Очікується зміна правил продажу квитків на проїзд залізницею
08/17/2007 | Іван Шостак
За повідомленнями, які розташовані на офіційному сайті Міністерства транспорту та зв"язку України (http://www.mintrans.gov.ua/mintrans/control/uk/publish/article?art_id=74168) та на офіційному сайті Укрзалізниці (http://www.uz.gov.ua/index.php?f=Doc.View&p=news_2547.0.news&lng=uk), Міністр транспорту та зв’язку завізував Проект постанови КМУ «Про внесення змiн до Порядку обслуговування громадян залізничним транспортом».
Цим проектом передбачено введення змін, що матиме наслідком відміну практики продажу іменних проїзних документів для громадян, які подорожують залізницею в межах України. Видача іменних проїзних документів збережеться для окремих категорій громадян, що користуються безоплатним чи пільговим проїздом, а також для тих громадян, що прямуватимуть до країн СНД, в яких наявність іменних документів передбачена національним законодавством.
В зазначених першоджерелах повідомляється, що такі зміни не погіршать прав громадян, які користуються залізницею, а навпаки - сприятимуть підвищенню якості обслуговування. Власне, численні скарги громадян, породжені практикою продажу іменних проїзних документів, стали причиною перегляду цього питання.
Цим проектом передбачено введення змін, що матиме наслідком відміну практики продажу іменних проїзних документів для громадян, які подорожують залізницею в межах України. Видача іменних проїзних документів збережеться для окремих категорій громадян, що користуються безоплатним чи пільговим проїздом, а також для тих громадян, що прямуватимуть до країн СНД, в яких наявність іменних документів передбачена національним законодавством.
В зазначених першоджерелах повідомляється, що такі зміни не погіршать прав громадян, які користуються залізницею, а навпаки - сприятимуть підвищенню якості обслуговування. Власне, численні скарги громадян, породжені практикою продажу іменних проїзних документів, стали причиною перегляду цього питання.
Відповіді
2007.08.17 | igorg
Прямим наслідком цього стане спекуляція і крадіжки
Спекуляція квитками (задля чого це власне й робилося) виникне одразу.Крадіжки речей із введенням іменних квитків та звіркою документів при посадці майже припинилися. Так само очевидно, що вони відразу стануть явищем звичним.
Не бачу проблем з іменним продажем квитків. Краще зробили б можливість завмовляти квитки через інтернет з інтернет проплатою, а також і можливість здати квиток через інтернет. Технічно тут жодних проблем. І якраз іменний квиток тут і доречний. До речі, здається лише у нас за попередній продаж збільшують оплату.
2007.08.17 | Іван Шостак
Спекуляцій, дійсно, не уникнути
igorg пише:> Спекуляція квитками (задля чого це власне й робилося) виникне одразу.
Цілком згоден. А чи не тому це й робилося?
> Крадіжки речей із введенням іменних квитків та звіркою документів при посадці майже припинилися. Так само очевидно, що вони відразу стануть явищем звичним.
Та навіть коли потрібно з"ясувати /не дай Боже/ хто постраждав внаслідок аварії, то це фактично стане неможливим - хіба за наявними в пасажирів документами.
> Не бачу проблем з іменним продажем квитків. Краще зробили б можливість завмовляти квитки через інтернет з інтернет проплатою, а також і можливість здати квиток через інтернет. Технічно тут жодних проблем. І якраз іменний квиток тут і доречний. До речі, здається лише у нас за попередній продаж збільшують оплату.
Достатньо було модифікувати незначно правила продажу, наприклад, якби дозволили писати прізвище та ініціали (для непільгових категорій) від руки /чітко друкованими літерами/ на аркуші паперу та подавати це у віконце каси замість документу, а посадка за документами. Це б дисциплінувало пасажирів, бо в далекі подорожі так чи інакше потрібно мати документи, і, водночас, не створювало б проблем з придбанням квитків без документів.
А щодо придбання квитків за допомогою засобів телекомунікацій (інтернет чи квитковий термінал), то це варто окремої статті.
На разі, хіба створити інтернет звернення із підписами проти таких глобальних змін. Достатньо на першому етапі дозволити замість теперішніх документів та їх звичайних фотокопій подавти іменні дані записані від руки, а от при посадці залишити правила незмінними.
Доречі, саме існування практики іменних квитків дасть змогу в подальшому замовляти (за окрему платню) дублікати втрачених квитків.
2007.08.17 | Okami
Re: Прямим наслідком цього стане спекуляція і крадіжки
igorg пише:> Не бачу проблем з іменним продажем квитків. Краще зробили б можливість завмовляти квитки через інтернет з інтернет проплатою, а також і можливість здати квиток через інтернет. Технічно тут жодних проблем. І якраз іменний квиток тут і доречний. До речі, здається лише у нас за попередній продаж збільшують оплату.
А я бачу проблеми.
Якби у якості документу для оформлення квитка приймався будь-який документ (тобто дійсно цікавло лише правильне написання прізвиша) я б особисто заперечень не мав. Але ж укрзалізницю влаштовує лише паспорт і то в оригіналі.
