МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Інший погляд на двопалатний парламент

07/03/2007 | Woodstock generation
Існує і інший аспект двопалатного парламенту, який чомусь ніхто не обговорює.
Маю на увазі наступне.
У двопалатних парламентах нижня палата формується як правило за пропорційним принципом, в той час як верхня - рівне представництво від регіонів.

А в умовах України однакове по чисельності представництво від регіонів (областей, територій)призведе до сталої про-української більшості у верхній палаті. Бо територіально на двох третинах переважають про-українські (помаранчеві, національнго-демократичні чи як хочете) сили.

І змінити це навряд чи вдасться - до жодних підстав ділити 5 млн. Донецьку область на менші регіони не існує. В той час, як складна по історії Західна Україна цілком логічно складається з менших областей.

Відповіді

  • 2007.07.03 | Abbot

    Все правильно.

    Саме таких двопалатний парламент забезпечив би баланс сил. З одного боку, 10 "блакитних" регіонів не мали б можливості диктувати свої умови 16 "помаранчевим". З іншого - неможливо було б не враховувати інтереси східних областей. Тож довелося б домовлятися в Раді, не виносячи конфлікт на вулиці.
  • 2007.07.03 | stefan

    В Польщі це вже давно пройшло

    Woodstock generation пише:
    > Існує і інший аспект двопалатного парламенту, який чомусь ніхто не обговорює.

    > І змінити це навряд чи вдасться - до жодних підстав ділити 5 млн. Донецьку область на менші регіони не існує. В той час, як складна по історії Західна Україна цілком логічно складається з менших областей.
    -------------------
    В проекті нового адміністративого поділу України передбачено:
    - великі міста разом з приміськими районами утворюють спільноти - громади, сільські райони також утворюють громади.
    Чисельність громад повинна бути детермінована(згідно проекту ЄвроКолгоспу).В Польщі це вже давно пройшло.
    Так що Україну це чекає також.
  • 2007.07.03 | media

    Саме цей аспект видно від початку

    тобто, саме це і є шита білими нитками аргументація. Мовляв, "помаранчевих регіонів" арифметично більше, але вони "малі", отже буде в нас помаранчева верхня палата.
    Суперечливість такого підходу помітна з самого початку. Принцип рівного представництва регіонів має сенс у федеративній державі, де адміністративно-територіальні одиниці є РІВНОПРАВНИМИ СУБ"ЄКТАМИ федерації. В унітарних же державах, які мають двопалатні парламенти (принаймні, у європейських) такого підходу немає. І це зрозуміло, адже якщо за федеративного устрою ще можна зрозуміти однакову кількість депутатів від "малих" і "великих" регіонів, то за унітарного устрою це автоматично викликає закиди щодо недемократичності формування верхньої палати. До речі, саме так формується Рада Республіки в Білорусі (рівна кількість сенаторів від областей в унітарній державі, плюс ще кілька людей від бацьки), але ж ми демократи, навіщо нам авторитаризм?
    Коротше кажучи, якщо Ющенко всерйоз цю ідею (з рівним представництвом регіонів) буде проштовхувати, то європейці "в черговий раз розчаруються". Я вже мовчу про те, що на референдумі нова Конституція, де буде двопалатний парламент, матиме набагато менше шансів бути затвердженою.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2007.07.03 | Jaderko

      Re: Саме цей аспект видно від початку

      > Мовляв, "помаранчевих регіонів" арифметично більше, але вони "малі", отже буде в нас помаранчева верхня палата.

      Згоден з думками автора.

      Більше того, хто заважає купити декілька (!) депутатів верхньої палати? Ніхто не заважає.

      І тоді перетворити України на федерацію взагалі не складатиме ніякої проблеми. А там і уже і до знищення держави лише трохи залишиться.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2007.07.03 | Abbot

        Тож доведеться обирати...

        Або ризик федералізації та навіть розпаду держави, але захист принаймні усіх патріотично та "про-європейськи" налаштованих виборців центру, заходу та півночі - або десять блакитних регіонів завжди керуватимуть шістнадцятьма помаранчевими...
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2007.07.03 | Jaderko

          Re: Тож доведеться обирати...

          Далі вам запропонують розділити державу.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2007.07.04 | Abbot

            Re: Тож доведеться обирати...

            Я не проти. Якщо альтернативою буде довічне перебування "під янучарами".

            І на жаль, скоро такий вибір доведеться робити.
    • 2007.07.03 | stefan

      Польща - унітарна держава, а парламент 2-палатний

      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2007.07.04 | media

        А скільки сенаторів обирається від кожного з воєводств?

    • 2007.07.04 | Shooter

      Re: Саме цей аспект видно від початку

      media пише:
      >
      > Коротше кажучи, якщо Ющенко всерйоз цю ідею (з рівним представництвом регіонів) буде проштовхувати, то європейці "в черговий раз розчаруються".

      Якщо ідея буде подана вкупі з "адміністративно-регіональною" реформою, за якою формуватимуться "рівноцінні" (історичні) регіони - європейці лише підскакуватимуть від задоволенння. Більше того - думаю і БЮТ, і ПРУ.

