МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Податкова концепція. (критикуйте)

12/31/2005 | Остап!
Податкова концепція.

Базовою є ідея оподаткування громадянина. (громадянські податки)
Україна стає майже вільною економічною територією.

1. Обов’язкове декларування майна, доходів і витрат всіма громадянами України кожного року. Вводиться нова форма Декларації доходів і сплати податків громадянина України.
2. Витрати людини не можуть бути більшими за її задекларовані статки + доходи.
Податкові органи можуть вимагати пояснення джерел витрат.
3. Під час подачі Першої декларації, джерело наявних активів кожного громадянина повинно бути заявлене, і при необхідності, пояснене.
4. Кожні нові активи громадянина повинні бути задекларовані, пояснені і податки сплачені. Таким чином, ніяке майно та гроші нікуди не пропадають і нізвідки не виникають без пояснення податковим органам.
5. Податкові органи оцінюють витрати громадян «порівняльним методом», при потребі звертаючись до експертів щодо вартості витрат громадянина.
6. Витрати, що зменшують податок громадянина, мають різну вагу, і обчислюються за допомогою вагових коєфіцієнтів, в залежності від соціальної значущості витарт громадянина. (кожна партія поже міняти коефіцієнти, після здобуття влади)
Наприклад: витрати на навчання-1.0, сплата особистого пенсійного рахунку -1.0, витрати на їжу, одежу (прожитковий мінімум)-1.0, комунальні витрати -1.0, витрати на транспорт на роботу -1.0, витрати на одну особисту машину -0.9, витрати на страхування здоровя -1.0, витрати на казино 0.5 .
Інші витрати - коєфіцієнт -0.7. Тобто загальний податок на НЕсоціальні витарти громадянина встановлюються, наприклад 30%.
Якщо всі витарти соціальні, то громадянин не платить податку на особистий доход, але і держава не фінансує соціальну сферу цього громадянина. Все взаємоповязано.
7. Приймається, що гроші громадянина є найдорожчі, з точки зору сплати податків. Якщо громадянин вкладає гроші у підприємство, то податки не сплачуються. Якщо підприємство платить гроші громадянину, то податки сплачуються. Контроль за декларованими витратими підприємств підвищується. Наприклад не можна використовувати автомобіль підприємства (що куплений на необкладені громадянськими податками гроші) у вихідні дні, без сплати громадянином податку. Такий самий принцим і з державним майном.
8. Дивіденти по депозитах, акціях і інших цінних паперах обкладаються податком.
9. Майно громадян обкладається невеликим податком. (для більш ефективного використання)
10. ПДВ відміняється, як податок, що стримує ріст економіки і нищить бюджети різних рівнів через повернення ПДВ, наприклад через законну інвестиційну діяльність, або фіктивну експортну. (Стосовно страхів за відміну ПДВ, то маємо ось такі грубі розрахунки. 20 000 000 платників податків в Україні, по 1000 уо податку в рік з громадянина і бюджет України виконано )
11. Підприємства сплачують тільки податок на прибуток 20%, якщо він є. Співпряця з офшорними зонами вітається, за умови обкладення операцій з офшорними зонами податком з обороту (20 %). Таким чином великого сенсу у співпраці з офшорами не буде 
12. Немає ніякої проблеми у тому, що підприємство не має прибутку за поточний період. Воно може, наприклад вивести гроші в офшор за фіктивним контрактом, але за 20% , або реінвестувати весь доход у нове обладнання, або виплатити дивіденти. Головне, щоб підприємство платило заробітну плату. За умови обовязкового декларування доходів і витрат, працівники будуть вимагати показувати дійсну зарплату, бо пояснити витрати буде неможливо.
13. Використовувати гроші з офшору в Україні буде можливо тільки через інвестиційну діяльність у підприємство, або фонд. Витрати грошей з офшору, на території України громадянином України, попадає під ознаки витрати незадекларованих нелегальних грошей.
14. Реінвестиція і закупівля обладнання є прямими витратами підприємства.
15. Фонди (громадські організації, партії) нічим особливим не відрізняються від підприємств з точки зору виплат працівникам фондів. Гроші у фонди можуть поступати з-за кордону, від фізичних осіб і від підприємств (після сплати податку на прибуток). Перерахування грошей з підприємства у Фонд не є витратами підприємства. Фонди не ведуть бізнесову діяльність і витрачають гроші на статутні цілі.
16. Загальне декларування суттєво зменшить корупцію і злочинність. Чиновникам буде неможливо легально витрачати гроші, отримані у якості хабара. Злочинцям буде важко пояснити на які кошти збудований будинок, або куплений автомобіль. Поняття «відмивання грошей» буде мати дійсний смисл легалізації грошей, а не перекачування безготівки в готівку з несплатою ПДВ.
17. Неможливо буде «записати» майно на родичів, бо вони також будуть заповнювати декларацію з поясненням звідки взялись активи. Незадеклароване майно, або майно, на яке декларація не приймається, вважається нічийним і продається з аукціону в доход держави.
18. При імпорті сплачується податок на імпорт, у залежності від товару.
19. Виробництво алкоголю, тютюну, і т.д. обкладається акцизом.
20. Вільні економічні зони мають пільги по податку з імпоту і податку на прибуток при умові виконання інвестиційних зобовязань. Вільні економічні зони є виключно виробничими і інвестиційними територіями.
21. В Україні приймається Європейська модель реального бухгалтерського обліку. Звіти подаються 1 раз на рік. Звіти у податкову службу мають право подавати тільки сертифіковані аудитори, до яких звертається підприємство. Аудитори фактично роблять перевірку підприємства. Податкова служба робить перевірку тільки при наявності ознак приховування податків. Бухгалтери займається первинними документами.
22. Пенсійні рахунки особисті. Перерахування до пенсійного рахунку зменшує річний податок у коефіцієнті 1.0. Не має значення де і як працює громадянн. Він повинен робити внески на свій пенсійний рахунок. Держава за рахунок приватизації сплачує пенсію тим, хто вже на пенсії і не мав пенсійного рахунку.
23. Малий бізнес веде спрощений саме бухгалтерський облік. Ознака малого бізнесу – оборот за рік. Касові апарати використовуються як чекові апарати, що підтверджують купівлю товару саме в цьому місці і допомагають власнику бізнесу контролювати персонал. Податкова служба не перевіряє касові апарати. Сертифікати на товари і первинна документація обов’язкова.
24. Кожен промисловий і продовольчий товар в Україні повинен бути сертифікований. Ввезений чи виготовлений в Україні – не має значення.
25. Україна визнає сертифікати ЄС, США, Канади ,Японії і т.д. і не вимагає пересертифікації. Для цього встановлюються відповідні звязки с сертифікуючими органими інших країн і підписуються угоди про визнання сертифікації
26. Громадянин України може вільно купувати і продавати цінні папери закордонних компаній і організацій.
27. Гроші можна вільно ввозити і вивозити через кордон, за умови декларування.