Кожного разу при спробі придбати квитки пропонується їхати на вокзал особисто, або усією кампанією, яка рушає в дорогу чи порушувати законодавство - перевадати третій особі документ який передавати не можна (паспорт я маю на увазі). Особливо зручно, якщо є необхідність придбати квиток людині якої зараз у місті немає. При замовленні з доставкою квитків також пропонується кур'єру пред'явити документи, правда тут трошки простіше
2007.08.17 | Іван Шостак
Достатньо копії (звичайної, без нот. завірення)
Okami пише:> А я бачу проблеми.
> Якби у якості документу для оформлення квитка приймався будь-який документ (тобто дійсно цікавло лише правильне написання прізвиша) я б особисто заперечень не мав. Але ж укрзалізницю влаштовує лише паспорт і то в оригіналі.
Це не відповідає дійсності. А якщо таке ще практикуєть - відразу оскаржуйте дії квиткових касирів до Інспекції по контролю якості обслуговування пасажирів на вокзалах та у потягах. Інспекція на Центральному вокзалі Києва (навпроти експедиції, яка біля міліції).
Ще за прем"єрства Тимошенко біло внесено доповнення до Правил, за якими, крім встановленого переліку документів, дозволено було приймати їх копії(без завірення нотаріусом). Ті копії є звичайним папірцем, а тому ПІБ гіпотетично можна писати від руки або видруковувати принтером (особливо, коли мова йде про список пасажирів /групова поїздка/).
> Кожного разу при спробі придбати квитки пропонується їхати на вокзал особисто, або усією кампанією, яка рушає в дорогу чи порушувати законодавство - перевадати третій особі документ який передавати не можна (паспорт я маю на увазі). Особливо зручно, якщо є необхідність придбати квиток людині якої зараз у місті немає. При замовленні з доставкою квитків також пропонується кур'єру пред'явити документи, правда тут трошки простіше
Слушні зауваги. Див. ідеї, що подані нижче.
2007.08.18 | igorg
І де то Вам такі трапилися. Завжди беру квитки за будь-яким
посвідченням з печаткою, або за ксероксом паспорта, підходить й військовий квиток. Без проблем касиру лише треба заповнити певні поля у формі. При посадці документи не завжди до речі й провіряють.2007.08.21 | media
А чому ж в нормальних країнах можна купити квиток
без жодних документів? Або й взагалі через автомати на вокзалах. Правда, може там існує обмеження на продаж квитків "в одні руки", я не перевіряв2007.08.17 | Іван Шостак
Ідея продажу квитків через інтернет. Автор: Вячеслав Хаврусь
Ідея була згенерована за часів продажу іменних квитків.1. Громадяни через веб-інтерфейс планують свою подорож залізницею і замовляють (генерують в базі даних) квиток.
================ КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ ===============================
Приклад алгоритму обслуговування (за винятком процедури отримання квитка) тут:
http://www.ozd.rzd.ru/static/index.html?he_id=400
Приклад реєстраційної картки тут:
https://www.ufs-online.ru/index.php?f=train&eticket=eticket
Приклад оформлення замовлення тут:
http://www.express.orw.ru/default.aspx?FormId=22
Доречі(!), чомусь в РФ можна побачити наявність вільних місць на українські потяги не тільки за 2 доби, а за набагато більший період (мабуть за 45 діб). Невідомо, чому УЗ в цьому питанні пасе задніх?
2. Оплата відбувається з карткових банківських рахунків відразу (впродовж регламентованого інтервалу часу) при замовленні квитка.
3. Квитки видруковуються в пунктах формування чи обороту потягу, а у разі прибуття з території сусідніх держав - на першій вузловій транзитній станції, і передаються начальнику потяга, який потім передає їх провідникам.
4. При посадці в потяг пасажир пред"являє документи, що засвідчують особу та реквіти квитка (не обов"язково але бажано).
Таким чином вирішується питання, як придбання квитка так і його доставки до замовника.
2007.08.17 | Іван Шостак
Ідея продажу квитків через термінали. Автор: Іван Шостак
Ця ідея перегукується з процедорою, яка описана в http://www.ozd.rzd.ru/static/index.html?he_id=400 , але тільки в окремих частинах.Призначення нововведення:
максимально автоматизувати роботу квиткових кас на вокзалах.
Процедури ідеї:
1. Генерація замовлення
Громадяни за допомогою за допомогою квиткового терміналу заповнюють всі необхідні дані для замовлення квитка (квитків). Орієтовно форма замовлення матиме такий вигляд: http://www.express.orw.ru/default.aspx?FormId=22
Кінцевий результат перевіряють, підтверджуть і всовують купуру 10грн до приймача банкнот. Термінал приймає оплату і резервує місця в обраних потягах. Час резервування диференційований і залежить від кількості днів, що залишилась до відправлення потягу. Як підтвердження резервування, пасажир отримує чек зі штрихкодом, зазначенням часу дії замовлення, переліком замовлених проїзних документів (№№ потягів, дати та час відправлення, місця тощо).
Вартість оплати послуги є залоговою вартістю, яка втрачається після збігу терміну чинності замовлення, а у разі успішного придбання квитків - зараховується, як оплата квитків. Тобто, не передбачено додаткове стягнення коштів за послугу самостійного оформлення проїзного документу.
2. Отримання проїзного документа
Пасажир, отримавши від терміналу чек на замовлення, готує вказану в чеку суму та подає її разом із чеком у віконце квиткової каси (без жодних інших документів). Касир підносить чек до сканера, отримує на монітор перелік замовлених проїзних документів, звіряє суму "До сплати" з сумою поданої готівки, і видруковує всі квитки, які оформлені в замовленні.
