МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Нововедения в закон "Про свободу пересування ..."

01/12/2005 | no13
http://obozrevatel.com/news_files/175826

ВР планує дозволити реєстрацію не лише за місцем проживання, а й за місцем переважного перебування громадян
...
Як передає кореспондент УНІАН, у відповідності до положень Закону України „Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні”, місцем перебування особи є адміністративно-територіальна одиниця, на території якої вона проживає менше шести місяців на рік. Проектом пропонується внести зміни в дане визначення, передбачивши, що місце перебування особи - це не тільки місце її проживання, а й місце переважного перебування.

Експерти відзначають, що певна частина населення України, не маючи місця проживання, позбавляється можливості зареєструвати місце свого знаходження. Така ситуація позбавляє особу багатьох прав, в тому числі і Конституційних (брати участь у виборах, отримувати різноманітні соціальні пільги тощо). Прийняття запропонованих змін сприятиме захисту прав вищезазначених осіб.
...

Может кто-то пояснить, как может быть место преимущественного пребывания без проживания?

Відповіді

  • 2005.01.12 | Роман ShaRP

    А там нет ссылки на проект поправки, или как ее там?

    no13 пише:
    > Может кто-то пояснить, как может быть место преимущественного пребывания без проживания?

    Проект поправки можно было бы разыскать через базу ВР. Без него, боюсь, этого никто не объяснит.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2005.01.12 | no13

      Вот ...

      http://gska2.rada.gov.ua:7777/pls/zweb_n/webproc4_2?id=&pf3516=5357&skl=5

      Цитаты из проекта:
      1. Абзац четвертий статті 3 викласти у такій редакції:
      „місце перебування - адміністративно-територіальна одиниця, на території якої особа проживає або переважно перебуває строком не менше шести місяців на рік;”.

      2. Абзац сьомий статті 3 викласти у такій редакції:
      „реєстрація - внесення відомостей до паспортного документа про місце проживання або місце перебування із зазначенням адреси житла або місця переважного знаходження особи та внесення цих даних до реєстраційного обліку відповідного органу спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань реєстрації;”.

      3. Статтю 8 доповнити частинами третьою та четвертою такого змісту:
      „У разі відсутності у особи паспортного документа у зв’язку з його втратою вона має право разом з заявою про реєстрацію за місцем перебування подати заяву на отримання паспорта громадянина України.
      Уповноважений орган розглядає заяву про отримання паспорта громадянина у місячний термін згідно з встановленим порядком та видає паспорт громадянина України, або, якщо це неможливо, дає офіційне пояснення причин відмови.”

      Толкования термина нет. Как можно пребывать где-то без проживания? В гостинице я проживаю, в больнице/санатории извините, но тоже проживаю. Что имеется ввиду я понять не могу. На ум приходит только одно, допустим ночую я дома (8 часов), а остальное время пребываю в другом месте.

      П.С.
      Депутаты у нас и без полиреформы кнопкодавы :(
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2005.01.12 | Роман ShaRP

        Сами все написали, а понять не можете.

        Приведенные выкладки носят чисто теоретический характер, поскольку понять, что на этот раз пришло в голову нашим депутатам, нормальным умом невозможно.

        'Место проживания' понимается в данном случае как "физический адрес" (то, что может быть местом прописки). 'Место пребывания' - это адрес, "размазанный" до размеров административно-территориальной единицы (АТЕ). Например, города.

        Предположим человек ездит туда-сюда, меняет квартиры, или по другим причинам не хочет "заякориваться" на 'физическом адресе'. И он идет куда-то, и говорит кому-то - а запишите мне "местом пребывания" город Киев (чем не АТЕ?). Туда же он, по идее, после этого пойдет и за бюллетенем для голосования (?), а какие социальные льготы они имели в виду - я не знаю.

        Только не спрашивайте меня, зачем это нужно. Подозреваю, что только для того, чтобы создавать новые отделы и штатные единицы бюрократам. И как они будут проверять, что Имярек Батькович пребывал в конкретной АТЕ больше полугода - тоже не спрашивайте.
  • 2005.01.12 | otar

    Re: Нововедения в закон "Про свободу пересування ..."

    Безперечно, поліційну практику "прописки aka реєстрації" треба скасовувати, і її, безперечно, не вдасться скасувати отак зразу. Але принаймні є одна річ, яка заважає людям найбільше: щоб прописатись (зареєструватись) у новому місці, треба виписатись зі старого, а для цього необхідне фізичне перебування громадянина з документами за місцем старої прописки, і то протягом не одного дня. Якщо це буде скасовано, і зняття з реєстрації здійснюватиметься дистанційно (по телефону, телеграфом, навіть - фантастика, звісно, - через Інтернет) - можна буде вважати, що все більш-менш прийнятно.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2005.01.12 | no13

      Ні, це про інше ...

