МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Прошу всіх і насамперед Петра Тарасевича прокоментувати

12/09/2005 | Михайло Свистович
РОЗПОРЯДЖЕННЯ

Про затвердження Положення про раду з питань залучення іноземних інвестицій при облдержадміністрації та її складу

Відповідно до Указу Президента України від 11.07.97 № 323/97 „Про Консультативну раду з питань іноземних інвестицій в Україні” (із наступними змінами), постанови Кабінету Міністрів України від 28.03.2002 № 382 „Про затвердження Типового положення про раду з питань залучення іноземних інвестицій при Раді Міністрів Автономної Республіки Крим, обласній, Київській та Севастопольській міській державній адміністрації”, Закону України „Про місцеві державні адміністрації (із наступними змінами):

1. Затвердити Положення про раду з питань залучення іноземних інвестицій при облдержадміністрації (далі – рада) згідно з додатком 1.

2. Затвердити новий склад ради згідно з додатком 2.


Додаток 1

П О Л О Ж Е Н Н Я
про раду з питань залучення іноземних інвестицій при облдержадміністрації

1. Рада з питань залучення іноземних інвестицій при облдержадміністрації (далі - рада) є постійно діючим консультативно-дорадчим органом, який утворюється з метою забезпечення ефективності державної політики з питань залучення іноземних інвестицій в економіку області, використання сучасного світового економічного досвіду та прискорення інтеграції України в систему міжнародних господарських зв’язків, налагодження співпраці органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в забезпеченні умов для діяльності іноземних інвесторів, розв’язання проблем, що виникають у їх роботі.

2. Рада у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, розпорядженнями голови облдержадміністрації, а також цим Положенням.

3. Основними завданнями ради є:

сприяння реалізації основних засад державної політики щодо залучення та ефективного використання іноземних інвестицій в економіці області;
створення сприятливих умов для діяльності іноземних інвесторів, надання консультацій райдержадміністраціям, міськвиконкомам (міст обласного значення) та підприємствам області щодо можливостей залучення іноземних інвестицій, розв’язання проблем, що стримують процес інвестування;

запобігання виникненню спорів між інвесторами та місцевими органами виконавчої влади і органами місцевого самоврядування області, визначення шляхів позасудового врегулювання таких спорів;

внесення в установленому порядку Президентові України, Кабінетові Міністрів України, центральним органам виконавчої влади і органам місцевого самоврядування області пропозицій щодо поліпшення інвестиційного клімату в області та умов діяльності інвесторів;

участь у формуванні привабливого іміджу області та України серед потенційних іноземних інвесторів.

4. Рада відповідно до покладених на неї завдань має право:

одержувати в установленому порядку від органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування, головних управлінь, управлінь, відділів та інших структурних підрозділів облдержадміністрації інформацію та матеріали, необхідні для її діяльності;

залучати до роботи працівників головних управлінь, управлінь, відділів та інших структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій, міськвиконкомів (міст обласного значення), керівників підприємств, установ та організацій області (за погодженням з їх керівниками) та окремих підприємців, незалежних експертів, провідних учених та фахівців - практиків;

утворювати постійні та тимчасові робочі групи, а також секретаріат, який діє на підставі відповідного положення, яке затверджує голова ради;

заслуховувати на своїх засіданнях представників райдержадміністрацій та міськвиконкомів (міст обласного значення), підприємств, установ і організацій області з питань, що належить до компетенції ради;

організовувати проведення конференцій, семінарів, бізнес-форумів, симпозіумів, нарад тощо.

5. Рада під час виконання покладених на неї завдань взаємодіє з органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, а також з Консультативною радою з питань іноземних інвестицій в Україні при Президентові України та її робочими групами, українськими та іноземними підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та громадянами.

6. Керівництво роботою ради здійснює її голова, який є головою облдержадміністрації за посадою.

Персональний склад ради та положення про неї затверджує голова облдержадміністрації.