Якщо держава не може зібрати податки зі своїх громадян, то немає держави...

Відповіді

  • 2005.12.31 | Koala

    Равняйсь! Смірррна! Налєво кругом шагом руш!

    > Податкова концепція.
    Ню-ню...

    > Базовою є ідея оподаткування громадянина. (громадянські податки) Україна стає майже вільною економічною територією.
    Тільки не забути виправити в конституції, що Україна - вже не cоціальна держава...

    > 1. Обов’язкове декларування майна, доходів і витрат всіма громадянами України кожного року. Вводиться нова форма Декларації доходів і сплати податків

    громадянина України.
    А також намірів, настроїв, думок і совісті (декларація совісті - це круто!).

    > 2. Витрати людини не можуть бути більшими за її задекларовані статки + доходи.
    А якщо більші? Якщо я продав картину, якій красна ціна - 2 грн., бо холст забруднений :), за 200000долярів - як я поясню експертам, що я справді її продав?
    > Податкові органи можуть вимагати пояснення джерел витрат.
    Цікаве формулювання. Ось декларація доходів, ось витрат, ось майна. Мене питають: а звідки гроші на машину (дв, п.5)? А я кожу: ось дд, ось дм. - А де ж тут на

    машину? - Ось дд, ось дм. - І так до нескінченості.

    > 3. Під час подачі Першої декларації, джерело наявних активів кожного громадянина повинно бути заявлене, і при необхідності, пояснене.
    НЗФ зароблено непосильною працею моїх батьків і мене особисто. (с) Пінчук (гіпотетично). Можете довести, що ні? Тоді навіщо питали?

    > 4. Кожні нові активи громадянина повинні бути задекларовані, пояснені і податки сплачені. Таким чином, ніяке майно та гроші нікуди не пропадають і нізвідки не

    виникають без пояснення податковим органам.
    А ви певні, що вам справді був потрібний той пензель? Ваші пояснення мені видаються непереконливими... (с) податковий інспектор (гіпотетично)

    > 5. Податкові органи оцінюють витрати громадян «порівняльним методом», при потребі звертаючись до експертів щодо вартості витрат громадянина.
    Див. п.2

    > 6. Витрати, що зменшують податок громадянина, мають різну вагу, і обчислюються за допомогою вагових коєфіцієнтів, в залежності від соціальної значущості

    витарт громадянина. (кожна партія поже міняти коефіцієнти, після здобуття влади?)
    > Наприклад: витрати на навчання-1.0, сплата особистого пенсійного рахунку -1.0, витрати на їжу, одежу (прожитковий мінімум)-1.0, комунальні витрати -1.0,