      ... а саме про місце перебування. Для реєстрації місця перебування не треба зниматись з обліку в місці проживання. Приїхав до родичів на літо, пійшов і зареєструвався як перебуваючий в новому місці. Поправки в закон окріс тимчасового проживання (міньше 6 місяці) додаюсть якесь "місце переважного перебування", не подаючи трактовки цього терміну. Я вгазалі не зрозумів, що малось на увазі. Враховуючи мотивацію "ситуація позбавляє особу багатьох прав, в тому числі і Конституційних (брати участь у виборах, отримувати різноманітні соціальні пільги тощо)" і вибори до ВР я дуже здивований цією поправкою.

      Зараз за місцем перебування голосувати не можно. Але час на поправки є. От і отримаєм голосування за місцем перебування (а як це проконтролювати в місці постійного проживання?) та ще й без проживання, а по факту якогось переважного перебування там. Якщо Например більшу частину часу перебуває в місті, тількі на нічь повертаючись спати додому, йому зареєструють це місця перебування? Це звістно манія :) , але поправки якись дивні.
  • 2005.01.12 | alt

    Законопроект в первую очередь защищает права БОМЖей...

    которые действительно "пребывают на территории, а не проживают по адресу"

    Ну еще и лиц, которые не могут зарегистрироваться по месту проживания.

    Например, большинство тех, кто приехал работать в Киев из провинции, живут без регистрации (я, например, уже четвертый год;)

    Вы спросите: "А почему не зарегистрироваться?" - Я бы двумя руками ЗА, но не думаю, что найдется много людей, сдающих квартиры, которые добровольно согласятся прописать в ней арендаторов, а тем более, если это семья с ребенком...
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2005.01.12 | no13

      Re: Законопроект в первую очередь защищает права БОМЖей...

      alt пише:
      > которые действительно "пребывают на территории, а не проживают по адресу"
      Допускаю.

      > Ну еще и лиц, которые не могут зарегистрироваться по месту проживания.
      >
      > Например, большинство тех, кто приехал работать в Киев из провинции, живут без регистрации (я, например, уже четвертый год;)
      А разве регистрация места пребывания предполагает какое-то телодвижение со стороны владельцев квартир?

      Вот закон:
      Статья 8. Регистрация места пребывания лица
      Регистрация места пребывания осуществляется по заявлению лица, которое обязано подать его на протяжении семи дней по прибытии в место пребывания.
      При регистрации места пребывание лица информация о ней сообщается к органу регистрации по месту проживания лица.

      Как на практике, не знаю.

      > Вы спросите: "А почему не зарегистрироваться?" - Я бы двумя руками ЗА, но не думаю, что найдется много людей, сдающих квартиры, которые добровольно согласятся прописать в ней арендаторов, а тем более, если это семья с ребенком...
      Вы путаете регастрацию места проживания (читай прописку) и места пребывания (проживания до 6 месяцев).

      ПМСМ в принципе закон надо исправлять, но не путём размывания понятия регистрация места ... .
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2005.01.12 | alt

        Re: Законопроект в первую очередь защищает права БОМЖей...

        >А разве регистрация места пребывания предполагает какое-то телодвижение со стороны владельцев квартир?
        ...
        >Как на практике, не знаю.

        На практике "регистрация = прописка", все осталось как раньше, только название поменялось.
        Я сам не пробовал, но по отзывам для регистрации на съемной квартире нужно присутствие и согласие хозяина.
        Хотя, может что-то изменилось за последние полгода...

        > Вы путаете регастрацию места проживания (читай прописку) и места пребывания (проживания до 6 месяцев).

        См. выше - сейчас оно все одинаково, что прописка, что регистрация места проживания или пребывания.

        > ПМСМ в принципе закон надо исправлять, но не путём размывания понятия регистрация места ... .

        Otar правильно сказал - самое основное здесь - дать возможность людям сниматься с предыдущего места регистрации без необходимости личной поездки.
        Просто пришел по новому месту проживания/пребывания и зарегистрировался, а это уже дело техники паспортной службы - передать по предыдущему месту регистрации данные для снятия с учета.
        Но, боюсь, до этого у нас нескоро дойдет...
  • 2005.01.12 | catko

    я думаю справа в тому що в законодавстві

    та підзаконних документах та інструкціях дуже часто фігурують різні речі які вимагають бути зроблені за місцем проживання (реєстрація юридичної особи, дозвіл на зброю, участь у виборах, одержання кредиту, закордонний паспорт, реєстрація авто, одержання прав і т.п.). але серед них є таке що інколи необхідно оформити для людини але зовсім не вимагає саме проживання людини там де це робиться (ті ж права наприклад). тому вони напевне вирішили розділити перебування (до 6 місяців) і проживання (більше 6 місяців) щоб потім у законах повиправляти залишивши проживання тільки для тих речей, які дійсно вимагають мати можливість прийти до людини до дому і взяти її за шкірку (наприклад описати майно за борги).


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".