кожен, кому попадеться купюра в 500 гривень до рук має сходити до сповіді і купити не менше 50 пачок контрабандних церковних цигарок
я чекаю хрестних ходів навколо Нацбанку (тільки там все огороджено, тре буде йти через пагорби і чорний хід Ін-ту історії НАНУ.
2006.09.14 | Illia
Треба було ще індійську свастику намаювати.
Ото б комуняки побісилися б
2006.09.14 | Мартинюк
Око пильності.
Такий знак служив гербом моєму майже рідному містечку Радехову в 15-16 столітті. Про це читав в одній старезній польській книзі.
Польською мовою це називалося "око бачношьці". Можливо мій переклад не зовсім досконалий.
Цікаво що герби інших галицьких містечок були не менш екзотичні наприклад дуже часто фігурував півмісяць з тією чи іншою кількістю зірочок.
Вказана польська книга твердить що всі ці символи ведуться з місцевої геральдичної традиції допольського періоду. Пізніше всі ці галицькі герби було масовано переглянуто і повністю перероблено згідно польських , а потім австрійських геральдичних канонів.Іншими словами - для наших далеких предків це не було чимось чужим і щось та означало. Не раджу повязувати це і з євреями, оскільки в Радехові їх було навдивовиж мало. Там чомусь виживаюли колишні русини, а тепер українці. Навіть за радянської влади в Радехові так і не змогли набрати контингенту для відкриття російської школи.
Американці чомусь поставили цей знак на своєму доларові і він від цього не постраждав, а зовсім навпаки.
Звичайно, я з цікавістю почув би офіційні і напівофіційні трактування появи цього знаку на українській "сотні доларів", хоча нічого поганого в цьому не вбачаю.
Більше того підозріваю що Сковорода, який зображений на цій же банкноті знав про це набагато більше ніж ми.
І ще :
1. - всім хто страждає від масонобоязні зауважу що чим більше в країні масонів , то тим більше в ній ладу і грошей. В Африці он масонів нема, то й живуть вони відповідно.
2. - осмілюся нагадати що перші масони на Заході появилися лише у 18 столітті, згуртувалися навколо побудови собору святого Петра і їхня ложа носила назву "Великий Схід". Самі масони переконані що свої ідеї вони отримали звідкись із Східної Європи. Традиція твердить що в якості кредитного вкладення для побудови собору святого Петра були використані кошти скарбниці Війська Запорізького які звелів таким чином убезпечити від російського царя та інфляції гетьман Полуботок.
Мартинюк пише:
> Вказана польська книга твердить що всі ці символи ведуться з місцевої геральдичної традиції допольського періоду. Пізніше всі ці
> Американці чомусь поставили цей знак на своєму доларові і він від цього не постраждав, а зовсім навпаки.
Долар (тим паче 1 долар) не постраждав зовсім не від цього. А щодо геральдичних символів, то умісніше було б надрукувати такого розміру тризуб, а не око.
> 1. - всім хто страждає від масонобоязні зауважу що чим більше в країні масонів , то тим більше в ній ладу і грошей. В Африці он масонів нема, то й живуть вони відповідно.
Що за маячня, і до чого тут Африка? Чому ви думаєте що там немає масонів?
Грошей в Україні вистачило б на пів Африки, просто лежать вони не в наших з Вами кишенях... а у місцевих "масонів"
2006.09.14 | Sych
Хтось щось українське в дизайні тої купюри побачив?
Дизайн в стилі "сматрікакиємиєврапєйци"... Ще й це око якогось хрєна всунули. Це ж провокація!
... что по мнению многих исследователей Сковороды, он был масоном (вернее, "...и масоном тоже").
Что же касается его еврейства, то оно заключалось лишь в том, что он хорошо знал древневрейский, т.к. ему обязательно надо было читать библию в подлиннке. Ну, не доверял он переводам (тем более двойным: с еврейского на греческий, а оттуда на славянские).
И, кстати, правильно делал (в смысле, недоверия). Так, через пятьдесят лет после его смерти, выдающийся филолог Павский (кстати, личный учитель древнееврейскому детей царской семьи) сделал свой (с научной точки зрения)перевод Библии с древнееврейского. Этот перевод (и объяснения к нему) были встречены с восторгом многими образованными людьми России. Но власти в православной церкви взбунтовались, и Павский начал подвергаться нападкам, и даже преследованиям. Этот человек знал штук двадцать языков (причем многими активно владел), + несколько древних + знания лингвистики + свои работы в этой области . Для церковной власти он был опасным человеком - слишком много знал и мог объяснить.
Сковорода, живший в 18-м веке, как раз и являлся фундаментом будущего образованного общества 19-го.
Re: Это точно не подтверждено. Правильней писать...
SpokusXalepniy пише:
> Что же касается его еврейства, то оно заключалось лишь в том, что он хорошо знал древневрейский, т.к. ему обязательно надо было читать библию в подлиннке. Ну, не доверял он переводам (тем более двойным: с еврейского на греческий, а оттуда на славянские).
