щe один проeкт закону про люстрацію - Л. Лук`янeнко.
02/10/2005 | Василь Гулeй
Проект N 7028-1 від 04.02.2005
Л.Г. Лук’яненко 394
ЗАКОН УКРАЇНИ
Щодо певних обмежень при обійманні посад в державних органах влади України
Стаття 1. Цей закон встановлює умови щодо виконання обов’язків, передбачених виборними посадами або посадами, які обіймаються внаслідок призначення в державних органах влади України
- Президентом України ;
- депутатами Верховної Ради України ;
- Генеральній прокуратурі України;
- Центральній виборчій комісії;
- в Секретаріаті Президента України;
- в Апараті Верховної Ради України ;
- в Кабінеті Міністрів України ;
- головами обласних державних адміністрацій;
- головами обласних рад;
- в Збройних Силах України ;
- в Службі безпеки України;
- в Міністерстві внутрішніх справ України;
- в Державній прикордонній службі України ;
- в Державній службі охороні;
- в Національному банку України ;
- в секретаріаті Конституційного Суду України ;
- в апараті Вищого Господарського Суду;
- в апараті Адміністративного Суду України;
- апараті Верховного Суду України
- Президії Академії наук України ;
- на державних радіо і телекомпаніях, інформаційних агенціях,
друкованих виданнях, видавництвах ;
- на державних підприємствах, державних організаціях, акціонерних товариствах, де більшість акцій має держава;
- на підприємствах закордонної торгівлі;
- в Укрзалізниці;
- державних фондах, державних фінансових установах .
Під посадами згідно ст.1 п .11-15 маються на увазі посади на рівні полковника та генерала. Під посадами згідно ст.1 п 3-9 п 16 -23 маються на увазі посади керівника установи та працівників управлінської ланки. У вищих навчальних закладах під цими посадами маються на увазі посади професорсько- викладацького складу та посади, на які призначає Президія Академії наук України . Цей закон встановлює також певні умови щодо обіймання посади суддів всіх рівнів, прокурорів, державних нотаріусів.
Стаття 2. Передумовою для виконання обов’язків, зазначених у Ст.1 є те, що громадянин в період до 24 серпня 1991 року не був:
- на керівних посадах в КГБ СРСР, не виконував функції резидента, агента, утримувача конспіративної квартири КДБ СРСР, не був інформатором або позаштатним співробітником КДБ СРСР,
- не обіймав штатну посаду секретаря органу Комуністичної партії Радянського Союзу від рівня районного комітету і вище, членом бюро (президії) цих комітетів, членом Центрального комітету Комуністичної партії Радянського Союзу;
- не обіймав штатну посаду начальника політичного відділу ( управління) в Радянській Армії , МВС СРСР;
- не обіймав штатну посаду секретаря партійного комітету КПРС на підприємстві установі.
Стаття 3. Громадянин перед тим як обійняти посаду, зазначену в Ст1 зобов’язаний вказати в листку по обліку кадрів що він не обіймав посад та не співпрацював з організаціями та установами зазначеними у ст.. 2, що він не був і не є співробітником жодної закордонної розвідувальної служби.
Стаття 4. На момент набуття цим законом чинності, керівник органу або установи зобов’язаний звернутись за відповідною довідкою до СБУ щодо працівника , який обіймає посаду зазначену посаду в ст 1. Клопотання про видачу відповідної довідки має бути спрямоване до СБУ не пізніше як через 30 днів з моменту набуття чинності цього закону. СБУ надає довідку керівникові органу або установи про особу про яку йдеться у клопотанні, не пізніше як через 60 днів з моменту отримання клопотання.
Президент України, Голова Верховної Ради України Прем’єр-міністр України Генеральний прокурор України звертаються до СБУ про видачу відповідної довідки стосовно осіб, які призначаються на посаду в їхній апарат. СБУ має терміново задовольнити це клопотання.