    витрати на транспорт на роботу -1.0, витрати на одну особисту машину -0.9, витрати на страхування здоровя -1.0, витрати на казино 0.5 ?.
    > Інші витрати - коєфіцієнт -0.7. Тобто загальний податок на НЕсоціальні витарти громадянина встановлюються, наприклад 30%.
    > Якщо всі витарти соціальні, то громадянин не платить податку на особистий доход, але і держава не фінансує соціальну сферу цього громадянина. Все

    взаємоповязано.
    Пенсіонер пішов в театр - інші витрати - 0,7. Андрійко СинБога пішов до ресторану - їжа - 1,0.

    > 7. Приймається, що гроші громадянина є найдорожчі, з точки зору сплати податків. Якщо громадянин вкладає гроші у підприємство, то податки не сплачуються.

    Якщо підприємство платить гроші громадянину, то податки сплачуються. Контроль за декларованими витратими підприємств підвищується. Наприклад не можна

    використовувати автомобіль підприємства (що куплений на необкладені громадянськими податками гроші) у вихідні дні, без сплати громадянином податку. Такий

    самий принцим і з державним майном.
    І жодної приватної ініціативи. Вам потрібний автомобіль в суботу - корабель через шторм затримався, вантаж тільки-но привезли? Піднімайте інспектора з постелі,

    хай приїздить, відкриває гараж. Якщо схоче. А може і не захотіти.

    > 8. Дивіденти по депозитах, акціях і інших цінних паперах обкладаються податком.
    Навіщо в окремий пункт? Це теж вид доходів громадян.

    > 9. Майно громадян обкладається невеликим податком. (для більш ефективного використання)
    Знову ж таки - я купую картину за 2 грн., а експерт каже, що коштує вона 2000000 долярів. І платити з неї - або 1% податку, або 0,5% експерту...

    > 10. ПДВ відміняється, як податок, що стримує ріст економіки і нищить бюджети різних рівнів через повернення ПДВ, наприклад через законну інвестиційну

    діяльність, або фіктивну експортну. (Стосовно страхів за відміну ПДВ, то маємо ось такі грубі розрахунки. 20 000 000 платників податків в Україні, по 1000 уо

    податку в рік з громадянина і бюджет України виконано ?)
    ПДВ відмінити - це згідний.

    > 11. Підприємства сплачують тільки податок на прибуток 20%, якщо він є.
    Якщо треба буде податковиків вночі піднімати, щоб "Борис" зміг виїхати на виклик, то прибутку ні в кого не буде.

    > Співпряця з офшорними зонами вітається, за умови обкладення операцій з офшорними зонами податком з обороту (20 %). Таким чином великого сенсу у

    співпраці з офшорами не буде ?
    Чому сенсу не буде? Сенс буде в виведенні грошй один раз назавжди.

    > 12. Немає ніякої проблеми у тому, що підприємство не має прибутку за поточний період. Воно може, наприклад вивести гроші в офшор за фіктивним контрактом,

    але за 20% ?, або реінвестувати весь доход у нове обладнання, або виплатити дивіденти. Головне, щоб підприємство платило заробітну плату. За умови

    обовязкового декларування доходів і витрат, працівники будуть вимагати показувати дійсну зарплату, бо пояснити витрати буде неможливо.
    Або купуватимуть їжу на стихійному базарі. Там чеків не дають.

    > 13. Використовувати гроші з офшору в Україні буде можливо тільки через інвестиційну діяльність у підприємство, або фонд. Витрати грошей з офшору, на

    території України громадянином України, попадає під ознаки витрати незадекларованих нелегальних грошей.
    Чудово! Використовуватиму їх десь в США, Фінляндії, Німеччині, де завгодно - лишень подалі б від цього кошмару.

    > 14. Реінвестиція і закупівля обладнання є прямими витратами підприємства.
    Нехай.

    > 15. Фонди (громадські організації, партії) нічим особливим не відрізняються від підприємств з точки зору виплат працівникам фондів. Гроші у фонди можуть

    поступати з-за кордону, від фізичних осіб і від підприємств (після сплати податку на прибуток). Перерахування грошей з підприємства у Фонд не є витратами

    підприємства. Фонди не ведуть бізнесову діяльність і витрачають гроші на статутні цілі.
    Нехай.

    > 16. Загальне декларування суттєво зменшить корупцію і злочинність. Чиновникам буде неможливо легально витрачати гроші, отримані у якості хабара.

    Злочинцям буде важко пояснити на які кошти збудований будинок, або куплений автомобіль. Поняття «відмивання грошей» буде мати дійсний смисл легалізації

    грошей, а не перекачування безготівки в готівку з несплатою ПДВ.
    Див. наприкінці.

