МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Россия и Украина перепишут учебники истории

12/01/2006 | :)
Российские и украинские ученые напишут учебники по истории двух стран и откорректируют имеющиеся пособия.

Об этом сегодня по окончании заседания подкомитета по гуманитарному сотрудничеству межгосударственной комиссии Путин-Ющенко заявили министры науки и образования России и Украины Андрей Фурсенко и Станислав Николаенко.

«Готовится специальный выпуск вузовских учебников по истории, - сообщил Фурсенко ИТАР-ТАСС, - российские ученые напишут очерк об истории РФ, который будет переведен на украинский, а украинская сторона, соответственно, напишет пособие о своей стране для перевода на русский». Николаенко, в свою очередь, отметил, что «трактовка событий прошлого будет объективной, честной, легитимной и без политических спекуляций».

Министры проинформировали, что ведется постоянная совместная работа над этим проектом,- и он «очень важен для решения языкового вопроса».

Продолжая тему образования, Фурсенко сказал, что «будет расширена сеть филиалов российских вузов на Украине». В то же время, по его словам, качество образования 6 работающих на Украине филиалов российских вузов не соответствует предъявляемым требованиям. «Мы работаем над решением этой проблемы», - заверили министры.

«Гуманитарное сотрудничество по своей сути и просто филологически не должно носить политический характер, оно ориентировано на граждан и создание комфортных условий для их проживания», - отметил в завершение Фурсенко.

Відповіді

  • 2006.12.01 | Pavlo

    Курва мать засрана була!

  • 2006.12.01 | igorg

    Результат не важко передбачити

  • 2006.12.01 | Раціо

    Orwell(1984)рекомендував робити це постійно. А старі палитимуть?

  • 2006.12.02 | catko

    а чого ви ще від соціаліста ніколаєнка хотіли?

  • 2006.12.02 | один_козак

    Гади повзучі

    :) пише:
    > ...«трактовка событий прошлого будет объективной, честной, легитимной и без политических спекуляций».
    Я був би приємно здивований.

    > «Гуманитарное сотрудничество по своей сути и просто филологически не должно носить политический характер, оно ориентировано на граждан и создание комфортных условий для их проживания», - отметил в завершение Фурсенко.
    Зміїне сичання. Це ж говориться в той час, коли РФ фінансує російську експансію через подальшу русифікацію, в церквах МП поширюється імперська, антиукраїнська література, а студентів-філологів у РФ привчають думати, що українська мова - це кілька російських діалектів.
    Повзучі гади.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2006.12.02 | Киянка

      А скільком дітям форумчани пояснюють адекватно

      Ну та ладно, будьмо щирі - так пояснюють, як самі вважають доцільним, історію та сучасні події? Скільки форумчан зацікавили хоча б власних дітей українськими аналітичними газетами, передплатили їм нормальні українські дитячі-підліткові журнали, водять своїх дітей на різні культурно-просвтницькі заходи, беруть їх на акції та доручають на них посильні дітям завдання?
      Адже історія писалася людьми до нас згідно суб"єктивних поглядів наших предків, й нині трактується (і робиться) знов-таки згідно суб"єктивного розуміння кожного творця. Мені як людині з базовою вищою історичною універівською освітою просто смішні волання про об"єктивність підручників з історії - вони ніде й ніколи такими, строго кажучи, не були й бути не можуть. Залишається писати, творити й пояснювати дітям історію таку, як ми це вважаєм за доцільне, та заохочувати дітей (малих та великих :) ) відповідно творити подальшу історію :). Це, між іншим, не лише корисно (можливо, найкраще та найвдячніше з усього, що ми можемо реально робити), але й дуже цікаво!
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2006.12.02 | один_козак

        Не знаю, скільки.

        Киянка пише:
        > Скільки форумчан зацікавили хоча б власних дітей українськими аналітичними газетами, передплатили їм нормальні українські дитячі-підліткові журнали, водять своїх дітей на різні культурно-просвтницькі заходи, беруть їх на акції та доручають на них посильні дітям завдання?
        Не знаю, скільки. У нас зі старшим вже все ОК.;) Він у 3 роки впізнавав "в обличчя" гетьманів та інших видатних осіб, у 12 був палким учасником ПомРев. І навіть досі залишається її учасником... Малий "ветеран"))

        > Адже історія писалася людьми до нас згідно суб"єктивних поглядів наших предків, й нині трактується (і робиться) знов-таки згідно суб"єктивного розуміння кожного творця.Мені як людині з базовою вищою історичною універівською освітою просто смішні волання про об"єктивність підручників з історії - вони ніде й ніколи такими, строго кажучи, не були й бути не можуть.
        Та отож. Коли кажуть про таке якесь узгодження підручників, то зразу ж напрошується питання: які компроміси там буде вписано? Чієї фантазії там буде більше? Чийого інтересу?

