Таємна вечеря: помічники Президента проти падіння ціни на бензин
06/03/2005 | Мінор
http://rep.in.ua/show/?id=10175
Парадоксальна ситуація - в Україні надлишок бензину, але нарада під керівництвом першого помічника Президента три годин вирішувала як не допустити зменшення його ціни!
За закритими дверима, потай від журналістів, увечері 1 червня до Нафтогазу зібралися ті ,кого інколи називають "жирні коти", тобто власники і представники власників нафтопереробних заводів. Причина була поважна - в Україні утворився надлишок бензину і його ціна може понизитись до рівня минулого року. Однак те, що для простих громадян благо, для нафтопереробників вірна смерть - вони втрачають прибутки.
Керував нарадою Олександр Третьяков, перший помічник Президента у минулому(?) власник компанії АТЕК-95, яка володіє розгалуженою мережею АЗС та була найбільшим кредитором нафтопереробного заводу у Лисичанську (ЛІНОС). «Що необхідно зробити для того, щоб нафта постійно була на території України, і перероблялася?», - з цих слів він розпочав нараду нафтопереробників та нафтотрейдерів. За словами очевидців, присутні одразу зрозуміли прихований зміст - для того щоб нафта перероблялася, потрібен попит на бензин, а попит впаде через завезення величезної кількості готового пального з-за кордону.
Присутній на "таємній вечері" депутат Верховної Ради Олег Салмін в інтерв‘ю І-Репортеру прямим текстом заявив про необхідність зменшити вплив лоббістів різних груп нафтовиків на ринку пального. «У нас сьогодні йде шарпанина, одні лобіюють своє, інші – інше», — вважає пан Салмін. Проте, не кокретизував, хто у владних структурах представляє інтереси переробників, а хто — торгівців бензином. Салмін підтвердив, що сьогодні ринок залитий імпортним бензином ущерть.
Згідно логіки, пальне мало б упасти в ціні і це й спостерігається у оптовій торгівлі. А от на АЗС вартість бензину навпаки зростає. Так, за даними консалтингової компанії UPECO, за останні два дні ціна А-95-го підвищилася майже у всіх регіонах з установлених урядом 3,20 грн. за літр до 3,24 грн. За даними НТЦ "Псіхєя", який моніторить ціни на 3000 АЗС країни, середня ціна А-95 на українському ринку сьогодні складає 3,23 грн. за літр. Поки-що ціни лишаються незмінними лише у Києві, Вінниці та Одесі.
"Рух угору" розпочався в Луганській області на АЗС Тюменської нафтової компанії. Через день «процес» пішов і на заправках «Укртатнафти» та «Лукойла». Сьогодні поповзли вгору ціни і у Кіровоградській області ("вотчині" пана Третьякова). Експерти пояснюють подорожчання бензину вроздріб при надлишку його на ринку тільки одним - жадібним бажанням власників НПЗ повернути собі хоча б частину прибутків, втрачених від обмеження цін Кабміном.
Цікаво, що частина високооктанового пального завезеного з Мозирського НПЗ у Білорусі, дешевша від українського. Але після того, як "Укрнафта" закупила білоруський бензин, на Україну пішло пальне і з Литви, і з Румунії, і з Болгарії. Це пальне дещо дорожче виробленого в Україні. То ж, за словами директора "Псіхєї" Сергія Сапєгіна, не можна говорити, що імпорт нафтопродуктів автоматично призводить до його здешевлення. Скоріше, постачання з-за кордону уповільнило його подорожчання.
Це цілком відповідає наміру групи лобістів в секретаріаті Президента не допустити здешевлення високооктанового пального.До того ж, імпортери бензину, які сприяють його здешевленню, сьогодні не мають достатньої кількості заправок для впливу на роздрібну торгівлю пальним. "На роздрібному ринку сьогодні немає конкуренції", - стверджує Сергій Сапєгін. Лише джоберська мережа АЗС ТНК складає понад 1/3 всіх заправок в країні. А якщо додати мережу "Альянсу" та "Лукойлу", то стане очевидним, що ці російські компанії, як і раніше, здатні перешкоджати здешевленню, диктуючи вискоу ціну.
