МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Президентские слушания - 2

11/19/2005 | Land
Сей топик начат для того, чтобы все могли высказать свои замечания по поводу предлагаемой редакции документов.

Группа разработчиков считает необходимым и обязательным включить результаты обсуждения в итоговые документы: Декларацию, протокольное поручение, концепцию Стратегической Рады и пр.

выкладываю, ранжиря по смыслу, дабы соблюсти последовательность.

Начнем, помолясь.



28 листопада 2005 року в Українському домі пройдуть Перші Президентські Слухання під назвою «Виклики, породжені свободою». Вони будуть присвячені річниці Май дану
http://www.president.gov.ua/news/data/22_4070.html

«На жаль, сьогоднішня комунікація громадськості з владою обмежується скаргами громадян і майже єдиним шансом бути почутими для громади залишається організація пікетів та демонстрацій. Такий стан речей ставить перед керівництвом держави завдання розгортання системної та послідовної роботи з модернізації системи державного управління в Україні, у напрямі його тісної співпраці з громадянським суспільством», – сказав Перший заступник Глави Секретаріату Президента України Іван Васюник на першому засіданні Організаційного комітету з підготовки та проведення перших Президентських слухань, торкаючись виникнення ідеї їхнього започаткування.

Учасниками Перших Президентських Слухань будуть представники Політичної ради при Президентові України, інститутів громадянського суспільства, ділових кіл, інтелектуальної, наукової та духовної еліти, які представлять своє бачення викликів для нової влади у різних сферах суспільного розвитку. Йтиметься, зокрема, про соціально-економічні здобутки та проблеми, виклики, які постали перед суспільством внаслідок завоювання свободи слова, вибору, політичної конкуренції.

Результатами Перших Президентських Слухань, а також послідовної серії подібних обговорень в регіонах, стануть пропозиції до порядку денного державної політики на стратегічну перспективу. Вони будуть відображати бачення та вимоги кожної представленої суспільної групи. Важливим результатом має стати підписання Меморандуму політичних сил щодо відповідальності у виборчій кампанії 2006 року та підписання Декларації про Стратегічну Раду з розвитку державної політики при Президентові України.

Мета і завдання форуму :

Усвідомити здобутки та виділити уроки майдану ;
Проаналізувати діяльність нової влади ;
Дати громадську оцінку ситуації в країні ;
Сформулювати завдання суспільної консолідації ;

Досягти цієї мети пропонується за рахунок
Організації Інтернет – форуму за участі провідних експертів і громадських організацій,
Участі у ньому безпосередніх учасників Слухань і всіх бажаючих
Включення результатів Інтернет форуму до протоколу Перших Слухань

http://www.president.gov.ua/content/4001.html
З метою становлення нової форми громадсько-державного діалогу, яка забезпечуватиме формування стратегічних напрямів розвитку українського суспільства, визначення пріоритетів та порядку денного Президента України запроваджується практика проведення щорічних Президентських слухань.

Президентські слухання як постійно діючий механізм громадських консультацій покликані здійснювати оцінку діяльності органів державної влади і місцевого самоврядування та сприяти підготовці та оприлюдненню інститутами громадянського суспільства Національних доповідей зі стратегічно важливих питань розвитку держави.
Основними завданнями Президентських слухань є комплексна оцінка суспільної ситуації, визначення основних принципів реалізації стратегії держави шляхом залучення інтелектуальних та організаційних ресурсів громадянського суспільства до процесу прийняття та реалізації рішень, що відповідають загальносуспільним інтересам.



Структура форуму Перших Президентських Слухань

Цілі та завдання перших Президентських слухань.

Указ Президента про громадську участь
Концепція Стратегічної ради

Громадська оцінка державного розвитку

1.Держава та громадськість: нові форми партнерства та співпраці Питання для обговорення:

Здобутки та можливості, які відкрив Майдан.
Які проблеми та перешкоди залишаються на шляху розвитку громадянського суспільства в Україні?
Які пріоритетні заходи державної політики необхідно вжити для вирішення проблем?


2. Влада та бізнес: співпраця заради суспільного розвитку
Що змінилося після Майдану у взаєминах влади та бізнесу?

Які проблеми бізнесу залишаються:
щодо гарантування прав власності;
у сфері конкурентоспроможності національного бізнесу;
щодо розвитку національних інфраструктур
Які пріоритетні заходи державної політики забезпечать нову суспільну роль бізнесу та розвиток ділової сфери?


3. Політико-адміністративна сфера. Виклики виборчої кампанії 2006 року. Механізми забезпечення чесних та прозорих виборів

Проект Національної угоди

4. Наукова та гуманітарна сфера. Пріоритети соціального та гуманітарного розвитку

Як вплинув Майдан на розвиток суспільства та гуманітарної сфери?
Які ми маємо упущення та перешкоди на своєму шляху?
На чому нація повинна сконцентрувати зусилля та головну увагу? Які пріоритетні заходи гуманітарної та соціальної політики сприятимуть суспільному розвитку?

5. Підсумкові документи
Проект рішення перших Президентських слухань
Пропозиції щодо участі у реалізації Указу Президента України № 1276/2005 Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики від громадських організацій, регіональних органів влади, ділових кіл
Пропозиція програми виконання Указу

Відповіді

  • 2005.11.19 | Land

    Re: Президентские слушания - 2

    Пропозиція для обговорення

    К о н ц е п ц і я
    Стратегічної ради з розвитку державної політики
    Принципові положення

    Указом Президента № 1276/2005 «Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики» в п. 3. передбачається: «Утворити при Президентові України Стратегічну раду з розвитку державної політики (далі – Стратегічна рада), як консультативно-дорадчий орган для визначення стратегічних напрямів розвитку держави, сприяння підготовці Національних доповідей та організації Президентських слухань».