> И, кстати, правильно делал (в смысле, недоверия). Так, через пятьдесят лет после его смерти, выдающийся филолог Павский (кстати, личный учитель древнееврейскому детей царской семьи) сделал свой (с научной точки зрения)перевод Библии с древнееврейского. Этот перевод (и объяснения к нему) были встречены с восторгом многими образованными людьми России. Но власти в православной церкви взбунтовались, и Павский начал подвергаться нападкам, и даже преследованиям. Этот человек знал штук двадцать языков (причем многими активно владел), + несколько древних + знания лингвистики + свои работы в этой области . Для церковной власти он был опасным человеком - слишком много знал и мог объяснить.
давній іврит не дуже пристосований для передачі змісту написаного. Там були відсутні приголосні і проміжки між словами. Читати такі тексти можна лише спираючись на усну традицію. Якщо в івриті є приголосні і проміжки між словами - це вже фактично переклад. Крім того є інші суттєві вади, притаманні старим мовам, як то відсутність часу у дієслів (що відображається плутаниною в сучасних виданнях). Якщо певні книги Біблії перекладалися зі старих свитків, найкраще що можна було зробити для їхнього змісту - якнайшвидше перекласти їх на сучаснішу мову, щоб з традиції хоч щось лишиося б. В цьому смислі в нас добра спадщина, адже маємо слов'янську Біблію, яка є одним з перших перекладів (раніше за німців чи англійців приміром).
Ну і варто відмітити, що сучасний переклад Огієнка містить на обкладинці "з мови давньоєврейської й грецької на українську дослівно наново перекладена". Хоча все це теж умовності, адже як відомо, - оригіналів Святого Письма в нас нема, втрачені.
толя дейнека пише:
> ...давній іврит не дуже пристосований для передачі змісту написаного.
Расшифруйте, пожалуйста это выражение, исходя из того, что:
- язык (любой) только для того и предназначен, чтобы передавать смысл, который всегда находится в голове говорящего (пишущего), слушающему (читающему);
- написанное - это некий смысл, изложенный в письменном (не устном) виде на некотором языке.
> Там були відсутні приголосні і проміжки між словами.
Вы имеете в виду промежутки между словами НА ПИСЬМЕ. Так, в древнеславянском тоже не было промежутков (пробелов). Они появились позже.
Что же касается согласных звуков, то вы, кажется, спутали. Во-первых, вы, наверное, имеете в виду словари (и древние и более современные). Во-вторых, там в словах отсутствуют не согласные, а ГЛАСНЫЕ звуки.
Подавляющее большинство слов (из словаря любого семитского языка) имеют "стандартную" структуру слова:
- Во-первых, в словаре представлены лишь корни (основы) слов.
- Во-вторых, эти основы являются основами только глаголов.
- В-третьих, почти все слова (глаголы) состоят из трёх согласных.
Возникает вопрос, а как же всё это - состоящее из одних согласных - нормальный человек (естественно, не жид, и не масон) может произносить?
Для этого хитрые древние евреи, которые тогда ещё даже не знали, что они евреи, а были в одной компании с будущими арабами... короче, семиты и здесь придумали уловку. Вернее, язык этих кочевых народов сформировал интереснейшие, просто таки математические правила словообразования.
Итак, в семитских языках корень слова - почти всегла глагол - состоит из трёх согласных. В любом языке мира согласных ЗВУКОВ всегда больше, чем гласных. Это связано с техникой говорения (горло, рот, язык, воздух). Хорошо различимых гласных есть только несколько (5-7).
Так вот, эти гласные звуки в семитских языках ставятся в промежутках между согласными звуками корня ПО ДОВОЛЬНО ЧЁТКО ОЧЕРЧЕННОЙ СХЕМЕ. Эти гласные звуки задают ПРАВИЛА словообразования - то есть образования из корня нужного слова.
Например, корень К_Т_Б_ в семитских словарях означает идею такого действия как писать (по-нашему говоря, это глагол писать).
Есть правила (их не очень много), по которым, если например нам надо указать РЕЗУЛЬТАТ ДЕЙСТВИЯ данного глагола, то мы должны после каждой согласной корня вставить гласный "А". В нашем примере получится КАТАБА - это результат действия глагола писать. По-нашему говоря, - то что написано или написанное.
Соблюдая четкий алгоритм словобразования мы легко получим слово из глагола, которое должно означать того, КТО ОСУЩЕСТВЛЯЕТ ДЕЙСТВИЕ.
Так, в нашем примере КАТИБ будет означать писаря.
А слово КИТАБ - будет означать книга.
Заметьте главную особенность. Древнему семиту-кочевнику не надо было (условно говоря) знать само слово "книга" или "писатель". Ему достаточно знать лишь основной трёхбуквенный глагол "писать". А гласные вставляются по общим правилам, образуя значения, типа: результат действия данного глагола; на кого/что направлено действие, кто осуществляет действие; носитель действия и т.д.
Ясно, что эти правила тот исторический семит не вспоминал и не формулировал для себя перед тем как произносить слово. Он о них даже не вспоминал.
Но лингвисты раскрыли эту "тайную" схему, которая по сути являлась четким алгоритмом преобразования корней в нужные значения.