На вокзалах повинні бути передбачені окремі каси з виключним чи пріоритеним обслуговуванням пасажирів з чеками замовлень.
================================================================
Ще раз зазначу, що ця ідея в жодному разі не є альтернативою замовлень через інтернет, але це не позбавляє її права на життя, оскільки, вона є приваблива в першу чергу для транзитних пасажирів, а також для тих, хто не має платіжних банківських карток чи не хоче їх застосовути для таких операцій.
Варто зауважити, що такі термінали можуть бути розташовані навіть поза вокзалами - в людних місцях міста, але там вже будуть суттєві обмеження щодо часу відправлення потяга - мабуть, не раніше ніж за добу, і з обмеженим часом дії замовлення - 12 годин або менше.
2007.08.17 | Koala
Давно пора. Тільки треба одночасно УЗ розформовувати
ба навіть не одночасно, а перед цим. Якщо поїзди належатимуть різним фірмам, створиться нормальна конкуренція, і не буде приводу для спекуляції квитками.А так - вийде, як завжди у нас...
2007.08.18 | Адвокат ...
Маладєс Калюня Рудьковський!
Цією новацією він швидко стане своїм для "вокзально-квикової" мафії. Що, скорше на все, позитивно відіб`ться на його приватному гаманцю.2007.08.18 | igorg
До речі на автобуси квиток через інтернет купити можна
У всякому випадку така система працювала. Правда не купити, а лише замовити і не менше ніж за 30 хвилин до відправлення треба було його викупити в касі. Так що було б бажання надати людиям сервіс. Та проблема лише в монополії і супппер-профффесіоналах Рудьковських, який певно компютер за км обминає.2007.08.20 | 123
Причому без паспортів. Де спекулянти?
2007.08.20 | Раціо
А де в автобусних перевезеннях держмонополія?
Необхідним елементом у схемі спекуляції залізничними квитками є корупція серед службовців залізниці, починаючи від касирів і до Рудьковського. Не куплені у перекупників квитки масово повертаються ними назад до каси. Пригадайте, що пасажирські перевезення славилися рекордними збитками для Укрзалізниці. Приватний перевізник би таке вирахував і припинив на раз два.2007.08.20 | 123
Угу, згоден
2007.08.21 | Slavix
Re: А де в автобусних перевезеннях держмонополія?
Раціо пише:> Необхідним елементом у схемі спекуляції залізничними квитками є корупція серед службовців залізниці, починаючи від касирів і до Рудьковського. Не куплені у перекупників квитки масово повертаються ними назад до каси. Пригадайте, що пасажирські перевезення славилися рекордними збитками для Укрзалізниці.
Ага. Через те, що ціни на квитки стримувались з "соціальних" міркувань.
Приватний перевізник би таке вирахував і припинив на раз два.
Так. Влупив би ціни рази в 4 вищі. Тоді б до родичів "маленькі пересічні" їздили б хіба що на поховання. А якщо всі пересядуть на автобуси - "ефективний власник" продасть вагони в Казахстан або взагалі здасть на металобрухт (ну, щоб компенсувати недоотримання надприбутків) закриє фірму і втече за кордон. Вже проходили.
До-речі, зараз законодавством передбачена можливість приватних власників мати у власності рухомий склад; до 30% вантажних вагонів (в т.ч. дефіцитні напіввагони) УЗ було передано в приватну власність. Вартість перевезень зросла більш ніж в 3,5 рази, якість обслуговування - погіршилась (подаються неочищеними, з залишками вантажу; порушуються правила профілактики вантажів від змерзання; порушення правил кріплення та навантаження тощо), якщо, звичайно, обслуговують не свої фірми.
Хто заважає "ефективним" придбати якісні пасажирські вагони, формувати фірмові потяги та заробляти на цьому? Ну воно зрозуміло, "ефективні" звикли по дешевці сісти на готовеньку монопольку, влупити скажені ціни і жирувати нічого не роблячи або взяти за безцінь та попиляти на металобрухт.
2007.08.19 | Іван Шостак
Агонія влади: Очікуйте шалену спекуляцію залізничними квитками
Проблема продажу іменних квитків не раз обговорювалась майданівцями в приватних дискусіях, але настав час винести це питання на громадське обговорення. Причиною цього є візування Міністром транспорту та зв"язку - Миколою Рудьковським - Проекту постанови КМУ «Про внесення змiн до Порядку обслуговування громадян залізничним транспортом».Цим проектом передбачається відміна практики оформлення іменних проїзних документів на залізничному транспорті. Це, начебто, спрощує саму процедуру придбання квитків, а також усуватиме деякі непорозуміння із використанням цих квитків..... але разом з цими "перевагами" отримаємо шалену спекуляцію квитками. Все надто просто для розуміння: за 45 днів до відправлення потягів кожної п"ятниці викуповуються всі квитки на всі напрями... настають ці п"ятниці... вам потрібно вирушати в дорогу, а квитків /в касах/ немає, хоча, поруч спритні "дилери" пропонують Вам квитки на всі напрямки, тільки вже за дво-трикратну ціну.
