Для автомобілістів - проект постанови про техогляд
01/11/2007 | keymaster
Проект ПКМУ про затвердження Правил проведення ДТО.
Проект
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 2007 р. №
Київ
Про затвердження Порядку проведення державного
технічного огляду транспортних засобів та Тимчасового положення
про допуск суб'єктів господарювання до перевірки технічного стану
транспортних засобів під час державного технічного огляду”.
Відповідно до статті 35 Закону України „Про дорожній рух”, статті 23 Закону України „Про автомобільний транспорт” та статті 14 Закону України „Про стандарти, технічні регламенти та процедури оцінки відповідності” Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок проведення державного технічного огляду транспортних засобів та Тимчасове положення про допуск суб'єктів господарювання до перевірки технічного стану транспортних засобів під час державного технічного огляду, що додаються.
2. Покласти на Міністерство внутрішніх справ функції з організаційного та практичного забезпечення робіт, пов'язаних з проведенням державного технічного огляду транспортних засобів.
3. Міністерству внутрішніх справ, Державному комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики і Міністерству транспорту та зв'язку підготувати та подати на розгляд Кабінету Міністрів України проект Технічного регламенту щодо уповноваження суб'єктів господарювання на здійснення перевірки технічного стану транспортних засобів під час державного технічного огляду.
4. Міністерству внутрішніх справ організувати розроблення, виготовлення та забезпечення підрозділів Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ та уповноважених суб'єктів господарювання бланковою продукцією, необхідною для проведення та оформлення результатів державного технічного огляду транспортних засобів.
5. Вважати такими, що втратили чинність, постанова Кабінету Міністрів України від 26 лютого 1993 року № 141 „Про затвердження Правил державного технічного огляду автомобілів, автобусів, мототранспорту та причепів” (ЗП України,1993р., № 7, ст. 145; Офіційний вісник України, 1999р. № 13, ст. 522, 28, ст. 1407) та пункт 1 Змін, що вносилися до постанов Кабінету Міністрів України постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 2004 року № 623 „Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України” (Офіційний вісник України, 2004, № 19, ст. 1335).
Прем'єр-міністр України
В. ЯНУКОВИЧ
http://sai.gov.ua/pages.shtml?id=370
Цікаво, для якого дєрібану запланована ця постанова?
Проект
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 2007 р. №
Київ
Про затвердження Порядку проведення державного
технічного огляду транспортних засобів та Тимчасового положення
про допуск суб'єктів господарювання до перевірки технічного стану
транспортних засобів під час державного технічного огляду”.
Відповідно до статті 35 Закону України „Про дорожній рух”, статті 23 Закону України „Про автомобільний транспорт” та статті 14 Закону України „Про стандарти, технічні регламенти та процедури оцінки відповідності” Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок проведення державного технічного огляду транспортних засобів та Тимчасове положення про допуск суб'єктів господарювання до перевірки технічного стану транспортних засобів під час державного технічного огляду, що додаються.
2. Покласти на Міністерство внутрішніх справ функції з організаційного та практичного забезпечення робіт, пов'язаних з проведенням державного технічного огляду транспортних засобів.
3. Міністерству внутрішніх справ, Державному комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики і Міністерству транспорту та зв'язку підготувати та подати на розгляд Кабінету Міністрів України проект Технічного регламенту щодо уповноваження суб'єктів господарювання на здійснення перевірки технічного стану транспортних засобів під час державного технічного огляду.
4. Міністерству внутрішніх справ організувати розроблення, виготовлення та забезпечення підрозділів Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ та уповноважених суб'єктів господарювання бланковою продукцією, необхідною для проведення та оформлення результатів державного технічного огляду транспортних засобів.
5. Вважати такими, що втратили чинність, постанова Кабінету Міністрів України від 26 лютого 1993 року № 141 „Про затвердження Правил державного технічного огляду автомобілів, автобусів, мототранспорту та причепів” (ЗП України,1993р., № 7, ст. 145; Офіційний вісник України, 1999р. № 13, ст. 522, 28, ст. 1407) та пункт 1 Змін, що вносилися до постанов Кабінету Міністрів України постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 2004 року № 623 „Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України” (Офіційний вісник України, 2004, № 19, ст. 1335).
