МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Формування парламентської коаліції

04/08/2006 | Віктор Ющенко
Шановні співвітчизники!

Дорога українська громадо!

Підсумки виборчої кампанії залишаються головною темою політичного життя нашої країни. Сьогодні на порядку денному – формування місцевих органів влади і, головне, створення парламентської коаліції, яка повинна сформувати уряд.

Не менш важливим є питання діяльності опозиції, вироблення чітких механізмів участі опозиції у виробленні державної політики.

Після завершення виборів я запросив до себе лідерів партій та блоків – переможців кампанії, аби почути їх думку щодо взаємодії Президента, парламенту та уряду.

Політичні консультації будуть продовжені відразу після оприлюднення офіційних результатів виборів. Тоді ж я планую зустрітися з новообраними мерами обласних центрів та керівниками органів місцевого самоврядування.

Ми повинні разом обговорити співпрацю центру і регіонів, аби державна машина працювала чітко і злагоджено у нових політичних умовах.

Сьогодні перед країною стоять непрості виклики. Політична реформа, яка вступила в дію з січня 2006 року, розбалансувала владу, не додала ефективності й гармонії в питанні взаємодії між Президентом, парламентом, урядом, центром і регіонами.

Це думка більшості експертів і політиків. Питання вдосконалення Основного Закону, беззаперечно, стане на порядку денному діяльності коаліції у Верховній Раді.

І не треба уникати цієї дискусії, особливо в такий недемократичний спосіб як блокування дієздатного Конституційного Суду України.

Думаю, питання вдосконалення Основного Закону повинно стояти на порядку денному в обговоренні завдань коаліції.

Але сьогодні ми повинні шукати шляхи взаємодії в межах тих конституційних норм, які діють нині.

Конституційну реформу рік тому підтримали майже всі політичні сили, що у березні 2006 року прийшли до парламенту. Це означає, що ці партії та блоки мають продемонструвати політичну зрілість, усвідомити власну відповідальність за майбутнє країни.

Саме на політичних силах лежить відповідальність за створення дієздатної, сталої коаліції. Переможці парламентських виборів повинні досконало відпрацювати коаліційну угоду і запропонувати її суспільству.

І тільки після визначення принципів і програми діяльності коаліції та чіткого графіку її реалізації запропонувати Президенту тих керівників виконавчої влади, які здатні цю програму виконати.

Країна може динамічно розвиватися лише тоді, коли Президент, парламент, уряд працюватимуть злагоджено. Коли в парламенті працюватиме потужна і стабільна більшість і патріотична опозиція.

Коли політики мислитимуть категоріями національних інтересів, а не вузькопартійних чи своєкорисливих справ, уболіватимуть за країну, а не за своє місце у владі.

Важливим залишається питання коаліційної угоди. Парламентські вибори показали, що жодна з політичних сил не набрала більшості голосів громадян.

Натомість, народ проголосував за незворотність демократичних змін та економічних реформ, у сумарному підсумку віддав перевагу тим політичним силам, які підтримали мене як Президента на виборах 2004 року.

Переконаний, країна не може мати дві чи три програми розвитку. Потрібно, аби провладна коаліція виробила спільну єдину програму, яка базуватиметься на плані «Десять кроків назустріч людям» та Посланні Президента до Верховної Ради. У своєму Посланні до парламенту я окреслив орієнтири розвитку країни на найближчі роки.

Це – створення конкурентної економіки, запровадження заощадливого використання енергії, забезпечення верховенства права, боротьба з корупцією, реформа судової системи і правоохоронних органів, медицини і освіти, відродження села.

Програма діяльності коаліції та уряду повинна працювати над реалізацією цих програм.

Виборчі перегони не стали змаганням програм, тому зараз прийшов час спокійно, без політичних спекуляцій, недовіри і образ обговорити спільний меморандум, вироблений на загальних пріоритетах.

Учасники коаліції мають на перше місце винести ті пункти, що об'єднують всі політичні сили. Потім перейти до пошуку компромісу у спірних питаннях. Публічно презентувати цю програму, врахувати думку експертів та неурядових організацій і ретельно виконувати її під пильним контролем громадськості.

Я бачу декілька акцентів роботи коаліції.

Перше. Робота коаліції повинна забезпечити захист національних інтересів. Це аксіома, яка не ставиться під сумнів. Потрібно зосередитися на питаннях єдності країни, її безпеці, проблемах економічного розвитку, підтримці регіонів та добробуту громадянина.

Програма коаліції повинна чітко показувати, як забезпечити ці пріоритети .

Друге. Уряд, який сформує коаліція, має стати урядом всіх українців, а не тільки тих, хто підтримав певні політичні сили. Уряд повинен працювати на єдність країни, багато уваги приділяти гуманітарній об'єднавчій політиці.

Третє. Програма діяльності коаліції і уряду повинна визначити чіткі строки її реалізації. Критерії виконання програми мають бути зрозумілі для громадян. Тільки тоді ми уникнемо взаємних звинувачень і образ, пошуків винних, спроб перекласти власні помилки на внутрішні та зовнішні заколоти.

