МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Проминуло сто днів...

04/29/2005 | forte
Проминуло сто днів, як ми живемо при новій, демократичній, високоморальній та високопрофесійній владі.
Президент вже дав свою дав оцінку діяльності уряду – п’ятірка... Треба розуміти, що це по дванадцятибальній шкалі виміру... Бо ніяких досягнень, окрім щоденної зміни дорогого жіночого вбрання та пустопорожньої балаканини у симпатичного керівника уряду – немає... З’являється підозра, що незабаром видатний купонізатор України пан Пинзеник, після подальшого знецінення американського долара, пустить в обіг чергові чеко-купони, як то „кілограм сала -15 грн.,”„проїзд на автобусі в обидва кінці – 1 грн.,” та інше... Отоді ми й заживемо...

Відповіді

  • 2005.04.29 | VDom

    Очікування людей мусять знайти свою реалізацію

    http://www.kmu.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=16096866&cat_id=43255

    Уряд підбив підсумки соціально-економічного розвитку України у І кварталі 2005 року


    27.04.2005 | 19:58 | Прес-служба Кабінету Міністрів версія для друку

    Шановний Вікторе Андрійовичу!

    Шановні міністри, присутні на засіданні Уряду, представники ЗМІ.

    Дійсно, сьогодні у нас урочиста подія, сьогодні ми маємо можливість провести засідання уряду на чолі з Президентом України. І, власне, сьогодні порядок денний нашого засідання – дати чітке і зрозуміле бачення, як виглядав перший квартал, який ми прожили практично вже новою владною командою.

    Сьогодні уряду України приблизно 2,5 місяці, ми будемо з вами звітувати за 100 днів після 14 травня, але все одно ми сьогодні маємо вже перше бачення, того, якою була ситуація в країні у першому кварталі.

    Крім того, мета сьогоднішнього нашого засідання – подивитись, як буде складатись макроекономічна ситуація у другому кварталі. І останнє питання – як взагалі ми плануємо провести 2005 рік, що для нас є пріоритетними завданнями на 2005 рік. Я думаю це головне, що хотіли б сьогодні знати люди, що очікувати від нашої спільної команди влади в найближчий період, в найкоротший і найцікавіший для людей.

    Хочу розпочати з того, що наша головна мета, зміст нашої праці – виправдати ту довіру людей, яку вони продемонстрували до Президента країни, до його команди на виборах, які ми з вами всі дуже важко пережили. Очікування людей мусять знайти свою реалізацію.

    І тому вся програма Президента і, як наслідок, програма уряду спрямована тільки на те, щоб ми звітували не красивими цифрами, а щоб кожна людина в країні відчула, що її життя за 2005 рік стало хоча б трішечки спокійнішим, заможнішим, духовнішим. Думаю, що всі ми мусимо поставити це, як головний пріоритет і цьому прислужитися. І тому діяльність уряду в І кварталі була спрямована на пошук всіх можливих джерел, фінансових, організаційних ресурсів для того, щоб вже буквально в перший місяць переглянути Державний бюджет України і дати швидкий і якісний результат тим людям, добробут яких залежить від бюджетного фінансування, і тим галузям, розвиток яких залежить від бюджету. Все, що ми сьогодні з вами започатковуємо у сфері виробництва, а ми дійсно підпорядковуємо всю нашу роботу тому, щоб виробництво стало на ноги і розвивалося зовсім іншими темпами, безумовно за 2,5 міс. результату дати не може, тому що це достатньо такий період, який потребує еволюційних змін. Тому сьогодні ми закладаємо підвалини того, щоб вже через 6 місяців побачити, які галузі динамічно стають на ноги.

    Тому, коли сьогодні ми обговорюємо один з найбільшважливих показників –ВВП, і говоримо, що в І кварталі динаміка його зростання складає 5,4 %, то ми безумовно маємо на увазі, що нас не влаштовує той спадок, який нам залишила стара влада. Така динаміка не є нормою нашого життя. Думаю, що ця динаміка є також повільною, є наслідком великих політичних баталій, які Україна пережила за останні 3 квартали, тому що в нас були затяжні вибори, які, безумовно, вплинули на рівень пожвавлення в економіці.

