Якщо не помиляюся, десь на livejournal мають бути стенограми тренингів "юридичної реанімації". Будь ласка, дайте посилання - не можу знайти.
Відповіді
2005.04.19 | Crazy Lawyer
Re: "Юридична реанімація" - де взяти стенограми?
DoctorZ пише:
> Якщо не помиляюся, десь на livejournal мають бути стенограми тренингів "юридичної реанімації". Будь ласка, дайте посилання - не можу знайти.
А немає конспектів
Не треба було лекції прогулювати
Нагадаю, що на даний момент прочитано такі тренінги:
1. Перший (загальний) тренінг (Монтян).
2. Верховенство права (Монтян).
3. Віктор Шишкін - "Виборча система".
4. Юрій Василенко - "Склад злочину".
5. Заява (Монтян).
6. Нерухомість (Монтян).
7. Спадкове право (Монтян).
8. Зобов’язальне право (Монтян).
9. Договір (Монтян).
10. Податки.
11. Затримання (Монтян).
Звертаю Вашу увагу на те, що Конспекти №1 і 2 були суттєво змінені. Ті, що зараз на сайті, будуть прибрані і замість них будуть поставлені нормальні.
Також нагадую всім, що зазвичай семінари відбуваються щосуботи о 9:00 на Межигірській, 5, кв.12 (м.Контрактова площа). Приходьте самі і приводьте своїх друзів
Re: Будуть скоро конспекти! Нікуди вони не дінуться!
Kronk пише:
> Crazy Lawyer пише:
> > А немає конспектів
> > Не треба було лекції прогулювати
>
> В даний момент вони перевіряються Тетяною Монтян, і на цьому тижні ми викладемо їх усіх разом на сайт Юридичної реанімації: http://www.livejournal.com/community/yur_reanimation/
> Почекайте ще трохи
> Нагадаю, що на даний момент прочитано такі тренінги:
> 1. Перший (загальний) тренінг (Монтян).
> 2. Верховенство права (Монтян).
> 3. Віктор Шишкін - "Виборча система".
> 4. Юрій Василенко - "Склад злочину".
> 5. Заява (Монтян).
> 6. Нерухомість (Монтян).
> 7. Спадкове право (Монтян).
> 8. Зобов’язальне право (Монтян).
> 9. Договір (Монтян).
> 10. Податки.
> 11. Затримання (Монтян).
>
> Звертаю Вашу увагу на те, що Конспекти №1 і 2 були суттєво змінені. Ті, що зараз на сайті, будуть прибрані і замість них будуть поставлені нормальні.
> Також нагадую всім, що зазвичай семінари відбуваються щосуботи о 9:00 на Межигірській, 5, кв.12 (м.Контрактова площа). Приходьте самі і приводьте своїх друзів
Дякую!
А анонсувати тут теми тренінгів десь по середах-четвергах можна? (для не-киян. Тому що осбисто я б заради деяких з них не пожалкував би з'їздити до Києва)
Re: Будуть скоро конспекти! Нікуди вони не дінуться!
DoctorZ пише:
> Дякую!
> А анонсувати тут теми тренінгів десь по середах-четвергах можна? (для не-киян. Тому що осбисто я б заради деяких з них не пожалкував би з'їздити до Києва)
Та ніхто ж не проти! Але ми самі дізнаємося про тему семінару або вночі напередодні, або вже на самому семінарі
Що зробиш, якщо пані Тетяна - дуууже зайнята людина? Або буває так, що тема народжується саме за день-два до наступного тренінгу. Або потім взагалі змінюється на більш актуальну, як було цієї суботи у зв*язку із затриманням Колєснікова.
Але з цього тижня постараємося анонсувати завчасно, якщо це буде залежати від нас.
Ще питання?
Re: Будуть скоро конспекти! Нікуди вони не дінуться!
Тоді хоча б підтверджуйте час. Планувала з'явитися минулої суботи, але через відсутність анонсу на майдані вирішила, що тренінгу не буде. А от виявляється, був.
2005.04.20 | Crazy Lawyer
Re: "Юридична реанімація" - де взяти стенограми?
Ось тримайте невеличкий конспект щодо податків та зборів на заробітні плати найманих працівників. Знайшов свою консультацію російським клієнтам.
Общее описание налогообложения заработных плат
Описание налогообложения заработных плат является неполным и не содержит многих нюансов и деталей. В частности, в нем не отражены льготы для предприятий, принадлежащих организациям инвалидов т.п., не описаны случаи налогообложения заработных плат, размер которых ниже прожиточного минимума и прочие нетипичные случаи.
При этом, в данном разделе указана периодичность подачи отчетности по перечисленным налогам и сборам.
1. Налог на доходы физических лиц.
Налог на доходы физических лиц взимается в соответствии с Законом Украины "О налоге с доходов физических лиц".
В соответствии с указанным законом ставка налога на заработную плату для резидентов – 13%, с 01 января 2007 года ставка повысится до 15%. Ставка для нерезидентов – 26%.
При начислении доходов в виде заработной платы объект налогообложения определяется как начисленная сумма такой зарплаты, уменьшенная на сумму сбора в Пенсионный фонд Украины и взносов в фонды общеобязательного государственного социального страхования, которые уплачиваются за счет дохода физического лица.
Социальные льготы и налоговый кредит существенно не влияют на налогообложение. Однако, по мере вступления в силу отдельных статей Закона "О налоге с доходов физических лиц", их значение несколько повысится.
Налог удерживается при выплате предприятием, которое считается налоговым агентом.
Отчетность подается ежеквартально.
2. Сбор на обязательное пенсионное страхование.
Порядок уплаты сбора на обязательное пенсионное страхование регулируется Законом Украины "Об общеобязательном государственном пенсионном страховании" и Законом "О сборе на общеобязательное государственное пенсионное страхование" (в части).
Ставка взноса для работодателей - 32,3% от суммы фактических затрат на оплату труда работников, включая затраты на выплату основной и дополнительной заработной платы, прочие поощрительные и компенсационные выплаты (начисление на ФОТ).
Ставка для работников – 2% от суммы оплаты труда (начисленной зарплаты).
Это касается исключительно обычных предприятий и выплачиваемой работникам заработной платы.
Эти ставки взноса являются временными до принятия соответствующего закона.
Отчетность подается ежемесячно.
3. Общеобязательное государственное социальное страхование.
Порядок уплаты взносов на общеобязательное государственное социальное страхование регулируется Законом Украины "О размере взносов на некоторые виды общеобязательного государственного социального страхования". Этот Закон устанавливает порядок уплаты и размер взносов на нижеуказанные виды страхования. Взносы уплачиваются как работодателями, так и работниками.
3.1. Страхование в связи с временной утратой трудоспособности.
Ставка для работодателей – 2,9% от суммы фактических затрат на оплату труда работников, включая затраты на выплату основной и дополнительной заработной платы, прочие поощрительные и компенсационные выплаты (начисление на ФОТ).
Ставка для работников – 1% от суммы оплаты труда (начисленной зарплаты).
3.2. Социальное страхование на случай безработицы.
Ставка для работодателей – 1,6% от суммы фактических затрат на оплату труда работников, включая затраты на выплату основной и дополнительной заработной платы, прочие поощрительные и компенсационные выплаты (начисление на ФОТ).
Ставка для работников – 0,5% от суммы оплаты труда (начисленной зарплаты).
Однако, считаем необходимым указать, что первые пять дней временной нетрудоспособности вследствие заболевания или травмы, не связанной с несчастным случаем на производстве, оплачиваются собственником предприятия или уполномоченным им органом за счет средств предприятия, кроме бюджетных организаций.
Отчетность подается ежеквартально.
4. Общеобязательное государственное социальное страхование от несчастного случая на производстве и профессионального заболевания, которые повлекли утрату трудоспособности.
Порядок уплаты и размер взносов урегулирован Законом Украины "Об общеобязательном государственном социальном страховании от несчастного случая на производстве и профессионального заболевания, которые повлекли утрату трудоспособности", Законом "О страховых тарифах на общеобязательном государственном социальном страховании от несчастного случая на производстве и профессионального заболевания, которые повлекли утрату трудоспособности".
Размер страхового взноса зависит от класса профессионального риска производства, к которому отнесено предприятие. Классов всего 67. Ставки: от 0,86% до 13,80% от суммы фактических затрат на оплату труда работников, включая затраты на выплату основной и дополнительной заработной платы, прочие поощрительные и компенсационные выплаты (начисление на ФОТ).
Отчетность подается ежеквартально.
В отношении всех сборов и взносов на социальное и пенсионное страхование установлена максимальная величина фактических затрат на оплату труда работников, с которых взимаются страховые взносы (сборы). На сегодняшний день этот размер составляет 4100,00 гривен в месяц на одного работника. Иными словами, все сборы и взносы, как на ФОТ, так и на зарплату, начисляются на сумму, не превышающую 4100,00 гривен зарплаты одного работника.
