МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Ющенко. Податки. Хороші хлопці. Ластівки тоталітаризму.

01/01/2005 | Обережний герой
Як відомо, обидва кандидати щедро роздавали передвиборчі обіцянки зі збільшення пенсій. Ющенко також обіцяв шалено за місцевим розумінням підвищити одноразову допомогу з народження дитини - до 8460 гривень, а мінімальну пенсію - до 432 гривень.
Чи буде він тепер це виконувати, невідомо. Але якщо буде, то постає природнє запитання - де брати на це гроші? Як відомо, гроші можна взяти, тільки збираючи податки. В основному. Щоб узяти більше грошей, треба брати більше податків. З іншого боку, обіцяв Ющенко також і зменшення податків для підприємців. Виникає суперечність. Ющенко намагався розв'язати її збільшенням кола платників податків і, таким чином, зменшення податкового навантаження на окремого платника.
Збільшення податків можна досягнути також здоланням хабарництва на митних кордонах, що дозволяє не сплачувати митний збір. Причому це не тільки і не скільки дрібна контрабанда, а масштабна контрабанда великих фірм. Це ліквідація 23 спеціальних економічних зон, які стали справжньою знахідкою для олігархів, які під видом розвиваючихся виробників перетворили ці зони на засіб безмитного завезення найрізноманітніших товарів, тобто в велетеньскі знаряддя контрабанди. Ющенко декларує мету боротися з тіньовою економікою. Як її розуміти? Дехто розуміє її як чергового спійманого дрібного розливайку та підробника горілчаних напоїв чи ще якихось підробних виробів у сараї чи навіть базарників, через яких продається неврахований товар. Дрібняк навпаки каже, що тіньова економіка це найперше - великі підприємства, які добре навчились приховувати прибутки і декларують удавану збитковість.
На мою думку вже чітко вимальовується тенденція, що попри передвиборчі обіцянки "Багаті допоможуть бідним", які передбачали збільшення податків для багатих, вони, ці багаті, домовляться між собою і якихось нових податків чи принципового ставлення до сплати існуючих податків, ліквідації спеціальних економічних зон та наведення митної дисципліни для крупняка не буде, а соціальні проблеми бідних вирішуватимуть за рахунок тих же бідних.
Для цього вже підготовлено законодавче поле.
З 01.01.2005 різко збільшено соціальне оподаткування на підприємців, що працюють за спрощеними схемами - фіксованим і єдиним податками (Законом про бюджет України на 2005 рік). Так для себе я вирахував, що завдяки цьому податковий тягар збільшиться для мене на 470 гривень на місяць, або на 70% !!
Також з 01.01.2005 з'являться такі непопулярні податки, як податок на успадкування і продаж житла. Юристи кажуть, що вимога сплатити 5% від вартості житла при його успадкуванні від батьків призведе до неспроможності багатьох людей прийняти спадщину і як можливий результат навіть їх опинення на вулиці. Вступ цих податків саме у цей момент я вважаю не випадковим, а розрахований членами ющенківської "Нашої України", бо саме її фахівці, зокрема народний депутат Сергій Терьохін готував цей закон. Ці податки готувалися до президенства Ющенка, щоб вирішувати проблеми за рахунок бідних з одного боку, а з другого дати можливість проющенківським олігархам багатіти в умовах сприятливого оподаткування, коли вже зменшені податок на прибуток підприємств, податок з фізичних осіб для великих прибутків.
Одним словом, все було підготовлено для того, щоб за президенства Ющенка багаті продовжували багатіти, а проблеми бідних вирішувалися за рахунок перерозподілу грошей, зібраних з них же, тобто створення уявної соціальної політики нової влади. Ці ганебні закони приймалися не під Кучму, а під Ющенка і його друзів-олігархів.
Як з цим боротися, як не допустити такого результату помаранчевої революції, - завдання громадськості. Їй треба добитися переспрямування податкового навантаження на великі підприємства, закривати податкові шпарки і повищувати збираємість податків з великих підприємств, як про це сказано і у висновках закордонних експертів:

http://www.podrobnosti.ua/outeropinion/2004/12/31/170407.html

Ці ж думки висловлюють вже і традиційно проющенківські видання, зокрема, "Дзеркало тижня".