    Але навіть в такій важкій ситуації у нас є лідери зростання промислового виробництва. Я прошу звернути увагу, що машинобудування в І кварталі має динаміку зростання 11,3 %, хімічна і нафтохімічна промисловість - 14,2, целюлозно-паперова – 19,5, і виробництво деревини та виробів з неї - 22 %, харчова промисловість - 16 %, видобування металевих руд - 9,8. Можна назвати ще велику кількість галузей, серед яких, до речі, і сільське господарство, які дали позитивну динаміку зростання.

    Але є в нас і декілька аутсайдерів – це ті, хто продемонстрував низькі темпи і практично падіння росту виробництва. Це стосується видобування кам’яного та бурого вугілля - зменшення виробництва в І-ому кварталі на 0,8%, виробництво коксу, продуктів нафтоперероблення – 2,9%. Це ті очевидні аутсайдери, які у нас є. Причини цього ми детально розібрали і можу вам сказати, що ці показники можна суттєво виправити і дати достатньо суттєвий приріст.

    Хочу також сказати, що у нас продовжує пожвавлюватися зовнішня торгівля – імпорт і експорт. Якщо порівняти січень-лютий 2004 року і січень-лютий 2005 року, то ми побачимо, що відносно І-го кварталу минулого року експорт зріс на 14,7%, імпорт – на 9% і найголовніше – що у нас на 51,3% збільшилося позитивне сальдо - і це є теж прекрасний показник..

    Окремо хотіла б зупинитися на інфляції. Це є, безумовно, важливе питання. І, Вікторе Андрійовичу, я прошу, зверніть увагу, що ми отримали з вами в спадщину. Ми отримали в ІУ-ому кварталі 2004 року інфляцію 6,3%. І це, безумовно, пов’язано з просто махровою популістською діяльністю тієї влади, яка була до нас, стосовно забезпечення виборів імітованими грошовими ресурсами, які, безумовно, вплинули на дуже стрімке зростання цін. Якщо в ІІІ-ому кварталі 2004 р. Ми мали інфляцію 1,2 % , то ІУ квартал вистрелив на 6,3%. Ми можемо з вами сказати, що завдяки роботі Уряду навіть в перші місяці вже з 6,3 інфляційний показник зменшився на 4,4. Після того, як весь уряд спільно попрацював, ми отримали прогнозний показник інфляції 0,8%. Повірте мені, що такі ривки, безумовно, дуже важкі для економіки. Тому хотілося б, щоб назавжди політики забули, що таке станок друку грошей під політичні потреби.

    Звідки взялася інфляція в четвертому кварталі 6,3%. Подивіться, яка у нас була зроблена емісія грошової маси, починаючи з другого кварталу, коли почали готуватися до виборів. Якщо в першому кварталі приріст грошової маси склав 6,4%, то в другому кварталі вже 12,7; в третьому кварталі 14,3. Я думаю, що у другому кварталі інфляція складатиме десь 2,3%.

    І лише коли зрозуміли, що така емісія дала зростання інфляції на 6,3%, практично затиснули грошову масу і зайнялися вилученнями. Але це вже було запізно. Економіка вже відреагувала, і в четвертому кварталі суспільство отримало 6,3%. Тому коли розгорталася виборча кампанія, на кожній зустрічі з людьми ми з вами чули: „Так, нам стара влада підвищила соціальні видатки, але на ринках вже нічого неможливо купити”.

