Виступ Каськіва в Едмонтоні і пов"язані з цим ініціативи
04/14/2005 | Хома Брут
Прохання до тих, хто в темі. Є можливість добре допомогти справі з ЖП невеликими зусиллями.
Завтра Каськів виступає в Едмонтоні. Є можливість роздати інформаційні матеріали відвідувачам його виступу. Це може бути буклетом з 3-10 сторінок, де зрозуміло і зважено викладена інформація про ЖП. Альтернативна точка зору. Люди не дурні, інтернетом користуватись можуть - але досвід показує, що багато хто навіть банально не знає, що є дві "Пори".
Хто може таке зробити, тобто зкомпілювати з того що вже є на Майдані і можливо з своїх вражень - будь ласка постіть в гілку "Каськів і Юсов запсались в лідери чорної пори!".
Бажано мати 2 варінти - українскьою та англійською, але навіть лише українською вже добре.
Завтра Каськів виступає в Едмонтоні. Є можливість роздати інформаційні матеріали відвідувачам його виступу. Це може бути буклетом з 3-10 сторінок, де зрозуміло і зважено викладена інформація про ЖП. Альтернативна точка зору. Люди не дурні, інтернетом користуватись можуть - але досвід показує, що багато хто навіть банально не знає, що є дві "Пори".
Хто може таке зробити, тобто зкомпілювати з того що вже є на Майдані і можливо з своїх вражень - будь ласка постіть в гілку "Каськів і Юсов запсались в лідери чорної пори!".
Бажано мати 2 варінти - українскьою та англійською, але навіть лише українською вже добре.
Відповіді
2005.04.14 | Сергій Кабуд
Хома, особливо ось це- коротко i з підписами
тут майже всі осередки представлені(ти звонив? я вже вдома)
http://kuchmizm.info/weblog/archives/001885.html
28.02.2005
Заява обласних координаторів громадянської кампанії „ПОРА!”
Ми, що нижче підписалися, заявляємо незгоду активістів наших обласних осередків із створенням політичної партії «ПОРА» та протестуємо проти використання створенного нами спільно бренду «ПОРА» у чиїхось корисливих цілях.
Ми вважаємо, що створення партії «ПОРА»:
1. Суперечить принципу понадпартійності кампаніїї та порушує оголошену на старті стратегію розвитку, а саме неперетворення у політичну партію після закінчення виборів.
2. Суперечить принципу безлідерності та принципу невикористання надбань «ПОРИ» у власних корисливих цілях.
3. Впроваджує практику кучмізму в діяльність «ПОРИ», оскільки рішення про створення політичної партії було прийняте кількома особами без широко обговорення та погодження із активістами.
4. Ставить під сумнів проведення «декучмізації», нівелює поняття «чорних списків» та люстрації (політична сила що бореться за владу не може проводити ні люстрацій, ні формувати «Чорні списки»).
5. Маргіналізує як принципи, структуру, так і саме ім’я, перетворюючи «ПОРУ» із унікального явища у 121 чи 126 партію.
Вважаємо за доцільне заявити, що будь які партійні структури, які з’являться чи будуть діяти у наших областях нічого спільного з кампанією «ПОРА» не мали і не мають. Поряд із цим вважатимемо своїм обов’язком проінформувати у цьому населення наших областей.
Автономна республіка Крим – Ілля Ромм 8-050-3606056
Вінницька область – Олег Левченко 8-050-3531440
Волинська область – Павло Данильчук 8-097-9635807
Дніпропетровська область – Вадим Головченко 8-067-6748305
Житомирська область – Роман Здорик 8-066-7041556
Закарпатська область – Віктор Щадей 8-067-3120646
Запорізька область – Максим Щур 8-050-9334948
Івано-Франківська область – Василь Стефанишин 8-097-7015715
Київська обасть – Надія Прудяк – 8-067-6748278
Кіровоградська область – Олександр Циценко 8-066-2611816
Луганська область – Олексій Кормілецький 8-050-2752808
Львівська область – Андрій Шевців 8-097-9879554
Одеська область – Олена Бондаренко 8-097-9395496
Полтавська область – Тарас Токар 8-097-9159366
Рівненська область – Володимир Антонюк 8-097-9443319
Тернопільська область – Андрій Гевко 8-097-9635818
Харківська область – Олександр Чижов 8-050-3234566
Херсонська область – Люба Єремічева 8-097-6917009
Хмельницька область – Олександр Дорощук 8-097-4634694
Черкаська область – Сергій Гончар 8-066-3991059
Чернівецька область – Іван Липовик 8-050-3744372
Чернігівська область – Олександр Ломако 8-050-381-68-35
2005.04.14 | askold
текст для листівки 1
Дедалі частіше в найрізноманітніших засобах масової інформації з’являються згадки про „ПОРУ!”, її історію, методи діяльності, стосунки зі схожими організаціями інших держав. Це і не є дивним, зважаючи на внесок Громадянської кампанії „ПОРА!” в перемогу демократичних сил на виборах Президента України, а також бажання громадян України дізнатись нарешті про те, що за умов тоталітарного режиму та відсутності свободи слова було недоступним – зокрема, про діяльність таких структур як „ПОРА!”. Ми щиро вдячні усім, хто підтримував нас тоді, коли словом, коли ділом, і вдячні усім, хто продовжує підтримувати нашу діяльність і зараз.Але хотілося б внести певну ясність в ситуацію, що склалася, адже останнім часом у ЗМІ можна спостерігати тенденцію до спотворення інформації та перекручування фактів про створення, діяльність та розвиток Громадянської кампанії „ПОРА!”, бренд якої після перемоги помаранчевої революції багато хто намагається дискредитувати або привласнити з метою здобуття особистих дивідендів.
Ми розуміємо, що така ситуація у висвітленні діяльності ГК „ПОРА!” сталася не в останню чергу внаслідок дій групи людей (Владислав Каськів, Андрій Юсов, Євген Золотарьов), які, всупереч волі тисяч активістів, провели так зване „закриття” Громадянської кампанії „ПОРА!”, щоб на її місці створити політичну партію з такою ж назвою. Коли ж переважна більшість активістів, які створили, розвинули та пронесли кампанію „ПОРА!” крізь репресії, втілюючи її ідеали щоденною наполегливою працею, виступили проти створення партії, ця група запустила міф про нібито існування найрізноманітніших течій в „ПОРІ!”, витворивши для цього цілу низку об’єднань громадян зі словом „пора” у назві.