6.1. До складу ради також можуть залучатися іноземні особи - керівники (за їх згодою) визнаних авторитетних міжнародних компаній, інвестиційних банків, консультативних фірм, асоціацій та об'єднань інвесторів і підприємців, що відповідають таким критеріям:

вкладення значного обсягу інвестицій в об'єкти інвестиційної діяльності пріоритетних галузей економіки області чи внесення обґрунтованих пропозицій щодо їх вкладення;

багаторічний досвід роботи у відповідних галузях економіки, знаходження серед десяти компаній які мають найбільший обсяг прямих інвестицій у економіку Київської області та широку обізнаність у проблемних питаннях діяльності інвесторів у зазначених галузях;

представництво широких кіл іноземних інвесторів, що активно здійснюють інвестиційну діяльність в Україні, і є такими, що планують значний обсяг інвестицій у економіку області.

При формуванні частини персонального складу ради з числа іноземців враховуються пропозиції відповідних органів, установ та організацій області, дипломатичних представництв України за кордоном та міжнародних організацій.

7. Формою роботи ради є засідання, які скликаються у разі потреби, але не рідше ніж раз на квартал.

Засідання ради є правочинним, якщо на ньому присутні не менш 1/2 її складу.

8. Рішення ради оформляються протоколами, які підписує голова ради, а у разі його відсутності або за його дорученням - заступник голови ради.

Рішення ради вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більшість присутніх на засіданні членів ради. У разі рівного розподілу голосів, вирішальним є голос головуючого на засіданні.

9. Рішення ради, прийняті в межах її компетенції, мають рекомендаційний характер.

10. Організаційне, матеріально-технічне та фінансове забезпечення діяльності ради здійснює облдержадміністрація.

11. Члени ради працюють на громадських засадах.


Додаток 2

С К Л А Д
ради з питань залучення іноземних інвестицій при облдержадміністрації

голова обласної державної адміністрації, голова ради

заступник голови облдержадміністрації, заступник голови ради

начальник відділу іноземних інвестицій і моніторингу функціонування СЕЗ головного управління економіки та зовнішніх економічних зв’язків облдержадміністрації, секретар ради

директор проектного інституту “Х”, доктор архітектури, член Української академії архітектури, професор (за згодою)

позаштатний радник голови облдержадміністрації, експерт з питань бюджету, асоціація міст України та громад (за згодою)

директор Інституту реформ, кандидат економічних наук (за згодою)

директор науково-дослідного та проектного Інституту землеустрою (за згодою)

заступник голови обласної державної адміністрації

керівник апарату обласної державної адміністрації

голова представництва державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва в області

голова обласної ради (за згодою)

перший заступник голови обласної державної адміністрації

голова державної податкової адміністрації в області

голова бюджетної комісії міськради м. Х (за згодою)

начальник управління містобудування та архітектури облдержадміністрації

позаштатний радник голови обласної держадміністрації (за згодою)

заступник голови обласної державної адміністрації

Відповіді

  • 2005.12.10 | Karamello

    Хоть я и не Тарасевич, но к инвестициям неравнодушен

    Типичный совковый документ о создании типичной совкового "совещательного органа" с характерными признаками импотенции от рождения.

    Первое и самое главное. Документ производит впечатление бумажки, которой нужно отчитаться - в данном случае за "способствование иностранным инвестициям". Пардон, но почему именно иностранным? Пардон, а отечественным - что - фигу с маком? Или считается, что инвестиции отечественные какие-то прокаженные, что ли?

    Я бы понял решение о создании совета по способствованию инвестициям - в том числе и иностранным.

    Второе - как типичный совковый декларативный документ, это положение не описывает как именно совет работает, кто заинтересован в его работе, как именно он финансируется ( у всякого финансирования есть статьи откуда берутся деньги и определенный объем - на год, или месяц). Не определены рамки работы совета и его deliverables - то есть что _конкретно_, когда конкретно и в какой форме конкретно будет произведено этим советом. Размахивания руками вроде "в установленном порядке вносить" - не считается, как и "финансируется облгосадминистрацией".

    Короче, каша в голове у создателей документа пролилась на бумагу.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2005.12.10 | Михайло Свистович

      Re: Хоть я и не Тарасевич, но к инвестициям неравнодушен

      Karamello пише:
      >
      > Первое и самое главное. Документ производит впечатление бумажки, которой нужно отчитаться - в данном случае за "способствование иностранным инвестициям". Пардон, но почему именно иностранным? Пардон, а отечественным - что - фигу с маком? Или считается, что инвестиции отечественные какие-то прокаженные, что ли?

