Вони брешуть, і в цьому джерело їх влади
08/26/2007 | Volodymir
Юридична позиція - дійсно не політична. Найгірша брехня як нагле спотворення реальності, зазвичай є дуже комплексною категорією, але навіть на побутовому рівні законодавством передбачені санкції за найпростіші види брехні.
Усвідомлений PR ПР свідчить про усвідомлену брехню заради загарблення влади, і ця брехня проникає звідусюди.
Але вже так складається, що санкція може бути застосована тільки до найпростіших різновидів наглої брехні, яка і не зовсім технічно потрібна, канал доставки якої регулюється законодавством.
Тож, про політичну рекламу і основи усвідомленого вибору.
Не будемо заглиблюватися в екзистенціальне, складне або приховане, що є окремою цікавою темою (наприклад, цю рекламну компанію використовується паттерн тільки моделі впливів на системи, здібні до навчання – тобто, можна зробити висновки, із яких джерел консультантам нав’язуються методи). Кому зможе, розбереться - що у контрозвідника на думці, то у дурня у рекламі..
Тож. Умовно брехливі месаджі розподіляються на три типи, в залежності від рівнів цільової свідомості джерела влади, на яке необхідно вплинути:
в) просто недобросовісна реклама із метою підкріпити псевдо аргументами підготованих авдиторії а-б, та просто задурити нормальних людей. Це стосується і псевдо статистики (інвестиції, зростання, порівняльні цифри інфляції цін – все брехня навіть за даними Держкомстату(с)). Це стосується і використання найгірших прийомів (тільки янукович від сходу до заходу).. Те що Меркель не запитали (хоча дійсно цікаво – чому тільки путін та одвічний друг німців Путін) – те дозволяють відповідні статті щодо реклами у Законі про вибори народних депутатів. Але ота от явна брехня явно вводить у оману виборців. Можна тулити нещиру програму без намірів виконати, але не можна брехати щодо результатів діяльності – бо це і є база для усвідомленого вибору і основа політичної відповідальності.
Думаю, у такому випадку, як мінімум, можна домогтися судової санкції щодо спростування неправдивої реклами, що вводить у оману виборців. Це рівень протидії ГО та окремих громадян, що не хочуть мати спотворені судьби своїх дітей тому що (С) хтось дуже нагло бреше.
Судове переслідування недобросовісної політичної реклами за наявності офіційних фактів (у цьому випадку – данних державного органу, фактів що свідчать про інше) має досить гарну перспективу. Бо вимоги до реклами, хоча і політчної, особливості ведення якої додатково урегульовані спеціальним законом, ніхто у цій країні не відміняв. А юридичні департаменти медіа перевіряють тільки на відповідність форми, і то не завжди.
Буду вдячний, якщо хто повідомить помічені факти наглої брехні у політичній реклами описаного вище виду, тобто такої що явно вводить у оману і доказ цього має судову перспективу, можна і на місцевому рівні (не тільки ПР).
Окремий мессадж для ГО всілякого усвідомленого вибору (тобто, виконання електоральних досліджень за спонсорські гроші заради маніпуляторів) із написанням усіляких наукових робіт на загальні теми. Навіщо щось там порівнювати, якщо то є просто бенчмаркінг, хто краще збреше без фахових вимірів та підтверджених свідоцтв. Ефективність таких фандрайзінгів нульова, бо навіть виконавці не навчаються думати і оцінювати.
Треба порівнювати діла і співставляти їх із обіцянками на підставі фахово розробленої системи критеріїв. Особливо для тих форм діяльності політичних партій, які є значимими для впливів на майбутнє, а у випадку обмежених ресурсів – ще і мають юридична перспектива. Тоді щось можна казати про ефективність.
Десь якесь попередження журналістам не ляпати язиком всує щоб не мати відповідальності я тут читав. Тому не претендую на першість ідеї компанії щодо судового переслідування брехунів найгіршого ґатунку. Усвідомлений вибір треба захищати.
б) використання моделей культурних дисонансів. Це більше не брехня, а нагла маніпуляція. Наприклад, у новітній політичній рекламі якби янукович пропонує скасувати ще до виборів недоторканність. Типу, виходи підлий трус, а я втечу, якщо не проголосуєте, то брешете і т.п. З одного боку, тому електорату вже можна пояснити, що ВР припинила діяльність не тільки за Указами, ле і згідно і з рішеннями КС, всі високопосадовці не мають недоторканості, і все ото є свідчення галі мого професорського професіоналізму. Тобто, той хто реагує на такі доводи "розуму" зреагує і на коротенькі роз’яснення що то є просте пацанське невігластво боягуза, який кричить що нікого не боїться, але не може не знати що поре фігню.
