обговоримо лист до міносвіти Ніколаєнка (він є у новинах)
02/16/2005 | Хвізик
Відкритий лист Ніколаєнку
Оприлюднюємо повністю лист, надісланий нам на пошту Майдану, оскільки багато хто з нас знає про відсутність якісних підручників для навчання школярів через корупцію та марнославство "визнаних фахівців на ниві освітянської науки":
"Відкритий лист панові Станіславу Ніколаєнко, міністру науки і освіти України
З величезною повагою до Вас, як до людини, що постійно вболівала за долю освітян у Верховній Раді, дозвольте не вітати Вас з одержаною посадою, немає з чим, бо важкий хрест Ви взяли собі на долю! А здоров’я і наснаги з глибокою вірою у Вас щиро бажаю!
Потреба звернутися до Вас виникла через те, що знову, за повідомленнями у ЗМІ, проблеми освіти (через громадські організації також) будуть вирішувати працівники тільки вищої школи. Але ж не є секретом - працювати у ВУЗах залишаються ті, хто ще під час навчальної практики зрозумів, що ніколи не зможе знайти спільної мови з дитиною. Наші шановні академіки і кандидати, що так опікуються освітою, мало не щорічно змінюючи програми та підручники, були на уроках у звичайній школі ще, мабуть, як самі навчалися. Годі сподіватися, що вони знайомі із менталітетом сучасних учнів.
Не дозволю собі забирати Ваш час розповідями про корупційні схеми, у тому числі при затвердженні підручників чи тих же програм, то Вам відомо й так. Але звертаю увагу – вчителі вже втомилися виконувати забаганки науковців, що, не розуміючи тонкощів у навчанні дітей, переслідують виключно свої власні „наукові” інтереси. Як приклад, програми з фізики і з математики (що, здавалося б, уже є ближчим одне до одного) абсолютно неузгоджені, програми з літератури настільки перевантажені, що розвивають замість любові – відразу до книжки, і т.д.
Вважаю, що до обіцяних громадських організацій, які будуть створені при міністерстві, слід залучати і педагогів-практиків із звичайних шкіл (не з ліцеїв та гімназій), і батьків, і самих учнів. На щастя у державі є небайдужі, хто обов’язково виявить бажання серйозно співпрацювати з міністерством. Потрібна тільки Ваша добра воля.
З повагою, вчитель"
Оприлюднюємо повністю лист, надісланий нам на пошту Майдану, оскільки багато хто з нас знає про відсутність якісних підручників для навчання школярів через корупцію та марнославство "визнаних фахівців на ниві освітянської науки":
"Відкритий лист панові Станіславу Ніколаєнко, міністру науки і освіти України
З величезною повагою до Вас, як до людини, що постійно вболівала за долю освітян у Верховній Раді, дозвольте не вітати Вас з одержаною посадою, немає з чим, бо важкий хрест Ви взяли собі на долю! А здоров’я і наснаги з глибокою вірою у Вас щиро бажаю!
Потреба звернутися до Вас виникла через те, що знову, за повідомленнями у ЗМІ, проблеми освіти (через громадські організації також) будуть вирішувати працівники тільки вищої школи. Але ж не є секретом - працювати у ВУЗах залишаються ті, хто ще під час навчальної практики зрозумів, що ніколи не зможе знайти спільної мови з дитиною. Наші шановні академіки і кандидати, що так опікуються освітою, мало не щорічно змінюючи програми та підручники, були на уроках у звичайній школі ще, мабуть, як самі навчалися. Годі сподіватися, що вони знайомі із менталітетом сучасних учнів.
Не дозволю собі забирати Ваш час розповідями про корупційні схеми, у тому числі при затвердженні підручників чи тих же програм, то Вам відомо й так. Але звертаю увагу – вчителі вже втомилися виконувати забаганки науковців, що, не розуміючи тонкощів у навчанні дітей, переслідують виключно свої власні „наукові” інтереси. Як приклад, програми з фізики і з математики (що, здавалося б, уже є ближчим одне до одного) абсолютно неузгоджені, програми з літератури настільки перевантажені, що розвивають замість любові – відразу до книжки, і т.д.
Вважаю, що до обіцяних громадських організацій, які будуть створені при міністерстві, слід залучати і педагогів-практиків із звичайних шкіл (не з ліцеїв та гімназій), і батьків, і самих учнів. На щастя у державі є небайдужі, хто обов’язково виявить бажання серйозно співпрацювати з міністерством. Потрібна тільки Ваша добра воля.
З повагою, вчитель"
Відповіді
2005.02.16 | Хвізик
мій внесок до обговорення
моя дитина учиться ув укр школі, і вивчає російську і англійську мову як іноземні.ясно, англійська мова для нас складна,і до її вивчення потрібен особливий підхід.