2005.04.20 | Crazy Lawyer
Re: "Юридична реанімація" - де взяти стенограми?
І ось ще одна консультація, про податок на прибуток підприємств на звичайній системі оподаткування (про ПДВ окрема тема):
Общий порядок налогообложения доходов предприятий в Украине
В данном разделе содержится общее описание системы налогообложения прибыли предприятий в Украине. Освещены основные принципы, а также некоторые отдельные, наиболее важные, на наш взгляд, моменты. Налогообложение прибыли предприятий осуществляется на основании Закона Украины "О налогообложении прибыли предприятий".
1. Плательщики налога.
В соответствии с этим Законом, а именно его статьей 2, плательщиками налога на прибыль являются:
Из числа резидентов - субъекты хозяйственной деятельности, в том числе общественные организации, прочие учреждения, которые осуществляют деятельность, направленную на получение прибыли как на территории Украины, так и за ее пределами. Их филиалы и подразделения, без статуса юридического лица.
Из числа нерезидентов - лица, любой организационно-правовой формы, получающие доходы и источником их происхождения из Украины, за исключением имеющих дипломатический статус или иммунитет.
Плательщиками налога на прибыль являются также постоянные представительства нерезидентов, которые получают доходы из источников происхождения в Украине или выполняют агентские функции для таких нерезидентов.
2. Объект налогообложения (статья 3 Закона).
Объектом налогообложения является прибыль, которая определяется путем уменьшения суммы скорректированного квартального валового дохода на:
- сумму валовых затрат плательщика налога;
- сумму амортизационных отчислений.
Механизм корректирования валового дохода будет описан ниже.
3. Валовый доход (статья 4 Закона).
3.1. Валовый доход – общая сумма дохода плательщика налога от всех видов деятельности, полученного (начисленного) на протяжении отчетного квартала в денежной, материальной или нематериальной формах.
3.2. Валовый доход включает:
Общие доходы от продажи товаров (работ, услуг), доходы от продажи ценных бумаг и прочее. Доходы от товарообменных операций, от изменения курса иностранной валюты, которая находится на счете плательщика налога или продается им, от изменения курса иностранной валюты, если плательщик имеет задолженность, выраженную в иностранной валюте, от совместной деятельности, операций с долговыми обязательствами и требованиями;
Доходы в виде дивидендов от нерезидентов, процентов, роялти, владения долговыми требованиями, а также доходов от операций лизинга (аренды);
Суммы безвозвратной финансовой помощи, полученной плательщиком налога в отчетном квартале, стоимости товаров (работ, услуг), бесплатно предоставленных плательщику налога;
Суммы займов (возвратной финансовой помощи), полученных плательщиком налога в отчетном квартале и не возвращенных на конец такого отчетного квартала от неплательщиков налога на прибыль, нерезидентов, плательщиков налога на прибыль по низшей ставке;
Суммы безнадежной дебиторской задолженности;
Суммы штрафов и/или неустойки, пени;
Прочие суммы доходов.
3.3. Не включаются в состав валового дохода:
Суммы налога на добавленную стоимость, полученные (начисленные) плательщиком НДС, начисленного на стоимость продажи товаров (работ, услуг), кроме случаев, когда предприятие-продавец не является плательщиком НДС;
Суммы средств в части излишне уплаченных налогов;
Суммы средств или стоимость имущества, переданного плательщику налога в виде прямых инвестиций;
Номинальную стоимость учтенных, но неоплаченных (непогашенных) ценных бумаг,
Доходы от совместной деятельности на территории Украины, дивиденды, полученные плательщиком налога от других плательщиков налога, обложенные ранее налогом;
Средства или имущество, которые возвращаются после полной и окончательной ликвидации юридического лица или после окончания договора о совместной деятельности, но не выше номинальной стоимости акций (долей, паев);
Иные суммы, предусмотренные Законом.
3.4. Скорректированный валовый доход – это валовый доход, указанный в пункте 3.2 этого раздела, без включения доходов, указанных в пункте 3.3 этого раздела данного документа.
4. Валовые затраты (статья 5).
4.1. Валовые затраты производства и оборота (далее - валовые затраты) - сумма каких-либо затрат плательщика налога в денежной, материальной или нематериальной формах, осуществленных как компенсация стоимости товаров (работ, услуг), которые приобретаются (изготовляются) таким плательщиком налога для их дальнейшего использования в собственной хозяйственной деятельности.
4.2. В состав валовых затрат включаются:
Суммы каких-либо затрат, выплаченных (начисленных) на протяжении отчетного периода в связи с подготовкой, организацией, ведением производства, продажей продукции (работ, услуг) и охраной труда, в том числе затраты на приобретение электроэнергии.
Суммы средств или стоимость товаров (работ, услуг), добровольно переданных на протяжении года в бюджет Украины или местные бюджеты, неприбыльным организациям в размере, превышающем два процента, но не более пяти процентов налогооблагаемой прибыли предыдущего года.
Суммы уплаченных (начисленных) налогов, сборов (обязательных платежей);
Суммы затрат, связанных с улучшением основных фондов, но в определенных Законом пределах;
Иные суммы затрат, предусмотренные Законом.
4.3. Не включаются в состав валовых затрат затраты на нужды, не связанные с ведением хозяйственной деятельности:
Финансирование личных нужд физических лиц за исключением оплаты труда работников;
Приобретение, строительство, реконструкцию, модернизацию, ремонт та иные улучшения основных фондов, приобретение нематериальных активов, которые подлежат амортизации;
Уплата штрафов, неустойки, пени;
Содержание органов управления объединений плательщиков налога, включая содержание холдинговых компаний;
Выплата дивидендов;
Суммы убытков плательщика налога, в связи с продажей товаров (работ, услуг) по ценам ниже обычных, связанным с таким плательщиком налога лицам.
4.4. В состав валовых затрат включаются также затраты двойного назначения:
Затраты плательщика налога на обеспечение работников спецодеждой, а также продуктами питания, но по перечню, утвержденному Кабинетом Министров Украины;
Затраты, связанные с научно-техническим обеспечением хозяйственной деятельности, на изобретательство, рационализаторство и т.п.;
Затраты на приобретение литературы для информационного обеспечения хозяйственной деятельности плательщика налога, в том числе по вопросам законодательства, и подписка специзданий, на проведение аудита;
Затраты плательщика налога, связанные с профподготовкой или переподготовкой по профилю такого плательщика налога физических лиц - работников плательщика, в украинских учреждениях образования, за исключением лиц, связанных с таким плательщиком налога. Порядок профподготовки и переподготовки, размеры затрат устанавливаются Кабинетом Министров Украины;
Любые затраты на гарантийный ремонт (обслуживание) или гарантийные замены товаров, проданных плательщиком налога, но с некоторыми ограничениями, установленными Законом;
Затраты плательщика налога на проведение предпродажных и рекламных мероприятий. Затраты на организацию приемов и презентаций, приобретение и распространение подарков, включая бесплатную раздачу товаров с рекламными целями, но не более двух процентов от налогооблагаемой прибыли плательщика налога за предыдущий отчетный год;
Любые затраты плательщика налога, связанные с содержанием фондов природоохранного назначения, но с некоторыми ограничениями;
Затраты на страхование рисков;
Затраты на командировки, но по процедуре, установленной Законом и с некоторыми ограничениями;
Затраты, связанные с выплатой процентов по долговым обязательствам, в том числе по кредитам, если такие выплаты осуществляются в связи с ведением хозяйственной деятельности плательщика налога.
Считаем необходимым отметить, что представительства, не осуществляющие хозяйственной деятельности, не обязаны ограничиваться пределами отнесения определенных затрат к валовым затратам, поскольку не имеют налогооблагаемой прибыли, от которой рассчитываются пределы валовых затрат.
5. Амортизация (статья 8).
Под термином "амортизация" основных фондов и нематериальных активов Закон понимает постепенное отнесение затрат на их приобретение, изготовление или улучшение на уменьшение прибыли плательщика налога.
Не подлежат амортизации и включаются в состав валовых затрат затраты плательщика налога на приобретение основных фондов или нематериальных активов для перепродажи или для использования как комплектующих.
Размеры амортизационных отчислений зависят от того, к какой группе относятся основные фонды. Всего групп установлено 4.
Плательщики налога имеют право отнести на валовые затраты, связанные с улучшением основных фондов, подлежащих амортизации, в сумме, не превышающей 10 процентов совокупной балансовой стоимости всех групп основных фондов.
7. Правила ведения налогового учета (статья 11).
Для правильного ведения налогового учета имеют значение следующие даты:
7.1. Датой увеличения валовых затрат считается дата, которая находится в квартале, на протяжении которого произошло любое из событий, произошедшее ранее: или дата списания средств с банковского счета плательщика налога в оплату товаров (работ, услуг), (день их выдачи из кассы плательщика налога); или дата оприходования плательщиком налога товаров, а для работ (услуг) - дата фактического получения плательщиком налога результатов работ (услуг).
