МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Закон про Кабмін, як фіксація існуючого стану речей (/)

01/15/2007 | Віктор Уколов
http://www.pravda.com.ua/news/2007/1/15/53226.htm

Закон про Кабмін, як фіксація існуючого стану речей
Віктор Уколов, для УП, 15.01.2007, 13:43


"З 12 січня Україна перетворюється на парламентську республіку". "З 12 грудня парламент кастрував всі повноваження президента". "З 12 Ющенко стає весільним генералом на чужій свадьбі."

Ці та інші міфи вже заполонили віртуальний інформаційний простір і ллються на читачів газет та глядачів телепрограм.

Втім, міфотворчість політтехнологів, яку підхопили схильні до різких оцінок журналісти, є суттєвим перебільшенням і має мало спільного з реальністю.

Починаючи з дня присяги, президенту Ющенку ніщо не заважало провести радикальні економічні реформи, посадити основних корупціонерів і розпочати боротьбу з корупцією на місцях.

Майже цілий рік президент мав надзвичайні повноваження: йому підкорявся уряд, він призначав прем'єра та ключових міністрів, його підтримувала парламентська більшість, він мав чималий кредит довіри народу і прекрасний авторитет у світі.

До всіх описаних переваг президент призначав усіх глав обласних і навіть районних державних адміністрацій, що реально контролюють владу і державні гроші на місцях.

Жоден президент демократичної країни в світі не мав таких можливостей. Навіть президент США не призначає губернаторів і не має прямого впливу на бюджет кожного з 52 штатів.Новини ТаблоID

Втім Віктору Андрійовичу заважали. За старою українською звичкою – найближчі колеги і друзі.

Тому у вересні 2005 року він першим пішов на домовленості з партією, проти якої боровся на президентських виборах і за підтримки регіоналів сформував конформістський уряд Єханурова.

Це стало сигналом до повернення в Україну Ріната Ахметова, що до пори волів за краще перебувати за кордоном.

Хоч може домовленості існували і раніше, у вигляді гарантій колишньому президенту Кучмі? Адже за той рік відомство найбільш помаранчевого міністра внутрішніх справ Луценка дозволило утекти з країни Бакаю, Боделану та ряду дрібніших діячів, по яким плакало Лук'янівське СІЗО, як міра запобіжного заходу.

Пройшло лише декілька місяців і, як свідчить державна статистика, різко упали надходження від стягнення мита, що демонструвало відновлення корупційних схем.

А разом з настанням нового року, міністри уряду Єханурова під егідою президента підписали угоду про постачання газу до України через посередника РосУкрЕнерго.

Угоду, яку західна преса дотепер вважає однією з найбільш корупційних угод про продаж блакитного палива.

Втім, починався новий 2006 рік і попри вступ у дію Конституційної реформи, нашому президенту вдруге нечувано повезло.

За результатами парламентських виборів більшість у новому парламенті знову отримали партії, які підтримали Віктора Ющенка під час помаранчевої революції.

З'явилася реальна можливість призначення свого прем'єра і контролю понад 226 голосів у Верховній Раді. Але, як і раніше, президенту найбільше заважали друзі і колеги по боротьбі.

Переговори про створення помаранчевої коаліції безбожно затягувалися і Наша Україна перейшла до "консультацій" з партією Регіонів, вдруге зраджуючи своїх соратників по боротьбі.

Як тепер признається Євген Кушнарьов, тоді домовилися практично про все – регіонали готові були поступитися навіть посадою прем'єр-міністра.

Але ті домовленості також залишилися на папері.ТОП 5 "ЕКОНОМІЧНОЇ ПРАВДИ"

Призначення Януковича прем'єр-міністром стало ключовим моментом у здачі позицій на користь партії Регіонів.

По-перше, до серпня 2006 року майже рік країною керував фактично сам президент через слухняного прем'єр-міністра Юрія Єханурова, який не наважувався сперечатися з ним.

По-друге, закон про кабмін був не прийнятий, і президент нібито міг і не погодитися з кандидатурою, яку запропонувала парламентська більшість.

Але президентом був Віктор Ющенко і в ключовий момент він погодився, відкликавши з УТ-1 запис виступу, де оголошував про розпуск Верховної Ради.

Виникає сумнів, а чи міг Віктор Ющенко в силу якихось своїх особистих правил, не погодитися, навіть маючи для цього достатньо прав?

Тепер, коли де-факто статус слабкого президента, закріплено ще й де-юре, що зміниться в житті України і стосунках двох Вікторів на чолі однієї країни?

Нечисленним прихильникам президента слід сподіватися на "дорожню карту Універсалу" - нелегітимний, але мабуть містичний для Віктора Андрійовича документ, який таємною силою примусить уряд виконувати президентську програму, а не програму партії Регіонів.

