Кабінет міністрів урізав повноваження преза
08/30/2006 | Illia
Кабінет міністрів зменшив повноваження президента, заборонивши йому давати доручення урядові.
Таке рішення ухвалено у вівторок на спільному засіданні трьох урядових комітетів під керівництвом Миколи Азарова, повідомляє "Комерсант-Україна".
Головним питанням засідання стало скорочення повноважень президента в зв'язку з положеннями нової редакції Конституції, пише видання.
"Ми усуваємо право президента давати доручення урядові, а також залишаємо за ним можливість припиняти рішення одночасно зі звертанням у суд", – повідомив заступник міністра Кабінету міністрів Олександр Лавринович.
***
Також Кабмін вирішив усупереч пропозиції президента залишити основну базу інституту сухопутних військ в Одесі і не переносити її у Львів.
Таке рішення ухвалено у вівторок на спільному засіданні трьох урядових комітетів під керівництвом Миколи Азарова, повідомляє "Комерсант-Україна".
Головним питанням засідання стало скорочення повноважень президента в зв'язку з положеннями нової редакції Конституції, пише видання.
"Ми усуваємо право президента давати доручення урядові, а також залишаємо за ним можливість припиняти рішення одночасно зі звертанням у суд", – повідомив заступник міністра Кабінету міністрів Олександр Лавринович.
***
Також Кабмін вирішив усупереч пропозиції президента залишити основну базу інституту сухопутних військ в Одесі і не переносити її у Львів.
Відповіді
2006.08.30 | Illia
І хто тепер ЮЩ? Та ніхто.
Він що, геть лох? Де позов до Конст суду про рехворму?Скоро прибиральниця з КМ зможе урізати повноваження преза.
Тепер він не "гарант", тепер "урізаний"
2006.08.30 | Kohoutek
Журналистские приёмчики или неграмотность
Кабмин никак не может урезать или расширить права президента. Это дело исключительно Конституции и законов, основанных на ней. Если после реформы уменьшились президентские полномочия, то это сделано по Конституции, а не по желанию Кабмина.2006.08.30 | Чучхе
Тим більше, що й інститут таки переноситься
а база залишиться, наскільки я зрозумів, у статусі військової кафедри.2006.08.30 | Предсказамус
Редкий случай, когда я согласен с Kohoutekом и Чучхе
Внутренние документы Кабмина приведены в соответствие с Конституцией. И ничего более.2006.08.30 | Illia
І все таки. Чи збирається Ющ подавати в КС на рехворму?
2006.08.30 | Предсказамус
Вы у меня спрашиваете? Моё мнение - он слишком занят вуликами
2006.08.30 | Чучхе
Це той рідкий випадок, коли я погоджуюсь з Предсказамусом
виходячи із ющенкової філософії недіяння, він традиційно нічого робити не буде2006.08.30 | Illia
У відповідь
Представник президента у парламенті Юрій Ключковський вважає, що Кабмін не може позбавляти президента права давати йому доручення.Так він відреагував на рішення Кабміну у вівторок заборонити йому давати доручення урядові.
"Не Кабінет міністрів визначає, як діє президент. Те, що Кабмін залишається підконтрольним президентові, випливає з тексту Конституції", – наголосив Ключковський.
"Я хочу нагадати, що Україна не стала парламентською республікою після конституційної реформи, вона залишається парламентсько-президентською республікою, а це означає, що президент має вплив на органи влади, і насамперед на органи виконавчої влади", - додав депутат.
"І тому для здійснення своїх повноважень, у межах цих повноважень він повинен мати право давати свої доручення міністрам. Він це право має, і Кабінет міністрів не може це право у нього відібрати", - наголосив Ключковський.
Натомість радник президента Микола Полудьонний висловив бажання спочатку побачити рішення Кабміну.
"Якщо йдеться про укази і розпорядження президента – це одна справа. І тоді це не відповідає закону. Якщо мова йде про резолюції чи так звані доручення, то це радше традиційна форма, яка існувала за старої Конституції. І оскільки 1 січня змінилась Конституція, то ця традиція може відійти", - зазначив він.
За словами Полудьонного, президенту давалась відповідна аналітика і з початку 2006 року Ющенко звертався до Кабміну "з листами".
Радник президента також висловив упевненість, що президент має право вимагати від Кабміну звіту щодо важливих питань, таких як нацбезпека чи дотримання прав людини.