Прем'єр-міністр України
В. ЯНУКОВИЧ
http://sai.gov.ua/pages.shtml?id=370
Цікаво, для якого дєрібану запланована ця постанова?
Відповіді
2007.01.11 | Зверопупс
Re: Для автомобілістів - проект постанови про техогляд
Думаю, что это постановление лоббировано отечественными автопроизводителями и в конечном итоге сведется к резкому увеличению налогов и сборов при регистрации б/у иномарок, которые хлынут в Украину после вступления в СОТ.2007.01.11 | шкіпер
Re: Для автомобілістів - проект постанови про техогляд
Налоги уже увеличили - для разрешенных (теперь) восьмилеток. Для остальных они выросли не значительно.2007.01.11 | catko
так сам порядок треба читати - і все ясно
якщо коротко то збираються розділити власне техогляд справності і техогляд ментами - тобто платити треба буде і тим і тим. техогляд справності збираються не дозволяти сто - а откремим "господарюючим субєктам" які менти будуть перевіряти - тобто менти дістають джерело доходів додаткове але не напряму від водіїв а від "господарюючих субєктів". а щоб більше бабла накости - вводять техогляд автом що старше 4-х років - щорічно а не раз в два роки як було. ну і самі талони здорожчують, страховку роблять обовязковою, додаткові бланки вводять і т.п.тобто схема техогляду старенького жигуля буде така - приходиш до "господарюючого субєкта", тебе діагностують і посилають нах - тобто на сусіднє сто де кум "господарюючого субєкта" тебе за бабло ремонтує. після того тобі за бабло дають бланка і йдеш здаватись ментам. менти деруть в тебе бабло ще раз і вуаля. а "господарюючі субєкти" якщо не заплатять ментам то менти першого ж жигуля відправлять назад з перевіркою типу як ви оглядали що той грат далі димить. ну з трьох раз вгадайте з кого будуть бабло для ментів дерти "господарюючі субєкти"?
---------------
ПОРЯДОК
проведення державного технічного огляду транспортних засобів (Далі - Порядок)
Загальна частина
1. Цей Порядок визначає загальні вимоги та організаційні засади проведення державного технічного огляду транспортних засобів усіх типів: автомобілів, автобусів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів та мотоколясок, зареєстрованих у підрозділах Державної автомобільної інспекції Міністерства внутрішніх справ України (далі - підрозділи ДАІ).
2. Державний технічний огляд транспортних засобів (далі - технічний огляд) - це комплекс заходів державного контролю за
дотриманням правомірності експлуатації колісних транспортних засобів, відповідністю їх конструкції і обладнання технічній документації
заводу-виготовлювача та призначенню.
Транспортні засоби та представлені документи перевіряються за наявними автоматизованими базами даних МВС України.
3. У цьому Порядку спеціальні терміни вживаються в такому значенні:
допуск водіїв до керування транспортними засобами - перевірка наявності у водія посвідчення на право керуванням транспортним засобом відповідної категорії та медичної довідки щодо придатності до керування транспортним засобом відповідної категорії;
перевірка технічного стану - технологічний процес із застосуванням діагностичного обладнання для визначення відповідності технічного стану транспортного засобу вимогам законодавства, правилам, нормам і стандартам, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього природного середовища;
визначення правомірності експлуатації - проведення перевірки за наявними обліками зареєстрованих транспортних засобів та таких, що розшукуються, відповідності ідентифікаційних номерів, реєстраційних документів та записів у них;
пункт контролю технічного стану - комплекс інженерних споруд та діагностичного обладнання суб'єкта господарювання, який відповідає вимогам Тимчасового положення про допуск суб'єктів господарювання до перевірки технічного стану транспортних засобів під час державного технічного огляду (далі - Тимчасове положення).
справний транспортний засіб - транспортний засіб, який відповідає усім вимогам законодавства, правилам, нормам і стандартам, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього природного середовища.
4. Технічний огляд проводиться працівниками відповідних підрозділів ДАІ за місцем постійної або тимчасової реєстрації транспортного засобу в підрозділі ДАІ та інших місцях, за погодженням з керівником підрозділу ДАІ.
