Дещо сподобалось...
01/28/2005 | Альберт
http://podrobnosti.com.ua/forum/podrobnosti/power&society/2512/
Головна мета цієї реорґанізації повинна полягати в наступному: жодна силова структура не повинна бути таким собі монстром із завершеним циклом: затримання - арешт - слідство - суд - ув'язнення.
Насамперед треба реорґанізувати поліцію. Так, так, саме поліцію - бо пора вже називати наших правоохоронців саме так, як вони звуться в усьому цивілізованому світі. І це не повинно бути простим перейменуванням - треба, насамперед змінити ті засади, на котрих ґрунтується правоохоронна діяльність. Тобто вона повинна відповідати самій своїй назві - захист прав пересічного громадянина, забезпечення йому безпеки та умов для гідного життя.
Наступний крок - реорґанізація внутрішніх військ (про них, до речі, вже писала ґазета "Дзеркало тижня" - http://www.zerkalo-nedeli.com/ie/show/526/48733/). Насамперед треба виключити з лексикону саму цю назву - "внутрішні війська", бо лоґіка підказує, що то є формування для ведення бойових дій внутри країни, тобто для війни із власним народом (саме так воно й було в радянські часи, особливо в роки становлення комуністичної влади, коли ця війна за своєю жорстокістю та масштабами кровопролиття нічим не відрізнялася від війни загарбницької). Отже спеціалізовані частини внутрішніх військ (танкові, артилерійські, мотострілецькі тощо) треба передати в розпорядження Міністерства оборони як звичайні підрозділи Збройних сил. Підрозділи ВВ, що мають суто поліцейські функції (охорона об'єктів, патрулювання тощо) слід перетворити на звичайну поліцію. А з решти підрозділів ВВ слід зробити жандармерію за зразком французької жандармерії чи американської Національної ґвардії. Лоґічно було б підпорядкувати українську жандармерію Міністреству з надзвичайних ситуацій як військові формування для підкріплення до поліції та оперативних дій в умовах надзвичайної ситуації (стихійні лиха, техноґенні катастрофи, масові заворушення тощо).
СБУ та інші подібні спецслужби повинні перестати грати роль таємної поліції. А тому функція СБУ повинна бути такою, як в аналоґічних спецслужб будь-якої демократичної держави: збір інформації та участь у проведенні слідства.
У прикордонних військ функція є скоріше правоохоронною, ніж військовою. Тому цей термін теж слід виключити з політичного лексикону, та вживати замість нього "прикордонна служба" чи "прикордонна варта". І, взагалі, прикордонники більшості країн світу носять поліцейську, а не військову форму, та є, по суті, спецполіцією. У Німеччині, наприклад, Grenzschutz - це, по суті федеральна поліція (на відміну від муніципальної), у функції якої входить не лише охорона державного кордону, але й залізниці, вокзалів, аеропортів (це ще й, по суті, транспортна поліція, пости якої можна зустріти на кожному німецькому вокзалі).
Місця ув'язнення слід вивести з підпорядкування МВС та передати їх у розпорядження Міністерства Юстиції (як це зробили, наприклад, у Росії), чи, взагалі, можна створити самостійне правоохоронне відомство - Службу виконання покарань, чи Пенітенціарну службу. Так не повинно бути, щоб одне й те саме відомство і слідство проводило, і карало за рішенням суду. Тоді у поліції просто відпаде сам сенс бути зацікавленим у тому, щоб когось обов'язково засадили за ґрати. Справа поліції - це провести слідство та передати кримінальну справу до суду. А там далі вже - не їхні турботи: суд без участі поліції вирішуватиме, чи дійсно винен підозрюваний. Якщо винен - їм займеться пенітенціарна служба, якщо ні - його слід звільнити з-під варти і на цьому покласти крапку.
А ось податкову службу треба взагалі ліквідувати. У країнах Евросоюзу питаннями оподаткування займаються спеціальні відділи Міністерства фінансів. А з тими, хто навмисно ухиляється від сплати податків, розбирається звичайна поліція, а не податкова. Воєнізовані податківці зустрічаються лише в недорозвинених бaнaнових республіках третього світу з кримінально-оліґархічною формою правління. Але цим шляхом українці йти вже більше не хочуть.
Яки будуть думки, громадо? ... 8)))
Головна мета цієї реорґанізації повинна полягати в наступному: жодна силова структура не повинна бути таким собі монстром із завершеним циклом: затримання - арешт - слідство - суд - ув'язнення.
Насамперед треба реорґанізувати поліцію. Так, так, саме поліцію - бо пора вже називати наших правоохоронців саме так, як вони звуться в усьому цивілізованому світі. І це не повинно бути простим перейменуванням - треба, насамперед змінити ті засади, на котрих ґрунтується правоохоронна діяльність. Тобто вона повинна відповідати самій своїй назві - захист прав пересічного громадянина, забезпечення йому безпеки та умов для гідного життя.