"Якщо Кабмін не погоджується з якимсь указом президента, то він може його оскаржити в конституційному суді", - додав радник Ющенка.
2006.08.30 | Vavilov
А прізідєнт ще є головнокомандувачем етнографічних війсь, чи нє?
Бо шото тут усі заговорили про права, але не з того боку. Може то така демонстративна підстава: мілиє браняцца - тока тєшацца?2006.08.30 | Мусієнко Олег Григорович, м. Київ.
Re: Кабінет міністрів урізав повноваження преза
Це перший, але не останній дзвоник! На нього тре негайно і відповідно реагувати... Вихід є, але, чи скористається ним Президент України?Разом з тим, пропоную до уваги наступне:
Відкритий лист громадянина України МУСІЄНКА О.Г.
ПРЕЗИДЕНТУ УКРАЇНИ В.А. ЮЩЕНКУ
"ПРО 15-у РІЧНИЦЮ НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ, ЖОРСТКУ КОНСТИТУЦІЙНУ КРИЗУ ТА УЗУРПАЦІЮ ДЕРЖАВНОЇ ВЛАДИ ОЛІГАРХАМИ"
Неупереджений, всебічний та об’єктивний конституційно-правовий, у сукупності із суспільно-політичним, аналіз, свідчить, що в Україні, на дату святкування 15-ї річниці незалежності держави, тривалий час існує і поглиблюється жорстка конституційна криза, яка полягає в тотальній неузгодженості чинного законодавства Основному Законові держави, вибірковості в застосуванні закону органами державної влади, “силовиками” і судами, не рівно обов’язковості його вимог для громадянина і державника.
Внаслідок колапсу правоохоронної системи країни, відсутності у державі близько року дієздатних Конституційного Суду і прокуратури, суцільної корумпованості та продажності загальних судів, громадянами України геть втрачено їх конституційне право на захист своїх прав і свобод у справедливому суді!
Метастази корупції, цієї злоякісної хвороби суспільства, вразили і головний мозок держави – верховну владу, Генеральну прокуратуру, СБУ, МВС та Уряд України, що унеможливлює перетворення України в дійсно суверенну і незалежну, демократичну, соціальну, правову державу, де реально визнається і діє принцип верховенства права.
Про викладене переконливо і доказово свідчить наступне:
1. Незважаючи на мої чисельні до Вас звернення, щодо втрати прокуратурою України з 12.07.2001 року функцій досудового слідства, Генеральна прокуратура України, незаконно, всупереч Конституції та чинному Закону України “Про прокуратуру”, продовжує здійснювати цю функцію. Суди України, в тому числі Верховний, розглядають кримінальні справи, закінчені досудовим слідством прокуратурою, та виносять по ним завідомо неправосудні обвинувальні вироки.
Разом з тим, вказаного числа Верховною Радою України було прийнято Закон України № 2663-ІІІ, яким було внесено зміни у статтю 5 Закону України "Про прокуратуру". Відповідно до цих змін, на прокуратуру України покладені виключно конституційні функції, викладені у статті 121 Основного Закону, які не передбачають здійснення прокуратурою функцій досудового слідства, а частиною другою статті 5 чинного Закону України "Про прокуратуру", категорично заборонено покладання на прокуратуру здійснення функцій, не передбачених Конституцією України.
2. 08 грудня 2004 року Верховною Радою України минулого скликання, всупереч конституційного принципу верховенства права, але відповідно горезвісному за радянських часів принципу “політичної доцільності, було прийнято Закон України № 2222-ІV "Про внесення змін до Конституції України", яким, у завуальованій формі, незаконно змінено не тільки конституційний лад, але і виборчу систему країни.
Цей Закон, а також прийняті парламентом зміни до Конституції України, в порушення вимог частини 1 ст. 156 Основного Закону держави, не були винесені на затвердження всеукраїнського референдуму, а, так звана “політрехформа”, була впроваджена утаємничено від українського народу - єдиного джерела влади в Україні.
Разом з тим, відповідно до категоричних вимог частини 1 статті 156 Конституції України, законопроект про внесення змін до розділів І, ІІІ і ХІІІ Основного Закону, за умови його прийняття не менш ніж 2/3 від конституційного складу Верховної Ради, затверджується всеукраїнським референдумом, який призначається Президентом України.