    Хочу окремо відзначити, що головна інфляційна складова – це продовольчі товари, серед яких найвищий показник мають м’ясо, молоко, молочні продукти та овочі. Ми вжили заходів зі стабілізації інфляційних процесів. Якщо ми говоримо про м’ясо, то я хотіла б, щоб ми звернули увагу, як взагалі виглядає ринок м’яса. Всього річний попит на м’ясо на внутрішньому ринку складає 2 млн. 36 тис. тонн. Це те, що потрібно країні, щоб нормально бути забезпеченими м’ясом. Наше внутрішнє виробництво складає 1 млн. 636 тис. тонн. І ми бачимо, що у нас є дефіцити, які ми мусимо покривати імпортом м’ясопродуктів. 430 тис. тонн – те, що ми отримуємо щороку по імпорту і ще 30 млн. тонн експортуємо, як правило до Росії, допомагаючи Росії забезпечити країну м’ясом.

    Тому ми тримаємо баланси зараз. Для того, щоб приборкати інфляцію по м’ясу, ми зробили абсолютно розумні інтервенції м’яса на українські ринки, де, власне, купує м’ясо 90% населення. Кожен керівник області зробив дуже просту річ – він виділив на всіх ринках області гарантовані прилавки для виробників.

    І кожен виробник міг зі своїм м’ясом приїхати на ринок і продати його не за спекулятивними цінами. У нас різниця між оптовою і роздрібною ціною сьогодні складає до 70-80%. Треба повернутися до цивілізованих норм, коли оптова і роздрібна ціна відрізняється максимум на 25%. Це цивілізований підхід до формування ринку, і жодного адміністрування в цьому немає. Наші виробники м’яса, які мріяли про ці місця на ринках, але їх не допускали до цих місць, чому? Тому що там монополія, там закрита система, там система “прекрасно” побудованої спекуляції.

    Сьогодні ми бачимо скорочення вартості на ринках по свинині майже на 5%, а по яловичині на 8,5 %. Можу вам сказати, що ця динаміка продовжує покращуватися, і якщо ми протягом місяця назавжди налагодимо нормальну торгівлю виробників на ринках України, в нас взагалі більше питання коливання цін на м’ясо стояти не буде. Чому? Тому у нас при тому, що ціни на ринках спонтанно зросли, ціна м’яса в живій вазі, тобто те, що купується безпосередньо у виробника, залишилася абсолютно стабільною. Це ще раз свідчить, що як купували у виробника, так і купують, а підвищення цін формують тільки спекуляції на ринках. Ми, безумовно, цьому поставимо край і вже почали це робити.

    Я думаю, що на Великдень, Вікторе Андрійовичу, жоден українець не стане вегітаріацем, всі будуть нормально їсти м’ясо, причому по ціні доступній для кожної людини.

    Я окремо хотіла б зупинитися на цінах на нафтопродукти. Коли світові ціни на нафту пішли різко вгору, відзразу, безумовно, почалася спекуляція на внутрішніх ринках. Всі ми спостерігали за тим, як відбулася картельна монопольна змова по цінах і в один день, в один і той же час, буквально хвилина в хвилину, були радикально збільшені всі ціни на автозаправках в Україні. Я можу сказати тільки одне, що уряд, Вікторе Андрійовичу, вдячний Вам за те, що Ви долучилися до переговорів на найвищому рівні з Президентом Росії, і зробили всі необхідні передумови для того, щоб уряд зміг виконати своє головне завдання, зруйнувати монопольні домовленості і вийти сьогодні на всіх заправках на нормальні ринкові ціни, які посильні громадянам України. Ви бачите, що в нас практично на всі марки бензину і на дизпаливо ціни повністю стабілізувалися. Це значить, що можна працювати, у нас є колосальний запас потужності, щоб утримувати ці ціни.

    Тепер окремо я хотіла б сказати про найприємніший показник в роботі уряду за І квартал. Це стосується зростання доходів родин, доходів домашніх господарств. Ви знаєте, що з першого дня роботи ми отримали від Президента доручення – зробіть так, щоб людина не жебракувала, щоб людина мала можливість нормально жити і отримувати всі послуги і всі товари так, як це є в цивілізованому суспільстві. Усі наші спільні зусилля були спрямовані на те, щоб зросли доходи домашніх господарств, щоб зросли доходи кожної людини. Якщо порівняти січень-лютий 2004 року, з січнем-лютим 2005 року, то ми маємо зростання реальних доходів домашніх господарств на 15,1%. Це, Вікторе Андрійовичу, є якраз втілення в життя Вашої політики, це є соціальні трансферти і в натуральній, і в грошовій формі.

