Операція "Для друку!"
02/17/2005 | Адмінгрупа
http://maidanua.org/static/mai/1108648301.html
ОПЕРАЦІЯ "ДЛЯ ДРУКУ!"
ЗВЕРНЕННЯ САЙТУ МАЙДАН
Виборовши під час Помаранчевої революції перемогу для Віктора Ющенка, український народ тим самим заперечив стару, кучмістську систему організації і функціонування влади, ознаками якої були, зокрема, клановість, кулуарність прийняття рішень, закритість щодо громадян, острах перед вільними потоками інформації. Кучмісти розуміли, що інформованість громадян діятиме на вибудовану ними систему як антибіотик на вірус. Врешті, вони не помилилися.
Перемігши у Помаранчевій революції кучмістський режим, і, відтак, привівши на державні посади тих, хто зараз зве себе "новою владою", народ висловив свою волю щодо очищення держави від ознак кучмізму, щодо побудови нової, відкритої і прозорої системи організації взаємовідносин між народом-сувереном (ст.5 Конституції України) і державою, як організацією публічної влади, ВІДПОВІДАЛЬНОЇ перед народом (ст.3 Конституції України). Зрозуміло, що чи не в першу чергу це передбачає належну відкритість, прозорість влади, публічність її дій.
Тому вельми неприємною несподіванкою стало використання Президентом Ющенком одіозної практики видання "таємних" указів з грифом "не для друку".
Коли такі документи виходили з-під пера Медведчука і підписувалися Кучмою, це було цілком природньо. Коли на таких документах стоїть підпис Ющенка, виникають питання, котрі, до речі, ще більш загострюються, враховуючи чутки про те, що саме так, зокрема, регулюється "розподіл сфери інтересів" між КМУ та РНБОУ.
Цей прикрий факт став причиною появи Відкритого листа ( http://www2.maidan.org.ua/n/petit/1107202424 ) до Президента з вимогою припинити незаконне засекречення нормативних актів і оприлюднити зміст всіх подібних актів, виданих раніше. На сьогодні під Відкритим листом підписалися більше чотирьох сотень громадян, серед яких відомі правозахисники, журналісти, громадські діячі.
Не пройшло і 15 днів, як влада почала реагувати. Але на жаль реакція з боку державного секретаря Олександра Зінченка, котрий заявив про неможливість відмовитися від указів "не для друку" ніби через необхідність збереження державної таємниці, разочаровує.
На жаль, виявляється, що нова влада в особі Зінченко або не знає, що гриф "не для друку" (або "опублікуванню не підлягає")взагалі відсутній в законодавстві, або не розуміє, про що йдеться. Повторюємо і пояснюємо для особливо високопосадових осіб.
Відповідно до ст.6 та 19 Конституції України органи державної влади, їхні посадови особи зобов'язані діяти лише на підставі і у межах Конституції та законів України. При цьому використання грифів "не для друку" (чи аналогічних) не передбачено жодним законом. Натомість ст.34 Конституції передбачає можливість обмеження доступу до інформації тільки "ЗАКОНОМ в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя". На сьогодні таким законом є тільки Закон України "Про державну таємницю", котрий визнає тільки грифи "особливої важливості", "цілком таємно", "таємно". Відтак практика видання "секретних матеріалів" не лише не відповідає демократичним вимогам, а й є незаконною, за винятком актів, що підпадають під Закон України "Про державну таємницю".
Те ж саме, тільки ще більшою мірою, стосується актів КМУ та інших органів державної виконавчої влади.
Зауважмо, що відомості, які містять державну таємницю, завжди включають назву та тематику, гриф таємності та термін, на який інформація засекречується. Нормативно-правові акти з грифом "не для друку" мають тільки номер та дату прийняття.
Слід зазначити, що ми б оцінили реакцію з боку самого Президента Ющенка, до котрого було адресовано Відкритого листа, а не керівника його Секретаріату (до речі, органу, не передбаченого Конституцією). Як, до речі, оцінили би і видання (сподіваємося, без грифу "не для друку") анонсованих ще під час виборчої кампанії "перших указів Президента Ющенка".
Ми, як громадяни України, котрі мають право на інформацію, платники податків, котрі мають право знати, на що витрачають гроші наші наймані працівники, заявляємо про свою категоричну позицію щодо неприпустимості засекречування нормативних актів, окрім випадків, передбачених відповідними законами.