Мало того, особо одаренные лингвисты отвечают даже на вопрос почему именно у семитов сложились такие, а не другие языковые (по строгости - чуть ли не математические) конструкции...
И в довершении можно проделать следующий прикидочный расчет.
Если принять количество согласных ЗВУКОВ в языке до 30 (это характерно для большинства языков мира), то наш семитский словарь трёхбуквенных (состоящих только из согласных) глаголов будет иметь 30х30х30 = 27 тысяч только ОСНОВ слов. Этого вполне достаточно (с избытком) для образования воистину ОКЕАНА возможных значений.
И недаром арабы в средние века назвали свой словарь ХАМУД, что дословно так и переводится - океан [слов].
Напомню для сравнения, что считающийся одним из богатейших, словарь Шекспира состоит примерно из 20 тысяч слов вообще (!!!), включая и глаголы, и существительные, и наречия, и причастия...
вибачаюся, звісно я мав на увазі, що слова і тексти давній іврит писав лише проголосними, без голосних. Системи огласовок справді є, але тримати правила огласовок поза текстом, у традиції, ше й довгий час і на різних територіях є справа вкрай ненадійна. Тож є різні системи огласовок і вони протиречиві. Як приклад можна згадати, що слово "Ізраїль" в східній європі читалося як "Сруль" (і саме в такій формі потрапило в переклад Біблії Куліша).
Підтвердження відсутності голосних у давніх текстах і наявності неоднозначного тлумачення визвало неабиякий розпач і навіть кризу у середньовічному християнстві.
Навіть єлиного поняття "іврит" не було сто років назад, його треба було винаходити заново, і письмо і вимову. При чому він настільки застиг виключно у релігійних текстах, без розвитку, що батькам сучасного івриту недоставало п'ять чи навіть вісім тисяч коренів - їх довелося вводити наново. Ви розумієте, це дуже багато, і перевищує лексикон звичайної людини.
толя дейнека пише:
> Навіть єлиного поняття "іврит" не було сто років назад, його треба було винаходити заново, і письмо і вимову. При чому він настільки застиг виключно у релігійних текстах, без розвитку, що батькам сучасного івриту недоставало п'ять чи навіть вісім тисяч коренів - їх довелося вводити наново. Ви розумієте, це дуже багато, і перевищує лексикон звичайної людини.
При цьому було знищено живу та цікаву мову ідіш, за якою тепер жалкують чимало євреїв-інтелектуалів. До речі, в Одесі ще зараз є громада аматорів, яка штучно (як колись давноєврейську) підтримує цю мову. На якій ще 100 років тому балакали мільйони людей. Втрата культури ідіш вважається однією з найвідчутніших культурних втрат людства у ХХ в.
"При цьому було знищено живу та цікаву мову ідіш, за якою тепер жалкують чимало євреїв-інтелектуалів"
Та ніхто нічого нe нищив - мовою ідиш видаються книжки, пишуться п'єси і лаються сварливі господині в Боропарку, в Нью-Йорку.
Всі оті такі колоритні пeйсаті та бородаті походять якраз від тих, хто говорив лишe на ідиш. вони і культивують. Плюс дeкотрі із імігрантів із совка. Вживу, між собою, в основному, говорять, звичайно, англійською, протe стараються і ідиш підтримувати.
Ну а вжe слів в англійській( тій, що в Нью-Йорку) із ідиш тьма.
2006.09.18 | SpokusXalepniy
Re: Семиты не страдали от бедности своего языка.
толя дейнека пише:
> вибачаюся, звісно я мав на увазі, що слова і тексти давній іврит писав лише проголосними, без голосних. Системи огласовок справді є, але тримати правила огласовок поза текстом, у традиції, ше й довгий час і на різних територіях є справа вкрай ненадійна. Тож є різні системи огласовок і вони протиречиві. Як приклад можна згадати, що слово "Ізраїль" в східній європі читалося як "Сруль" (і саме в такій формі потрапило в переклад Біблії Куліша).
Какая разница как слово читалось в то или иное время? Главное, что под этим словом понималось! Если - Китай, то это одно, а если территория в Палестине, то это совсем другое.
Библейское дело (переписка и толкование текста) продолжалось несколько ТЫСЯЧ лет. Ведь и сама Библия писалась и переписывалась поколениями людей, живших на разных территориях и в разное время.
Что есть первоистоки - до сих пор точно неизвестно. Многие склоняются к тому, что первые тексты были на вавилоно-арамейском языке.
В любом случае, это были языки, входящие в группу семитских. А у всех семитских основы очень сходны. Поэтому древнееврейский язык был очень похож на арамейский, потом на арабский и т.д.
По-нашему говоря, это скорее были диалекты. Различия были МЕНЬШЕ, чем у славянских языков.
Понятие "огласовка" не совсем правильна по отношению к этим языкам. Гласные выполняли роль СЛОВООБРАЗОВАНИЯ - преобразование корня в определённое значение (форму глагола, существительное и пр.).
