Розступіться, чиновники, козацтво йде!
07/16/2007 | MV
Розступіться, козацтво йде!
Відбулися перші доекранні перегляди фільму “Богдан-Зіновій Хмельницький” відомого українського режисера Миколи Мащенка. Сім років знімалася ця кіноепопея на кіностудії ім. Олександра Довженка (сценарій Андрія Яремчука і Миколи Мащенка). І ось тепер, коли, попри численні перешкоди, роботу завершено, постала проблема прокатної долі цього фільму, який міг би викликати у світі великий інтерес до України.
Причина нелегкої долі кінокартини “Богдан-Зіновій Хмельницький” полягає, на мій погляд, у тому, що українців у ній зображено людьми красивими, гордими, безмірно хоробрими і войовничими, які радіють війні й сумують, коли справа йде до миру. Полковники та гетьман – збіса гарні козарлюги, дотепні, небідні, ходять у вишуканих кармазинах, зброя їхня – це витвір мистецтва. Оце і не до шмиги, як на мене, володарям “українського телебачення” та “українського кінопрокату”, які не поспішають випустити фільм на широкий екран. Якби режисер зобразив козаків безголовими пияками, одягненими в задрипані сіряки, з осоловілими очима, з кислою капустою на вусах, то прокат був би широкий і гучний!
Микола Мащенко із симпатією показав і татарських воєначальників, зокрема Іслам-Гірея (актор Білял Білялов), хоч, врешті, знову вигулькнула традиційна “татарська зрада”. І все ж сучасне покоління кримських татар образ на режисера, мені здається, не триматиме. А от полякам цей фільм дивитися буде боляче. Бо більшість їхніх представників викликають негативні почуття. Зокрема, польський король Ян Казимир входить у нашу свідомість підступним неврастеніком, для якого брехня – постійний супутник життя. Навіть його героїчні зусилля зупинити втечу свого війська – комічно-театральні. Симпатії у глядача він не знайде, хоча чоловік він не дурний і не позбавлений шарму.
А ось польський воєначальник Ярема Вишневецький (актор Сергій Джигурда) – повний елегантності істерик, епілептик, нарваний і до безтями хоробрий воїн, криваво-вишуканий естет, нечувано жорстокий до братів своїх – православних українців. Він, до речі, не мав жодної краплини польської крові. Походив з роду легендарного Дмитра Вишневецького. А матір’ю його була визначна українка – Раїна Вишневецька, двоюрідна сестра київського митрополита Петра Могили, волоха за національністю.
До слова, не всіх українських діячів у фільмі зображено із симпатією. Івана Виговського, наприклад, виведено як хабарника і таємного інформатора Москви, а Тимоша Хмельницького – нишпоркою, що тільки й винюхує запахи зради облесниці Олени, батькової коханки-дружини. Серце моє з такими версіями примиритися не може. Все ж таки Виговський і Тиміш – великі вої і полководці. У фільмі на це навіть натяку немає. Але більшість образів висвітлено переконливо.
Заімпонувала й змістовність діалогів. Розмови не менш цікаві, ніж батальні сцени. Мова героїв часом афористична (“Смерть сама знайде винного”, “У нас немає часу на поразку”, “Не знайшов собі сенсу у боротьбі, знайду у смерті”, “Будемо ще лютіші в помсті, ніж у боротьбі за свободу”, “Ці межі занадто малі для мого великого народу”).
Більшість сцен фільму природні, глядач вірить, що саме так воно і було – хоча фільм художній. Зокрема, вигаданою є сцена в кобзарській майстерні, куди заявляється Ярема Вишневецький, який був поклявся, що голос бандури, яка для нього стала символом непокірної України, більше не лунатиме ніколи. Люта помста бандурникам вражає. До слова, в цій сцені задіяні реальні кобзарі – Степан Кабан (уже покійний), Віктор Лісовол, Ярослав Чорногуз, Василь Онищук, Сашко Кіт і Тарас Силенко, який виконує історичну козацьку пісню “Ой крикнула лебедонька”. А головну роль – Богдана Хмельницького – могутньо зіграв Володимир Абазопуло, актор театру ім. Івана Франка. Режисерові цього театру Богданові Ступці важко буде це пробачити йому...