Згадайте, саме так було до введення іменних квитків. Такі дії уряду, незважаючи на подані обгрунтування (http://www.uz.gov.ua/index.php?f=Doc.View&p=news_2547.0.news&lng=uk або http://www.mintrans.gov.ua/mintrans/control/uk/publish/article?art_id=74168) не є адекватними до вимог суспільства, і скеровані виключно на дестабілізацію ситуації у сфері продажу проїзних документів.
Відсутність креативності уряду спостерігається у застосуванні методів дискретного регулювання. Інженерам відомо, що дискретне регулювання передбачає вибір між двома, як правило, протилежними значеннями параметрів регулювання. Наведу простий і зрозумілий приклад. Спекотний день, люди прямують в переповненому автобусі (напр. ПАЗік). Хтось відчинив люк (він там відчиняєть відразу на максимум). Старенькі бабці кричать: "Закрийте люк! Що, хочете щоб ми завтра зляги?" Хтось смикає ручку і зачиняє люк на глухо. І... ситуація циклічно повторюється. Проте, мудрі люди, які керуються народною мудрістю "Щоб і віці цілі і вовки ситі" вчиняють по іншому: вкладають під кришку люка якийсь предмет (напр. сірникову коробку), що влаштовує обидві зацікавлені сторони.
Спробуємо детально і неупереджено проаналізувати "обгрунтування", якими керуються урядовці (чи їх непрофесійні експерти з вивчення громадської думки).
> 1. Як правило, оформлення іменних проїзних документів спричиняє значні незручності для пасажирів, починаючи з часу оформлення проїзних документів і до закінчення поїздки.
Громадяни вже досить тривалий час домагаються (всіма доступними для них засобами) впровадження на УЗ практики самостійного оформлення замовлень на квитки (через інтернет - http://www2.maidan.org.ua/n/free/1187379198 чи через квиткові термінали - http://www2.maidan.org.ua/n/free/1187382299), що перетворює процедуру оформлення проїзних документів на задоволення, а роботу квиткових касирів зводить до формальностей. Тобто, після запровадження таких змін ті квикові касири, що не попадуть під скорочення, почуватимуться (по рівню психологічного навантаження) не гірше ніж квиткові касири в кінотеатрах, а може навіть так як "пиріжково-біляшні" бабці.
А щодо "... і до закінчення поїздки", то ще жодного разу не був свідком того, щоб на шляху прямування потягу хтось із пасажирів зазнавав "значних незручностей" від свого іменного документа.
> 2. Особливо це питання є актуальним для перевезень організованих груп пасажирів у періоди підвищеного пасажиропотоку та при дефіциті місць на окремі пасажирські поїзди, коли проїзні документи купуються для однієї особи, а за особливих причин (хвороба, сімейні обставини, зміна рішення керівництва про відряджувану особу тощо) поїздку має здійснити інша особа.
> Повернення іменних проїзних документів, оформлених на одну особу чи декількох осіб у складі групи та нове оформлення на іншу особу зі зміною прізвища призводить до сплати пасажирами додаткових коштів у вигляді комісійних зборів за повернення та за нове оформлення, що негативно позначається на якості обслуговування пасажирів. При відсутності місць пасажир підпадає під ризик щодо отримання місця.
Так, тут можна погодитись - є така проблема, але її можна вирішити іншим шляхом. Передовсім, варто доопрацювати недолугу систему Експрес чи регламент роботи касира. Адже маємо парадокс: касир, за умови визнання ним своєї технологічної помилки, може внести корективи до квитка без ризику втрати місця - на час редагування діє бронь. Проте, коли пасажир хоче змінити прізвище в квитку на інше, а вільних місць на цей потіг немає, то він змушений здати квиток в касу повернення платежів і спринтерським темпом бігти в іншу касу, де його черга підійшла майже до віконця і замовляти на той же потяг те саме міце з іншим прізвищем. Чи це не безглуздя? Краще вже доплатити і змінити прізвище без ризику втрати місця, ніж бігати між касами і не мати впевненості. Про це міністерство мовчить - забракло креативності.
Дехто може вбачати в цій процедурі можливість прихованої спекуляції - хтось накупить квитків і продасть за спекулятивною ціною, а той, хто придбає їх, повинен заплатити за зміну прізвища. Вихід теж є - обмежити кількість переоформлень з одного ПІБ до 2-х протягом доби і до 10-х протягом місяця, а для того щоб не купували під вигаданими ПІБ - переоформлення здійснювати виключно в разі надання оригіналів документів того пасажира, з ПІБ якого здійснюватиметься переоформлення. Тут можна дещо удосконалити механізм здійснення процедур, але це те, що спало мені на думку, іне виключаю, що в когось можуть бути кращі ідеї.
Іменні квитки дають можливість видачі дублів, але УЗ ніяк до цього не добереться. Невже так важко передбачити послугу (вартістю напр. 6грн), яка передбачає роздрукування на бланку допоміжного документа системи Експрес даних квитка-оригіналу. Повірте, це можливе як технічно, так і на практиці. Єдиний вийняток, коли зловмисник, який хоче скористатися квитком, матиме теж саме ПІБ, як і власник дубліката викраденого квитка. Це фактично нереально. Для видачі дубліката документи не потрібні - теж можна написати чи усно повідомити, проте, потрібно зазначити № потягу, і дату відправлення. Бо був свідком не одного випадку, коли пасажири змушені повторно купувати квиток замість втраченого.
А те що далі за текстом "Пояснення" - суцільна легенда для приховування правдивих намірів зацікавлених осіб - узаконити спекуляцію квитками.