На сьогоднішній день існує кілька структур з подібними назвами: Всеукраїнська громадська організація „ПОРА!”, Громадянська партія ПОРА, Всеукраїнська громадська організація „Громадянська кампанія „Пора”, громадська організація „Нова Пора”, крім цього існує ще й ряд локальних проектів, як-то „ПОРА 90-х” та інші.
Отже, що стоїть за кожною з них.
28 січня 2005 року в місті Києві відбувся Всеукраїнський форум активістів Громадянської кампанії „ПОРА!”, в якому взяло участь 300 делегатів від усіх реґіональних осередків. Учасниками форуму було прийнято рішення про продовження роботи у форматі Всеукраїнської громадської організації „ПОРА!”. З того часу було дещо змінено структуру (відповідно до нового формату), визначено концепцію діяльності (концепція „Суспільного балансу”), розпочато реалізацію ряду проектів (кампанія контролю за дотриманням Закону України „Про державну службу”, проект „Підтримка мікро-проектів громадянського представництва”, програма „Юридична реанімація” та інші). Установчі документи подано в міністерство юстиції. Єдиним офіційним джерелом про діяльність Громадянської кампанії „ПОРА!” залишається та сама інтернет сторінка www.kuchmizm.info, що була визначена кампанією як офіційна від дня початку її діяльності у березні 2004 року.
Разом з тим з ініціативи декількох людей, що також були активістами Громадянської кампанії „ПОРА!”, було розпочато процес створення політичної партії „ПОРА!”, процес, що супроводжується приховуванням інформації (наприклад звучало кілька дат проведення Установчого З’їзду) та конфліктами з міністерством юстиції. Те, чи має право на існування дана партія, покаже перевірка підписів, що проводиться зараз міністерством юстиції та час, але про те, що партія „ПОРА!” не є спадкоємцем однойменної Громадянської кампанії, відомої за боротьбу за прозорість та відкритість виборів Президента України, свідчить Заява обласних координаторів ГК „ПОРА!”, в якій різко засуджується сам факт створення однойменної партії. На сьогодні партія „ПОРА!” має свої регіональні осередки, але вони (за невеликими винятками) не мають нічого спільного з тими, які діяли під час виборів. Останні ж в свою чергу працюють в рамках Всеукраїнської громадської організації „ПОРА!” (див. вище).
Всеукраїнська громадська організація „Громадянська кампанія „Пора” та громадська організація „Нова Пора” створені тими ж людьми, що й громадянська партія ПОРА, а тому також не є спадкоємцями Громадянської кампанії „ПОРА!”. Про діяльність всіх трьох структур можна дізнатись з інтернет сторінки www.pora.org.ua.
Громадянська кампанія „ПОРА!” як була, так і залишилась монолітною структурою з тими ж самими принципами, які були закладені при її створенні, і не має наміру ні творити партію, ні згортати свою діяльність.
Всеукраїнська громадська організація „ПОРА!”
www.kuchmizm.info
www.pora.org
+380503777102
+380679756677
2005.04.14 | askold
текст заяви з приводу дисткредитації бренду
Спроби дискредитації бренду "ПОРА!" набувають цинічного розмахуМи впевнені, що позитивний імідж Громадянської кампанії “ПОРА!”, з яким нічого не могла вдіяти велетенська пропагандистська машина кучмізму, зіпсувати не вдасться. І найкращою запорукою цьому буде наша подальша діяльність, яку ми не маємо наміру припиняти.
Громадянська кампанія “ПОРА!” як унікальне та ефективне явище української політики не могла не привернути до себе увагу, яка полягала не лише у широкій народній підтримці та репресіях з боку влади, але й у спробах використати бренд кампанії у своїх меркантильних цілях. Спочатку група людей, які не мали жодного стосунку до започаткування кампанії, зайнялися клонуванням бренду, заснувавши організацію з такою самою назвою. Протягом всієї своєї діяльності ця група неодноразово дискредитувала ім’я кампанії голослівними та популістськими заявами, роздаючи обіцянки, які потім ніхто не збирався виконувати (розпуск наметового містечка, штурм Адміністрації президента, відправка страйкуючих студентів на пари тощо), займаючись самопіаром в той час, коли тисячі активістів, ризикуючи власним майбутнім, боролися проти режиму.
Справжні наміри цих осіб стали відомі вже після перемоги помаранчевої революції. Всупереч волі переважної більшості активістів кампанії, порушуючи один з принципів ГК “ПОРА!” (ніхто не має права отримати від участі в кампанії жодних дивідендів – матеріальних, політичних тощо), вони розпочали процес заснування партії “Пора” з метою “в’їхати” до парламенту на тому позитивному іміджі, який принесли кампанії її активісти своєю жертовною працею. Ті, активісти, які стали відомі всій Україні не завдяки напіврекламним телепередачам та газетним статтям, а з міліцейських протоколів про затримання та порушення кримінальних справ, відмовили самозваним “партійцям” у підтримці. Натомість від імені “ПОРИ!”, в т.ч., на жаль, і за допомогою опозиційних до режиму Кучми засобів масової інформації, почали виступати особи, які не були помічені протягом всієї діяльності кампанії під час безкомпромісної боротьби з режимом та хвилі жорстоких репресій.
Коли все це набуло скандального розголосу, розпочалися спроби вже не тільки клонування, але й відвертої дискредитації бренду “ПОРА!” Спочатку було влаштовано помпезний фарс із “закриттям” Громадянської кампанії “ПОРА!”, після чого у суспільство намагалися запустити міф про нібито існування цілої низки “порівських” середовищ. Потім під цей міф розпочалося створення різноманітних організацій з використанням у їх назві слова “пора”, однак за кожною з цих організацій (тобто за кожним нібито окремим середовищем) насправді стояли ті самі люди (і про це свідчать прізвища на прес-релізах), які стоять і за творенням партії.
Особливого розмаху дискредитація бренду “ПОРА!” набула в останні дні, коли самозвані “лідери” кампанії, яких ніхто не обирав і не уповноважував на жодні дії, вдалися до відвертого обману, сфальсифікувавши підписні листи для реєстрації партії “Пора”. Таким чином ці люди однозначно поставили себе поза “ПОРОЮ!”, оскільки Громадянська кампанія “ПОРА!” з’явилася саме як реакція на ту брехню, яка панувала в Україні при старому режимі. І саме моральність та несприйняття брудних методів досягнення мети були головними чеснотами як самої кампанії, так і кожного з наших активістів.