Стаття 5. Кожен громадянин, має право звернутися до СБУ з клопотанням про видачу довідки про себе відповідно до ст2. Довідку видає СБУ вручає її громадянинові особисто у руки; за виключенням випадків передбачених у ст4. Якщо документи, необхідні для видачі довідки, перебувають у віданні іншого державного органу, то той орган повинен на прохання СБУ не пізніше як через 7 днів після отримання відповідного прохання, надати всі необхідні документи та інформацію, які потрібні для видачі довідки. як і оприлюднення будь-яких документів, що послужили її підставою,
Стаття 6. Якщо громадянин не відповідає умовам зазначеним в ст2, трудові відносини з ним розриваються з моменту видачі довідки але не пізніше як через 15 днів. Трудові відносини з ним розриваються у випадку коли громадянин відмовився зробити заяву щодо обставин, зазначених в ст 3 . або якщо його заява виявилася неправдивою. В цих випадках не діють норми Кодексу законів про працю стосовно можливості установи звільнити працівника лише за умови попереднього отримання згоди від відповідного профспілкового комітету. Незаконність свого звільнення громадянин може оскаржити в суді не пізніше як за два місяці після розриву з ним трудових відносин.
Стаття 7. Видавці періодичних друкованих видань та власники ліцензій на право займатися діяльністю в галузі радіо і телевізійних ЗМІ, інформаційних агентств та аудіовізуальних програм можуть з власної ініціативи, щодо себе або з попередньої письмової згоди працівника, який бере участь у створенні інтелектуального продукту зазначених ЗМІ, звернутися до СБУ з клопотанням про видачу довідки. Голови політичних партій, політичних рухів та об’єднань громадян можуть подати клопотання до СБУ, щодо видачі довідки стосовно себе або стосовно члена керівництва, за попередньої письмової згоди члена керівництва.
Стаття 8. Якщо громадянин вважає, що дані, які містяться в довідці є неправдивими, він може подати заяву до суду не пізніше як через два місяці з дня отримання довідки.
Стаття 9. Президент України має право своїм указом не застосовувати цей Закон щодо громадянина, зазначеного у ст. 1 , який не робив публічних виступів проти незалежності України.
Стаття 10. Цей закон набуває чинності з дня оприлюднення і втрачає чинність через 5 років
Голова Верховної Ради
http://www.rada.gov.ua:8080/pls/zweb/webproc4_1?id=&pf3511=23216
Л.Г. Лук’яненко 394
ЗАКОН УКРАЇНИ
Щодо певних обмежень при обійманні посад в державних органах влади України
Стаття 1. Цей закон встановлює умови щодо виконання обов’язків, передбачених виборними посадами або посадами, які обіймаються внаслідок призначення в державних органах влади України
- Президентом України ;
- депутатами Верховної Ради України ;
- Генеральній прокуратурі України;
- Центральній виборчій комісії;
- в Секретаріаті Президента України;
- в Апараті Верховної Ради України ;
- в Кабінеті Міністрів України ;
- головами обласних державних адміністрацій;
- головами обласних рад;
- в Збройних Силах України ;
- в Службі безпеки України;
- в Міністерстві внутрішніх справ України;
- в Державній прикордонній службі України ;
- в Державній службі охороні;
- в Національному банку України ;
- в секретаріаті Конституційного Суду України ;
- в апараті Вищого Господарського Суду;
- в апараті Адміністративного Суду України;
- апараті Верховного Суду України
- Президії Академії наук України ;
- на державних радіо і телекомпаніях, інформаційних агенціях,
друкованих виданнях, видавництвах ;
- на державних підприємствах, державних організаціях, акціонерних товариствах, де більшість акцій має держава;
- на підприємствах закордонної торгівлі;
- в Укрзалізниці;
- державних фондах, державних фінансових установах .
Під посадами згідно ст.1 п .11-15 маються на увазі посади на рівні полковника та генерала. Під посадами згідно ст.1 п 3-9 п 16 -23 маються на увазі посади керівника установи та працівників управлінської ланки. У вищих навчальних закладах під цими посадами маються на увазі посади професорсько- викладацького складу та посади, на які призначає Президія Академії наук України . Цей закон встановлює також певні умови щодо обіймання посади суддів всіх рівнів, прокурорів, державних нотаріусів.
Стаття 2. Передумовою для виконання обов’язків, зазначених у Ст.1 є те, що громадянин в період до 24 серпня 1991 року не був:
- на керівних посадах в КГБ СРСР, не виконував функції резидента, агента, утримувача конспіративної квартири КДБ СРСР, не був інформатором або позаштатним співробітником КДБ СРСР,
- не обіймав штатну посаду секретаря органу Комуністичної партії Радянського Союзу від рівня районного комітету і вище, членом бюро (президії) цих комітетів, членом Центрального комітету Комуністичної партії Радянського Союзу;
- не обіймав штатну посаду начальника політичного відділу ( управління) в Радянській Армії , МВС СРСР;
- не обіймав штатну посаду секретаря партійного комітету КПРС на підприємстві установі.
