"Контроль та Дія". чи "Моніторинг та Громадська оцінка"?
03/30/2005 | DADDY
Я відокремив обговорення співвідношення "контролю-дії" та "моніторінгу-громадської оцінки" в цю гілку, тому що® постійно зустрічаюсь у різних гілках з намаганням протиставити дію та моніторінг.Мені це дуже болить: я відчуваю як спливає час, а багато з того, що потрібно змінити у нашій країні, так і залишається незмінним, а ще й міцніє. Я не можу чекати - я хочу жити у нормальній країні без Шуфрича та Муховікова, без Людмили Супрун та Наталі Вітренко, без Медведчуркісів та дурних динамівських фанів. Я хочу жити в такій країні зараз через рік - два,коли я живий, здоровий і активний, а не через 10-15 років, коли я буду більше думати про ліки та передчасний анурез.
Вибачте, але ІМХО "моніторинг та громадська оцінка" так і залишаться на рівні "громадських рад " і "круглих столів" якщо не буде створений дієвий механізм (орган, формування, преторіанська гвардія) для реального впливу на алармові ситуації. Приклад? будь ласка: довибри у Київраду у минулу неділю. Страшенний тиск адмін ресурсу, кричущі зловживання, перемога кандидата від дем. сил..... перерахунок голосів (за бажанням? провладного кандидата)... і я не впевнений, що це не призведе до заміни переможця на корумповану сволоту. Можно 1000 разів проводити "круглий стіл": "А Васька сушает да ест".Інший приклад? - Прошу: заповідна земля Феофанії, під Києвом. Форум порятунку Києва зібрав масу документів про порушення законодавства, про жахливі наслідки будівництва у заповіднику котеджів для пихатих жирних котів. Фото-, відео- матеріали є майже на кожному сайті.Проходили навіть пікетування, а це найвищий щабель громадської активності навіть ефективніший за збори активу. Ну й що? Як будували, так й будують.Як різали 100-річні дуби, так і ріжуть.До речі: паркан вже стоїть. Такий самий як біля ЦВК Пропоную провести безстроковий "круглий стіл". Без голодування - з пивом - все одно ж сидимо за столом.
Вибачте за іронію, але, на мою думку, потрібно мати не тільки "громадські ради", а і обов"язково "громадську варту".
DIXI
Вибачте, але ІМХО "моніторинг та громадська оцінка" так і залишаться на рівні "громадських рад " і "круглих столів" якщо не буде створений дієвий механізм (орган, формування, преторіанська гвардія) для реального впливу на алармові ситуації. Приклад? будь ласка: довибри у Київраду у минулу неділю. Страшенний тиск адмін ресурсу, кричущі зловживання, перемога кандидата від дем. сил..... перерахунок голосів (за бажанням? провладного кандидата)... і я не впевнений, що це не призведе до заміни переможця на корумповану сволоту. Можно 1000 разів проводити "круглий стіл": "А Васька сушает да ест".Інший приклад? - Прошу: заповідна земля Феофанії, під Києвом. Форум порятунку Києва зібрав масу документів про порушення законодавства, про жахливі наслідки будівництва у заповіднику котеджів для пихатих жирних котів. Фото-, відео- матеріали є майже на кожному сайті.Проходили навіть пікетування, а це найвищий щабель громадської активності навіть ефективніший за збори активу. Ну й що? Як будували, так й будують.Як різали 100-річні дуби, так і ріжуть.До речі: паркан вже стоїть. Такий самий як біля ЦВК Пропоную провести безстроковий "круглий стіл". Без голодування - з пивом - все одно ж сидимо за столом.
Вибачте за іронію, але, на мою думку, потрібно мати не тільки "громадські ради", а і обов"язково "громадську варту".