      А може для вітчизняних інвестицій там є щось окреме?

      >
      > Второе - как типичный совковый декларативный документ, это положение не описывает как именно совет работает, кто заинтересован в его работе, как именно он финансируется

      на громадських засадах (тобто не фінансується)
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2005.12.10 | Karamello

        Re: Хоть я и не Тарасевич, но к инвестициям неравнодушен

        Михайло Свистович пише:
        > Karamello пише:
        > >
        > > Второе - как типичный совковый декларативный документ, это положение не описывает как именно совет работает, кто заинтересован в его работе, как именно он финансируется
        >
        > на громадських засадах (тобто не фінансується)



        10. Організаційне, матеріально-технічне та фінансове забезпечення діяльності ради здійснює облдержадміністрація.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2005.12.10 | Михайло Свистович

          Re: Хоть я и не Тарасевич, но к инвестициям неравнодушен

          Karamello пише:
          >
          > 10. Організаційне, матеріально-технічне та фінансове забезпечення діяльності ради здійснює облдержадміністрація.

          Ну там ручки видає, папір, машини для виїзду на місце
  • 2005.12.10 | Сергій Кабуд

    стиль Юща- жодного дня без нової комісії(-)

  • 2005.12.10 | Петр Тарасевич

    Re: Прошу всіх і насамперед Петра Тарасевича прокоментувати

    Як будь-який наш державний документ, цей іритує мене своєю довжиною і неконкретністю. Але! Але він дає певний мандат для обласної влади, яка таки бажає залучити іноземні інвестиції, щось у цьому напрямку робити. І це добре. Якщо є ентузіаст(и), то із цим документом, вони можуть пробувати чогось досягти.

    Чи став би я переписувати цей документ? Я навіть не знаю. Можливо, я додав би до нього щось на зразок а) примірних напрямків діяльності та б) кілька десятків конкретних прикладів, коли хтось у нас, у Росії, у Польщі, тощо, пробував із сторони держави щось робити в тому напрямку із аналізом, що з того вийшло і чому. А потім ще із десяток прикладів із життя Ірландії, Сингапуру, Китаю та, скажімо, Бразилії. Із таким же аналізом. Із такими додатками документ би перетворився б, звичайно, на менш державницький і більш навчальний, але та комісія мала хоча б якусь відправну точку що можна зробити, крім засідань. Створити такі додатки досить просто і не займе багато часу (але буде дорого, як все, про що я говорю). Для цього знову ж центральній комісії із іноземних інвестицій треба подзвонити до McKinsey, BCG, Goldman Sachs, JP Morgan та й найняти на два місяці ту з цих фірм, яка дасть найкращу пропозицію по створенню цих додатків. Два місяці у полі фірм такого ріня будуть коштувати близько 0.5 млн доларів, але а) для центрального бюджету це не повинно бути занадто дорого, б) завжди є міжнародні організації із розвитку, які дуже люблять такі напрямки діяльності, і мають на них власні бюджети і 3) завжди є S&P500 компанії, які добралися до України, і півмільйона для яких є просто горішки (тільки треба розмовляти із штаб-квартирами, а не українськими чи, хе-хе, російськими представництвами.

    Мабуть, в тему буде також знову нагадати, чому в Україну не йдуть інвестиції.

    Невеличка преамбула. Іноземні інвестори поділяються на 3 категорії:
    а) інституціональні, тобто конкретні компанії, які мають власні проекти і власні гроші (наприклад, компанія хоче побудувати в нас завод)
    б) інвестиційні банки, тобто спеціалізовані фінансові підприємства із дуже великими грошима. Через розміри їх фондів вони просто не можуть займатися нічим, що вимірується менше ніж ста мільйонами зелених. В них немає власних проектів, і їх робота полягає на фінансуванні проектів інших. В Україні такі масштаби - це рівень або загальнодержавних проектів (автобани), або регіональних (міст) або флагманів індустрії (переоснащення газозберігаючим обладнанням підприємств Ахметова).
    в) венчурні фонди, тобто спеціалізовані фінансові підприємства, які вміють працювати із дуже високим бізнес-ризиком. Вони також не мають власних проектів і підтримують проекти інших. Як правило розмір їх інвестицій - від одного до десятка мільйонів. Через таку специфіку фонди працюють майже виключно із приватними підриємствами середнього розміру (ресторан) або індивідуальними підприємцями із блискучими ідеями (е-е, щось я не можу пригадати хоча б одне українське прізвище).

