МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Опитування батьків київських школярів

09/15/2007 | Майдан-ІНФОРМ
У п"ятницю 14.09.2007 р. учні Київських шкіл принесли своїм батькам для заповнення отаку анкету:

"Головне управління освіти і науки м.Києва
Центр моніторингу столичної освіти

Анкета для батьків учнів загальноосвітніх навчальних закладів м.Києва

Клас, де вчиться Ваша дитина

(треба позначити ОДНУ відповідь на КОЖНЕ запитання)
1. Якою мовою Ви спілкуєтеся зі своєю дитиною? (укр., рос., іншою)
2. Чи вважаєте Ви, що необхідно збільшити кількість годин для вивчення укр..мови? (так, ні)
3. Скільки уроків на тиждень, на Вашу думку, слід запланувати для вивчення укр.мови? (3, 4, 5, інше)
4. Чи вважаєте Ви, що Ваша дитина в школі має обов»язково вивчати рос.мову? (загалом так, важко сказати, загалом ні)
5. Чи пропонували Вашій дитині в школі вивчати рос.мову? (так, ні)
6. Чи хочете Ви, щоб Ваша дитина в школі додатково факультативно вивчала рос.мову? (загалом так, важко сказати, загалом ні)
7. Скільки уроків на тиждень, на Вашу думку, слід запланувати для факультативного вивчення рос.мови? (1, 2, 3)»

Про вивчення експериментального курсу «Християнська етика в українській культурі»

1. Вивчення предмета «Християнська етика в українській культурі» має бути, на Вашу думку: (обов»язковим, за вибором)
2. Предмет «Християнська етика в українській культурі» доцільно вивчати в класах (початкових, середніх, старших)

Якщо Ваша дитина вивчає експериментальний курс «Християнська етика в українській культурі»:

1. Чи подобається Вашій дитині вивчати предмет «Християнська етика в українській культурі»? (загалом так, важко сказати, загалом ні)
2. Чи впливає позитивно предмет «Християнська етика в українській культурі» на Вашу дитину? (загалом так, важко сказати, загалом ні)"

Цікаво, чи це законно - пропонувати таке опитування? І як воно буде враховуватися, як перевірити батькам, чи не підтасовані результати?

Анкета НЕ ІМЕННА, БЕЗ НОМЕРІВ, уявляєте, скільки можна таких намалювати з бажаним комусь результатом?

І це – перед виборами!

Відповіді

  • 2007.09.15 | Koala

    Я не розумію проблему

    Майдан-ІНФОРМ пише:
    > Цікаво, чи це законно - пропонувати таке опитування?
    А що тут може ьути незаконного?
    >І як воно буде враховуватися, як перевірити батькам, чи не підтасовані результати?
    А якщо будуть підтасовані, то що?
    > Анкета НЕ ІМЕННА, БЕЗ НОМЕРІВ, уявляєте, скільки можна таких намалювати з бажаним комусь результатом?
    А знаєте, скільки можна було б намалювати, не роздаючи батькам?
    > І це – перед виборами!
    І що з того?
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2007.09.15 | Киянка

      Тут таке

      Koala пише:
      > Майдан-ІНФОРМ пише:
      > > Цікаво, чи це законно - пропонувати таке опитування?
      > А що тут може ьути незаконного?

      Оцього - не знаю, а хотіла б знати.

      > >І як воно буде враховуватися, як перевірити батькам, чи не підтасовані результати?
      > А якщо будуть підтасовані, то що?

      То завтра, припустімо, Ваша дитина, яка з першого по сьомий (8, 9...) клас не вивчала рос.мову, прийде й побачить в розкладі обов"язкові ще парочку сьомих-восьмих уроків, а програму спеціально для тих, хто раніше не вивчав, складатимуть навряд. І нічого Ви не зробите, бо ж - за бажанням трудящих, а будете персонально сперечатися - заробите неприємності для Вашої дитини. Може комусь так само не сподобатися і христ.етика (а я б, наприклад, далеко не кожному викладачеві такого предмету віддала на навчання свою дитину, навіть факультативно)

      > > Анкета НЕ ІМЕННА, БЕЗ НОМЕРІВ, уявляєте, скільки можна таких намалювати з бажаним комусь результатом?
      > А знаєте, скільки можна було б намалювати, не роздаючи батькам?
      > > І це – перед виборами!
      > І що з того?

