МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Податкова міліція, ДАІ.....

05/11/2005 | Остап!
Одним із пунктів програми Ющенка була ліквідація податкової міліції

Лученко обіцяв щось зробити з ДАІ....

Але не видно якихось реальних кроків

Податкова міліція існує.
І надалі податківці викривають "конвертаційні центри" - незрозумілі з юридичної точки зору "фіктивні фірми" .... http://www.sta.gov.ua/news.php3?7430

ДАІ трохи злякалась, але вже освоїлась - сьогодні в районі МРЕВ на Туполєва одночасно було дуже багато різних майорів і полковників на хороших машинах. А знаєте чому? Бо йшла здача екзаменів на водійське посвідчення. Всі вони " в долі " :)....
Без 300 грн внеску, здати на права і надалі неможливо.
Побачити свої результати і оспорити результати неможливо.
Обов"язково бути міліціонером, щоб приймати екзамени по ПДД ?
Таке враження, що Луценко відчув силу ДАІ і не хоче втрачати її....

Відповіді

  • 2005.05.11 | Остап!

    Податковий міліціонер

    Податковий міліціонер - чим він відрізняється від простого податківця

    Публікації
    1. Податкова поліція - це все ж не кримінальна міліція. Треба або визнати це, або змінювати закони ("ГК" №4/98);

    2. "Права і обов'язки податкової міліції" ("Баланс" №23/99);

    3. "Может ли налоговая полиция осуществлять дознание и ОРД?" ("Все про бухгалтерський облік" №45/97);

    4. "Податкова поліція має право..." ("Урядовий кур'єр" №171/97);

    5. "То які ж права має податкова поліція?" ("Урядовий кур'єр" №194-195/97).

    Як створювалась податкова міліція
    Відповідно до Указу Президента "Про утворення Державної податкової адміністрації України та місцевих державних податкових адміністрацій" №760/96 від 22.08.96 р. (зі змінами, внесеними згідно з указами Президента №25/97 від 15.01.97 р. і №149/97 від 17.02.97 р.) "державна податкова адміністрація України, державні податкові адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях, районах, містах і районах у містах... є правонаступниками відповідних державних податкових інспекцій...

    До правового врегулювання статусу державних податкових адміністрацій вони здійснюють функції та повноваження державних податкових інспекцій, передбачені Законом України "Про державну податкову службу в Україні" та іншими актами законодавства".

    Цим Указом Державній податковій адміністрації України було підпорядковано підрозділи Міністерства внутрішніх справ України з боротьби з кримінальним приховуванням прибутків від оподаткування.

    Іншим Указом №1013/96 від 30 жовтня 1996 року "Питання державних податкових адміністрацій" Президент України постановив "зберегти на період до законодавчого врегулювання статусу державних податкових адміністрацій та умов проходження служби в органах податкової поліції:

    за працівниками державних податкових адміністрацій правовий та соціальний захист, передбачений законодавством України для працівників державних податкових інспекцій; працівниками підрозділів з боротьби з кримінальним приховуванням прибутків від оподаткування, які передаються Міністерством внутрішніх справ України до Державної податкової адміністрації України, повноваження, правовий та соціальний захист працівників міліції, встановлені законодавством України".

    Постановою КМУ від 11 грудня 1996 р. №1486 "Про деякі питання проходження служби в податковій поліції" до врегулювання в установленому порядку питань проходження служби в податковій поліції на працівників податкової поліції була поширена дія Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ, затвердженого постановою КМУ від 29 липня 1991 р. №114.

    Цією ж постановою Міністерству внутрішніх справ було дозволено відряджати працівників органів внутрішніх справ до податкової поліції для подальшого проходження служби.

    Навесні 1997 року було поширене спільне рішення Верховного суду, Генеральної прокуратури і Державної податкової адміністрації щодо тимчасового впровадження порядку протокольної форми досудової підготовки матеріалів про злочини, передбачені частиною 1 статті 148 2 Кримінального кодексу України.

    Керуючись цим документом, працівники податкової поліції мали право готувати та направляти до суду матеріали про злочини щодо умисного ухилення від сплати податків, зборів, інших обов'язкових платежів, вчинені посадовою особою підприємства, установи, організації, незалежно від форм власності, або фізичною особою, якщо ці діяння призвели до ненадходження до бюджетів чи державних цільових фондів коштів у значних розмірах. Тобто здійснювати функції органів дізнання.

