МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Сканування заяв громадян у РВВС (непідконтрольне міліції)

12/11/2005 | GO
Пропонується ось така технологія захисту прав громадян.

Сканування заяв громадян у РВВС (непідконтрольне міліції).

Метод такий.
У кожному РВВС встановлюється сканер і закритий комп"ютер у місці, що доступне для кожного відвідувача (до вертушки).
Сканер має одну велику кнопку "прийняти заяву" (кнопка сканувати)

Паралельно заявник подає заяву до чергового по РВВС.
Якщо заява прийнята, то з вхідним номером вона кладеться у сканер і заявник натискає кнопку сканувати.
Якщо заява не прийнята, то без вхідного номеру вона кладеться у сканер і заявник натискає кнопку сканувати.
Якщо у комп"ютері більше заяв ніж у чергового, то у чергового повинні виникати проблеми.

Сканована заява поступає до комп"ютера і записується на диск. (програма для такої операції не є складною). Витерти заяву з комп"ютера не має повноважень ніхто з працівників РВВС.

Кожен день відповідальний працівник органу контролю над міліцією записує нові заяви на диск і везе до свого сейфу.
Крім того працівник звіряє номери заяв в комп"ютері і у чергового.
Разом вони підписують "акт відповідності", або невідповідності.

Орган контролю над міліцією може бути різний - "адвокатський", громадський, парламентський. Краще громадський або парламентський.
Можливо сейф с дисками можна встановити райноиих у представцицтвах уповноваженного з прав людини.

Таємниці у заяві не має, тому копія її може зберігатись у незалежній від міліції структурі.

Над комп"ютером висить номер телефону, куди звертатись, якщо сканер не працює. Туди ж звертатись, якщо черговий не прийняв заяву.
Там же висить величезний щит із правилами користуванням системою.
Для надійності можна мати по дві такі ситемі у одному РВВС на випадок несправності.

Непрацювання комп"ютера зі сканером повинна вважатись серйозною провиною керівника РВВС.

Вартість системи сканування приблезно 1000 доларів за сканер+комп"ютер. Ще потрібні витрати на людину, яка буде їздити і копіювати заяви на диски і відвозити у офіс до сейфу.

Витарти не великі, а ефект буде шалений.

Схожі системи можна встановити у судах і прокуратурі.

І обов"язково такі системи встановити у СІЗО і місцях позбавлення волі.

Відповіді

  • 2005.12.11 | Koala

    Re: Погано.


    >Якщо заява прийнята, то з вхідним номером вона кладеться у сканер і заявник натискає кнопку сканувати.
    >Якщо заява не прийнята, то без вхідного номеру вона кладеться у сканер і заявник натискає кнопку сканувати.
    >Якщо у комп"ютері більше заяв ніж у чергового, то у чергового повинні виникати проблеми.
    Але проглядається одразу метод зловживання: приходжу з заявою, нікому не показую, сканую. Після чого влаштовую скандал, що черговий поганий і т.п. І все - з метою допомогти якомусь троюрідному братові стати начвідділку.

    >Кожен день відповідальний працівник органу контролю над міліцією записує нові заяви на диск і везе до свого сейфу.
    Для цього вже давно видумали інтернет. Навіщо їздити, якщо можна по проводах передати.

    >Таємниці у заяві не має, тому копія її може зберігатись у незалежній від міліції структурі.
    Особливо, коли в заяві мова йде про згвалтування. Чи про викрадення людини з погрозою вбити, якщо буде повідомлена міліція. Заяви є відкритими тільки за згодою заявника, і це очевидно.

    >Вартість системи сканування приблезно 1000 доларів за сканер+комп"ютер. Ще потрібні витрати на людину, яка буде їздити і копіювати заяви на диски і відвозити у офіс до сейфу.
    Про людину я вже сказав. Але: 2 пристрої на райвідділок, амортизаційний термін 5 років, з огляду на підвищений ризик - 3 роки (затриманий хуліган розторощить або ще щось), місце під пристрій і щити, меблі -> сумарні витрати сягатимуть $2000 дол. на пристрій на 3 роки, тобто $1300=6500грн. на рік на відділок. Плюс по спеціалісту-ремонтнику на кілька відділків. Плюс центральні бази, знову витрати. Виходить не так вже й мало - кілька мільйонів тільки на прийом заяв.