      А те, що після виборів можна потрясати намальованою думкою батьків
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2007.09.15 | Свiдомий

        Ви розумiєте значення слова "факультативно"?

        Про можливiсть введення росiйської мови як предмету йдеться виключно в контекстi факультативу.
        До того ж, в проведеннi подiбних опитувань серед батькiв нiчого протизаконного немає. Хоч пiсля виборiв, хоч до.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2007.09.15 | Киянка

          А Ви оцей пункт прочитали?

          "4. Чи вважаєте Ви, що Ваша дитина в школі має обов»язково вивчати рос.мову? (загалом так, важко сказати, загалом ні)"

          А якщо намалюють більшість - так, й введуть експерементально в половині шкіл, як це зробили, припустимо, з хр.етикою, фіктивно намалювавши думку батьків? (А викладають її хто часом, просто пестня!)

          > До того ж, в проведеннi подiбних опитувань серед батькiв нiчого протизаконного немає. Хоч пiсля виборiв, хоч до.

          Дякую за відповідь по суті
  • 2007.09.15 | один_козак

    Соцопитування - не референдум. Юридичних наслідків не має.

    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2007.09.15 | Киянка

      Це - добре, але

      так уже вводили експерементально, "за бажанням трудясчих". От введуть, припустімо, щось що Ви для своєї дитини не бажаєте, й доказуйте потім, що це не референдум :(
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2007.09.15 | один_козак

        Просто я кажу про те, що персоніфікація

        анкет тут зайва.
        Це або хочуть зрозуміти "чаянія", або хочуть маніпульнути громадською думкою. Рішення ж однаково прийматимуться потім, окремо. Тільки з посиланням на результати дослідження як факт, що може звучати переконливо. Для пропаганди також.
  • 2007.09.15 | Дядя Вова

    Всё наоборот?

    Майдан-ІНФОРМ пише:

    > Анкета НЕ ІМЕННА, БЕЗ НОМЕРІВ, уявляєте, скільки можна таких намалювати з бажаним комусь результатом?
    Вот если бы анкеты были с номерами или именные, то для защитников прав человека ДЕЙСТВИТЕЛЬНО был бы повод бить в колокола. Например, Вы указали слишком мало (вариант: слишком много) часов на изучение русского языка, а потом вашего сына (дочь) педколлектив (или предвзятый учитель) начинает систематически преследовать как «семью нациков» или, наоборот, «пятую колонну».

    И второе. Чего Вы вдруг так боитесь каких-то анкет, опросов, пусть даже сфальсифицированных (а разве в Украине бывают другие, кстати)? Не верите в правоту своего дела? Уверены, что малейшее дуновение ветерка повернёт его вспять?

    По-моему, такое неверие в себя, такие статьи на грани паранойи больше вредят идее «украинства», чем миллионы фальшивых школьных анкет.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2007.09.15 | Киянка

      У кого?

      Дядя Вова пише:
      > Майдан-ІНФОРМ пише:
      >
      > > Анкета НЕ ІМЕННА, БЕЗ НОМЕРІВ, уявляєте, скільки можна таких намалювати з бажаним комусь результатом?
      > Вот если бы анкеты были с номерами или именные, то для защитников прав человека ДЕЙСТВИТЕЛЬНО был бы повод бить в колокола. Например, Вы указали слишком мало (вариант: слишком много) часов на изучение русского языка, а потом вашего сына (дочь) педколлектив (или предвзятый учитель) начинает систематически преследовать как «семью нациков» или, наоборот, «пятую колонну».