    1. Місія Стратегічної ради
    2. Основні інструменти діяльності Стратегічної Ради і забезпечення стратегічного процесу
    3. Інституційно-організаційний устрій Стратегічної Ради

    1. Місія Стратегічної ради
    Стратегічна Рада (далі – Рада) створюється як суспільно-державний інститут, місією якого є посилення функції стратегічного управління та координація стратегічних розробок в державній політиці.
    Головне завдання Ради – забезпечення змістовної структурованої комунікації між ключовими учасниками суспільно-політичного процесу щодо оцінки стану справ та визначення пріоритетів державної політики; підвищення легітимності та стратегічної виваженості державних рішень.
    Стратегічна Рада:
    · створює умови для змістовної комунікації щодо формування порядку денного державної політики, визначення орієнтирів суспільного розвитку, забезпечує постановку завдань вдосконалення системи державного управління в Україні;
    · сприяє підвищенню стратегічної доцільності та суспільної виваженості державної політики, становленню в суспільстві відносин співпраці та партнерства між основними зацікавленими сторонами;
    · сприяє здійсненню стратегічних функцій Президента;
    · забезпечує формування та постійне оновлення довгострокової Національної Стратегії розвитку, застосовує і доповнює стратегічні розробки існуючих інститутів державного управління, громадських та професійних організацій.
    У реалізації своїх завдань Рада опирається на суспільний діалог різних соціальних груп, професійних спільнот і веде постійний пошук методів досягнення консенсусу та конструктивного узгодження інтересів по найбільш важливим питанням будівництва держави і розвитку країни.

    2. Основні інструменти діяльності Стратегічної Ради
    і забезпечення стратегічного процесу в державі

    Згідно Указу Президента № 1276/2005 для забезпечення розвитку державної політики Рада використовує:
    · “Національні комісії”, які формуються навколо комплексів проблем, забезпечують підготовку, оприлюднення та загальнонаціональне обговорення “Національних доповідей” щодо стратегічних питань розвитку українського суспільства;
    · “Національні доповіді”, які слугують новим інструментом розвитку державного управління, формою розробки і легітимації державних рішень та формування державної політики;
    · проведення “Суспільно-державних стратегічних аудитів та експертизи стану справ” у відповідних сферах;
    · формування “Порядку денного державної політики” та на цій основі “Щорічних Планів дій Президента”.
    · “Президентські слухання” – як щорічний суспільно-державний форум з обговорення результатів стратегічних аудитів та експертиз, формування пропозицій щодо порядку денного державної політики та плану дій Президента на наступний рік.

    Інституційно-організаційний устрій Стратегічної Ради

    Рада формується як дорадчо-консультативний інститут принципово нового типу, який повинен відповісти на сучасні вимоги щодо стратегічних завдань державного будівництва та демократичного розвитку країни.
    Склад Ради, принципи залучення та ротації представників покликані репрезентувати у стратегічному політичному процесі усі суспільні групи та соціокультурну різноманітність українського суспільства. Персональний склад Ради репрезентує ключові групи інтересів, соціальні, культурні і професійні стани українського суспільства та формується згідно принципу квотування. Погоджений за принципом квотування персональний склад Ради затверджує Президент України.
    Рішення Ради приймаються шляхом консенсусу за результатами всебічних обговорень.
    Зміст засідань Ради формується виходячи з Порядку Денного державної політики, прийнятого на підставі результатів щорічних Президентських слухань, на яких оприлюднюються і обговорюються Національні Доповіді.

    Між засіданнями Ради працюють Національні комісії.
    Національні комісії є робочими експертними органами, які здійснюють аудит стану справ, експертизу, аналіз та розробку рекомендацій щодо проектів рішень, які виносяться на засідання Ради для всезагального схвалення.

    До складу Національних комісій входять національні громадські експерти та представники органів державного управління.
    Організаційно-технічне та інформаційне забезпечення діяльності комісій, робочих груп і експертів Ради здійснює секретаріат, роботу якого спрямовує Головуючий Секретар Ради.
    Секретаріат Ради є новаційним функціональним підрозділом Секретаріату Президента України, призначеним для підтримки функцій стратегічного управління та координації стратегічних розробок в державному будівництві і розвитку країни.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2005.11.19 | Олександр Демченко

      Re: Президентские слушания - 2

      У цій справі найголовніше, як на мене, продумати:
      1) Як зробити так, щоб до цих організацій приходили адекватні люди
      2) У якому форматі адекватні люди могли б виробляти раціональні пропозиції
      3) Які б важелі вони мали, щоб домогтися виконання пропозицій, яким чином могли б поширювати інформацію, за допомогою яких механізмів могли б співпрацювати з органами влади і т.п.

      У цих матеріалах бачу приблизні розробки по другому пункту...
  • 2005.11.19 | Land

    с этого народа хренею, вааще!

    Пи"""м на любые темы с пеной у рта, а как только появляется реальный разговор по созданию механизма влияния на власть - никому дела нет!

    Люди. ау, отзовитесь! Мне здесь страшно одному!
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2005.11.19 | Пані

      Спокійно селяни, земля буде наша!

      Просто ніхто тут не вірить, включно з доповідачами, що це хоч якось реально вплине на владу...

      Я дещо пишу, ще не готове.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2005.11.19 | Land

        Re: Спокійно селяни, земля буде наша!

        Тогда какого фига этот Нихто вообще тут мельтешит!?
        Бла-бла-бла - море разливанное, как до дела дошло - языки в жопу позатягивали и дружным хором замолкли!
        Жалкое зрелище. Душераздирающее зрелище...
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2005.11.19 | Роман ShaRP

      F*ck, уже и в магазин выйти нельзя.

      Land пише:
      > Люди. ау, отзовитесь! Мне здесь страшно одному!

      Вот он я. Внимание, вопрос: что конкретно оценить?

      В титульном посте я ничего стоящего оценивания не вижу, одни благие намерения, да "пресс-релизы".
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2005.11.19 | Land

        Та рази ж я говорил "оценить"?

        Вносить свои предложения. Предлагайте новую редакцию.
        Сейчас буду выкладывать более конкретные и менее декларативные тексты, может там найдете зацепки для себя.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2005.11.19 | Роман ShaRP

          Замечание у меня одно.

          Там ни хрена непонятно. Вообще себе не представляю, как это будет работать. Если взять, например,"Закон о выборах народных депутатов Украины", редакцию, действовавшую в 2002-м году (ну просто для примера), так он гораздо конкретнее (объемнее тоже, разумеется ;) ).

