МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

МОЗ перетворилось на Міністерство торгівлі (/)

03/13/2006 | Роман ShaRP
http://www.ac-rada.gov.ua/achamber/control/uk/publish/article/main?art_id=539731&cat_id=411

Розглянуто Колегією Рахункової палати

20.02.2006
МОЗ перетворилось на Міністерство торгівлі

Кошти Державного бюджету України, виділені Міністерству охорони здоров?я використовувались з порушенням чинного законодавства, без урахування доцільності, необхідності та ефективності їх витрачання та зводилось лише до закупівлі високовартісного обладнання і виробів медичного призначення, які тривалий час не застосовуються у медичній практиці, що не дає можливості надавати якісну медичну допомогу населенню України - такий висновок зробила Колегія Рахункової палати, розглянувши Звіт про результати перевірки ефективності використання коштів Державного бюджету України, виділених Міністерству охорони здоров?я України на централізовану закупівлю високовартісного обладнання, виробів медичного призначення та автомобілів швидкої медичної допомоги для закладів охорони здоров'я у 2004-2005 роках.

Перевіркою встановлено, що, з порушенням чинного законодавства та неефективно, Міністерством охорони здоровя використано 595,5 млн. грн. або 78,3 відс. до загальної суми бюджетних призначень на 2004 та 2005 роки за бюджетними програмами, які перевірялися.

У звязку з відсутністю чіткої взаємодії Міністерства з місцевими органами виконавчої влади і закладами охорони здоровя державного підпорядкування медичне обладнання, яке було поставлене у заклади охорони здоров"я у 2004-2005 роках, невикористовувалося терміном до двох років через некомплектність поставок і відсутність спеціальних приміщень, що призвело до неефективного використання коштів державного бюджету у сумі 189,4 млн. гривень.

Аудитори виявили, що внаслідок безконтрольності з боку Міністерства за виконанням затвердженого Міністерством фінансів України Паспорта бюджетної програми "Централізоване придбання автомобілів швидкої медичної допомоги для сільських закладів охорони здоровя", у 2004 році здійснено закупівлю 77 автомобілів швидкої медичної допомоги з додатковим медичним обладнанням вартістю 390 тис. грн. (при плані 100 тис. грн.) за одиницю на загальну суму 30 млн. грн., які не передбачені результативними показниками, що характеризують виконання бюджетної програми. В даному випадку, з вини Міністерства втрачена можливість додатково придбати для закладів охорони здоровя регіонів 224 автомобілі швидкої медичної допомоги, а кошти державного бюджету, у сумі 22,4 млн. грн., використано неефективно.

Медичне обладнання на суму 52,8 млн. грн., яке, відповідно до державних цільових програм та паспортів бюджетних програм, закуплене для регіональних закладів охорони здоровя та переоснащення лікувальних закладів, безпідставно передано головним розпорядникам інших відомств та закладам вищої освіти, у той час коли матеріально-технічного оснащення потребують 49,8 відс. сільських амбулаторій і 96,7 відс. фельдшерсько-акушерських пунктів.

Міністерством здійснена закупівля медичного обладнання у вигляді комплектів до яких, згідно з умовами проведених торгів, включені предмети постачання і матеріали, які, відповідно до бюджетної класифікації, не відносяться до обладнання і предметів довгострокового користування. І, як наслідок, кошти державного бюджету у сумі 13,2 млн. грн., використані не за цільовим призначенням.

Крім того, здійснення авансових платежів за товари, роботи та послуги понад місячний термін, створило умови для безкоштовного користування коштами державного бюджету в загальній сумі майже 162 млн. грн. підприємницькими структурами різної форми власності від одного місяця до року, що має ознаки безвідсоткового кредитування.

Такий підхід не забезпечив виконання поставлених завдань, оскільки Міністерством створена непрозора, неконтрольована і неефективна система використання коштів Державного бюджету України. Фактично, пріоритети Міністерства спрямовані не на реалізацію лікувальних програм, а на закупівлю дорогого обладнання у певного кола постачальників.
Прес-служба Рахункової палати




Цікаво було б, звичайно, побачити результати по 2004-му та 2005-му року окремо.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".