      > Я вже мовчу про те, що на референдумі нова Конституція, де буде двопалатний парламент, матиме набагато менше шансів бути затвердженою.

      Такий висновок - звідки саме? Як на мене, це може статися лише тоді, якщо і ПРУ, і БЮТ закличуть голосувати проти. Але в їхніх інтересах (в т.ч.) голосувати "за". В т.ч. за "адміністративно-територіальну" реформу в ув'язці з 2 палатним парламентом.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2007.07.04 | media

        Re: Саме цей аспект видно від початку

        > Якщо ідея буде подана вкупі з "адміністративно-регіональною" реформою, за якою формуватимуться "рівноцінні" (історичні) регіони - європейці лише підскакуватимуть від задоволенння. Більше того - думаю і БЮТ, і ПРУ.
        Така реформа дійсно необхідна. Але я так розумію, Ви маєте на увазі збільшення регіонів (типу Галицької, Волинської, Подільської земель)?Якщо так - це буде крок до федералізації однозначно. Якщо ж мова про "реформу Безсмертного" - її втілення, враховуючи перший негативний досвід, потребуватиме мінімум кількох років. А до того часу (до проведення реформ на найнижчому рівні - громади сіл, селищ, міст) будь-яка зміна меж областей, "укруплення і розукрупнення" будуть лише імітацією реформи.

        > > Я вже мовчу про те, що на референдумі нова Конституція, де буде двопалатний парламент, матиме набагато менше шансів бути затвердженою.
        >
        > Такий висновок - звідки саме? Як на мене, це може статися лише тоді, якщо і ПРУ, і БЮТ закличуть голосувати проти. Але в їхніх інтересах (в т.ч.) голосувати "за". В т.ч. за "адміністративно-територіальну" реформу в ув'язці з 2 палатним парламентом.
        То для цього треба спершу народу пояснити, що таке реформа, як вона буде відбуватися (щоб не вийшло як з Безсмертним в Макарові). В принципі, жодна провідна політична сила проти адмінреформи виступати не мала би. Хіба що з політичних міркувань ("назло ініціаторам"). Більш важливим чинником спротиву будуть нинішні "регіональні еліти", які, за умови необдуманого запровадження двопалатного парламенту, і складатимуть корпус його депутатів. Лояльних до будь-якого Президента.
  • 2007.07.03 | Дядя Вова

    Разберёмся, что такое «рівне представництво від регіонів»,

    это, типа, один депутат от каждого квадратного километра? Тогда в России всегда побеждает Якутия.

    Или это, типа, десять депутатов от каждой области. Но где в таком делении хотя бы зачатки справедливости?

    Но главное, что в реале всё будет гораздо проще - принцип формирования палат будет такой, который устроит элиты, либо, в идеальном случае, устроит большинство населения Украины.

    А иначе - какой вообще смысл в реформе?! Просто тогда от нынешнего кризиса (из-за которого весь сыр бор с переобустройством парламента-то и начался) придём к новому, ещё более острому (это когда меньшинство за счёт особенностей своего расселения будет диктовать волю большинству). Так и до войны докатиться можно.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2007.07.03 | media

      Війною Ви нас не лякайте

      думаю, через це до неї не дійде. Народ буде всі ці ідеї тупо ігнорити, як завжди.
      А рівне представництво - ну див. вище, я сказав свою думку. Мається на увазі що від кожної області буде однакова кількість сенаторів. Звісно, що такий підхід в унітарній державі є недемократичним. Он і сенат Франції критикується регулярно за такий підхід. До того ж, там непрямі вибори. Я уявляю, як система непрямих виборів працюватиме в наших умовах :)
    • 2007.07.03 | Woodstock generation

      Даруйте, вуйку Влодку, а чи не на цьому

      весь час спекулюють різного роду федерасти (регіони чи не в першу чергу)?

      Саме так формується верхня палата при федеративному устрої. Рівне представництво від учасників федерації.
      Хто говорив про історичні відмінності між регіонами України і про необхідність врахування цих особливостей?

      Так от правдою є те, що історичних відмінностей між районами Донецької області - та навіть Донецькою Луганською областями немає.
      А от між православною Волинню та католицькою Галичиною (які ще 70 років тому перебували в різних державах) та Закарпаттям, яке саме по собі неоднорідне - є багато. А Буковина? Якщо чесно ділити Україну за історичними областями - то ви отримаєте змальований вище поділ.

      Мене взагалі дивувало, як народ клює на передвиборні обіцянки федералізації - коли це доволі складне питання, і якщо озвучується тільки гасло федералізації - але не пропонуються ні територіальний устрій, ні принципи формування влади - то це абсолютна розводка.

      То чого ви хочете?
      Це ваші лідери вже десять років це пропонують.
      Це Ви голосували за такі ідеї.

      Так що обурюватись не потрібно.
      За що "баролісь - так сказать - на то і напаролісь".
  • 2007.07.04 | samopal

    І двопалатний погляд на той же парламент (/)

    Позиция Ющенко по отношению к двухпалатному парламенту и роли референдума, версии 2003 и 2007. ВИДЕО.
    http://censor.net.ua/go/offer/ResourceID/55653.html


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".