          Там расписано, и кто может быть депутатом, и кто не может, и что ему для этого надо сделать, какие документы и куда принести, полномочия членов разных комиссий, и т.д. и т.п. И любой человек может взять этот закон и по нему увидеть свое место в процессе.

          Здесь ни хрена этого нет. Кто-то где-то как-то с кем-то будет над чем-то работать, потом они сделают какой-то доклад... Благонамеренная муть.

          Land пише:
          > Вносить свои предложения. Предлагайте новую редакцию.

          Увы, не обладаю опытом в плане законотворчества.

          > Сейчас буду выкладывать более конкретные и менее декларативные тексты, может там найдете зацепки для себя.

          Буду комментировать, но постепенно. Не требуйте от форума чатовских скоростей.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2005.11.19 | Land

            Re: Замечание у меня одно.

            Это не законы. Это направления мысли. Вот их и обсуждаем.
            Не буду спешить с новыми атериалами, сегодя пока хватит этих
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2005.11.19 | Роман ShaRP

              Повторяю.

              Land пише:
              > Это не законы. Это направления мысли. Вот их и обсуждаем.

              Направление как бы хорошее.

              > Не буду спешить с новыми атериалами, сегодя пока хватит этих

              Пока хотя бы один из этих документов не достигнет конкретики "Закона о выборах", или вообще хоть какой-нибудь конкретики, за которую можно было бы уцепиться, мне тут, простите, делать нечего.
    • 2005.11.20 | Михайло Свистович

      Re: с этого народа хренею, вааще!

      Land пише:
      >
      > Люди. ау, отзовитесь! Мне здесь страшно одному!

      Я завтра спробую.
    • 2005.11.21 | Сергій Кабуд

      механізм може бути лише один- конституція

      інших не буває і не буде
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2005.11.21 | Land

        А Москва - третий Рим

        и 4-му не бывать! (с)

        Конституция запрещает людям участвовать в госуправлении? Найдете мне такую статью - с меня 100 баксов.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2005.11.21 | Сергій Кабуд

          йдеться про те шо Конституція має містити механізм впливу

          який би ПРАЦЮВАВ.
          Це в першу чергу розподіл гілок влади і НЕЗАЛЕЖНІСТЬ СУДІВ
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2005.11.21 | Land

            Согласен. Что дальше? (-)

            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2005.11.21 | Сергій Кабуд

              найефективніше було б пройти в ВР в якості партії яка б це зроби

              зробила:
              доповнила Конституцію необхідними поправками, які б закрили певні дірки в Законодавстві.

              На разі таких партій ми не створили(не в останню чергу завдяки авторитетам які були проти)

              На сьогоднішній день реально(за умов політичної волі Юща)
              видати Президентский Указ де б містилися лаконічні заходи по унезалежненню Судів.

              Це купка технічних моментів, такі як
              -порядок розподілення справ
              -компенсація суддів
              -вибірність голів судів.

              Вся детальна розробка зроблена правниками п.п. Василено, Монтян, Шишкін.
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
  • 2005.11.20 | Євген Захаров

    Re: Президентские слушания - 2

    Land пише:
    >
    > Мета і завдання форуму :
    >
    > Усвідомити здобутки та виділити уроки майдану ;
    > Проаналізувати діяльність нової влади ;
    > Дати громадську оцінку ситуації в країні ;
    > Сформулювати завдання суспільної консолідації ;
    >
    > Досягти цієї мети пропонується за рахунок
    > Організації Інтернет – форуму за участі провідних експертів і громадських організацій,
    > Участі у ньому безпосередніх учасників Слухань і всіх бажаючих
    > Включення результатів Інтернет форуму до протоколу Перших Слухань

    Скажіть будь ласка, де ж той Інтернет-форму?
    >
    > http://www.president.gov.ua/content/4001.html
    > Структура форуму Перших Президентських Слухань
    >

    Я полазив по сайту www.president.gov.ua, але навіть програми слухань не знайшов, хоча немовби її вже вмістили там. Знайшов тільки цитати, які Ви тут наводите. Чи погано шукаю вночі?

    > Цілі та завдання перших Президентських слухань.
    >
    > Указ Президента про громадську участь
    > Концепція Стратегічної ради
    >
    Далі у Вас - фрагменти програми - засідання секцій у другій половині дня 28 листопада.

    > 5. Підсумкові документи
    > Проект рішення перших Президентських слухань
    > Пропозиції щодо участі у реалізації Указу Президента України № 1276/2005 Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики від громадських організацій, регіональних органів влади, ділових кіл
    > Пропозиція програми виконання Указу

    За програмою буде прийняття Декларації про цю Стратегичну Раду. Я погано розумію, як можна завтенрдити Декларацію, яку секції будуть обговорювати окремо. Хіба що будуть бігати від секцій і зносити все до редакційної комісії? Не дуже зручно.

    Взагалі, те, що я бачу, поки що підтверджує старий радянський анекдот про чотири стадії будь-якої діяльності - "шумиха, неразбериха, награждение непричастных, наказание невиновных". Зараз маємо перехід від першого етапу до другого.
    Все одне бажано зробити так щоб ці слухання вийшли якомога корисними - я тут згоден з Вами. Але організувати попереднє обговорення з включенням його результатів до програми - здається, ще вже нереально.
    Я особисто зосереджуюся поки що на підготовці своєї доповіді та її узгодженні з колегами - бажано, щоб я репрезентував не особисту точку зору, а колективну (до певної міри, звичайно) - правозахисної спільноти. Це теж не так просто...
    Успіхів!
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2005.11.20 | Land

      4 стадии - всегда лучше, чем 2 ! ! !

      Меня этот бардак не пугает, а вдохновляет. В этом есть возможность брать инициативу и пробивать свои предложения.
      Побольше куражу, Евгений!
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2005.11.20 | Євген Захаров

        Re: 4 стадии - всегда лучше, чем 2 ! ! !

