КаКаськів з ЖоПи пропонує реформувати Секретаріат Президента (/)
09/16/2005 | Роман ShaRP
Ба, знайомі всі парсуни! Оцініть, будьласка, реформу.
http://www.pravda.com.ua/news/2005/9/15/33485.htm
ПОРА пропонує революцію на Банковій
Оксана Коваленко, УП, 15.09.2005, 20:29
Схоже, що заяви колишнього державного секретаря Олександра Зінченка та колишнього віце-прем'єра Миколи Томенка про неможливість достучатися до президента через керівника його кабінету таки справили враження на Віктора Ющенка.
Або це просто черговий популістський крок, щоби дещо зменшити напругу навколо близьких до Ющенка людей - свого кума Петра Порошенка та кума своєї дружини Олександра Третьякова.
Тож що сталося? За реформування секретаріату впритул взялася ПОРА. В четвер радник президента Владислав Каськів та керівник центру політико-правових реформ Ігор Коліушко (із значком ПОРИ) презентували проект реформування секретаріату президента.
Як підкреслив Каськів, з функцій цього органу пропонується виключити управління органами виконавчої влади. Запропонована ним реформа має ліквідувати паралельні структури секретаріату президента і кабінету президента, розширити канали інформування Ющенка та виокремити функції планування державної політики і виконавчі функції апарату глави держави.
Каськів стверджує, що завдяки такій реформі буде структурований процес вироблення політики президента за окремими напрямками, та гарантовано прозорість процесу ухвалення державних рішень на етапі їх розробки.
Завданням реформи Каськів вважає переведення діяльності секретаріату в конституційне поле, посилення якості формування політики президента.
Також, за словами радника Ющенка, в результаті реформи чисельність кількості працівників має бути скорочена на 35%, але при цьому буде створено ефективну систему моніторингу і контролю за виконанням рішень.
Каськів пропонує закріпити нову структуру секретаріату в законодавстві: в законі про президента або навіть в розділі Конституції.
Структура, запропонована радником президента, розділяється на два поля. Все, що знаходиться над ним – це, як висловився Каськів, "політичні призначення, політичні кадрові рішення президента, які відображають його бачення державної політики".
Це – "частина комунікативного поля президента", в основі якої знаходиться державний секретар.
Якщо реформу буде реалізовано, в секретаріаті з'являються нові люди - державні радники за певними напрямками, які напряму комунікують з президентом. Державні радники створюються на заміну керівників відповідних департаментів секретаріату. Але Каськів пропонує додати ще одну посаду - державного радника з політичних питань та зв’язків із громадськістю.
Відповідно до запропонованої структури апарату президента, державний секретар керує виконанням всіх робіт, дорученнями та розпорядженнями президента в межах компетенції і запропонованої структури.
Держсекретар має здійснювати загальне керівництво секретаріатом та має право видавати розпорядження держсекретаря. Його завданням є підготовка для президента аналітичних і інформаційних документів, матеріалів для доповідей та виступів.
Держсекретар має організовувати та контролювати виконання доручень президента та розподіляти обов’язки між першим заступником та заступниками держсекретаря. "По суті функції державного секретаря є необмеженими", - зазначив Каськів.
На рівні під пунктиром - це рівень державної служби. Функції заступників чітко відповідають завданням, які мають стояти перед секретаріатом – забезпечення функціонування президента. Тут важливим є те, що керівник кабінету президента стає підлеглим державного секретаря, що за словами Каськіва, має вирішити проблему протистояння між цими посадовцями.
Третій заступник держсекретаря має виконувати "виключно функції контролю та моніторингу за виконанням доручень, розпоряджень, указів президента" і здійснювати лише оцінку того реалізації державної політики, що належить до компетенції президента.
Каськів не забув і про славетне Державне управління справами, яке за часів Кучми дискредитувало себе завдяки своєму керівнику Ігорю Бакаю.