    Соціальні трансферти в натуральній формі за перший квартал зросли на 34,3%. Це мається на увазі забезпечення культури, науки, освіти, охорони здоров’я. А соціальні трансферти в грошовій формі – це вся соціальна політика, яку ми здійснюємо за Вашим дорученням, формуючи нову дохідну і видаткову частину бюджету. Тут все: і пенсії, і спеціальні видатки одиноким матерям, допомога при народженні дитини, дітям-інвалідам, дітям-сиротам. Все це 59,7% зростання за перший квартал. Наявний дохід домашніх господарств зріс за перший квартал на 25,1%. Це значить, що ми маємо з вами прекрасний показник, а найголовніше, що це є те, що реально отримали люди, це те, що не тільки обіцяно, а те, що реально зроблено.

    І можу вам сказати, що уряд категорично не погоджується з тією сентенцією, що це є, так званий, бюджет „проїдання”. Я окремо на цьому зупинюся, щоб ті люди, які можливо далекі від економіки, зрозуміли, що зростання доходів родин, зростання доходів населення призводить до зростання виробництва. Тому що у людей народжується купівельна спроможність, люди можуть піти купити те, що їм необхідно, і є попит на ті товари, які дає наше вітчизняне виробництво.

    Окремо хотіла б зупинитися на збільшенні соціальних видатків. У нас зросли мінімальні зарплати, мінімальні пенсії, середній розмір пенсій, допомога по догляду за дитиною, допомога дітям, які перебувають під опікою, дітям-інвалідам, одноразова виплата при народженні дитини. Все це зросло в декілька разів, з 3-х до 17-ти разів. Таку прориву в соціальній політиці ще не робила жодна влада. Тому, я думаю, що це є прекрасний приклад.

    В 2005 р. ми вийшли на 30% доходів зведеного бюджету до ВВП. Але давайте подивимося, як в окремих країнах виглядає податкове навантаження у відсотках до ВВП. Наприклад, у Швеції – це 58,5%, а у нас - лише 39,8%.

    І тому за цей показник - в 30% зведеного бюджету до ВВП - нам мусить бути просто соромно. Тому я прошу, у нас є з вами ще колосальний ресурс для того, щоб збільшити доходи зведеного бюджету. Запам’ятайте ще одну цифру – у нас доходи зведеного бюджету на душу населення в середньому на 35 – 40% менші, ніж в будь-якій цивілізованій країні Європи. Так куди ми йдемо з вами? Ми що, не розуміємо, що це наслідок тінізації, що це наслідок тотальної несплати податків, що це наслідок офшоризації всієї країни.

    Тому я прошу, щоб ми чітко усвідомлювали, що у нас є колосальний ресурс для зростання дохідної частини нашого бюджету.

    Не буду детально говорити про доходи бюджету, скажу лише в загальних цифрах про те, що доходи зведеного бюджету в І кварталі 2005 року порівняно з І кварталом 2004 року збільшилися на 45,4%.

    Я хочу, щоб ми з вами зрозуміли, що це, якраз, і є вилучення реальних грошей з тіньової сфери. Якщо подивимось на цифри, то у нас заплановано 36 млрд. грн.. додаткових доходів до державного бюджету в 2005 році порівняно з 2004 роком. І можу сказати, що це диво Міністерство фінансів зробило за місяць роботи нового уряду, тому що саме за місяць ми підготували і подали до Верховної Ради зміни до бюджету.

