МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

ТНК плювала на рішення українського уряду? Бензин подорожчав

05/04/2005 | Мінор
http://www.rep.in.ua/show/?id=6532

Літр бензину марки А-95 на автозаправках джобберської мережі “Тюменської нафтової компанії” при безготівковій оплаті продається на 19 коп. дорожче, ніж визначені Кабміном 2 грн.99 коп. ТНК ж лицемірно заявляє, що "не має впливу на своїх джобберів".



“Ми можемо лише радити нашим джобберам. Ми не можемо встановлювати ціни на бензин на їхніх АЗС”, — сказав Інтернет Репортеру представник пресс-служби компанії “ТНК-BP –Україна”. І додав, що компанія рекомендувала своїм партнерам не виходити за межі ціни, встановленої українським урядом.

За даними “ТНК – BP –Україна”, їй в Україні належить лише 51 АЗС. Тим часом близько 1100 АЗС належать іншим власникам, але продають нафтопродукти Лисичанського НПЗ під прапором тієї ж ТНК. За даними консалтингової компанії UPECO, близько 50% всього обсягу бензину марки А-95 продається за безготівковий розрахунок юридичним особам. Здебільшого у великих промислових центрах.

Особливість ситуації в тому, що за безготівку бензин купують постійні клієнти. Для них в один день відмовитися від постачальника непросто. Тим більше, якщо внесено передоплату. Тим часом у святкові дні в регіонах “дев‘яностоп‘ятий” за готівку почав загрозливо зникати з АЗС. Експерти прогнозують, що найближчими днями А-95 продаватиметься у роздріб лише при безготівковій оплаті. Подорожчання подається по-різному. Це може бути надбавка “за послуги АЗС”, або “плата за зберігання бензину”. Остання завжди входила в ціну пального, але тепер виводиться в окремий рядок платіжного чеку.

“Це як продаж за радянських часів “в нагрузку”, — каже директор компанії UPECO Сергій Куюн. — "Потрібно вам, щоб працівник АЗС протер лобове скло вашої машини, чи ні, ця послуга все одно включена в ціну літра бензину.” Куюн пояснює таке намагання оминути урядову заборону на подорожчання бензину низькою рентабельністю АЗС. Торгівці намагаються компенсувати втрати прибутків від державного регулювання цін. На думку Куюна, Урядові варто було би відпустити ціну на “дев‘яностоп‘ятий”, обмеживши ціну на дизпаливо та бензин А-76.

Експерт сумнівається у можливостях Уряду протистояти такому маневру торговців нафтопродуктами. На його думку, якщо держава вдасться до жорстких санкцій проти власників АЗС через підвищення цін на А-95, ця марка бензину може зникнути із заправок взагалі. Сприятиме і дефіцит високооктанового бензину через ремонт Лисичанського НПЗ, що належить “ТНК-BP –Україна”, який, доречі, затягується. На ремонті нині і Херсонський НПЗ, який контролює російська компанія “Альянс”.

Як повідомили ІРепортер у прес-службі “ТНК-BP –Україна”, на своїх АЗС компанія розпродує запаси бензину А-95, яких може вистачити ще на 2-3 тижні. Експерти стверджують, що всіх нафтових ресурсів держави не вистачить, щоб утримати ціну бензину на проголошеному рівні 2,99 грн. за літр за допомогою ринкових механізмів.

Уряду залишається лише один важіль впливу на нафтових монополістів – цінова інспекція. Але якщо зупинити зростання цін інспекція може, то запобігти зникненню бензина з АЗС — навряд. Схоже, що російські власники українських НПЗ прагнуть всіма можливими засобами “переконати” Кабмін у необхідності скасування граничних цін на пальне.

P.S. За даними світових інформагенцій, в останні кілька днів російська нафта марки URALS в портах призначення на Середземному морі подешевшала з 340 до 330 доларів за 1 тону. В Україні , яка значно ближче до Росії, ніж сіцілійські порти, бензин навпаки стає дорожче.

Відповіді

  • 2005.05.04 | 3dom

    Кстати бензин на ТНК сейчас стал низкого качества (ОЧЕНЬ!) (-)

  • 2005.05.04 | Sztefan von Seitz

    Він і так би подорожчав. (-)



Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".