> 3. Фактично відміна іменних квитків не тягне за собою негативних наслідків ні для самих пасажирів, ні для суб'єктів господарювання, що здійснюють продаж квитків.
Хтось в міністерстві ототожнює всіх свідомих активних громадян зі своїм кількавідсотковим склеротичним електоратом, і гадає, що в народі вже забули ті часи, коли практично неможливо було купити квиток. Ситуація тоді наче була в рамках закону. Будь-хто міг забронювати собі квиток за 45 діб, вичекати 45 діб, прийти на вокзал, знайти кінцевого замовника квитка, отримати з нього трикратну вартість квитка, і принести йому квиток, що оформлюється на підставі попереднього бронювання. В цей же час в касах квитків не було, адже всі вони "висіли" на броні. Чи був ризик у "бронювальників"? Так, звичайно, але хіба ризиково придбати квиток на п"ятницю на популярні напрямки? Звичайно, ні. Максимум, що втрачає "бронювальник" - якихось 10грн. А що втрачає залізниця від того, що поятг їде з порожніми вагонами? Про це в міністерстві мовчать.
> 4. Переваги для пасажирів у разі відміни прізвищ: зручності при користуванні залізничним транспортом, так як не буде необхідності пред'являти у касах та у поїздах документів, що засвідчують особу. Особливо це має значення, коли пасажир не поінформований про вимоги щодо пред’явлення до каси вiдповiдних документiв (люди похилого вiку, iнвалiди), відсутня можливість отримання ксерокопії документа тощо, зменшиться кiлькiсть звернень пасажирiв з проханнями щодо здiйснення оформлення без документiв, шо засвiдчують особу. Зменшиться кiлькiсть скарг громадян та конфлiктних ситуацiй у поїздах на невiдповiднiсть прiзвища чи iнiцiалiв у проїзних документах та паспортi чи посвiдченнi особи.
Що таке іменні квитки на залізниці і для чого вони були запроваджені? Кілька років тому вирішили запровадити практику продажу іменних квитків. Цією практикою передбачалося надання документів, як при продажу, так і при посадці пасажира до потягу. Чому аж 2 рази потрібні документи? Правда, дивно виглядає? В ті часи ця практика, як на мене, була запроваджена аж ніяк з метою запобіганню спекуляції (це - побічний ефект), а основна мета - контролювати переміщення громадян по території країни. Ну, що вже поробите - тоді такий був час. Подумайте самі, хіба не достатньо 1 раз пред"явити документ при посадці, а для придбання достатньо назвати касиру ПІБ чи написати чітко на маленькому бланку, які б лежали перед віконцями кас. Хтось може дорікнути, що зі слуху можна записати з помилками, а я скажу, що на те й не дешеві монітори для пасажирів понакладали, щоб могли бачити що їм там "прописують".
Легенда про документи (чи їх копії) з якими потрібно носитись до кас є надуманою. Нехай, як альтернативу надання документів/копій передбачать подання заповнених бланків з прізвищами, а також можливість вводу ПІБ з усного повідомлення (там де є монітори для пасажирів). Ну, а при посадці - інша справа - потрібно ще трохи з цим змиритися - тут вже коли сідає той на чиє ПІБ придбаний квиток - жодних проблем немає. А щоб не нарікали на необізнаність пасажирів, то пропоную на бланку квитка зазначити: "Надання послуг .... за цим документом здійснюється виключно після встановлення відповідності між пред"явником докумкента і даними, що зазначені в документі", бо, наприклад, писатипро те, що поїздка пасажира починається зі станції відправлення, в них вистачило кмітливості, а у випадку з документами - не здогадалися.
А щодо невідповідності даних в квитку і в документах, то варто краще відразу біля каси виявляти таке неподобство і вимагати внесення коректив, або встановити в Правилах, що допускається помилка в одній літері прізвища, а от з ініціалами - їх варто відмінити взагалі і в разі, коли подружжя має різні прізвища, дозволити проїжджати їм, якщо в паспорті є відмітка про шлюб. З дітьми - те ж саме - по прізвищу одного з батьків. Гадаю, що в нашім суспільстві не дійде до того, щоб спекулювали, наживаючись на однофамільцях.
Введання запропонованих "поміркованих" замість дискретних коректив в Правила дозволить суттєво (на 3/4 або навіть на 5/6) скоротити кількість скарг, що надходитимуть з приводу продовження практики оформлення іменних документів.
Отож, оприлюднені "Пояснення" виглядають досить підозріло і однобоко. Все наче, як під гаслами старих совєцькіх часів: "Народ вимагає" чи "На прохання трудящих". Невже, ще досі користуються послугами піарників совєцької доби? Мабуть, так, бо тільки вони таке могли б вигадати.
Транспортники!!! Де ваша креативність? Чекаємо на ініціювання вами продажу квитків через інтернет і через квиткові термінали. БЕЗ ЖОДНИХ КОМІСІЙНИХ, ба навіть більше - запропонуйте можливість придбання в інтернеті без касового збору. Там касири не потрібні, приміщення теж, а тому касовий збір можна вилучити з вартості квитка.