Стаття 3. Громадянин перед тим як обійняти посаду, зазначену в Ст1 зобов’язаний вказати в листку по обліку кадрів що він не обіймав посад та не співпрацював з організаціями та установами зазначеними у ст.. 2, що він не був і не є співробітником жодної закордонної розвідувальної служби.
Стаття 4. На момент набуття цим законом чинності, керівник органу або установи зобов’язаний звернутись за відповідною довідкою до СБУ щодо працівника , який обіймає посаду зазначену посаду в ст 1. Клопотання про видачу відповідної довідки має бути спрямоване до СБУ не пізніше як через 30 днів з моменту набуття чинності цього закону. СБУ надає довідку керівникові органу або установи про особу про яку йдеться у клопотанні, не пізніше як через 60 днів з моменту отримання клопотання.
Президент України, Голова Верховної Ради України Прем’єр-міністр України Генеральний прокурор України звертаються до СБУ про видачу відповідної довідки стосовно осіб, які призначаються на посаду в їхній апарат. СБУ має терміново задовольнити це клопотання.
Стаття 5. Кожен громадянин, має право звернутися до СБУ з клопотанням про видачу довідки про себе відповідно до ст2. Довідку видає СБУ вручає її громадянинові особисто у руки; за виключенням випадків передбачених у ст4. Якщо документи, необхідні для видачі довідки, перебувають у віданні іншого державного органу, то той орган повинен на прохання СБУ не пізніше як через 7 днів після отримання відповідного прохання, надати всі необхідні документи та інформацію, які потрібні для видачі довідки. як і оприлюднення будь-яких документів, що послужили її підставою,
Стаття 6. Якщо громадянин не відповідає умовам зазначеним в ст2, трудові відносини з ним розриваються з моменту видачі довідки але не пізніше як через 15 днів. Трудові відносини з ним розриваються у випадку коли громадянин відмовився зробити заяву щодо обставин, зазначених в ст 3 . або якщо його заява виявилася неправдивою. В цих випадках не діють норми Кодексу законів про працю стосовно можливості установи звільнити працівника лише за умови попереднього отримання згоди від відповідного профспілкового комітету. Незаконність свого звільнення громадянин може оскаржити в суді не пізніше як за два місяці після розриву з ним трудових відносин.
Стаття 7. Видавці періодичних друкованих видань та власники ліцензій на право займатися діяльністю в галузі радіо і телевізійних ЗМІ, інформаційних агентств та аудіовізуальних програм можуть з власної ініціативи, щодо себе або з попередньої письмової згоди працівника, який бере участь у створенні інтелектуального продукту зазначених ЗМІ, звернутися до СБУ з клопотанням про видачу довідки. Голови політичних партій, політичних рухів та об’єднань громадян можуть подати клопотання до СБУ, щодо видачі довідки стосовно себе або стосовно члена керівництва, за попередньої письмової згоди члена керівництва.
Стаття 8. Якщо громадянин вважає, що дані, які містяться в довідці є неправдивими, він може подати заяву до суду не пізніше як через два місяці з дня отримання довідки.
Стаття 9. Президент України має право своїм указом не застосовувати цей Закон щодо громадянина, зазначеного у ст. 1 , який не робив публічних виступів проти незалежності України.
Стаття 10. Цей закон набуває чинності з дня оприлюднення і втрачає чинність через 5 років
Голова Верховної Ради
http://www.rada.gov.ua:8080/pls/zweb/webproc4_1?id=&pf3511=23216
Відповіді
2005.02.10 | Василь Гулeй
комeнтар
комeнтар- на відміну від попeрeднього (http://maidan.org.ua/static/mai/1107361188.html - проeкт, http://maidan.org.ua/static/mai/1107433278.html - комeнтар), цeй законопроeкт нe пeрeдбачає створeння спeціальних органів (комісій, тощо) для провeдeння люстрації, а сама процeдура довeдeна до повного автоматизму.
- з цього, зокрeма, витікає, що в більшості випадків рішeння про люстрацію осіб, що обіймають "кeрівні посади", будe здійснюватися цими самими особами. дe вжe тут казати про нeупeрeджeність.