Четверте. В коаліції мають бути визначені чіткі правила гри. Потрібно вже зараз домовитися про механізми відносин між партнерами, в тому числі – прийняття рішень, вирішення суперечок, залагодження конфліктів.

Треба нарешті зробити висновки із вчорашніх уроків, і зробити це публічно. Доти, доки між партнерами є недовіра, взаємні підозри, неправда і неповага, коаліція приречена на слабкість. Я не дозволю, аби країна знову втрачала час через невміння деяких політиків працювати в команді.

П'яте. Опозиція має усвідомити одну важливу істину: немає опозиції до держави, є парламентська опозиція. Треба відмовитися від принципу «Чим гірше – тим краще» і навчитися працювати на країну.

Опозиція має бути залучена до формування державної політики. І в цьому моя місія як Президента України.

Буде активізовано роботу політичної ради при Президентові України. Я бачу цей орган як «круглий стіл», важливий дискусійний майданчик.

Також я доручив керівництву Секретаріату відпрацювати новий механізм роботи Ради регіонів при Президентові України.

Я налаштований активно співпрацювати з регіональними елітами, аби разом відродити Україну.

Переконаний, тільки узгодження фундаментальних принципів зробить коаліцію довготривалою, а не клубом за інтересами до першого голосування.

Коаліція має зберігати єдину позицію в усіх голосуваннях, незалежно від того, чи мова йде про внутрішню чи зовнішню політику, земельні відносини чи реабілітацію воїнів УПА, адаптацію законодавства до норм ЄС.

Відповідальність політичних сил в тому, аби врешті продемонструвати справжню командну гру, яка досягається довірою до партнерів і пошуком компромісів.

На подібних засадах має формуватися більшість не лише в парламенті, але й у місцевих радах. Від їх здатності домовлятися буде залежати благоустрій кожного міста і села. А від якості співпраці місцевих рад і органів державної влади залежить, як швидко громадськість на місцях відчує позитивні зміни.

Всі – Президент, парламент, уряд, регіональні еліти, влада і опозиція сьогодні мають прислужитися головному – роботі на Україну, на її єдність і стабільність.

А першим іспитом нової Верховної Ради на вірність Конституції має стати швидке формування дієздатного Конституційного Суду України.

Як гарант Конституції, прав і свобод громадян я буду ретельно контролювати роботу коаліції та уряду, виконання даних ними обіцянок. Своїми партнерами в цьому я бачу громадські організації.

Розраховую на вас.

Здоров’я вам усім.

Хай щастить!

Відповіді

  • 2006.04.08 | Предсказамус

    Раздражает

    Не знаю, может это уже какая-то рефлекторная реакция на выступления Президента, когда за каждым словом видишь совсем не то, что говорится. Но, с учетом поведения НУ, впечатление неискренности и нечистоплотных ходов с целью оставить власть в руках зарождающегося клана Ющенко, увы, имеет место быть.

    > Сьогодні перед країною стоять непрості виклики. Політична реформа, яка вступила в дію з січня 2006 року, розбалансувала владу, не додала ефективності й гармонії в питанні взаємодії між Президентом, парламентом, урядом, центром і регіонами.
    Однозначно.

    > Це думка більшості експертів і політиків. Питання вдосконалення Основного Закону, беззаперечно, стане на порядку денному діяльності коаліції у Верховній Раді.
    Проблема только в том, что коалиция не в состоянии самостоятельно что-то делать с Конституцией. Разве что, если это будет коалиция ПРУ-БЮТ. Если речь не о ней, то о чем тогда вообще разговор?

    > І не треба уникати цієї дискусії, особливо в такий недемократичний спосіб як блокування дієздатного Конституційного Суду України.
    Что у трезвого на уме, у Президента на языке. Если дискуссию о политреформе перенести в КС сейчас (а не год назад, как следовало бы), более дестабилизирующего решения трудно себе представить.

    > Саме на політичних силах лежить відповідальність за створення дієздатної, сталої коаліції. Переможці парламентських виборів повинні досконало відпрацювати коаліційну угоду і запропонувати її суспільству. І тільки після визначення принципів і програми діяльності коаліції та чіткого графіку її реалізації запропонувати Президенту тих керівників виконавчої влади, які здатні цю програму виконати.
    Привычно плюет на Конституцию, в соответствии с которой его дело телячье, подать парламенту ту кандидатуру, которую предложит коалиция. Но зачем - понятно. Мол, если будете обижать "моїх друзів", я вам эту лавочку прикрою. Ну и заодно время потянуть.

    > Переконаний, країна не може мати дві чи три програми розвитку. Потрібно, аби провладна коаліція виробила спільну єдину програму, яка базуватиметься на плані «Десять кроків назустріч людям» та Посланні Президента до Верховної Ради. У своєму Посланні до парламенту я окреслив орієнтири розвитку країни на найближчі роки.
    Если за «Десять кроків назустріч людям» народ проголосовал. то Послание - творенье СП, которое никого, кроме самого Ющенко, ни к чему не обязывает. Так причем оно здесь?