В разі здійснення цієї реформи, ДУСя стане окремим органом державної влади, тобто його чекає виокремлення з структури секретаріату та об'єднання з аналогічними за функціями підрозділами в інших органах державної влади.
Внутрішнє комунікаційне поле, за словами Каськіва, включає людей, які прямо підпорядковані президенту. Він зазначив, що в цій структурі вже враховані зміни за результатами конституційної реформи, тобто туди включені міністри, які після політреформи будуть підпорядковані безпосередньо президенту.
Каськів також пропонує створити так звані Вищі ради при президенті, які мають займатися конкретними напрямками. Ці ради мають формуватися з числа видатних державних і недержавних експертів, і складатися з 15 членів, які займаються виробленням концепцій, проектів рішень, рекомендацій щодо державної політики.
Ради працюватимуть у формі регулярних засідань та утворюватимуться виключно за поданням державного радника на основі визначених процедур.
Цікаво, але, за словами Коліушка, при опрацюванні плану реформи секретаріату за основу взяті матеріали, підготовлені рік тому під час виборів президента. А сам план реформ презентовано для того, щоб розпочати дискусію навколо переформатування секретаріату президента.
Щодо ролі РНБОУ, Коліушко пропонує зробити її "непомітною для суспільства" і залучати лише у випадку реальної загрози національній безпеці України, на кшталт війни чи надзвичайної ситуації.
Чи другий варіант - РНБО могла б стати такою собі "формою взаємодії президента з Кабміном у виробленні та реалізації поточної державної політики".
Планується, що загальна тривалість реформування секретаріату забере 3 місяці. Проте, Каськів не впевнений, що саме цей варіант буде остаточно підтриманий. На його думку, все залежатиме від політичної волі президента і державного секретаря.
При цьому Каськів запевнив, що президент "в принципі підтримує реформу". Такий варіант реформування схвалював ще екс-держсекретар Олександр Зінченко.
Новий держсекретар Рибачук "нормально сприйняв ідею презентації і просив артикулювати, що це не остаточна версія реформування і що підтримує ідею обговорення ".
Каськів також зауважив, що Рибачук не мав багато часу для ознайомлення зі схемою, проте принципових зауважень від нього не було. Мабуть, той дійсно не надто уважно подивився на пропозиції, тому що сам раніше заявляв, що при реформування секретаріату скоротить кількість своїх заступників до двох.
http://www.pravda.com.ua/news/2005/9/15/33485.htm
ПОРА пропонує революцію на Банковій
Оксана Коваленко, УП, 15.09.2005, 20:29
Схоже, що заяви колишнього державного секретаря Олександра Зінченка та колишнього віце-прем'єра Миколи Томенка про неможливість достучатися до президента через керівника його кабінету таки справили враження на Віктора Ющенка.
Або це просто черговий популістський крок, щоби дещо зменшити напругу навколо близьких до Ющенка людей - свого кума Петра Порошенка та кума своєї дружини Олександра Третьякова.
Тож що сталося? За реформування секретаріату впритул взялася ПОРА. В четвер радник президента Владислав Каськів та керівник центру політико-правових реформ Ігор Коліушко (із значком ПОРИ) презентували проект реформування секретаріату президента.
Як підкреслив Каськів, з функцій цього органу пропонується виключити управління органами виконавчої влади. Запропонована ним реформа має ліквідувати паралельні структури секретаріату президента і кабінету президента, розширити канали інформування Ющенка та виокремити функції планування державної політики і виконавчі функції апарату глави держави.
Каськів стверджує, що завдяки такій реформі буде структурований процес вироблення політики президента за окремими напрямками, та гарантовано прозорість процесу ухвалення державних рішень на етапі їх розробки.
Завданням реформи Каськів вважає переведення діяльності секретаріату в конституційне поле, посилення якості формування політики президента.
Також, за словами радника Ющенка, в результаті реформи чисельність кількості працівників має бути скорочена на 35%, але при цьому буде створено ефективну систему моніторингу і контролю за виконанням рішень.
