Депутаты местных советов - нужен ваш опыт!
12/29/2005 | Дмитро
Недавно получил предложение стать депутатом поселкового совета. Дело интересное, но совершенно новое.
Поэтому интересует практический опыт читателей Майдана, которые работали/работают депутатами местных советов. В частности, интересует персональная точка зрения о том, в чем суть работы депутата.
Еще интересует насколько реально совмещать профессиональную деятельность с выполнением обязанностей депутата местного совета, и какие трудности могут возникнуть в связи с совмещением.
P.S. С законом "Про статус депутатів місцевих рад" (и другими) ознакомлен.
Поэтому интересует практический опыт читателей Майдана, которые работали/работают депутатами местных советов. В частности, интересует персональная точка зрения о том, в чем суть работы депутата.
Еще интересует насколько реально совмещать профессиональную деятельность с выполнением обязанностей депутата местного совета, и какие трудности могут возникнуть в связи с совмещением.
P.S. С законом "Про статус депутатів місцевих рад" (и другими) ознакомлен.
Відповіді
2005.12.29 | Забойщик
Re: Депутаты местных советов - нужен ваш опыт!
Сейчас почти всё будет по другому. Депутат не закреплен за определенным округом. Он не отвечает перед избирателями округа на котром его выбирали.Если хочешь быть хорошим депутатом тебе придется прослеживать путь любой бумажки, которая придет на сессию в виде какого-либо предполагаемого решения. Кто родил? Почему и зачем? Все ли согласования?
Очень советую ходить на заседания исполкама (если таковой имеется) или местной администрации. Именно там реально делается местная политика. Постарайся войти в бюджетную комиссию - ты увидишь все расклады: откуда берутся в вашем бюджете деньги? кто дает основную массу бюджетных денег? и т.п.
Лучше задавай конкретные вопросы - легче отвечать. Очень тяжело составить "Курс молодого депутата".
2005.12.30 | Чучхе
Я двічі був депутатом райради і ось узагальнені враження
По-перше, депутати майже нічого не вирішують, а проштамповують рішення, прийняті адміністрацією. І самим важливим з таких рішень є, звичайно, бюджет. Загалом - це єдине, за що варто боротися. При певній наполегливості можна добитися того, щоб якусь суму грошей забрати з одного проекту і перекласти на інший. Іноді це вдається. В бюджетному процесі є дуже багато підводних каменів, про які тут довго писати. Грубо кажучи - старий працівник адміністрації має явну перевагу в бюджетному процесі перед депутатом-новачком. У нього все схвачено і діють певні зв"язки і відкати, які для депутата невідомі. І витрати, наприклад, на обладнання поліклініки можуть, зновуж таки наприклад, виявитись перекупівлею чогось абсолютно непотрібного родичем у кума. Єдиний спосіб боротися з цим - іти конкретно працювати в адміністрацію і контролювати її діяльність на місці. Але з неформалів дуже мало хто йде на це. Переваги депутата також в тому, що він, фігурально говорячи, може відкривати ногами всі двері в адміністрації, сидіть на її засіданнях, вимагати документів, словом - контролювати.А ще депутат може працювати з виборцями. Зокрема в його владі виносити на сесії рішення (і я не пам"ятаю, щоб вони були відхилені) про позбавлення тієї чи іншої людини зборів та податків до місцевого бюджету. Не гербуйте цією можливістю - і люди потягнуться до вас.
2005.12.30 | Михайло Свистович
Re: Я двічі був депутатом райради і ось узагальнені враження
Чучхе пише:> По-перше, депутати майже нічого не вирішують, а проштамповують рішення, прийняті адміністрацією.
Бо такі депутати. А можна здійняти хай іще на досесійному етапі. Правда, адміністрація часто робить так, щоб проекти рішень депутати отримали прямо на сесії.
> І самим важливим з таких рішень є, звичайно, бюджет. Загалом - це єдине, за що варто боротися.
Не єдине. Депутати також часто голосують за тарифи, а ще їхньою прерогативою є виділення землі.
2006.01.03 | Чучхе
Дякую за доповнення
Михайло Свистович пише:> А можна здійняти хай іще на досесійному етапі. Правда, адміністрація часто робить так, щоб проекти рішень депутати отримали прямо на сесії.