    І думаю, що просто кожне слово, яке є в цьому бюджеті – це є чітка і виважена команда Президента України, тому що ми знаємо, що нам пощастило, що наш Президент – одночасно і економіст і фінансист. І тому у нас є завжди чіткий дороговказ.

    Окремо хотіла б сказати про програму „Контрабанда – СТОП!”. В січні, коли ще нинішній уряд не був затверджений, надходження від митниці склали 95,4% від плану. У лютому – ми вже отримали надходжень на 20,9 % більше від запланованих, у березні – вже на 84,9 % більше. Враховуючи таку динаміку, в цілому за І квартал ми вийшли на 39 % зростання доходів від митниці порівняно з планом.

    Тому ми можемо абсолютно чітко сказати, що програма „Контрабанда – СТОП!” приносить до бюджету вже в І кварталу майже 1 млрд. 300 млн. додаткових надходжень, це є просто прорив у цій сфері.

    Ще один окремий сектор додаткових надходжень до держбюджету - це управління державною власністю. Ми отримали за 2004 р. як дивіденди від роботи всього державного сектору економіки 965 млн. грн. А в нас з вами 6,5 тис. казенних і державних підприємств, або таких, де є державна частка. Це просто свідчення того, що вся державна власність працювала на корупцію, працювала на тіньові доходи в кишені всіх чиновників всіх рівнів і що у нас практично державна власність слугувала виключно корупційним схемам.

    Після того, як ми провели серйозне ревізування, змінили докорінно підхід до формування чистого прибутку на державних підприємствах і, як наслідок, вперше порахували їх фінансові плани. Уряд вперше затвердив фінансові плани монополій. І тому ми можемо подивитися з вами, що прогноз надходжень від діяльності державних монополій на 2005 р., який ми, безумовно, виконаємо, а може, ще й перевиконаємо, складає 6 млрд. 415 млн. Це майже в 6 разів більше, ніж минулого року. Це золотий ресурс України, який ніколи в бюджеті не був задіяний. Зараз ми можемо це зробити.

    Хочу також показати, як зруйнували державну власність недбалі керівники і влада. У нас з вами 77% підприємств державної власності є відверто збитковими. Хоча насправді вони зовсім не збиткові. Це просто збитковість, яка створена штучно, тому що підприємства грабувалися та готувалися до штучного банкрутства.

    І ми, безумовно, будемо не тільки радикально зменшувати відсоток збиткових підприємств, а ми дамо повну картину суспільству – де прибуткова діяльність, де є максимально прибуткова діяльність. Треба ці підприємства залишати в державній власності, так, як це в усіх країнах світу сьогодні, де від 20 до 35% загального сектору господарюючих суб’єктів є державною власністю. Чому Україні позбавлятися надприбуткових підприємств, коли можна організувати нормальне конкурсне управління і отримувати доходи до бюджету, нічого не вкладаючи, тільки дбало управляти і все, більше нічого.

    Окремо хотіла б звернути вашу увагу на стан кредитування АПК. Ми знаємо, що аграрний комплекс може нормально жити, розвиватися, якщо він достатньо забезпечений фінансовими ресурсами. Вікторе Андрійовичу, я хочу повернутися до того часу, коли Ви були Прем’єр-міністром і започаткували прекрасну модель, за якої бюджет платив тільки видатки по відсотках, а банки давали головну суму кредитного ресурсу. І ми тоді розширили в десятки разів потік кредитних ресурсів до аграрного сектору. Ця модель працює і сьогодні. І нам, використовуючи вашу модель і вашу пропозицію, вдалося в першому кварталі на весняно-польові роботи надати на 83% більше ресурсів, ніж в тому самому періоді минулого року. Якщо в минулому році господарства отримали всього кредитів на суму 1 млрд. 539 млн. грн., то в цьому році – 2 млрд. 814 млн., тобто на 83% більше. А якщо брати пільгові кредити, там де, ми з вами відсотки знімаємо через видатки бюджету, то їх в цьому році майже на 200% більше в порівнянні з минулим. Це значить, що на квітень місяць, тобто на період завершення посівної в минулому році було видано всього пільгових кредитів на суму 987 млн. грн. Сьогодні ми маємо 1 млрд. 967 млн. грн.., тобто в 2 рази більше. І я хочу висловити подяку Нацбанку, банку „Аваль”, „Промінвестбанку” і іншим банкам, які просто як годинник працювали в цій системі.