7.2. Датой увеличения валового дохода считается дата, попадающая на квартал, в котором произошло первым любое из таких событий: зачисление средств от покупателя на банковский счет плательщика налога в оплату товаров (работ, услуг), (оприходование наличных в кассе); или отгрузка товаров, а для работ (услуг) - дата фактичного предоставления результатов работ (услуг) плательщиком налога.
7.3. Датой увеличения валовых затрат при операциях с нерезидентами или плательщиками единого налога считается дата получения от них товаров (работ, услуг), без учета факта оплаты.
8. Сроки уплаты налога и подачи отчетности (статья 16).
Налог на прибыль уплачивается ежеквартально. Декларации подаются также ежеквартально.
Для нерезидентов, ведущих деятельность через постоянное представительство, Закон устанавливает обязанность вести бухучет и отчетность по законодательству Украины, ежеквартально подавать налоговым органам декларацию о прибыли, полученной из источников в Украине, а также расчет начисленного налога на прибыль по особой форме.
9. Дополнительные сведения.
Закон вводит понятие "связанные лица" для некоторых операций, в том числе, для операций, при налогообложении которых применяются понятие "обычные цены". Связанное лицо - лицо, соответствующее любому из нижеуказанных признаков:
юридическое лицо, контролирующее плательщика налога, или контролируемое таким плательщиком налога, или находящееся под общим контролем с таким плательщиком налога;
физическое лицо или члены семьи физического лица, контролирующие плательщика налога;
должностное лицо плательщика налога, и члены его семьи.
Под контролем понимается владение прямо или опосредствованно большей долей (паем, пакетом акций) плательщика налога, или управление большим количеством голосов в руководящем органе такого плательщика налога, или владение долей (паем, пакетом акций) не менее 20% плательщика налога.
В дополнение к описанию основных принципов и некоторых отдельных моментов налогообложения прибыли предприятий, считаем необходимым добавить следующее:
Закон Украины "О налогообложении прибыли предприятий", а именно его пункт 5.9, содержит правило, которое, по нашему мнению, также является достаточно существенным:
Плательщик налога обязан вести налоговый учет прироста (убыли) балансовой стоимости товаров (кроме подлежащих амортизации и ценных бумаг), сырья, материалов, комплектующих, полуфабрикатов, малоценных предметов (далее - запасы) на складах, в незавершенном производстве и остатках готовой продукции, затраты на приобретение и улучшения которых относятся в состав валовых затрат.
В случае, когда балансовая стоимость таких запасов на конец отчетного квартала превышает их балансовую стоимость на начало того же квартала, разница включается в состав валовых доходов плательщика налога в таком отчетном квартале.
В случае, когда балансовая стоимость таких запасов на конец отчетного квартала меньше, чем их балансовая стоимость на начало того же квартала, разница включается в состав валовых затрат плательщика налога в таком отчетном квартале.
Переоценка запасов в бухгалтерском учете не влияет на балансовую стоимость запасов в налоговом учете и не изменяет показателей валовых доходов и валовых затрат.
При убыли запасов оценка их стоимости осуществляется по методу стоимости первых по времени поступлений (ФИФО) или по методу идентифицированной стоимости соответствующей единицы запасов.
Але май на увазі, що це неофіційний, неперевірений, непрофесійний конспект, в якому повно моїх власних думок та суджень, а не лише те, що казала пані Тетяна. Викладаю, бо оприлюднення офіційних конспектів займає багато часу, хоча визнаю, що вони й кращі будуть, бо з диктофоном та наступною перевіркою.
> Мені його переслали ще в четвер
Ага. А комусь я його відіслав ще в понеділок.
> ПС. До речі, класний конспект!
Ти повинен, озброївшись диктофоном, аналітичним розумом та тегами, зробити його набагато кращим. Хоча б таким, як про склад злочину судді Василенка. В усякому разі, хтось мене в цьому запевнив.
Yoko пише:
> А може Ви мене припинете "хтосем" і "комусем" називати?=)))
"Хтося"
Наприклад, вибачте, а ви не бачили Хтосю? А Комусю?
2005.04.24 | Est
Це з Лесі Українки
Yoko пише:
> А може Ви мене припинете "хтосем" і "комусем" називати?=)))
Леся часто так писала в листах.
Наприклад, початок одного з листів до Ольги Кобилянської:
"До когось дуже любого, дуже дорогого, що ніколи не сердиться на когось і завжди когось розуміє".
Або з іншого листа до тої ж таки О.Кобилянської про свого чоловіка Климентія Квітку:
"Та й хочеться комусь з кимось про дещо по щирості поговорити, бо хоч хтось з п.Квіткою тепер великий приятель і відноситься до нього по-братерськи, а таки не на всі теми може з ним поговорити, бо декотрі теми п.Квітку, як чоловіка нервового, могли би занадто зірітувати, а декотрі може зрозуміти тілька жінка і то такого віку, як хтось та й ще хтось, бо дуже молоденькі ще (на своє щастя) не все розуміють".
"Мій хтосічок знає, - що хтось завжди тримався добре з "Квіточкою", але тепер тримається ще ліпше, і тепер уже "Квіточка" зовсім не може без когось жити та і хтось близько того".
Це я зараз читаю книжку Ніли Зборовської "Моя Леся Українка". Коли я вчився в університеті, вона (Зборовська) в мене літературу викладала. Справила велике враження.
2005.04.23 | MentBuster
Народ! Не вішайте конспекти нікуди
поки я їх не виправлю.
Ну, почекайте ще трошки - кляті вибори на 60-му окрузі зовсім не залишали мені часу буквально ні на що.
На днях дороблю всі конспекти, тоді і повішаєте.
Спрощена система розповсюджується на юридичних осіб (підприємства) та на фізичних осіб – приватних підприємців.
За бажанням, юридична особа, яка є будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, якщо її річна середньооблікова чисельність працюючих не перевищує 50 осіб і обсяг виручки яких від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за рік не перевищує 1 млн. гривень (пункт 1 Указу), може обрати одну з двох таких ставок податків:
6 відсотків від суми виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) без урахування акцизного збору у разі сплати податку на додану вартість згідно із Законом України "Про податок на додану вартість" (пункт 3 Указу);
10 відсотків суми виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), за винятком акцизного збору, у разі включення податку на додану вартість до складу єдиного податку (пункт 3 Указу).
Іншими словами можна сплачувати або ПДВ за ставкою 20% плюс єдиний полаток у розмірі 6% з обороту, або 10%-вий єдиний податок з обороту і не бути платником ПДВ.
Приклад дуже простий:
Отримала фірма 100 гривень за місяць і має сплатити або 6 гривень єдиного податку плюс відповідну суму ПДВ (не 20 гривень ПДВ, а різницю між податковими зобовязаннями та податковим кредитом), або 10 гривень єдиного податку. Фактично понесені фірмою витрати будь-якого роду (чи то на закупівлю товару, чи то на оренду приміщень та зарплату) нікого не цікавлять.
Привабливість системи в тому, що майже відсутнє податкове навантаження на фонд оплати праці. Відповідно до пункту 6 Указу, суб'єкт малого підприємництва, який сплачує єдиний податок, не є платником таких видів податків і зборів:
податку на додану вартість, крім випадку, коли юридична особа обрала спосіб оподаткування доходів за єдиним податком за ставкою 6 відсотків;
податку на доходи фізичних осіб (для фізичних осіб - суб'єктів малого підприємництва);
плати (податку) за землю;
збору на спеціальне використання природних ресурсів;
збору до Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення;
збору до Державного інноваційного фонду;
збору на обов'язкове соціальне страхування;
відрахувань та зборів на будівництво, реконструкцію, ремонт і утримання автомобільних доріг загального користування України;
комунального податку;
збору на обов'язкове державне пенсійне страхування;
збору за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі та сфери послуг;
внесків до Фонду України соціального захисту інвалідів;
внесків до Державного фонду сприяння зайнятості населення;
плати за патенти згідно із Законом України "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності".
Коротше кажучи, якщо фірма – платник єдиного податку, вона не сплачує 32%-вий пенсійний збір з фонду оплати праці, не сплачує взагалі (отже, і не звітує) збори до фонду соціального страхування, а лише утримує з сум зарплати працівників (крім 13%-ого прибуткового податку) 2% пенсійного збору, 0,5% відсотка збору на страхування від безробіття, а з загальної суми фонду оплати праці лише збір до фонду страхування від нещасних випадків на виробництві.
Для прикладу, якщо фірма – єдиноподатник виплачує 100 гривень заробітної плати, то податкові втрати є такими:
2 гривні до пенсійного фонду (далі за текстом – ПФ);
0,5 гривень до фонду страхування від безробіття;
прибутковий податок 12,68 гривень.
