Мороза - до кримінальної відповідальности
06/13/2007 | Майдан-ІНФОРМ
Юридичний департамент партії “Наша Україна” наголошує на протиправних діях щодо нецільового використання бюджетних коштів на фінансування витрат, пов’язаних із функціонуванням неповноважної Верховної Ради України V скликання, з боку Голови Верховної Ради України V скликання О.Мороза та Керівника апарату Верховної Ради України В.Зайчука. Про це сказав перший заступник керівника юридичного департаменту партії Олег Діденко.
Нагадуємо, що повноваження Верховної Ради України V скликання. достроково припинено ще з 2 квітня 2007 року відповідно до Указу Президента України від 2 квітня 2007 року № 264/2007 “Про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України”.
26 квітня 2007 року відповідно до Указу Президента України “Про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України та призначення позачергових виборів” № 355/2007 Указ Президента України від 2 квітня 2007 року № 264/2007 було визнано таким, що втратив чинність, але повноваження Верховної Ради України V скликання знову припинено достроково.
Зважаючи на політичні домовленості щодо проведення 30 вересня 2007 року позачергових виборів до Верховної Ради України та дострокове припинення повноважень більше 150 народних депутатів України рішеннями вищих керівних органів виборчих блоків політичних партії “Блок Юлії Тимошенко” та Блок “Наша Україна” відповідно до п.6 ч.2 та ч.6 ст.81 Конституції України, що призвело до неповноважності Верховної Ради України V скликання Указ Президента України від 26 квітня 2007 року 5 червня 2007 року було визнано таким, що втратив чинність.
“Таким чином, - зазначив Діденко, - з 2 квітня 2007 року і по даний час (за винятком чотирьох днів – з 29 травня по 1 червня 2007 року) Верховна Рада України V скликання, як інституція, як єдиний орган законодавчої влади, конституційний склад якої становить 450 депутатів, і яка може реалізувати свої повноваження лише спільною діяльністю народних депутатів України на пленарних засіданнях, була і залишається неповноважною”.
Окремі народні депутати України в такій ситуації, незалежно від їх кількості, не можуть підміняти собою Верховну Раду України, приймати будь-які рішення віднесенні до виключних повноважень Верховної Ради України. Більше того, подібні дії народних депутатів України в умовах неповноважності Верховної Ради України є неправомірними, містять у собі ознаки складу злочину, передбаченого статтею 353 КК України, яка встановлює кримінальну відповідальність за самовільне присвоєння владних повноважень.
Діденко вважає, що “з огляду на це, протиправними є всі дії Апарату Верховної Ради України щодо організації та проведення зібрань народних депутатів України в залі засідань Верховної Ради України, забезпечення телевізійної трансляції із залу засідань Верховної Ради України, здійснення підготовки законопроектів, оформлення документів, як актів Верховної Ради України, організації їх оприлюднення та розсилання органам державної влади в умовах коли Верховна Рада України є неповноважною.
Адже відповідно до ч.1 ст.7 Регламенту Верховної Ради України апарат Верховної Ради України здійснює організаційне, правове, наукове, документальне, інформаційне, експертно-аналітичне, матеріально-технічне та фінансове забезпечення діяльності лише повноважної Верховної Ради України.
Відповідно до пункту 5 частини другої статті 88 Конституції України Голова Верховної Ради України організовує роботу апарату Верховної Ради України.
Відповідно до пункту 15 Положення про Апарат Верховної Ради України Керівник Апарату, зокрема, забезпечує роботу апарату по виконанню завдань, що належать до сфери діяльності Верховної Ради України”.
“Таким чином, - вважає заступник керівника юридичного департаменту, - Голова Верховної Ради України V скликання О.Мороз та Керівник апарату Верховної Ради України В.Зайчук, несуть персональну відповідальність за незабезпечення приведення роботи апарату Верховної Ради України у відповідність до вимог законодавства України в умовах неповноважності Верховної Ради України.