- окрeмо взятий дeржавний орган, CБУ, який видає довідки про "нeпричeтність" до КДБ CРCР, сам по собі майжe стовідсотково підлягає люстрації. Мeні просто цікаво - якщо вони починатимуть з сeбe, то хто там лишиться, щоб продовжувати видавати довідки?
- підставою для люстрації є лишe співпраця iз спeцслужбами та виконання дeяких функцій в комуністичній партії до 1991 року. тобто, нe є підставою для люстрації такі рeчі, як участь у злочинниx угрупуваннях, торгівля людьми, людськими органами, наркотиками, організована проституція та бандитизм, "дача взяток должностному ліцу" і так далі.
- пeрeдбачeно право на оскаржeння відомостeй, зазначeних в довідці - цe плюс, якщо порівнювати з пeршим законопроeктом. хоча... "почєму у вас глаза вєчно завязани? - нє хочу відєть, что с моімі вєсамі дeлают моі помощнікі";
- прeзидeнту дається право (алe нe обов`язок) нe застосовувати цeй закон до осіб, що мусили б йому підлягати. висноків два. пeрший - aнeкдотичний: "всі тварини є рівні, алe дeякі є рівніші за інших". другий - більш цікавий : прeзидeнт можe таким чином видавати "індульгeнцію" нe лишe особам, яких призначає він сам, чи призначeні ним посадовці, алe й... народним дeпутатам (зокрeма), які ж ніби-то обираються нeзалeжно від нього.
- вeликий плюс - закон застосоується лишe до дeржавних установ (зокрeма, на відміну від попeрeднього, в ньому нeмає антиконституційного положeння про люстрацію кeрівників політичних партій та засобів масової інформації, а є положeння про кeрівників
- в цілому, мeні цeй проeкт подобається більшe, ніж попeрeдній, алe, будь я парламeнтом - завалив би обидва. бракує дужe багатьох процeдурних момeнтів, чіткість визначeння "кeрівних посад" під питанням, нeмає мeханізмів eфeктивного контролю, а коло підстав люстрації завузькe і нe є конструктивним.
2005.02.10 | Navigator
Мороз таки мудак по вcім пара метрам.
Глава СПУ Александр Мороз выступает против принятия закона о люстрации. Об этом, как передает корреспондент ForUm’a сообщил на сегодняшней пресс-конференции сам лидер социалистов.«Я уверен, что в Украине никакой люстрации проводить не нужно», - в частности сказал Мороз и пояснил: «не нужно потому, что сразу возникает больше вопросов».
Мороз, по его собственным словам, выступает за то, «чтобы структуры власти формировались из людей профессиональных, честных, не коррумпированных и не зависимо от политической принадлежности». На первых порах, отметил Мороз, власть должна формироваться из тех людей, которые «действительно ломали авторитарный режим».
«Я не знаю, кто подал этот закон (в парламент), но я могу дать гарантии, что это люди, которые укрепляли предыдущий режим, которые служили ему, а теперь они хотят, чтобы их грехи не были видимы для других», - сказал Мороз.
Отвечая на вопрос журналистов, нравится ли Морозу идея принятия закона об оппозиции, лидер СПУ сказал: «закон об оппозиции должен был бы принять новый парламент».
Постоянный адрес статьи: http://obozrevatel.com/news_files/181278
2005.02.10 | _YZ_
Медведчука підтримують Мороз і Зварич.
Медведчук передбачає потік доносів і зрадwww.ПРАВДА.com.ua, 10.02.2005, 17:08
Лідер Соціал-демократичної партії України (об'єднаної) Віктор Медведчук виступає проти люстрації.
Медведчук вважає, що ідея люстрації суперечить Конституції, повідомляють Українські новини з посиланням на прес-служба партії.
"Якщо нова влада збирається влаштувати люстрацію не на словах, а на ділі, виходить, вона забуває про існування Конституції України", - вважає Медведчук.
Лідер СДПУ(о) зазначив, що такі заходи були прийняті раніше в США та в Східній Європі, однак мали негативні результати. "Потік доносів, обвинувачень, зрад... коли стільки бруду виплило на поверхню", - сказав Медведчук.
Як повідомлялося раніше, у Верховній Раді зареєстровано 2 законопроекти, які передбачають проведення люстрації.
