Священне мракобісся?
02/08/2006 | Анатоль
Нікому не подобається, коли хтось знаважливо говорить про його кумира.
Будь то про Тимошенко чи Януковича, Леніна чи Магомета, Ягве чи Крішну, Ісуса чи Деві-Марію, Пугачову чи Шевченка.
Кожен відчуває при цьому однакові почуття образи, злості.
Але цивілізовані люди, виховані на демократичних принципах розуміють, що мій кумир для когось може не бути кумиром, хтось може до мого кумира відноситись інакше, ніж я, і він має право висловлювати своє відношення.
І це є нормою в сучасному демократичному світі.
Фани Мойсея давно вже не каменують тих, хто зневажливо висловиться про Ягве.
Фани Ісуса-назаретянина давно вже не спалюють на вогні інакодумців.
Хоча так було далеко не завжди.
А от фани Магомета про свободу слова і толерантність і чути не хочуть.
І готові вогнем і мечем винищувати критиків свого фанатизму.
І як повинно реагувати на це варварство демократичне суспільство?
Ходити на пальчиках, обмежувати демократичні свободи, тільки б не задіти "священних почуттів" варварів?
Будь то про Тимошенко чи Януковича, Леніна чи Магомета, Ягве чи Крішну, Ісуса чи Деві-Марію, Пугачову чи Шевченка.
Кожен відчуває при цьому однакові почуття образи, злості.
Але цивілізовані люди, виховані на демократичних принципах розуміють, що мій кумир для когось може не бути кумиром, хтось може до мого кумира відноситись інакше, ніж я, і він має право висловлювати своє відношення.
І це є нормою в сучасному демократичному світі.
Фани Мойсея давно вже не каменують тих, хто зневажливо висловиться про Ягве.
Фани Ісуса-назаретянина давно вже не спалюють на вогні інакодумців.
Хоча так було далеко не завжди.
А от фани Магомета про свободу слова і толерантність і чути не хочуть.
І готові вогнем і мечем винищувати критиків свого фанатизму.
І як повинно реагувати на це варварство демократичне суспільство?
Ходити на пальчиках, обмежувати демократичні свободи, тільки б не задіти "священних почуттів" варварів?
Відповіді
2006.02.08 | damoradan
Согласен однозначно
Мы не можем позволить какой-то одной религии решать, что нам читать или смотреть, а что-нет. Если хотят жить в 21м веке - пусть приспосабливаются.2006.02.08 | Стась
А если не захотят приспосабливаться?
У нас есть инструменты заставить варваров это сделать, в то время как мы сами себя готовы под корень изничтожить?Терроризм - это лишь следствие. И экстремизм - лишь следствие.
2006.02.08 | damoradan
С терроризмом можно бороться,
а если начать заниматься самоцензурой - то бороться будет уже некому. Демократия сама сдаст свои позиции.2006.02.08 | Сахаров
А Баба-Яга проти
> Але цивілізовані люди, виховані на демократичних принципах розуміють, що мій кумир для когось може не бути кумиром, хтось може до мого кумира відноситись інакше, ніж я, і він має право висловлювати своє відношення.> І це є нормою в сучасному демократичному світі.
>
> Фани Мойсея давно вже не каменують тих, хто зневажливо висловиться про Ягве.
> Фани Ісуса-назаретянина давно вже не спалюють на вогні інакодумців.
> Хоча так було далеко не завжди.
>
> А от фани Магомета про свободу слова і толерантність і чути не хочуть.
> І готові вогнем і мечем винищувати критиків свого фанатизму.
>
> І як повинно реагувати на це варварство демократичне суспільство?
> Ходити на пальчиках, обмежувати демократичні свободи, тільки б не задіти "священних почуттів" варварів?