        Land пише:
        > Меня этот бардак не пугает, а вдохновляет. В этом есть возможность брать инициативу и пробивать свои предложения.
        > Побольше куражу, Евгений!

        Смотря какие четыре :)) Если те, что я вспомнил - то хуже.

        А прбивать свои идеи, пользуясь неразберихой - не есть хорошо. Ну, откуда у Вас такая уверенность? "Бойтесь единственно только того, кто скажет - я знаю, какк надо". Куда важнее - установить нормальную процедуру для дискуссии, чтобы все желающие могли высказаться и были услышаны. А поспешность хороша, как известно, только при ловле блох.

        А что это за группа, которую Вы все время вспоминаете?
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2005.11.21 | Михайло Свистович

          Re: 4 стадии - всегда лучше, чем 2 ! ! !

          Євген Захаров пише:
          >
          > "Бойтесь единственно только того, кто скажет - я знаю, какк надо". Куда важнее - установить нормальную процедуру для дискуссии, чтобы все желающие могли высказаться и были услышаны. А поспешность хороша, как известно, только при ловле блох.

          В мене є нехороша підозра, що люди, які знають "как надо", на слуханнях підсунуть проект Концепції і всього іншого для затвердження, а до того нікому нічого не покажуть.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2005.11.21 | Харцизяка

            Декларація стверджує: декларанти обіцяють дотримуватися законів

            часто декларації просто констатують: "треба виконувати Конституцію і закони. Ми будемо їх дотримуватись".

            Land пише: ...
            > Декларація
            > “Чесні вибори - крок до чесної влади”.
            ...
            > Ми зобов’язуємося суворо дотримуватися Конституції України та законів України під час проведення виборчої кампанії по виборах народних депутатів та депутатів місцевих рад.

            А хіба без Декларації не треба "суворо дотримуватися Конституції України"?

            > Ми створимо максимально зрозумілі та адекватні законодавчі умови для проведення виборів:
            > до початку виборчої кампанії будуть внесені зміни до законодавства про вибори депутатів місцевих рад, які процедурно гармонізують цей закон із чинним Законом про вибори народних депутатів;

            Тут має бути конкретніше - що саме треба гармонізувати.

            > до початку виборчої кампанії будуть внесені зміни до законодавства про вибори народних депутатів, що скасують обмеження прав ЗМІ і суперечать Конституції України та іншим законодавчим актам;

            Тут вже є конкретизація.
            ...
            > Ми забезпечимо високий рівень організації виборів:
            > парламентські партії подадуть до складу виборчих комісій достатню кількість кваліфікованих представників;

            Чи дійсно можна якимсь чином оцінити "достатню кількість кваліфікованих представників", і що буде в разі негативної оцінки? На сайті ЦВК є можливість публікування складу виборчих комісій.

            > Уряд вчасно забезпечить фінансові та організаційні потреби організаторів виборів;
            ...
            > В целях максимальной гарантии прозрачности и законности организации выборной кампании , широкого привлечения общественности к участию в процессе, ЦИК официально аккредитует НГО в каждом регионе – административном субъекте – в качестве обучающих и координирующих центров на все время проведения выборной кампании.
            > Центральна виборча комісія опублікує в Інтернеті протягом доби після оприлюднення результатів виборів детальні результати голосування по кожній виборчій дільниці;
            > (это переместить в раздел ниже)

            Результати виборів _по дільницях_ на сайті ЦВК - правильно! На жаль, по президентських виборах, маємо тільки результати третього туру по дільницях.

            > представники органів виконавчої влади вважають недопустимим будь який тиск на діяльність чи рішення виборчих комісій усіх рівнів.
            > Ми будемо сприяти максимально повному та об’єктивному інформуванню виборців про хід виборів:
            ...
            > організатори виборів, організації громадянського суспільства проведуть широку просвітницьку кампанію по інформуванню виборців про нові процедури голосування та про учасників виборів;
            > (это уже повтор)

            Чи варто також на сайті ЦВК розмістити і програми суб*єктів? Людина могла би прочитати все в одному місці, в офіційній версії. Це б стимулювало суб*єктів хоч на якісь адекватні програми. Протягом роботи суб*єкту завжди можна було б послатися на його програму. Чи можна там же таки навести повні виборчі списки суб*єктів включно із партійною належністю членів?

            Чи є натепер законодавчі вимоги до того, що саме має бути на сайті ЦВК? Чи ЦВК сама вирішує, що слід подавати? Чи можна пропонувати закріпити список обов*язкових данних на рівні закону?

            ...

            > Вважаємо недопустимими всілякі прояви використання адміністративного ресурсу для підтримки кампанії одних політичних сил чи протидії іншим. Посадові особи, вина котрих буде доведена, будуть негайно нести дисциплінарну та юридичну відповідальність.

            Знову констатація. Статті КПК 157, 158, 159 ще діють.
            ...
            > Суб’єкти виборчого процесу будуть проводити всі фінансові операції пов’язані з виборами прозоро та законно, в межах виборчих фондів та прозвітують перед громадськістю після закінчення виборів про використання коштів виборчих фондів. Каждая партия или блок обязаны создать специальные информационные ресурсы в Интернете, где в режиме реального времени будут отражаться все финансовые транзакции в рамках выборной кампании.

            Чи можливо централізувати ці ресурси на сайті ЦВК? Щоб знову ж таки мати однаковий формат, місце зберігання данних. Тоді простіше поширити однакові правила на всіх суб*єктів.

            > Ми будемо сприяти роботі офіційних міжнародних спостерігачів за виборами. Всі місії повинні будуть підзвітні українській громадськості у питаннях методології та фінансування. Ми будемо боротися із незаконним втручанням іноземних громадян у вибори. Українські вибори повинні проводити українські громадяни.
            > Всі проблемні питання повинні вирішуватися за взаємної згодою сторін або під час засідань виборчих комісій і незалежних судів. Верховенство права повинно стати основним аргументом під час розгляду виборчих спорів.
            > Переслідування за політичні переконання чи за законну участь у виборчій кампанії будь-якої політичної сили є недопустимими.
            > Ми будемо сприяти широкому громадському контролю за перебігом виборів, голосуванням, дотриманням виборчого законодавства та цієї Декларації. Для цього ми ініціюємо створення Громадської Моніторингової Ради, куди увійдуть представники громадських організацій України, представники місій міжнародного спостереження, Центральної виборчої комісії, органів виконавчої влади. А также Громадського третейского суда для предварительного рассмотрения возникших конфликтных ситуаций

            Чи можливо також оприлюднити на ЦВК, чи на ресурсі Громадської Моніторингової Ради список порушень із подальшим веденням історії розгляду фактів?