    Як бачите, універсальних рішень для покращання інвестиційного клімату просто не може існувати - потреби кожного типу інвестора лежать у зовсім різних сферах. Звичайно, це означає, що потрібно одночасно думати про умови, в яких працює кожен із них. Кожен тип принципово важливий для розвитку країни.

    Так сталося, що я зараз знаходжуся на боці інвестора третього типу, венчурного фонду. Тому я трошки більше знаю про їхні потреби.

    Перш за все, usual suspects - як хабарництво, юридичний клімат, тощо - не є головними проблемами для венчурних фондів. По-перше, в наших умовах можна працювати без хабарів, треба просто перестати їх давати. Відчуваю, що у цьому місці народ завиє, але повторюю: ВСІ іноземні венчурні фонди підтримують тільки абсолютно "білі" та прозорі підприємства (і при цьому не скаржаться на недосталь проектів). По-друге, для середнього бізнесу важливе не стільки ЯКІ правила гри в країні, скільки ЇХ стабільність та ПЕРЕДБАЧУВАНІСТЬ їх змін (тому інвестори так дружно зраділи, коли ЮВТ пішла, і прийшов передбачуваний Є).

    Головні проблеми ж двох типів: 1) відсутність хороших підприємців та 2) відсутність нормальних умов для "виходу".

    Відсутність хороших підприємців.
    Україна славна тим, що практично кожний може с ходу згенерувати 1-2 непоганих бізнес ідеї. Це всі визнають, і повірте, цим наш народ дуже відрізняється від багатьох і багатьох інших. Але... елементарних знань не має. Ну-мо, скажіть, скільки людей на нашому продвинутому формі знають, що таке венчурне інвестування? Або зможуть сказати, чи IRR у 50% - це добре чи погано? Дуже мало людей, які можуть чітко формулювати свої думки. Надзвичайно мало людей, які здатні поставити себе на місце інвестора і подумати, як побудувати бізнес, щоб обом було вигідно. Масово гуляють забобони на зразок "вони в мене потім квартиру заберуть", "вони вкрадуть мою ідею", "я придумав, а вони хочуть аж 70% від підприємства! Краще вже хай воно згниє!", тощо.

    Як цьому зарадити? В улюбленому стилі міжнародних організацій з розвитку - навчанням населення. Тільки не треба чекати, що люди прийдуть до тебе. Не прийдуть - або не знатимуть, або задалеко, або просто лячно. Треба приходити до підприємців. Проводити 30-хвилинні семинари у місцях скупчення лотків, у наукових установах, на підприємствах, при податкових в момент, коли туди йде поток, і т.д. Конче потрібно організувати факультатив у вузах (бо в нас всі отримуюють вищу освіту). Нарешті, створити "майстерню по написанню бізнес-планів" (тільки безкоштовну!). До речі, не все требо робити державі. Я, наприклад, із задоволенням пішов би до НДІ та медвузів із лекцією - справа не в моїй особистості, просто це вигідно для мого бізнесу. Великі фонди навіть створюють окремі підрозділи або бесприбуткові дочірні фонди, які б займалися тільки цим. Та ж Делта Приватні Партнери у Москві створила, а про Україну аж облизується (але потрібні місцеві ентузіасти, а де їх візмеш?). Знову ж, є безліч міжнародних організацій із розвитку, яким так і кортить нас повчити та дати нам пораду, але про них ніхто не знає і їх ніхто не рекомендує. А уявіть собі, подаєш папери на реєстрацію свого МП, а тобі - брошурку, де взяти гроші, куди дзвонити, хто напише тобі бізнес-план і т.п.