Охочих, продовжити дискусію запрошую запрошую до розділу "Обговорити цю новину у форумі" (див. нижче).
http://www2.maidan.org.ua/n/free/1187375670
Іван Шостак
2007.08.19 | igorg
Не треба нікуди бігати. Там де здаєте, там одразу й купуєте
Саме так роблять у Києві в касах де здають квитки. Був свідком. Що за проблеми?2007.08.22 | Українець, громадянин України
Re: Не треба нікуди бігати. Там де здаєте, там одразу й купуєте
igorg пише:> Саме так роблять у Києві в касах де здають квитки. Був свідком. Що за проблеми?
Правда? Коли це таке було?
2007.08.19 | igorg
Креативність! Ну ви гумористи. Вони з відремонтованих вагонів
зробили душогубки. Літом в спеку кондиціонерів в плацкарті нема, вентиляція принципово не працює (там такі щілинки на стелі є, але жодного разу з них нічого не дуло й не витягувало скільки їжджу). При ремонті класно затулили всі щилини на вікнах, віконце маленьке ледве відкриається. І то у двох режимах відкрито-закрито. На верхніх полицях здуває, на нижніх ледь доходить. Про бокові й не кажіть. У двох купе де аварійні виходи вікна взагалі не відкриваються. Це ж жах, а як людям із слабкою серцево-судинною системою?Взимку, як тільки вмикають опалення такий самий жах. Якось їхав, на термометрі +34 (і це біля дверей у першому купе). Що таке - до провідників? А то кажуть у нас було на мороз налаштовано, а зараз потепліло, а змінить чи не знають чи не можуть.
Якийсь мудрагель спростив кріплення верхніх полиць. Раніше вони підпиралися знизу, а тепаер висять на ланцюгах. 15 см спереду і 15 см позаду. Й голова й ноги постійно в той ланцюг впираються. Між полицею і стінкою (де голова) щілина см на 30. У Прокруста пани-інженери вчилися, не інакше.
Про санітарні зони взагалі мовчу... Потяг по Кривому Рогу йде 1.5 години. І все суцільна санітарна зона.
А от приспічило саме до іменних квитків. Бо нам НЕЗРУЧНО . Все інше вкрай зручно . Тіпа - ну не пішком же йдете, якось доїдете.
2007.08.19 | Іван Шостак
Доречі, про обслуговування в потязі
Я кось довелося отримати та ознайомитись з примірником "Інструкції провідника пасажирського потягу". З неї я дізнався про таке:1. Інструкція повинна бути в кожному вагоні.
2. Температура під час опалювального сезону повинна бути в межах від 18 до 24 грд С (здається не помиляюсь, бо пишу все з пам"яті).
3. Перед виходом в рейс повинні перевіряти справність приточної механічної ветиляції, освітлення та ін. систем життєзабезпечення/"кліматконтролю".
4. У вагоні повинна бути перекип"ячена охолоджена вода (і надаватись безкоштовно). //Про кип"яток мовчу - його часом носять за ридев"ять вагонів, коли не замовляєш чай, а просиш тільки кип"яток, то посилають тебе самого за тим кип"ятком//.
Ось цитата з форуму УЗ:
09.08.2007 13:07:43 Людмила
Обслуговування у поїздах далекого сполучення
7-8 серпня у поїзді № 82 сполученням Ужгород-Київ у вагоні №3 провідники відмовлялися надавати кипячену воду безкоштовно, і вимагали за склянку води по 1 грн. У даному вагоні їхала група дітей 52 чол. і їм відмовляли в обслуговуванні. Провідники взагалі не виходили із свого купе, оскільки знаходились у стані алкогольного спяніння.
Відповідь: Провідники своїми діями порушили посадову інструкцію провідника пасажирського вагону. Для більш детального розгляду справи та притягнення причетних до відповідальності просимо надіслати письмове звернення та копії проїзних документів на адресу: м. Київ, вул. Лисенка 6, галузева пасажирська служба.
=========кінець цитати====================================
5. Шахи, шахмати, доміно та ремкомплект - повинні бути в кожному вагоні та надаються безкоштовно.
6. Білизна - провідник з дозволу пасажира має право забрати використану білизну, а у випадку відмови - після станції висадки пасажира. А як є насправді - самі знаєте. Але я та мої друзі в таких випадках питаємо чи є у них Інструкція і що там написано. Вони запевняють, що вони чинять згідно Інструкції та відмовляються надати Інструкцію, а коли доходить до виклику начальника, то відступають зі своїх позицій і повертаються ні з чим. Є, правда, нормальні провідниці - ті навіть благають пасажирів нічого не чіпати - кажуть що це не їх справа, що вони самі все приберуть. провідники так затуркали пасажирів, що ті вже напівінстинктивно починають збирати свою білизну перед висадкою, а коли з"являються грізні провідники, то навіть почуваються винними.
7. Щодо туалетів котлової сторони вагону (біля провідників). Чмусь провідники вважають, що це їх службове приміщення, хоча Інструкція надає їм такий же загальноступний статус, як і туалету в некотловій частині вагону (та що в хвості вагону). В туалетає завжди повинен підтримуватись належні кількості мила та туалетного паперу. Найкумедніше, що мені доводилося почути про причину обмеження доступу в туалет котлової частини вагону - "там ми сушимо свою нижню білизну" - це було найвідвертіше зінання, але вони "розкололися" тільки після того, як я попросив вказати ПІБ того провідника, що прийняв вагони в рейс і викликати начальника потягу, бо до того вони переконували мене, що туалет на ремонті.
