Державному медичному страхуванню - бути!
01/19/2007 | stefan
ЗАГАЛЬНООБОВ'ЯЗКОВЕ ДЕРЖАВНЕ СОЦІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ СТРАХУВАННЯ НЕ ПОВИННО ЛЯГТИ ТЯГАРЕМ НА ФОНД ОПЛАТИ ПРАЦІ, ВВАЖАЮТЬ У МІНІСТЕРСТВІ ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ
http://www.mlsp.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=50626&cat_id=34928
КИЇВ, 18 січня 2007. (Наталія Андрусенко - Укрінформ). Покласти край дискусіям довкола платної медицини, на думку фахівців, могло б запровадження в Україні системи загальнообов'язкового державного соціального медичного страхування. Однак для цього, як мінімум, необхідно виписати відповідне законодавство. Такі обов'язки уряд поклав на профільні міністерства: охорони здоров'я і, звичайно ж, праці та соціальної політики України.
Нині робоча група Мінпраці вже розробила проект Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне медичне страхування". Прокоментувати цей документ кореспондент Укрінформу попросила заступника міністра праці та соціальної політики Георгія ГАЛИЦЯ.
- Сьогодні в нашій державі, - розповідає Георгій Костянтинович, - згідно з Основами законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, вже запроваджено чотири види загальнообов'язкового державного соціального страхування. Нагадаю: це страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, з тимчасової втрати працездатності, на випадок безробіття та пенсійне. Створено й стільки ж фондів, які акумулюють кошти, що надходять від платників внесків. Отож, не запровадженим залишилося тільки медичне соціальне страхування, проект закону якого ми вже підготували.
Однак, як уже повідомляв днями Укрінформ, свій варіант аналогічного документа розробило й Міністерство охорони здоров'я. Медики, нагадаємо, для функціонування загальнообов'язкового медичного страхування переконані в необхідності створення спеціального п'ятого фонду загальнообов'язкового державного соціального медичного страхування. А ось думка фахівців Мінпраці щодо необхідності запровадження нового фонду - інша.
- Наш законопроект, - продовжує Георгій Галиць, - передбачає об'єднати два види загальнообов'язкового державного соціального страхування: у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, та медичне страхування. Тобто, замість п'яти видів соціального страхування, передбачених Основами, ми пропонуємо функціонування чотирьох. Для цього вважали б за необхідне перетворити Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності у Фонд загальнообов'язкового державного соціального медичного страхування України.
Фахівці Мінпраці виходять з того, що створення окремої структури об'єктивно призведе до збільшення витрат на організаційні моменти та дублювання ряду функцій, які нині покладено на Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Йдеться про здійснення заходів профілактичного характеру, відновлення здоров'я застрахованих осіб, членів їхніх сімей, дітей. Крім того, потреба в медичному обслуговуванні та наданні допомоги по тимчасовій непрацездатності, вагітності та пологів для працюючих осіб, як правило, взаємопов'язані.
Обидва ці випадки, за словами заступника міністра, регулюються однією Конвенцією Міжнародної організації праці про медичну допомогу та допомогу у випадку хвороби N 130 від 4 червня 1969 року, якою передбачається управління цими видами допомоги однією установою. Та й зниження рівня захворюваності чи зменшення витрат на виплату допомоги за страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності значною мірою залежать від якості медичного обслуговування і становлять єдину систему медико-соціального забезпечення працюючих.
Таким чином, на думку розробників законопроекту, розширення наявної у Фонді соціального страхування з тимчасової втрати працездатності матеріальної бази та спеціалістів медичного профілю сприятиме підвищенню якості надання медичних послуг, а отже, зменшаться й втрати робочого часу, спричинені захворюваннями.
Важливо, що Фонд загальнообов'язкового державного соціального медичного страхування не збиратиме внески від роботодавців та застрахованих осіб. Оскільки після запровадження єдиного соціального внеску цим опікуватиметься один орган, ймовірно Пенсійний фонд. За окремі категорії незастрахованих осіб та дітей страхові внески сплачуватимуть місцеві органи виконавчої влади в порядку, затвердженому урядом України.
