МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Зміни в законодавство щодо відповідальності

05/10/2005 | Garagy
Пропонується до обговорення наступне.
Одним з найактуальніших питань сьогодні є невідповідна робота посадових осіб різних органів державної влади та місцевого самоврядування із зверненнями громадян.
Пропонується доповнити Кодекс України про адміністративну відповідальність наступною статтею:

Ненадання, несвоєчасне надання, надання не повної та/або необгрунтованої відповіді на офіційне звернення громадянина (громадян) України, іноземців та осіб без громадянства, а також інші порушення порядку і термінів роботи із зверненнями громадян, встановлених Законом України "Про звернення громадян" караються штрафом від 10 до 100 мінімальних заробітних плат.
Повторне порушення зазначеного закону, або, якщо таке порушення завдало значної шкоди інтересам держави, громадянина (громадян), іноземців та осіб без громадянства, карається достроковим припиненням повноважень/звільненням посадової особи з позбавленням права обіймати посади в органах державної влади та місцевого самоврядування протягом трьох років.

Примітка: наданням неповної та/або необгрунтованої відповіді вважається надання відповіді, що не відповідає змісту та суті звернення, а також не містить повних та однозначних відповідей на порушені питання з посиланням на конкретні норми чинного законодавства, та альтернативного (кращого) способу його вирішення.

Примітка: під значною шкодою слід розуміти як матеріальну шкоду в розмірі більше 51 грн., так і встановлений судом або іншим уповноваженим органом факт порушення/недотримання прав і свобод людини і громадянина, що відбувся внаслідок невжиття (несвоєчасного вжиття) всіх можливих на час надходження звернення заходів, або неотримання (несвоєчасного) отримання суб"єктом звернення відповіді на офіційне звернення.

оскільки, наприклад, депутатів неможливо притягти до кримінальної відповідальності, зазначена вище стаття дозволить "розрулити" питання їх недоторканості.

Відповіді

  • 2005.05.10 | Garagy

    І от таке:

    Якщо "пройтись" Майданом, виявиться, що існує багато пропозицій щодо вдосконалення чинного законодавства.
    Чому б не розпочати таку акцію:
    громадяни України (їх об"єднання) не мають права законодавчої ініціативи, але, згідно ст.40 Конституції України, мають право брати участь в управлінні державними справами.
    Отже, зібрати всі більш-менш прийнятні пропозиції щодо змін в законодавстві та відіслати офіційного звернення до Верховної Ради України із викладенням зазначених пропозицій.
    Як державний орган, ВРУ має офіційно розглянути та відповісти на це звернення. Не виключено, що знайдуться депутати, які "підхоплять" ці пропозиції.
    Отже, "Допоможемо депутатам?"
  • 2005.05.10 | Предсказамус

    Если бы проблемы были в законодательстве...

    > Ненадання, несвоєчасне надання, надання не повної та/або необгрунтованої відповіді на офіційне звернення громадянина (громадян) України, іноземців та осіб без громадянства, а також інші порушення порядку і термінів роботи із зверненнями громадян, встановлених Законом України "Про звернення громадян" караються штрафом від 10 до 100 мінімальних заробітних плат


    З А К О Н У К Р А Ї Н И Про боротьбу з корупцією
    Стаття 5. Спеціальні обмеження щодо державних службовців та інших осіб, уповноважених на виконання функцій держави, спрямовані на попередження корупції
    г) відмовляти фізичним та юридичним особам в інформації, надання якої передбачено правовими актами, умисно затримувати її, надавати недостовірну чи неповну інформацію.

    Не то же самое, но очень близко. И что?

    Проблема не в том, что не хватает законов, а в том, как они применяются.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2005.05.10 | Garagy

      Re: Если бы проблемы были в законодательстве...

      Не зовсім те. А точніше, - зовсім не те. Ця норма є мертвою, оскільки не встановлено чіткий механізм притягнення до відповідальності, немає санкції за порушення, тощо. Навряд чи прокуратура порушить справу за таке порушення.
      Точніше - проблема не в тому, як застосовуються норми, а в тих, хто їх застосовує.
      Юридична відповідальність втратила одну із своїх найголовніших ознак - невідворотність покарання.
      Нажаль. Це і є причиною. Навіть не суб"єктивний фактор.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2005.05.10 | Предсказамус

        Re: Если бы проблемы были в законодательстве...

        Garagy пише:
        > Не зовсім те. А точніше, - зовсім не те. Ця норма є мертвою, оскільки не встановлено чіткий механізм притягнення до відповідальності, немає санкції за порушення, тощо. Навряд чи прокуратура порушить справу за таке порушення.
        Механизм есть и четче некуда - составляется протокол о коррупционном деянии, передается в суд, тот устанавливает административное наказание. Второй протокол лишает права работать на гос. должностях. Применяется вполне часто, другое дело, что не к тем и не за то. А это уже проблема исполнения.

        > Точніше - проблема не в тому, як застосовуються норми, а в тих, хто їх застосовує.
        Применение норм права определяется, в частности, и исполнителем. Но не только.

        > Юридична відповідальність втратила одну із своїх найголовніших ознак - невідворотність покарання. Нажаль. Це і є причиною. Навіть не суб"єктивний фактор.
        Все еще хуже - право применяется избирательно. И будет применяться именно так до решения трех вопросов: прозрачность, профессионализм и высокая оплата работников правоприменительных органов.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".