Каськів пропонує закріпити нову структуру секретаріату в законодавстві: в законі про президента або навіть в розділі Конституції.
Структура, запропонована радником президента, розділяється на два поля. Все, що знаходиться над ним – це, як висловився Каськів, "політичні призначення, політичні кадрові рішення президента, які відображають його бачення державної політики".
Це – "частина комунікативного поля президента", в основі якої знаходиться державний секретар.
Якщо реформу буде реалізовано, в секретаріаті з'являються нові люди - державні радники за певними напрямками, які напряму комунікують з президентом. Державні радники створюються на заміну керівників відповідних департаментів секретаріату. Але Каськів пропонує додати ще одну посаду - державного радника з політичних питань та зв’язків із громадськістю.
Відповідно до запропонованої структури апарату президента, державний секретар керує виконанням всіх робіт, дорученнями та розпорядженнями президента в межах компетенції і запропонованої структури.
Держсекретар має здійснювати загальне керівництво секретаріатом та має право видавати розпорядження держсекретаря. Його завданням є підготовка для президента аналітичних і інформаційних документів, матеріалів для доповідей та виступів.
Держсекретар має організовувати та контролювати виконання доручень президента та розподіляти обов’язки між першим заступником та заступниками держсекретаря. "По суті функції державного секретаря є необмеженими", - зазначив Каськів.
На рівні під пунктиром - це рівень державної служби. Функції заступників чітко відповідають завданням, які мають стояти перед секретаріатом – забезпечення функціонування президента. Тут важливим є те, що керівник кабінету президента стає підлеглим державного секретаря, що за словами Каськіва, має вирішити проблему протистояння між цими посадовцями.
Третій заступник держсекретаря має виконувати "виключно функції контролю та моніторингу за виконанням доручень, розпоряджень, указів президента" і здійснювати лише оцінку того реалізації державної політики, що належить до компетенції президента.
Каськів не забув і про славетне Державне управління справами, яке за часів Кучми дискредитувало себе завдяки своєму керівнику Ігорю Бакаю.
В разі здійснення цієї реформи, ДУСя стане окремим органом державної влади, тобто його чекає виокремлення з структури секретаріату та об'єднання з аналогічними за функціями підрозділами в інших органах державної влади.
Внутрішнє комунікаційне поле, за словами Каськіва, включає людей, які прямо підпорядковані президенту. Він зазначив, що в цій структурі вже враховані зміни за результатами конституційної реформи, тобто туди включені міністри, які після політреформи будуть підпорядковані безпосередньо президенту.
Каськів також пропонує створити так звані Вищі ради при президенті, які мають займатися конкретними напрямками. Ці ради мають формуватися з числа видатних державних і недержавних експертів, і складатися з 15 членів, які займаються виробленням концепцій, проектів рішень, рекомендацій щодо державної політики.
Ради працюватимуть у формі регулярних засідань та утворюватимуться виключно за поданням державного радника на основі визначених процедур.
Цікаво, але, за словами Коліушка, при опрацюванні плану реформи секретаріату за основу взяті матеріали, підготовлені рік тому під час виборів президента. А сам план реформ презентовано для того, щоб розпочати дискусію навколо переформатування секретаріату президента.
Щодо ролі РНБОУ, Коліушко пропонує зробити її "непомітною для суспільства" і залучати лише у випадку реальної загрози національній безпеці України, на кшталт війни чи надзвичайної ситуації.
Чи другий варіант - РНБО могла б стати такою собі "формою взаємодії президента з Кабміном у виробленні та реалізації поточної державної політики".
Планується, що загальна тривалість реформування секретаріату забере 3 місяці. Проте, Каськів не впевнений, що саме цей варіант буде остаточно підтриманий. На його думку, все залежатиме від політичної волі президента і державного секретаря.
При цьому Каськів запевнив, що президент "в принципі підтримує реформу". Такий варіант реформування схвалював ще екс-держсекретар Олександр Зінченко.