    > Виборчі перегони не стали змаганням програм, тому зараз прийшов час спокійно, без політичних спекуляцій, недовіри і образ обговорити спільний меморандум, вироблений на загальних пріоритетах.
    Вообще-то уже 26 марта этот меморандум был практически готов. Сколько еще его обговаривать?

    > Учасники коаліції мають на перше місце винести ті пункти, що об'єднують всі політичні сили.
    Как видим, это благое пожелание, не более.

    > Перше. Робота коаліції повинна забезпечити захист національних інтересів. Це аксіома, яка не ставиться під сумнів. Потрібно зосередитися на питаннях єдності країни, її безпеці, проблемах економічного розвитку, підтримці регіонів та добробуту громадянина.
    Бесспорно, но банально. Из серии "лучше быть богатым и здоровым, чем бедным и больным".

    > Друге. Уряд, який сформує коаліція, має стати урядом всіх українців, а не тільки тих, хто підтримав певні політичні сили. Уряд повинен працювати на єдність країни, багато уваги приділяти гуманітарній об'єднавчій політиці.
    См. комментарий к п.1.

    > Третє. Програма діяльності коаліції і уряду повинна визначити чіткі строки її реалізації. Критерії виконання програми мають бути зрозумілі для громадян. Тільки тоді ми уникнемо взаємних звинувачень і образ, пошуків винних, спроб перекласти власні помилки на внутрішні та зовнішні заколоти.
    Разумно. Хотя малореально.

    > Четверте. В коаліції мають бути визначені чіткі правила гри. Потрібно вже зараз домовитися про механізми відносин між партнерами, в тому числі – прийняття рішень, вирішення суперечок, залагодження конфліктів.
    Спору нет.

    > Треба нарешті зробити висновки із вчорашніх уроків, і зробити це публічно. Доти, доки між партнерами є недовіра, взаємні підозри, неправда і неповага, коаліція приречена на слабкість. Я не дозволю, аби країна знову втрачала час через невміння деяких політиків працювати в команді.
    Первый вопрос, который возникает, когда читаешь это "я не позволю" - а кто тебя спрашивает? А второй - работа в команде, это цель или средство? Т.е. если в команде премьера Тимошенко окажется первый вице-премьер Порошенко и вице-премьер по ТЭК Ивченко, она должна учиться с ними работать? Или политическая сила при выдвижении кандидатур должна выбирать тех, с кем работать хотя-бы не противно?

    > П'яте. Опозиція має усвідомити одну важливу істину: немає опозиції до держави, є парламентська опозиція. Треба відмовитися від принципу «Чим гірше – тим краще» і навчитися працювати на країну.
    Щас регионы с комми возьмут под козырек и скажут: "Слушаемся!". Или это предложение БЮТ в случае коалиции ПРУ-НУ сидеть тихо? В таком случае вдвойне наивно.

    [skip пустую болтовню]

    > Як гарант Конституції, прав і свобод громадян я буду ретельно контролювати роботу коаліції та уряду, виконання даних ними обіцянок. Своїми партнерами в цьому я бачу громадські організації.
    Не прошло и полтора года, как Президент обнаружил, что в стране есть общественные организации.

    В целом ощущение лихорадочного поиска выхода из патовой ситуации. Как сберечь околопрезидентскую тусовку и одновременно не пролететь в 2009 году, как фанера?

    Может, я субъективен. Но ничего с собой поделать не могу.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2006.04.08 | Shooter

      Ще я як страшно

      Вимагають, панімаєш, коаліційну угоду, згідно якої уряду жити наступних 5 років...Натомість, рішення є набагато простіше і ехвективніше: дайте "їй" ПМ-а - і буде Вам щастя...
  • 2006.04.09 | SpokusXalepniy

    Все це "ля-ля"... Крім однієї обмовки по Фрейду.

    Віктор Ющенко пише:
    > Потрібно, аби провладна коаліція виробила спільну єдину програму, яка...
    Дуже цікавий термін запропановано - провладна коаліція.

    I

    Що це таке? Варіанти:

    1. Коаліція, що формується владою (при владі)? Тоді - при якій саме владі: президентській, парламентській, урядовій? При існуючій владі, чи при владі коаліцеєю же-ж-ж і створеною. Якщо останнє, то див. 2.

    2. Коаліція, що формує владу? Але тоді це правляча коаліція, а не провладна коаліція.

    II

    Далі... Шо це таке: провладна коаліція виробляє спільну єдину програму?
    Спільну з ким?
    Згідно зі всіма попередніми висловлюваннями президента, утворення коаліції можливе, коли СПОЧАТКУ підписується угода про спільні дії. ОК! Але зараз (у зверненні) ми бачимо, що коаліція (тобто політичне утворення на базі спільної програми) виробляє... спільну програму. Де ж курка, а де ж яйце? ("Спать ложусь я вроде пешки, просыпаюся - ферзём")

    Залишається тільки накласти одне непорозуміння (I) на друге (II), щоб отримати комбінацію непорозумінь.
    Але ж я все таки наполягаю на "фрейдовій обмовці". Или так: что у Ющенко на языке, то у любих друзів на уме.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".