    Відсутність шляхів "виходу"
    Це досить специфічна проблема саме для венчурних капіталістів. Вони, як відомо, за надані гроші та поміч беруть собі долю і вашому бізнесі. Проходить кілька років, ваш бізнес став на ноги, значно збільшилася його цінність. І от тут, капіталіст хоче конвертувати свою долю у готівку, тобто вийти із підприєства. Це й називається виходом. В США для виходу потрібно всього-навсього викинути акції на біржу. В Росії для виходу треба знайти черговий підрозділ Газпрому - вони скуповують геть усе, і долю венчурного капіталіста у стабільному прибутковому бізнесу куплять тим більше. Універсальний спосіб - продати бізнес взагалі (тобто "вийти" не тільки капіталістові, але й підприємцю). А чому б ні? Ти зробив хорошу ідею, за 2-3 роки побудував на її основі хороше підприємство, навіщо далі займатися його менеджментом - і простіше, і приємніше перетворити все це на живий мільйон-два. І почати будувати щось нове.

    В Україні все набагато складніше. Ринок цінних паперів жалюгідний. Шалених дурних грошей, типу Газпрому, не крутиться. Кожний перший підприємець просто жахається ідеї продажу свого "дитяті" комусь іншому. Як же венчурному капіталісту "вийти"? Сучасні способи - management buy-out (навіть не хочу пояснювати, що воно таке) та convertible equity (знаву ж перверсія якась, та й годі) - створюють негативні стимули для підприємця, тому від них нашій країні треба позбутися якомого скоріше.

    Що робити? Знову ж, моєї фантазії вистачає тільки на одне - навчання та освіта. Якось треба пояснити людям, що набагато вигідніше кожні кілька років відкладати у банк по кілька мільйонів, ніж сидіти все життя в одній компанії, навіть у високоприбутковій.

    Потреби інвесторів інших типів, звичайно інші. На полі, де грають інвестиційні банки, наприклад, все більш менш непогано із якістю менеджерів. Для інституціональних інвесторів не існує питання про "вихід".

    Надіюся, все це якось відповідає на Ваше запитання. Якщо ні, то 1) можемо претнутися в місті та поговорити, 2) поговорити по телефону (в обох випадках Андрій знає, як мене знайти) або 3) продовжити тут (але тоді в нашому спілкуванні можливі провали - я багато подорожую).
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2005.12.10 | Забойщик

      Пане Петро !

      набагато вигідніше кожні кілька років відкладати у банк по кілька мільйонів, ніж сидіти все життя в одній компанії, навіть у високоприбутковій.

      -------Этот очень важный тезис ИМ нужно отдельно и очень подробно разъяснить. Постоянно сталкиваюсь с тем, что большинство практикующих бизнесменов НЕ понимают важности и перспективности накопления. А для администраторов - это тайна за семью печатями.
    • 2005.12.10 | Михайло Свистович

      Re: Прошу всіх і насамперед Петра Тарасевича прокоментувати

      Петр Тарасевич пише:
      >
      > 1) можемо претнутися в місті та поговорити, 2) поговорити по телефону

      Скиньте мені, будь ласка, Ваш телефон на svystovychQmaidan.org.ua

      Q - це собачка
    • 2005.12.10 | Боровик

      Re: Прошу всіх і насамперед Петра Тарасевича прокоментувати

      Дужеи цікаво. А можна поговорити, точні ше послухати, в розширеному складі?
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2005.12.10 | Михайло Свистович

        Re: Прошу всіх і насамперед Петра Тарасевича прокоментувати

        Боровик пише:
        > Дужеи цікаво. А можна поговорити, точні ше послухати, в розширеному складі?

        Якщо пан Петро не проти, то ми приїдемо до тебе ;)
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2005.12.10 | Петр Тарасевич

          Я не заперечую(-)

        • 2005.12.11 | Боровик

          Re: Прошу всіх і насамперед Петра Тарасевича прокоментувати

          Дуже добре, але я зараз в короткому вiдрядженнi до Москви.
          Повернусь в Киiв в понедiлок.

          Михайло Свистович пише:
          > Боровик пише:
          > > Дужеи цікаво. А можна поговорити, точні ше послухати, в розширеному складі?
          >
          > Якщо пан Петро не проти, то ми приїдемо до тебе ;)
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2005.12.12 | Михайло Свистович

            Re: Прошу всіх і насамперед Петра Тарасевича прокоментувати

            Боровик пише:
            > Дуже добре, але я зараз в короткому вiдрядженнi до Москви.
            > Повернусь в Киiв в понедiлок.

            Я раніше також не буду готовий


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".