Як стало відомо І-Репортеру, уряд не дотримався обіцянки імпортувати 70 тис. тон А-95-го, а чомусь обмежився 30 тис. тон. Є підстави припускати, що хтось "притримав" руку Юлії Тимошенко, виключно для того щоб зупинити можливе зниження цін.
Микола Рудьковський, член парламентського комітету з питань паливно-енергетичного комплексу, переконаний, що парламентське рішення про зняття мита на імпорт пального було невиправданим. На його думку, такий інструмент, як мито, потрібно було віддати в ручне управління уряду. Теперішню нараду "жирних котів" він вважає неетичною. "Якщо є надлишок бензину, то для 98% громадян було б краще, якби він падав в ціні", - пояснює свою думку народний депутат (СПУ), - "Однак, ще краще було б, якби цей надлишок забезпечила робота наших, а не білоруських та прибалтійських нафтопереробних заводів, але я вірю, що з часом уряд навчиться працювати на ринку цін".
Однак, зависає у повітрі питання, на яке поки-що не наважуються давати відповідь неопозиційні політики - чиї інтереси відстоює Олександр Третьяков, переймаючись можливим здешевленням ціни на бензин.
Андрій Деркач, Віктор Уколов
P.S. Для "Майдану"
2 червня увечері нашому корепонденту зателефонував Олег Салмін і попросив вилучити з цієї статті його інтерв"ю. Виявляється до нього позвонив Третьяков і запитав чи Салмін часом не розпочинає з Третьяковим війну.
Спеціально для пана Третьякова - замовником цієї статті є не Салмін, а споживачі бензину та увесь український народ. І взагалі, пане високопоставлений клерк, - чи не забагато ви на себе берете?
Парадоксальна ситуація - в Україні надлишок бензину, але нарада під керівництвом першого помічника Президента три годин вирішувала як не допустити зменшення його ціни!
За закритими дверима, потай від журналістів, увечері 1 червня до Нафтогазу зібралися ті ,кого інколи називають "жирні коти", тобто власники і представники власників нафтопереробних заводів. Причина була поважна - в Україні утворився надлишок бензину і його ціна може понизитись до рівня минулого року. Однак те, що для простих громадян благо, для нафтопереробників вірна смерть - вони втрачають прибутки.
Керував нарадою Олександр Третьяков, перший помічник Президента у минулому(?) власник компанії АТЕК-95, яка володіє розгалуженою мережею АЗС та була найбільшим кредитором нафтопереробного заводу у Лисичанську (ЛІНОС). «Що необхідно зробити для того, щоб нафта постійно була на території України, і перероблялася?», - з цих слів він розпочав нараду нафтопереробників та нафтотрейдерів. За словами очевидців, присутні одразу зрозуміли прихований зміст - для того щоб нафта перероблялася, потрібен попит на бензин, а попит впаде через завезення величезної кількості готового пального з-за кордону.
Присутній на "таємній вечері" депутат Верховної Ради Олег Салмін в інтерв‘ю І-Репортеру прямим текстом заявив про необхідність зменшити вплив лоббістів різних груп нафтовиків на ринку пального. «У нас сьогодні йде шарпанина, одні лобіюють своє, інші – інше», — вважає пан Салмін. Проте, не кокретизував, хто у владних структурах представляє інтереси переробників, а хто — торгівців бензином. Салмін підтвердив, що сьогодні ринок залитий імпортним бензином ущерть.
Згідно логіки, пальне мало б упасти в ціні і це й спостерігається у оптовій торгівлі. А от на АЗС вартість бензину навпаки зростає. Так, за даними консалтингової компанії UPECO, за останні два дні ціна А-95-го підвищилася майже у всіх регіонах з установлених урядом 3,20 грн. за літр до 3,24 грн. За даними НТЦ "Псіхєя", який моніторить ціни на 3000 АЗС країни, середня ціна А-95 на українському ринку сьогодні складає 3,23 грн. за літр. Поки-що ціни лишаються незмінними лише у Києві, Вінниці та Одесі.