На цьому рівні дуже ефективна конкурентна реклама. Є підстави вимагати і спростування як недостовірної політичної реклами. Хоча результат не гарантований: посада що обіймає премьер-міністр(с) не вимагає спеціальної кваліфікації, термін "недоторканість" не є юридичним і т.д. Але спробувати можна. Це рівень протидії політичних партій та ГО, що їм належать (чи ми наївно вважаємо, що таких немає).
а) імпринтинго базових моделей - коктейль із брехні, збуджених страхів та несучих базових ритуалів. Це використання брехні про причинно-наслідкові зв’язки мови (немає), стабільності (це не стабільність), родової приналежності (рід понищено цими самими), слов’янського братства (у кожного народу свій шлях), комплексу гендерної неповноцінності самців великих ссавців (Юлька до тих пір курує, доки у телевізорі сидить). Конкретні прийоми – створення штучних економічних наїздів за домовленістю із ніяк не слов’янином Путіним із якби потім їх розруленням, маніпуляція совковими руїнами не дивлячись на моря крові і т.д.
На цьому рівні протистояти може тільки правда, за яку треба стояти до кінця. Це рівень культурного вибору окремої людини.
Усвідомлений PR ПР свідчить про усвідомлену брехню заради загарблення влади, і ця брехня проникає звідусюди.
Але вже так складається, що санкція може бути застосована тільки до найпростіших різновидів наглої брехні, яка і не зовсім технічно потрібна, канал доставки якої регулюється законодавством.
Тож, про політичну рекламу і основи усвідомленого вибору.
Не будемо заглиблюватися в екзистенціальне, складне або приховане, що є окремою цікавою темою (наприклад, цю рекламну компанію використовується паттерн тільки моделі впливів на системи, здібні до навчання – тобто, можна зробити висновки, із яких джерел консультантам нав’язуються методи). Кому зможе, розбереться - що у контрозвідника на думці, то у дурня у рекламі..
Тож. Умовно брехливі месаджі розподіляються на три типи, в залежності від рівнів цільової свідомості джерела влади, на яке необхідно вплинути:
в) просто недобросовісна реклама із метою підкріпити псевдо аргументами підготованих авдиторії а-б, та просто задурити нормальних людей. Це стосується і псевдо статистики (інвестиції, зростання, порівняльні цифри інфляції цін – все брехня навіть за даними Держкомстату(с)). Це стосується і використання найгірших прийомів (тільки янукович від сходу до заходу).. Те що Меркель не запитали (хоча дійсно цікаво – чому тільки путін та одвічний друг німців Путін) – те дозволяють відповідні статті щодо реклами у Законі про вибори народних депутатів. Але ота от явна брехня явно вводить у оману виборців. Можна тулити нещиру програму без намірів виконати, але не можна брехати щодо результатів діяльності – бо це і є база для усвідомленого вибору і основа політичної відповідальності.
Думаю, у такому випадку, як мінімум, можна домогтися судової санкції щодо спростування неправдивої реклами, що вводить у оману виборців. Це рівень протидії ГО та окремих громадян, що не хочуть мати спотворені судьби своїх дітей тому що (С) хтось дуже нагло бреше.
Судове переслідування недобросовісної політичної реклами за наявності офіційних фактів (у цьому випадку – данних державного органу, фактів що свідчать про інше) має досить гарну перспективу. Бо вимоги до реклами, хоча і політчної, особливості ведення якої додатково урегульовані спеціальним законом, ніхто у цій країні не відміняв. А юридичні департаменти медіа перевіряють тільки на відповідність форми, і то не завжди.
Буду вдячний, якщо хто повідомить помічені факти наглої брехні у політичній реклами описаного вище виду, тобто такої що явно вводить у оману і доказ цього має судову перспективу, можна і на місцевому рівні (не тільки ПР).
Окремий мессадж для ГО всілякого усвідомленого вибору (тобто, виконання електоральних досліджень за спонсорські гроші заради маніпуляторів) із написанням усіляких наукових робіт на загальні теми. Навіщо щось там порівнювати, якщо то є просто бенчмаркінг, хто краще збреше без фахових вимірів та підтверджених свідоцтв. Ефективність таких фандрайзінгів нульова, бо навіть виконавці не навчаються думати і оцінювати.