очень часто (как и в других языках) со временем отпадали малоупотребительные формы. особенно это касалось окончаний. И пр.
Но всё это совершенно не говорит о том, что ОБЩИЙ смысл текстов становился недоступным или вызывал принципиальные трудности в понимании.
Трудности были в деталях - для нас менее существенных, чем для древних, которые ОБЯЗАНЫ были исполнять ритуалы беспрекословно.
Кроме того, я не знаю ничего о ненаписании гласных звуков. Не путаете ли вы такое ненаписание с корнями (основами) слов, предтавленных в словаре (письменном или вербальном)?
Re: на грошах ставлять свої символи ті, кому належить влада
Наскільки мені відомо, сучасні масони - щось на кшталт клубів для деяких представників вітчизняного капіталу. Хтось грає у теніс, хтось - у гольф, а хтось - у масонів. Вирішуючи при цьому певні ділові й політичні справи. Тобто, я би не переоцінював вплив подібних тусовок, хоч вони й мають свого представника в уряді - діючого міністра оборони.
Слід зуважити й на неабияку конкуренцію між різними імпортними ложами (точнісінько таку, як між різними релігійними шарлатанами-проповідниками), яка подекуди має відверто комічні риси. Боротьба точиться за заможних та впливових клієнтів-"братів".
думаю більшість саме грається в ці ігри, акі в гольф. Але не варто забувати, що масонські ордени - це таємні спілки з колами посв'яти, і те що проголошується на найнижчих ступенях (типа благочиність, добробут і братерсто з демократією), може бити докорінно змінено на верхніх ступенях просвіти. А кожен масон при вступі дає обіт коритися керівництву ложі, і це ніяк не регулюється цивільними законами.
проте, масони лише одна з форм організації, що використовується. Якщо десь вона себе здискредитує - можна вдатися до інших.
в любому випадку - ставити масонські символи на державні купюри - це непорядок і - знущання.
толя дейнека пише:
> думаю більшість саме грається в ці ігри, акі в гольф. Але не варто забувати, що масонські ордени - це таємні спілки з колами посв'яти, і те що проголошується на найнижчих ступенях (типа благочиність, добробут і братерсто з демократією), може бити докорінно змінено на верхніх ступенях просвіти. А кожен масон при вступі дає обіт коритися керівництву ложі, і це ніяк не регулюється цивільними законами.
>
> проте, масони лише одна з форм організації, що використовується. Якщо десь вона себе здискредитує - можна вдатися до інших.
Вірно.
> в любому випадку - ставити масонські символи на державні купюри - це непорядок і - знущання.
А вони вам скажуть, що то - знак Трійці. В церквах на іконах його дійсно зображено не меньше, аніж на баксах. І не тільки в православних. У травні, у Флоренції, бачив його у базиліці де поховані Макіавелі, Галілей, Мікелянджело, Данте (пуста гробниця), та інші прогресивні діячі.
А моя жінка висунула, мабуть, найбільш влучну версію - дізайнери банкноти віддали данину моді на "Код да Вінчі". До речі, поінформовані люди ще раніше казали мені, що цей твір знову пробудив певний інтерес до ігр у масонство серед вітчизняних бізнес-жлобів. Які дещо охололи до "каменярів" після кумедного скандалу з "орденом Станіслава".
2006.09.18 | Михайло Свистович
Re: можна гратися і в масонів
толя дейнека пише:
> А кожен масон при вступі дає обіт коритися керівництву ложі, і це ніяк не регулюється цивільними законами.
Ну і що? Вже давно всі ці обіти є не більше, як ритуалом, і покарання за відступництво ніхто не застосовує.
http://vidahl.agava.ru/P129.HTM#21529
Цитую: "Всевидящее око, промысл Божий, всеведение, изображаемое оком в лучах, среди треугольника."
Зустрічається на багатьох іконах, в т.ч. в Лаврі.
Випадково знайшов опис ікони затриманої в контрабандистів в Росії: http://news.e63.ru/2465.html
Відповіді
2006.09.14 | Чучхе
О, бл... Московський патріархат має відмежуватись
кожен, кому попадеться купюра в 500 гривень до рук має сходити до сповіді і купити не менше 50 пачок контрабандних церковних цигарокя чекаю хрестних ходів навколо Нацбанку (тільки там все огороджено, тре буде йти через пагорби і чорний хід Ін-ту історії НАНУ.
2006.09.14 | Illia
Треба було ще індійську свастику намаювати.
Ото б комуняки побісилися б2006.09.14 | Мартинюк
Око пильності.
Такий знак служив гербом моєму майже рідному містечку Радехову в 15-16 столітті. Про це читав в одній старезній польській книзі.Польською мовою це називалося "око бачношьці". Можливо мій переклад не зовсім досконалий.
Цікаво що герби інших галицьких містечок були не менш екзотичні наприклад дуже часто фігурував півмісяць з тією чи іншою кількістю зірочок.