            Тобто я пропоную, що дані про порушення невідворотньо будуть широко відомі. Потенційні порушники зваживатимуть на це. Громада зможе спостерігати також законні наслідки порушень і робити відповідні висновки/дії.

            Публікація (і навіть вимога) програм суб*єктів може бути кроком до набуття партіями статусу _політичних_, збільшенню відповідальності.

            ЗІ: Я не юрист, тому не всі пропозиції можуть виглядати кошерними, але суть зрозуміла.
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2005.11.21 | Land

              Re: Декларація стверджує: декларанти обіцяють дотримуватися законів

              Бесконечно расширить сайт ЦВК наверное не удастся. Скорее всего, программы и финансы партий отразить в ресурсах самих партий.
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2005.11.21 | Харцизяка

                Re: Декларація стверджує: декларанти обіцяють дотримуватися законів

                Land пише:
                > Бесконечно расширить сайт ЦВК наверное не удастся. Скорее всего, программы и финансы партий отразить в ресурсах самих партий.

                Можливо, хоч Програмии не такі вже й завеликі, принаймні, у багатьох :). А "финансы партий отразить в ресурсах самих партий" - неефективно, бо немає ні обов*язковості, ні офіційності, ні конкретного терміну для всіх. У разі ж уніфікації порівняння виконуються просто і швидко. Розумію, що тут можливі технічні проблеми і питання фінансування. Можливо, хай це буде інший ресурс, але централізований. Якщо не буде однакових законних правил для всіх - кожен буде показувати лише те, що він хоче, або не показуватиме зовсім.

                Тоді мої пропозиції для сайту ЦВК:
                1. Результати голосування по дільницях.
                2. Склад комісій.
                3. Список повного виборчого списку суб*єкта із партійною належністю членів і кількістю висувань на посади (тобто людина одночасно іде в списку до ВР, облради, міськради...)

                Чи обумовлений законом обов*язковий мінімум данних сайту ЦВК?
                Чи є законні обмеження складу данних на цьому сайті?

                Для ресурсу Громадської Моніторингової Ради:
                1. Список порушень по дільницях
                2. Історія розгляду кожного факту порушення

                Чи знайдуть витрати на проект місце в бюджеті 2005 і 2006?
                Чи це гранти, чи інші позабюджетні кошти?

                І ще:
                > Группа разработчиков считает необходимым и обязательным включить результаты обсуждения в итоговые документы: Декларацию, протокольное поручение, концепцию Стратегической Рады и пр

                Вважаю за доцільне зробити окрему гілку для кожного з документів для обговорення. Щасти вам і нам, щоб все це мало законні наслідки.
                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                • 2005.11.21 | Land

                  Re: Декларація стверджує: декларанти обіцяють принять к сведению

                  По ЦВК особенно
          • 2005.11.21 | Karamello

            Убрать бы, добавить бы

            Убрать бы бессмысленные заверения о том, что подписанты обязуются не нарушать закон. Такие заявления только служат утверждению распространенного в Украине и России подхода к закону, когда строгость его смягчается необязательностью его выполнения.


            > Ми зобов’язуємося суворо дотримуватися Конституції України та законів України під час проведення виборчої кампанії по виборах народних депутатів та депутатів місцевих рад.
            >
            > Також ми проголошуємо високі принципи та стандарти роботи суб’єктів виборчого процесу, організаторів виборів, органів державної влади та місцевого самоврядування, організацій громадянського суспільства.

            Вместо размахивания руками и провозглашения принципов и стандартов, необходимо написать что же конкретно будет делаться властью (а это, судя по подписям, заявление от власти) для обеспечения высоких стандартов и принципов.


            >
            > Дотримання цих принципів покращить якість виборчого процесу, забезпечить високий рівень довіри до інституту виборів взагалі та результатів цих виборів з боку українських виборців та міжнародної громадськості.


            > ми не будемо ініціювати зміни до виборчого законодавства, які будуть зумовлені вузько політичними інтересами та можуть створити проблеми для реалізації закону організаторами виборів.

            Это опять бессмысленная декларация. Не вносите, зачем об этом подписываться?

            >
            > Ми забезпечимо високий рівень організації виборів:
            >
            > парламентські партії подадуть до складу виборчих комісій достатню кількість кваліфікованих представників;
            >
            > Уряд вчасно забезпечить фінансові та організаційні потреби організаторів виборів;
            >
            > Центральна виборча комісія проводитиме свої діяльність відкрито і гласно для представників суб’єктів виборчого процесу та громадянського суспільства;

            Непонятное разделение субъектов избирательного процесса и гражданского общества. Ющенко, что ли, эту бумагу составлял - с его невнятным языком и жеванием терминов?


            >
            > Центральна виборча комісія у співпраці із громадськими організаціями проведе широку просвітницьку та навчальну кампанію серед членів територіальних та дільничних виборчих комісій щодо застосування Закону про вибори народних депутатів;

            НЕ ТАК и МАЛО! Это ключевой пункт.

            Центральная избирательная комиссия должна обеспечить высокий профессиональный уровень работы членов территориальных и участковых избирательных комиссий. Для этого ЦВК обеспечит проведение двухчасовых тренингов с участием юристов для членов ВСЕХ избирательных комиссий. Эти тренинги призваны обеспечить членов избирательных комиссий знаниями, умениями и навыками, необходимыми в ежедневной работе избирательной комиссии, а также необходимыми для разрешения типичных спорных ситуаций. По окончании тренингов каждый член избирательной комиссии обязан пройти короткий и содержательный экзамен.