Треба порівнювати діла і співставляти їх із обіцянками на підставі фахово розробленої системи критеріїв. Особливо для тих форм діяльності політичних партій, які є значимими для впливів на майбутнє, а у випадку обмежених ресурсів – ще і мають юридична перспектива. Тоді щось можна казати про ефективність.
Десь якесь попередження журналістам не ляпати язиком всує щоб не мати відповідальності я тут читав. Тому не претендую на першість ідеї компанії щодо судового переслідування брехунів найгіршого ґатунку. Усвідомлений вибір треба захищати.
б) використання моделей культурних дисонансів. Це більше не брехня, а нагла маніпуляція. Наприклад, у новітній політичній рекламі якби янукович пропонує скасувати ще до виборів недоторканність. Типу, виходи підлий трус, а я втечу, якщо не проголосуєте, то брешете і т.п. З одного боку, тому електорату вже можна пояснити, що ВР припинила діяльність не тільки за Указами, ле і згідно і з рішеннями КС, всі високопосадовці не мають недоторканості, і все ото є свідчення галі мого професорського професіоналізму. Тобто, той хто реагує на такі доводи "розуму" зреагує і на коротенькі роз’яснення що то є просте пацанське невігластво боягуза, який кричить що нікого не боїться, але не може не знати що поре фігню.
На цьому рівні дуже ефективна конкурентна реклама. Є підстави вимагати і спростування як недостовірної політичної реклами. Хоча результат не гарантований: посада що обіймає премьер-міністр(с) не вимагає спеціальної кваліфікації, термін "недоторканість" не є юридичним і т.д. Але спробувати можна. Це рівень протидії політичних партій та ГО, що їм належать (чи ми наївно вважаємо, що таких немає).
а) імпринтинго базових моделей - коктейль із брехні, збуджених страхів та несучих базових ритуалів. Це використання брехні про причинно-наслідкові зв’язки мови (немає), стабільності (це не стабільність), родової приналежності (рід понищено цими самими), слов’янського братства (у кожного народу свій шлях), комплексу гендерної неповноцінності самців великих ссавців (Юлька до тих пір курує, доки у телевізорі сидить). Конкретні прийоми – створення штучних економічних наїздів за домовленістю із ніяк не слов’янином Путіним із якби потім їх розруленням, маніпуляція совковими руїнами не дивлячись на моря крові і т.д.
На цьому рівні протистояти може тільки правда, за яку треба стояти до кінця. Це рівень культурного вибору окремої людини.
Відповіді
2007.08.26 | 3dom
Re: Вони брешуть, і в цьому джерело їх влади
а, б, в... IMHO даже если Янукович сыграет на балалайке и, потрясая кулаком, скажет что-нибудь вроде: "в очередь, с***ки, в очередь...", все равно за него проголосует столько же сколько и после той рекламы, что сейчас.2007.08.27 | Михайло Свистович
Вони усі брешуть. Не тільки ПР.
2007.08.27 | Pavlo Z.
Завтра, у вівторок о 12-00 на Майдані біля стели -
театралізована акція "Політичні наперсточники". Якраз про це.2007.08.27 | SpokusXalepniy
Ця теза дуже хибна
> Вони усі брешуть. Не тільки ПР.І в США всі лідери теж брешуть. І в Англії - теж.
Немає жодної країни, де б лідери не брехали.
І що?
По-перше, ні всі однаково брешуть.
По-друге, є брехня і брехня. Справжня брехня, це коли людина ЗНАЄ про те, що вона зараз каже неправду, тобто - СВІДОМА брехня. З цього приводу можна згадати, наприклад, генпрокурора Потебенько, чи голів МВС, прокурорів, заяви "партії і правітєльства" про Чорнобильську аварію, та ін., не кажучи вже про сталінськи часи.
Будь-якому ДУРНЮ ясно, що така брехня докорінно відрізняється від "брехні", наприклад Ющенко, коли він проголошував "Бандитам тюрьми!" Тобто, всіх рівняти під один гребінець - це ТАКИ БРЕХАТИ по-справжньому, СВІДОМО, бо, як вказано вище, це і дурню ясно.
Дурню-то ясно... а іншим?
2007.08.27 | ОРИШКА
Спокус - а с точки зрения морали?
К тому же - Вы так уверены, что Ющенко искренне верил??? Ой, что-то сомнения гложуть..2007.08.27 | SpokusXalepniy
Тут дай бог с брехнёй разобраться.. Не все понимают разницу.