Втім, тверезіший погляд свідчить, що в принципі українці не побачать відчутних змін.

Президент, як і раніше, призначатиме всіх губернаторів і глав районних адміністрацій. Як і рік, і два роки тому йому підкорятиметься армія.

Президент має право розпуску парламенту за виконання описаних в Основному законі умов. Окрім того, до будь-яких законів президент зможе застосувати право вето.

Як і раніше, президент не зможе суперечити кандидатурі прем'єр-міністра, яку подає парламентська більшість. Щоправда тепер його до цього зобов'яже закон.

І як і раніше, президент міг би вимагати проведення референдуму з питань зміни конституційного ладу.

Як і раніше, Конституційний Суд може скасувати Конституційну реформу.

Втім, здається, Віктора Ющенка мало обходить Конституційна реформа. Принаймні його помічники заявляють, що у Конституційному суді він оскаржить поки-що тільки закон про кабінет міністрів.



фото Асошіейтед Прес:

Відповіді

  • 2007.01.15 | Shooter

    А Юля ще місяць тому казала, що це урзупація влади

    Більше того - виглядає, що ще в переддень голосування по законі про КМУ думала точно так само. А ось в ніч на голосування разумная мисля о благє государства її посєтіла - і все стало відразу навпаки.

    То може хоч ти мені поясниш, як наближений, - коли вона діяла і говорила щиро, а коли - відверто брехала?

    Бо я вже геть чисто заплутався. ;)
  • 2007.01.15 | толя дейнека

    прибіг Уколов роз'яснити політику партії

    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2007.01.15 | bas

      Ну, и что в ней не так ?

      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2007.01.15 | толя дейнека

        Уколов мав би прибігти зарання, підготувати загал, так би мовити

        а натепер ми вже й самі собі трохи розібралися, що до чого. Користь в данному випадку від Уколова сумнівна. Видно він сам все взнав постфактум, разом з усіма. І вже тоді побіг готувати "позицію партії для преси".

        урок на наступний партійний зигзаг.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2007.01.15 | observer

          секретарка проспала планерку

          толя дейнека пише:
          > ...Видно він сам все взнав постфактум, разом з усіма. І вже тоді побіг готувати "позицію партії для преси".
  • 2007.01.15 | Превед камунизьма

    Нада была начинатьать криатифф ат мамонтафф

    Тагда народу была бы болея панятно пачему Юля права, ы ваабче очинь правильна сделала, паскольку ана таким образом присикла вазможное алединение и отмирание бигимотоф в Африке.

    Ни панимаю зачем фсяким казлам даказывать ачивидные вещи что юля всигда права, патаму шта ее абижают ющенки и Парашенки.
  • 2007.01.15 | Trasser

    Закон про Кабмін, як фіксація існуючого стану речей: tak i e:

    Заява Прес-служби Кабінету Міністрів України


    15.01.2007 | 19:14 | Прес-служба Кабінету Міністрів України
    версія для друку

    Прес-служба МЗС поширила інформацію про те, що 15 січня 2007 року Б.І. Тарасюк відбув до Чеської Республіки як Міністр закордонних справ України. Як повідомили деякі ЗМІ для цього він перервав відпустку, надану йому Президентом України.

    У зв’язку з цим, Прес-служба Кабінету Міністрів України уповноважена заявити: Б.І. Тарасюка звільнено з посади Міністра закордонних справ України 1 грудня 2006 року згідно з Постановою Верховної Ради України №413 від 01.12.2006 р.

    Право на таке звільнення передбачено пунктом 12 статті 85 Конституції України, яка відносить до повноважень Верховної Ради звільнення Міністра закордонних справ.

    Водночас стаття 106 Конституції України, яка визначає повноваження Президента України, не передбачає таких повноважень, як прийняття рішення щодо продовження виконання посадових обов’язків Міністра та надання чи погодження надання відпусток членам Уряду.

    В той же час, Прем’єр-міністр України не надавав відпустку Б.І. Тарасюку і не приймав рішення про його службове відрядження за кордон.

    Таким чином, Б.І. Тарасюк не може вважатися посадовою особою, яка перебуває у відпустці, а тим більше, уповноваженою державою на здійснення офіційного закордонного візиту.

    З огляду на викладене, Прем’єр-міністр України звернувся до Генеральної прокуратури України з проханням вжити заходів прокурорського реагування у зв’язку із зазначеними діями Б.І. Тарасюка, які завдають істотної шкоди інтересам держави, негативно позначаються на іміджі України, впливають на результати діяльності Кабінету Міністрів України у зовнішньополітичній та зовнішньоекономічній сферах, та прийняти відповідне рішення згідно із законодавством.

    http://www.kmu.gov.ua/control/uk/publish/news_article?art_id=62559952&cat_id=35883
  • 2007.01.15 | 123

    Уколов і раніше так слабо писав?



Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".