    > 17. Неможливо буде «записати» майно на родичів, бо вони також будуть заповнювати декларацію з поясненням звідки взялись активи. Незадеклароване майно,

    або майно, на яке декларація не приймається, вважається нічийним і продається з аукціону в доход держави.
    Давайте так. 10 000долярів - і я приймаю вашу декларацію про квартиру (с) податковий інспектор (гіпотетично)

    > 18. При імпорті сплачується податок на імпорт, у залежності від товару.
    Тобто мито.

    > 19. Виробництво алкоголю, тютюну, і т.д. обкладається акцизом.
    Нехай.

    > 20. Вільні економічні зони мають пільги по податку з імпоту і податку на прибуток при умові виконання інвестиційних зобовязань. Вільні економічні зони є

    виключно виробничими і інвестиційними територіями.
    Тобто жити там не можна. А як бути з початковою заявою ("Україна стає майже вільною економічною територією")?

    > 21. В Україні приймається Європейська модель реального бухгалтерського обліку. Звіти подаються 1 раз на рік. Звіти у податкову службу мають право подавати

    тільки сертифіковані аудитори, до яких звертається підприємство. Аудитори фактично роблять перевірку підприємства. Податкова служба робить перевірку тільки

    при наявності ознак приховування податків. Бухгалтери займається первинними документами.
    Це вже краще. Тобто будити вночі треба вже не податківця, а аудитора...

    > 22. Пенсійні рахунки особисті. Перерахування до пенсійного рахунку зменшує річний податок у коефіцієнті 1.0. Не має значення де і як працює громадянн. Він

    повинен робити внески на свій пенсійний рахунок. Держава за рахунок приватизації сплачує пенсію тим, хто вже на пенсії і не мав пенсійного рахунку.
    Ну, приватизації чи чогось іншого - це вже деталі, а так - нехай.

    > 23. Малий бізнес веде спрощений саме бухгалтерський облік. Ознака малого бізнесу – оборот за рік. Касові апарати використовуються як чекові апарати, що

    підтверджують купівлю товару саме в цьому місці і допомагають власнику бізнесу контролювати персонал. Податкова служба не перевіряє касові апарати.

    Сертифікати на товари і первинна документація обов’язкова.
    Стоп-стоп-стоп. А як податкова доведе, що справжній оборот більший за декларований, якщо каси не перевіряються? Я отримую незаконні прибутки, витрачаю їх в

    магазині без каси і ніхто нічого не декларує, і всім це вигідно? Так виходить?

    > 24. Кожен промисловий і продовольчий товар в Україні повинен бути сертифікований. Ввезений чи виготовлений в Україні – не має значення.
    Йоксель-моксель! Тобто ще й експертам - сертифікаторам хабарі давати?

    > 25. Україна визнає сертифікати ЄС, США, Канади ,Японії і т.д. і не вимагає пересертифікації. Для цього встановлюються відповідні звязки с сертифікуючими

    органими інших країн і підписуються угоди про визнання сертифікації
    Нехай.

    > 26. Громадянин України може вільно купувати і продавати цінні папери закордонних компаній і організацій.
    А прибуток від цього обкладається податком чи ні? Якщо так, то навіщо про це окремо казати? Якщо ні, то чому такі привілеї для цих операцій?

    > 27. Гроші можна вільно ввозити і вивозити через кордон, за умови декларування.
    Нехай.

    > Якщо держава не може зібрати податки зі своїх громадян, то немає держави...
    Нехай.

    Для початку, маю зазначити, що ідеальних податкових систем не існує і не може існувати. Хабарі були, є і будуть, і можна їх лише зменшити.
    Але ця система призведе, по-перше, до жорсткого нагляду за діями громадян - відповідно матимемо збільшення державного штату, масову втечу за кордон (з

    грошима, ая) і значне погіршення суспільного клімату - як через пошук "стукачів", так і через страх перед раптовою перевіркою з податкової..
    По-друге, це призведе (як і зараз призводить) до нічим не виправданих пільг на державні блага - такі, як дачі для депутатів, профвідпустки і т.д.
    По-третє, ця система будується на утисканні прав людей, причому здебільшого невиправданому. Чому я маю покзувати державі свої книги? А це ж теж майно.
    По-четверте, я не зрозумів, навіщо сертифікати для продукції, яка не шкодить людям. Ну, якщо дурний - купуй китайський дешевий магнітофон, чому держава має

    думати за тебе, хороший він чи ні? Щодо їжі - нехай буде, це може вбити людину, але магнітофони? А поняття "промисловий товар" - це як? Фабричні олов'яні

    солдатики підлягають сертифікації? А ручної роботи?


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".