Вчені просять Ющенка не будувати порт на Донузлаві
06/21/2006 | Майдан-ІНФОРМ
Вчені Кримської Академії Наук звернулися з відкритим листом до президента України Ющенка, в якому просять голову держави відмовитися від ідеї перетворення Криму на транспортну артерію з перевалкою мільйонів тонн вантажів. Більше 200 відомих вчених з провідних університетів і наукових центрів Криму вважають, що транспортно-промисловий комплекс на озері "Донузлав" перетворить західне узбережжя півострову на "гарячу екологічну точку".
На думку авторів листа, існуючий стан приморських територій західного узбережжя Криму можна охарактеризувати як неблагополучний. Протягом багатьох років кримські вчені проводять дослідження Саксько-Євпаторійського узбережжя. Результати цих досліджень свідчать про потужні деструктивні процеси в береговій зоні та скороченні лікувальних пляжів - унікальних кримських золотих пісків, у середньому, на 2-3 метри на рік. Посилення берегової абразії та розмиву пляжів відбувається практично уздовж усього західного узбережжя Криму. Головна причина тому - активна господарська діяльність: у недавньому минулому видобуток піску на Сасик-Сивашській перевисипці та у межах Євпаторійського порту, розчищення фарватеру для підходу судів до причалів на акваторії морпорту, безсистемне будівництво берегозахисних споруджень.
Освітній портал
На думку авторів листа, існуючий стан приморських територій західного узбережжя Криму можна охарактеризувати як неблагополучний. Протягом багатьох років кримські вчені проводять дослідження Саксько-Євпаторійського узбережжя. Результати цих досліджень свідчать про потужні деструктивні процеси в береговій зоні та скороченні лікувальних пляжів - унікальних кримських золотих пісків, у середньому, на 2-3 метри на рік. Посилення берегової абразії та розмиву пляжів відбувається практично уздовж усього західного узбережжя Криму. Головна причина тому - активна господарська діяльність: у недавньому минулому видобуток піску на Сасик-Сивашській перевисипці та у межах Євпаторійського порту, розчищення фарватеру для підходу судів до причалів на акваторії морпорту, безсистемне будівництво берегозахисних споруджень.
Освітній портал
Відповіді
2006.06.21 | Олексій(Харків)
Щодо берегів.
На мою думку, саме прибутки з діяльності порту дадуть можливість хоча б розробити ту саму систему берегозахисних споруд. Наразі їх будують власники пляжів своїм коштом. І, захищаючи "свій" пляж, інколи ці споруди призводять до інтенсивного розмивання сусідніх ділянок. Тож, при захисті окремих ділянок, берег в цілому страждає. Дійсно, потрібен єдиний берегозахистний комплекс. Але чим тут заважає порт? Майбутні пірси можна розробити як частину загального комплексу волноломів. Частину "єкологічного" податку з порту можна пустити на компенсацію тим власникам пляжів, які будують волноломи у відповідності до загальної системи. (Тобто більша частина системи збудується сама, і досить швидко, адже власники пляжів отримають не тільки компенсацію в майбутньому, але й креслення, розрахунки та узгодження на будівництво одразу.) Та й на відновлення берегової смуги гроші будуть, бо як би нам не хотілось, але всі ті "берегозахисні споруди" лише вповільнюють, але не зупиняють розмивання берегів. Незалежно від того, є порт чи нема. Тож "відновлювати берегову смугу" потрібно постійно, а за нестачі коштів цим не займались вже років двадцять.P.S. Інколи мені здається, що Крим навмисно роблять жебраком на користь Росії, адже відібрати успішний курорт важко, а так можна начебто "взяти шефство").
З повагою, Олексій.
2006.06.21 | Михайло Свистович
Re: Щодо берегів.
Олексій(Харків) пише:> На мою думку, саме прибутки з діяльності порту дадуть можливість хоча б розробити ту саму систему берегозахисних споруд. Наразі їх будують власники пляжів своїм коштом. І, захищаючи "свій" пляж, інколи ці споруди призводять до інтенсивного розмивання сусідніх ділянок. Тож, при захисті окремих ділянок, берег в цілому страждає. Дійсно, потрібен єдиний берегозахистний комплекс. Але чим тут заважає порт?
Порт заважає тим, що Донузлав - мілке озеро. Тому доведеться виняти багато піску, що призведе до більш інтенсивного розмивання берегів і знищення пляжів. І це буде швидше, аніж порт почне давати прибутки. До того ж в Україні і так достатньо портів. Іще в радянські часи, коли було величезне ЧМП, вони якось могли впоратися з обсягом перевантажень. Зараз ці обсяги набагато менші. То навіщо нам ще один порт в курортній місцевості? А кошти на захисні споруди можна знайти, продавши з аукціону кілька гектарів землі.
>
> P.S. Інколи мені здається, що Крим навмисно роблять жебраком на користь Росії, адже відібрати успішний курорт важко, а так можна начебто "взяти шефство"
Я не розумію, чому райони Криму, які знаходяться на чорномрському узбережжі, не можуть заробляти за рахунок туризму. Навіщо там іще якісь порти?
2006.06.21 | Роман ShaRP
Одно из двух. Или порт, или курорт.
Вместе они не уживаются. Особенно нефтяные.2006.06.21 | Михайло Свистович
Re: Одно из двух. Или порт, или курорт.
Роман ShaRP пише:> Вместе они не уживаются. Особенно нефтяные.
Порт планується для сухих вантажів, але проблема в тому, що потрібно поглиблювати дно при будівництві порту, а це призведе до руйнації берегової лінії.