Наступний крок - реорґанізація внутрішніх військ (про них, до речі, вже писала ґазета "Дзеркало тижня" - http://www.zerkalo-nedeli.com/ie/show/526/48733/). Насамперед треба виключити з лексикону саму цю назву - "внутрішні війська", бо лоґіка підказує, що то є формування для ведення бойових дій внутри країни, тобто для війни із власним народом (саме так воно й було в радянські часи, особливо в роки становлення комуністичної влади, коли ця війна за своєю жорстокістю та масштабами кровопролиття нічим не відрізнялася від війни загарбницької). Отже спеціалізовані частини внутрішніх військ (танкові, артилерійські, мотострілецькі тощо) треба передати в розпорядження Міністерства оборони як звичайні підрозділи Збройних сил. Підрозділи ВВ, що мають суто поліцейські функції (охорона об'єктів, патрулювання тощо) слід перетворити на звичайну поліцію. А з решти підрозділів ВВ слід зробити жандармерію за зразком французької жандармерії чи американської Національної ґвардії. Лоґічно було б підпорядкувати українську жандармерію Міністреству з надзвичайних ситуацій як військові формування для підкріплення до поліції та оперативних дій в умовах надзвичайної ситуації (стихійні лиха, техноґенні катастрофи, масові заворушення тощо).
СБУ та інші подібні спецслужби повинні перестати грати роль таємної поліції. А тому функція СБУ повинна бути такою, як в аналоґічних спецслужб будь-якої демократичної держави: збір інформації та участь у проведенні слідства.
У прикордонних військ функція є скоріше правоохоронною, ніж військовою. Тому цей термін теж слід виключити з політичного лексикону, та вживати замість нього "прикордонна служба" чи "прикордонна варта". І, взагалі, прикордонники більшості країн світу носять поліцейську, а не військову форму, та є, по суті, спецполіцією. У Німеччині, наприклад, Grenzschutz - це, по суті федеральна поліція (на відміну від муніципальної), у функції якої входить не лише охорона державного кордону, але й залізниці, вокзалів, аеропортів (це ще й, по суті, транспортна поліція, пости якої можна зустріти на кожному німецькому вокзалі).
Місця ув'язнення слід вивести з підпорядкування МВС та передати їх у розпорядження Міністерства Юстиції (як це зробили, наприклад, у Росії), чи, взагалі, можна створити самостійне правоохоронне відомство - Службу виконання покарань, чи Пенітенціарну службу. Так не повинно бути, щоб одне й те саме відомство і слідство проводило, і карало за рішенням суду. Тоді у поліції просто відпаде сам сенс бути зацікавленим у тому, щоб когось обов'язково засадили за ґрати. Справа поліції - це провести слідство та передати кримінальну справу до суду. А там далі вже - не їхні турботи: суд без участі поліції вирішуватиме, чи дійсно винен підозрюваний. Якщо винен - їм займеться пенітенціарна служба, якщо ні - його слід звільнити з-під варти і на цьому покласти крапку.
А ось податкову службу треба взагалі ліквідувати. У країнах Евросоюзу питаннями оподаткування займаються спеціальні відділи Міністерства фінансів. А з тими, хто навмисно ухиляється від сплати податків, розбирається звичайна поліція, а не податкова. Воєнізовані податківці зустрічаються лише в недорозвинених бaнaнових республіках третього світу з кримінально-оліґархічною формою правління. Але цим шляхом українці йти вже більше не хочуть.
Яки будуть думки, громадо? ... 8)))
Відповіді
2005.01.28 | Роман ShaRP
Передачі в*язниць і т.д. МінЮсту вимагає ЄС
Альберт пише:> Місця ув'язнення слід вивести з підпорядкування МВС та передати їх у розпорядження Міністерства Юстиції (як це зробили, наприклад, у Росії), чи, взагалі, можна створити самостійне правоохоронне відомство - Службу виконання покарань, чи Пенітенціарну службу. Так не повинно бути, щоб одне й те саме відомство і слідство проводило, і карало за рішенням суду. Тоді у поліції просто відпаде сам сенс бути зацікавленим у тому, щоб когось обов'язково засадили за ґрати. Справа поліції - це провести слідство та передати кримінальну справу до суду. А там далі вже - не їхні турботи: суд без участі поліції вирішуватиме, чи дійсно винен підозрюваний. Якщо винен - їм займеться пенітенціарна служба, якщо ні - його слід звільнити з-під варти і на цьому покласти крапку.
- це одна з обов*язкових передумов для вступу України в Євросоюз, і Україна вже взяла на себе зобов*язання це зробити.
2005.01.28 | Тестер
Re: Дещо сподобалось...
Як на мене то пристойний системний підхід до вирішення насущних проблем у цьому напрямку. Причому структуризований.Тобто витримані всі компоненти системного аналізу:
Декомпозиція
Аналіз
Синтез.
Тепер треба конкретні методики та інструментарій і вперед!
Одне питання - хто цим буде займатись. Мо, канцелярія президента?