МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Яку державні завдання вирішувалися Ющенком з 24.01.2005

01/29/2005 | Максим’як
Щоб перелічити всі укази та виконаний об"єм роботи, напевно, що однієї сторінки буде мало, тому я спробую тільки викласти головну ідею, навколо якої відбувалася вся державна робота Ющенка.

Суть цієї ідеї - зробити в Україні гігантський прорив у напрямку економічного зростання держави. Для цього Ющенку потрібні капітали, які можуть навіть значно перевищувати нинішній бюджет України. Зрозуміло, що ні підвищення податків чи масова приватизація не дасть таких грошей у швидкому темпі, та й ці заходи не приносять потрібного ефекту, якщо не буде при цьому зростання виробництва і зростання робочих місць.

Тому шлях у Ющенка один - виходити на особистий контакт із світовими інвесторами і потужними підприємцями і запрошувати їх до України, щоб вони тут починали свою бізнесову діяльність. Власне мова не йде про те, щоб їм щось продати, а про те, що вони можуть в Україні відкривати свої заводи і фабрики, розраховуючи на невисокі затрати при виготовленні готової продукції.

Як економіста, Ющенка у меншій мірі цікавлять такі гіганти, як Біл Гейтс, але є одна важлива річ, що дрібніший інвестор в Україну не піде, якщо тут не світитимуться імена "крутих" інвесторів.

Не важко прикинути, що поява додаткового мільйону робочих місць, добавить з десяток мільярдів гривень до б"юджету, а отже будуть розв"язуватися інші проблеми у державі.

Треба розуміти також, що Ющенко не буде Кучмою, коли той брався вирішувати все і без його участі жодна дрібничка не обходилася у державі. Ющенко призначив в.о. Юлію Тимошенко і поставив їй завдання і я так думаю, що вона зараз почала розбиратися, щоб встигнути до 3 лютого підготувати конкретну програму. Мають поставлені завдання Порошенко, Зінченко і Рибачук і вони працюють на державні інтереси.

Звичайно, як я оцінюю ситуацію, якщо голосування за Тимошенко буде зразу у четвер, то вона може мати серйозні проблеми з призначенням, тому цей день варто у Верховній Раді приділити на висвітлення концепцій і програм нового уряду, на Ющенкове бачення, що він хоче бачитивід того уряду, а вже на другий день, п"ятницю, провести голосування за голову Уряду.

У цьому є головна відмінність Ющенка від попередньої влади, яка посади роздавала, як намісникам, які отримували землю і мали сплачувати вгору данину і надто дуже не переймалися проблемами інших намісників. Нова влада чи Уряд Ющенка будується на зовсім інших принципах, коли все є одним механізмом і кожна посада має конкретну функціональну основу, яка нероздільно пов"язана з іншими, як коліщата у годиннику. Зрозуміло, що для цього потрібен час, щоб підготувати сам процес - ця державна робота і виконується зараз Ющенком і тими людьми, яких він призначив в.о.
-----------------------------

Ніхто у Ющенка не може перехопити ініціативи, хоч проблеми із призначенням Тимошенко на голову Уряду у Верховній Раді будуть - не все так гладко. Всі думають, що приїде Ющенко і розсудить, типу, як раніше це робив Кучма. Ющенко навіть пальцем не поворухне - це його принципи. Не оберуть Тимошенко, то Ющенко назве інше ім"я, скоріш це буде Пинзеник.

Треба розуміти той фізичний механізм, який Ющенко кладе у основу своєї влади. Тобто, він будує цілісну концепцію, це щось нагадує готове виробництво, всі станки поставлені, всі системи живлення під"єднані, але у ньому не має живих людей. Через кілька зайдуть люди, роставляться на місця і почнуть працювати. І тут є головна фізична суть такої влади - вона буде видавати якісну готову продукцію тільки тоді, якщо професійні навики кожної окремої людини, на кожному робочому місці будуть на дуже високому рівні і крім того, має ще бути віддача, ентузіазм, бажання до праці. З того підприємства ніхто нічого не винесе у кишені і ніхто його не може якось переінакшити, щоб воно щось робило йому особисто, або працювало у окремому режимі, вигідному йому тільки.

Попередня влада, це зібрання кустарів, які окремо і у свому режимі самі щось клепали і потім той напівфабрикат передавали далі і їх зовсім не цікавило, чи воно буде тулитися до купи чи ні, голоне, що собі на життя кустар заробляв.

Відповіді

  • 2005.01.30 | VDom

    Re: Яку державні завдання вирішувалися Ющенком з 24.01.2005

    І не останню роль в цій системі гратиме вільна і професійна преса. Контролюючі функції скоріш за все будуть практично викинуті з державного механізму. В усякому разі різко скорочені.
    Секретаріат Президента, як заявлено Зінченком, буде позбавлено адміністративних функцій.
    А прем'єра мабуть все таки проголосують до 3 лютого. Кадрові питання схоже вже вирішені, бо кількість "бульбашок" різко зменшилась.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2005.01.30 | Максим’як

      Re: Не зрозумів, про які контролюючі функції йдеться

      VDom пише:
      > Контролюючі функції скоріш за все будуть практично викинуті з державного механізму. В усякому разі різко скорочені.