DIXI
Відповіді
2005.03.30 | Михайло Свистович
Вони не суперечать один одному
Контролю та дії має передувати моніторинг та громадська оцінка.2005.03.30 | Юрій Шеляженко
Інституціонально, з точки зору політики
Дія - роль партійКонтроль - роль громадських організацій
Моніторинг - роль ЗМІ
Оцінка - роль експертів (незалежних і заангажованих)
2005.03.30 | Михайло Свистович
Геть стереотипи
Якби ми жили інституціонально, то й досі б мали Кучму.2005.03.31 | DADDY
Re: Вони не суперечать один одному
У такій послідовністі підтримую.2005.03.30 | Людмила
чудово
ну от і чудненько.маємо два паралельні напрямки.
громадські ради несуть "упреждающую" функцію (тобто якщо влада має бажання дізнатися, як будуть сприйняті заплановані нею кроки, або спитати, що планувати) - ласкаво просимо до громадської ради
а як влада в черговий раз утнула те, що їй зазвичай спадає на думку - тут приходить черга прямої дії, чи варти, чи Майдану (як кому подобається)
2005.03.30 | Василь Гулeй
стара рeдакція "громадських рад"
4. Громадська рада відповідно до покладених на неї основнихзавдань:
готує і подає пропозиції до орієнтовного плану проведення
консультацій з громадськістю;
подає пропозиції щодо строків проведення публічних
громадських обговорень;
подає пропозиції щодо проведення консультацій з громадськістю
з питань, не передбачених орієнтовним планом;
розробляє та подає на розгляд пропозиції до плану проведення
консультацій з громадськістю за визначеною тематикою із
зазначенням переліку питань, строків та етапів, порядку
оприлюднення інформації про проведення консультацій та врахування
їх результатів;
здійснює інші заходи щодо організації та проведення
консультацій з громадськістю згідно з Порядком проведення
консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації
державної політики;
опрацьовує отримані за результатами проведення консультацій з
громадськістю пропозиції і зауваження з питань формування та
реалізації державної політики і подає їх в установленому порядку
відповідному органу виконавчої влади;
систематично інформує громадськість, зокрема через засоби
масової інформації, про свою діяльність, прийняті рішення та стан
їх виконання.
2005.03.30 | Василь Гулeй
нова рeдакція "громадських рад"
4. Громадська рада відповідно до покладених на неї основних завдань:4.1. здійснює контроль за діяльністю (відповідного органу влади) та окeмих посадових чи службових осіб;
4.2. проводить розслідування обставин діяльності (відповідного органу влади) та окeмих посадових чи службових осіб, яка можe супeрeчити чинному законодавству України;
4.2.1 оприлюднює, зокрeма чeрeз засоби масової інформації, рeзультати таких розслідувань.
4.2.2 в разі знаходжeння ознак нeзаконної діяльності (відповідного органу влади) та окeмих посадових чи службових осіб, інформує компeтeнтні органи дeржавної влади та слідкує за вжитими ними заходами щодо усунeння наслідків цієї діяльності та притягнeнням винних осіб до відповідальності. [мeні здається, цe досить загально, щоб туди влізли всі види відповідальності - дисциплінарна, адміністративна, кримінална. Головна мeта - щоб у випадках порушeнь ГР підключалися нe на окрeмому eтапі, а упродовж всього процeсу і при будь-яких органах дeржвлади].
4.2.3 у випадках, коли така нeзаконна діяльність нe носить ознак злочинної, громадська рада можe самостійно виступати в якості позивача у компeтeнтних судах цивільної та адміністративної компeтeнції з мeтою припинeння такої діяльності та усунeння її наслідків.[цe трeба щоб хтось з українських юристів пeрeчитав - в мeнe нeправильно].
4.3. звeртається до (відповідного органу влади) та окeмих посадових чи
службових осіб з інформаційними запитами.
4.4. звeртається до (відповідного органу влади) з пропозиціями щодо окрeмих напрямків його діяльності.
4.5. надає, за звeрнeням (відповідного органу влади)
інформаційно-консультативні відгуки щодо окрeмих напрямків його діяльності.
4.6. приймає і розглядає індивідуальні та колeктивні звeрнeння, пропозиції і прохання фізичних та юридичних осіб.