        > Залишається писати, творити й пояснювати дітям історію таку, як ми це вважаєм за доцільне, та заохочувати дітей (малих та великих :) ) відповідно творити подальшу історію :).
        Авжеж.

        > Це, між іншим, не лише корисно (можливо, найкраще та найвдячніше з усього, що ми можемо реально робити), але й дуже цікаво!
        Таки правда.))
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2006.12.02 | Киянка

          Поважаю! Дайош більше козачат :)! Також

          не забувати і про оточуюче середовище :).

          Тут, наприклад, в одній із сусідніх гілок йшлося про Пласт - можна запросити в школу пластових колядників. Тут вже ніхто не скаже, що треба дозвіл від усіх конфесійно-заангажованих батьків :).
          Тобто, примножувати варто старатися патріотичних українців не лише вдома, бо не лише в домашній спосіб :) це можливо і приємно.
      • 2006.12.02 | Роман Сербин

        Суб'єктивне творення в об'єктивних обставинах ; історія як наука

        Киянка пише:
        > Ну та ладно, будьмо щирі - так пояснюють, як самі вважають доцільним, історію та сучасні події? Скільки форумчан зацікавили хоча б власних дітей українськими аналітичними газетами, передплатили їм нормальні українські дитячі-підліткові журнали, водять своїх дітей на різні культурно-просвтницькі заходи, беруть їх на акції та доручають на них посильні дітям завдання?

        З усім попередним параграфом з Вами згідний, а ось щодо наступного то тут можна внести деякі нюанси:

        > Адже історія писалася людьми до нас згідно суб"єктивних поглядів наших предків, й нині трактується (і робиться) знов-таки згідно суб"єктивного розуміння кожного творця.

        Це так і ні. Історик міг писати згідно зі свїми поглядами, але чи міг він друкувати ці твори в такому виді, в якому він писав (чи хотів би їх писати)? В демократичних країнах, де нема цензури, відповідь - "так"; в тоталітарних, чи лише авторитарних, чи навіть лише таких де є сильний тиск суспільства, колег і т.д., відповідь стає більше складною, а на загал - "ні". Окрім того, підручники для щкіл, звичайно підлягають під контроль міністерствосвіти і там уже є "автоцензура" самого автора. Є також цензура видавництваз комерційних міркувань - що буде можна продати, а що ні. Отож суб'єктивність стає дуже відносним поняттям

        > Мені як людині з базовою вищою історичною універівською освітою просто смішні волання про об"єктивність підручників з історії - вони ніде й ніколи такими, строго кажучи, не були й бути не можуть.

        Об'єктивність в соціальних науках, а до цих наук належить історія, дещо інакша,як в стислих науках. В соціальних науках неможна, на приклад, перепроваджувати експериментів так як це є засадою в у стислих науках. Але кожна наука, якщо ця дисципліна є наукою, має свою ціль і методологію і в цьому полягає її науковість. Головна ціль кожної науки є відкриття правди. Для здобуття правди про минуле (сужет історії) є вироблена методологія. Рівень об'єктивности історичного твору залежить від того чи автор дав собі завдання відкрити і представити читачені правду про об'єкт своїх дослідів, та чи досліджував він згідно з історичною методологією. Якщо ціль історичного твору (підручник, стаття, монографія тощо) не є представлення правди, то це уже не історія (як наука), а політика, міфологія, пропаганда, чи прямо література. Історичні романи, на приклад, мають своє місце у вихоанні молоді, але це не є історія.

        > Залишається писати, творити й пояснювати дітям історію таку, як ми це вважаєм за доцільне, та заохочувати дітей (малих та великих :) ) відповідно творити подальшу історію :). Це, між іншим, не лише корисно (можливо, найкраще та найвдячніше з усього, що ми можемо реально робити), але й дуже цікаво!