Ми будемо домагатися відмови від цієї скомпрометованої практики, рівно як і оприлюднення змісту нормативних актів, протиправно засекречених попередньою владою.
Ми залишаємо за собою право у кожному не передбаченому законом випадку появи "таємного" акту домагатися правовими методами і засобами прямої громадянської дії розкриття його змісту або офіційного пояснення неможливості такого розкриття.
Ми сподіваємося, що Ющенку і Тимошенко нема чого приховувати від нас, бо ми і зараз, як це було на Майдані Незалежності, ідентифікуємо їх як "наших". І прагнемо не помилитися.
----------------------------------------------------------------
Підписатися під відкритим листом до Президента України В.Ющенка з вимогою припинити практику незаконного засекречування нормативно-правових актів можна тут: http://www2.maidan.org.ua/news/index.php3?bn=maidan_petit&key=1107202424&action=view
ОПЕРАЦІЯ "ДЛЯ ДРУКУ!"
ЗВЕРНЕННЯ САЙТУ МАЙДАН
Виборовши під час Помаранчевої революції перемогу для Віктора Ющенка, український народ тим самим заперечив стару, кучмістську систему організації і функціонування влади, ознаками якої були, зокрема, клановість, кулуарність прийняття рішень, закритість щодо громадян, острах перед вільними потоками інформації. Кучмісти розуміли, що інформованість громадян діятиме на вибудовану ними систему як антибіотик на вірус. Врешті, вони не помилилися.
Перемігши у Помаранчевій революції кучмістський режим, і, відтак, привівши на державні посади тих, хто зараз зве себе "новою владою", народ висловив свою волю щодо очищення держави від ознак кучмізму, щодо побудови нової, відкритої і прозорої системи організації взаємовідносин між народом-сувереном (ст.5 Конституції України) і державою, як організацією публічної влади, ВІДПОВІДАЛЬНОЇ перед народом (ст.3 Конституції України). Зрозуміло, що чи не в першу чергу це передбачає належну відкритість, прозорість влади, публічність її дій.
Тому вельми неприємною несподіванкою стало використання Президентом Ющенком одіозної практики видання "таємних" указів з грифом "не для друку".
Коли такі документи виходили з-під пера Медведчука і підписувалися Кучмою, це було цілком природньо. Коли на таких документах стоїть підпис Ющенка, виникають питання, котрі, до речі, ще більш загострюються, враховуючи чутки про те, що саме так, зокрема, регулюється "розподіл сфери інтересів" між КМУ та РНБОУ.
Цей прикрий факт став причиною появи Відкритого листа ( http://www2.maidan.org.ua/n/petit/1107202424 ) до Президента з вимогою припинити незаконне засекречення нормативних актів і оприлюднити зміст всіх подібних актів, виданих раніше. На сьогодні під Відкритим листом підписалися більше чотирьох сотень громадян, серед яких відомі правозахисники, журналісти, громадські діячі.
Не пройшло і 15 днів, як влада почала реагувати. Але на жаль реакція з боку державного секретаря Олександра Зінченка, котрий заявив про неможливість відмовитися від указів "не для друку" ніби через необхідність збереження державної таємниці, разочаровує.
На жаль, виявляється, що нова влада в особі Зінченко або не знає, що гриф "не для друку" (або "опублікуванню не підлягає")взагалі відсутній в законодавстві, або не розуміє, про що йдеться. Повторюємо і пояснюємо для особливо високопосадових осіб.
Відповідно до ст.6 та 19 Конституції України органи державної влади, їхні посадови особи зобов'язані діяти лише на підставі і у межах Конституції та законів України. При цьому використання грифів "не для друку" (чи аналогічних) не передбачено жодним законом. Натомість ст.34 Конституції передбачає можливість обмеження доступу до інформації тільки "ЗАКОНОМ в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя". На сьогодні таким законом є тільки Закон України "Про державну таємницю", котрий визнає тільки грифи "особливої важливості", "цілком таємно", "таємно". Відтак практика видання "секретних матеріалів" не лише не відповідає демократичним вимогам, а й є незаконною, за винятком актів, що підпадають під Закон України "Про державну таємницю".
Те ж саме, тільки ще більшою мірою, стосується актів КМУ та інших органів державної виконавчої влади.
Зауважмо, що відомості, які містять державну таємницю, завжди включають назву та тематику, гриф таємності та термін, на який інформація засекречується. Нормативно-правові акти з грифом "не для друку" мають тільки номер та дату прийняття.