    >Непрацювання комп"ютера зі сканером повинна вважатись серйозною провиною керівника РВВС.
    Чудово. Він скаже: в нас зламався, викликали ремонтника, а поки чекали - не працював. А ламатиметься стільки, скільки треба буде, бо наркоманів, які згодяться "обміняти" строк за зберігання наркотиків на хуліганство - скільки завгодно. А на місці ремонтник сидіти не може, бо влізе в програму й чогось змінить за вимогою начальника.

    Пропоную альтернативу: створюється окрема служба чергових. Двічі на добу чергових розвозять/забирають з постів. Чергові прямо не підкоряються місцевим начальникам і звітують безпосередньо начальникам на рівень вище. Витрати значно нижчі - близько 100-200 грн. в місяць на транспорт на чергового (в найгіршому разі), це дає 1200-2400 грн. на рік. Автомобілі в міліції є. Нових людей наймати не треба.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2005.12.11 | Михайло Свистович

      Re: Погано.

      Koala пише:
      >
      > Але проглядається одразу метод зловживання: приходжу з заявою, нікому не показую, сканую. Після чого влаштовую скандал, що черговий поганий і т.п. І все - з метою допомогти якомусь троюрідному братові стати начвідділку.

      Слушно. Але якщо взяти до увагу саму ідею й відвести до пуття.

      >
      > >Кожен день відповідальний працівник органу контролю над міліцією записує нові заяви на диск і везе до свого сейфу.
      > Для цього вже давно видумали інтернет. Навіщо їздити, якщо можна по проводах передати.

      >
      > >Таємниці у заяві не має, тому копія її може зберігатись у незалежній від міліції структурі.
      > Особливо, коли в заяві мова йде про згвалтування. Чи про викрадення людини з погрозою вбити, якщо буде повідомлена міліція. Заяви є відкритими тільки за згодою заявника, і це очевидно.

      То можна зробити так:
      Обирається якась контролююча організація, наприклад, Українська гельсінська спілка, який видається на моніторинг процесу прийняття заяв держфінансування. А в інтернеті встановлюється програмка, яка відправляє заяви на обидві адреси (або на кілька - райвідділ, міськ чи облуправління, міністрество, УГС). Щоденно проходить звірка за кількістю.

      >
      > Пропоную альтернативу: створюється окрема служба чергових. Двічі на добу чергових розвозять/забирають з постів. Чергові прямо не підкоряються місцевим начальникам і звітують безпосередньо начальникам на рівень вище.

      Теж хороша пропозиція. Я б іще допустив громадськість до цього контролю.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2005.12.11 | ГРАД

        Re: Погано.

        Михайло Свистович пише:
        > Koala пише:
        > > >Кожен день відповідальний працівник органу контролю над міліцією записує нові заяви на диск і везе до свого сейфу.
        > > Для цього вже давно видумали інтернет. Навіщо їздити, якщо можна по проводах передати.
        Дуже правильне рішення!
        > > Пропоную альтернативу: створюється окрема служба чергових. Двічі на добу чергових розвозять/забирають з постів. Чергові прямо не підкоряються місцевим начальникам і звітують безпосередньо начальникам на рівень вище.
        Чергування на громадських засадах досить проблематично. А от якщо у кожному підрозділі МВС,( і не тільки МВс, а і у інших держструктурах)що працюють із громадянами, забезпечити роз"яснювальні стенди із контактними телефонами та ін.зв"язком активістів, куди можна звертатись - із подальшим переданням до громадських організацій, наприклад,до тієї ж Гельсінської спілки.
        Але,насамперед, якнайширше оприлюднення інформації про конкретні результати таких звернень.
        > Теж хороша пропозиція. Я б іще допустив громадськість до цього контролю.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2005.12.12 | Михайло Свистович

          Re: Погано.

          ГРАД пише:
          >
          > Чергування на громадських засадах досить проблематично.