Вказана польська книга твердить що всі ці символи ведуться з місцевої геральдичної традиції допольського періоду. Пізніше всі ці галицькі герби було масовано переглянуто і повністю перероблено згідно польських , а потім австрійських геральдичних канонів.Іншими словами - для наших далеких предків це не було чимось чужим і щось та означало. Не раджу повязувати це і з євреями, оскільки в Радехові їх було навдивовиж мало. Там чомусь виживаюли колишні русини, а тепер українці. Навіть за радянської влади в Радехові так і не змогли набрати контингенту для відкриття російської школи.
Американці чомусь поставили цей знак на своєму доларові і він від цього не постраждав, а зовсім навпаки.
Звичайно, я з цікавістю почув би офіційні і напівофіційні трактування появи цього знаку на українській "сотні доларів", хоча нічого поганого в цьому не вбачаю.
Більше того підозріваю що Сковорода, який зображений на цій же банкноті знав про це набагато більше ніж ми.
І ще :
1. - всім хто страждає від масонобоязні зауважу що чим більше в країні масонів , то тим більше в ній ладу і грошей. В Африці он масонів нема, то й живуть вони відповідно.
2. - осмілюся нагадати що перші масони на Заході появилися лише у 18 столітті, згуртувалися навколо побудови собору святого Петра і їхня ложа носила назву "Великий Схід". Самі масони переконані що свої ідеї вони отримали звідкись із Східної Європи. Традиція твердить що в якості кредитного вкладення для побудови собору святого Петра були використані кошти скарбниці Війська Запорізького які звелів таким чином убезпечити від російського царя та інфляції гетьман Полуботок.
2006.09.14 | Linx
Re: Око пильності.
Мартинюк пише:> Вказана польська книга твердить що всі ці символи ведуться з місцевої геральдичної традиції допольського періоду. Пізніше всі ці
> Американці чомусь поставили цей знак на своєму доларові і він від цього не постраждав, а зовсім навпаки.
Долар (тим паче 1 долар) не постраждав зовсім не від цього. А щодо геральдичних символів, то умісніше було б надрукувати такого розміру тризуб, а не око.
> 1. - всім хто страждає від масонобоязні зауважу що чим більше в країні масонів , то тим більше в ній ладу і грошей. В Африці он масонів нема, то й живуть вони відповідно.
Що за маячня, і до чого тут Африка? Чому ви думаєте що там немає масонів?
Грошей в Україні вистачило б на пів Африки, просто лежать вони не в наших з Вами кишенях... а у місцевих "масонів"
2006.09.14 | Sych
Хтось щось українське в дизайні тої купюри побачив?
Дизайн в стилі "сматрікакиємиєврапєйци"... Ще й це око якогось хрєна всунули. Це ж провокація!2006.09.14 | Пані
А Сковорода був масон
І "жидобєндєровєц" (с). Ви що - не знали?2006.09.14 | Shooter
Re: А Сковорода був масон
Пані пише:> І "жидобєндєровєц" (с).
о! нові слова для мене, одначе
2006.09.16 | Mary
жидогуцул
2006.09.16 | SpokusXalepniy
Это точно не подтверждено. Правильней писать...
... что по мнению многих исследователей Сковороды, он был масоном (вернее, "...и масоном тоже").Что же касается его еврейства, то оно заключалось лишь в том, что он хорошо знал древневрейский, т.к. ему обязательно надо было читать библию в подлиннке. Ну, не доверял он переводам (тем более двойным: с еврейского на греческий, а оттуда на славянские).
И, кстати, правильно делал (в смысле, недоверия). Так, через пятьдесят лет после его смерти, выдающийся филолог Павский (кстати, личный учитель древнееврейскому детей царской семьи) сделал свой (с научной точки зрения)перевод Библии с древнееврейского. Этот перевод (и объяснения к нему) были встречены с восторгом многими образованными людьми России. Но власти в православной церкви взбунтовались, и Павский начал подвергаться нападкам, и даже преследованиям. Этот человек знал штук двадцать языков (причем многими активно владел), + несколько древних + знания лингвистики + свои работы в этой области . Для церковной власти он был опасным человеком - слишком много знал и мог объяснить.
Сковорода, живший в 18-м веке, как раз и являлся фундаментом будущего образованного общества 19-го.
2006.09.17 | толя дейнека
Re: Это точно не подтверждено. Правильней писать...
SpokusXalepniy пише:> Что же касается его еврейства, то оно заключалось лишь в том, что он хорошо знал древневрейский, т.к. ему обязательно надо было читать библию в подлиннке. Ну, не доверял он переводам (тем более двойным: с еврейского на греческий, а оттуда на славянские).
> И, кстати, правильно делал (в смысле, недоверия). Так, через пятьдесят лет после его смерти, выдающийся филолог Павский (кстати, личный учитель древнееврейскому детей царской семьи) сделал свой (с научной точки зрения)перевод Библии с древнееврейского. Этот перевод (и объяснения к нему) были встречены с восторгом многими образованными людьми России. Но власти в православной церкви взбунтовались, и Павский начал подвергаться нападкам, и даже преследованиям. Этот человек знал штук двадцать языков (причем многими активно владел), + несколько древних + знания лингвистики + свои работы в этой области . Для церковной власти он был опасным человеком - слишком много знал и мог объяснить.