            Что-нибудь в этом роде. Не декларации, а как и что конкретно будет делаться.




            > суб’єкти виборів будуть проводити свою діяльність максимально відкрито для ЗМІ та громадськості;

            Идиотское заявление. Как это максимально открыто? Что именно должно быть открыто должно быть перечислено.



            > Ми будемо проводити позитивну кампанію, у наших виступах та програмах не будемо піднімати проблеми які приводять до протистояння у суспільстві та підривають громадянський мир: питання відмінностей і протиріч у вживанні мови, релігії, політичних уподобань тощо.

            Бессмыслица. Это вопросы, которые волнуют многих людей. Как это можно не поднимать проблемы политических предпочтений во время выборов, которые и призваны эти политические предпочтения материализовать?


            >
            > Суб’єкти виборчого процесу будуть проводити всі фінансові операції пов’язані з виборами прозоро та законно, в межах виборчих фондів та прозвітують перед громадськістю після закінчення виборів про використання коштів виборчих фондів. Каждая партия или блок обязаны создать специальные информационные ресурсы в Интернете, где в режиме реального времени будут отражаться все финансовые транзакции в рамках выборной кампании.

            Реальное время - это практически невозможно. Нужно требовать возможного - например, _ежедневной_ публикации избирательного бюджета со всеми доходами и крупными расходами. Невозможно еждедневное - требуйте хотя бы еженеделньое обновление. Проведите консультации с партиями - возможно ли это вообще. Но финансовая информация должна быть. Это хороший пункт.
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2005.11.21 | Land

              Re: Убрать бы, добавить бы

              Собственно говоря, вариант забаллотирован. Мои добавки насчет обучения и финасовой прозрачности ситуацию не спасли.

              С рассмотрения снимаем. Далее - вариант Угоды
          • 2005.11.21 | Land

            Стертое сообщение

            Даже задрав штаны, бежать за жизнью не успеваем.

            Сегодня в процессе обсуждения вместо Декларации за основу принята Угода.
            Предполагается. что это свернутый документ, расшифровка которого пойдет в процессе послефорумной деятельности и выльется в серию меморандумов и подзаконных регуятивных актов.



            НАЦІОНАЛЬНА УГОДА

            стратегічної єдності та спільної відповідальності органів влади, політичних партій і громадськості у виборчій кампанії 2006 року




            Президент України - В.А.ЮЩЕНКО
            Голова Верховної Ради України - В.М.ЛИТВИН
            Прем’єр-Міністр України - Ю.І.ЄХАНУРОВ
            Голова Центральної виборчої комісії - Я.ДАВИДОВИЧ
            Лідери політичних партій
            Від громадських організацій


            Ми відзначаємо, що поступальний розвиток українського суспільства неможливий без укріплення довіри до інститутів демократії.

            Ми визнаємо що Єдність України є найвищою цінністю. ЇЇ збереження – завдання усіх суспільно-політичних сил та народів України.
            Основою суспільної єдності є самостійний та свідомий вибір народом України свого майбутнього.

            Ми, що нижче підписалися, склади дану Угоду про єднання наших зусиль для забезпечення демократичних, чесних та прозорих виборів до Верховної Ради у березні 2006 року.

            В листопаді 2004 року народ України продемонстрував значущість цінностей демократії, спроможність високотолерантної поведінки, єдності і взаєморозуміння.
            Сьогодні від політиків та державних діячів залежить, чи стане “вікно можливостей” демократичного розвитку та енергія змін, які були відкрити суспільством рік тому, основою розвитку країни та послідовної розбудови сучасної держави.

            Основним викликом на сьогодні залишається важка спадщина старої системи отримання влади, яка позбавляє народ реального вибору.

            Ми засвідчуємо, що попри різність поглядів та політичних уподобань ми маємо консенсус у прагненні єдності, миру, злагоди та процвітання нашого суспільства.

            З цією метою ми:
            залишаємо в минулому способи отримання голосів виборців, побудовані на приниженні опонентів, маніпулюванні усвідомленням виборців, фальсифікаціях та “інформаційних війнах”.
            відмовляємось від будь яких дій, які можуть мати негативний вплив на соціально-політичну ситуацію, свідомість виборців та міжнародний імідж України.
            відходимо від експлуатації тем, які провокують протистояння та підривають громадянський мир.

            Ми будемо проводити позитивну кампанію, спрямовану на змагання ідей і програм.

            Ми підтверджуємо, що в ім’я українського народу наші зусилля під час виборчої кампанії 2006 року буде спрямовано на те, щоби ця виборча кампанія:

            · стала консолідуючою і заклала фундамент формування єдиної політичної нації в Україні;

            · виборча кампанія пройшла під знаком найвищих цінностей демократії та стала перемогою українського народу, а не “зведенням рахунків” окремих політичних сил;

            · стверджувала верховенство права як головний аргумент під час розгляду виборчих суперечок;

            · забезпечила прозорість і підзвітність перед громадськістю проведення фінансових операцій і використання коштів виборчих фондів;

            · стала випробуванням для органів влади на їх професійність, відданість принципам права та державного служіння.


            З цією метою ми домовляємося, що під час виборчої кампанії 2006 року:

            Відповідальністю Президента є контроль реалізації прав й не допущення втручання влади у виборчій процес або застосування адміністративного тиску.

            Відповідальністю народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної республіки Крим, депутатів місцевих рад та сільських селищних, міських голів є забезпечення умов для проведення демократичних, чесних та прозорих виборів.

            Відповідальністю Центральної виборчої комісії є проведення широкої просвітницької та навчальної кампанії серед членів територіальних та дільничних виборчих комісій щодо застосування Закону про вибори народних депутатів.

            Відповідальністю лідерів політичних партій, інститутів державного управління і громадськості є підтримка чесної та прозорої конкуренції політичних ідеологій, світоглядів та програм партій, які змагаються у вирішенні суспільних проблем, а не в інформаційних скандалах, які роз’єднують країну та перешкоджають державному розвитку.

            Відповідальністю ЗМІ є сприяння максимально повному та об’єктивному інформуванню виборців про хід виборів, відділення виборчої реклами від авторських та редакційних матеріалів.