          Для міліції чи для громадських активістів? Якщо для міліції - то не бачу проблем. Якщо для громадських активістів - то це їх проблеми. Хай дозволять таке чергування, а чергувати активісти будуть тоді, коли зможуть. Хіба це щось погіршує?
      • 2005.12.11 | Koala

        Re: Погано.

        Михайло Свистович пише:
        > То можна зробити так:
        > Обирається якась контролююча організація, наприклад, Українська гельсінська спілка, який видається на моніторинг процесу прийняття заяв держфінансування. А в інтернеті встановлюється програмка, яка відправляє заяви на обидві адреси (або на кілька - райвідділ, міськ чи облуправління, міністрество, УГС). Щоденно проходить звірка за кількістю.
        А чому саме УГС? А підписи про нерозголошення вони ставити будуть? Без цього я незгідний. А з цим - УГС перетвориться на державний орган, в якому працюватимуть такі самі екс-міліціонери-хабарники, бо з'явиться зацікавленість в захоплені організації. Всі гарантії безпеки громадських організацій з боку дуржави в тому, що вони користуються рівними правами, і немає сенсу захоплювати назву - люди, які хочуть працювати, перейдуть в іншу, немає проблем. В нас вже є профспілки, які борються лише за інтереси керівників щодо власності цих профспілок і партії, в які повалили всі бандюги після унеможливлення входу до парламенту поза партією. Вам ще й УГС розвалити хочеться?

        > > Пропоную альтернативу: створюється окрема служба чергових. Двічі на добу чергових розвозять/забирають з постів. Чергові прямо не підкоряються місцевим начальникам і звітують безпосередньо начальникам на рівень вище.
        > Теж хороша пропозиція. Я б іще допустив громадськість до цього контролю.
        Знову ж таки - міліція - це міліція. Всім поспіль про свої проблеми розповідати не можна, тому громадський вплив треба звузити (перепрошую: на сучасний момент - розширити) до стенду з великим номером телефону довіри(працюючим) - або кількома, ще й громадськими - і роз'ясненням, що саме має робити міліція для заявника.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2005.12.12 | Михайло Свистович

          Re: Погано.

          Koala пише:
          >
          > А чому саме УГС?

          А Тому що читати уважно треба, а не прискіпуватися до слів. Там написано "наприклад".

          >
          > А підписи про нерозголошення вони ставити будуть?

          Будуть.

          >
          > УГС перетвориться на державний орган, в якому працюватимуть такі самі екс-міліціонери-хабарники, бо з'явиться зацікавленість в захоплені організації.

          Якщо організація не захоче - ніхто її не захопить. І взагалі є такі речі як тендери, і організації можна міняти час від часу. А ще є така річ як роками нароблена репутація, яка дорожча за хабарі.

          >
          > Вам ще й УГС розвалити хочеться?

          Ні, мені не хочеться читати демагогії.

          >
          > Знову ж таки - міліція - це міліція. Всім поспіль про свої проблеми розповідати не можна, тому громадський вплив треба звузити (перепрошую: на сучасний момент - розширити) до стенду з великим номером телефону довіри(працюючим) - або кількома, ще й громадськими - і роз'ясненням, що саме має робити міліція для заявника.

          Є такі стенди. Толку з них.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2005.12.12 | GO

            Хто вміє донести цю ідею до "Карпачової" ?

            Хто вміє донести цю ідею до "Карпачової" (до її органу) або до якоїсь громадської організації? ?
            Потрібно отримати хоч який попередній відгук.
    • 2005.12.11 | GO

      Контроль парламентський, або уповноваженого з прав людини

      > >Якщо у комп"ютері більше заяв ніж у чергового, то у чергового повинні виникати проблеми.
      > Але проглядається одразу метод зловживання: приходжу з заявою, нікому не показую, сканую. Після чого влаштовую скандал, що черговий поганий і т.п. І все - з метою допомогти якомусь троюрідному братові стати начвідділку.

      Це будуть явно виключення. Для чого людині скандалити, якщо в неї люб"язно приймуть заяву.
      Ваша ідея з черговими дочить цікава. Але зважте, що потрібне цілодобове чергування.