давній іврит не дуже пристосований для передачі змісту написаного. Там були відсутні приголосні і проміжки між словами. Читати такі тексти можна лише спираючись на усну традицію. Якщо в івриті є приголосні і проміжки між словами - це вже фактично переклад. Крім того є інші суттєві вади, притаманні старим мовам, як то відсутність часу у дієслів (що відображається плутаниною в сучасних виданнях). Якщо певні книги Біблії перекладалися зі старих свитків, найкраще що можна було зробити для їхнього змісту - якнайшвидше перекласти їх на сучаснішу мову, щоб з традиції хоч щось лишиося б. В цьому смислі в нас добра спадщина, адже маємо слов'янську Біблію, яка є одним з перших перекладів (раніше за німців чи англійців приміром).
Ну і варто відмітити, що сучасний переклад Огієнка містить на обкладинці "з мови давньоєврейської й грецької на українську дослівно наново перекладена". Хоча все це теж умовності, адже як відомо, - оригіналів Святого Письма в нас нема, втрачені.
2006.09.17 | SpokusXalepniy
Семиты не страдали от бедности своего языка.
толя дейнека пише:> ...давній іврит не дуже пристосований для передачі змісту написаного.
Расшифруйте, пожалуйста это выражение, исходя из того, что:
- язык (любой) только для того и предназначен, чтобы передавать смысл, который всегда находится в голове говорящего (пишущего), слушающему (читающему);
- написанное - это некий смысл, изложенный в письменном (не устном) виде на некотором языке.
> Там були відсутні приголосні і проміжки між словами.
Вы имеете в виду промежутки между словами НА ПИСЬМЕ. Так, в древнеславянском тоже не было промежутков (пробелов). Они появились позже.
Что же касается согласных звуков, то вы, кажется, спутали. Во-первых, вы, наверное, имеете в виду словари (и древние и более современные). Во-вторых, там в словах отсутствуют не согласные, а ГЛАСНЫЕ звуки.
Подавляющее большинство слов (из словаря любого семитского языка) имеют "стандартную" структуру слова:
- Во-первых, в словаре представлены лишь корни (основы) слов.
- Во-вторых, эти основы являются основами только глаголов.
- В-третьих, почти все слова (глаголы) состоят из трёх согласных.
Возникает вопрос, а как же всё это - состоящее из одних согласных - нормальный человек (естественно, не жид, и не масон) может произносить?
Для этого хитрые древние евреи, которые тогда ещё даже не знали, что они евреи, а были в одной компании с будущими арабами... короче, семиты и здесь придумали уловку. Вернее, язык этих кочевых народов сформировал интереснейшие, просто таки математические правила словообразования.
Итак, в семитских языках корень слова - почти всегла глагол - состоит из трёх согласных. В любом языке мира согласных ЗВУКОВ всегда больше, чем гласных. Это связано с техникой говорения (горло, рот, язык, воздух). Хорошо различимых гласных есть только несколько (5-7).
Так вот, эти гласные звуки в семитских языках ставятся в промежутках между согласными звуками корня ПО ДОВОЛЬНО ЧЁТКО ОЧЕРЧЕННОЙ СХЕМЕ. Эти гласные звуки задают ПРАВИЛА словообразования - то есть образования из корня нужного слова.
Например, корень К_Т_Б_ в семитских словарях означает идею такого действия как писать (по-нашему говоря, это глагол писать).
Есть правила (их не очень много), по которым, если например нам надо указать РЕЗУЛЬТАТ ДЕЙСТВИЯ данного глагола, то мы должны после каждой согласной корня вставить гласный "А". В нашем примере получится КАТАБА - это результат действия глагола писать. По-нашему говоря, - то что написано или написанное.
Соблюдая четкий алгоритм словобразования мы легко получим слово из глагола, которое должно означать того, КТО ОСУЩЕСТВЛЯЕТ ДЕЙСТВИЕ.
Так, в нашем примере КАТИБ будет означать писаря.
А слово КИТАБ - будет означать книга.
Заметьте главную особенность. Древнему семиту-кочевнику не надо было (условно говоря) знать само слово "книга" или "писатель". Ему достаточно знать лишь основной трёхбуквенный глагол "писать". А гласные вставляются по общим правилам, образуя значения, типа: результат действия данного глагола; на кого/что направлено действие, кто осуществляет действие; носитель действия и т.д.
Ясно, что эти правила тот исторический семит не вспоминал и не формулировал для себя перед тем как произносить слово. Он о них даже не вспоминал.
Но лингвисты раскрыли эту "тайную" схему, которая по сути являлась четким алгоритмом преобразования корней в нужные значения.
Мало того, особо одаренные лингвисты отвечают даже на вопрос почему именно у семитов сложились такие, а не другие языковые (по строгости - чуть ли не математические) конструкции...
И в довершении можно проделать следующий прикидочный расчет.
Если принять количество согласных ЗВУКОВ в языке до 30 (это характерно для большинства языков мира), то наш семитский словарь трёхбуквенных (состоящих только из согласных) глаголов будет иметь 30х30х30 = 27 тысяч только ОСНОВ слов. Этого вполне достаточно (с избытком) для образования воистину ОКЕАНА возможных значений.