Слід зазначити, що ми б оцінили реакцію з боку самого Президента Ющенка, до котрого було адресовано Відкритого листа, а не керівника його Секретаріату (до речі, органу, не передбаченого Конституцією). Як, до речі, оцінили би і видання (сподіваємося, без грифу "не для друку") анонсованих ще під час виборчої кампанії "перших указів Президента Ющенка".
Ми, як громадяни України, котрі мають право на інформацію, платники податків, котрі мають право знати, на що витрачають гроші наші наймані працівники, заявляємо про свою категоричну позицію щодо неприпустимості засекречування нормативних актів, окрім випадків, передбачених відповідними законами.
Ми будемо домагатися відмови від цієї скомпрометованої практики, рівно як і оприлюднення змісту нормативних актів, протиправно засекречених попередньою владою.
Ми залишаємо за собою право у кожному не передбаченому законом випадку появи "таємного" акту домагатися правовими методами і засобами прямої громадянської дії розкриття його змісту або офіційного пояснення неможливості такого розкриття.
Ми сподіваємося, що Ющенку і Тимошенко нема чого приховувати від нас, бо ми і зараз, як це було на Майдані Незалежності, ідентифікуємо їх як "наших". І прагнемо не помилитися.
----------------------------------------------------------------
Підписатися під відкритим листом до Президента України В.Ющенка з вимогою припинити практику незаконного засекречування нормативно-правових актів можна тут: http://www2.maidan.org.ua/news/index.php3?bn=maidan_petit&key=1107202424&action=view
Відповіді
2005.02.17 | Пані
Потрібні ідеї банерів
Які вестимуть на цей текст в статтях (він там трохи виправлений). Кому робити є. Треба тексти.Щось з "для друку" - "не для друку" - "що ховає Ющенко?", тощо.
Вітаються ідеї, які будуть втліені швидко.
2005.02.20 | Михайло Свистович
А скільки часу вже пройшло, як Захаров відправив Ющенку листа? -
2005.02.20 | Євген Захаров
31 січня, вручено 3 лютого - і Ющенко, і Тимошенко (-)
2005.03.03 | garuda
Чорновіл почув
Навіть Чорновіл за прозору владуНародний депутат України Тарас Чорновіл направив запит Державному секретареві України Олександру Зінченку щодо практики видання Президентом України секретних указів.
"У ході передвиборної кампанії й після обрання Віктора Ющенко Президентом України він й інші члени його команди декларували принцип відкритості й прозорості дій нової влади на противагу попередньому керівникові країни", - відзначає Т. Чорновіл у своєму запиті. Депутат просить роз'яснити, як із цими принципами узгоджується видання протягом першого місяця перебування на посаді 12 указів Президента під грифом "опублікуванню не підлягає": N116/2005 від 28 січня 2005 року, N117/2005 від 28 січня 2005 року, N221/2005 від 10 лютого 2005 року, N222/2005 від 10 лютого 2005 року, N223/2005 від 10 лютого 2005 року, N225/2005 від 11 лютого 2005 року, N226/2005 від 11 лютого 2005 року, N227/2005 від 11 лютого 2005 року, N228/2005 від 11 лютого 2005 року, N252/2005 від 12 лютого 2005 року, N263/2005 від 14 лютого 2005 року. N292/2005 від 21 лютого 2005 року.
У випадку наявності в даних указах інформації, яка є державною таємницею, Т.Чорновіл просить надати інформацію, не розкриваючи секретних відомостей, про те, до якої сфери діяльності Президента відносяться дані укази.
"В іншому випадку виникають підозри, що під даним грифом засекречені рішення щодо економічної діяльності, надання пільг суб'єктам економічної діяльності, "брудна" приватизація, перерозподіл власності, незаконний тиск на судові органи й тому подібне, чим постійно грішив колишній Президент Л.Кучма", - підкреслює Т.Чорновіл.
Також депутат просить А.Зінченко надалі взяти під контроль ситуацію, щоб гриф "опублікуванню не підлягає" постійно доповнювався інформаційним посиланням на статті законів, згідно яким дані укази й розпорядження засекречені, і повідомленням про сферу дії цих указів і розпоряджень. Крім того Т.Чорновіл просить надати інформацію про забезпечення можливості народним депутатам України ознайомитися з даними актами Президента.
РУПОР
http://www.liga.net
2005.03.03 | Sean
Навзаєм (л)
http://maidanua.org/static/news/1109754634.html