На руки чистими працівник отримує 84,82 гривень (100 - 2% - 0,5% - 13%). А фірма втрачає лише 10 гривень єдиного податку або 6 гривень та ПДВ. (Приклад збитковий, але це для простоти, адже не враховано і суми інших витрат).
Якщо ж 100 виплатить фірма за звичайній системі оподаткування, то додатково слід за рахунок коштів фірми виплатити 32,3% збору до пенсійного фонду, та ще дещо, а загальна картина буде така:
Нараховано працівникам 100 гривень ("брудними").
З нарахованої суми зарплат:
2 гривні до пенсійного фонду;
0,5 гривень до фонду страхування від безробіття;
1 гривня до фонду соціального страхування;
прибутковий податок 12,55 гривень.
На руки чистими працівник отримує 83,96 гривень (100 - 2% - 0,5% - 1% - 13%).
Додатково фірма має сплатити зі своїх коштів:
32,3 гривні до пенсійного фонду;
1,6 гривні до фонду страхування від безробіття;
2,9 гривень до фонду соціального страхування.
Отже, втрати підприємства на виплату заробітної плати, крім сум самої зарплати, становлять 36,8 гривень (або відсотків), яких немає у єдиноподатників, а також певний відсоток на збір до фонду страхування від нещасних випадків на виробництві, який залежить від галузі виробництва.
Звісно, всі ці суми йдуть на зменшення оподатковуваного прибутку підприємства, але є ще сам податок на прибуток та ПДВ.
Тепер щодо єдиного податку для фізичних осіб - субєктів підприємницької діяльності (тобто, приватних підприємців), далі вживатимемо скорочення - СПДФО.
Якщо у СПДФО, який здійснює підприємницьку діяльність без створення юридичної особи (фірми) найманих працівників, включаючи членів його родини, протягом року перебуває не більше 10 осіб, а обсяг виручки яких від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за рік не перевищує 500 тис. гривень, такий СПДФО може перебувати на спрощеній системі оподаткування (пункт 1 Указу).
Ставка єдиного податку для суб'єктів малого підприємництва - фізичних осіб встановлюється місцевими радами за місцем їх державної реєстрації залежно від виду діяльності і не може становити менше 20 гривень та більше 200 гривень на місяць (пункт 2 Указу).
У разі коли платник єдиного податку фізична особа здійснює підприємницьку діяльність з використанням найманої праці або за участю у підприємницькій діяльності членів його сім'ї, ставка єдиного податку збільшується на 50 відсотків за кожну особу. Суб'єкт підприємницької діяльності - фізична особа, яка сплачує єдиний податок, звільняється від обов'язку нарахування, відрахування та перерахування до державних цільових фондів зборів, пов'язаних з виплатою заробітної плати працівникам, які перебувають з ним у трудових відносинах, включаючи членів його сім'ї (пункт 2 Указу).
Як і юридичні особи, спрощенці СПДФО не сплачують податки та збори, наведені у переліку вище та у пункті 6 Указу. Прибутковий податок з фізичних осіб (13%) з доходів від підприємницької діяльності вони також не сплачують.
Крім того, за пунктом 6 Указу, суб'єкти підприємницької діяльності - фізичні особи - платники єдиного податку мають право не застосовувати електронні контрольно-касові апарати для проведення розрахунків із споживачами.
Згідно з пунктом 3 Указу, державне казначейство України перераховує суми єдиного податку (сплаченого юридичних особами та СПДФО):
до Державного бюджету України - 20 відсотків;
до місцевого бюджету - 23 відсотки;
до Пенсійного фонду України - 42 відсотки;
на обов'язкове соціальне страхування - 15 відсотків (у тому числі до Державного фонду сприяння зайнятості населення - 4 відсотки).
Як бачимо, пенсійний та інші фонди своє отримують, хоча формально єдиноподатники не є платниками певних зборів.
Заради правди, слід сказати, що за незаконною ініціативою пенсійного фонду, деякі підприємства - єдиноподатники донараховують та доплачують до ПФ різницю між сумами, що становлять 42% від єдиного податку, та розрахованими 32,3% від фонду оплати праці.
Хочу зазначити, що для підприємств сплата єдиного податку є вигідною лише у випадку, коли здійснюється діяльність, яка не містить значної витратної частини (здавання майна в оренду, будь-який консалтінг, посередництво). Бо якщо купити товар за 100 гривень, продати його за 120, сплатити зі 120 (з обороту) 12 гривень єдиного податку, 8 гривень, що залишилися, на життя не вистачить. Та й торгівельна націнка у 20% це рідкість. У роздрібній торгівлі вона не перевищує 3%-5%.
Але для СПДФО єдиний податок це рай. Навіть у сфері торгівлі. Теоретично, за відсутності витрат, можна отримати за рік 500.000,00 гривень доходу, тобто 41.666,67 гривень на місяць. А сплатити лише 2400 єдиного податку (200 гривень х 12 місяців).
Це, насправді, нечастий випадок, адже є можливість найняти 10 працівників, сплатити по 50% податку за кожного найманого працівника, понести витрати на закупівлю товару, оренду приміщення і т. ін.
На жаль, ставка податку не залежить суттєво від виду діяльності, бо логічно було б встановити ставку податку, залежно від наявності витрат у певному виді діяльності.
Крім наведеного, Указ містить певні обмеження щодо застосування спрощеної системи (пункт 7):
Дія цього Указу не поширюється на:
суб'єктів підприємницької діяльності, на яких поширюється дія Закону України "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності" в частині придбання спеціального патенту;
довірчі товариства, страхові компанії, банки, інші фінансово-кредитні та небанківські фінансові установи;
суб'єктів підприємницької діяльності, у статутному фонді яких частки, що належать юридичним особам - учасникам та засновникам даних суб'єктів, які не є суб'єктами малого підприємництва, перевищують 25 відсотків;
фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які займаються підприємницькою діяльністю без створення юридичної особи і здійснюють торгівлю лікеро-горілчаними та тютюновими виробами, пально-мастильними матеріалами;
спільну діяльність, визначену пунктом 7.7 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств".
Також, суб'єкти підприємницької діяльності - юридичні особи, які перейшли на спрощену систему оподаткування за єдиним податком, не мають права застосовувати інший спосіб розрахунків за відвантажену продукцію крім готівкового та безготівкового розрахунків коштами. Тобто, ніякого бартеру та векселів для єдиноподатників не може бути.
бо, по-перше, цей адвокат з податкових справ сам на початку семінара сказав, як його звати.
По-друге, він уже й раніше світився. Наприклад, тим, що під час третього туру працював разом з Т.М. на Миколаївщині, в 133 окрузі. Згадка про нього є тут: http://www.silanaroda.com/index.php?itemid=2251&mode=full
Est пише:
> бо, по-перше, цей адвокат з податкових справ сам на початку семінара сказав, як його звати.
Мене не було на тому тренінгу
> По-друге, він уже й раніше світився. Наприклад, тим, що під час третього туру працював разом з Т.М. на Миколаївщині, в 133 окрузі. Згадка про нього є тут: http://www.silanaroda.com/index.php?itemid=2251&mode=full
А, я читав ту статтю. Яснєнько.
Відповіді
2005.04.19 | Crazy Lawyer
Re: "Юридична реанімація" - де взяти стенограми?
DoctorZ пише:> Якщо не помиляюся, десь на livejournal мають бути стенограми тренингів "юридичної реанімації". Будь ласка, дайте посилання - не можу знайти.
А немає конспектів
Не треба було лекції прогулювати
2005.04.19 | Kronk
Будуть скоро конспекти! Нікуди вони не дінуться!
Crazy Lawyer пише:> А немає конспектів
> Не треба було лекції прогулювати
В даний момент вони перевіряються Тетяною Монтян, і на цьому тижні ми викладемо їх усіх разом на сайт Юридичної реанімації: http://www.livejournal.com/community/yur_reanimation/
Почекайте ще трохи
Нагадаю, що на даний момент прочитано такі тренінги:
1. Перший (загальний) тренінг (Монтян).
2. Верховенство права (Монтян).
3. Віктор Шишкін - "Виборча система".
4. Юрій Василенко - "Склад злочину".
5. Заява (Монтян).
6. Нерухомість (Монтян).
7. Спадкове право (Монтян).
8. Зобов’язальне право (Монтян).
9. Договір (Монтян).
10. Податки.
11. Затримання (Монтян).
Звертаю Вашу увагу на те, що Конспекти №1 і 2 були суттєво змінені. Ті, що зараз на сайті, будуть прибрані і замість них будуть поставлені нормальні.
Також нагадую всім, що зазвичай семінари відбуваються щосуботи о 9:00 на Межигірській, 5, кв.12 (м.Контрактова площа). Приходьте самі і приводьте своїх друзів
2005.04.19 | DoctorZ
Re: Будуть скоро конспекти! Нікуди вони не дінуться!