Якщо внаслідок виборів буде сформовано новий уряд і віце-прем’єром з гуманітарних питань нарешті стане людина козацького духу, герої Хмельниччини зможуть вийти в широкий світ, завітати до Криму, Польщі, Московії, Туреччини, перескочити океан і здобути для українського народу башловку у вигляді Оскару, принаймні викликати захоплення у глядача та відіграти помітну роль у вихованні українського громадянства на героїчних прикладах служіння нашій Батьківщини.
Розступіться, чиновники, козацтво йде!
Роман КОВАЛЬ,
Історичний клуб “Холодний Яр”
м. Київ
Відбулися перші доекранні перегляди фільму “Богдан-Зіновій Хмельницький” відомого українського режисера Миколи Мащенка. Сім років знімалася ця кіноепопея на кіностудії ім. Олександра Довженка (сценарій Андрія Яремчука і Миколи Мащенка). І ось тепер, коли, попри численні перешкоди, роботу завершено, постала проблема прокатної долі цього фільму, який міг би викликати у світі великий інтерес до України.
Причина нелегкої долі кінокартини “Богдан-Зіновій Хмельницький” полягає, на мій погляд, у тому, що українців у ній зображено людьми красивими, гордими, безмірно хоробрими і войовничими, які радіють війні й сумують, коли справа йде до миру. Полковники та гетьман – збіса гарні козарлюги, дотепні, небідні, ходять у вишуканих кармазинах, зброя їхня – це витвір мистецтва. Оце і не до шмиги, як на мене, володарям “українського телебачення” та “українського кінопрокату”, які не поспішають випустити фільм на широкий екран. Якби режисер зобразив козаків безголовими пияками, одягненими в задрипані сіряки, з осоловілими очима, з кислою капустою на вусах, то прокат був би широкий і гучний!
Микола Мащенко із симпатією показав і татарських воєначальників, зокрема Іслам-Гірея (актор Білял Білялов), хоч, врешті, знову вигулькнула традиційна “татарська зрада”. І все ж сучасне покоління кримських татар образ на режисера, мені здається, не триматиме. А от полякам цей фільм дивитися буде боляче. Бо більшість їхніх представників викликають негативні почуття. Зокрема, польський король Ян Казимир входить у нашу свідомість підступним неврастеніком, для якого брехня – постійний супутник життя. Навіть його героїчні зусилля зупинити втечу свого війська – комічно-театральні. Симпатії у глядача він не знайде, хоча чоловік він не дурний і не позбавлений шарму.
А ось польський воєначальник Ярема Вишневецький (актор Сергій Джигурда) – повний елегантності істерик, епілептик, нарваний і до безтями хоробрий воїн, криваво-вишуканий естет, нечувано жорстокий до братів своїх – православних українців. Він, до речі, не мав жодної краплини польської крові. Походив з роду легендарного Дмитра Вишневецького. А матір’ю його була визначна українка – Раїна Вишневецька, двоюрідна сестра київського митрополита Петра Могили, волоха за національністю.
До слова, не всіх українських діячів у фільмі зображено із симпатією. Івана Виговського, наприклад, виведено як хабарника і таємного інформатора Москви, а Тимоша Хмельницького – нишпоркою, що тільки й винюхує запахи зради облесниці Олени, батькової коханки-дружини. Серце моє з такими версіями примиритися не може. Все ж таки Виговський і Тиміш – великі вої і полководці. У фільмі на це навіть натяку немає. Але більшість образів висвітлено переконливо.
Заімпонувала й змістовність діалогів. Розмови не менш цікаві, ніж батальні сцени. Мова героїв часом афористична (“Смерть сама знайде винного”, “У нас немає часу на поразку”, “Не знайшов собі сенсу у боротьбі, знайду у смерті”, “Будемо ще лютіші в помсті, ніж у боротьбі за свободу”, “Ці межі занадто малі для мого великого народу”).
Більшість сцен фільму природні, глядач вірить, що саме так воно і було – хоча фільм художній. Зокрема, вигаданою є сцена в кобзарській майстерні, куди заявляється Ярема Вишневецький, який був поклявся, що голос бандури, яка для нього стала символом непокірної України, більше не лунатиме ніколи. Люта помста бандурникам вражає. До слова, в цій сцені задіяні реальні кобзарі – Степан Кабан (уже покійний), Віктор Лісовол, Ярослав Чорногуз, Василь Онищук, Сашко Кіт і Тарас Силенко, який виконує історичну козацьку пісню “Ой крикнула лебедонька”. А головну роль – Богдана Хмельницького – могутньо зіграв Володимир Абазопуло, актор театру ім. Івана Франка. Режисерові цього театру Богданові Ступці важко буде це пробачити йому...