      Та вчителі і так знають, чия родина чим дихає.
      Якщо дитина здібна, а батьки не лінуються її розумно виховувати, то зі знаннями все буде гаразд (хоча ніхто напевно не хоче зайвого для дитини й себе головного болю).
      У нашій (спец.філологічна) школі, до речі, досі було так: в середні класи набирали за таким принципом - дві обов"язкові іноземні мови на вибір із анг., нім, ісп., рос. Батьки й діти були задоволені, хоч навантаження велике. Не дай Боже щоб його збільшували, тоді на них санінспекцію напустити треба...

      > И второе. Чего Вы вдруг так боитесь каких-то анкет, опросов, пусть даже сфальсифицированных (а разве в Украине бывают другие, кстати)? Не верите в правоту своего дела? Уверены, что малейшее дуновение ветерка повернёт его вспять?

      У нас в школі бували й корисні для справи анкети.
      А просто і так проблем в освіті вистачає, не хочеться зайвих.
      >
      > По-моему, такое неверие в себя, такие статьи на грани паранойи больше вредят идее «украинства», чем миллионы фальшивых школьных анкет.

      Якщо хтось не вірить в себе - співчуваю. А де про це стаття - я щось пропустила :)?
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
  • 2007.09.15 | Чучхе

    Тут фундаментальний ляп, характерний для всієї влади, яка стоїть

    догори дриґом.

    1. Шкільні програми мають розробляти фахівці, а не батьки на рихверендумах, бо

    2. ми отримаємо відповідь, що всі батьки хочуть всього побільше, не те, що російської/української мови, тут відповіді абсолютно чітко запрограмовані:

    -хочете додаткові п"ять годин французької? - так
    -Три години балету? - так
    -давайте введемо основи бухгалтерії? - я сам проголосую за "так"
    -вищу математику в четвертому класі? - звичайно, так!

    тощо

    Батькам пропонується вибирати з того, в чому вони не дуже розбираються, тому що програма має бути складена раціонально, над цією раціональністю мають працювати спеціалісти, які приблизно орієнтуються що і до чого там потрібно.

    А перед нами зараз такий же експеримент, як і при керенському, коли вирішили довірити солдатам обирати своїх офіцерів
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2007.09.15 | Киянка

      +1 Розгроміть горе-експерементаторів Вашим грізним пером!

    • 2007.09.15 | Раціо

      Якась корейська наївність

      Чучхе пише:
      > Батькам пропонується вибирати з того, в чому вони не дуже розбираються

      Нічого батькам не пропонується. Це очевидна невигадлива спецоперація з метою появи десь заголовків "іксдєсят працентаф кієфлян прєдпачітают".

      Щодо програм, то мають бути лише загальні стандарти/тести, вільний вибір предметів, і кваліфіковані фахівці-радники в кожній школі, які допомагають обрати оптимальний для кожної окремої дитини курс. Це щоб зі школи по дефолту виходили вільні люди, а не какпалучіцца.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2007.09.15 | Чучхе

        за вашим же стандартом ми отримаємо лише євродебілів

        занепад рівня ерудованості в країнах заходу почався саме з того, що батьки (а потім навіть діти) почали дикутувати школам, що їм там вивчати. в америці є школи, де навіть домашнє завдання не задають, що в принципі нікого й не турбує - поки система працює, роботу собі знайде любий недоросль, а при потребі можна і з третіх країн якихось розумних куптити...
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2007.09.15 | Раціо

          Ага. Українці живуть бідно і недовго, але ерудовані - шо ховайся

          У савєцкіх собсвєнная гордасць
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2007.09.15 | Чучхе

            ага. а по українським вулицям ходять ведмеді з балалайками

            типове європейське уявлення про цю частину "раші"

            Раціо пише:
            > У савєцкіх собсвєнная гордасць

            просто дивно, чому там працює стільки наших успішних менеджерів?
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2007.09.15 | Раціо

              Може тому, що тут гідної роботи знайти не можуть?

              Чучхе пише:
              > просто дивно, чому там працює стільки наших успішних менеджерів?
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2007.09.15 | Чучхе

                без сумніву не можуть, це Ви ґеніяльно помітили

                але я не розумію, яким чином це має відношення до тези про те, що їх професіоналізм вищий (або принаймні нарівні), ніж у європейських колег?
                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                • 2007.09.15 | Раціо

                  Я не встигаю за польотом Вашої думки

                  Чучхе пише:
                  > але я не розумію, яким чином це має відношення до тези про те, що їх професіоналізм вищий (або принаймні нарівні), ніж у європейських колег?