      Не зрозумів, про які контролюючі функції йдеться, якщо стосовно державної системи, то ні. Навпаки, контроль за функціонуванням державного механізму буде на порядок потужнішим. Візьмемо хоча б Криворіжсталь чи повідомлення про обов"язкове декларування всім чиновникам своїх витрат та членів їх сімей. У питаннях приватного сектору держава буде займатися регуляторною політикою, а для цього потрібний постійний моніторинг, звичайно, це не контроль, але дуже щось близьке.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2005.01.30 | Taras-ods

        Питання

        Яка платня у міністра?
        Як його від хабаря захистити?
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2005.01.30 | Сергій Кабуд

          скоротити кількість держслужбовців, тих самих міністрів

          і підвищити компенсацію разів в 10-15
      • 2005.01.30 | Сергій Кабуд

        зауважте- це наші мрії, в реальності поки що кучмізм(-)

      • 2005.01.30 | VDom

        Re: Не зрозумів, про які контролюючі функції йдеться

        Максим’як пише:
        > VDom пише:
        > > Контролюючі функції скоріш за все будуть практично викинуті з державного механізму. В усякому разі різко скорочені.
        >
        > Не зрозумів, про які контролюючі функції йдеться, якщо стосовно державної системи, то ні. Навпаки, контроль за функціонуванням державного механізму буде на порядок потужнішим. Візьмемо хоча б Криворіжсталь чи повідомлення про обов"язкове декларування всім чиновникам своїх витрат та членів їх сімей. У питаннях приватного сектору держава буде займатися регуляторною політикою, а для цього потрібний постійний моніторинг, звичайно, це не контроль, але дуже щось близьке.

        Під контрольними функціями я розумів держ. службовців які контролюють практично все і самі ні за що не відповідають. Та ж адміністрація президента мала структуру кабміну, але нічого крім висмоктування ресурсів і цінних вказівок не давала і за СВОЮ діяльність не несла ніякої відповідальності.
        Є дві основні топології мережі - "зірка" і "ланцюг". Совдепівська структура, яка в нашій країні діяла, да й до сьогодні ще діє це типовий "ланцюг" практично без кіл зворотнього зв'язку. А система контролю практично повторює структуру самої мережі. Як правило контролер і об'єкт контролю в прекрасних стосунках і вміють "ділитись". Фактично система контролю є зворотнім ланцюгом по збору "матеріальних дивідентів" на гору піраміди влади.
        Судячи з заяв пана Президента функції контролю за діяльністю держ. службовців і органів буде замінено в держ. органах персональною відпповідальністю керівників цих органів по результатах діяльності, а поточний контроль візьме на себе вільна преса.
        Боротьба з корупцією буде вестись не так шляхом заміни персоналій, як зміною взагалі системи. І скоріш за все це буде змішана система - мінімум ланок "ланцюг", а максимум "зірка". До цього ж ця система більш живуча, навіть за умов аргесивного зовнішнього середовища.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2005.01.30 | Максим’як

          Re: Тепер зрозуміло і відповідь кваліфікована.

          VDom пише:
          > Під контрольними функціями я розумів держ. службовців які контролюють практично все і самі ні за що не відповідають.

          > Є дві основні топології мережі - "зірка" і "ланцюг".

          > Судячи з заяв пана Президента функції контролю за діяльністю держ. службовців і органів буде замінено в держ. органах персональною відпповідальністю керівників цих органів по результатах діяльності, а поточний контроль візьме на себе вільна преса.

          Наскільки я розумію, то головним елементом системи контролю стає декларація державного чиновника про доходи і витрати, яка стає публічним документом, тобто громадськість може мати доступ до таких декларацій; згоден, що головною буде преса, але крім преси є ще потужна сила - громадські організації, партії-опозиції.

          Тобто, маємо зараз перспективно-найуспішнішу політичну структурну одиницю - громадська організація.

          > Боротьба з корупцією буде вестись не так шляхом заміни персоналій, як зміною взагалі системи. І скоріш за все це буде змішана система - мінімум ланок "ланцюг", а максимум "зірка". До цього ж ця система більш живуча, навіть за умов аргесивного зовнішнього середовища.

          Ні, без заміни персоналій жодна система не працюватиме по новому. Є звичайно проблема перехідного періоду, бо у нас самоконтроль не передбачений, а він і ніде не передбачений. Тобто при владі були "корупціонери", а на їх місце приходять "чесні", тобто, основним засобом контролю над "чесним" має стати колишній "корупціонер", а до нього довіри не має. Через якийсь десяток років "чесний" при вдалі змінятиме "чесного" і тоді, він як опозиція зможе здійснювати дуже ефективний контроль за владою.