"Рух угору" розпочався в Луганській області на АЗС Тюменської нафтової компанії. Через день «процес» пішов і на заправках «Укртатнафти» та «Лукойла». Сьогодні поповзли вгору ціни і у Кіровоградській області ("вотчині" пана Третьякова). Експерти пояснюють подорожчання бензину вроздріб при надлишку його на ринку тільки одним - жадібним бажанням власників НПЗ повернути собі хоча б частину прибутків, втрачених від обмеження цін Кабміном.
Цікаво, що частина високооктанового пального завезеного з Мозирського НПЗ у Білорусі, дешевша від українського. Але після того, як "Укрнафта" закупила білоруський бензин, на Україну пішло пальне і з Литви, і з Румунії, і з Болгарії. Це пальне дещо дорожче виробленого в Україні. То ж, за словами директора "Псіхєї" Сергія Сапєгіна, не можна говорити, що імпорт нафтопродуктів автоматично призводить до його здешевлення. Скоріше, постачання з-за кордону уповільнило його подорожчання.
Це цілком відповідає наміру групи лобістів в секретаріаті Президента не допустити здешевлення високооктанового пального.До того ж, імпортери бензину, які сприяють його здешевленню, сьогодні не мають достатньої кількості заправок для впливу на роздрібну торгівлю пальним. "На роздрібному ринку сьогодні немає конкуренції", - стверджує Сергій Сапєгін. Лише джоберська мережа АЗС ТНК складає понад 1/3 всіх заправок в країні. А якщо додати мережу "Альянсу" та "Лукойлу", то стане очевидним, що ці російські компанії, як і раніше, здатні перешкоджати здешевленню, диктуючи вискоу ціну.
Як стало відомо І-Репортеру, уряд не дотримався обіцянки імпортувати 70 тис. тон А-95-го, а чомусь обмежився 30 тис. тон. Є підстави припускати, що хтось "притримав" руку Юлії Тимошенко, виключно для того щоб зупинити можливе зниження цін.
Микола Рудьковський, член парламентського комітету з питань паливно-енергетичного комплексу, переконаний, що парламентське рішення про зняття мита на імпорт пального було невиправданим. На його думку, такий інструмент, як мито, потрібно було віддати в ручне управління уряду. Теперішню нараду "жирних котів" він вважає неетичною. "Якщо є надлишок бензину, то для 98% громадян було б краще, якби він падав в ціні", - пояснює свою думку народний депутат (СПУ), - "Однак, ще краще було б, якби цей надлишок забезпечила робота наших, а не білоруських та прибалтійських нафтопереробних заводів, але я вірю, що з часом уряд навчиться працювати на ринку цін".
Однак, зависає у повітрі питання, на яке поки-що не наважуються давати відповідь неопозиційні політики - чиї інтереси відстоює Олександр Третьяков, переймаючись можливим здешевленням ціни на бензин.
Андрій Деркач, Віктор Уколов
P.S. Для "Майдану"
2 червня увечері нашому корепонденту зателефонував Олег Салмін і попросив вилучити з цієї статті його інтерв"ю. Виявляється до нього позвонив Третьяков і запитав чи Салмін часом не розпочинає з Третьяковим війну.
Спеціально для пана Третьякова - замовником цієї статті є не Салмін, а споживачі бензину та увесь український народ. І взагалі, пане високопоставлений клерк, - чи не забагато ви на себе берете?
Відповіді
2005.06.03 | Хвізик
тепер я пойняв навіщо ющ створив собі секретаріат
він зібрав там анти-укр сили, щоб вони були під наглядом його президентського ока2005.06.03 | catko
а при чому тут ющенко?
ви маєте гарантію що завтра він знову не вийде на трибуну і не розмочить свій же секретаріат як раніше розмочив кабмін?2005.06.03 | Мінор
Ну Ющенко тут справді ні при чому. Інакше для чого було б
так терміново скликати нараду саме у той день, коли Президент був у Казахстані?2005.06.03 | Хвізик
Re: а при чому тут ющенко?