4.7. координує свої дії з іншими громадськими радами, громадськими
організаціями, дeржавними установами, іншими фізичними і юридичними особами, в рамках виконання своїх завдань [*пeрeлік завдань - в попeрeдній статті;]
4.8. систематично оприлюднює інформацію про діяльність органів влади та окрeмих службових і посадових осіб, а також про свою власну діяльність;
4.9. здійснює будь-яку іншу, нe заборонeну чинним законодавством україни діяльність.
2005.03.30 | Василь Гулeй
питання до DADDY: на що цe більшe схожe:
на громадські ради, чи на грoмадську варту?ps : phyllip glass - koyaanisqatsi
faargenwelsh!
2005.03.30 | DADDY
Re: питання до DADDY: на що цe більшe схожe:
Na zhal' ja ne pobachyv ale tochno ZNAU!,. Pobachyte u blyz'komu majbutnjomu, scho vsi liberal'ni idej ta proekry nichogo ne varti bez real'noj dij.Moj druzi ta osobysto ja jh (kuchmistiv) distanu do pechinok i mau zapevnyty scho cze til'ky popchatok% Chmo mae vyjty z budivli na Shovkovychnij - cze ne e jogo vlasnist' j ne oplachena z vidkrytyh dzherel.2005.03.30 | Land
Re: нова рeдакція "громадських рад"
Прочитайте внимательно.Роль ГР сводится к "чего изволите?". А для чего мы в окопах мерзли и на Перекопах кровь проливали?!!!
Считаю, что должна быть заложена встречная инициатива - формулирование проблематики и самостоятельная подготовка законопроетов. Вплоть до законодательной инициативы.
2005.03.31 | Д.Потєхін
Re: "Контроль та Дія". чи "Моніторинг та Громадська оцінка"?
DADDY пише:> Я відокремив обговорення співвідношення "контролю-дії" та "моніторінгу-громадської оцінки" в цю гілку, тому що® постійно зустрічаюсь у різних гілках з намаганням протиставити дію та моніторінг.
Громадянська диспозиція повинна мати громадянську санкцію. Результати громадського моніторингу, яким виявлено порушення, повиннні тягнути за собою громадську відповідальність. Громадський монітринг повинен мати механізм громадського примусу.
> Мені це дуже болить: я відчуваю як спливає час, а багато з того, що потрібно змінити у нашій країні, так і залишається незмінним, а ще й міцніє.
Щоби не втратити зараз можливість змін, організації прямої дії та моніторингові організації повинні налагодити механізм взаємодії. Схема - ХПГ та Пора. Бажано, без посередництва грантодавців.
> Вибачте, але ІМХО "моніторинг та громадська оцінка" так і залишаться на рівні "громадських рад " і "круглих столів" якщо не буде створений дієвий механізм (орган, формування, преторіанська гвардія) для реального впливу на алармові ситуації.
Там, де можлива співпраця з владою, треба налагодити механізм роботи з владою. Про це детальніше тут: http://www2.maidanua.org/news/view.php3?bn=maidan_free&trs=0&key=1112225882&first=1112258858&last=1112199892
2005.03.31 | DADDY
Re: "Контроль та Дія". чи "Моніторинг та Громадська оцінка"?
Д.Потєхін пише:>
> Щоби не втратити зараз можливість змін, організації прямої дії та моніторингові організації повинні налагодити механізм взаємодії. Схема - ХПГ та Пора. Бажано, без посередництва грантодавців.
>
ХПГ_ПОРА без посередників - чудово. Тоді я б запитав про джерела фінансування.
>
> Там, де можлива співпраця з владою, треба налагодити механізм роботи з владою. Про це детальніше тут:
Прочитав ще раніше.Але виходить таким чином: влада нам доручає аналіз, ми його робимо, пишемо висновки як її - владу вдосконалити, а потім сама ж таки влада (Указами Президента) себе вдосконалює. Чи буде дійсно дієвої така схема? Чи вона придатна для ліквідації всіх проявів кучмізму? А хто ж тоді виведе Засух з їхніх маєтків, а рудого таргана з палацу на Шовковичній? Учасники чергового круглого стола? Соррі, але я вважаю Вашу пропозицію незакінченою: аналіз має перейти у дію ІМХО.
