Закон про позапартійність чиновників: наскільки це можливо?
01/25/2005 | otar
Ось у цій http://maidan.org.ua/static/news/1106661068.html новині висловлюється така ідея: розробити і прийняти закон, що забороняв би державним службовцям (можна обмежити їх категорії, бо, зрештою, вчителі і лікарі теж держслужбовці) бути членами політичних партій.
З одного боку, це ніби обмеження прав людини. З іншого, ситуація, коли мер міста - голова місцевого осередку Партії Регіонів (ПРП, "Партії Віктора Ющенка" абощо) - використовує службове становище для сприяння "партійному життю", не є, як на мене, нормальною. Не кажучи вже про масове приймання працівників державних установ до "Партій влади", як то було із партією "Відродження" за часів небіжчика Кирпи.
Що ви думаєте про це? Чи реально прийняти такий закон? Чи від нього буде користь?
З одного боку, це ніби обмеження прав людини. З іншого, ситуація, коли мер міста - голова місцевого осередку Партії Регіонів (ПРП, "Партії Віктора Ющенка" абощо) - використовує службове становище для сприяння "партійному життю", не є, як на мене, нормальною. Не кажучи вже про масове приймання працівників державних установ до "Партій влади", як то було із партією "Відродження" за часів небіжчика Кирпи.
Що ви думаєте про це? Чи реально прийняти такий закон? Чи від нього буде користь?
Відповіді
2005.01.25 | saha
Ні, ні і ще раз ні
Шановний Отаре. Такий закон навіть буде шкодити.1. Хто забороняеє бути безпартійним і працювати на якусь партію.
2. Якщо хтось "примушує" вступати в партію влади повинні працювати закони і статті кримінального кодексу наприклад перевищення службових повноважень чи використовування в особистих цілях.
3. Ніби зараз вибори до місцевих рад "якогось рівня" на партійній основі.
4. Якщо керівник "поганий" то партія на наступних виборах там пролетить, якщо гарний, то виграють всі сторони. Головне щоб вибори були чесними
2005.01.25 | otar
і ще раз, і ще раз :)
> Шановний Отаре. Такий закон навіть буде шкодити.> 1. Хто забороняеє бути безпартійним і працювати на якусь партію.
Ідеальна мета партії - захищати інтереси людей. Реальна мета партії - просувати своїх кандидатів у державну владу. Якщо розглянути приклад Хмельницького, то тут "члени" Партії регіонів - рядові податківці - не працювали на неї, навпаки - вони про неї навіть нічого не знали, ніколи не були на зборах, але, очевидно, платили внески. Якщо чиновник (керівник, якому підпорядкований колектив) лобіює інтереси певної партії - це одне; якщо він її уособлює, і для гармонізації виробничих відносин підлеглі починають вступати в партію - це зовсім інше.
> 2. Якщо хтось "примушує" вступати в партію влади повинні працювати закони і статті кримінального кодексу наприклад перевищення службових повноважень чи використовування в особистих цілях.
Мені дуже цікаво, чи судитимуть посадовців Укрзалізниці, які записали своїх підлеглих - практично всіх! - до партії "Відродження". Боюсь, що ні. Крім того, боюсь, що, якби спробувати судити когось із них за перевищення повноважень, то з'являться написані заднім числом заяви на вступ до партії, і навіть протоколи партійних зборів
> 3. Ніби зараз вибори до місцевих рад "якогось рівня" на партійній основі.
Йдеться, звісно, про чиновників ВИКОНАВЧОЇ влади, а не законодавчої.
> 4. Якщо керівник "поганий" то партія на наступних виборах там пролетить, якщо гарний, то виграють всі сторони. Головне щоб вибори були чесними.
З огляду на те, що до виборчих комісій у більшості випадків входять працівники бюджетних організацій - учителі, лікарі, всякі там культпрацівники та бібліотекарі тощо - ототожнення керівника місцевої виконавчої влади з певною партією аж ніяк не зробить вибори чеснішими.