За словами заступника міністра, конкретний перелік медичних послуг, що надаватимуться застрахованим особам, буде встановлюватися окремим законом одночасно із прийняттям закону про Державний бюджет України та закону щодо розміру єдиного соціального внеску. Вартість медичних послуг не перевищуватиме граничних тарифів, затверджених Кабміном. Внески на медичне страхування застраховані особи сплачуватимуть лише для покриття витрат на матеріальне забезпечення та соціальні послуги. А витрати на медичні послуги забезпечуватимуться роботодавцями та місцевими органами виконавчої влади. Для поліпшення надання медичних і соціальних послуг буде створена за адміністративно-територіальним поділом мережа страхових кас. Можливе створення таких кас і на великих підприємствах.
- Виходячи з реалій сьогодення, - наголосив Георгій Костянтинович, - створення системи загальнообов'язкового державного соціального медичного страхування має здійснюватися з урахуванням можливостей вітчизняної економіки та нинішньої системи охорони здоров'я. Тому ми спробуємо запровадити соціальну страхову медицину без збільшення навантаження на фонд оплати праці.
У Мінпраці вважають, що медичне страхування доцільно було б запровадити з 1 січня 2009 року - одночасно із нагромаджувальною пенсійною системою. "Адже страхові внески до накопичувальної пенсійної системи сплачуватимуть лише застраховані особи. Тим часом, вивільнені внески роботодавців можна було б спрямувати на медичне страхування", - сказав Георгій Галиць.
http://www.mlsp.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=50626&cat_id=34928
КИЇВ, 18 січня 2007. (Наталія Андрусенко - Укрінформ). Покласти край дискусіям довкола платної медицини, на думку фахівців, могло б запровадження в Україні системи загальнообов'язкового державного соціального медичного страхування. Однак для цього, як мінімум, необхідно виписати відповідне законодавство. Такі обов'язки уряд поклав на профільні міністерства: охорони здоров'я і, звичайно ж, праці та соціальної політики України.
Нині робоча група Мінпраці вже розробила проект Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне медичне страхування". Прокоментувати цей документ кореспондент Укрінформу попросила заступника міністра праці та соціальної політики Георгія ГАЛИЦЯ.
- Сьогодні в нашій державі, - розповідає Георгій Костянтинович, - згідно з Основами законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, вже запроваджено чотири види загальнообов'язкового державного соціального страхування. Нагадаю: це страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, з тимчасової втрати працездатності, на випадок безробіття та пенсійне. Створено й стільки ж фондів, які акумулюють кошти, що надходять від платників внесків. Отож, не запровадженим залишилося тільки медичне соціальне страхування, проект закону якого ми вже підготували.
Однак, як уже повідомляв днями Укрінформ, свій варіант аналогічного документа розробило й Міністерство охорони здоров'я. Медики, нагадаємо, для функціонування загальнообов'язкового медичного страхування переконані в необхідності створення спеціального п'ятого фонду загальнообов'язкового державного соціального медичного страхування. А ось думка фахівців Мінпраці щодо необхідності запровадження нового фонду - інша.
- Наш законопроект, - продовжує Георгій Галиць, - передбачає об'єднати два види загальнообов'язкового державного соціального страхування: у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, та медичне страхування. Тобто, замість п'яти видів соціального страхування, передбачених Основами, ми пропонуємо функціонування чотирьох. Для цього вважали б за необхідне перетворити Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності у Фонд загальнообов'язкового державного соціального медичного страхування України.
Фахівці Мінпраці виходять з того, що створення окремої структури об'єктивно призведе до збільшення витрат на організаційні моменти та дублювання ряду функцій, які нині покладено на Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Йдеться про здійснення заходів профілактичного характеру, відновлення здоров'я застрахованих осіб, членів їхніх сімей, дітей. Крім того, потреба в медичному обслуговуванні та наданні допомоги по тимчасовій непрацездатності, вагітності та пологів для працюючих осіб, як правило, взаємопов'язані.
Обидва ці випадки, за словами заступника міністра, регулюються однією Конвенцією Міжнародної організації праці про медичну допомогу та допомогу у випадку хвороби N 130 від 4 червня 1969 року, якою передбачається управління цими видами допомоги однією установою. Та й зниження рівня захворюваності чи зменшення витрат на виплату допомоги за страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності значною мірою залежать від якості медичного обслуговування і становлять єдину систему медико-соціального забезпечення працюючих.
Таким чином, на думку розробників законопроекту, розширення наявної у Фонді соціального страхування з тимчасової втрати працездатності матеріальної бази та спеціалістів медичного профілю сприятиме підвищенню якості надання медичних послуг, а отже, зменшаться й втрати робочого часу, спричинені захворюваннями.