Ми розуміємо, що цей вчинок купки осіб кидає пляму і на нас, оскільки ці люди також використовують назву “ПОРА!” в своїх далеко не шляхетних цілях. Тому знову мусимо повторити слова, які були сказані нами рік тому, коли вся Україна дізналася про існування Громадянської кампанії “ПОРА!”: Ми свідомі, що нашу діяльність захочуть приписати собі певні політичні сили, що не мають нічого спільного із кампанією “ПОРА!”. Тому заявляємо, що єдиним першоджерелом інформації про кампанію та її подальший перебіг буде ця інтернет сторінка (http://kuchmizm.info).
Також зазначаємо, що, не дивлячись на безлідерну структуру та широку автономію регіональних осередків, Громадянська кампанія “ПОРА!” мала єдиний центр, рішення якого супроводжувала чітка виконавча дисципліна на всіх рівнях та на всій території України.
Зважаючи на ефективність застосованих кампанією “ПОРА!” у своїй діяльності методів та страх перед виникненням подібних організацій в інших країнах, cпроби дискредитації бренду “ПОРА!” розпочалися і за межами України, де створюються відмінні від нас за принципами та намірами організації з такою самою назвою. Зокрема у Російській Федерації створено уже три “Пори”, за кожною з яких стоять різні люди як з сумнівною репутацією, так і з відверто тоталітарними замашками. Провладними силами, наближеними до партії президента Назарбаєва “Отан”, створена також організація “Пора” у Казахстані.
Ми заявляємо, що Громадянська кампанія “ПОРА!” не має жодного стосунку до будь-якої зі співзвучних нам організацій за межами України. Натомість у цих країнах ми співробітничаємо з громадянськими рухами, однак вони носять інші назви.
Ми впевнені, що позитивний імідж Громадянської кампанії “ПОРА!”, з яким нічого не могла вдіяти велетенська пропагандистська машина кучмізму, нікому зіпсувати не вдасться. І найкращою запорукою цьому буде наша подальша діяльність, яку ми не маємо наміру припиняти.
Всекраїнська громадська організація "ПОРА!"
www.kuchmizm.info
www.pora.org
+380503777102
+380679756677
2005.04.14 | burum
+ цю статтю
http://kuchmizm.info/weblog/archives/002136.htmlце буде цікаво
2005.04.14 | Василь Гулeй
хто щe щось пишe для цього заходу? ЗГОЛОCІТьCЯ CЮДИ!
http://www2.maidan.org.ua/n/free/11134905062005.04.14 | Yaryna
istorija stvorennia brendu pora- ukr movoju
ІСТОРІЯ СТВОРЕННЯ БРЕНДУ “ПОРА!”Ідея створення кампанії прямої дії зародилася у вересні 2001 року під час семінару, проведеного у Львові фондом Альфреда Мозера (Нідерланди) та фондом для Європейської освіти (Польща). Представники сербського руху «Отпор» та словацької кампанії «ОК-98» передали свої знання українським учасникам, своїм досвідом доводячи ефективніcть ненасильницької боротьби та акцій прямої дії. Саме на цих двох принципах пізніше буде базуватися кампанія «ПОРА!» на основі досвіду проведення подібних кампаній: «ОК-98», «Отпор», «Зубр».
Наступні семінари було організовано за участю представників руху «Отпор», білоруської організації прямої дії «Зубр» та українських експертів. Пізніше – після «революції троянд» - команду експертів поповнили представники грузинського руху «Кмара».
Під час семінарів (які протягом 2,5 років було проведено у 23 обласних центрах України) на осінь 2003 року вже можна було говорити про досить розгалужену мережу активістів в 17 областях, а також викристалізувалася ініціативна група, готова до активних дій зі створення руху подібного до «Отпору», «Зубру» та «Кмари». Конкретні дискусії щодо створення руху почалися у листопаді 2003 року. А у грудні 2003 року відбулася перша нарада (яка тривала 2 повних дні) ініціативної групи, повністю присвячена створенню кампанії прямої дії. Серед 10 учасників були представники сайту «Майдан», львівської ініціативи «Опір молоді» та один з організаторів усіх семанарів (які проходили в Україні за участю представників «Отпору»), починаючи з вересня 2001 року.
У виборі назви висувалися такі вимоги: емоційне навантаження (смислове значення, заклик до дії), однакове звучання українською та російською мовами, зручність для скандування. Обговорювалося понад двадцять варіантів назв, серед яких були „Досить!”, „Разом!”, «Край!», „Вперед!”, „Варто!”, „ПОРА!”, „Опір молоді” та інші. В результаті ПОРА! (ідея назви належить Олегу Кирієнку) отримала найбільше схвальних відгуків та стала назвою кампанії.
Обговорення логотипу, конкретизація мети, стратегії та принципів роботи кампанії тривало ще понад місяць.
У київському („Майдан”) та львівському („Опір молоді”) середовищах відбувалися мозкові штурми щодо ідеї логотипів. Ідеями були: годинник, світанок, кулак та інші. Основна дискусія точилася навколо годинника (стрілки показують „за п’ять хвилин дванадцята”) та сонця, що сходить, дизайнерська розробка яких належить Ользі Сало. Остаточний варіант логотипу (сонце, що сходить) було прийнято наприкінці січня 2004 р.
Стратегічною метою було визначено розбудову громадянського суспільства в Україні, короткостроковою – активізація молоді для захисту чесних і законних результатів виборів 2004 р. Принципами кампанії стали: ненасильницький спротив, безлідерна (горизонтальна) структура, політична та фінансова незалежність.
Під час проведення семінарів (про них згадувалося вище) в лютому-березні 2004 року було проведено ряд фокус-груп для тестування бренду. Одна із таких фокус-груп відбулася у м. Тернополі 8 лютого, на якому були присутні активісти різних громадських організацій, у т.ч. Студентського братства. Якраз тоді вперше назва «ПОРА!» була винесена за межі учасників грудневої зустрічі. На цих фокус-групах назва «ПОРА!» переважно сприймалася краще за інші варіанти.
Перші наліпки «Що таке кучмізм?», розклеєні у ніч з 28 на 29 березня 2004 р. (в цю ніч переводили годинники на літній час, а для ПОРИ! це був початок нової доби, нового часу, нової пори) у сімнадцяти областях України, містили напис „Громадянська кампанія ПОРА!” та логотип: сонце, що сходить, а також адреса офіційного веб-сайту ПОРИ! www.kuchmizm.info. 31 березня з’явився перший запис на цьому сайті.