Новий держсекретар Рибачук "нормально сприйняв ідею презентації і просив артикулювати, що це не остаточна версія реформування і що підтримує ідею обговорення ".
Каськів також зауважив, що Рибачук не мав багато часу для ознайомлення зі схемою, проте принципових зауважень від нього не було. Мабуть, той дійсно не надто уважно подивився на пропозиції, тому що сам раніше заявляв, що при реформування секретаріату скоротить кількість своїх заступників до двох.
Відповіді
2005.09.16 | BIO
Якщо в екзилі - то нехай. Поки що в моральному.(-)
2005.09.16 | Настя
Доігралісь, получайтє... (-)
2005.09.16 | mala
Козли теж, іноді хороше роблять (-)
2005.09.19 | Настя
Як добре, коли всі один одного розуміють... (-)
2005.09.19 | Настя
Каськіва - в депутати! в депутати? (-)
2005.09.16 | 123
Молодець Каськів.І Коліушко, як завжди, молодець(-)
2005.09.19 | Роман ShaRP
А от що відповіли КаКаськіву (/)
http://www.pravda.com.ua/news/2005/9/16/33532.htmХвіст знов крутить собакою або чого насправді хочуть ПОРАдники?
Тарас Березовець, Павло Кругляковський , для УП, 16.09.2005, 17:30
Якщо запропонована Каськівим реформа секретаріату і є справжнім баченням президента державної політики, то ми знов маємо повернутися до проблеми так званого "оточення", яке впливає на рішення Ющенка.
Більше того, реформу держсекретаріату справді можна розглядати як черговий популістський крок, щоб зменшити напругу навколо близьких до президента людей і знайти їм нове місце в структурі влади. Однак, до чого тут згадувана прозорість? Державна політика в такому випадку знов повернеться до закритих "корумпованих" схем, а президент тільки посилить свій імідж "слабкої" і "керованої" людини.
Приводом для цього матеріалу послужила вчорашня прес-конференція радника президента Владислава Каськіва, присвячена підсумкам його роботи над реформуванням секретаріату (стаття "ПОРА пропонує революцію на Банковій"). Дух посвяченого читача починає перехоплювати вже від побіжного ознайомлення із насправді "наполеонівськими" планами президентського ПОРАдника.
Каськів як професійний революціонер живе за заповітами своїх старших колег, які мудро стверджували, що якщо революцію не спинити, її потрібно очолити. Або принаймні намалювати структуру, яка під важелем поставлених перед нею завдань завалиться сама.
Особливе захоплення викликає пасаж шанованого пана Каськіва про необхідність об’єднати функції секретаріату президента і апарату РНБО. Не хочеться зайвий раз нагадувати раднику президента, що РНБО є конституційним органом, статус якого прописаний у статті 107 Конституції, а його діяльність регулюється законом від 5 березня 1998 року. Що таке секретаріат, або ж його попередник адміністрація, не йдеться не лише у Конституції, але й у жодному законі!
Радник президента Владислав Каськів зазначив на презентації проекту реформування секретаріату, що "план реформ презентовано для того, щоб розпочати дискусію". Отже, як то кажуть, самі напросилися!
Останнім часом в ЗМІ та серед експертів активно обговорюється проблема відсутності якісної взаємодії президента зі своїми радниками. Висловлюються різні думки з цього приводу – чи то професіоналів в оточенні Ющенка немає, чи то професіонали є, але має вади система взаємодії, що не допускає радників особисто до президента.
Очевидно одне – реформа апарату глави держави давно назріла і потребує якнайскорішого втілення. І президент начебто з цією думкою погоджується, адже сам доручив Каськіву підготувати проект перетворень. Радник з ПОРИ не забарився з відповіддю і запропонував нове "старе" бачення організації роботи держсекретаріату, підготовлене ще рік тому під час виборів. "Завдяки такій реформі буде структурований процес вироблення політики президента за окремими напрямками, та гарантовано прозорість процесу ухвалення державних рішень на етапі їх розробки", - запевняє пан Каськів.