    В результаті ми вже сьогодні завершили посів зернових, ранніх зернових і зернобобових. І сьогодні ми прекрасними темпами рухаємося і у посіві цукрових буряків, і по кукурудзі. Я можу вам сказати, що у нас є прекрасні сподівання на гарний врожай в Україні. Для цього є і підготовка, яку ми з вами разом провели, є і природнокліматичні умови, і тому у нас повний оптимізм відносно врожаю, який ми можемо отримати в 2005 році.

    У нас є про що сказати, навіть за 2,5 місяці роботи. У нас є що дати, як конкретний результат суспільству, який відчує кожна людина. І думаю, що ми продовжимо це і на 2006 рік вийдемо з принципово новою концепцією облаштування суспільного життя, який буде мати своє вираження і в бюджеті, і в розвитку кожної галузі, в розвитку буквально кожної родини. Ми ставимо перед собою таку мету і тому сьогодні затверджуємо план заходів з виконання програми діяльності уряду на 2005 рік. По кожному розділу, що має наша урядова програма, яка затверджена парламентом, а ви пам’ятаєте наші розділи мали, скажімо так, дуже специфічні для бюрократичної програми уряду назви - „Віра”, „Справедливість”, „Життя”, „Культура”, „Духовність” тощо. Кожний цей розділ сьогодні наповнений змістом. І сьогодні на засіданні Уряду я пропоную нашим міністрам затвердити цю програму заходів, яка не просто розроблена урядом, а пройшла узгодження з кожною фракцією та комітетом в парламенті.

    Як тільки Уряд приступив до своєї роботи, ми отримали доручення Президента виконати 17 найсуттєвіших програм реформування суспільства, які будуть мати місце в 2005 році. Це не довготривала стратегія. Президент нам з вами доручив в 2005 році показати, що ми можемо дати людям. І Президент запропонував нам 17 таких програм. І ми приймаємо до виконання ці програми і сьогодні є проект Указу Президента, який переданий нам для того, щоб формалізувати ці програми і щоб ми перейшли до їх безпосереднього виконання.

    І перша програма носить назву „Соціальний прогрес”. Вона повністю спрямована на збільшення доходів родин, людей, на збільшення доходів з усіх соціальних позицій. “Соціальний прогрес” – програма, яка вже виконується, але ми її розгортаємо і вона буде мати суто прикладний характер.

    Яку мету ми з вами ставимо? Безумовно, впровадження державних соціальних стандартів, поступове доведення розмірів державних соціальних гарантій до рівня прожиткового мінімуму. Це ключовий месідж, який дав нам Президент під час виборчої кампанії і ми не маємо права його порушити. Все мусить бути підпорядковане досягненню цієї мети.

    Друга програма, і вона визначена як найважливіша стосується дитини – від народження до виходу в життя, як повноцінного працівника, людини, яка вже має освіту і готова до самостійної праці. Ви знаєте, що сьогодні виконано головне доручення Президента – збільшено до 8,5 тис. грн. допомогу при народженні дитини. Далі у нас іде якісне забезпечення дитини освітою та забезпечення роботи дитячих закладів дошкільної освіти. Ми вводимо ще одну програму, яка, на наш погляд, є просто характеристикою цивілізованості життя в країні. Це стосується запровадження концептуально нових підходів до подолання безпритульності та бездоглядності дітей. Якщо сьогодні назвати цю проблему національною катастрофою – це не заслабкий термін. Ми визначили, що з 300 млн. грн., які є в резервному фонді Кабінету Міністрів, мінімум 200 млн. ми спрямуємо на те, щоб зробити прорив в цьому напрямку. Ми зробимо так, що кожна дитина буде мати прекрасні умови життя, навіть якщо вона не має достойних і забезпечених батьків або взагалі не має батьків. Думаю, що 2005 р. буде переломним в цьому напрямку.