До цього часу була анонсована Всеукраїнська моблізаційна кампанія „Хвиля Свободи” на базі коаліції громадських організацій „Свобода вибору”. Голова Студентського братства Олег Яценко, який брав участь у роботі фокус-групи з тестування назви та логотипу кампанії на семінарі 8 лютого у м. Тернополі, звернувся до координаторів „Хвилі Свободи” із пропозицією перейменувати кампанію „Хвиля Свободи” на „ПОРА!” та логотипом взяти годинник (за версією О.Яценка та В.Каськіва). Під час виборів у Мукачево „Хвиля Свободи” перейменували на кампанію „ПОРА” із логотипом годинник (5 квітня В.Каськів та О. Солонтай на прес-конференції в УНІАН анонсували проект по виборах в Мукачево від Всеукраїнської мобілізаційної кампанії «Хвиля Свободи»), а основним напрямом діяльності було обрано інформаційно-просвітницький. 27 квітня з’явився сайт інформаційно-просвітницької кампанії «Пора» www.pora.org.ua. На той час координатори «Хвилі Свободи» знали про старт Громадянської кампанії ПОРА! , який відбувся 4 тижнями раніше, а також про наявність широкої мережі активістів ГК ПОРА!
Обидві кампанії мали спільну мету - захист чесних і прозорих результатів виборів Президента. Щоправда якщо ІПК Пора мала це за основну мету своєї діяльності, то ГК ПОРА! оголосила це як свою короткострокову мету, етап у своїй діяльності для розвитку громадянського суспільства в Україні.
Засоби обох кампаній доповнювали одне одного: ГК ПОРА! (www.kuchmizm.info) – акції прямої дії, мережа громадської активності, інформаційні акції; ІПК Пора (www.pora.org.ua) – інформаційно-просвітницькі акції. Мережа регіональних активістів у всіх областях з ініціативи ГК «ПОРА!» (www.kuchmizm.info) стала до кінця літа спільною, а 22 серпня 2004 р. у м. Києві відбувся спільний Форум активістів, де було прийняте рішення про об’єднання двох структур в єдину, з єдиною назвою „Громадянська кампанія ПОРА!” та спільним логотипом – „сонце, що сходить із підписом ПОРА!, де замість букви „О” годинник”. ПОРА! об’єдналась, взявши за установчі принципи ненасильницький спротив, безлідерну (горизонтальну) структуру, політичну та фінансову незалежність. Проте, з обох сторін не було досягнуто домовленостей щодо об’єднання координаційних центрів та спільного використання ресурсів. Фактично відтоді «ПОРА!» діяла як єдиний організм із двома різними системами управління.
2005.04.14 | Yaryna
istorija brendu angl movoju
The history of PORA! brand creationThe idea of creating the campaign of direct action was born in September of 2001 during a seminar in Lviv conducted by Alfred Mozes (Netherlands) and Found of European Education (Poland). The representatives of Serbian movement Otpor and Slovak OK-98 handed their knowledge over to the Ukrainian participants proving by their experience the efficacy non-violent struggle and direct actions. The very two principles will become the basis of PORA! campaign and as well on the experience of conducting similar campaigns: “OK-98”, “Otpor”, “Zubr”.
The representatives of Otpor movement, Belorussian organization of direct action Zubr and Ukrainian experts took part in organization of next seminars. Later, after the revolution of roses, the team of experts was enriched by the representatives of Georgian movement “Kmara”.
After the seminars (which have been conducted in 23 regions centres during 2, 5 years) in the fall 2003 we could already speak about quite widespread network of activists in 17 regions, as well the pressure group crystallized which was ready to act for creation of such a movement as “Otpor”, “Zubr” and “Kmara”. The concrete decisions about movement creation started in November 2003. In December 2003 was the first council of pressure group (which lasted 2 days) which was fully dedicated to the campaign of direct action creation. Among 10 participants were the representatives of website “Maidan”, Lviv initiative “Opir molodi” and one of the organizers of all the seminars (which were held in Ukraine by the participation of “Otpor” representatives) starting from September 2001.
There were such demands in choosing the name: emotional element (it should have been meaningful and include an appeal for an action), similar phonation in Ukrainian and Russian languages. Over twenty variants have been talked over, among which were “Dosyt’!”, “Razom!”, “Krai!”, “Vpered!”, “Varto!”, “PORA!”, “Opir molodi” etc. In the result “PORA!” (the idea belongs to Oleh Kyriyenko) was treated in the most positive way and became the name of campaign.
The talks over about the logo, the concretization of the aim, strategy and principles of the campaigns work went on for more than a month.
In Kyiv (“Maidan”) and Lviv (“Opir molodi”) environments were conducted the brain stormings concerning the idea of logo. The ideas were: clock, dawn, fist etc. The lively discussion was held concerning the clock (hands showing 5 minutes to 12) and the rising sun, which have been designed by Olha Salo. The final version (the rising sun) was accepted in the end of January 2004.
The building up of civic society in Ukraine became the strategy aim, and the activation of youth for fair and legal elections 2004 – became the short-time aim. The principles were: non-violent resistance, horizontal structure, political and financial independence.
During seminars conduction (mentioned before) in February – March 2004 several focus-groups for brand testing were held. One of these focus-groups was in Ternopil on the 8th of February, were the activists of diverse civic organizations, “Students’ke bratstvo” including. This was the first time the name “PORA!” was brought outside the meeting in December. In these focus groups the name “PORA!” has been treated more positively then other versions.
The first stickers “What is kuchmizm?” posted in many places in the night of 29th of March 2004 (this was the night of putting a clock forward and for “PORA!” it was the beginning of new day, new time) in 17 regions of Ukraine with an inscription “Civic campaign PORA!”, logo – rising sun and the address of official website www.kuchmizm.info. On the 31st of March was the first record on the site.