Найбільш цікавою є верхня частина схеми, яка презентує так зване "комунікативне поле президента", де знаходяться, за словами Каськіва, "політичні призначення, політичні кадрові рішення президента, які відображають його бачення державної політики". Від себе додамо: в цьому ж полі знаходиться і процес взаємодії президента зі своїми радниками, вироблення стратегічних рішень та гарантована "прозорість".
На схемі президент класично знаходиться на верхівці владної піраміди, проте є одне "але"... Стрілочки, які по ідеї мають відходити від глави держави до структурних підрозділів і окремих штатних одиниць, мають одну цікаву особливість. Вона полягає у тому, що у випадку з "чудовою п’ятіркою" радників Ющенка стрілочки йдуть не від глави держави, а навпаки. Тобто Каськів посилає громадськості переконливий, як нині модно говорити, мессидж: не президент керує своїм оточенням, а воно президентом.
При цьому двостороння комунікація в запропонованій моделі секретаріату існує лише між президентом та державним секретарем, а між президентом та державними радниками комунікація одностороння – від радників до президента. В реальному житті це означає буквально наступне: по-перше, Ющенко керує держсекретарем Рибачуком, який організовує роботу секретаріату та звітує перед президентом; по-друге, державні радники керують президентом Ющенком та власними апаратами і не є підзвітними ані президентові, ані державному секретарю Рибачуку.
Поза сумнівом, введення посад державних радників з напрямків державної політики – внутрішньої та правової політики, економічної та соціальної політики, зовнішньої політики й гуманітарної політики – відверто радує вже з першого погляду. В перспективі цей крок може додати експертності та професійності у прийнятті стратегічних рішень.
Однак, існуюча проблема якості політики президента лежить, мабуть, не у відсутності радників як таких. Проблема, в першу чергу, обумовлена системою взаємодії між президентом та його радниками, тобто якісними ознаками того самого "комунікативного поля" глави держави.
З приводу цього виникають три цікавих запитання: Чи це і є відображення бачення державної політики президента Ющенка? Чи бачив взагалі цю схему держсекретар Рибачук? Може справа дійсно в професійності державних радників, а не у їхній взаємодії з президентом?
Рибачук як освічена та інтелектуальна людина, яка користується повагою в політичних та професійних колах, насправді міг би стати реформатором.
В ситуації, яка виникла, можуть існувати тільки два пояснення: по-перше, державний секретар тільки входить в курс справ і не встиг ще належним чином ознайомитися з процесами, які відбуваються в його відомстві; по-друге, ці непорозуміння, знов-таки, і є відображенням бачення Ющенка державної політики, коли члени його "команди" діють автономно і неузгоджено. Де, в такому випадку, деклароване стратегічне бачення державного розвитку?
По-третє, проект розроблений і презентований радником президента Каськівим містить в собі недопрацювання і прорахунки. В такому випадку дійсно постає питання про експертність та професійний рівень радників з оточення глави держави.
Але ж ці люди впливають на формування державної політики! За цією логікою, побоювання викликає і професійний рівень людей з команди Ющенка, що прийдуть на посади державних радників і будуть фактично (за схемою) керувати президентом і країною. Можливо в цьому випадку краще доручити дорадчі функції справжнім професіоналам, а не "революціонерам".
Тарас Березовець, Павло Кругляковський (Агенція MARTIN group)
2005.09.19 | 123
Мдя-критика..."Не так лінії намальовані..."(-)
2005.09.19 | BIO
Re: КаКаськів з ЖоПи пропонує реформувати Секретаріат Президента (/)
Изо всей этой хероверти стоит взятьтермин электронное правительство,
поменять правительство на народ и
оставить наверху только сисадминов
и экспертов по узким вопросам.
Сколько мобил в Украине ?
У них есть к-либо персонификация ?
Я хотел бы иметь номер как в паспорте...