Людмила Шангіна, "УСЛІД ПРОЙДЕШНЬОМУ, АБО ПОМАРАНЧЕВА МИТЬ МІЖ МИНУЛИМ І МАЙБУТНІМ"

http://www.zn.kiev.ua/ie/show/528/48853/

яка пише про ластівок тоталітаризму, які вже летять до нас:

"Про ластівок
Ухвалюючи закон, яким фактично встановлюється першочерговість виплати зарплати, ми робимо крок назад, оскільки фактично позбавляємо підприємства фінансової свободи.
В.Пинзеник, Kyiv-Weekly,
19 листопада 2004 р.
Чи будуть хороші хлопці зі шкури випинатися, щоб створити собі на голову замовника та контролера? Боюсь я, одначе...
По-перше, своя шкура завжди ближче до крісла. А займати вищі крісла, як і раніше, прагнуть, скажімо так, бізнесмени. Це щодо відділення влади від бізнесу й тієї простої істини, що якщо не від­окремити — то олігархія. І, до речі, один із бізнесменів із команди хороших таким чином бачить майбутнє: «Україні потрібна парламентська республіка, вона відповідає дрібнобуржуазному менталітету. Та щоб парламентська республіка була стійкою, має бути щонайменше 10—12 кланів, які між собою ніколи не домовляться». Хороша думка й перспектива непогана в тому сенсі, що я навіть як дрібнобуржуазний елемент не передбачаюсь, оскільки не клан.
По-друге, ластівки вже літають. Перша — процитована на початку глави, що належить одному з хороших хлопців. Ні, я навіть дуже за фінансову свободу підприємств. Однак чому за рахунок моєї свободи і єдиної власності, що мені належить, моєї праці? Вітчизняні підприємства вільно не платили мені роками зарплату, позбавляючи можливості не лише стати зазначеним вище середнім класом, а й хліба насущного. І хороші хлопці хочуть, щоб так було надалі?
Друга — а хто та з яких хлопців роздає (і бере) теж у деякому сенсі мою землю гектарами в Голосіївському лісі, у Пущі-Водиці та інших заповідних околицях столиці європейської країни?
Третя — податки. Про податки «на багатих» не чути. П’ять відсотків на відсотки ж на депозити відклали, не розмінюючись на дрібниці, до 2010 р., зате дрібнота одноособова, платники єдиного податку, нехай сплачують 34% на власну пенсію самі.
Четверта — бюджет із мінімальною зарплатою, нехай поки що, але 262 грн. — що на 25 грн. більше, ніж торік, але якщо врахувати, що інфляція має намір бути десь 10%, то реально — на гривню тридцять. Ох і накопичемо ж ми...
На підльоті — ластівок зграя. Адже невідомо, які домовленості є між хорошими й поганими хлопцями в принципі."