ОРИШКА пише:> ...а с точки зрения морали? К тому же - Вы так уверены, что Ющенко искренне верил??? Ой, что-то сомнения гложуть..
1. Даже если он в душе сомневался, что сумеет засадить бандитов в тюрьмы, то и этот тип "брехни" коренным образом отличается от понятия "намеренной лжи".
2. Врядли он вообще не собирался выполнять своё обещание. Уже хотя бы потому, что среди бандитов обязательно найдутся такие, которые явно "не свои", и которых (ПУСТЬ ДАЖЕ из субъективных соображений) хорошо было бы засадить в тюрьму.
3. Поэтому, данный пример всё таки подходит для различения брехни и "брехни". Хотя это и не отменяет брехню (без кавычек) Ющенко по иным вопросам.
2007.08.30 | Михайло Свистович
Не хибна
SpokusXalepniy пише:>
> І в США всі лідери теж брешуть. І в Англії - теж.
Не всі і не так
>
> По-перше, ні всі однаково брешуть
В нас усі однаково
> По-друге, є брехня і брехня. Справжня брехня, це коли людина ЗНАЄ про те, що вона зараз каже неправду, тобто - СВІДОМА брехня
Наші брешуть свідомо
2007.08.30 | Арета
Але ВИ за них все ж голосуватимете? В останній раз!
2007.08.30 | Михайло Свистович
Re: Але ВИ за них все ж голосуватимете? В останній раз!
Звідки Ви це взяли?2007.08.27 | Людмила
стосовно моніторингу справ
якщо вони обіцяють те, що виборцям на фіг не потрібно, то навіщо відслідковувати, як вони це зроблять?
навіть якщо погано - то може це добре? ну, тобто, менше фігні накоять...
як оцінювати таке?
обіцяли зробити фігню - але не зробили. це добрий чи поганий результат?
ну, не зробили регіонали русский язьік другою державною. і молодці, ІМХО
2007.08.27 | Z1912
Re: Вони брешуть, і в цьому джерело їх влади
Згоден по усіх позиціях. Але зауважу, що вони брешуть через те, що ні за що відповідати ніхто не буде. Брехун на брехуні сидить тай брехуном погоняє. Де та відповідальність Януковича, що говорив про: "жити гарно буде вже сьогодні", або Ющенко про 5 "лімонів" робочих місць. А вони вже нам нові перспективи обіцяють невиконавши тих минулих. Побачив я вчора нашого президента, за якого голосував би і поміркував, що він знову обіцяє, стосовно соціальних пакетів, вкладів, чесної влади. Скажу так я власне не проголосую за нього тай його команду поки він не виконає обіцянок минулих років, наприклад, тих десяти кроків до людей. Тай за ПР не проголосую через теж саме, тай за социків, у лавах яких рекламується Николаенко і обіцяє неможлмве - "КОЖНОМУ вищу освіту!, тай за Н.Вітренко не подумаю вкинути голосів... А ще відзначу інше. Була суто помаранева влада два роки тому, і хто кумомством відзначився? А заради правди Юлія жодного родича в уряд не взяла...PS/ Вчора дізнався про прикрий випадок у селі Бзів, Баришевського району: чоловік працював на городі і його укусила бджола у вісок, повезлт в Баришевську лікарню, а там кисневого апарату немає, а капельницю не хотіли ставити, тому що чекали хтож заплатить, от людина і померла.. А ви уявляєте, щоб це сталося в Іспанії чи Німеччині, де доречі пан Янукович нещодавно заліковувався тай пан Цушко відлежувався?
2007.08.27 | ОРИШКА
А до чого тут Янук? Суки ті, хто кисню пожалів. Українці, мля.
2007.08.28 | Володимир
Re: А до чого тут Янук? Суки ті, хто кисню пожалів. Українці, мля.
А до того, бля! Якби його дружбан ахмєтка платив податки у повному обсязі, то можна було б вже давно тричі купити мінімум необхідного обладнання для усіх українських лікарень.2007.08.29 | Taras-ods
Українці, мля.
Ахметов не лох, хай спершу заплатять податки фельдмани та губські!Тай за газові оборудки треба заплатит
2007.08.30 | Володимир
Re: Українці, мля.
Зрівняв прутень з пальцем. Під ахмєткою - половина української промисловості (якщо не більше).Щодо лошизму, так ахмєтов - лох із лохів. Є найвища ступінь лошизму "ритий лох", або як іще кажуть "лошина позорний". А шо, ні? Якщо цього не розумієш, значить ти (ви) сам лох.