Якщо внаслідок виборів буде сформовано новий уряд і віце-прем’єром з гуманітарних питань нарешті стане людина козацького духу, герої Хмельниччини зможуть вийти в широкий світ, завітати до Криму, Польщі, Московії, Туреччини, перескочити океан і здобути для українського народу башловку у вигляді Оскару, принаймні викликати захоплення у глядача та відіграти помітну роль у вихованні українського громадянства на героїчних прикладах служіння нашій Батьківщини.
Розступіться, чиновники, козацтво йде!
Роман КОВАЛЬ,
Історичний клуб “Холодний Яр”
м. Київ
Відповіді
2007.07.16 | Sean
а чому саме козацького роду, а не шляхецького
це по-перше.А по-друге, б/ласка, дотримуйте си правил передруків
2007.07.16 | MV
Re: а чому саме козацького роду, а не шляхецького
Друже, це не є передрук. Свіжий текст надіслав мені автор. З його згоди я розповсюджую. Добру справу роблю, між іншим...2007.07.16 | Sean
ок, я невірно зрозумів
2007.07.16 | BIO
Закритий показ народних мод
У підпіллі йшла прємєра -Бойовик про роль УПА
Хлопців зрадили шкарпетки -
Шось пронюхало ЧК...
Шухэр був тоді великий
Розбігавсь по одному
А казав жеж ще Шухевич:
Зась ховатись у дому
Кожен взяв собі по ленті
Ще й набоїв прихватив
Два надійних абстиненти
До хащів прикрили тил
Тихой ніччю проникали
В сільськоклюбівське вікно
І пійшло по всій країні
Партизанське те КІНО
Наплював(зверхньо) на копірайти
На зенітників снаряди
Дві сестри на псевдо Wrights
Відбомбилися над зРадой
Впав вантаж на клятих льохів
На запроданців сутужних
У просмотровому залі -
Луна вибухів потужних
Полетіли куди очи -
До аптецій протезійних
(Не дивиться проти ночи
Ви новин телевізійних...)
Тих москальських на шматочки
Псів червоних попорвало
Та шрапнеллю голой правди
По обістю розметало...
Їх шукали некрологі
На аналіз ДНК
Віднайшли лише значочок
Чимось весь УСРСРний.
Кінець фільму. ТЧК.
2007.07.17 | Альберт
Добре, чуємо... Але - хотілося б і побачити!
І побачимо... 8))))))))))Впевнений. 8)))))
В будь-якому разі - приємна новина.
2007.07.17 | alx_1904
этот "фильм" провалился в прокате ещё в 2002
Перед тем как постить, следует узнать ЧТО постите.Почитайте ЛЮБУЮ газету октября- ноября 2002 го.
Там написано о этом ужасном "фильме". Хотя бы ЗН почитайте.
2007.07.17 | Дядя Вова
Действительно, хочется увидеть.
MV пише:> українців у ній зображено людьми красивими, гордими, безмірно хоробрими і войовничими, які радіють війні й сумують, коли справа йде до миру. Полковники та гетьман – збіса гарні козарлюги, дотепні, небідні, ходять у вишуканих кармазинах, зброя їхня – це витвір мистецтва.
Что ж, тут нужно только СМОТРЕТЬ. Если фильм сделан в духе документализма, то указанный Вами приём может вызвать ироничные усмешки, типа «наше сало найкраще» или воспоминания про советского Штирлица, в одиночку выигравшего войну (до сих пор анекдоты ходят в народе).
Но я очень надеюсь, что это не так, что приём использован к месту и вплетён в художественно-смысловой ряд. Тогда это именно то, чего нам так не хватало со времён независимости!
Свои самураи, викинги, король Артур или Индиана Джонс… узнаваемая эстетика, дети на улицах играют в «Хмельницкий против Гирея» . И желающих быть гиреями не меньше, чем хмельницкими (ну, как «орками», «немцами», «индейцами»).
Но, повторяю, реальное может сильно разойтись с воображаемым, поэтому дождёмся просмотра.