Депутат Ради від фракції блоку Юлії Тимошенко Левко Лук'яненко пропонує парламенту заборонити займати керівні посади особам, які перебували на керівних постах у Комуністичній партії СРСР і співпрацювали з колишнім Комітетом держбезпеки або іноземними спецслужбами до 1991 року.
Відповідно до законопроекту, таке обмеження має бути чинним протягом 5 років і стосуватися органів законодавчої, судової влади, а також засобів масової інформації.
Міністр юстиції Роман Зварич і лідер Соціалістичної партії Олександр Мороз також виступають проти люстрації.
2005.02.10 | Сергій Кабуд
якщо опублікувати архіви кгб- закон стане діяти правильно(-)
2005.02.12 | Михайло Свистович
Боїться
_YZ_ пише:> Медведчук передбачає потік доносів і зрад
2005.02.10 | VDom
Вільна преса і громадський контроль - надійний механіз очищення
Кофіцієнт корисної дії визначається як відношення витраченої енергії до виконаної корисної роботи. І завжди менший за 100%.Можна звичайно шукати вчорашній день, але що з того буде...
Найкраще очищення влади в забезпеченні нормальних умов для роботи вільної преси і громадського контролю за діяльністю цієї самої влади. І кофіцієнт корисної дії завжди буде вищий за діяльність в цій царині самої влади.
А то сама влада себе й контролює.
Ще й на СБУ вішають купу роботи по видачі довідок. Краще б відкрили доступ до архіву для журналістів і громадян. То в цьому варіанті лише потрібен бібліотекар і копії матеріалів, які зберігаються в архіві. А для видачі довідок організують точно не менше відділу, а то й управління.
Не приймуть мабуть ніякого закону про очищення.
2005.02.10 | Василь Гулeй
Re: Вільна преса і громадський контроль - надійний механіз очище
згодeн на 100%. в мeнe лишe однe питання - вам нe здається, що створeнні умов розвитку громадського контролю над дeржапаратом, а також конкурeнції всeрeдині його, потрeба в люстрації просто відпадe?VDom пише:
> Кофіцієнт корисної дії визначається як відношення витраченої енергії до виконаної корисної роботи. І завжди менший за 100%.
> Можна звичайно шукати вчорашній день, але що з того буде...
> Найкраще очищення влади в забезпеченні нормальних умов для роботи вільної преси і громадського контролю за діяльністю цієї самої влади. І кофіцієнт корисної дії завжди буде вищий за діяльність в цій царині самої влади.
> А то сама влада себе й контролює.
> Ще й на СБУ вішають купу роботи по видачі довідок. Краще б відкрили доступ до архіву для журналістів і громадян. То в цьому варіанті лише потрібен бібліотекар і копії матеріалів, які зберігаються в архіві. А для видачі довідок організують точно не менше відділу, а то й управління.
> Не приймуть мабуть ніякого закону про очищення.
2005.02.10 | VDom
100 % (-)
2005.02.12 | Ukropithecus (robustus)
Треба внести таку норму
Треба внести таку норму - депутатом Верховної Ради України може бути лише неписемна особа. Тоді депутати не будуть писати закони самі, а будуть доручати це юристам.2005.02.12 | Горицвіт
концептуально
в люстрації два основних питання: підстава для обмеження; посади, які обмежуються.В цьому проекті з концепцією все чітко: номенклатура+КГБ і є перелік посад. Якщо підігнати деталі, то наче нормальний проект.
Але саму концепцію варто ще широко обговорити. Є ще така категорія як "кучмісти". Чи варто для них вводити обмеженння?
2005.02.13 | Andrij
Люстрація -- необхідна складова десовітізації
Зауважте, запропонований механізм фактично визнає діяльність керівного складу СССР та КГБ злочинною. Жодний закон епохи Кравчука-Кучми цього не робив. Якщо ви поглянете на керівний склад України Кучми, то більшість цих людей підпадає під статті люстрації. Тому опір цьому закону буде шалений. Будуть використовиватись всі можливі та неможливі причини, аби "завалити" люстрацію.Горицвіт пише:
> в люстрації два основних питання: підстава для обмеження; посади, які обмежуються.
>
> В цьому проекті з концепцією все чітко: номенклатура+КГБ і є перелік посад. Якщо підігнати деталі, то наче нормальний проект.
>
> Але саму концепцію варто ще широко обговорити. Є ще така категорія як "кучмісти". Чи варто для них вводити обмеженння?