Оскільки перелічені вимоги Основного Закону дотримані не були, антинародні зміни до Конституції України, якими у завуальованій формі змінено не тільки конституційний лад, але і виборчу систему країни, підлягають безумовному скасуванню за формальних, тобто безумовних підстав!
3. За цих же конституційно-правових умов, не може бути визнано конституційним і Закон України "Про вибори народних депутатів України", який було застосовано на минулих виборах до Верховної Ради України, що і спровокувало існуючу на цей час в Україні суспільно-політичну кризу.
Брутально порушуючи виборчі права громадян незалежно від їх майнового стану та партійної належності, їх рівенство у своїй гідності і правах, тобто їх конституційні права і свободи, в тому числі право не тільки обирати, а і бути вільно обраним до органів державної влади, цей Закон фактично скасував конституційне активне виборче право мільйонів громадян України, які не є членами олігархічних політичних партій.
Цим Законом зухвало і цинічно порушено категоричні вимоги частини 1 ст. 157 Основного Закону, відповідно до яких: ”Конституція України не може бути змінена, якщо зміни передбачають скасування або обмеження прав і свобод людини і громадянина…”
4. Незважаючи на викладене, після подання Вами у новообраний парламент кандидатури на посаду Прем’єр-міністра України, 04 серпня 2006 року, Верховна Рада України, з метою кінцево узаконити узурпацію нею державної влади, прийняла, а Ви – необачно підписали, Закон України № 79-V “Про внесення зміни до розділу ІV “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про Конституційний Суд України”, якими унеможливлюється скасування незаконних змін до Конституції України.
Цей закон також було прийнято з брутальним порушенням вимог ст. ст. 1, 3, 8 Конституції України, відповідно до яких Україна визнається суверенною і незалежною, демократичною, соціальною, правовою державою, право визначати і змінювати конституційний лад в Україні належить виключно народові і не може бути узурповане державою, її органами або посадовими особами, а також всупереч положень частини 1 ст. 6 Основного Закону держави, відповідно до положень якої державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову.
Таким чином, всупереч частини 2 статті 6 Конституції, Верховна Рада та Ви, як Президент України, і гарант додержання Конституції, прав та свобод громадянина і людини, перевищили межі своїх повноважень, встановлених Конституцією України, і діяли поза конституційно-правовим полем держави, створивши небезпечний прецедент правового нігілізму.
Цими своїми діями, Ви, пане Президенте України, у 15 річницю горезвісного ДКНС (ГКЧП), заклали бомбу уповільненої дії під власне президентство, дароване Вам народом України!
Категорично стверджую, проголошений Вами у святковій промові на честь 15-ї річниці незалежності України курс на подолання корумпованості державної влади та її оздоровлення, встановлення в Україні істинно справедливої та відповідальної перед народом влади, може бути втілений лише за однієї умови – умови встановлення в Україні ДИКТАТУРИ ЗАКОНУ, противагу диктатуркам парламенту чи Президента.
На підставі викладеного і керуючись ст. ст. 1, 3, 8, 19, 40, 102 частини 2, 106 частини 1 пункту 1 Конституції України, звертаюсь до Вас, як до гаранта державного суверенітету, додержання Конституції України, прав і свобод людини і громадянина та прошу вжити усіх, передбачених Основним законом держави заходів, щодо відновлення дії Конституції України.
Громадянин України, Олег МУСІЄНКО
2006.08.30 | Kohoutek
Кабмин может ограничить право Президента давать поручения (/)
Тут более вразумительно:http://www.korrespondent.net/main/162729
Кабинет министров на ближайшем заседании рассмотрит изменения к временному регламенту своей работы.
Планируется в соответствии с новой редакцией Конституции внести в регламент положения, которые ограничат право Президента Украины отменять акты правительства и давать правительству поручения.
Такое решение было принято на совместном заседании трех из пяти правительственных комитетов.
"В регламент работы правительства будут внесены изменения, обусловленные измененной редакцией Конституции Украины", - заявил заместитель министра Кабинета министров Александр Лавринович, слова которого приводит правительственный портал.
По словам Лавриновича, речь идет о пересмотре отношений между Президентом и правительством, в частности, о лишении Президента права давать прямые поручения правительству.
"Будет изменена редакция: если раньше Президент имел право отменять акты правительства, то теперь он будет иметь право приостанавливать эти акты одновременно с обращением в суд", - сообщил замминистра.
Сейчас временный регламент Кабинета министров является главным документом, согласно которому строится работа правительства.