Відповіді

  • 2005.01.01 | Обережний герой

    Про податки

    З форуму бюджетного комітету

    Податок з доходів фізичних осіб. Вважаю, що відміна прогресивної шкали оподаткування призвела до суттєвої втрати надходжень, оскільки, при стабільному рості надходжень у розмірі 25-30% зараз ми спостерігаємо зменшення надходжень порівняно з відповідним періодом минулого року, тобто очікуваного ефекту ми не отримали. Дещо більший ріст по фонду оплати праці та надходженнями до Пенсійного фонду пояснюються інфляційними процесами та підвищенням заробітної плати працівникам бюджетної сфери. Щодо коштів, отриманих громадянами у вигляді збільшених пенсій та заробітних плат, то вони інвестують в основному виробників за кордоном, оскільки саме імпортні товари (китайські, польські) переважають на нашому ринку. Більшість СПД продовжують виплачувати заробітну плату в «тіні», що пояснюється не тільки високим податковим навантаженням на ФОП, але і неспроможністю самої ідеї добровільної сплати податків. Ніхто не заплатить добровільно навіть однієї копійки, якщо не буде впевнений, що за цю несплату не доведеться потім перерахувати 1 грн. штрафу. Одночасно дорахувати цю 1 гривню часто є неможливо у зв’язку з відсутністю інформації про рух товарно-грошових потоків, яка є, скажімо, у Фінляндії, численними прогалинами у законодавстві, зокрема, відсутністю штрафних санкцій по цьому платежу, а також наявністю спрощеної системи, з допомогою якої практично будь-яке прибуткове підприємство можна зробити збитковим і уникнути сплати податку на прибуток, причому отримати приховані від оподаткування кошти готівкою, для видачі зарплати «у тіні».
    Недоцільним є введення обкладання податком з доходів фізичних осіб успадковану родичами першого ступеня споріднення нерухомість. До речі, до сьогодні така операція звільнялася навіть від сплати державного мита. Тепер же, окрім того, що людина переживає втрату, вона постає ще й перед проблемою пошуку грошей, тому що до сплати податку людина не має права розпоряджатися власним майном. Найбільші проблеми виникнуть у незаможних верств населення, яким потрібно буде позичати гроші, щоб успадкувати квартиру, міняти її на меншу, щоб повернути борг, при цьому знову необхідно сплатити податок, і в результаті після смерті батька(матері) спадкоємець опиняється у меншій квартирі (або на вулиці, враховуючи можливості наших кримінальних структур). А якщо ніде позичити гроші або квартира не є достатньо великою, то маємо замкнене коло, з якого напевно не всі зможуть знайти вихід. Окрім того, сума надходжень від операцій дарування, успадкування родичами першого ступеня споріднення є несуттєвою порівняно з загальними надходженнями.
    Щодо ПДВ. Давайте візьмемо Японію. Навіть при тому, що японці, внаслідок продуманої національної політики віддають перевагу товарам власного виробництва, і, зокрема, практично не купляють автомобілі іноземних виробників (причому не тільки державні установи, але і самі громадяни), навіть зі знижками, ставка ПДВ там складає всього … 3%. Звичайно, у Японії, як і всюди, також потрібні податки, але розумні японці прорахували, що збільшення ставки призведе до зменшення темпів росту виробництва, і, відповідно, до зменшення надходжень до бюджету. У нас, на відміну від Японії, рівень корупції набагато вищий. Про це свідчать хоча б ціни на ринках на імпортне взуття, одяг, іграшки, канцелярію і т.д., за які напевне не було сплачене не тільки ПДВ, але і мито. Частка вітчизняних товарів складає близько 10 %, та й то, як правило, вони неконкурентноспроможні. Вихід один – зниження їх вартості, у першу чергу, за рахунок відміни ПДВ. Це дасть потужний поштовх до розвитку галузей, які на даний момент є нерентабельні і просто відмирають, в результаті держава отримає ріст ВВП, витісняться імпортні товари, оскільки значну частку їх собівартості складатимеуть транспортні послуги, які дорожчають у зв’язку з вичерпанням світових запасів нафти і газу. Окрім того, кошти, які раніше фінансували розвиток виробництва, скажімо, у Китаї, будуть спрямовуватись на розвиток вітчизняного виробництва, і, відповідно, будуть зростати надходження до бюджетів усіх рівнів. Надходження ПДВ до державного бюджету на початковому етапі впровадження проекту можна компенсувати за рахунок введення штрафних санкцій за несплату і відновлення прогресивної шкали оподаткування по податку з доходів фізичних осіб (що дасть ріст надходжень по цьому платежу на рівні 30%) і спрямування частини цього податку (надходження якого мають найбільшу питому вагу у загальній сумі і постійно зростають), на рівні 20-25%, до державного бюджету.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2005.01.02 | Мартинюк

      Про це треба говорити без лоббістських акцентів.