                  Ніяким чином не має. Це хто таку тезу висував?
                  згорнути/розгорнути гілку відповідей
                  • 2007.09.15 | Чучхе

                    Re: Я не встигаю за польотом Вашої думки

                    Я висказав тезу: обсяг знань, що давала середня і вища школа в Україні (принаймні, до останніх років) був кращий за той, який отримують європейці через недоліки їхнього навчального процесу, а саме - диктування учнями, батьками умов цього самого навчального процесу

                    Ви відповіли про собствєнную гордость, що я зрозумів, як незгоду з даною тезою

                    Я пояснив свою думку фактом успішної інтеграції українських спеціалістів до роботи в європейських умовах

                    Ви на це сказали що вони поїхали в Європу, бо тут роботи немає

                    Я зауважив, що це не аргумент проти первісної тези про якість навчання
                    згорнути/розгорнути гілку відповідей
                    • 2007.09.15 | Раціо

                      Ааа! То, значить, то був аргумент про якість навчання

                      А я думав, про те, що через низьку якість освіти українська економіка в такій дупі, що тим поодиноким щасливчикам, які попри це зуміли вибитися на пристойний рівень, взагалі немає чого тут робити.
                      згорнути/розгорнути гілку відповідей
                      • 2007.09.15 | Чучхе

                        щось у вас проблеми з причинно-наслідковим зв"язком

                        Раціо пише:
                        > А я думав, про те, що через низьку якість освіти українська економіка в такій дупі, що тим поодиноким щасливчикам, які попри це зуміли вибитися на пристойний рівень, взагалі немає чого тут робити.

                        Ви мені просто відкрили очі.

                        Я-то, наївний, думав, що неґаразди у нас через те, що країна щойно створилася, ламалася вся соціальна система, з нуля почали реформи, ще й паралельно з державним будівництвом, переорієнтацією на інші ринки, конверсією, конкуренцією, з якою нам довелося зіштовхнутися на світовому ринку після припинення патерналістських експериментів радянської держави тощо

                        А виявляється, це все - від поганої організації учбового процесу...

                        :)
                        згорнути/розгорнути гілку відповідей
                        • 2007.09.15 | Раціо

                          Здаюся. Ви абсолютно правий.

                          Чучхе пише:

                          > ламалася вся соціальна система, з нуля почали реформи, ще й паралельно з державним будівництвом, переорієнтацією на інші ринки, конверсією, конкуренцією, з якою нам довелося зіштовхнутися на світовому ринку

                          І впоралися ми із усім цим так блискуче (найвище відносне падіння ВВП в світовій історії) через надвисокий освітній рівень - куди вже всяким евродебілам.
    • 2007.09.15 | один_козак

      Згодний і не згодний.

      Згодний, що прогорами мають складати фахівці, Які вміють їх складати оптимально, з урахуваням не тільки яскравих прагнень, а й, зокрема, особливостей дитячого здоров'я та медичних вимог до способу життя школярів.

      Не згодний, що це означає, що не варто цікавитися бажаннями громадян щодо того, якими знаннями натоптувати голівки їхніх (наших) чад.

      Мені здається, що краще було б і бажання вивчити, і взяти до уваги тенденції розвитку цивілізації, загальнодержавні цілі й приорітети, тощо. А поцім скласти максимально оптимізовані програми за принципом (див. вище)
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2007.09.15 | Чучхе

        як казав монтер Мечников

        Згода можлива при повному непротивленні сторін. Дискусія між батьками і вчителями має бути, вибір тих же підручників, методик має обговорюватися з бажаючими батьками (думаю, що таких зовсім невеликий процент). Але остання крапка має бути таки за вчителями.