Релігійний радикалізм притаманний не лише "фанам Магомета". Далеко за прикладами ходити не треба. Навіть серед прихильників одного з напрямів християнства, а саме - православ'я (ортодоксального християнства) спостерігаємо братовбивчі ексцеси. Згадайте бійки за храми в Україні. Іслам сам по собі є не стільки релігією скільки світоглядом, оформленим як релігія. І в середині себе є більш демократичним ніж те ж православ'я. Відтак і спектр напрямів у ісламі є досить широким бо кожен має право трактувати іслам по своєму. Суперрадикальні ісламські угрупування діють не стільки у руслі настанов ісламу скільки проти них. І іслам в даному разі є тільки ширмою для прикриття інших, не релігійних інтересів певних груп. То ж не треба, не знаючи суті ісламу, ставати у позу. Спочатку варто почитати Коран і Сунни. Багато чого цікавого для себе відкриєте. А варварство неприйнятне у будь якому вигляді - чи то у християнському чи то у мусульманському.
Що ж до обмежування демократичних свобод - дії, спрямовані на розпалювання міжнаціональної чи релігійної ворожнечі, згідно з Конституцією України і Кримінальним кодексом караються. Публікація карикатур на Магомета є саме такою дією і мусить бути покарана. Демократичні свободи це не вседозволеність.
2006.02.08 | Анатоль
Що є розпалюванням міжнаціональної чи релігійної ворожнечі?
Сахаров: > дії, спрямовані на розпалювання міжнаціональної чи релігійної ворожнечі, згідно з Конституцією України і Кримінальним кодексом караються.Я думаю, подібні положення є і в законодавстві Данії і Франції.
І критерієм таких дій не є те, що вони можуть комусь не сподобатись.
Є усталена практика. Зокрема - рішення суду.
> Публікація карикатур на Магомета є саме такою дією і мусить бути покарана.
В конституцій, чи кримінальному кодексі прямо сказано про карикатури на Магомета?
Чи суд розцінив це як дії, спрямовані на розпалювання?
І між якими релігіями чи націями розпалюють публікації карикатур ворожнечу?
Чи критерієм таких дій Ви вважаєте реакцію мусульман?
Вони, бач, образились.
Може мені вийти на вулицю, почати бити вітрини і палити машини, бо в якійсь газеті я прочитав, що нема української нації і це мої національні почуття образило?
Чи палити церкви і бити попів, бо якийсь піп погано про атеїстів обізвався і цим мої релігійні почуття образив?
Ну а якже, вони мене образили!
Тепер я буду робити що хочу!
>То ж не треба, не знаючи суті ісламу, ставати у позу. Спочатку варто почитати Коран і Сунни
І чому це всі так на Чікатіла взїлись? Треба спочатку розібратись, що в нього в душі.
2006.02.08 | Мартинюк
Захищати пророків палками - це принижувати їх статус
Бо що то за посланець бога і священна істота , честь якого потребує захисту за допомогою палок, каменів та пляшок з коктейлем Молотова?Значить це звичайнісінька людина а не пророк,честь якого захищає бог і його вчення.
2006.02.08 | BIO
Попуститесь
С.ДОРЕНКО – Это вообще было в сентябре.Т.КАНДЕЛАКИ – Почему сегодня, здесь и сейчас? Почему не 30 сентября 2005 года?
С.ДОРЕНКО – Вот. Это было, но я не знаю, знают ли об этом все наши слушатели и зрители, это было в сентябре, и в сентябре протесты были, но они были вот просто написали: «Извините, мы протестуем». Все.
Т.КАНДЕЛАКИ – Сегодня очень много версий высказано, почему это сейчас возникло, эта история. Вы знаете ответ на этот вопрос? Одной фразой, у нас 10 секунд.
С.ДОРЕНКО – Сейчас, да, я думаю, что я знаю много ответов на эту фразу.
Т.КАНДЕЛАКИ – Почему?
С.ДОРЕНКО – Потому что это многим выгодно.
Т.КАНДЕЛАКИ – Но кому это выгодно и ваши вопросы вы сможете услышать в следующей части передачи сразу после рекламы.
..............
Кому, кому ?
РУЭ перестали в ЕвроНьюс поминать и это уже есть хорошо.
Ну и в довесок прикрыли датскую миссию в Чечне.
З нагоды, т-скать.
А ядерную дубинку Ирану и без этой мульки склепают.
2006.02.08 | Мартинюк
Згоден - це інтриги Івченка
Ну і Порошенко напевно ще доклався...