      >
      > >Кожен день відповідальний працівник органу контролю над міліцією записує нові заяви на диск і везе до свого сейфу.
      > Для цього вже давно видумали інтернет. Навіщо їздити, якщо можна по проводах передати.
      >
      Тому що потрібно підписати протокол про кількість заяв у комп"ютері і у чергового.

      > >Таємниці у заяві не має, тому копія її може зберігатись у незалежній від міліції структурі.
      > Особливо, коли в заяві мова йде про згвалтування. Чи про викрадення людини з погрозою вбити, якщо буде повідомлена міліція. Заяви є відкритими тільки за згодою заявника, і це очевидно.
      >
      Звичайно. Але людині часто важливіше щоб заяву прийняли ніж щоб вона була у таємниці. Крім того можна зробити так, що уповноважений або черговий не бачать текст заяви, а тільки реквізити.

      >Виходить не так вже й мало - кілька мільйонів тільки на прийом заяв.
      >
      Так, це деякі витрати. Але вони повинні зробити маленьку революцію у РВВС, бо неприйом заяв, то дуже серйозна проблема.

      > Пропоную альтернативу: створюється окрема служба чергових. Двічі на добу чергових розвозять/забирають з постів. Чергові прямо не підкоряються місцевим начальникам і звітують безпосередньо начальникам на рівень вище. Витрати значно нижчі - близько 100-200 грн. в місяць на транспорт на чергового (в найгіршому разі), це дає 1200-2400 грн. на рік. Автомобілі в міліції є. Нових людей наймати не треба.

      Ідея хороша, але це не повинні бути міліціонери. Найкраще це зробити під патронатом уповноваженого з прав людини, або під парламентським контролем.

      Буде привід створити районні віддлки уповноваженого з прав людини !
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2005.12.11 | ГРАД

        Re: Контроль парламентський, або уповноваженого з прав людини

        Мабуть, це найбільш вдала ідея!
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2005.12.11 | GO

          Перевірити ідею доручається Виконкому Майдану (ВМ)

          Перевірити ідею доручається Виконкому Майдану (ВМ)

          Це частково жарт, бо ні ВМ немає, ні повноважень давати йому такі завдання у мене немає.

          Але, Якщо би був ВМ, то потрібно з даною ідеєю ВМу піти до уповноваженого з прав людини (я розумію, що Карпачова трохи не туди "зайшла" недавно, але структура уповноваженого є), або у парламентський комітет "за контролем за правоохоронними органими."

          Так і сказати - я представник Виконкому Майдану, у мене є ось така пропозиція - прошу розглянути і дати відповідь. Відповідь буде опублікована на сайті.
  • 2005.12.11 | Михайло Свистович

    Як на мене, чудова пропозиція. А що скажуть юристи, і які можуть

    бути відмовки у мєнтів? Окрім технічної та матеріальної складності, поганого фінансування тощо.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2005.12.11 | GO

      Думка міліції тут не має значення. Фінансування не через МВС (-)

  • 2005.12.12 | afterstep

    КГ/АМ

    Ніхто не заважає вам зареєструвати заяву або отримати письмову відмову. Також, існують контролюючі органи - з їхньою допомогою можна відразу "пов'язати" винуватця. Також, існують рекомендовані листи, і відмітка про доставку поштою є достатнім доказом.
    І будь-який "додатковий ступінь вільності" тільки розхитує систему, додаючи бардаку (або збільшуючи ентропію) та, відповідно, можливостей для зловживань
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2005.12.12 | GO

      РЖУНИМАГУ - Ви працівник міліції, чи з Місяця приїхали?

      afterstep пише:
      > Ніхто не заважає вам зареєструвати заяву або отримати письмову відмову.

      РЖУНИМАГУ (Буду розмовляти з Вами вашою мовою)

      Повідомляю для невігласів у цьому питанні, що заяву зареєструвати дуже важко, і практично неможливо.

      Навіть якщо черговий бере заву, то вона як правило не зареєстрована.
      Заява від чергового на вході поступає до чергового лейтенанта, до якого вас обіцяють запростити, як тільки той звільниться. Це може бути година, п"ять годин, ніколи....