    Як наслідок - серед працівників податкових органів, діяльність яких визначається ЗУ "Про державну податкову службу", з'явились особи, що мали більший обсяг прав і користувались повноваженнями, передбаченими законодавством України для працівників міліції. При цьому у законі про такі права нічого не було сказано. Зрозуміло, що це викликало обурення у багатьох підприємців, юристів, аудиторів тощо.

    Ситуацію було змінено у лютому 1998 року, коли Закон "Про державну податкову службу" було доповнено розділом 5 "Податкова міліція". (Зміни було внесено законом №83/98-ВР від 05.02.98 р.)

    Усе стало на свої місця. Відповідно до закону, податкова міліція (раніше її називали "поліція") - це спеціальні підрозділи боротьби з податковими правопорушеннями у складі органів державної податкової служби. До складу податкової міліції належать: Головне управління податкової міліції, Слідче управління податкової міліції, Управління боротьби з корупцією в органах державної податкової служби Державної податкової адміністрації України; управління податкової міліції, слідчі відділи податкової міліції, відділи боротьби з корупцією в органах державної податкової служби відповідних державних податкових адміністрацій в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі; відділи податкової міліції, слідчі відділення (групи) податкової міліції відповідних державних податкових інспекцій в районах, містах, районах у містах, міжрайонних та об'єднаних державних податкових інспекцій.

    Податкову міліцію очолює начальник податкової міліції - перший заступник голови Державної податкової адміністрації України. В державних податкових адміністраціях в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі податкову міліцію очолюють начальники управлінь податкової міліції - перші заступники голів відповідних державних податкових адміністрацій.
    Зараз податкова міліція розшукує, проводить дізнання і попереднє слідство
    Податковим міліціонерам надано більшість прав, які мають міліціонери звичайні. Також, відповідно до КПК України, ст. 5 Закону України "Про оперативно-розшукову діяльність", ст. 52 Закону України "Про банки і банківську діяльність" (зі змінами), підрозділи податкової міліції мають право отримувати довідки про операції і рахунки юридичних осіб та інших організацій, здійснювати оперативно-розшукову діяльність, проводити дізнання (попереднє розслідування кримінальних справ, яке передує попередньому слідству) та попереднє слідство у справах про злочини, передбачені статтею 801, частинами 2 і 3 статті 148 2 КК України.

    Якщо під час розслідування цих справ будуть встановлені злочини, передбачені статтями 84, 861, 87, 148, 148 3-148 5, 1531, 1563, 165-172, 194 Кримінального кодексу України, пов'язані зі злочинами, за якими порушено справу, вони також розслідуються слідчими податкової міліції.

    Незважаючи на усі права, надані податковим міліціонерам, вони все одно залишаються, у першу чергу, податківцями. А це означає, що усі документи, які регулюють діяльність податкових органів, стосуються і їх також. Наприклад, посвідчення на перевірку їм усе одно потрібне. І документи вилучати без відповідної постанови, підписання документів про вилучення, залишання копій тощо їм також не дозволено.

    Єдина відмінність - не можна оскаржити дії податкової міліції, її посадових та службових осіб за інстанціями: лише у встановленому законом порядку в суді чи прокуратурі (ст. 12 та 25 ЗУ "Про державну податкову службу в Україні"). А за наявності порушених кримінальних справ (для цього достатньо бути запідозреним у приховуванні податків на суму понад 1700 грн) платники податків взагалі не мають права скаржитись.

    Згiдно зi статтею 22 Закону про ДПС посадовим особам податкової мiлiцiї надане право вилучати документи. Враховуючи, що посадовi особи податкової мiлiцiї є одночасно посадовими особами органiв державної податкової служби, реалiзовуючи це своє право, вони також повиннi дiяти у порядку, регламентованому Iнструкцiєю про порядок вилучення посадовими особами органiв державної податкової служби України у пiдприємств, установ та органiзацiй документiв, що свiдчать про приховування (заниження) об'єктiв оподаткування, несплату податкiв та iнших платежiв.

    Але, крiм цих прав, посадовим особам податкової мiлiцiї надані права, передбачені статтею 11 Закону України "Про мiлiцiю" вiд 20.12.90 р. №565-XII. Серед них: "проводити в порядку провадження дiзнання i за дорученням слiдчих органiв у кримiнальних справах обшуки, вилучення, допити та iншi слiдчi дiї вiдповiдно до кримiнально-процесуального законодавства" (пункт 9); - "одержувати безперешкодно i безплатно вiд пiдприємств, установ i органiзацiй незалежно вiд форм власностi та об'єднань громадян на письмовий запит вiдомостi (в тому числi й тi, що становлять комерцiйну та банкiвську таємницю), необхiднi у справах про злочини, що знаходяться у провадженнi мiлiцiї" (пункт 17); - "... витребувати i при необхiдностi вилучати документи ..." (пункт 24) тощо.