ПАСАЖИРИ - ВИВЧАЙТЕ СВОЇ ПРАВА І ВІДСТОЮЙТЕ ЇХ
2007.08.22 | Svitlana
Re: Агонія влади: Очікуйте шалену спекуляцію залізничними квитками
І все б нічого, доки не дочитуєш до ось цього місця:Іван Шостак пише:
> Дехто може вбачати в цій процедурі можливість прихованої спекуляції - хтось накупить квитків і продасть за спекулятивною ціною, а той, хто придбає їх, повинен заплатити за зміну прізвища. Вихід теж є - обмежити кількість переоформлень з одного ПІБ до 2-х протягом доби і до 10-х протягом місяця, а для того щоб не купували під вигаданими ПІБ - переоформлення здійснювати виключно в разі надання оригіналів документів того пасажира, з ПІБ якого здійснюватиметься переоформлення. Тут можна дещо удосконалити механізм здійснення процедур, але це те, що спало мені на думку, іне виключаю, що в когось можуть бути кращі ідеї.
>
Тобто, якщо спекулянти вже двічі за сьогодні квиточки переоформили, а у мене при замовленні, скажімо, телефоном (як я роблю зараз) оператор на слух зробив помилку у прізвищі - я вже нікуди не їду. Чарівно.
Щодо переоформлення з паспортом особи, на яку придбано переоформлюваний квиток - це чудово. Особливо у випадках зміну квитків доводиться здійснювати за описаних автором обставин - у випадку зміни особи, що їде у відрядження, напр. Я особисто з такими випадками стикаюсь переважно, коли: а) людина захворіла - їх дуже зручно буде, звісно, їхати мінаяти квитки, б) людина знаходиться в іншому місті - тоді де я маю взяти її паспорт? Та й вазагі, паспорт у треті руки не передається. Тобто так і пишіть - змінити квиток може лише людина на чиє прізвише він був оформлений.
Чомусь у автобусний рейсах країною, де тебе жодного разу про документи не спитають я спекуляцій не спостерігаю...
Ну і до слова. Історична довідка. Внутрішні паспорти, та пересування країною на їх основі (Ви ж пропонуєте зберегти пред'явлення документів при вході до вагону?) були запроваджені у 1932 році. Якраз в серпні. Мета - чітка і зрозуміла: не дати пухнучим з голоду селянам можливості полишити голодні села у пошуках можливості вижити. Тоді ж був запроваджений і інститут прописки, який, де-факто, як і обмеження на право пересування, діє і по сьогодні.
2007.08.21 | Іван Шостак
Блискавична реакція - пообіцяли продаж квитків через Інтернет
В статті Івана Шостака "Агонія влади - Очікуйте шалену спекуляцію залізничними квитками" http://maidan.org.ua/static/mai/1187585439.html , а також в матералах http://www2.maidan.org.ua/n/free/1187379198 та http://www2.maidan.org.ua/n/free/1187382299 заторкувались питання продажу квитків через інтернет та через термінали.Вже за кілька годин УЗ блискавично відреагувала на матеріал, і оприлюднила свій прес-реліз.
----------------------------------------------початок прес-релізу
У наступному році Укрзалізниця запровадить продаж квитків через мережу Інтернет
Укрзалізницею вже розпочата робота з організації продажу проїзних документів через POS-термінали з застосуванням банківських електронних платіжних карток. Передбачається, що вже у цьому році на вокзалах найбільших міст України буде встановлено понад 150 таких терміналів. Це дозволить пасажиру прийшовши у касу за квитком сплатити проїзд не лише готівкою, а й банківською карткою.
Крім того, як повідомлялося раніше, через рік Укрзалізницею буде запроваджено продаж квитків через Інтернет. Зараз залізничниками розробляється такий механізм. Поки що розглядаються два варіанти надання послуги. Перший варіант передбачає можливість пасажиру самостійно роздрукувати на принтері собі квиток після замовлення його у мережі Інтернет та сплати банківською карткою. У поїзді провідник матиме відповідний пристрій, щоб перевірити штрих-код роздрукованого квитка.
Другий варіант – пасажир замовляє та сплачує проїзний квиток у мережі Інтернет, та у відповідь отримує пароль, який на вокзалі вводить у спеціальний термінал (кіоск) і після цього отримує квиток. Поки що обидва варіанти розглядаються Укрзалізницею. Партнером Укрзалізниці у розробці проекту "Електронний квиток" виступив акціонерний банк "Експрес-Банк". Перехід до "електронного квитка" є загальновизнаною світовою практикою кардинального покращання обслуговування пасажирів.
----------------------------------------------кінець прес-релізу
Адреса прес-релізу в інтернеті: http://www.uz.gov.ua/index.php?f=Doc.View&p=news_2558.0.news&lng=uk
Нам залишається тільки сподівадися на те, що передбачення УЗ (щодо розміщення вже до кінця цього року 150-ти терміналів) справдяться. Наприкінці 2007 року постараємося повернутися до цього питання, щоб проаналізувати розбіжності між словом і ділом проФФесіоналів УЗ.
Прикро, що ці нововведення не передбачають обслуговування тієї категорії пасажирів, які не мають банківських карток або не хочуть їх використовувати для цієї мети. Саме така пропозиція містилась під лінком http://www2.maidan.org.ua/n/free/1187382299.