    Третя програма – це програма детінізації економіки. Це все практично, що потрібно зробити, щоб отримати справжні макроекономічні показники. Я не хочу перераховувати, що в цю програму входить, але вона ємка і вона дуже добре продумана і Президентом, і урядом, і ми знаємо, що робити, щоб не тільки на 50 % збільшувалася дохідна частина бюджету, а щоб нарешті ми на кожну людину отримали достойні доходи держбюджету, такі, як є в європейських країнах. Крім того, це рівність господарюючих суб’єктів, що теж пов’язано з детінізацією.

    Програма „Власність народу” – це все від інвентаризації всієї державної власності до налагодження управління державною власністю, до достойної здачі в оренду держмайна, і, безумовно, як складова – це подальша приватизація.

    Окремо я можу сказати про програму дооцінки приватної власності, яка була куплена без конкурсу з порушенням всіх законів. Такий законопроект практично вже на виході.

    Наступна програма, яка, на наш погляд, може серйозно збільшити обсяги виробництва в цілому по країні, називається „Територія якісного життя” і стосується побудови житла для українців, для громадян України. В чому дві ключові позиції цієї програми, на що я б хотіла звернути увагу. По-перше – вона базується на заміні ветхого житлового фонду, який в Україні складає 72 млн. квадратних метрів Це так звані “хрущовки”. Треба подякувати “хрущовкам” за те, що вони врятували житлову проблему нації в певний період, але сьогодні якість житла вже мусить бути зовсім іншою.

    Тому перша ключова позиція – люди отримають безкоштовно абсолютно нові комфортабельні квартири з більшою площею в 1,5 рази. Крім того, на тому ж самому місці, де вони зараз проживають, з тими ж самими сусідами, з якими вони проживають. Тобто практично не буде зруйнована аура життя, а буде тільки суттєве поліпшення якості житла.

    Друга якісна складова – це іпотечне кредитування. Це кредитування на 15 – 30 років під дуже маленькі відсотки для кожної родини, яка сьогодні має право придбати житло і яка хоче придбати житло. Без обмежень, без визначення в ручному режимі, Іванову чи Петрову, а для всіх людей, які звернуться, і вони можуть поставити ту квартиру, яку отримають, в заставу, і 30 років виплачувати майже безвідсоткові кредити.

    Сьогодні ми займаємося тим, щоб наповнити іпотечну установу десятками мільярдів гривень надходжень, і це буде прорив в усьому виробництві України, не тільки в якості житла людей.

    Крім того, розробляється програма відродження агропромислового комплексу, що базується на створенні модульних типових проектів для аграрного виробництва, які включають не тільки виробництво сировини, а й повну її переробку. Типові проекти будуть від маленьких та середніх до практично промислових, в залежності від масштабів розвитку господарства.

    Наступна програма стосується екології. Ми хочемо перший раз в 2005 р. показати, що екологія чогось варта в нашій країні.

    Восьма програма – це розвиток літакобудування в Україні. У цій сфері ми знаходимося в світі на достойному місці - ми маємо прекрасні конструкторські бюро і прекрасні заводи, які можуть виробляти літаки світових стандартів. Тому ми створюємо серйозне національне підприємство, корпорацію „Антонов”, яка буде стискати в єдиний кулак всі наші сили і на ринках, і в виробництві, і ми зробимо, без сумніву, якісний крок в цьому напрямку.

    Дев’ята програма – це інвестиційне забезпечення всіх процесів в Україні. Доручення Президента щодо залучення зовсім інших обсягів інвестицій буде повністю виконано.

    Відродження духовності і культури. Уряд на 2005 рік за дорученням Президента реалізує всього декілька серйозних проектів, які продемонструють, що результату можна досягати навіть за один рік.