Before this the all-Ukrainian mobilization campaign “Hvylia Svobody” on the basis of coalition of civic organizations “Freedom of choice” had been announced. The chief of Students’ke bratstvo Oleh Yatsenko, who took part in the work of focus-group for name and logo of campaign testing on the 8th of February in Ternopil, addressed the coordinators of “Hvylia Svobody” suggesting to rename “Hvylia Svobody” campaign into “PORA!” and to take the clock as a logo(according to O. Yatsenko and V. Kas’kiv’s version). During the election in Mykachevo “Hvylia Svobody” was renamed into “PORA!” with clock as a logo (on the 5th of April V. Kas’kiv and O. Solontai announced on the conference in UNIAN the project concerning elections in Mukachevo of all-Ukrainian mobilization campaign “Hvylia Svobody”), the main policy of activity was chosen the information-enlightening. On the 27th of April the website of information-enlightening campaign PORA appeared www.pora.org.ua. For the time the coordinators of “Hvylia Svobody” knew about Civic campaign PORA! start, which took place 4 weeks earlier, as well as about the widespread network of activists of PORA!
Both campaigns had the same aim – the defence of fair and transparent Presidential elections conducting. But the information-enlightening campaign PORA claimed it to be ones main aim when the Civic campaign PORA! announced it to be ones short-term goal, a stage in ones activity for development of civic society in Ukraine.
The methods of both campaigns supplemented each other: Civic campaign PORA! (www.kuchmizm.info) – the direct actions, network of civic activity, informative actions; information-enlightening campaign PORA(www.pora.org.ua) - information-enlightening actions.
The network of activists in all the regions of Ukraine became common till the end of the summer on the initiative of Civic campaign PORA! (www.kuchmizm.info). On the 22nd of August 2004 in Kyiv was the common forum of activists, where the decision of uniting two structures into one, named Civic campaign PORA! and with the logo of rising sun and PORA! inscription where instead of “O” is the clock, was made. PORA! got united taking constituent principles of non-violent resistance, horizontal structure, political and financial independence. But the parts couldn’t come to an agreement concerning unification of coordination centres and common resource using. In fact, PORA! acted as a united constitution with two different control systems.
2005.04.14 | Василь Гулeй
дужe дякую, всe отримав і пeрeдав (-)
2005.04.15 | ladalesia
Re: завтра Каськів виступає в Едмонтоні - допоможіть з інформацією
A z Edmontonu yide v Toronto! Takozh z vystupom.New event
Friday, April 15, 12:30-2 p.m.
Vladislav Kas'kiv (Leader of the youth organization PORA, Ukraine), "Role of
PORA in the Orange Revolution"
Room 208, North Building, Munk Centre
Sponsored by the Petro Jacyk Program for the Study of Ukraine.
For Information contact: Janet Hyer, Program Officer;Centre for Russian and
East European Studies
Munk Centre for International Studies, University of Toronto
1 Devonshire Place, Toronto ON M5S 3K7
Tel: (416) 946-8994
Fax: (416) 946-8939
janet.hyer@utoronto.ca
www.utoronto.ca/crees/
2005.04.15 | Хома Брут
Виступ Короля Франції
Після всіх цих зусиль, подумав я таку річ.От наприклад приїжджає до Едмонтону п.Касьян Власьків з лекцією "Королівство Франція під моїм мудрим керівництвом". Йому, натурально, надають аудиторію для виступу, розповсюджують інфомацію: так мовляв і так, буде виступ Його Величності, теперішнього Короля Франції, на тему "Шляхом абсолютизму". Збираються вдівідувачи. Діяч Канадійського Центру Вивчення Франції представляє високого гостя.
Перед входом до залі якісь невизначені патлаті студенти роздають папірці з задиркуватим початком "Франція є республікою і не має посади короля..." Гості з лагідною посмішкою проходять повз цю провокацію. Якщо студентам вдається втулити папірця до їх рук - намагаються швидше викинути його до найближчої урни з сміттям.
Починається доповідь. На сцені - Його Величність п. Власьків ІІІ...
Це я все до того, що феномен ЖП ховається в цілому суспільстві, а не в особистостях "королів Франції".
2005.04.15 | Василь Гулeй
Re: Виступ Короля Франції
Хома Брут пише:> Це я все до того, що феномен ЖП ховається в цілому суспільстві, а не в особистостях "королів Франції".
And would it have been worth it, after all,
After the cups, the marmalade, the tea,
Among the porcelain, among some talk of you and me,
Would it have been worth while,
To have bitten off the matter with a smile,
To have squeezed the universe into a ball
To roll it toward some overwhelming question,
To say: “I am Lazarus, come from the dead,
Come back to tell you all, I shall tell you all”?
If one, settling a pillow by her head,
Should say: “That is not what I meant at all.
That is not it, at all.”
2005.04.15 | sk
Re: Виступ Короля Франції
а головне ж те, що саме так воно все і було. за виключенням хіба що патлатих невизначених студентів...король прочитав виступ впевненою англійською (народу десь 40 чоловік). основні тези:
- МИ боролися і перемогли
- я координував людей на Майдані, у наметовому містечку
- всі люди, що боролися під брандом ПОРИ, були щирими
- буде створено нову партію ПОРА. поки ми не зареєстровані, але "куди вони дінуться"
- на використання бранду мають право всі, хто боровся
- ПІР було набагото більше, ніж 2, але працювали спільно
- в понеділок я маю зустріч з президентом і ми обговоримо питання української мови
- жовтої пори не існує, бо вже немає тих людей
- діаспоро, ти чудова! давай дружити!
на запитання, чому він говорить від імені всієї ПОРИ, пан Каськів, приклавши руку до серця, щирим голосом сказав: "Я й не стверджую, що я від всієї ПОРИ". таким само голосом він сказав, що НІКОЛИ не координував Жовтою Порою, але робив конкретну роботу на Майдані. а чим займалися інші активісти - нехай розкажуть самі.
товстенькі видруковки фактажу, ліниво погортавши, нарід потяг додому. виступ пройшов на ура, впевнений король сподобався всім діяспорянам.
він приїхав, бо його запросив Канадійський Інститут Українських Студій. тому що він відомий! тому що діаспора вмирає - аж так хоче послухати "організаторів революції". а якщо ви запросили короля в гості, хто осмілиться крикнути, що він голий? виглядати ідіотами організатори не хотіли, нервували і старанно оминали мене поглядом.
головний організатор підійшов і дуже ввічливо подякував за "надання інформації про зворотній бік" (це після пересилання йому файлів про Жовту Пору").
король виступатиме ще. комусь потрібна справедливість, а комусь - королі. останніх було більше.
2005.04.16 | Уляна
Re: Виступ Короля Франції
> він приїхав, бо його запросив Канадійський Інститут Українських Студій. тому що він відомий! тому що діаспора вмирає - аж так хоче послухати "організаторів революції". а якщо ви запросили короля в гості, хто осмілиться крикнути, що він голий? виглядати ідіотами організатори не хотіли, нервували і старанно оминали мене поглядом.