      Навіть коли ви потравляєте на прийом до "чергового лейтенанта", то він починає так повертати справу, що ви опиняєтесь під загрозою крімінального переслідування з різних мотивів.

      Фактично вам натякають на необхідність забрати заяву.

      Система сканування дозволить реєструвати ВСІ заяви, а потім з ними розбиратись
  • 2005.12.12 | Karamello

    Дорого и неправильно

    Подход неправильный, что у автора, что у Свистовича, который на это решил навесить еще и контролирующий орган, - ах, да, конечно - общественный.

    Всегда, когда руки тянутся что-нибудь проконтролировать - спросите себя, а кто будет контролировать контролирующих?

    Сканер - это, конечно, тоже смешно. Да он будет "неисправен" 90% времени.

    Нужно создавать такие условия, при которых отделение милиции _не может_ функционировать неправильно. Нужно видеть в том, что они не желают принимать заявления не личную испорченность сержантско-лейтенантского состава, а их личный интерес. Понять откуда он берется - значит наполовину его преодолеть.

    Наверное нужно было бы перестать оценивать работу милиции по отношению завершенные дела/поданные заявления. Это отношение можно повышать двумя путями - завершая дела (что затратно) и уменьшая количество поданных заявлений (что пока малозатратно). Я вот почему-то думаю, что уравнять затратность неприема заявления с затратностью практически расследования невозможно.

    Создавать условия, при которых нормальная работа становится менее затратной, чем ненормальная. Представим себе такой контроль общественности, при котором, например, начальник милиции выбирается местными жителями. Как шериф. Нахрена ему пилить под собой табуретку и не принимать заявления от своих избирателей? Да он разобьется, а сделает так, что его подчиненные будут бегать за жителями, узнавая, не надо ли им чего от милиции. В идеале, конечно.

    Это только один из способов сделать милицию более ответственной. Сканнеры и контролеры - путь советский. Даже совковый.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2005.12.12 | GO

      Яка ваша конкретна пропозиція щодо прийому заяв?


      > Наверное нужно было бы перестать оценивать работу милиции по отношению завершенные дела/поданные заявления.

      Так буде завжди, інакше який сенс міліції взагалі щось рослідувати?
      >
      > Создавать условия, при которых нормальная работа становится менее затратной, чем ненормальная. Представим себе такой контроль общественности, при котором, например, начальник милиции выбирается местными жителями. Как шериф. Нахрена ему пилить под собой табуретку и не принимать заявления от своих избирателей?

      Шерифу завжди краще не прийняти заяву, задуривши голову заявнику. Що зараз і робиться.

      > Это только один из способов сделать милицию более ответственной. Сканнеры и контролеры - путь советский. Даже совковый.

      Шлях сучасний, на базі інформаційних технологій. Сканер буде працювати, бо його робота не залежить від начальника РССВ.
    • 2005.12.16 | Михайло Свистович

      Re: Дорого и неправильно

      Karamello пише:
      > Подход неправильный, что у автора, что у Свистовича, который на это решил навесить еще и контролирующий орган, - ах, да, конечно - общественный.

      А чому Вас так хвилює можливість контролю з боку громадськості?

      >
      > Всегда, когда руки тянутся что-нибудь проконтролировать - спросите себя, а кто будет контролировать контролирующих?

      Ви пропонуєте ліквідувати всі контрольні органи? Бо хто ж буде контролювати контролерів? (с) Каремело

      >
      > Представим себе такой контроль общественности, при котором, например, начальник милиции выбирается местными жителями. Как шериф. Нахрена ему пилить под собой табуретку и не принимать заявления от своих избирателей? Да он разобьется, а сделает так, что его подчиненные будут бегать за жителями, узнавая, не надо ли им чего от милиции.

      Чомусь інші обрані народом чиновники ні за ким не бігають і так само намагаються уникнути реєстрації заяв.

      >
      > Это только один из способов сделать милицию более ответственной. Сканнеры и контролеры - путь советский. Даже совковый.

      Легше за все навішати ярлики, аніж самому запропонувати щось дієве.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".