И недаром арабы в средние века назвали свой словарь ХАМУД, что дословно так и переводится - океан [слов].
Напомню для сравнения, что считающийся одним из богатейших, словарь Шекспира состоит примерно из 20 тысяч слов вообще (!!!), включая и глаголы, и существительные, и наречия, и причастия...
2006.09.17 | толя дейнека
Re: Семиты не страдали от бедности своего языка.
вибачаюся, звісно я мав на увазі, що слова і тексти давній іврит писав лише проголосними, без голосних. Системи огласовок справді є, але тримати правила огласовок поза текстом, у традиції, ше й довгий час і на різних територіях є справа вкрай ненадійна. Тож є різні системи огласовок і вони протиречиві. Як приклад можна згадати, що слово "Ізраїль" в східній європі читалося як "Сруль" (і саме в такій формі потрапило в переклад Біблії Куліша).Підтвердження відсутності голосних у давніх текстах і наявності неоднозначного тлумачення визвало неабиякий розпач і навіть кризу у середньовічному християнстві.
Навіть єлиного поняття "іврит" не було сто років назад, його треба було винаходити заново, і письмо і вимову. При чому він настільки застиг виключно у релігійних текстах, без розвитку, що батькам сучасного івриту недоставало п'ять чи навіть вісім тисяч коренів - їх довелося вводити наново. Ви розумієте, це дуже багато, і перевищує лексикон звичайної людини.
2006.09.17 | Боррачо
Re: Семиты не страдали от бедности своего языка.
толя дейнека пише:> Навіть єлиного поняття "іврит" не було сто років назад, його треба було винаходити заново, і письмо і вимову. При чому він настільки застиг виключно у релігійних текстах, без розвитку, що батькам сучасного івриту недоставало п'ять чи навіть вісім тисяч коренів - їх довелося вводити наново. Ви розумієте, це дуже багато, і перевищує лексикон звичайної людини.
При цьому було знищено живу та цікаву мову ідіш, за якою тепер жалкують чимало євреїв-інтелектуалів. До речі, в Одесі ще зараз є громада аматорів, яка штучно (як колись давноєврейську) підтримує цю мову. На якій ще 100 років тому балакали мільйони людей. Втрата культури ідіш вважається однією з найвідчутніших культурних втрат людства у ХХ в.
2006.09.18 | OF
Re: Семиты не страдали от бедности своего языка.
"При цьому було знищено живу та цікаву мову ідіш, за якою тепер жалкують чимало євреїв-інтелектуалів"Та ніхто нічого нe нищив - мовою ідиш видаються книжки, пишуться п'єси і лаються сварливі господині в Боропарку, в Нью-Йорку.
Всі оті такі колоритні пeйсаті та бородаті походять якраз від тих, хто говорив лишe на ідиш. вони і культивують. Плюс дeкотрі із імігрантів із совка. Вживу, між собою, в основному, говорять, звичайно, англійською, протe стараються і ідиш підтримувати.
Ну а вжe слів в англійській( тій, що в Нью-Йорку) із ідиш тьма.
2006.09.18 | SpokusXalepniy
Re: Семиты не страдали от бедности своего языка.
толя дейнека пише:> вибачаюся, звісно я мав на увазі, що слова і тексти давній іврит писав лише проголосними, без голосних. Системи огласовок справді є, але тримати правила огласовок поза текстом, у традиції, ше й довгий час і на різних територіях є справа вкрай ненадійна. Тож є різні системи огласовок і вони протиречиві. Як приклад можна згадати, що слово "Ізраїль" в східній європі читалося як "Сруль" (і саме в такій формі потрапило в переклад Біблії Куліша).
Какая разница как слово читалось в то или иное время? Главное, что под этим словом понималось! Если - Китай, то это одно, а если территория в Палестине, то это совсем другое.
Библейское дело (переписка и толкование текста) продолжалось несколько ТЫСЯЧ лет. Ведь и сама Библия писалась и переписывалась поколениями людей, живших на разных территориях и в разное время.
Что есть первоистоки - до сих пор точно неизвестно. Многие склоняются к тому, что первые тексты были на вавилоно-арамейском языке.
В любом случае, это были языки, входящие в группу семитских. А у всех семитских основы очень сходны. Поэтому древнееврейский язык был очень похож на арамейский, потом на арабский и т.д.
По-нашему говоря, это скорее были диалекты. Различия были МЕНЬШЕ, чем у славянских языков.
Понятие "огласовка" не совсем правильна по отношению к этим языкам. Гласные выполняли роль СЛОВООБРАЗОВАНИЯ - преобразование корня в определённое значение (форму глагола, существительное и пр.).
очень часто (как и в других языках) со временем отпадали малоупотребительные формы. особенно это касалось окончаний. И пр.
Но всё это совершенно не говорит о том, что ОБЩИЙ смысл текстов становился недоступным или вызывал принципиальные трудности в понимании.