2005.03.31 | Д.Потєхін
Re: "Контроль та Дія". чи "Моніторинг та Громадська оцінка"?
DADDY пише:> Д.Потєхін пише:
>
> >
> > Щоби не втратити зараз можливість змін, організації прямої дії та моніторингові організації повинні налагодити механізм взаємодії. Схема - ХПГ та Пора. Бажано, без посередництва грантодавців.
> >
>
> ХПГ_ПОРА без посередників - чудово. Тоді я б запитав про джерела фінансування.
Як Ви прекрасно розумієте, фінансування й посередництво - речі не тотожні. Спочатку зміст - потім фінансування. Інакше ми будемо робити те, на що є гроші, а не те, на що гроші потрібні. Добре, якщо гроші є на те, що треба робити, але таке трапляється не завжди.
> > Там, де можлива співпраця з владою, треба налагодити механізм роботи з владою. Про це детальніше тут:
>
> Але виходить таким чином: влада нам доручає аналіз, ми його робимо, пишемо висновки як її - владу вдосконалити, а потім сама ж таки влада (Указами Президента) себе вдосконалює.
Президент формалізує механізм взаємодії з нами, який ми розробляємо.
> Чи буде дійсно дієвої така схема?
Іт депендз...
Принаймні, це може збільшити можливості.
> Чи вона придатна для ліквідації всіх проявів кучмізму?
Звісно, ні.
> А хто ж тоді виведе Засух з їхніх маєтків, а рудого таргана з палацу на Шовковичній?
Це треба робити незалежно від Президента. Допоможе - супер. Ні - то не супер.
> Учасники чергового круглого стола?
Учасники круглого столу, якщо учасники авторитетні, а стіл резонансний, - можуть сприяти мобілізації прямої дії.
Координація прямої дії має відбуватись самим середовищем, а не інститутами влади чи грантодавцями.
> Соррі, але я вважаю Вашу пропозицію незакінченою: аналіз має перейти у дію ІМХО.
Не претендую на довершеність.
"Закінчувати" має дія, але це питання самоорганізації середовища.
Як на мене, наразі з цим є суттєві проблеми.
2005.03.31 | DADDY
Re: "Контроль та Дія". чи "Моніторинг та Громадська оцінка"?
Д.Потєхін пише:> Як Ви прекрасно розумієте, фінансування й посередництво - речі не тотожні. Спочатку зміст - потім фінансування. Інакше ми будемо робити те, на що є гроші, а не те, на що гроші потрібні. Добре, якщо гроші є на те, що треба робити, але таке трапляється не завжди.
>
Згоден... але не на всі 100%... про це має відбутися окрема розмова в "реалі"...
> Президент формалізує механізм взаємодії з нами, який ми розробляємо.
>
Це в тому разі, якщо ми будемо спілкуватися особисто з Президентом.
>
> Іт депендз...
Депендз оф уот?
> > Чи вона придатна для ліквідації всіх проявів кучмізму?
>
> Звісно, ні.
>
так отож. Є різні напрямки нашої спільної "революційної" діяльності: очищення скотного двору кучмізму - одна з її складових частин. Мені це найближче.
> > А хто ж тоді виведе Засух з їхніх маєтків, а рудого таргана з палацу на Шовковичній?
>
> Це треба робити незалежно від Президента. Допоможе - супер. Ні - то не супер.
>
Якщо займатися Засухами на партизанських засадах, то не знаю як Засухи, а я обов"язково заїду у СІЗО.
> Координація прямої дії має відбуватись самим середовищем, а не інститутами влади чи грантодавцями.
>
Про владу та грантодавців згодний, а ось термін "середовище" мене засмучує. "Ребята, кто сшил костюм? - Мы!". Ми - це ніхто.
> "Закінчувати" має дія, але це питання самоорганізації середовища.
> Як на мене, наразі з цим є суттєві проблеми.
Я ж про те саме і кажу.