Не переймайтеся. Таке поволі доходить. Не думаю, що вони забудуть цю інформацію. Треба їм ще щось підкинути. Щось про ОТПОР (не відбувся, як партія,) та від грузин (ніколи не працювали з Каськівим).
2005.04.17 | Хома Брут
не в королі ж справа, тим більше, що його нема.
Уляна пише:>
> він приїхав, бо його запросив Канадійський Інститут Українських Студій.
Я переймаюсь ось чому: що можна сказати тепер про рівень вивчення України КІУС-ом? Це ж не 143-й передовий відділ союзу українок, врешті-решт! Організація претендує на фахове вивчення України. Її працівники отримують за це зарплату. Вони існують по великому рахунку для того, щоби коли треба могли пояснити бажаючим, що ж там власне відбуваєтья в Україні, наприклад в чому сенс тої чи іншої події. І що?
2005.04.17 | Nemesis
Не можуть люди більше вірити летючкам ніж власним очам.
Весь світ бачив походи ПОРИ! під жовтими прапорами з годинником Києвом під час помаранчових подій.Ющенко на себе наліпляв символику ПОРИ! з таким точно годинником.
Тепер хтось каже, що ніякої ПОРИ! під жовтими прапорами не було, бо справжній Король Сонце насправді розпорядився вважати ту ПОРУ! не той ПОРОЮ! яка ПОРА!, а зовсім не ПОРОЮ!
Добре, спасибі за повідомлення. Вашy інформацію отриманo та прочитанo.
"Засоби обох кампаній доповнювали одне одного: ГК ПОРА! (www.kuchmizm.info) – акції прямої дії, мережа громадської активності, інформаційні акції; ІПК Пора (www.pora.org.ua) – інформаційно-просвітницькі акції. Мережа регіональних активістів у всіх областях з ініціативи ГК «ПОРА!» (www.kuchmizm.info) стала до кінця літа спільною, а 22 серпня 2004 р. у м. Києві відбувся спільний Форум активістів, де було прийняте рішення про об’єднання двох структур в єдину, з єдиною назвою „Громадянська кампанія ПОРА!” та спільним логотипом – „сонце, що сходить із підписом ПОРА!, де замість букви „О” годинник”. ПОРА! об’єдналась, взявши за установчі принципи ненасильницький спротив, безлідерну (горизонтальну) структуру, політичну та фінансову незалежність. Проте, з обох сторін не було досягнуто домовленостей щодо об’єднання координаційних центрів та спільного використання ресурсів. Фактично відтоді «ПОРА!» діяла як єдиний організм із двома різними системами управління."
Дивно, a мене за таке ж точно твердження Хлопчик-Брехня завалив вигуками "Брешеш-брешеш-брешеш-брешеш-брешеш!".
http://www2.maidan.org.ua/n/free/1113262218
2005.04.17 | Хома Брут
от і вєрь послє етого людям
Nemesis пише:> Тепер хтось каже, що ніякої ПОРИ! під жовтими прапорами не було, бо справжній Король Сонце насправді розпорядився вважати ту ПОРУ! не той ПОРОЮ! яка ПОРА!, а зовсім не ПОРОЮ!
Не "хтось", а сайт kuchmizm.info. І не каже, що ЖП не було, а каже, що В.Каськів використовує суспільне надбання у приватних інтересах. Можна сперечатись з цим твердженням ЧП, але не можна не знати про нього, а ще й додатково не знати про саме існування ЧП. Іменно цим займаєтсья КІУС. КІУС не електорат, який має хавати пресу, а організація, яка має аналізувати.
2005.04.17 | Nemesis
Аналізувати можна лише щось.
Хома Брут пише:> Можна сперечатись з цим твердженням ЧП, але не можна не знати про нього, а ще й додатково не знати про саме існування ЧП. Іменно цим займаєтсья КІУС. КІУС не електорат, який має хавати пресу, а організація, яка має аналізувати.
Всі знають про те, що Тру-ля-ля та Тра-ля-ля побилися за торохтілку.
Ще Л.Керрол про це писав в класичній культовiй програмовій книжці "Аліса в країні чудес".
Вашу інформацію також отримано.
Але аналіз не означає автоматично тe, що ваша версія є правдивою.
2005.04.17 | Хома Брут
мона? нуна!
Nemesis пише:> Вашу інформацію також отримано.
Ви "за весь КІУС" нам кажете?
> Але аналіз не означає автоматично тe, що ваша версія є правдивою.
Абсолютно погоджуюсь. Не означає.
2005.04.17 | Nemesis
Та і те що кажете.
Хома Брут пише:>мона-мона, нуно-нуно!
Я по вашому не розумію, вибачте.
> Ви "за весь КІУС" нам кажете?
Ні, це не офіційна відповідь КІУСа Вам, Ваша величність, це просто можливе пояснення того, що сталося.
2005.04.17 | Михайло Свистович
Re: Не можуть люди більше вірити летючкам ніж власним очам.
Nemesis пише:> Весь світ бачив походи ПОРИ! під жовтими прапорами з годинником Києвом під час помаранчових подій.
А також бачив "чорні" без прапорів. А також питався у тих, хто ніс жовті, "Що таке Пора?" і не знаходив відповіді.
> Ющенко на себе наліпляв символику ПОРИ! з таким точно годинником.
А завтра Ющенко начепить (точніше до нього підійдуть і начеплять) символіку якоїсь МУРИ! І що?
> Тепер хтось каже, що ніякої ПОРИ! під жовтими прапорами не було
Не було.
>
> "Засоби обох кампаній доповнювали одне одного: ГК ПОРА! (www.kuchmizm.info) – акції прямої дії, мережа громадської активності, інформаційні акції; ІПК Пора (www.pora.org.ua) – інформаційно-просвітницькі акції. Мережа регіональних активістів у всіх областях з ініціативи ГК «ПОРА!» (www.kuchmizm.info) стала до кінця літа спільною, а 22 серпня 2004 р. у м. Києві відбувся спільний Форум активістів, де було прийняте рішення про об’єднання двох структур в єдину, з єдиною назвою „Громадянська кампанія ПОРА!” та спільним логотипом – „сонце, що сходить із підписом ПОРА!, де замість букви „О” годинник”. ПОРА! об’єдналась, взявши за установчі принципи ненасильницький спротив, безлідерну (горизонтальну) структуру, політичну та фінансову незалежність. Проте, з обох сторін не було досягнуто домовленостей щодо об’єднання координаційних центрів та спільного використання ресурсів. Фактично відтоді «ПОРА!» діяла як єдиний організм із двома різними системами управління."