Також на разі не відомо:
1. Чи планується стягування додаткових платежів за таке обслуговування?
2. Чи планується відміна касового збору? (Бо кошти за касове обслуговування, в такому випадку, братиме банк, а УЗ повинна залишитись без цього збору.)
3. Чи не є створення такої системи прикриттям (поводом) для відкатів? (Чи бачив хтось оголошення тендеру на виготовлення таких терміналів, а також ТЗ на їх виготовлення? Скільки ці термінали коштуватимуть для УЗ?)
Обговорити на форумі: http://www2.maidan.org.ua/n/free/1187679744
2007.08.21 | igorg
Вітаю!!! Може варто тоді перейти до обговорення якості інших
послуг Укрзалізниці. Зокрема реконструкції та ремонту вагонів та якості роботи провідників? В окремій гілці.2007.08.21 | Іван Шостак
Дякую. Це наша спільна перемога!!! Тепер треба створити гілку, в
якій ми будемо розміщувати фото. Ось вже така гілка створена http://www2.maidan.org.ua/n/free/11876930122007.08.21 | media
От і добре
а щодо "відкатів" - ну то вони були, є і будуть але після черг перед святами та враховуючи "касирну мафію" - хай краще будуть термінали і "пристрої в провідників", ніж совкові касирші.Ще би їм якось автоматизувати або спростити систему продажу квитків у міжнародному сполученні. Бо заповнення вручну оцих купонних книжок чимало часу займає. Та й кас міжнародних не так багато (є лише на вокзалі в Києві). І як при цьому вони збираються проводити ЄВРО-2012 - не знаю.
2007.08.21 | Українець, громадянин України
Re: Блискавична реакція - пообіцяли продаж квитків через Інтернет
Хочеться вірити, але вони досі не спромоглися зробити доступним перегляд наявності квитків на 45 діб наперед навіть в терміналах на вокзалі, хоча така можливість ще на початку 90-х була в центральних касах Києва. Я вже мовчу про інтернет. А навіть, як зроблять, боюсь буде "хотіли як краще, а вийшло як завжди".2007.08.21 | Іван Шостак
Тут ви зможете переглянути наявність місць на довільну дату за45
діб до часу відправленняhttp://www.express.orw.ru/default.aspx?FormId=14
назви станцій вносьте в російській версії
результат тільки для потягів що мають вільні місця
"ентер" не годиться - потрібно тиснути клавішу "запросить"
А що там УЗ планує - не знаю. В Росії все давно працює відлагоджено - нехай переймуть їх досвід... там теж АСУ Експрес.
2007.08.22 | Українець, громадянин України
Re: Тут ви зможете переглянути наявність місць на довільну дату за45
Наскільки я розумію, неможливісь переглянути наявність квитків на 45 діб - далеко не технічне питання. Адже на дві доби можна. В чому ж тоді проблема? В бажанні приховати якісь махінації з квитками?2007.08.22 | Іван Шостак
Тут хіба вбачається свідома маніпуляція свідомістю
Українець, громадянин України пише:> Наскільки я розумію, неможливісь переглянути наявність квитків на 45 діб - далеко не технічне питання. Адже на дві доби можна. В чому ж тоді проблема? В бажанні приховати якісь махінації з квитками?
Дійсно. Для нормальних програмістів - це задача кількох годин/днів (максимум - тижнів), але аж ніяк не місяців і років.
Те, що пропонується на сайті є досить недолуге - наявність мість тільки на конкретний потяг, а цілісної картини з наявністю місць між пунктами - не видно. Нам - пасажирам - не потрібне довге "простирадло" з наявністю місць на 45 діб до відправлення на конкретний потяг. Нам краще подавати у форматі достпних місць між обраними пунктами на вказану дату, або діапазон дат (максимум 3-4 доби - цього цілком достатньо).
Як приклад я наводжу сайт Октябрьської з-ці (РЖД)
http://www.express.orw.ru/default.aspx?FormId=14
чи Польських колій державних PKP
http://pkp.pl/cop/biletprzezinternet
доречі, зауважте, що сайт PKP містить багато інформації для клієнта, а от окремі сторінки УЗ впродовж кількох років перебувають "на реконструкції/побудові". Це ж ганьба!!!!!!!!
Невже Україна, яка славить своїм науковим потенціалом (в т.ч. у сфері прикладної інформатики), не може впродовж кількох років вирішити цю типову задачу.
Можливо, там штат укомплектований проФФесіоналами якогось суміжного напрямку, які не володіють програмуванням?
2007.08.21 | Чучхе
Нинішня система продажу квитків є ідіотською
я час від часу стикаюся з необхідністю придбати квитки для групи людей з інших міст, які приїздять в Київ, а потім пересажуються на потяг в яке-небудь інше місто. І кожен раз стикаюся з труднощами відсутності документів цих людей. Доводиться на ксероксі просто фальшувати неіснуючі посвідчення. Брєд.Як на мене, продавати квитки тре без ніяких документів. Але, якщо це вже так необхідно для боротьби зі спекулянтами (хоча НМД якщо залізниця працює нормально, місця для спекуляції на ній не буде, як це було при Кирпі) то хай контроль за документами перекладуть на провідників
2007.08.21 | Іван Шостак
В касі можна "від руки",тільки щоб ПІБ, а документи - провіднику
2007.08.21 | Чучхе
це я й мав на увазі