    Щодо пункту 9 - сумнiвiв немає: йдеться про порядок, встановлений КПК (за умови порушення кримiнальної справи податковi мiлiцiонери можуть ним скористатись). Однак, оскiльки посадовi особи податкової мiлiцiї є посадовими особами органiв державної податкової служби, вони i в цьому випадку ВЛАСНЕ ВИЛУЧЕННЯ мають проводити у порядку, передбаченому Iнструкцiєю (бо КПК постане в цiй ситуацiї загальною нормою, а Iнструкцiя - спецiальною, яка до того ж з КПК прямо не конфлiктує), тобто iз залишенням копiй, у присутностi безпосередньо вiдповiдальної особи тощо. Припустивши протилежне, ми фактично припустимо, що на податкових мiлiцiонерiв поширюються тiльки права податкiвцiв, а обов'язки - нi!

    Довідка "ГК":
    Податкова міліція - складова частина органів податкової служби
    Податкова міліція складається із спеціальних підрозділів боротьби з податковими правопорушеннями, що діють у складі відповідних органів державної податкової служби, і здійснює контроль за додержанням податкового законодавства, виконує оперативно-розшукову, кримінально-процесуальну та охоронну функції.

    Завданнями податкової міліції є:

    запобігання злочинам та іншим правопорушенням у сфері оподаткування, їх розкриття, розслідування та провадження у справах про адміністративні правопорушення;

    розшук платників, які ухиляються від сплати податків, інших платежів;

    запобігання корупції в органах державної податкової служби та виявлення її фактів;

    забезпечення безпеки діяльності працівників органів державної податкової служби, захисту їх від протиправних посягань, пов'язаних з виконанням службових обов'язків.

    Стаття 19 Закону "Про державну податкову службу в Україні" "Податкова міліція та її завдання"

    Обов'язки податківців - поки що лише декларативні
    Податковим органам надані необмежені права щодо здійснення контролю за нарахуванням та сплатою податків та інших обов'язкових платежів, а також щодо застосування штрафних санкцій. Але такі права повинні передбачати обов'язки та відповідальність посадових осіб органів державної податкової служби. Вони визначені у статті 13 Закону і мають загальний характер: ... дотримуватись Конституції і законів України, інших нормативних актів, прав та охоронюваних законом інтересів громадян, забезпечувати виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, повною мірою використовувати надані їм права та дотримуватись комерційної і службової таємниці.

    Закон не передбачає безпосередньої матеріальної відповідальності органів податкової служби за збитки, завдані неправомірними діями посадових осіб органів державної податкової служби. Такі збитки відповідно до закону мають відшкодовуватись за рахунок державного бюджету, а це несправедливо. Збитки, завдані суб'єктам підприємницької діяльності неправомірними діями посадових осіб органів державної податкової служби, мали б відшкодовуватись безпосередньо податковою службою за рахунок коштів, виділених на її утримання, з наступним відшкодуванням таких збитків винною посадовою особою.

    Лише така строго обумовлена матеріальна відповідальність органів податкової служби та її посадових осіб буде сприяти об'єктивнішій оцінці діяльності суб'єктів підприємницької діяльності щодо нарахування та сплати податків, інших обов'язкових платежів, дозволить підвищити якість перевірок.

    Довідка "ГК":
    За неналежне виконання обов'язків податківців можуть притягати до відповідальності
    Посадові особи органів державної податкової служби зобов'язані дотримувати Конституції і законів України, інших нормативних актів, прав та охоронюваних законом інтересів громадян, підприємств, установ, організацій, забезпечувати виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та повною мірою використовувати надані їм права.

    За невиконання або неналежне виконання посадовими особами органів державної податкової служби своїх обов'язків вони притягаються до дисциплінарної, адміністративної, кримінальної та матеріальної відповідальності згідно з чинним законодавством.

    Збитки, завдані неправомірними діями посадових осіб органів державної податкової служби, підлягають відшкодуванню за рахунок коштів державного бюджету.

    Посадові особи органів державної податкової служби зобов'язані дотримувати комерційної та службової таємниці.

    Ст. 13 Закону "Про державну податкову службу в Україні" "Обов'язки і відповідальність посадових осіб органів державної податкової служби"

    http://www.kontrakty.com.ua/norma/1999/41/41temk6.htm


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".