Важливо, що Фонд загальнообов'язкового державного соціального медичного страхування не збиратиме внески від роботодавців та застрахованих осіб. Оскільки після запровадження єдиного соціального внеску цим опікуватиметься один орган, ймовірно Пенсійний фонд. За окремі категорії незастрахованих осіб та дітей страхові внески сплачуватимуть місцеві органи виконавчої влади в порядку, затвердженому урядом України.
За словами заступника міністра, конкретний перелік медичних послуг, що надаватимуться застрахованим особам, буде встановлюватися окремим законом одночасно із прийняттям закону про Державний бюджет України та закону щодо розміру єдиного соціального внеску. Вартість медичних послуг не перевищуватиме граничних тарифів, затверджених Кабміном. Внески на медичне страхування застраховані особи сплачуватимуть лише для покриття витрат на матеріальне забезпечення та соціальні послуги. А витрати на медичні послуги забезпечуватимуться роботодавцями та місцевими органами виконавчої влади. Для поліпшення надання медичних і соціальних послуг буде створена за адміністративно-територіальним поділом мережа страхових кас. Можливе створення таких кас і на великих підприємствах.
- Виходячи з реалій сьогодення, - наголосив Георгій Костянтинович, - створення системи загальнообов'язкового державного соціального медичного страхування має здійснюватися з урахуванням можливостей вітчизняної економіки та нинішньої системи охорони здоров'я. Тому ми спробуємо запровадити соціальну страхову медицину без збільшення навантаження на фонд оплати праці.
У Мінпраці вважають, що медичне страхування доцільно було б запровадити з 1 січня 2009 року - одночасно із нагромаджувальною пенсійною системою. "Адже страхові внески до накопичувальної пенсійної системи сплачуватимуть лише застраховані особи. Тим часом, вивільнені внески роботодавців можна було б спрямувати на медичне страхування", - сказав Георгій Галиць.
Відповіді
2007.01.19 | Sprotiv.info
Re: Державному медичному стахуванню - бути!
Це суперечить статты 49 Конституції УкраїниБуло і відповідне рішення КС
2007.01.20 | stefan
Re: Державному медичному страхуванню - бути!
Sprotiv.info пише:> Це суперечить статты 49 Конституції України
> Було і відповідне рішення КС
***
Що суперечить?
...
Конституція України (витяг)
Стаття 49. Кожен має право на охорону здоров'я, медичну
допомогу та медичне страхування.
Охорона здоров'я забезпечується державним фінансуванням
відповідних соціально-економічних, медико-санітарних і
оздоровчо-профілактичних програм.
Держава створює умови для ефективного і доступного для всіх
громадян медичного обслуговування. У державних і комунальних
закладах охорони здоров'я медична допомога надається безоплатно;
існуюча мережа таких закладів не може бути скорочена. Держава
сприяє розвиткові лікувальних закладів усіх форм власності.
( Офіційне тлумачення положення частини третьої статті 49 див. в
Рішенні Конституційного Суду N 10-рп/2002 ( v010p710-02 ) від
29.05.2002 )
Держава дбає про розвиток фізичної культури і спорту,
забезпечує санітарно-епідемічне благополуччя.
2007.01.20 | Sprotiv.info
Re: Державному медичному страхуванню - бути!
"медична допомога надається безоплатно" ст. 49 Конституції Українистрахування передбачає оплату, ще і наперед
2007.01.20 | stefan
Re: Державному медичному страхуванню - бути!
Пояснюю:Термін "соціальне страхування" має синонім "державне загальнообов"язкове страхування".
Прошу не плутати Фонди соціального страхування з АСК "Оранта".Це зовсім різні речі.
...
Як правило Закони про соціальне страхування діють в Україні так:
Сплачує страховий внесок:
1.Роботодавець- частину
2.Найманий працівник - частину
На с.д. є 4 соціальні фонди:
1.Пенсійний
2.Тимчасової втрати прцездатності
3.Нещасних випадків на виробництві(ФСНВ)
4.Безробіття
- %, який сплачує найманий працівник досить невеликий: 0,5-2,0%.
- В ФСНВ платить тільки роботодавець.Найманий працівник не платить ні одної копійки.
- Ніхто ні копійки наперед не сплачує за соціальне страхування.Страховий внесок сплачується в день(одночасно) одержання заробітної плати.
2007.01.20 | hrushka
Re: Державному медичному стахуванню - бути!
Страховання викликає тільки страх.Може забезпечення лікування було`б більш відповідне