          Зараз, рік-два, вся надія на ефективно вибудувані громадські організації - це щось має перетворитися для них на захоплюючий вид спорту. Ці громадські організації повинні мати дуже потужну юридичну підтримку і самі подавати у суди.

          P.S.
          Те, що Чорна Пора не спровокувалася на побудову партії, а йде шляхом громадської організації, то вже плюс, але потрібно розробити і поставити у основу діяльності чіткі критерії чи межі, бо інакше можна не вилізти із дрібнотем"я. Люстрація може і не зла річ, але головна мета люстрації не самоціль - усунути людину від влади, адже всіх усунути без держави і закону - це не реально. Люстрація влаштовується для того, щоб зруйнувати попередню систему, викинути її на смітник і це можна робити тільки на державному рівні.

          У нинішніх умовах, потрібно мати схему люстрації конкретних людей-посад, на яких тримаються корупційні з"язки. Тобто, я що хочу сказати, що можна, наприклад, у районі зігнати з крісел всіх чиновників попереднього режиму (а на це піде багато часу), але упустити якогось заступника місцевого СБУ, який кришує всі кримінальні сили.
  • 2005.01.30 | Сергій Кабуд

    щодо економічного зростання

    інвестиції які залучені на особистих контактах то добре, але це як вірити на слово, без гарантій, а які в нас гарантії(((

    зовнішньо-політичний демарш Ющенка - це добре, але, сподіваюсь, це не заважає йому робити істотні кроки по забеспеченню інвестицій, базованих на декриміналізованих і декучмізованих економічних та правових відносинах

    Давос , білі гейтс та інша шушера це кльово лише тому що ми себе відчуваємо маленьким народом у злиднях

    а на справді вони, ці підари в давосі, є паразити і шахраї у білих рукавичках
    зокрема той гейтс чи інші мерзотники

    то добре коли вони кланяються нашому Президенту, це правильний баланс, він має моральну перевагу перед цією міжнародною бандою ворів і інтригантів, а от нам не треба їм кланятися ніколи

    побачимо чи вистачить в Ющенка гідності. Це в нього було самим слабим місцем, доречі. папа кучма пригадується
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2005.01.30 | Максим’як

      Re: Сергію, уявіть собі, що ви інвестор

      Що вас Ющенко спровокував вкласти гроші в Україну і звичано не у купівлю нерухомості чи шмату чорнозему, а у виробничу сферу, наприклад, виробництво валянків.

      Ось потрібні гарантії? А які гарантії - я не розумію. Бо і раніше все законодавство було сприятливе для інвестицій в Україну - несприятливою було самочинство місцевої влади з кримінальними елементами, які самі встановлювали контроль над інвестором, тобто займалися грабунком таких інвесторів. ті, що вкладають мільйони доларів є повністю убезпечені від такого свавілля місцевої влади, хоча хабарі беруть чи просто вимагають.

      Зміна влади в Україні дає можливість якось себе захищати дрібному інвестору у перші місяці, а потім і цього не потрібно буде. Але ризк інвестування в Україну сьогодні оплатиться у кілька разів, бо потім вже буде така конкуренція, що і вигод сильних не буде.

      Тобто все інше далі, що Ви пишете, абсолютно не має відношення до реальної ситуації із інвестуванням.


      Сергій Кабуд пише:
      > інвестиції які залучені на особистих контактах то добре, але це як вірити на слово, без гарантій, а які в нас гарантії(((
      >
      > зовнішньо-політичний демарш Ющенка - це добре, але, сподіваюсь, це не заважає йому робити істотні кроки по забеспеченню інвестицій, базованих на декриміналізованих і декучмізованих економічних та правових відносинах
      >
      > Давос , білі гейтс та інша шушера це кльово лише тому що ми себе відчуваємо маленьким народом у злиднях
      >
      > а на справді вони, ці підари в давосі, є паразити і шахраї у білих рукавичках
      > зокрема той гейтс чи інші мерзотники
      >
      > то добре коли вони кланяються нашому Президенту, це правильний баланс, він має моральну перевагу перед цією міжнародною бандою ворів і інтригантів, а от нам не треба їм кланятися ніколи
      >
      > побачимо чи вистачить в Ющенка гідності. Це в нього було самим слабим місцем, доречі. папа кучма пригадується
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2005.01.30 | Сергій Кабуд

        шоб бути лаконічним-

        гарантії шо не відберуть як відбирають СКРІЗь по Україні бандити прибуткові бізнеси

        ви мабуть самі знаєте як це робилося і робиться
        було от в новинах про Одеський порт. Те саме було в харкові з вьєтнамскою фабрикою макаронів, здається з Чумаком теж

        Це норма кучмоїни- пограбувати бізнеси.
        Не кажучи про відсутність судів


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".