Kronk пише:> Crazy Lawyer пише:
> > А немає конспектів
> > Не треба було лекції прогулювати
>
> В даний момент вони перевіряються Тетяною Монтян, і на цьому тижні ми викладемо їх усіх разом на сайт Юридичної реанімації: http://www.livejournal.com/community/yur_reanimation/
> Почекайте ще трохи
> Нагадаю, що на даний момент прочитано такі тренінги:
> 1. Перший (загальний) тренінг (Монтян).
> 2. Верховенство права (Монтян).
> 3. Віктор Шишкін - "Виборча система".
> 4. Юрій Василенко - "Склад злочину".
> 5. Заява (Монтян).
> 6. Нерухомість (Монтян).
> 7. Спадкове право (Монтян).
> 8. Зобов’язальне право (Монтян).
> 9. Договір (Монтян).
> 10. Податки.
> 11. Затримання (Монтян).
>
> Звертаю Вашу увагу на те, що Конспекти №1 і 2 були суттєво змінені. Ті, що зараз на сайті, будуть прибрані і замість них будуть поставлені нормальні.
> Також нагадую всім, що зазвичай семінари відбуваються щосуботи о 9:00 на Межигірській, 5, кв.12 (м.Контрактова площа). Приходьте самі і приводьте своїх друзів
Дякую!
А анонсувати тут теми тренінгів десь по середах-четвергах можна? (для не-киян. Тому що осбисто я б заради деяких з них не пожалкував би з'їздити до Києва)
2005.04.19 | Kronk
Re: Будуть скоро конспекти! Нікуди вони не дінуться!
DoctorZ пише:> Дякую!
> А анонсувати тут теми тренінгів десь по середах-четвергах можна? (для не-киян. Тому що осбисто я б заради деяких з них не пожалкував би з'їздити до Києва)
Та ніхто ж не проти! Але ми самі дізнаємося про тему семінару або вночі напередодні, або вже на самому семінарі
Що зробиш, якщо пані Тетяна - дуууже зайнята людина? Або буває так, що тема народжується саме за день-два до наступного тренінгу. Або потім взагалі змінюється на більш актуальну, як було цієї суботи у зв*язку із затриманням Колєснікова.
Але з цього тижня постараємося анонсувати завчасно, якщо це буде залежати від нас.
Ще питання?
2005.04.19 | Уляна
Re: Будуть скоро конспекти! Нікуди вони не дінуться!
Тоді хоча б підтверджуйте час. Планувала з'явитися минулої суботи, але через відсутність анонсу на майдані вирішила, що тренінгу не буде. А от виявляється, був.2005.04.20 | Crazy Lawyer
Re: "Юридична реанімація" - де взяти стенограми?
Ось тримайте невеличкий конспект щодо податків та зборів на заробітні плати найманих працівників. Знайшов свою консультацію російським клієнтам.Общее описание налогообложения заработных плат
Описание налогообложения заработных плат является неполным и не содержит многих нюансов и деталей. В частности, в нем не отражены льготы для предприятий, принадлежащих организациям инвалидов т.п., не описаны случаи налогообложения заработных плат, размер которых ниже прожиточного минимума и прочие нетипичные случаи.
При этом, в данном разделе указана периодичность подачи отчетности по перечисленным налогам и сборам.
1. Налог на доходы физических лиц.
Налог на доходы физических лиц взимается в соответствии с Законом Украины "О налоге с доходов физических лиц".
В соответствии с указанным законом ставка налога на заработную плату для резидентов – 13%, с 01 января 2007 года ставка повысится до 15%. Ставка для нерезидентов – 26%.
При начислении доходов в виде заработной платы объект налогообложения определяется как начисленная сумма такой зарплаты, уменьшенная на сумму сбора в Пенсионный фонд Украины и взносов в фонды общеобязательного государственного социального страхования, которые уплачиваются за счет дохода физического лица.
Социальные льготы и налоговый кредит существенно не влияют на налогообложение. Однако, по мере вступления в силу отдельных статей Закона "О налоге с доходов физических лиц", их значение несколько повысится.
Налог удерживается при выплате предприятием, которое считается налоговым агентом.
Отчетность подается ежеквартально.
2. Сбор на обязательное пенсионное страхование.
Порядок уплаты сбора на обязательное пенсионное страхование регулируется Законом Украины "Об общеобязательном государственном пенсионном страховании" и Законом "О сборе на общеобязательное государственное пенсионное страхование" (в части).
Ставка взноса для работодателей - 32,3% от суммы фактических затрат на оплату труда работников, включая затраты на выплату основной и дополнительной заработной платы, прочие поощрительные и компенсационные выплаты (начисление на ФОТ).
Ставка для работников – 2% от суммы оплаты труда (начисленной зарплаты).
Это касается исключительно обычных предприятий и выплачиваемой работникам заработной платы.
Эти ставки взноса являются временными до принятия соответствующего закона.
Отчетность подается ежемесячно.
3. Общеобязательное государственное социальное страхование.
Порядок уплаты взносов на общеобязательное государственное социальное страхование регулируется Законом Украины "О размере взносов на некоторые виды общеобязательного государственного социального страхования". Этот Закон устанавливает порядок уплаты и размер взносов на нижеуказанные виды страхования. Взносы уплачиваются как работодателями, так и работниками.
3.1. Страхование в связи с временной утратой трудоспособности.
Ставка для работодателей – 2,9% от суммы фактических затрат на оплату труда работников, включая затраты на выплату основной и дополнительной заработной платы, прочие поощрительные и компенсационные выплаты (начисление на ФОТ).
Ставка для работников – 1% от суммы оплаты труда (начисленной зарплаты).
3.2. Социальное страхование на случай безработицы.
Ставка для работодателей – 1,6% от суммы фактических затрат на оплату труда работников, включая затраты на выплату основной и дополнительной заработной платы, прочие поощрительные и компенсационные выплаты (начисление на ФОТ).
Ставка для работников – 0,5% от суммы оплаты труда (начисленной зарплаты).
Однако, считаем необходимым указать, что первые пять дней временной нетрудоспособности вследствие заболевания или травмы, не связанной с несчастным случаем на производстве, оплачиваются собственником предприятия или уполномоченным им органом за счет средств предприятия, кроме бюджетных организаций.
Отчетность подается ежеквартально.
4. Общеобязательное государственное социальное страхование от несчастного случая на производстве и профессионального заболевания, которые повлекли утрату трудоспособности.
Порядок уплаты и размер взносов урегулирован Законом Украины "Об общеобязательном государственном социальном страховании от несчастного случая на производстве и профессионального заболевания, которые повлекли утрату трудоспособности", Законом "О страховых тарифах на общеобязательном государственном социальном страховании от несчастного случая на производстве и профессионального заболевания, которые повлекли утрату трудоспособности".
Размер страхового взноса зависит от класса профессионального риска производства, к которому отнесено предприятие. Классов всего 67. Ставки: от 0,86% до 13,80% от суммы фактических затрат на оплату труда работников, включая затраты на выплату основной и дополнительной заработной платы, прочие поощрительные и компенсационные выплаты (начисление на ФОТ).
Отчетность подается ежеквартально.
В отношении всех сборов и взносов на социальное и пенсионное страхование установлена максимальная величина фактических затрат на оплату труда работников, с которых взимаются страховые взносы (сборы). На сегодняшний день этот размер составляет 4100,00 гривен в месяц на одного работника. Иными словами, все сборы и взносы, как на ФОТ, так и на зарплату, начисляются на сумму, не превышающую 4100,00 гривен зарплаты одного работника.
2005.04.20 | Crazy Lawyer
Re: "Юридична реанімація" - де взяти стенограми?
І ось ще одна консультація, про податок на прибуток підприємств на звичайній системі оподаткування (про ПДВ окрема тема):Общий порядок налогообложения доходов предприятий в Украине
В данном разделе содержится общее описание системы налогообложения прибыли предприятий в Украине. Освещены основные принципы, а также некоторые отдельные, наиболее важные, на наш взгляд, моменты. Налогообложение прибыли предприятий осуществляется на основании Закона Украины "О налогообложении прибыли предприятий".
1. Плательщики налога.
В соответствии с этим Законом, а именно его статьей 2, плательщиками налога на прибыль являются:
Из числа резидентов - субъекты хозяйственной деятельности, в том числе общественные организации, прочие учреждения, которые осуществляют деятельность, направленную на получение прибыли как на территории Украины, так и за ее пределами. Их филиалы и подразделения, без статуса юридического лица.
Из числа нерезидентов - лица, любой организационно-правовой формы, получающие доходы и источником их происхождения из Украины, за исключением имеющих дипломатический статус или иммунитет.
Плательщиками налога на прибыль являются также постоянные представительства нерезидентов, которые получают доходы из источников происхождения в Украине или выполняют агентские функции для таких нерезидентов.
2. Объект налогообложения (статья 3 Закона).