Угу. А "жовтої" не було. Де зараз вся мережа? В нас.
2005.04.17 | Сергій Кабуд
Друже, зрозумійте- є діяльність а є - пиз***ння
діяльність ПОРА це росповсюдженя матеріалів, думок, організація протестів та пікетів, на виборах- це організація людей на комісіях, спостерігачів, юристів, у великій кількості.а пизд**ння- це розмахування прапорами перед телекамерою, яке часто було не просто не потрібним а й ШКІДЛИВИМ.
Для телеглядача - дла вас скажімо- це цікаво, бо це розвага дивитися на демонстрації красиві на малюнках і в екрані.
Для Пора - це зовсім інше, коли треба було заблокувати наприклад спробу януковича провести паралельну сесію Верховної Ради в кінотеатрі Зоряний. І так далі.
Не телебачення скинуло кучмізм і не ідіоти з жовтими прапорами.
І тим більше не глядачі які кайфували це дивитися, а ті от маленькі украінці які не дали вкинути фальшовані бюлетені і інші речі робили
АБСОЛЮТНО КОНКРЕТНІ а не для телеглядачів
2005.05.01 | stefan
Re: Друже, зрозумійте- є діяльність а є - пиз***ння
пане Кабуд,Ви абсолютно в цьму правий:> Для телеглядача - дла вас скажімо- це цікаво, бо це розвага дивитися на демонстрації красиві на малюнках і в екрані.
>
> Для Пора - це зовсім інше, коли треба було заблокувати наприклад спробу януковича провести паралельну сесію Верховної Ради в кінотеатрі Зоряний. І так далі.
>
> Не телебачення скинуло кучмізм і не ідіоти з жовтими прапорами.
> І тим більше не глядачі які кайфували це дивитися, а ті от маленькі украінці які не дали вкинути фальшовані бюлетені і інші речі робили
> АБСОЛЮТНО КОНКРЕТНІ а не для телеглядачів
***
але основні лошадки революції так і залишилися лошадками.
а хто розмахував прпорами перед телекамерами-уже майже всі сидять в
серйозних державних і біля-державних офісах...
Богу-Богове, кесарю-кесарево сєченіє.
2005.05.01 | Сергій Кабуд
не хочу шоб так було- будемо працювати далі(-)
2005.05.01 | Михайло Свистович
Re: Друже, зрозумійте- є діяльність а є - пиз***ння
stefan пише:>
> але основні лошадки революції так і залишилися лошадками.
Не зовсім так.
> а хто розмахував прпорами перед телекамерами-уже майже всі сидять в
> серйозних державних і біля-державних офісах...
І це не зовсім так.
2005.05.01 | Хома Брут
PR короля Франції на Е-ПОШТІ
В тексті п. Кліда дано гідну баняцьку відсіч нашим спробам поширення інформації. Читайте параграфи статті про "питання та відповіді".
****************
source: E-POSHTA, April 30, 2005
If e-POSHTA appears in your e-mail system as an attachment,
download the html file to disk to open the most recent posting.
If you are having any difficulty reading e-POSHTA please let us know:
Oleksiy Hryshyn
<*> To visit your group on the web, go to:
http://groups.yahoo.com/group/Myroslava_e-poshta-canadaus/
****************
PORA coordinator, Vladyslav Kaskiv, speaks in Edmonton on the invitation of CIUS
From: "Bohdan Klid"
Vladyslav Kaskiv's opening remarks in English, and a summary of his presentation in Ukrainian, can be read at CIUS's Website: www.cius.ca/. Scroll to News & Events and then to Media Releases. 21 April 2005
Those who followed events in Ukraine during the Orange Revolution observed the critical role played by activists associated with PORA (It's Time) in ensuring its success. Vladyslav Kaskiv was a coordinator of PORA's 2004 civic campaign, which included overseeing the founding of the tent city in central Kyiv and other direct actions taken by PORA activists following the 21 November 2004 vote. On 14 April he spoke in Edmonton at the University of Alberta (in English) and (in Ukrainian) at the Ukrainian National Federation Hall before a community audience. Both meetings were organized by the Canadian Institute of Ukrainian Studies while the community meeting was co-sponsored by the Ukrainian Professional and Business Club of Edmonton.
Mr. Kaskiv, who was a Ukrainian student leader in the early 1990s, began his talk by explaining the reasons for PORA's founding. Although Ukraine had become independent in 1991, the freedom gained at the time was hijacked, he claimed, by the old Communist elite who--now cloaked as patriots and democrats--continued to rule the country in the authoritarian and corrupt ways of the past. National democratic forces and former dissidents proved ineffective in opposing the old elites, while student leaders of the early 1990s did not enter into the political process. Despite this mistake on the part of the younger generation, Mr. Kaskiv noted that, during the Kravchuk-Kuchma years, students and other young adults did learn about civil society building, democratic institutions, public service, and participated in creating a new economy in Ukraine--today the fastest-growing in Europe.
When some of the contents of the Melnychenko tapes were made public following the death of the journalist Heorhiy Gongadze in 2000, it became clear, Vladyslav Kaskiv said, that Ukraine was threatened with the loss of its independence. This triggered t he activation of those involved in the student movement of the early 1990s, who subsequently founded the committee For Truth! which, according to Mr. Kaskiv, became a prototype of PORA.
PORA, which began its activities in early 2004, was a coalition of groups and individuals that came together for the purpose of ensuring free and fair elections for president in 2004: elections that offered an opportunity for democratic change in Ukraine. Taking into account the weakness of Ukraine's independent media and the need to strengthen oppositional political forces, PORA focused part of its efforts on conducting informational and educational activities. It also began to plan on how to counteract the possibility of electoral fraud. Based on its experience in the field, initially during the mayoral elections in Mukachiv, Zakarpatska oblast, in spring 2004, and afterward monitoring by-elections to the Verkhovna Rada in the Poltava region and Odesa, PORA developed a system for counteracting falsifications in the forthcoming presidential elections.
