Відкритий лист до правопорушників
09/16/2007 | Олександр Северин
Міністерство юстиції України
01001, Київ, вул.Городецького, 13
Громадянина України
Северина О.Є.
На підставі ст.34, 40 Конституції України,
Закону України "Про інформацію", Закону України "Про звернення громадян".
Шановні пані та панове,
Як ви, напевно, добре пам'ятаєте, протягом тривалого часу я веду з Міністерством юстиції України листування, котре,в силу своєї тривалости та одноманітности, не є особливо приємним ні для мене, ні, слід вважати, для вас. Листування стосується моїх намагань домогтися того, що має робитися за визначенням - дотримання Міністерством юстиції Конституції України та Закону України "Про інформацію". Йдеться про розкриття для суспільства змісту правових актів Кабінету Міністрів України, незаконно приховуваних від громадськости під незаконними ж грифами обмеженого доступу (як то "не для друку").
Листуючись на цю тему, починаючи з середини 2005 року, ми з вами з'ясували, що:
а) "надання нормативно-правовим актам грифів обмеженого доступу, що не передбачено законодавством, є порушенням прав громадян на доступ до правової інформації" (лист Міністерства юстиції України №С-32705-22 від 21.01.06);
б) надання громадянам на інформаційний запит переліку (реквізитів, назв) правових актів, що мають грифи обмеженого доступу, є правомірним (лист Міністерства юстиції України №34-С-2895 від 23.02.06).
Обидва листи (у числі інших документів, надісланих вами на мої запити та на запити інших громадян України, що підтримали кампанію ВГО Альянс "Майдан"), є у моєму розпорядженні і беззаперечно підтверджують офіційну позицію Міністерства юстиції з зазначених питань "чорним по білому".
Залишаючи осторонь періпетії минулого року, нагадаю вам деякі останні моменти з нашого спілкування.
11 липня цього року я звернувся до Міністерства з запитом про надання мені текстів 19-ти постанов та розпоряджень КМУ, виданих у 2003-2004 роках під керівництвом В.Януковича, назви яких (повідомлені мені самим Міністерством 23.02.06) вказують, на мій погляд, на можливість наявности в цих документах ознак корупції. Тим самим запитом я просив повідомити мені назви і реквізити актів КМУ, виданих у 2005-2007 роках, що мали чи мають грифи обмеженого доступу (тобто так саме, як раніше це було зроблено 23.02.06 щодо раніше виданих актів).
Як ми з Вами знаємо, "надання нормативно-правовим актам грифів обмеженого доступу, що не передбачені законодавством, є порушенням прав громадян на доступ до правової інформації", при цьому навряд чи Міністерство заперечуватиме очевидне - гриф "не для друку" не передбачено жодним законом України (рівно як, до речі, і "ДСК", зважаючи на ст.19 Конституції України, відповідно до якої органи державної влади зобов'язані діяти тільки на підставі законодавчих актів). Відтак, майте сміливість визнати вже раніше визнане - і присвоєння правовим актам грифу "не для друку", і застосування таких грифів, і відмова від надання інформації з посиланням на такі незаконні грифи, є правопорушенням. Це сказав не я, це сказало і визнало попередніми діями, саме Міністерство. Як щодо послідовности?
Однак 23.07.07 Міністерство відмовило мені у наданні запитаної інформації, що змусило мене 26.07.07 повторити свою вимогу листом, зверненим безпосередньо до міністра О.Лавриновича, якому я намагався ще раз пояснити очевидне. На жаль, міністру не вистачило чи то часу, чи то доброї волі, чи то сміливости: він не відповів. Замість того від заступника п.Лавриновича я отримав ще одну відмову - лист від 05.09.07 №34-С-15184, з посиланням на попередній.