Трудности были в деталях - для нас менее существенных, чем для древних, которые ОБЯЗАНЫ были исполнять ритуалы беспрекословно.
Кроме того, я не знаю ничего о ненаписании гласных звуков. Не путаете ли вы такое ненаписание с корнями (основами) слов, предтавленных в словаре (письменном или вербальном)?
2006.09.18 | толя дейнека
Re: Семиты не страдали от бедности своего языка.
такої відносної чіткості біблійного тексту староєврейською мовою вдалося добитися завдяки діяльності масоритів. Це - вже середньовіччя.2006.09.17 | stefan
Re: А Сковорода був масон
і "жидобандерівець" і "жидогуцул" заодно.***
А як файно ці слова звучать.
2006.09.16 | Боррачо
Про 500 грн та Сковороду (л)
http://www.contr.info/content/view/2011/42/2006.09.17 | толя дейнека
Re: на грошах ставлять свої символи ті, кому належить влада
2006.09.17 | Боррачо
Re: на грошах ставлять свої символи ті, кому належить влада
Наскільки мені відомо, сучасні масони - щось на кшталт клубів для деяких представників вітчизняного капіталу. Хтось грає у теніс, хтось - у гольф, а хтось - у масонів. Вирішуючи при цьому певні ділові й політичні справи. Тобто, я би не переоцінював вплив подібних тусовок, хоч вони й мають свого представника в уряді - діючого міністра оборони.Слід зуважити й на неабияку конкуренцію між різними імпортними ложами (точнісінько таку, як між різними релігійними шарлатанами-проповідниками), яка подекуди має відверто комічні риси. Боротьба точиться за заможних та впливових клієнтів-"братів".
2006.09.17 | толя дейнека
Re: можна гратися і в масонів
думаю більшість саме грається в ці ігри, акі в гольф. Але не варто забувати, що масонські ордени - це таємні спілки з колами посв'яти, і те що проголошується на найнижчих ступенях (типа благочиність, добробут і братерсто з демократією), може бити докорінно змінено на верхніх ступенях просвіти. А кожен масон при вступі дає обіт коритися керівництву ложі, і це ніяк не регулюється цивільними законами.проте, масони лише одна з форм організації, що використовується. Якщо десь вона себе здискредитує - можна вдатися до інших.
в любому випадку - ставити масонські символи на державні купюри - це непорядок і - знущання.
2006.09.17 | Боррачо
Re: можна гратися і в масонів
толя дейнека пише:> думаю більшість саме грається в ці ігри, акі в гольф. Але не варто забувати, що масонські ордени - це таємні спілки з колами посв'яти, і те що проголошується на найнижчих ступенях (типа благочиність, добробут і братерсто з демократією), може бити докорінно змінено на верхніх ступенях просвіти. А кожен масон при вступі дає обіт коритися керівництву ложі, і це ніяк не регулюється цивільними законами.
>
> проте, масони лише одна з форм організації, що використовується. Якщо десь вона себе здискредитує - можна вдатися до інших.
Вірно.
> в любому випадку - ставити масонські символи на державні купюри - це непорядок і - знущання.
А вони вам скажуть, що то - знак Трійці. В церквах на іконах його дійсно зображено не меньше, аніж на баксах. І не тільки в православних. У травні, у Флоренції, бачив його у базиліці де поховані Макіавелі, Галілей, Мікелянджело, Данте (пуста гробниця), та інші прогресивні діячі.
А моя жінка висунула, мабуть, найбільш влучну версію - дізайнери банкноти віддали данину моді на "Код да Вінчі". До речі, поінформовані люди ще раніше казали мені, що цей твір знову пробудив певний інтерес до ігр у масонство серед вітчизняних бізнес-жлобів. Які дещо охололи до "каменярів" після кумедного скандалу з "орденом Станіслава".
2006.09.18 | Михайло Свистович
Re: можна гратися і в масонів
толя дейнека пише:> А кожен масон при вступі дає обіт коритися керівництву ложі, і це ніяк не регулюється цивільними законами.
Ну і що? Вже давно всі ці обіти є не більше, як ритуалом, і покарання за відступництво ніхто не застосовує.
2006.09.18 | толя дейнека
Re: припускаю, вас Михайле викреслили з масонів
певно, вам вдалося уникнути покарання, тому що вас вважають вже покараним долею.2006.09.18 | Михайло Свистович
Ви багато чого припускаєте божевільного
толя дейнека пише:> певно, вам вдалося уникнути покарання, тому що вас вважають вже покараним долею.
Доля до мене досить прихильна. На відміну від Вас. Роботу вже знайшли?
2006.09.18 | толя дейнека
Re: не горить
2006.09.18 | Oleksiy_M
Читайте словник Даля та ін./
http://vidahl.agava.ru/P129.HTM#21529Цитую: "Всевидящее око, промысл Божий, всеведение, изображаемое оком в лучах, среди треугольника."
Зустрічається на багатьох іконах, в т.ч. в Лаврі.
Випадково знайшов опис ікони затриманої в контрабандистів в Росії:
http://news.e63.ru/2465.html