            Відповідальністю органів державної влади і громадськості є створення умов для відкритого громадсько-політичного діалогу всіх без виключення суб’єктів політичного процесу, аби на зміну інформаційним маніпуляціям прийшла змістовна комунікація щодо майбутнього країни.


            ___ листопада, 2005 року
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2005.11.21 | Харцизяка

              Це набато позитивніше, конкретніше, коротше (-)

          • 2005.11.21 | Євген Захаров

            Re: 4 стадии - всегда лучше, чем 2 ! ! !

            Ну, як на мене, це надто нерозумно. Хто ж з цим погодиться?

            Головне ту - чи є довіра до людей з Секретаріату, які це готують? У мене на сьогодні є. Поки що не було зроблено нічого, щоб поставити це під сумнів. А якщо немає довіри, якщо апріорі чекати якихось подлян, то нічого і не вийде.
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2005.11.21 | Land

              Мы живем в такой замечательной стране,

              что подлян нужно ждать на каждом шагу. Денно и нощно. Это констатация, я не даю оценок.
        • 2005.11.21 | Land

          Re: 4 стадии - всегда лучше, чем 2 ! ! !

          Службы президента сейчас в экстриме и адекватных действий от них дождаться маловероятно.
          Коллективный разум ищет выоды, взвешивает и формулирует предложения и посему пробивание относится лишь к способу внедрения в практику работы властных структур (в данном сслучае президентской вертикали). Если стоять перед ними, потупив очи, и робко предлагать - 100% провал гарантирован. И в работу пойдут сляпанные случайными людьми, зато нахрапистыми и близкими к телу, такие же неадекватные разработки.
  • 2005.11.20 | Land

    Re: Президентские слушания - 2

    А вот проектик одного из резюмирующих докУментов.


    Проект

    Перші Президентські слухання

    ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ
    Щодо першочергових завдань формування
    Стратегічної ради з розвитку державної політики

    1. Прийняти, в основному Концепцію Стратегічної ради з розвитку державної політики, врахувавши рекомендації учасників Президентських слухань.

    2. Утворити Координаційний комітет з формування Стратегічної ради з розвитку державної політики, увівши до його складу представників, делегованих секціями Президентських слухань.

    3. Координаційному комітету у трьохтижневий термін:

    3.1 Підготувати звіт щодо результатів Президентських Слухань, взявши за основу підсумкові документи роботи Секцій

    3.2 Розробити план поширення результатів Перших Президентських слухань шляхом проведення у регіонах громадських обговорень

    3.3 Розробити завдання на підготовку Національних доповідей у відповідності до пріоритетних тем, визначених під час Перших Президентських Слухань

    4. Координаційному комітету у місячний термін:

    4.1 Розробити проект Порядку денного державної політики на 2006 рік та представити його на розгляд Президента України

    4.2 Підготувати проект Положення про Стратегічну раду з розвитку державної політики

    4.3 Підготувати проект списку учасників Стратегічної ради.

    4.4 Розробити умови тендеру на підготовку Національних доповідей у 2006 році

    5. Секретаріату Президента України рекомендувати у місячний термін спільно з Координаційним комітетом розробити проект положення про Секретаріат Стратегічної ради та забезпечити матеріально-технічні умови його діяльності.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2005.11.21 | BIO

      Re: Президентские слушания - 2

      Штатное расписание СР еще по рукам не ходит ?
      Как обстановка с окладами ?
      Можно ознакомиться ?
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2005.11.21 | BIO

        Re: Президентские слушания - 6

        Я к тому, что негоже задарма дискутировать с хроническим банкротом
        о перспективах инвестиций в его бизнес даже на идейном уровне.
        Это любой банкир, даже б/у, понимает без слов. Даже не иудей.
        Только санация. Чем полнее - тем лучше. И чем быстрее тоже.
    • 2005.11.21 | Karamello

      Неси НИСИ?

      Land пише:

      > 5. Секретаріату Президента України рекомендувати у місячний термін спільно з Координаційним комітетом розробити проект положення про Секретаріат Стратегічної ради та забезпечити матеріально-технічні умови його діяльності.

      Ланд, в стране уже есть Институт Стратегических Исследований (http://www.niss.gov.ua ). Это заведение, в частности, готовило ежегодные обращения Президента (тогда Кучмы) вместе с сопутствующим им огромным объемом статистической информации. Я хочу сказать, что вроде бы институции есть, вроде бы плодить новые кажется бессмысленным, тем более - намек на то, что деятельность Стратегичной Рады будет каким-то образом финансироваться налогоплательщиком.

      Вместо этого почему бы не реорганизовать НИСИ? Стратегический совет мог бы стать организацией - акционером НИСИ, назначающей - на паях с Президентом, Каб Мином и Верх Радой - директорат НИСИ и определяющей направления его работы.

      У НИСИ, кажется, достаточное финансирование, работа ведется аж пот капает - вон только что появилось подготовленная "под неусыпным руководством премьер-министра Януковича" Стратегия экономического и социального развития страны на период до 2015 года.

      Почему бы не использовать эту институцию? Только ввести ее деятельность в процедуральные рамки.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2005.11.21 | Karamello

        Re: Неси НИСИ?

        Пробежался по НИСИ - волосы дыбом встают. Довольно больша организация, жрет, наверное, денег налогоплательщиков миллионами. Толку - ноль. Даже "антикризисный центр" есть. С последними известиями от июля 2005 года.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2005.11.21 | BIO

          Re: Неси НИСИ?

          Умные сахарные головки.
          Пробегитесь по другим - выпадут.
          Не только волосы.
      • 2005.11.21 | Land

        Бери больше, НИСИ дальше?

        В составе рабочей группы есть и руководство НИСИ. Оно не возражает.
        Сейчас все идет на живую нитку, на ходу рождаются и отвергаются вариации.

        Вполне возможный вариант, когда будет делаться резюме дискуссии, обязательно его учтем.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2005.11.21 | BIO

          Re: Бери больше, НИСИ дальше?