Mr. Kaskiv noted that the administrative resources, organizational structure and pool of volunteer-activists of PORA was to a great extent based on the network of non-governmental organizations (NGOs) of Ukraine, the most important of which were the regional member organizations of the Freedom of Choice coalition, comprised of more than 350 NGOs. On the eve of the presidential campaign, PORA had 73 territorial substructures with tens of thousands of participants, becoming thereby the largest, most influential and active civic movement of the last decade in Ukraine. According to Mr. Kaskiv, during the course of the campaign, PORA activists distributed more that 70 million copies of printed materials, met with over 25 million people, held more than 750 demonstrations and public events, and created the Website www.pora.org.ua, which became the fifth most popular Website in Ukraine. Mr. Kaskiv viewed these accomplishments as more important than PORA's spearheading the establishment of the tent city in central Kyiv and other actions taken in the wake of the rigged 21 November presidential vote.
Question-and-answer sessions following both of Mr. Kaskiv's presentations yielded interesting questions and commentaries on PORA, its future, and contemporary politics in Ukraine. Asked about the existence of two PORAs--one labeled black and the other yellow--and the future of PORA, Mr. Kaskiv explained that PORA was more a movement than an organization, and that it was comprised of distinct forces, tendencies, and individuals. They did, however, work together within PORA for the common goal of ensuring free and fair elections in Ukraine. Now that this had been achieved, Vladyslav Kaskiv said that there was no longer a reason for PORA to continue to exist in its current form. That is why he was an advocate of PORA's transformation and was heading efforts to found a political party, PORA. Mr. Kaskiv acknowledged that some leading figures or activists in the PORA movement might disagree with him, but hoped they would use their experience and contacts in PORA to form new bodies, such as NGOs, to continue their civic activities.
When queried about the need for establishing yet another political party in Ukraine where more than 120 already existed, Mr. Kaskiv replied that the new party he envisioned would provide a vehicle for talented people under 40 to enter po litical life, not so much on the national as on the local level. Young people, he explained further, were not able to find a place for themselves in the established political parties. Mr. Kaskiv also cautioned that the Orange Revolution did not represent a definitive victory over the old regime and its policies, but rather provided Ukraine with an opportunity to consolidate its freedom. A political party composed largely of patriotic young people who have acquired experience and knowledge in step with the outside world and its practices, Mr. Kaskiv believes, could make a notable contribution in achieving this.
Mr. Kaskiv was also asked about the role of foreign agencies and aid in the Orange Revolution and PORA. He emphasized that the Orange Revolution "was a Ukrainian product," and that foreign assistance was miniscule in relation to Ukrainia n resources committed to the Orange Revolution. He did thank the Canadian International Development Agency for its support, donors from the diaspora, and those who went to Ukraine as election observers.
While PORA developed its own methods of action and organizational models based on the experience and practice of similar movements in Central European countries and Serbia, these were also based on the experience of previous civic activities by the campaign's leaders. Ultimately, the key factor in PORA's success lay in the sincere motivation of its participants, composed of a new generation of Ukrainians under the age of 40.
Vladyslav Kaskiv, who, at the age of 31, now appears poised to enter mainstream Ukrainian politics at the national level, has already had much civic and professional experience, albeit outside of traditional political structures. This began in 1990 when, as a first-year university student, he joined the Kyiv tent city protesters and hunger strikers. From 1990-92, he was a correspondent for the newspaper Molodyi bukovynets (Young Bukovynian). In 1992-94, he served as deputy director of Tsentralnyi soiuz ukrainskoho studentstva (Central Union of Ukrainian Students), the world coordinating body of Ukrainian student organizations. From 1994-98 he was program coordinator at the International Renaissance Foundation. He gained further civil society building experience from 1999-2004 while working in the secretariat and as head of the governing board of the Freedom of Choice coalition of Ukrainian NGOs. From 2002, Mr. Kaskiv serves as an electoral affairs consultant with the Open Society Institute. On 20 April 2005 he was appointed advisor to President Viktor Yushchenko.
Bohdan Klid
Research Scholar and Assistant Director
Canadian Institute of Ukrainian Studies
450 Athabasca Hall University of Alberta
Edmonton, AB T6G 2E8 Canada
Tel: (780) 492-6857
2005.05.01 | Nemesis
А ви поставте свому повідомленню "-1" та "троль".
Або "спем". Дивишся, а його ніхто й не побачить!Христос Воскрес!
2005.05.01 | Est
А Васька (Bohdan Klid) слушает да ест
Цей чувак пару тижнів тому на лист:Доброго дня
Влад Каськів не є лідером ні координатором Пори, бо остання має за визначенням безлідерну структуру. В Пори є лише активісти, які уникають навіть використовувати свої прізвища, лише імена. Владислав, користуючись цим, до, під час та після революції налагоджував зв'язки з мас-медія (наприклад, записав "активістом" Пори одного з ведучих 5-го каналу Данила Яневського і той за це піарив Каськіва сотоваріщі) та з лідерами Нашої України, представляючись як керівник Пори. Він наразі має особисті непогані стосунки з міністрами Борисом Тарасюком, Юрієм Павленком, президентом НТКУ Тарасом Стецьківом та ін. Метою Каськіва, крім отримання грантів та допомоги з Заходу, є створити та зареєструвати політичну партію, щоб на парламентських виборах 2006 року, використовуючи відомий бренд Пори, прийти до блоку Ющенка чи якогось іншого зі своїми 0,5% та увійти в той блок, отримавши кілька місць в парламенті для себе та Юсова, Золотарьова та інших "лідерів" Пори. Зауважте, що під час створення громадянської кампанії Пора була домовленість не використовувати діяльність в рамцях кампанії для отримання матеріального чи політичного зиску.
Від самого початку діяльності Пори її офіційним веб-сайтом є сторінка
http://kuchmizm.info . Влад же не полінувався в розпал боротьби зареєструвати сторінку www.pora.org.ua та навіть офіційно зареєструвати на своє ім'я бренд "Пора".
Прошу довести цю інформацію до відома всіх зацікавлених осіб, аби не було з боку діаспорян підтримки таких новоявлених "дітей лейтенанта Шмідта" та зірвати або хоча б ускладнити здійснення намірів таких меркантильних осіб, яким є "координатор" Пори.
Додаткову інформацію з цього питання можна прочитати на
http://kuchmizm.info
www.maidan.org.ua
Дякую за увагу.
Ім´я
E-mail
Телефон
відповів:
Dobroho dnia, pane ***,
Diakuiu za informatsiiu u lysti, shcho Vy vyslaly.
Z poshanoiu,
Bohdan Klid
Asystent dyrektora
Немає слів.