5. Перевірка технічного стану транспортних засобів під час технічного огляду здійснюється в пунктах контролю технічного стану незалежно від місця знаходження цих пунктів.
6. Повторна перевірка технічного стану транспортних засобів після усунення технічних несправностей проводиться в пунктах контролю технічного стану безплатно, якщо вона проводиться не пізніше 10 днів з часу проведення попередньої перевірки.
7. Суб'єкти господарювання несуть відповідальність за неякісну перевірку технічного стану згідно з чинним законодавством.
Проведення ремонту та технічного обслуговування транспортних засобів в пунктах контролю технічного стану забороняється.
Періодичність та строки проведення технічного огляду
8. Періодичність проведення технічного огляду:
8.1. Легкові, вантажні автомобілі, мотоцикли, моторолери, причепи, напівпричепи підлягають технічному огляду:
- з терміном експлуатації від року випуску заводом-виготовлювачем до
чотирьох років включно - один раз на два роки;
- з терміном експлуатації від року випуску заводом-виготовлювачем
понад чотири роки - щорічно (!!!!!);
8.2. Автобуси, вантажні автомобілі, пристосовані для перевезення людей, спеціалізовані автомобілі для перевезення небезпечних вантажів підлягають технічному огляду два рази на рік.
9. Технічний огляд проводиться в такі строки:
- з 2 січня по 31 серпня - при періодичності один раз на два роки або
щорічно;
- протягом попереднього півріччя - при періодичності два рази на рік.
Порядок проведення технічного огляду
10. За територіальністю обслуговування підрозділи ДАІ на підставі реєстру пунктів контролю технічного стану через засоби масової інформації та шляхом роз'яснювальної роботи доводять до власників транспортних засобів інформацію про час та місце перевірки технічного стану транспортних засобів уповноваженими суб'єктами господарювання, а також про час та місце прийому громадян працівниками ДАІ з питань проведення технічного огляду.
11. Технічний стан причепів і напівпричепів перевіряється у складі
автопоїздів.
12. За результатами перевірки технічного стану транспортного засобу суб'єкт господарювання видає протокол за формою, визначеною Тимчасовим положенням.
Видача суб'єктам господарювання бланків протоколів здійснюється централізовано МВС України.
Суб'єкти господарювання забезпечують передачу інформації про результати перевірки каналами електронного зв'язку до наявних автоматизованих баз даних МВС України.
13. Контроль за додержанням суб'єктами господарювання, уповноваженими здійснювати перевірку технічного стану транспортних засобів, вимог Тимчасового положення здійснюється працівниками ДАІ шляхом проведення планових і позапланових перевірок.
Планові перевірки дотримання суб'єктом господарювання вимог Тимчасового положення проводяться не частіше одного разу на рік.
Позапланові перевірки здійснюються працівниками ДАІ лише на підставі надходження інформації (у письмовій формі) про порушення суб'єктом господарювання Тимчасового положення або з метою перевірки виконання приписів про усунення порушень.
Суб'єкт господарювання під час проведення перевірки щодо дотримання ним технічного регламенту надає працівникам ДАІ всі необхідні для цього документи та забезпечує умови для її проведення.
Працівник ДАІ, який провів перевірку, за її результатами складає акт у двох примірниках. Один примірник акта видається керівнику суб'єкта господарювання, який перевірявся, другий зберігається в підрозділі ДАІ, який здійснив перевірку.
До проведення перевірок можуть залучатися фахівці територіальних підрозділів Держспоживстандарту України та інших компетентних органів.
14. Для оформлення результатів технічного огляду
особі, яка експлуатує колісний транспортний засіб, необхідно представити працівникові ДАІ справний та укомплектований відповідно до призначення транспортний засіб і наступні документи:
- особистий паспорт (копію наказу про закріплення водія за транспортним засобом юридичних осіб);
- висновок, виданий суб'єктом господарювання, який уповноважений здійснювати перевірку технічного стану транспортних засобів під час технічного огляду;
- реєстраційний документ (за відсутності власника, додатково
тимчасовий реєстраційний талон на право керування транспортним засобом);
- посвідчення водія, яке дає право керувати транспортним
засобом відповідної категорії;
-медичну довідку щодо придатності водія до керування транспортним засобом відповідної категорії;
- страховий поліс цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів;
- документ, що дає право на пільги із сплати податку з власників
транспортних засобів (за наявності);
- квитанції про сплату обов'язкових платежів, у тому числі податку з власників транспортних засобів.