Теоретично ніхто депутату не відмовить показати документи і по ним буде все чисто. Інша річ, що для контролю треба дивитися не тільки документи, а й мати реальне уявлення про внутрішнє функціонування самого механізму адміністрації з його неформально-відкатними зв"язками. Фактично, якщо людина не працює в адміністрації, їй це важко осягнути, а як вона вписується в адміністрацію, то її часто просто починає затягувати та драговина (є приклади), або ж людину посилають на периферичні відділи, що не мають відношення до розподілу фінансових потоків - у відділ інформації, чи, наприклад, оргвідділ...
> Не єдине. Депутати також часто голосують за тарифи, а ще їхньою прерогативою є виділення землі.
Так-так, дійсно. Забув згадати, всеж таки я вже давно не "місцдеп". За землю у нас йшли суперечки, так. Особливо багато питань було по гаражному будівництву. Цікаво, що у владі місцевої ради наприклад легалізувати самосахоплені в 60-х роках території під гаражі, так само, як і у владі їх всії позносити нахрін. Ну і зараз деякі ради в Києві доплачують депутату для роботи в окрузі і, якщо він є достатньо чесною людиною, він може зробити багато доброго своїм виборцям безпосередньо.
2006.01.03 | Михайло Свистович
Re: Дякую за доповнення
Чучхе пише:>
> Теоретично ніхто депутату не відмовить показати документи і по ним буде все чисто.
А практично знаходять купу причин, щоб не показати або не дати відксерити чи часу вникнути.
>
> Так-так, дійсно. Забув згадати, всеж таки я вже давно не "місцдеп". За землю у нас йшли суперечки, так. Особливо багато питань було по гаражному будівництву.
А зараз земля - це купа ідіотських будівництв. Куди там гаражам.
2005.12.31 | Забойщик
Клятый склероз! Забыл!
Есть такая могучая в умелых руках штюка, как депутатский запрос. Фокус в том, что ответ на запрос депутата должен быть дан в течении сесии. 2-3 "своих", готовых тебя поддержать депутата + умело и вовремя поданый запрос могут не только поставить раком сессию, мэра , но выявить некотоые особенности бюджетной политики, взаимоотношений некоторых влиятельных лиц Вашего города....По земле... Если хочешь ввязываться в вопросы оценки и распределения земельных участков, то лучше всего войти в соответствующую депутатскую комиссию и регулярно ходить на все её заседания. Затрахивать экспертов , делающих оценку участков. Вплоть до того , что отслеживать кто и почему выиграл конкурс на право оценки участов. А если такие конкурсы у вас не проводятся, то нужно обязательно этого добиваться.
2006.01.03 | леонід
Re: Клятый склероз! Забыл!
існує ще така тема, як депутатська ініціатива. щодо включення питань до порядку денного. Від захисту пінгвінів в Зімбабве- до мурашок на спинах опонентів. Можна й про землю запитати.2006.01.03 | Чучхе
Ха! Я ще нагадаю, що існує поняття "наказів виборців"!
Виглядає це так. Приходить депутат на першу свою сесію і приносить теку із проблемами свого округу. Потім такі теки збираються у всіх депутатів, систематизуються і приймається райрадівський документ під назвою "План виконання наказів виборців", який якби є декларацією про першочергові проблеми району. Біда в тому, що його ніхто не виконує, хоча теоретично кожен рік керівництво ради має про його виконання звітувати. Але з цією книжечкою недоліків можна бігати по установам (за кожною проблемою встановлена якась контора, відповідальна за її виконання) і вимагати відзвітувати про проведену роботу по усуванню недоліків. Таким чином можна вирішити певні побутові проблеми на ктшталт заміни водостоків чи застеклення під"їздів.2006.01.03 | sama
Треба подивитись на компанію
депутати місцевих рад в основному представляють дві окремі групи - люди з певними принципами, громадянською позицією і відносно незалежні - ( таких мало, більшість людей відмовляється йти в депутати за простим принципом - а воно мені треба?)і більш численна група - це люди з певними посадами, більшими чи меншими, які виявляються залежними від думки зверху. Іноді їх так багато , що впливати на прийняття рішень по тій же землі чи фінансах просто неможливо.Якщо у Вашому випадку ви будете мати принаймі можливих однодумців - варто йти . В протилежному випадку - це марно потрачений час і здоров"я. При серйозній зайнятості на основномцу місці роботи просто неможливо вникнути в більшість питань.