіше над усе.
      То будемо дивитися і слухати, хто згадає про дрібних підприємців і спробує захистити їх інтереси у Верховній Раді, хто як голосуватиме.
      Погано, що на погоджувальній раді і на засіданнях Бюджетного комітету були присутні представники Пенсійного фонду, а інтереси приватних підприємців не захищав ніхто. Просту людину як не слухали так і не слухають і помаранчева революція, яка чинилася зверху, цього не змінила. В таких умовах закликаю дрібних підприємців голосувати залежно від голосування помаранчевих лідерів по держбюджету і статтям, які завдають збитки підприємцям. Якщо вони вирішать розв'язувати пенсійні проблеми і виконувати свої обіцянки за рахунок дрібних підприємців, доцільно голосувати проти обох кандидатів в Президенти. Хоча ми цим мало що змінимо, як електорат, але й голосувати за людину, яка на початку правління збільшує для дрібних підприємців податки на 70%, ніяк не можна!
      Учора також намовив одного підприємця, активіста-ющенківця, який вхожий до Харківського штабу Ющенка, також педалювати цю проблему. Він втратить від цієї новації ще більше ніж я.

      Ось сторінка бюджетного комітету Верховної Ради:

      http://budget.rada.gov.ua/

      А ось її форум:

      http://budget.rada.gov.ua/index.php/forum/messagelist/1/


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".