15. Під час ідентифікації транспортного засобу проводиться візуальний контроль його технічного стану, відповідності конструкції та обладнання записам у реєстраційних документах і вимогам стандартів щодо конструкції та призначення.
16. Визначення правомірності експлуатації транспортного засобу розпочинається з перевірки відповідності типу, марки, моделі, пасажиромісткості, номерного знака, ідентифікаційних номерів складових частин (кузова, шасі, рами) записам у реєстраційному документі.
Ідентифікаційні номери складових частин (кузова, шасі, рами, двигуна), реєстраційні документи, номерні знаки та посвідчення водія перевіряються з метою встановлення відповідності і дійсності та відсутності фактів підроблення, а також проводиться їх перевірка за наявними автоматизованими базами даних МВС України з питань їх використання в протиправних цілях, наявності у водія несплаченого штрафу за порушення Правил дорожнього руху та підтвердження достовірності результатів перевірки технічного стану транспортного засобу уповноваженим суб'єктом господарювання.
17. У разі виявлення фактів підроблення документів, зазначених у п. 17 Порядку, номерних знаків, ідентифікаційних номерів складових частин (кузова, шасі, рами, двигуна) чи їх невідповідності записам у реєстраційних документах, а також встановлення фактів незаконного заволодіння транспортним засобом або інших порушень, за які передбачається адміністративна чи кримінальна відповідальність, працівники ДАІ вживають заходів згідно з чинним законодавством.
18. При технічному огляді транспортних засобів, обладнаних для роботи на газовому паливі, додатково перевіряється наявність відповідних документів, передбачених законодавством.
Стан і комплектація транспортних засобів, призначених для перевезення небезпечних вантажів, повинні відповідати додатковим вимогам, передбаченим законодавством.
На спеціальних та спеціалізованих транспортних засобах додатково перевіряється наявність передбаченого стаціонарного обладнання, спеціальних світлових і звукових сигнальних пристроїв, кольорографічного пофарбування, надписів та дозволів на їх установлення (нанесення) і використання.
19. У разі відсутності при проходженні технічного огляду у власника транспортного засобу або особи, яка уповноважена відповідно до законодавства його представляти, хоча б одного із зазначених у п. 17 цього Порядку документів чи наявності в базі даних ДАІ відомостей про їх заборгованість із сплати штрафу за порушення Правил дорожнього руху або податку з власників транспортних засобів, технічний огляд вважається не пройденим.
20. На справний та укомплектований відповідно до призначення транспортний засіб за наявності документів, зазначених у п. 17 цього Порядку, та відсутності даних про їх протиправне використання або несплачений штраф уповноваженим працівником ДАІ видається талон про проходження технічного огляду (додаток до Порядку).
На транспортні засоби, у яких періодичність проходження технічного огляду становить два рази на рік, талони про проходження технічного огляду видаються кожного півріччя.
21. Облік, зберігання та витрачання бланків талонів про проходження технічного огляду здійснюється так, як документів суворого обліку.
Відомості про проведення технічного огляду та виданий талон про проходження технічного огляду заносяться до наявної автоматизованої бази даних МВС України.
Талон про проходження технічного огляду закріплюється в правому нижньому кутку вітрового скла транспортного засобу. Термін дії виданого талона визначається періодичністю та строком проведення технічного огляду.
22. Експлуатація транспортного засобу без талона про проходження технічного огляду встановленого зразка забороняється. У разі його втрати дублікат видається після повторного проведення технічного огляду.
23. Під час технічного огляду транспортних засобів, що перебувають на тимчасовому обліку, працівниками ДАІ оформляється картка обліку проведення технічного огляду, один примірник якої в 10-денний термін надсилається до відповідного підрозділу ДАІ за постійним місцем реєстрації, а другий долучається до матеріалів справи про проведення технічного огляду.