        Тут треба розрізнити дві речі коли мова йде про "таку історію, яку ми уважаємо за доцільну".
        1) Чи йдеться про вибір періодів (середні віки, новітня історія), аспектів (економічну, політичну, національну), території (Україну, Європу, світову історію) - але все ж таки правдиву історію, згідно з науковими принципами?
        2) Чи, йдеться про насвітлення минулого у вигідному для нас (когось) світлі, і замовчувнні тих моментів, які нам (комусь) неподобаються.
        Якщо перше то з цим можна погодитися. Але якщо друге, то це вже не історія а політика, міфологія, пропаганда.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2006.12.02 | Киянка

          Re: Суб'єктивне творення в об'єктивних обставинах ; історія як наука

          Погоджуюсь, і теж трохи вточню

          Роман Сербин пише:
          > Тут треба розрізнити дві речі коли мова йде про "таку історію, яку ми уважаємо за доцільну".
          > 1) Чи йдеться про вибір періодів (середні віки, новітня історія), аспектів (економічну, політичну, національну), території (Україну, Європу, світову історію) - але все ж таки правдиву історію, згідно з науковими принципами?
          > 2) Чи, йдеться про насвітлення минулого у вигідному для нас (когось) світлі, і замовчувнні тих моментів, які нам (комусь) неподобаються.
          > Якщо перше то з цим можна погодитися. Але якщо друге, то це вже не історія а політика, міфологія, пропаганда.

          Перше - ідеальне. До нього варто прагнути. Але не забувати, що то є екстремум, який вповні досягти не можливо, ОСОБЛИВО - пам"ятати це в умовах, коли по сусідству роблять частіше друге.
          Якщо йдеться про підручники з історії, зовсім уникнути ідеологічного підходу й деякої долі пропаганди (бажано, по можливості не відходячи від наукових принципів) на практиці не виходить (хіба що можна в цьому не признаватися :) ).
          А що стосується коментарів батьків на підручники історії, то тут патріотичним батькам справді є доволі праці, бо за діючими програмами там є багато проколів, якщо не гірше.
  • 2006.12.02 | Чучхе

    Цікаво, що там буде написано про Путіна

    згорнути/розгорнути гілку відповідей
  • 2006.12.02 | Пані

    Дежа вю

    11-06-2002
    Відкритий лист українських істориків, інтелігенції та представників громадськості з приводу загрози політичного перегляду української історії
    http://www2.maidan.org.ua/n/petit/1023814417

    Доведеться запускати те саме по новій.

    Тоді - спрацювало. Зупинили.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2006.12.02 | Pavlo

      Re: Дежа вю

      Пані пише:

      > Доведеться запускати те саме по новій.
      > Тоді - спрацювало. Зупинили.

      Навіть нічого виправляти не треба.


      >>>Згадана робоча група з’явилася після того, як на нещодавніх переговорах із гуманітарного співробітництва російська сторона висловила невдоволення з приводу висвітлення в Україні замовчуваних у радянський період сторінок історії, таких як організований Москвою голодомор 1932-33 рр. та агресія більшовицької Росії проти нею ж визнаної Української Народної Республіки у 1917-20 рр.
  • 2006.12.03 | Sean

    Потім ще перепишуть і ще і ще

    весь цей час історія крутитиме пальцем біля скроні.

    Підручникі з гішторії, властиво, мають бути дуже простою штукою - хвакти без коментарів і позиції "написантів". І написані так, щоб зацікавити до самостійного вивчення. Всьо.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2006.12.03 | Роман Сербин

      Не місце Міністерства освіти займатися підручниками для вузів!

      Sean пише:
      > Підручникі з гішторії, властиво, мають бути дуже простою штукою - хвакти без коментарів і позиції "написантів". І написані так, щоб зацікавити до самостійного вивчення. Всьо.

      До Міністерства освіти належитать початкова і середня школа. Університети нормально є незалежними від держави у своїх програмах. Коли мова йде про вузи, то тут абсолютно не місце Міністерствів освіти пхати носа у програми зі своїми підручниками. На стільки мені відомо, то в Україні також викладачі не є зобов'язані використовувати якісь "накинені" підручники, нехай це буде навіть Міністерствам освіти. В Канаді такого не буває щоб Міністерства освіти (тут освіта належить до провінційної компетенції, а не федеральної) пропонували, а тим бульше виготовляли, якісь підручники. Це був би найпевніший спосіб дискредитувати такі підручники та їх авторів.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".