Объектом налогообложения является прибыль, которая определяется путем уменьшения суммы скорректированного квартального валового дохода на:
- сумму валовых затрат плательщика налога;
- сумму амортизационных отчислений.
Механизм корректирования валового дохода будет описан ниже.
3. Валовый доход (статья 4 Закона).
3.1. Валовый доход – общая сумма дохода плательщика налога от всех видов деятельности, полученного (начисленного) на протяжении отчетного квартала в денежной, материальной или нематериальной формах.
3.2. Валовый доход включает:
Общие доходы от продажи товаров (работ, услуг), доходы от продажи ценных бумаг и прочее. Доходы от товарообменных операций, от изменения курса иностранной валюты, которая находится на счете плательщика налога или продается им, от изменения курса иностранной валюты, если плательщик имеет задолженность, выраженную в иностранной валюте, от совместной деятельности, операций с долговыми обязательствами и требованиями;
Доходы в виде дивидендов от нерезидентов, процентов, роялти, владения долговыми требованиями, а также доходов от операций лизинга (аренды);
Суммы безвозвратной финансовой помощи, полученной плательщиком налога в отчетном квартале, стоимости товаров (работ, услуг), бесплатно предоставленных плательщику налога;
Суммы займов (возвратной финансовой помощи), полученных плательщиком налога в отчетном квартале и не возвращенных на конец такого отчетного квартала от неплательщиков налога на прибыль, нерезидентов, плательщиков налога на прибыль по низшей ставке;
Суммы безнадежной дебиторской задолженности;
Суммы штрафов и/или неустойки, пени;
Прочие суммы доходов.
3.3. Не включаются в состав валового дохода:
Суммы налога на добавленную стоимость, полученные (начисленные) плательщиком НДС, начисленного на стоимость продажи товаров (работ, услуг), кроме случаев, когда предприятие-продавец не является плательщиком НДС;
Суммы средств в части излишне уплаченных налогов;
Суммы средств или стоимость имущества, переданного плательщику налога в виде прямых инвестиций;
Номинальную стоимость учтенных, но неоплаченных (непогашенных) ценных бумаг,
Доходы от совместной деятельности на территории Украины, дивиденды, полученные плательщиком налога от других плательщиков налога, обложенные ранее налогом;
Средства или имущество, которые возвращаются после полной и окончательной ликвидации юридического лица или после окончания договора о совместной деятельности, но не выше номинальной стоимости акций (долей, паев);
Иные суммы, предусмотренные Законом.
3.4. Скорректированный валовый доход – это валовый доход, указанный в пункте 3.2 этого раздела, без включения доходов, указанных в пункте 3.3 этого раздела данного документа.
4. Валовые затраты (статья 5).
4.1. Валовые затраты производства и оборота (далее - валовые затраты) - сумма каких-либо затрат плательщика налога в денежной, материальной или нематериальной формах, осуществленных как компенсация стоимости товаров (работ, услуг), которые приобретаются (изготовляются) таким плательщиком налога для их дальнейшего использования в собственной хозяйственной деятельности.
4.2. В состав валовых затрат включаются:
Суммы каких-либо затрат, выплаченных (начисленных) на протяжении отчетного периода в связи с подготовкой, организацией, ведением производства, продажей продукции (работ, услуг) и охраной труда, в том числе затраты на приобретение электроэнергии.
Суммы средств или стоимость товаров (работ, услуг), добровольно переданных на протяжении года в бюджет Украины или местные бюджеты, неприбыльным организациям в размере, превышающем два процента, но не более пяти процентов налогооблагаемой прибыли предыдущего года.
Суммы уплаченных (начисленных) налогов, сборов (обязательных платежей);
Суммы затрат, связанных с улучшением основных фондов, но в определенных Законом пределах;
Иные суммы затрат, предусмотренные Законом.
4.3. Не включаются в состав валовых затрат затраты на нужды, не связанные с ведением хозяйственной деятельности:
Финансирование личных нужд физических лиц за исключением оплаты труда работников;
Приобретение, строительство, реконструкцию, модернизацию, ремонт та иные улучшения основных фондов, приобретение нематериальных активов, которые подлежат амортизации;
Уплата штрафов, неустойки, пени;
Содержание органов управления объединений плательщиков налога, включая содержание холдинговых компаний;
Выплата дивидендов;
Суммы убытков плательщика налога, в связи с продажей товаров (работ, услуг) по ценам ниже обычных, связанным с таким плательщиком налога лицам.
4.4. В состав валовых затрат включаются также затраты двойного назначения:
Затраты плательщика налога на обеспечение работников спецодеждой, а также продуктами питания, но по перечню, утвержденному Кабинетом Министров Украины;
Затраты, связанные с научно-техническим обеспечением хозяйственной деятельности, на изобретательство, рационализаторство и т.п.;
Затраты на приобретение литературы для информационного обеспечения хозяйственной деятельности плательщика налога, в том числе по вопросам законодательства, и подписка специзданий, на проведение аудита;
Затраты плательщика налога, связанные с профподготовкой или переподготовкой по профилю такого плательщика налога физических лиц - работников плательщика, в украинских учреждениях образования, за исключением лиц, связанных с таким плательщиком налога. Порядок профподготовки и переподготовки, размеры затрат устанавливаются Кабинетом Министров Украины;
Любые затраты на гарантийный ремонт (обслуживание) или гарантийные замены товаров, проданных плательщиком налога, но с некоторыми ограничениями, установленными Законом;
Затраты плательщика налога на проведение предпродажных и рекламных мероприятий. Затраты на организацию приемов и презентаций, приобретение и распространение подарков, включая бесплатную раздачу товаров с рекламными целями, но не более двух процентов от налогооблагаемой прибыли плательщика налога за предыдущий отчетный год;
Любые затраты плательщика налога, связанные с содержанием фондов природоохранного назначения, но с некоторыми ограничениями;
Затраты на страхование рисков;
Затраты на командировки, но по процедуре, установленной Законом и с некоторыми ограничениями;
Затраты, связанные с выплатой процентов по долговым обязательствам, в том числе по кредитам, если такие выплаты осуществляются в связи с ведением хозяйственной деятельности плательщика налога.
Считаем необходимым отметить, что представительства, не осуществляющие хозяйственной деятельности, не обязаны ограничиваться пределами отнесения определенных затрат к валовым затратам, поскольку не имеют налогооблагаемой прибыли, от которой рассчитываются пределы валовых затрат.
5. Амортизация (статья 8).
Под термином "амортизация" основных фондов и нематериальных активов Закон понимает постепенное отнесение затрат на их приобретение, изготовление или улучшение на уменьшение прибыли плательщика налога.
Не подлежат амортизации и включаются в состав валовых затрат затраты плательщика налога на приобретение основных фондов или нематериальных активов для перепродажи или для использования как комплектующих.
Размеры амортизационных отчислений зависят от того, к какой группе относятся основные фонды. Всего групп установлено 4.
Плательщики налога имеют право отнести на валовые затраты, связанные с улучшением основных фондов, подлежащих амортизации, в сумме, не превышающей 10 процентов совокупной балансовой стоимости всех групп основных фондов.
6. Ставка налога (статья 10).
Прибыль плательщиков налога облагается налогом по ставке 25 процентов.
7. Правила ведения налогового учета (статья 11).
Для правильного ведения налогового учета имеют значение следующие даты:
7.1. Датой увеличения валовых затрат считается дата, которая находится в квартале, на протяжении которого произошло любое из событий, произошедшее ранее: или дата списания средств с банковского счета плательщика налога в оплату товаров (работ, услуг), (день их выдачи из кассы плательщика налога); или дата оприходования плательщиком налога товаров, а для работ (услуг) - дата фактического получения плательщиком налога результатов работ (услуг).
7.2. Датой увеличения валового дохода считается дата, попадающая на квартал, в котором произошло первым любое из таких событий: зачисление средств от покупателя на банковский счет плательщика налога в оплату товаров (работ, услуг), (оприходование наличных в кассе); или отгрузка товаров, а для работ (услуг) - дата фактичного предоставления результатов работ (услуг) плательщиком налога.
7.3. Датой увеличения валовых затрат при операциях с нерезидентами или плательщиками единого налога считается дата получения от них товаров (работ, услуг), без учета факта оплаты.
8. Сроки уплаты налога и подачи отчетности (статья 16).
Налог на прибыль уплачивается ежеквартально. Декларации подаются также ежеквартально.
Для нерезидентов, ведущих деятельность через постоянное представительство, Закон устанавливает обязанность вести бухучет и отчетность по законодательству Украины, ежеквартально подавать налоговым органам декларацию о прибыли, полученной из источников в Украине, а также расчет начисленного налога на прибыль по особой форме.
9. Дополнительные сведения.