2005.01.25 | saha
Re: і ще раз, і ще раз :)
otar пише:> Ідеальна мета партії - захищати інтереси людей. Реальна мета партії - просувати своїх кандидатів у державну владу. Якщо розглянути приклад Хмельницького, то тут "члени" Партії регіонів - рядові податківці - не працювали на неї, навпаки - вони про неї навіть нічого не знали, ніколи не були на зборах, але, очевидно, платили внески. Якщо чиновник (керівник, якому підпорядкований колектив) лобіює інтереси певної партії - це одне; якщо він її уособлює, і для гармонізації виробничих відносин підлеглі починають вступати в партію - це зовсім інше.
Здається що конституцію ще ніхто не відміняв і свободу совісті, віросповіданні, політичних поглядів також. А якщо у підлеглих комплекс "меншовартості" та бажанні лизати зад керівникові то це потрібно лікувати. А рядові податківці мабуть не зовсім з власного бажання вступали в партію а хто примушовав вступать най розбереться прокуратура.
>
> > 2. Якщо хтось "примушує" вступати в партію влади повинні працювати закони і статті кримінального кодексу наприклад перевищення службових повноважень чи використовування в особистих цілях.
>
> Мені дуже цікаво, чи судитимуть посадовців Укрзалізниці, які записали своїх підлеглих - практично всіх! - до партії "Відродження". Боюсь, що ні. Крім того, боюсь, що, якби спробувати судити когось із них за перевищення повноважень, то з'являться написані заднім числом заяви на вступ до партії, і навіть протоколи партійних зборів
Судитти цих посадовців за це можливо і не будуть але декого можливо треба притянути по фальсифікаціям, а й це також нагадати. А тільки із-за такого судить мабуть немає сенсу, тому що той, хто на горі піраміди, відповідає перед іншим судом. Церство йому небесне.
>
> > 3. Ніби зараз вибори до місцевих рад "якогось рівня" на партійній основі.
>
> Йдеться, звісно, про чиновників ВИКОНАВЧОЇ влади, а не законодавчої.
>
Тільки мабуть не виконавчої а судової та силових відомст, це мабуть корисне буде але це й так ніби існує. Томущо у всіх цивілізованих країнах зазвичай прем'єр член партії переможця виборів. Тоді чому інші виконавці мають бути не партійними.
> > 4. Якщо керівник "поганий" то партія на наступних виборах там пролетить, якщо гарний, то виграють всі сторони. Головне щоб вибори були чесними.
>
> З огляду на те, що до виборчих комісій у більшості випадків входять працівники бюджетних організацій - учителі, лікарі, всякі там культпрацівники та бібліотекарі тощо - ототожнення керівника місцевої виконавчої влади з певною партією аж ніяк не зробить вибори чеснішими.
Або я вас не розумію або ви мене не зрозуміли.
Я мав на увазі що якщо керівник належить до якоїсь партії то по його роботі будуть оцінювати мешканці всю партію. І якщо вони незадоволені то можуть переобрати на наступних виборах. Іншого мера чи проголосувати за іншу партію. Це буде тільки збільшувати роль партій в громадському житті.
2005.01.25 | Sean
Імхо важливійше інше
Законодавче нововведення, згідно з яким держпосадовець (можливо, починаючи з якогось рівня), мав декларувати як доходи (свої та родини) так і видатки (свої і членів родини), що підглягало б оприлюдненню.Рівно як підписував би заяву про згоду про збір не забороненими законом способами та вільне оприлюднення будь-якої інформації, що стосується його діяльності саме як державного посадовця, крім тої, що містить державну таємницю (до речі, законодавство про таємницю теж проситься бути переглянутим).
Іншими словами, держслужбовець певну частину своїх прав залишає біля дверей кабінету.
2005.01.25 | saha
Згоден плюс
І можливо варто суворіше оцінювати посягання на приватне життя: шлюби, розлученя, діти, особлив оте що не стосується фінансів(приклад стеження за Ю. в Криму, хтось відповів ????)
Особливо провокації на кшталт "в бані з дівчатами чи хлопчиками".