але мене дивує, коли той самий підхід застосовується до вивчення російської мови. Зокрема, я не розумію, чому твори класиків російської літератури діти повинні вивчати в укр перекладі? Чому не можна у такій школі розмістити вивчення рос класики на уроках рос мови? Так, бувають дуже високоякісні переклади (Зеров, Українка, Стус...). Пам"ятаю, раз по Свободі читали "Я памятнік себе воздвиг нерукотворний",- так було не згірш за оригінал. Але, оцінити якість перекладу можна лише знаючи оригінал!
Думаю, це саме стосується вивчення інших легких для нас слов"янських мов - білорус, полск, болг...
Чи у нас бажання почитати ув оригіналі пушкіна, міцкєвича або купалу вважається непатріотичним актом?
2005.02.16 | Пані
До речі - це "внесок" Кременя в освіту
Оцей бред із перекладом російської літератури. І якщо такі люди в нас тепер будуть "мозковим центром" держави...Мій родич - директор школи - мав великі проблеми з агітацією за Ющенка саме через цей пункт. "От придут националисти и вобще всего Пушкина заставят читати в переводах". Я йому підкинула залізний аргумент - що це все набутки головних ворогів Юща - есдеків і їхнього міністра.
Що я тепер казатиму родичу - я не уявляю... Ні уявляю - запрошу приєднуватися до протестів.
2005.02.16 | Сергій Кабуд
має бути вибір- вчити російську чи іншу мову
-Російська має стати ПО ВИБІРУ і найнижчого пріоритету--меньше платитти вчителям російської мови і літератури в 3 рази за англійських і в 2 рази за українських вчителів, піднявши всім , але відповідно пропорційно
-дати школам можливість взагалі не викладати російську
-забовязати всі школи викладати англійську з першого класу
2005.02.16 | Хвізик
Re: має бути вибір- вчити російську чи іншу мову
Сергій Кабуд пише:> -Російська має стати ПО ВИБІРУ
ніхто не заперечує
> і найнижчого пріоритету-
пріорітет залежатиме від кількості бажаючих
>
> -меньше платитти вчителям російської мови і літератури в 3 рази за англійських і в 2 рази за українських вчителів, піднявши всім , але відповідно пропорційно
не згоден. зарплата повинна залежати від якості викладання
>
> -дати школам можливість взагалі не викладати російську
згоден
>
> -забовязати всі школи викладати англійську з першого класу
згоден, але вчителів, мабуть, не вистачить
2005.02.16 | Сергій Кабуд
приїдуть з діаспори- студенти на практику
це можна зробити і буде супер.Щодо російськоі- мова ця безперспективна для економічного і духовного розвитку України і держава має подбати щоб її стало меньше на теренах України.
До того ж своєю близкісттю до нашої, експансією всієї історії наших відносин -російська мова є небезпечна для нашої культури,
її вжиток є символічним визнанням меньшовартості і потрібно нарешті, за кількасотен літ, зробити для балансу хоч щось навпаки, на користь Української Мови, що навічно змінить це ганебне становище
З 1918р для цього не робилося абсолютно нічого!!
взагалі заборонити викладання російської в державних школах і установах за держкошти- лише в приватних.
2005.02.16 | Сергій Кабуд
хай це громадяни роблять приватно- хоч майнкампф хоч толстого
читаютьА Держава має навчати дітей мовам перспективним. Англійської- обов'язково, бажано ще й німецької чи французької , іспанської, китайської нарешті
А от російську потрібно вилучити з мов за які платить держава.
Лише до приватних шкіл
2005.02.16 | Хвізик
Гарно ж ми тему освіти обговорюємо (ред).
тролів понаставляли одне одному, а по суті сказати нічого?Кабуду відповім. Можливо колись воно так і буде, як він пише. Державна школа даватиме лиш необхідний для виживання мінімальний рівень знань. А всі інші, хто хоче, щоб його діти могли чогось досягти у житті, віддаватиме своїх дітей до приватних шкіл.
Але для цього треба
а) мережа приватних шкіл по всій державі
б) ці школи повинні бути доступні кожному, хто бажає: як географічно, так і фінансово.
це потребує часу. А до того що?
Вже зараз батьки тишком приплачують нормальним вчителям. Бо якщо їх залишити на одній получці, то вони довго не протягнуть і змушені будуть піти зі школи.
Можливо, на перехідній стадії варто розвивати систему платних класів у школах. Причому таких, які були б інтегровані у шкільну програму і йшли у залік?
Ідея залучення іноземних студентів до викладання є красивою, але хтось матиме проплатити цим студентам дорогу і проживання в Україні. Крім того, щоб з дітьми працювати, треба вміти це робити. Крім того, якщо діти щомісяця бачитимуть перед собою нового вчителя, то толку теж не буде. І взагалі, як багато бажаючих їхати до нас набереться? Хоч на пару-трійку шкіл вистачить?
Гадаю, цю ідею варто спробувати на літніх піонерських таборах.
2005.02.16 | Сергій Кабуд
трусливі дописувачі бояцця образити данєцких(-)