24. У разі неможливості подання транспортного засобу на місце технічного огляду (через несправність або з інших причин) в
установлений термін його власник повинен подати до підрозділу ДАІ квитанції про сплату встановленої суми податку з власників транспортних засобів або документ, що дає право на пільги у сплаті податку. У статистичній звітності такі транспортні засоби обліковуються як несправні.
25. Якщо транспортні засоби не подаються на технічний огляд більше п'яти років, а їх власники до підрозділу ДАІ не з'являються і тривалий час відсутні за вказаною в реєстраційних документах адресою, відомості про виведення їх із статистичної звітності вносяться до наявної автоматизованої бази даних МВС України.
Такі транспортні засоби не враховуються при складанні звіту про наявність і технічний стан транспортних засобів.
Узагальнення результатів технічного огляду
26. Документи, зібрані під час технічного огляду, обробляються та зшиваються в окремі справи, які формуються згідно з чинними вимогами діловодства і зберігаються в підрозділах ДАІ, де проведено технічний огляд.
27. Узагальнені відомості про результати технічного огляду оформлюються за встановленою формою державного статистичного спостереження.
Додаток
до Порядку проведення
державного технічного
огляду транспортних засобів
Опис
талона про проходження технічного огляду
Талони про проходження технічного огляду (далі - талони) впроваджено на території України з метою підтвердження відповідності транспортного засобу вимогам законодавства, правилам, нормам і стандартам, що відносяться до забезпечення безпеки дорожнього руху і охорони навколишнього середовища.
1. Бланки талонів виготовляють централізовано на замовлення Департаменту ДАІ МВС України.
2. Бланки талонів про проходження технічного огляду мають облікову серію і номер, виготовляються з використанням ступенів захисту від фальсифікації і підроблень.
3. Бланки талонів виготовляються у вигляді картки з полімерного матеріалу розміром 86,4Х54мм із закругленими кутами, на лицевий бік якого друкарським способом наноситься суцільний кольоровий фон, який щорічно змінюється.
4. Загальний фон лицевого боку бланка талона повинен бути нанесений яскравою фарбою.
5. Фарба, що застосовується для нанесення фону, малюнків, написів та позначень, повинна бути стійкою до несприятливого атмосферного впливу та сонячного випромінювання.
6. Для кріплення талона на вітровому склі транспортного засобу використовується прозора кишеня, яка з одного боку має самоклеювальну поверхню, що не повинна змінювати колір та малюнок талона. Кишеня виготовляється із спеціального термостійкого вінілу, що витримує коливання температури від мінус 40°С до 80°С. Внутрішній розмір кишені 110ммЧ80мм.
Прозора кишеня має забезпечувати безперешкодне виймання та вкладання талона та запобігати його випаданню.
7. Написи та реквізити бланка талона виконують українською мовою та арабськими цифрами.
8. З лівого боку у верхній частині бланка талона на відстані 20 мм від верхнього його краю повинна бути надрукована рамка, усередині якої зазначені серія і номер бланка талона. Серія бланка талона складається з двох літер кирилиці, номер - з шести арабських цифр. Бланки талонів мають наскрізну нумерацію. Серія і номер повинні наноситися підприємством-виробником під час виготовлення та бути узгоджені з Департаментом ДАІ МВС України.
9. З правого боку в нижній частині бланка талона на відстані 10 мм від нижнього краю повинно бути передбачено поле білого кольору для зазначення номерного знака транспортного засобу.
10. Загальний фон лицевого боку талона повинен обов'язково змінюватися залежно від року проходження чергового технічного огляду транспортного засобу. Загальний фон повинен заповнювати не менше, ніж 70% поверхні лицевого боку бланка.
11. На зворотному боці бланка талона повинні бути такі реквізити і поля для їх заповнення:
- з правого боку у верхній частині талона - поле білого кольору для дублюючого зазначення номерного знака транспортного засобу;
- назва виду документа;
- марка, модель ТЗ;
- кузов №;
- дані про сплату податку: сума, № квитанції, дата платежу;
- місце для зазначення документа, що дає право на пільги;
- місце для штемпеля та підпису уповноваженої особи, яка видала цей талон;
- дата огляду.