В результаті дії апарату Верховної Ради України суперечать не лише Регламенту Верховної Ради України та Положенню про Апарат Верховної Ради України (які покладають на Апарат Верховної Ради України повноваження по забезпеченню діяльності лише повноважної Верховної Ради України), але й статті 85 (яка визначає виключні повноваження правомочної Верховної Ради України), частині другій статті 95 (відповідно до якої будь-які видатки держави на загальносуспільні потреби, розмір і цільове спрямування цих видатків визначаються виключно законом про Державний бюджет України) Конституції України, а також Закону України “Про Державний бюджет України на 2007 рік”, яким передбачено видатки на фінансування діяльності лише повноважної Верховної Ради України, а не на фінансове обслуговування зібрань групи народних депутатів України, які самовільно намагаються присвоїти повноваження парламенту”.
“Голова Верховної Ради України V скликання О.Мороз та Керівник апарату Верховної Ради України В.Зайчик, - переконаний Діденко, - своїми діями щодо спрямування бюджетних коштів не за їх цільовим призначенням – на фінансування діяльності неповноважної Верховної Ради України V скликання – грубо порушують бюджетне законодавство.
Вбачаються, що в таких діях містяться ознаки злочину, передбаченого статтею 210 Кримінального кодексу України, яка встановлює кримінальну відповідальність за порушення законодавства про бюджетну систему України”.
»Закликаємо правоохоронні органи провести відповідну перевірку та дати належну оцінку таким діям вищих посадових осіб держави, а у разі виявлення ознак злочинів – вжити заходів реагування, передбачених законодавством.
Звертаємо увагу, що на Керівника апарату Верховної Ради України, на відміну від О.Мороза, який поки що є народним депутатом України, не поширюється депутатська недоторканість. Разом з тим, Голова Верховної Ради України V скликання, у разі якщо його не буде обрано до Верховної Ради України на позачергових виборах 30 вересня 2007 року, також може бути притягнутий до кримінальної відповідальності на загальних підставах, якщо в його діях будуть виявленні ознаки складів злочинів”, - підсумував заступник керівника юридичного департаменту “Нашої України”.
Джерело: прес-служба "Нашої України"
Нагадуємо, що повноваження Верховної Ради України V скликання. достроково припинено ще з 2 квітня 2007 року відповідно до Указу Президента України від 2 квітня 2007 року № 264/2007 “Про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України”.
26 квітня 2007 року відповідно до Указу Президента України “Про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України та призначення позачергових виборів” № 355/2007 Указ Президента України від 2 квітня 2007 року № 264/2007 було визнано таким, що втратив чинність, але повноваження Верховної Ради України V скликання знову припинено достроково.
Зважаючи на політичні домовленості щодо проведення 30 вересня 2007 року позачергових виборів до Верховної Ради України та дострокове припинення повноважень більше 150 народних депутатів України рішеннями вищих керівних органів виборчих блоків політичних партії “Блок Юлії Тимошенко” та Блок “Наша Україна” відповідно до п.6 ч.2 та ч.6 ст.81 Конституції України, що призвело до неповноважності Верховної Ради України V скликання Указ Президента України від 26 квітня 2007 року 5 червня 2007 року було визнано таким, що втратив чинність.
“Таким чином, - зазначив Діденко, - з 2 квітня 2007 року і по даний час (за винятком чотирьох днів – з 29 травня по 1 червня 2007 року) Верховна Рада України V скликання, як інституція, як єдиний орган законодавчої влади, конституційний склад якої становить 450 депутатів, і яка може реалізувати свої повноваження лише спільною діяльністю народних депутатів України на пленарних засіданнях, була і залишається неповноважною”.
Окремі народні депутати України в такій ситуації, незалежно від їх кількості, не можуть підміняти собою Верховну Раду України, приймати будь-які рішення віднесенні до виключних повноважень Верховної Ради України. Більше того, подібні дії народних депутатів України в умовах неповноважності Верховної Ради України є неправомірними, містять у собі ознаки складу злочину, передбаченого статтею 353 КК України, яка встановлює кримінальну відповідальність за самовільне присвоєння владних повноважень.