    Програма номер 11 –„Європейський дім”. Це наш дім і нам потрібно його освоювати, потрібно рухатись і є всього 4 пункти, які ми маємо в 2005 році виконати, як кроки до Європейському дому. Це - впровадження плану дій України – ЄС, здійснення заходів щодо отримання від ЄС статусу країни з ринковою економікою, лібералізація візового режиму між Україною і ЄС та адаптація законодавства України до законодавства ЄС згідно з переліком, який посильний нам в 2005 році.

    Дванадцята програма, яку ми реально зможемо виконати в 2005 році – це „Ліки України”. В Україні будуть недорогі і якісні ліки. У нас, Вікторе Андрійовичу, до сьогодні в Україні навіть не було лабораторії, яка б перевіряла, що в цій пігулці є, чи там крейда, чи там якісь субстанції, які лікують людину. Фальсифікату в Україні за різними оцінками від 15 до 25%. Вартість ліків абсолютно неадекватна.

    Тринадцята програма – „Нова якість освіти і науки”. І ми ставимо собі єдине завдання – це комп’ютеризація шкіл, це підключення до Інтернету, це виведення наших школярів в світ загального інформаційного простору. І, безумовно, я думаю, що ця програма є для нас посильною. Що стосується науки, тут також є декілька складових. По-перше – це академічна наука. Необхідно виділити і серйозно профінансувати тільки те, що може дійсно бути проривом в світі. Галузеву науку необхідно, нарешті, об’єднати з потребами виробництва, щоб у нас не була галузева наука, як соціальне утримання певної кількості вчених, а іноді навіть з сумнівними кандидатськими або докторськими дисертаціями. Галузева наука має служити виробництву.

    Чотирнадцята програма - це „Розвиток малого і середнього бізнесу”. Це стосується спрощення адміністрування, дерегуляції підприємницької діяльності, мікрокредитування, радикального спрощення процедури започаткування підприємництва, обмеження будь-яких контролюючих органів та будь-яких насильницьких дій проти підприємництва.

    П’ятнадцята програма – „Магістралі України”. Це запуск та розбудова міжнародних транспортних коридорів Київ – Одеса, Київ – Чоп, канал Дунай – Чорне море. І найголовніше – автомобільні дороги. Ваше доручення, Вікторе Андрійовичу, яке тільки що на початку пролунало, що 2005 рік мусить дати певну кількість якісних доріг в Україні, а 5 років – дати ідеальні європейські дороги в Україні, це є прекрасне завдання.

    Шістнадцята програма – “Енергетична незалежність”. Її головні складові – це розбудова нафто- та газотранспортних магістралей. Україна, як транзитна держава, мусить отримати через розбудову транзитних магістралей диверсифікацію постачання паливно-енергетичних ресурсів. Ми, безумовно, будемо експлуатувати не свої нафтові і газові ресурси, а отримаємо свої національні українські можливості з видобутку нафти і газу в інших регіонах світу. Крім того, ми почнемо виконувати доручення щодо побудови новітнього високотехнологічного нафтопереробного заводу в Бродах.

    І остання сімнадцята програма – це розвиток місцевого самоврядування. Якщо ми зможемо поставити на ноги місцеве самоврядування, збалансувати місцеві фінанси, дати можливість місцевим громадам заробляти власні кошти, зняти руку з постійного контролю за тим, як живе місцеве самоврядування і дамо їм хоч трішки самостійності, я думаю, що це теж буде прекрасний прорив 2005 року.
  • 2005.04.30 | QuasiGiraffe

    Re: Проминуло сто днів...

    Маю підозру, що за іншого результату виборів пацани за сто днів вже б відбили всі свої витрати. Так що, якщо не стало гірше, вже добре.
  • 2005.04.30 | Михайло Волошин

    Нда-а. От якби президентом став Янукович!... (-)

    згорнути/розгорнути гілку відповідей


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".