          Вариации на тему А. Маяковского.
          Что-нибудь из "Прозаседавшихся"...

          Оч.актуально

          Что там со штатным, я серьезно, вакансии еще есть ?
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
  • 2005.11.20 | Karamello

    Заметки на полях и поправки

    Land пише:

    > «На жаль, сьогоднішня комунікація громадськості з владою обмежується скаргами громадян і майже єдиним шансом бути почутими для громади залишається організація пікетів та демонстрацій. Такий стан речей ставить перед керівництвом держави завдання розгортання системної та послідовної роботи з модернізації системи державного управління в Україні, у напрямі його тісної співпраці з громадянським суспільством», – сказав Перший заступник Глави Секретаріату Президента України Іван Васюник на першому засіданні Організаційного комітету з підготовки та проведення перших Президентських слухань, торкаючись виникнення ідеї їхнього започаткування.


    То, что люди вынуждены пикетировать и демонстрировать означает не только и не столько то, что граждане не имеют других каналов "быть услышанными", сколько то, что между народом и властью отсутствует отношения взаимного доверия. "Быть услышанными" - значит сознательно сужать рамки проблемы, предполагая, что власть, де, вообще-то рада бы служить своим заказчикам - народу, но загвоздка в том, что у народа нет каналов сделать свой заказ доставленным. Бывают ситуации, когда от народа заказ вообще не поступает и не может поступить - взять для примера ситуацию с непопулярными реформами, или внутренние реформы государственного управления, призванные повысить работоспособность государственных служб, их эффективность.

    Поэтому, если говорить о насущных проблемах взаимоотношений власти и народа в Украине, я бы сформулировал мотивировку Президентскиг слушаний не столько в "донести до власти глас народа", сколько в двустороннем, взаимном контакте.

    Слушания - попытка установить раппорт, отношения доверия и кооперации между властью и социально активной частью народа. Успех слушаний - в двусторонности контакта.

    >> Результатами Перших Президентських Слухань, а також послідовної серії подібних обговорень в регіонах, стануть пропозиції до порядку денного державної політики на стратегічну перспективу. Вони будуть відображати бачення та вимоги кожної представленої суспільної групи.


    Категорически возражаю против такой формулировки. Механизм, которым интересы социальных групп приводится во взаимное соприкосновение - это представительные законодательные органы - Верховная и локальные рады. Нужно либо признать, что этот механизм в Украине не работает, но тогда заниматься нужно не созданием каких-то дополнительных институций, а починкой институтов представительной демократии. Попытка такой починки - политреформа - идет полным ходом. И ход этот, как многим давно было ясно, направлен не туда.

    Государственная политика - это политика правящей партии или коалиции. Точка. И делать попытку создать направления всенародной "государственной политики" - это страдать от рудиментов большевистского строя.

    Необходимо четко различать две разные, но равно важные стороны гражданского участия в государственном управлении. Первая - это политическая сторона, где граждане участвуют в выработке идей, каналируют и распространяют эти идеи через свои политические организации, и воплощают эти идеи в форме законов. Именно здесь - сфера выработки государственной политики.

    Вторая форма - неполитическая, общегражданская. Здесь гражданские организации выполняют либо роль сторожевой собаки, следя за работоспособностью и эффективностью государственных органов, либо выполняют функции, которые государство не может или не должно выполнять (вспомнить хотя бы собрания жильцов дома, клубы по интересам, профессиональные организации, общества изобретательства и ворожбы, религиозные объединения и так далее).

    Это разделение на политическую и неполитическую функцию связано с разделением самого государства (как машины управления) на политическую и административную машины. Первую граждане контролируют через свои политические объединения и участвуя в выборах. Вторую - непосредственно, через запросы, подачи в суд (за неработоспособность, например), да - пикеты, и да - демонстрации, и через гражданские советы при административных органах.


    >
    > Усвідомити здобутки та виділити уроки майдану ;
    > Проаналізувати діяльність нової влади ;
    > Дати громадську оцінку ситуації в країні ;
    > Сформулювати завдання суспільної консолідації ;


    Предлагаю замену.

    Важнейшим результатом Президентских слушаний должна стать программа установления доверия между властью и народом. Эта программа должна включать в себя анализ деятельности власти и состояния общества и наметить возможные способы, какими доверие и кооперация станут впоследствии нормой гражданской и политической жизни страны.

    >
    > Президентські слухання як постійно діючий механізм громадських консультацій покликані здійснювати оцінку діяльності органів державної влади і місцевого самоврядування та сприяти підготовці та оприлюдненню інститутами громадянського суспільства Національних доповідей зі стратегічно важливих питань розвитку держави.

    Предлагаю открыть и второй канал, власть->народ. "Президентские слушания призваны также стать одним из способов, которым органы государственной власти доносят до общественности планы реформ и государственного строительства и где эти планы подвергаются гражданскому анализу и оценке.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2005.11.20 | Land

      Re: Заметки на полях и поправки

      Хо-кей, передам предложение по цепочке остальным членам групы.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2005.11.21 | Land

        о чем вообще речь:

        Есть такое тяжелое заболевание: специалит.

        Симптомы:
        1. Склонность всех, кроме себя считать детьми неразумными. неспособными разобраться в теме.
        2. Способность в поте лица работать долгими годами, переворачивать сотни тонн словесной руды и при этом не выдать никакого реального результата.
        3. Уникальный талант говорить долго, убедительно, методологически выверено и при этм ни слова по существу дела.
        4. Замечательный навык потратить любую сумму, выделенную на исследование, едва к нему приступив.
        5...
        6...
        Добавьте сами.

        Наши академические заведения поражены специалитом, как наши роддома синегнойной палочкой. Они превратились в мясорубки по перемалыванию бюджетных денег в космическую пыль. Последствия для страны столь же катастофичны, если не больше.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2005.11.24 | Land

          Re: о чем вообще речь:

          А дженералистов, способных оценивать проблему с разных сторон и таким образом находить решение гармонизирующее, а не обостряющее - шаром покати, днем с огнем не найдешь, пустым пуста коробочка, (и т.д.)
          згорнути/розгорнути гілку відповідей


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".