Закон вводит понятие "связанные лица" для некоторых операций, в том числе, для операций, при налогообложении которых применяются понятие "обычные цены". Связанное лицо - лицо, соответствующее любому из нижеуказанных признаков:
юридическое лицо, контролирующее плательщика налога, или контролируемое таким плательщиком налога, или находящееся под общим контролем с таким плательщиком налога;
физическое лицо или члены семьи физического лица, контролирующие плательщика налога;
должностное лицо плательщика налога, и члены его семьи.
Под контролем понимается владение прямо или опосредствованно большей долей (паем, пакетом акций) плательщика налога, или управление большим количеством голосов в руководящем органе такого плательщика налога, или владение долей (паем, пакетом акций) не менее 20% плательщика налога.
В дополнение к описанию основных принципов и некоторых отдельных моментов налогообложения прибыли предприятий, считаем необходимым добавить следующее:
Закон Украины "О налогообложении прибыли предприятий", а именно его пункт 5.9, содержит правило, которое, по нашему мнению, также является достаточно существенным:
Плательщик налога обязан вести налоговый учет прироста (убыли) балансовой стоимости товаров (кроме подлежащих амортизации и ценных бумаг), сырья, материалов, комплектующих, полуфабрикатов, малоценных предметов (далее - запасы) на складах, в незавершенном производстве и остатках готовой продукции, затраты на приобретение и улучшения которых относятся в состав валовых затрат.
В случае, когда балансовая стоимость таких запасов на конец отчетного квартала превышает их балансовую стоимость на начало того же квартала, разница включается в состав валовых доходов плательщика налога в таком отчетном квартале.
В случае, когда балансовая стоимость таких запасов на конец отчетного квартала меньше, чем их балансовая стоимость на начало того же квартала, разница включается в состав валовых затрат плательщика налога в таком отчетном квартале.
Переоценка запасов в бухгалтерском учете не влияет на балансовую стоимость запасов в налоговом учете и не изменяет показателей валовых доходов и валовых затрат.
При убыли запасов оценка их стоимости осуществляется по методу стоимости первых по времени поступлений (ФИФО) или по методу идентифицированной стоимости соответствующей единицы запасов.
2005.04.22 | Est
Конспект тренінгу про затримання тут (л)
http://www.livejournal.com/users/est_/Але май на увазі, що це неофіційний, неперевірений, непрофесійний конспект, в якому повно моїх власних думок та суджень, а не лише те, що казала пані Тетяна. Викладаю, бо оприлюднення офіційних конспектів займає багато часу, хоча визнаю, що вони й кращі будуть, бо з диктофоном та наступною перевіркою.
2005.04.22 | Kronk
А, так то Ваш конспект у мене вже є? ;)
Мені його переслали ще в четверПС. До речі, класний конспект!
2005.04.23 | Est
Так, мій
Kronk пише:> Мені його переслали ще в четвер
Ага. А комусь я його відіслав ще в понеділок.
> ПС. До речі, класний конспект!
Ти повинен, озброївшись диктофоном, аналітичним розумом та тегами, зробити його набагато кращим. Хоча б таким, як про склад злочину судді Василенка. В усякому разі, хтось мене в цьому запевнив.
2005.04.23 | Yoko
Re: Так, мій
А може Ви мене припинете "хтосем" і "комусем" називати?=)))2005.04.23 | Kronk
ПС. Як там іспити у тебе?
Yoko пише:> А може Ви мене припинете "хтосем" і "комусем" називати?=)))
"Хтося"
Наприклад, вибачте, а ви не бачили Хтосю? А Комусю?
2005.04.24 | Est
Це з Лесі Українки
Yoko пише:> А може Ви мене припинете "хтосем" і "комусем" називати?=)))
Леся часто так писала в листах.
Наприклад, початок одного з листів до Ольги Кобилянської:
"До когось дуже любого, дуже дорогого, що ніколи не сердиться на когось і завжди когось розуміє".
Або з іншого листа до тої ж таки О.Кобилянської про свого чоловіка Климентія Квітку:
"Та й хочеться комусь з кимось про дещо по щирості поговорити, бо хоч хтось з п.Квіткою тепер великий приятель і відноситься до нього по-братерськи, а таки не на всі теми може з ним поговорити, бо декотрі теми п.Квітку, як чоловіка нервового, могли би занадто зірітувати, а декотрі може зрозуміти тілька жінка і то такого віку, як хтось та й ще хтось, бо дуже молоденькі ще (на своє щастя) не все розуміють".
"Мій хтосічок знає, - що хтось завжди тримався добре з "Квіточкою", але тепер тримається ще ліпше, і тепер уже "Квіточка" зовсім не може без когось жити та і хтось близько того".
Це я зараз читаю книжку Ніли Зборовської "Моя Леся Українка". Коли я вчився в університеті, вона (Зборовська) в мене літературу викладала. Справила велике враження.
2005.04.23 | MentBuster
Народ! Не вішайте конспекти нікуди
поки я їх не виправлю.Ну, почекайте ще трошки - кляті вибори на 60-му окрузі зовсім не залишали мені часу буквально ні на що.
На днях дороблю всі конспекти, тоді і повішаєте.
2005.04.23 | Kronk
Так і зробимо!
MentBuster пише:> Народ! Не вішайте конспекти нікуди поки я їх не виправлю.
Так ніхто і не збирається!
> Ну, почекайте ще трошки - кляті вибори на 60-му окрузі зовсім не залишали мені часу буквально ні на що.
Сподіваюся, ваші потуги не були даремними?
> На днях дороблю всі конспекти, тоді і повішаєте.
Нема питань, так і зробимо.
2005.04.22 | Crazy Lawyer
Re: "Юридична реанімація" - де взяти стенограми?
Надаю ще описання спрощеної системи оподаткування.Але в цьому тексті не враховано деякі зміни та обмеження, внесені останнім значним Законом № 2505 від 25.03.2005 р., про який зараз так багато галасу.
Про вплив цього Закону на спрощену систему див. тут http://www2.maidanua.org/news/view.php3?bn=maidan_free&trs=0&key=1114015524&first=1114170994&last=1114110195
До речі, за достовірність цієї консультації відповідаю, як і за попередні дві у цій же гілці, оскільки я сам і читав лекцію про податки
Cпрощена система оподаткування.
Указом Президента України "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" від 03 липня 1998 р. № 727/98 (http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=727%2F98&p=1113388905670293), який Президент видав відповідно до пункту 4 Перехідних положень Конституції України (http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=254%EA%2F96%2D%E2%F0&p=1113388905670293), запроваджено альтернативну систему оподаткування, обліку та звітності для малого підприємництва.
Спрощена система розповсюджується на юридичних осіб (підприємства) та на фізичних осіб – приватних підприємців.
За бажанням, юридична особа, яка є будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, якщо її річна середньооблікова чисельність працюючих не перевищує 50 осіб і обсяг виручки яких від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за рік не перевищує 1 млн. гривень (пункт 1 Указу), може обрати одну з двох таких ставок податків:
6 відсотків від суми виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) без урахування акцизного збору у разі сплати податку на додану вартість згідно із Законом України "Про податок на додану вартість" (пункт 3 Указу);
10 відсотків суми виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), за винятком акцизного збору, у разі включення податку на додану вартість до складу єдиного податку (пункт 3 Указу).
Іншими словами можна сплачувати або ПДВ за ставкою 20% плюс єдиний полаток у розмірі 6% з обороту, або 10%-вий єдиний податок з обороту і не бути платником ПДВ.
Приклад дуже простий:
Отримала фірма 100 гривень за місяць і має сплатити або 6 гривень єдиного податку плюс відповідну суму ПДВ (не 20 гривень ПДВ, а різницю між податковими зобовязаннями та податковим кредитом), або 10 гривень єдиного податку. Фактично понесені фірмою витрати будь-якого роду (чи то на закупівлю товару, чи то на оренду приміщень та зарплату) нікого не цікавлять.
Привабливість системи в тому, що майже відсутнє податкове навантаження на фонд оплати праці. Відповідно до пункту 6 Указу, суб'єкт малого підприємництва, який сплачує єдиний податок, не є платником таких видів податків і зборів:
податку на додану вартість, крім випадку, коли юридична особа обрала спосіб оподаткування доходів за єдиним податком за ставкою 6 відсотків;
податку на доходи фізичних осіб (для фізичних осіб - суб'єктів малого підприємництва);
плати (податку) за землю;
збору на спеціальне використання природних ресурсів;
збору до Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення;
збору до Державного інноваційного фонду;
збору на обов'язкове соціальне страхування;
відрахувань та зборів на будівництво, реконструкцію, ремонт і утримання автомобільних доріг загального користування України;
комунального податку;
збору на обов'язкове державне пенсійне страхування;
збору за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі та сфери послуг;
внесків до Фонду України соціального захисту інвалідів;
внесків до Державного фонду сприяння зайнятості населення;
плати за патенти згідно із Законом України "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності".