при чому ющенко? Давайте подумаємосекретаріат чий?
президента
президент хто?
ющенко
отже?
> ви маєте гарантію що завтра він знову не вийде на трибуну і не розмочить свій же секретаріат як раніше розмочив кабмін?
графік роботи президента Ющенка є на його сайті
пункту типа: "рознести на хрін секретаріат і виписати пиздюлів особисто панові зінченку, як організаторові цього кубла антидержавних заколотників" я там, на жаль, поки що не бачу
до речі,факт такої наради дає натяк для розгадки спроб активного мочіння ющенкових угод із назарбаєвим.
2005.06.03 | catko
кабмін чий? юлі. значить за диплом зварича юля відповідальна
якщо чиїсь підлеглі порять всяку фігню це ще не значить що мочити треба всіх і вся.от коли в цьому система почне проглядатись - от тоді треба цю всю систему міняти.
поки що я бачу просто мочиловку між собою старих і нових кадрів, братів, і секс... тьху - бізнеспартнерів.
2005.06.03 | Хвізик
так. відповідальна. не стільки за сам факт брехні, як за те,що
цей брехун ще і досі в уряді ошивається.2005.06.03 | Mykyta
ні не так
відповідальна за те, що не зробила подання про відставку Зварича. А приймати чи не приймати відставку - це функція президента. А президент з цього приводу чітко висловився, отже взяв всю відповідальність за брехню Зварича на себе.2005.06.03 | Хвізик
Re: ні не так
Mykyta пише:> відповідальна за те, що не зробила подання про відставку Зварича. А приймати чи не приймати відставку - це функція президента. А президент з цього приводу чітко висловився, отже взяв всю відповідальність за брехню Зварича на себе.
тим гірше для Президента
2005.06.03 | catko
от як легко "чому дорога бензина" перевести в "зварич х.."(-)
2005.06.03 | Сергій Кабуд
а якби ту партію нафти дружина Зварича не продала
може й кризи не було б?2005.06.03 | Боровик
Re: а якби ту партію нафти дружина Зварича не продала
Ту партію нафти треба було взагалі сконфіскувати, щоб знав...На крайній випадок, можна було віддати тому хто планував її перекупити-ще раз перекупити-переробити-експортувати-ПДВ повернути-поділитися.
***
Так все таки, що треба робити, щоб отримати альтернативну нафту?
2005.06.03 | Сергій Кабуд
це складна задача на кілька років
виходить що все одно треба добудовувати трубу-це можливо на рік
будувати НПЗ- але де ? скоріше десь в Одесі чи області.
І ще обов'язково потрібно відібрати незаконо приватизовані НПЗ
2005.06.03 | Mykyta
Ну то ще зауважте, хто почав про Зварича
http://www2.maidanua.org/news/view-lite.php3?bn=maidan_free&trs=0&key=1117806155То Ви певно хотіли дискусію в таке русло перевести, інакше для чого було Зварича згадувати? А, є ще одна причина - можна Юлю скубнути (не по ділу, але скубнути Юлю - це святе). Ну так але її і без того є за що скубти, то нашо сюди Зварича приплітати, а потім ще і лаятись?...
2005.06.03 | catko
я зварича спеціально вплів. як ілюстрацію тому хто юща вплів(-)
2005.06.03 | Ukropithecus (robustus)
Re: Таємна вечеря: помічники Президента проти падіння ціни на бе
Знаєте чим ця влада небезпечніша за кучмину? Кучма набивав мошну баблом, але це списувалося на те, що він не любить україну-неньку. А ці хлопці будуть робить те ж саме, але ж вони наче як люблять сало з шароварами, тіпа патріоти. Аналогічно щодо адмінресурсу і іншого, Кучмі не можна, бо він покацаплений хохол, а цим буде можна, бо вони хохли справжні.2005.06.03 | catko
кчма нікого з нас не слухав. а ці інколи слухають. поки що...(-)
2005.06.03 | nash
Слухати і чути - не тотожні поняття(-)
2005.06.03 | catko
от ми і є для того щоб вони не тільки вухами хлопали(-)