«Наше право» звинуватило Садового в маніпуляції
01/11/2007 | Yaroslav Zhukrovskyy
«Наше право» звинуватило Садового в маніпуляції інструментами громадянського суспільства
Інформаційно-правовий центр «Наше право» поширив у ЗМІ відкритий лист, адресований міському голові Львова Андрію Садовому, в якому звинуватив місцеву владу у маніпуляції інструментами громадянського суспільства та висловив вимогу «негайно створити робочу групу для розробки Статуту територіальної громади та відповідних проектів рішень із залученням представників влади, громадськості та експертів-юристів».
Пора місцевій владі та її окремим чиновникам зокрема, припинити маніпулювати інструментами громадянського суспільства. Адже, імітуючи, так званий, «діалог із громадськістю», вони у грубій формі дискредитують інститути публічних консультацій, громадських слухань і місцевих ініціатив, перетворюючи їх у заходи «для галочки», студентські лекції, апаратні наради, безпредметні круглі столи, збори тих чи інших членів громадських організацій. Вважаємо за необхідне розпочати процес регламентації нових форм технологій та ефективних механізмів діалогу влади і громадськості.
На думку експертів Центру, місцева влада застосовує недемократичну модель ініціювання розроблення та обговорення проектів рішень за схемою: «зверху – вниз», внаслідок успадкованих традицій та стереотипів, недостатньої інституційної спроможності чиновників місцевої влади, низької конструктивної активності інститутів громадянського суспільства, усталеної практики перекладення чиновниками відповідальності за прийняття рішень на колегіальні (безвідповідальні) органи (виконавчий комітет, депутатський корпус), відсутності жорсткого контролю за виконанням місцевою владою законодавства з питань залучення громадськості до прийняття рішень. Застосування такої схеми призводить до інших проблем, пов’язаних з дублюванням певних функцій органів місцевої влади, неузгодженістю прийнятих рішень, нездатності забезпечувати, а лише імітувати відкритість і прозорість у своїй діяльності.
Ми переконані, що вкрай важливо розробити базові проекти ухвал щодо проведення консультацій з громадськістю, які передбачатимуть чіткі механізми обов’язкового залучення громадськості до всіх процесів прийняття рішень, починаючи з ранньої стадії підготовки рішення і закінчуючи оприлюдненням прийнятого рішення, його обґрунтування. Важливим є запровадження усталеної практики, коли місцева влада за пропозиціями та рекомендаціями громадськості, декларуватиме свої наміри у формі системних публічних доповідей – Зелених та Білих книг, та виноситиме їх на обговорення, а не керуватиметься популістичними заявами. Такий підхід дозволить найбільш ефективно задіяти ресурси місцевої влади і членів територіальної громади, як для визначення пріоритетів місцевої політики, так і для розробки проектів рішень з конкретних питань.
Прикро, але діючий і належно зареєстрований Статут територіальної громади Львова, чиновники бояться оприлюднити на сайті або ж надавати його ксерокопії. Більшість норм цього «таємного» Статуту є декларативними, подекуди суперечать чинному законодавству та здоровому глузду. Відсутня деталізація багатьох процедур діяльності органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб, недосконала процедура та методологія проведення громадських слухань, механізм реалізації права на місцеві ініціативи, інших форм консультацій із громадськістю. Це все є передумовою для вільнотрактувань, профанації та маніпуляції.
У зв’язку з цим, вимагаємо негайного створення робочої групи щодо розробки Статуту територіальної громади та відповідних проектів рішень із залученням представників влади, громадськості та експертів-юристів. З метою часткового вирішення даної проблематики, Центр запрошує чиновників і представників громадськості до участі у розробці практичного посібника з організації та проведення громадських слухань, а також ініціює підготовку і проведення круглого столу на тему: «Громадські слухання: підготовка, методика проведення, результати».
Прес-служба ІПЦ "НАШЕ ПРАВО"
Інформаційно-правовий центр «Наше право» поширив у ЗМІ відкритий лист, адресований міському голові Львова Андрію Садовому, в якому звинуватив місцеву владу у маніпуляції інструментами громадянського суспільства та висловив вимогу «негайно створити робочу групу для розробки Статуту територіальної громади та відповідних проектів рішень із залученням представників влади, громадськості та експертів-юристів».