Таким чином, Міністерство вчинило, скажімо так, некоректно. По-перше, Міністерство порушило встановлений Законом України "Про інформацію" місячний термін надання відповіді на запит громадян. По-друге, Міністерство порушило встановлену тим самим Законом вимогу щодо обов'язкового (незалежно ні від чого) надання авторові запиту протягом 10-ти днів письмового повідомлення про те,чи буде задоволено запита, чи ні. По-третє, Міністерство так і не навчилося відрізняти запит від звернення. По-четверте, попри запевнення в останньому листі, що, мовляв, "із зазначених питань Вам була надана відповідь", жодної відповіді на прохання надати перелік актів, виданих протягом 2005-2007 років, мені надано не було що, як ви розумієте, дуже легко довести в суді. Натомість маю сумніви, що вас не спіткають складнощі при намаганні пояснити (бодай собі) невідповідність позиції Міністерства у 2006 році та у році поточному. Невідповідність, котра нагадує плюралізм в одній голові.
Таким чином, мушу, на жаль (громадянина не може тішити недотримання закону державними органами) констатувати:
1. Міністерство юстиції України, на моє переконання і на мій жаль, є правопорушником, своєю відмовою у наданні мені запитаної інформації порушуючи (див.лист МЮ від 21.01.06) право громадян на доступ до правової інформації.
2. Міністерство юстиції України, дипломатично кажучи, спотворює дійсність у листі від 05.09.07.
Хотів би у цьому контексті наголосити на двох аспектах.
Перше. Ми (ВГО Альянс "Майдан", до якого маю честь належати і я сам) не відступимося. Це щоби у чиновників не було безпідставних ілюзій. Кожна неправомірна відмова у наданні інформації є новим доказом, доповнюючи загальну мозаїку прапопорушень. Доведення справи до єдино можливого фіналу ми вважаємо принциповим. Побіжно зауважимо - судова практика не стоїть на місці, а люди у прокуратурі теж можуть змінитися. Це так, для роздумів.
Друге. Чи не здається вам, що, відмовляючи у розкритті текстів актів уряду Януковича, до котрих є запитання (кожен може скласти свою думку щодо того, маю я рацію чи ні, прочитавши назви тут: http://maidanua.org/static/mai/1186405257.html), ви підставляєте самого Віктора Федоровича, залишаючи ці запитання без відповідей?
Але ОК, давайте будемо відвертими: по-людськи я розумію всі моральні (сподіваюся - не фізичні) страждання, що спричиняються посадовцям Міністерства настирливими домаганнями громадян дізнатися правду про "секретні матеріали" Кабміна під керівництвом гр-на Януковича, враховуючи те, що гр-н Янукович дотепер (через недогляд суспільства) все ще перебуває при владі, та й взагалі... Трохи дискомфортно, так?
Тому пропоную компроміс: Ви нам - перелік (назви і реквізити) всіх правових актів КМУ, виданих у 2005-2007 роках під грифами обмеженого доступу, із зазначенням, про які саме грифи йдеться, а я зобов'язуюсь ще півроку зачекати на оприлюднені результати "експертної оцінки актів КМУ, на котрих проставлено позначки "не для друку" (про проведення якої мені повідомляється Міністерством аж з липня минулого року), не вдаючись до публічних (запевняю) юридичних дій, зокрема - щодо вищезгаданого вельми негарного "спотворення дійсности" та не змушуючи представників Міністерства пояснювати у відкритому судовому засіданні метаморфози позиції очільників відомства. По руках?
Відтак, на підставі самі знаєте чого, прошу вас протягом місяця надіслати мені у письмовому вигляді перелік (назви і реквізити) актів Кабінету Міністрів України, виданих у 2005-2007 роках, що мають грифи обмеженого доступу ("не для друку" тощо).
Перепрошую за дещо іронічний тон і формат відкритого листа, але, визнайте, що я довго намагався діяти дипломатично. Міра дипломатії не є безмежною.
Надсилаючи це поштою та оприлюднюючи це у мережі Інтернет, я сподіваюся на вашу конструктивну реакцію, у разі відсутности якої протягом місяця (відповідно до Закону "Про інформацію") ми вважатимемо себе вільними у виборі юридичної "зброї" і правових та інформаційних засобів впливу.