Коротше кажучи, якщо фірма – платник єдиного податку, вона не сплачує 32%-вий пенсійний збір з фонду оплати праці, не сплачує взагалі (отже, і не звітує) збори до фонду соціального страхування, а лише утримує з сум зарплати працівників (крім 13%-ого прибуткового податку) 2% пенсійного збору, 0,5% відсотка збору на страхування від безробіття, а з загальної суми фонду оплати праці лише збір до фонду страхування від нещасних випадків на виробництві.
Для прикладу, якщо фірма – єдиноподатник виплачує 100 гривень заробітної плати, то податкові втрати є такими:
2 гривні до пенсійного фонду (далі за текстом – ПФ);
0,5 гривень до фонду страхування від безробіття;
прибутковий податок 12,68 гривень.
На руки чистими працівник отримує 84,82 гривень (100 - 2% - 0,5% - 13%). А фірма втрачає лише 10 гривень єдиного податку або 6 гривень та ПДВ. (Приклад збитковий, але це для простоти, адже не враховано і суми інших витрат).
Якщо ж 100 виплатить фірма за звичайній системі оподаткування, то додатково слід за рахунок коштів фірми виплатити 32,3% збору до пенсійного фонду, та ще дещо, а загальна картина буде така:
Нараховано працівникам 100 гривень ("брудними").
З нарахованої суми зарплат:
2 гривні до пенсійного фонду;
0,5 гривень до фонду страхування від безробіття;
1 гривня до фонду соціального страхування;
прибутковий податок 12,55 гривень.
На руки чистими працівник отримує 83,96 гривень (100 - 2% - 0,5% - 1% - 13%).
Додатково фірма має сплатити зі своїх коштів:
32,3 гривні до пенсійного фонду;
1,6 гривні до фонду страхування від безробіття;
2,9 гривень до фонду соціального страхування.
Отже, втрати підприємства на виплату заробітної плати, крім сум самої зарплати, становлять 36,8 гривень (або відсотків), яких немає у єдиноподатників, а також певний відсоток на збір до фонду страхування від нещасних випадків на виробництві, який залежить від галузі виробництва.
Звісно, всі ці суми йдуть на зменшення оподатковуваного прибутку підприємства, але є ще сам податок на прибуток та ПДВ.
Тепер щодо єдиного податку для фізичних осіб - субєктів підприємницької діяльності (тобто, приватних підприємців), далі вживатимемо скорочення - СПДФО.
Якщо у СПДФО, який здійснює підприємницьку діяльність без створення юридичної особи (фірми) найманих працівників, включаючи членів його родини, протягом року перебуває не більше 10 осіб, а обсяг виручки яких від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за рік не перевищує 500 тис. гривень, такий СПДФО може перебувати на спрощеній системі оподаткування (пункт 1 Указу).
Ставка єдиного податку для суб'єктів малого підприємництва - фізичних осіб встановлюється місцевими радами за місцем їх державної реєстрації залежно від виду діяльності і не може становити менше 20 гривень та більше 200 гривень на місяць (пункт 2 Указу).
У разі коли платник єдиного податку фізична особа здійснює підприємницьку діяльність з використанням найманої праці або за участю у підприємницькій діяльності членів його сім'ї, ставка єдиного податку збільшується на 50 відсотків за кожну особу. Суб'єкт підприємницької діяльності - фізична особа, яка сплачує єдиний податок, звільняється від обов'язку нарахування, відрахування та перерахування до державних цільових фондів зборів, пов'язаних з виплатою заробітної плати працівникам, які перебувають з ним у трудових відносинах, включаючи членів його сім'ї (пункт 2 Указу).
Як і юридичні особи, спрощенці СПДФО не сплачують податки та збори, наведені у переліку вище та у пункті 6 Указу. Прибутковий податок з фізичних осіб (13%) з доходів від підприємницької діяльності вони також не сплачують.
Крім того, за пунктом 6 Указу, суб'єкти підприємницької діяльності - фізичні особи - платники єдиного податку мають право не застосовувати електронні контрольно-касові апарати для проведення розрахунків із споживачами.
Згідно з пунктом 3 Указу, державне казначейство України перераховує суми єдиного податку (сплаченого юридичних особами та СПДФО):
до Державного бюджету України - 20 відсотків;
до місцевого бюджету - 23 відсотки;
до Пенсійного фонду України - 42 відсотки;
на обов'язкове соціальне страхування - 15 відсотків (у тому числі до Державного фонду сприяння зайнятості населення - 4 відсотки).
Як бачимо, пенсійний та інші фонди своє отримують, хоча формально єдиноподатники не є платниками певних зборів.
Заради правди, слід сказати, що за незаконною ініціативою пенсійного фонду, деякі підприємства - єдиноподатники донараховують та доплачують до ПФ різницю між сумами, що становлять 42% від єдиного податку, та розрахованими 32,3% від фонду оплати праці.
Хочу зазначити, що для підприємств сплата єдиного податку є вигідною лише у випадку, коли здійснюється діяльність, яка не містить значної витратної частини (здавання майна в оренду, будь-який консалтінг, посередництво). Бо якщо купити товар за 100 гривень, продати його за 120, сплатити зі 120 (з обороту) 12 гривень єдиного податку, 8 гривень, що залишилися, на життя не вистачить. Та й торгівельна націнка у 20% це рідкість. У роздрібній торгівлі вона не перевищує 3%-5%.
Але для СПДФО єдиний податок це рай. Навіть у сфері торгівлі. Теоретично, за відсутності витрат, можна отримати за рік 500.000,00 гривень доходу, тобто 41.666,67 гривень на місяць. А сплатити лише 2400 єдиного податку (200 гривень х 12 місяців).
Це, насправді, нечастий випадок, адже є можливість найняти 10 працівників, сплатити по 50% податку за кожного найманого працівника, понести витрати на закупівлю товару, оренду приміщення і т. ін.
На жаль, ставка податку не залежить суттєво від виду діяльності, бо логічно було б встановити ставку податку, залежно від наявності витрат у певному виді діяльності.
Крім наведеного, Указ містить певні обмеження щодо застосування спрощеної системи (пункт 7):
Дія цього Указу не поширюється на:
суб'єктів підприємницької діяльності, на яких поширюється дія Закону України "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності" в частині придбання спеціального патенту;
довірчі товариства, страхові компанії, банки, інші фінансово-кредитні та небанківські фінансові установи;
суб'єктів підприємницької діяльності, у статутному фонді яких частки, що належать юридичним особам - учасникам та засновникам даних суб'єктів, які не є суб'єктами малого підприємництва, перевищують 25 відсотків;
фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які займаються підприємницькою діяльністю без створення юридичної особи і здійснюють торгівлю лікеро-горілчаними та тютюновими виробами, пально-мастильними матеріалами;
спільну діяльність, визначену пунктом 7.7 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств".
Також, суб'єкти підприємницької діяльності - юридичні особи, які перейшли на спрощену систему оподаткування за єдиним податком, не мають права застосовувати інший спосіб розрахунків за відвантажену продукцію крім готівкового та безготівкового розрахунків коштами. Тобто, ніякого бартеру та векселів для єдиноподатників не може бути.
2005.04.22 | Kronk
Одне запитаннячко
То це Ви читали той конспект про податки позаминулої суботи? Яке ваше ім*я та прізвище, щоб ми могли поставити той конспект на сайт?2005.04.22 | Crazy Lawyer
Re: Одне запитаннячко
Kronk пише:> То це Ви читали той конспект про податки позаминулої суботи? Яке ваше ім*я та прізвище, щоб ми могли поставити той конспект на сайт?
Це був я. А навіщо прізвище? Для притягнення до відповідальності за неправдиву інформацію?
2005.04.22 | Kronk
І для цього теж ;)
Crazy Lawyer пише:> Це був я. А навіщо прізвище? Для притягнення до відповідальності за неправдиву інформацію?
Нє, ну треба ж якось підписати той семінар? Шоб люди знали
Хоча, в принципі, я й сам можу дізнатися ваше прізвище, чєво уж там
2005.04.23 | Est
Це не секрет,
бо, по-перше, цей адвокат з податкових справ сам на початку семінара сказав, як його звати.По-друге, він уже й раніше світився. Наприклад, тим, що під час третього туру працював разом з Т.М. на Миколаївщині, в 133 окрузі. Згадка про нього є тут: http://www.silanaroda.com/index.php?itemid=2251&mode=full
2005.04.23 | Kronk
Та мене просто там не було, я хворів
Est пише:> бо, по-перше, цей адвокат з податкових справ сам на початку семінара сказав, як його звати.
Мене не було на тому тренінгу
> По-друге, він уже й раніше світився. Наприклад, тим, що під час третього туру працював разом з Т.М. на Миколаївщині, в 133 окрузі. Згадка про нього є тут: http://www.silanaroda.com/index.php?itemid=2251&mode=full
А, я читав ту статтю. Яснєнько.