Діденко вважає, що “з огляду на це, протиправними є всі дії Апарату Верховної Ради України щодо організації та проведення зібрань народних депутатів України в залі засідань Верховної Ради України, забезпечення телевізійної трансляції із залу засідань Верховної Ради України, здійснення підготовки законопроектів, оформлення документів, як актів Верховної Ради України, організації їх оприлюднення та розсилання органам державної влади в умовах коли Верховна Рада України є неповноважною.
Адже відповідно до ч.1 ст.7 Регламенту Верховної Ради України апарат Верховної Ради України здійснює організаційне, правове, наукове, документальне, інформаційне, експертно-аналітичне, матеріально-технічне та фінансове забезпечення діяльності лише повноважної Верховної Ради України.
Відповідно до пункту 5 частини другої статті 88 Конституції України Голова Верховної Ради України організовує роботу апарату Верховної Ради України.
Відповідно до пункту 15 Положення про Апарат Верховної Ради України Керівник Апарату, зокрема, забезпечує роботу апарату по виконанню завдань, що належать до сфери діяльності Верховної Ради України”.
“Таким чином, - вважає заступник керівника юридичного департаменту, - Голова Верховної Ради України V скликання О.Мороз та Керівник апарату Верховної Ради України В.Зайчук, несуть персональну відповідальність за незабезпечення приведення роботи апарату Верховної Ради України у відповідність до вимог законодавства України в умовах неповноважності Верховної Ради України.
В результаті дії апарату Верховної Ради України суперечать не лише Регламенту Верховної Ради України та Положенню про Апарат Верховної Ради України (які покладають на Апарат Верховної Ради України повноваження по забезпеченню діяльності лише повноважної Верховної Ради України), але й статті 85 (яка визначає виключні повноваження правомочної Верховної Ради України), частині другій статті 95 (відповідно до якої будь-які видатки держави на загальносуспільні потреби, розмір і цільове спрямування цих видатків визначаються виключно законом про Державний бюджет України) Конституції України, а також Закону України “Про Державний бюджет України на 2007 рік”, яким передбачено видатки на фінансування діяльності лише повноважної Верховної Ради України, а не на фінансове обслуговування зібрань групи народних депутатів України, які самовільно намагаються присвоїти повноваження парламенту”.
“Голова Верховної Ради України V скликання О.Мороз та Керівник апарату Верховної Ради України В.Зайчик, - переконаний Діденко, - своїми діями щодо спрямування бюджетних коштів не за їх цільовим призначенням – на фінансування діяльності неповноважної Верховної Ради України V скликання – грубо порушують бюджетне законодавство.
Вбачаються, що в таких діях містяться ознаки злочину, передбаченого статтею 210 Кримінального кодексу України, яка встановлює кримінальну відповідальність за порушення законодавства про бюджетну систему України”.
»Закликаємо правоохоронні органи провести відповідну перевірку та дати належну оцінку таким діям вищих посадових осіб держави, а у разі виявлення ознак злочинів – вжити заходів реагування, передбачених законодавством.
Звертаємо увагу, що на Керівника апарату Верховної Ради України, на відміну від О.Мороза, який поки що є народним депутатом України, не поширюється депутатська недоторканість. Разом з тим, Голова Верховної Ради України V скликання, у разі якщо його не буде обрано до Верховної Ради України на позачергових виборах 30 вересня 2007 року, також може бути притягнутий до кримінальної відповідальності на загальних підставах, якщо в його діях будуть виявленні ознаки складів злочинів”, - підсумував заступник керівника юридичного департаменту “Нашої України”.
Джерело: прес-служба "Нашої України"
Відповіді
2007.06.13 | Alexx
Re: Мороза - до кримінальної відповідальности
Багато було таких заяв, жодної кримінальної справи, нікого не опсадили і зараз так буде. Але громадськості слід докласти максимум зусиль, щоб винних осіб покарали іншим наука буде і тоді потроху буде порядок, будуть думати що роблять і кажуть.