P.S. У разі, якщо мої публічні твердження про порушення Міністерством моїх прав та закону здадуться вам недостовірними, я з задоволенням знову зустрінуся з представником МЮ у публічному судовому засіданні, на якому, цього разу, громадськости і представникам ЗМІ, сподіваюся, буде цікаво ознайомитися з "секретними матеріалами" та нашим чарівним епістолярієм, включно з повним зібранням контроверсійних творів чиновників Міністерства.
Щиро,
Олександр Северин, к.ю.н.
01001, Київ, вул.Городецького, 13
Громадянина України
Северина О.Є.
На підставі ст.34, 40 Конституції України,
Закону України "Про інформацію", Закону України "Про звернення громадян".
Шановні пані та панове,
Як ви, напевно, добре пам'ятаєте, протягом тривалого часу я веду з Міністерством юстиції України листування, котре,в силу своєї тривалости та одноманітности, не є особливо приємним ні для мене, ні, слід вважати, для вас. Листування стосується моїх намагань домогтися того, що має робитися за визначенням - дотримання Міністерством юстиції Конституції України та Закону України "Про інформацію". Йдеться про розкриття для суспільства змісту правових актів Кабінету Міністрів України, незаконно приховуваних від громадськости під незаконними ж грифами обмеженого доступу (як то "не для друку").
Листуючись на цю тему, починаючи з середини 2005 року, ми з вами з'ясували, що:
а) "надання нормативно-правовим актам грифів обмеженого доступу, що не передбачено законодавством, є порушенням прав громадян на доступ до правової інформації" (лист Міністерства юстиції України №С-32705-22 від 21.01.06);
б) надання громадянам на інформаційний запит переліку (реквізитів, назв) правових актів, що мають грифи обмеженого доступу, є правомірним (лист Міністерства юстиції України №34-С-2895 від 23.02.06).
Обидва листи (у числі інших документів, надісланих вами на мої запити та на запити інших громадян України, що підтримали кампанію ВГО Альянс "Майдан"), є у моєму розпорядженні і беззаперечно підтверджують офіційну позицію Міністерства юстиції з зазначених питань "чорним по білому".
Залишаючи осторонь періпетії минулого року, нагадаю вам деякі останні моменти з нашого спілкування.
11 липня цього року я звернувся до Міністерства з запитом про надання мені текстів 19-ти постанов та розпоряджень КМУ, виданих у 2003-2004 роках під керівництвом В.Януковича, назви яких (повідомлені мені самим Міністерством 23.02.06) вказують, на мій погляд, на можливість наявности в цих документах ознак корупції. Тим самим запитом я просив повідомити мені назви і реквізити актів КМУ, виданих у 2005-2007 роках, що мали чи мають грифи обмеженого доступу (тобто так саме, як раніше це було зроблено 23.02.06 щодо раніше виданих актів).
Як ми з Вами знаємо, "надання нормативно-правовим актам грифів обмеженого доступу, що не передбачені законодавством, є порушенням прав громадян на доступ до правової інформації", при цьому навряд чи Міністерство заперечуватиме очевидне - гриф "не для друку" не передбачено жодним законом України (рівно як, до речі, і "ДСК", зважаючи на ст.19 Конституції України, відповідно до якої органи державної влади зобов'язані діяти тільки на підставі законодавчих актів). Відтак, майте сміливість визнати вже раніше визнане - і присвоєння правовим актам грифу "не для друку", і застосування таких грифів, і відмова від надання інформації з посиланням на такі незаконні грифи, є правопорушенням. Це сказав не я, це сказало і визнало попередніми діями, саме Міністерство. Як щодо послідовности?
Однак 23.07.07 Міністерство відмовило мені у наданні запитаної інформації, що змусило мене 26.07.07 повторити свою вимогу листом, зверненим безпосередньо до міністра О.Лавриновича, якому я намагався ще раз пояснити очевидне. На жаль, міністру не вистачило чи то часу, чи то доброї волі, чи то сміливости: він не відповів. Замість того від заступника п.Лавриновича я отримав ще одну відмову - лист від 05.09.07 №34-С-15184, з посиланням на попередній.