        тема факультативів - взагалі окрема річ. я б зараз міг би написати "пєдагогічєскую поему" з цього приводу, і лише відносний брак часу заважає мені зупинитись на цьому
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2007.09.15 | Киянка

          Напрошуюся у співавтори з тої педагогічної поеми

          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2007.09.15 | Чучхе

            давайте складемо список факультативів для початку

            значить так:

            у моїх дітей є фактично один урок, який називається факультативом, це російська мова, 1 година. Вони на неї можуть ходити, можуть ні (система та сама, що була в радянські часи в російських школах в Україні, щодо мови української), але це вважається повноцінним предметом

            християнської етики ми не застали, чи її у нас просто не читають - хрєн зна, мені від цього не холодно ні жарко

            при цьому мені майже силоміць нав"язують додаткові платні уроки, даючи вибір між англійською, танцями, якоюсь ліпкою, що я ще забув? Це платні і додаткові заняття, які в загальний план навчання не вписуються, але учбові години віднімають

            тепер, очевидно, виникне ідея доповнити навчання (мова йде про дітей 3-го і 4-го класів) ще одним уроком і знову - роісйською мовою. для якого у дітей фактично не знайдеться ні часу ні натхнення. Або тре буде прибирати якийсь урок із тих, які вже є. Бо діти, як колись я, в школі по суботам не вчаться і на них навантаження дуже сильне.

            Фактично, я бачу проблему у бідності вибору для батьків, яку можна вирішити наступним чином:

            -встановити якийсь максимальний ліміт на ці факультативи (припустімо 1 чи 2 години в тиждень) і на плтні додаткові освітні послуги (ну не більше ж двох годин), але при цьому дати можливість батькам вибирати із більш широкого спектру послуг. Припустімо це має виглядіти так: "пропонуємо ваші дитині відвідувати факультативні безкоштовні уроки. АЛЕ ВИ МОЖЕТЕ ВИБРАТИ, ЯКІ ЦЕ БУДУТЬ УРОКИ (цього вибору ми позбавлені!): чи ви будете вчити дві години рос. мову. чи етику, чи ЩЕ ЩО-НЕБУДЬ (у нас і альтернативи немає)."

            Чи може ввести такий самий широкий вибір для платних додаткових уроків? Чому за додаткову англійську я маю платити (правда, номінально її викладає не школа), а за додаткову російську - ні? А чому саме російську? Чому не корейську врешті-решт? Мені, наприклад, по життю погане знання корейської дуже заважало...

            ------------

            зараз піду вип"ю чаю і продовжу цей потік свідомости далі...
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2007.09.15 | Киянка

              Давайте визначимося щодо програми взагалі для початку

              Чучхе пише:
              > значить так:
              >
              > у моїх дітей є фактично один урок, який називається факультативом, це російська мова, 1 година. Вони на неї можуть ходити, можуть ні (система та сама, що була в радянські часи в російських школах в Україні, щодо мови української), але це вважається повноцінним предметом

              А чи буде цей предмет в атестаті (чи інші факультативні)? Чи будуть тести? Якщо повернуть середній бал для вступу (ходять і такі чутки), то як бути в такому разі (хтось вивчав, хтось - ні)?
              >
              > християнської етики ми не застали, чи її у нас просто не читають - хрєн зна, мені від цього не холодно ні жарко

              Як релігієзнавець запевняю: може бути і користь, і навпаки - залежно від програми, від вчителя, від організації викладання (добровільно-примусово, обов"язковий-факультатив)
              >
              > при цьому мені майже силоміць нав"язують додаткові платні уроки, даючи вибір між англійською, танцями, якоюсь ліпкою, що я ще забув? Це платні і додаткові заняття, які в загальний план навчання не вписуються, але учбові години віднімають