Пора місцевій владі та її окремим чиновникам зокрема, припинити маніпулювати інструментами громадянського суспільства. Адже, імітуючи, так званий, «діалог із громадськістю», вони у грубій формі дискредитують інститути публічних консультацій, громадських слухань і місцевих ініціатив, перетворюючи їх у заходи «для галочки», студентські лекції, апаратні наради, безпредметні круглі столи, збори тих чи інших членів громадських організацій. Вважаємо за необхідне розпочати процес регламентації нових форм технологій та ефективних механізмів діалогу влади і громадськості.
На думку експертів Центру, місцева влада застосовує недемократичну модель ініціювання розроблення та обговорення проектів рішень за схемою: «зверху – вниз», внаслідок успадкованих традицій та стереотипів, недостатньої інституційної спроможності чиновників місцевої влади, низької конструктивної активності інститутів громадянського суспільства, усталеної практики перекладення чиновниками відповідальності за прийняття рішень на колегіальні (безвідповідальні) органи (виконавчий комітет, депутатський корпус), відсутності жорсткого контролю за виконанням місцевою владою законодавства з питань залучення громадськості до прийняття рішень. Застосування такої схеми призводить до інших проблем, пов’язаних з дублюванням певних функцій органів місцевої влади, неузгодженістю прийнятих рішень, нездатності забезпечувати, а лише імітувати відкритість і прозорість у своїй діяльності.
Ми переконані, що вкрай важливо розробити базові проекти ухвал щодо проведення консультацій з громадськістю, які передбачатимуть чіткі механізми обов’язкового залучення громадськості до всіх процесів прийняття рішень, починаючи з ранньої стадії підготовки рішення і закінчуючи оприлюдненням прийнятого рішення, його обґрунтування. Важливим є запровадження усталеної практики, коли місцева влада за пропозиціями та рекомендаціями громадськості, декларуватиме свої наміри у формі системних публічних доповідей – Зелених та Білих книг, та виноситиме їх на обговорення, а не керуватиметься популістичними заявами. Такий підхід дозволить найбільш ефективно задіяти ресурси місцевої влади і членів територіальної громади, як для визначення пріоритетів місцевої політики, так і для розробки проектів рішень з конкретних питань.
Прикро, але діючий і належно зареєстрований Статут територіальної громади Львова, чиновники бояться оприлюднити на сайті або ж надавати його ксерокопії. Більшість норм цього «таємного» Статуту є декларативними, подекуди суперечать чинному законодавству та здоровому глузду. Відсутня деталізація багатьох процедур діяльності органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб, недосконала процедура та методологія проведення громадських слухань, механізм реалізації права на місцеві ініціативи, інших форм консультацій із громадськістю. Це все є передумовою для вільнотрактувань, профанації та маніпуляції.
У зв’язку з цим, вимагаємо негайного створення робочої групи щодо розробки Статуту територіальної громади та відповідних проектів рішень із залученням представників влади, громадськості та експертів-юристів. З метою часткового вирішення даної проблематики, Центр запрошує чиновників і представників громадськості до участі у розробці практичного посібника з організації та проведення громадських слухань, а також ініціює підготовку і проведення круглого столу на тему: «Громадські слухання: підготовка, методика проведення, результати».
Прес-служба ІПЦ "НАШЕ ПРАВО"
Відповіді
2007.01.12 | 1
Re: «Наше право» звинуватило Садового в маніпуляції
Отже як на мене стату місту на даний момент не потрібно оскільки його роль, місце та місія й завдання не ппрередбачені в нашому законодавстві на мою думку треба відкритості і публічності в діяльності органів місцевого самоврядування міста Львова. Але публічності не такої як зараз а справжньої відкритості та доступу до інформації наскільки мені відомо не проводилися конкурси на заміщення посад а це вже протизаконно. Також необхідно на мою думку розробити ефективний та дієвий план стратегічного розвитку міста.