      Головна проблема полягає що в українському (азарівському) варіанті збору податків порушується презумпція невинності - платник податку вважається наперед винним , допоки він доставить у податкову від кілограма до десяти різноманітних паперів, в яких буде висвітлена у найдрібніших моментів вся його діяльність.

      Спрощена звітність повинна бути у всіх. ДПА не повина ритися у паперах , які їм доставляють бухгалтери, які фактично є працівниками податкової а не підприємства, хоча зарплату отримують з підприємства.

      Податкові пільги для дрібного бізнесу не треба рухати, принаймі до того часу коли не сформується чіткий громадський консенсус щодо цього.

      До табору Ющенка дійсно примкнули деякі герої з часів побудови "розвинутої кучмономіки" і їхню творчість дійсно треба просліковувати дуже пильно.
  • 2005.01.02 | Обережний герой

    Бюджет і спрощені підприємці

    Ось остаточно те, що стосується приватних підприємців, що працюють за єдиним та фіксованим податками і є в законі "Про державний бюджет України на 2005 рік"
    № 2285 від 23.12.2005.


    Стаття 45. Установити, що до доходів загального фонду
    місцевих бюджетів у 2005 році належать:

    ...

    2) у повному обсязі єдиний податок для суб'єктів малого
    підприємництва, фіксований податок та фіксований
    сільськогосподарський податок;
    ...
    Фіксований податок на доходи від підприємницької діяльності
    зараховується до відповідних місцевих бюджетів у порядку,
    визначеному Бюджетним кодексом України для податку з
    доходів фізичних осіб.

    Установити, що у 2005 році:

    до набрання чинності законом про спрощену систему
    оподаткування, обліку та звітності платники єдиного податку
    сплачують страхові внески на загальнообов'язкове державне
    соціальне та пенсійне страхування у порядку та на умовах,
    визначених спеціальним законодавством з питань справляння таких
    внесків, із сплатою юридичними особами єдиного податку у розмірі
    50 відсотків діючих ставок;

    платники фіксованого сільськогосподарського податку сплачують
    страхові внески на загальнообов'язкове державне соціальне та
    пенсійне страхування у порядку та на умовах, визначених
    спеціальним законодавством з питань справляння таких внесків, із
    сплатою фіксованого сільськогосподарського податку у розмірі
    30 відсотків діючих ставок станом на 31 грудня 2004 року.

    Установити на 2005 рік фіксований розмір страхових внесків на
    загальнообов'язкове державне страхування для фізичних осіб -
    суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб
    оподаткування (фіксований податок, єдиний податок), та членів
    сімей зазначених фізичних осіб, які беруть участь у провадженні
    ними підприємницької діяльності, у розмірі мінімального страхового
    внеску, визначеного Законом України "Про загальнообов'язкове
    державне пенсійне страхування", на місяць на кожну
    особу.

    Стаття 73. З метою приведення окремих норм законів у
    відповідність з бюджетним законодавством зупинити на 2005 рік дію:
    ...

    40) абзацу двадцять третього пункту 1 статті 14 Декрету
    Кабінету Міністрів України від 26 грудня 1992 року N 13-92
    ( 13-92 ) "Про прибутковий податок з громадян" (Відомості
    Верховної Ради України, 1993 р., N 10, ст. 77; 1998 р., N 30-31,
    ст. 195; 2002 р., N 12-13, ст. 92) в частині звільнення платників
    фіксованого податку, осіб, які перебувають з ними у трудових
    відносинах, а також членів їх сімей, які беруть участь у
    підприємницькій діяльності, від сплати нарахувань на фонд оплати
    праці, збору на обов'язкове соціальне страхування;
    41) пункту 2 розділу II "Прикінцеві положення" Закону України
    "Про внесення змін до Декрету Кабінету Міністрів України "Про
    прибутковий податок з громадян" ( 129/98-ВР ) (Відомості Верховної
    Ради України, 1998 р., N 30-31, ст. 195);
    ...