              Слава Богу, в нашій школі досі не було факультативів (а були і є мовні платні курси). Але ВСІ платні додаткові не мають забирати учбові години!
              Лікарі і так б"ють на сполох, що при існуючій організації навчального процесу зі зростаючими навантаженнями діти не зможуть успішно застосовувати навіть гарно набуті знання, адже виходитимуть зі шкільної лави все більше хворими!
              >
              > тепер, очевидно, виникне ідея доповнити навчання (мова йде про дітей 3-го і 4-го класів) ще одним уроком і знову - роісйською мовою. для якого у дітей фактично не знайдеться ні часу ні натхнення. Або тре буде прибирати якийсь урок із тих, які вже є. Бо діти, як колись я, в школі по суботам не вчаться і на них навантаження дуже сильне.
              >
              > Фактично, я бачу проблему у бідності вибору для батьків, яку можна вирішити наступним чином:
              >
              > -встановити якийсь максимальний ліміт на ці факультативи (припустімо 1 чи 2 години в тиждень) і на плтні додаткові освітні послуги (ну не більше ж двох годин), але при цьому дати можливість батькам вибирати із більш широкого спектру послуг. Припустімо це має виглядіти так: "пропонуємо ваші дитині відвідувати факультативні безкоштовні уроки. АЛЕ ВИ МОЖЕТЕ ВИБРАТИ, ЯКІ ЦЕ БУДУТЬ УРОКИ (цього вибору ми позбавлені!): чи ви будете вчити дві години рос. мову. чи етику, чи ЩЕ ЩО-НЕБУДЬ (у нас і альтернативи немає)."

              Здається, такий ліміт принаймні на папері існує. З вибором, щоб так було - цілком згодна.
              >
              > Чи може ввести такий самий широкий вибір для платних додаткових уроків? Чому за додаткову англійську я маю платити (правда, номінально її викладає не школа), а за додаткову російську - ні? А чому саме російську? Чому не корейську врешті-решт? Мені, наприклад, по життю погане знання корейської дуже заважало...

              +1. Дайош вибір мов та інших платних уроків! В нас от танці є - корисно!

              > зараз піду вип"ю чаю і продовжу цей потік свідомости далі...

              Теж перериватимусь на приготування обіду :)
  • 2007.09.15 | Горицвіт

    передвиборний хід, тільки чий

    Очевидний наслідок (тим більше, що написати можна які завгодно результати; вони ж не будуть перевірятися): "скількись там процентів киян хочуть вивчати російську мову більше" (а нацики не дають, мається на увазі). Тільки навіщо це регіоналам, неясно. Все рівно їх в Києві не люблять (навіть ті кияни, які хочуть більше вивчати російську мову). Як частину глобального наступу з референдумом?

    А може, це підготовка до дострокових виборів мера. Тоді теперішній мер шукає, кого під себе мобілізувати (плануючи використати "російськомовну" карту, якщо проти нього піде на виборах хтось україномовний).
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2007.09.15 | Киянка

      Та чий би не був, дістали вже блін екс(к)пе-рементами

      якби ще батьки заглянули в нові підручники з 12-річної програми. Така еклектика! Та й тих кожного року не видають повністю або частково кожен перший рік нової прогами (зараз це 7 клас, на Петрівці всі продавці сльозно співчувають батькам семикласників :) , бо навіть купити нема що)
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2007.09.15 | Чучхе

        А Ви пробували знайти підручники з англійської мови, щороку інші

        це просто жах. Дійсно, потрібно взяти якийсь мораторій на експерименти і хоча б оглянутися, що ж ми накоїли?
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2007.09.15 | Киянка

          Глибоко співчуваю. Я питання з англійською

          для дитини вирішила індивідуально (займається з вчителькою, не шкільною, з ще до школи, і як семачкі вирішує вступні тести в ліцей за старшокласними вимогами).
          Але так же не має бути для всіх, треба в школі навчати нормально!
  • 2007.09.15 | QuasiGiraffe

    Причина може бути тривіальною.

    Може, батьки не знають ( :) ), але як в самих школах, так і в відділах і управліннях освіти є такі посади, обіймачі яких, як і їх протектори, мають час від часу виправдовувати хліб насущний і масло насущне, часом і ікру насущную.
    Часом для цього доводиться розробляти анкети, з політкоректними питаннями в руслі всіх ліній всіх партій, хто тільки зможе потім "дістати".

    Я, мабуть, ретроград, але вивчився в школі, де не було - жах - жодного психолога. Там не менш жодного психа в школі не бачив.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".