    Стаття 96. Установити з 1 січня 2005 року максимальну
    величину фактичних витрат на оплату праці найманих працівників,
    оподатковуваного доходу (прибутку), сукупного оподатковуваного
    доходу (граничну суму заробітної плати (доходу), з яких відповідно
    до законів України справляються страхові внески до Фонду
    загальнообов'язкового державного соціального страхування України
    на випадок безробіття, Фонду соціального страхування України з
    тимчасової втрати працездатності, Фонду соціального страхування
    від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань
    України та Пенсійного фонду України, в розмірі 4.100 гривень на
    місяць у розрахунку на кожну фізичну особу - платника внесків.

    Стаття 110. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2005 року.

    Кабінету Міністрів України за участю Комітету Верховної Ради
    України з питань бюджету до 15 лютого 2005 року внести на розгляд
    Верховної Ради України проект закону про внесення змін до Закону
    України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" з урахуванням
    результатів економічного розвитку України у 2004 році та
    січні 2005 року.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2005.01.02 | Davidoff

      Re: Бюджет і спрощені підприємці

      Марат, революцию нашу изгадили...
  • 2005.01.03 | no13

    бело-голубой шарфик демагогии не жмёт?

    Обережний герой пише:
    > Чи буде він тепер це виконувати, невідомо. Але якщо буде, то постає природнє запитання - де брати на це гроші? Як відомо, гроші можна взяти, тільки збираючи податки. В основному.

    ???? Дурость.

    > Також з 01.01.2005 з'являться такі непопулярні податки, як податок на успадкування і продаж житла. Юристи кажуть, що вимога сплатити 5% від вартості житла при його успадкуванні від батьків призведе до неспроможності багатьох людей прийняти спадщину і як можливий результат навіть їх опинення на вулиці. Вступ цих податків саме у цей момент я вважаю не випадковим, а розрахований членами ющенківської "Нашої України", бо саме її фахівці, зокрема народний депутат Сергій Терьохін готував цей закон.

    Ложь. Если учитывать основательность текста статьи и якобы проведённые автором расчёты, то почему автор забывает о том, откуда растёт это налогообложение?

    http://delovoy.berdyansk.net/n498-499/11.html
    ====
    Бердянск деловой 11 декабря 2003 №64-65 (498-499)
    Нововведень в оподаткуванні доходів громадян у наступному році буде чимало. Ось деякі з них.
    ...
    3. Податок буде утримуватися по всіх операціях продажу, дарування, наслідування, безоплатного отримання послуг тощо. Розмір податку - від 5% для спадкоємців першої черги (діти та батьки), 13% для решти спадкоємців. Лише подружжя зможуть дарувати один одному із своєї частки у спільній власності, а також успадковувати майно іншого без сплати податку. Але якщо майно, майнові і немайнові права належать до об'єктів комерційної власності, незалежно від ступеню спорідненості, податок сплачується в розмірі 13%.
    ...
    4. Підпадають під оподаткування за ставкою 5% доходи від продажу нерухомості, за винятком однієї протягом року квартири, кімнати або житлового будинку площею до 100 кв.м., які оподаткувуються за ставкою 1%.
    ...
    ====

    > Ці податки готувалися до президенства Ющенка, щоб вирішувати проблеми за рахунок бідних з одного боку, а з другого дати можливість проющенківським олігархам багатіти в умовах сприятливого оподаткування,
    (выделено мной)
    Класно у вас получается. Оказывается кабинет Януковича/Азарова все эти годы тайно работал на Юща, вернее на его олигархов.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2005.01.04 | Обережний герой

      Який уряд?

      Якщо й працював, то не уряд, а уррряд, як казав Козак.
      А серйозно, податкові законопроекти розробляє комітет Верховної Ради з банківської та фінансової політики, а в основному її член, нашоукраїнець Сергій Терьохін. Ще раз стверджую - під Ющенка, бо нашоукраїнці свято вірили, що з 01.01.2005 він буде Президентом.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".