Таким чином, Міністерство вчинило, скажімо так, некоректно. По-перше, Міністерство порушило встановлений Законом України "Про інформацію" місячний термін надання відповіді на запит громадян. По-друге, Міністерство порушило встановлену тим самим Законом вимогу щодо обов'язкового (незалежно ні від чого) надання авторові запиту протягом 10-ти днів письмового повідомлення про те,чи буде задоволено запита, чи ні. По-третє, Міністерство так і не навчилося відрізняти запит від звернення. По-четверте, попри запевнення в останньому листі, що, мовляв, "із зазначених питань Вам була надана відповідь", жодної відповіді на прохання надати перелік актів, виданих протягом 2005-2007 років, мені надано не було що, як ви розумієте, дуже легко довести в суді. Натомість маю сумніви, що вас не спіткають складнощі при намаганні пояснити (бодай собі) невідповідність позиції Міністерства у 2006 році та у році поточному. Невідповідність, котра нагадує плюралізм в одній голові.
Таким чином, мушу, на жаль (громадянина не може тішити недотримання закону державними органами) констатувати:
1. Міністерство юстиції України, на моє переконання і на мій жаль, є правопорушником, своєю відмовою у наданні мені запитаної інформації порушуючи (див.лист МЮ від 21.01.06) право громадян на доступ до правової інформації.
2. Міністерство юстиції України, дипломатично кажучи, спотворює дійсність у листі від 05.09.07.
Хотів би у цьому контексті наголосити на двох аспектах.
Перше. Ми (ВГО Альянс "Майдан", до якого маю честь належати і я сам) не відступимося. Це щоби у чиновників не було безпідставних ілюзій. Кожна неправомірна відмова у наданні інформації є новим доказом, доповнюючи загальну мозаїку прапопорушень. Доведення справи до єдино можливого фіналу ми вважаємо принциповим. Побіжно зауважимо - судова практика не стоїть на місці, а люди у прокуратурі теж можуть змінитися. Це так, для роздумів.
Друге. Чи не здається вам, що, відмовляючи у розкритті текстів актів уряду Януковича, до котрих є запитання (кожен може скласти свою думку щодо того, маю я рацію чи ні, прочитавши назви тут: http://maidanua.org/static/mai/1186405257.html), ви підставляєте самого Віктора Федоровича, залишаючи ці запитання без відповідей?
Але ОК, давайте будемо відвертими: по-людськи я розумію всі моральні (сподіваюся - не фізичні) страждання, що спричиняються посадовцям Міністерства настирливими домаганнями громадян дізнатися правду про "секретні матеріали" Кабміна під керівництвом гр-на Януковича, враховуючи те, що гр-н Янукович дотепер (через недогляд суспільства) все ще перебуває при владі, та й взагалі... Трохи дискомфортно, так?
Тому пропоную компроміс: Ви нам - перелік (назви і реквізити) всіх правових актів КМУ, виданих у 2005-2007 роках під грифами обмеженого доступу, із зазначенням, про які саме грифи йдеться, а я зобов'язуюсь ще півроку зачекати на оприлюднені результати "експертної оцінки актів КМУ, на котрих проставлено позначки "не для друку" (про проведення якої мені повідомляється Міністерством аж з липня минулого року), не вдаючись до публічних (запевняю) юридичних дій, зокрема - щодо вищезгаданого вельми негарного "спотворення дійсности" та не змушуючи представників Міністерства пояснювати у відкритому судовому засіданні метаморфози позиції очільників відомства. По руках?
Відтак, на підставі самі знаєте чого, прошу вас протягом місяця надіслати мені у письмовому вигляді перелік (назви і реквізити) актів Кабінету Міністрів України, виданих у 2005-2007 роках, що мають грифи обмеженого доступу ("не для друку" тощо).
Перепрошую за дещо іронічний тон і формат відкритого листа, але, визнайте, що я довго намагався діяти дипломатично. Міра дипломатії не є безмежною.
Надсилаючи це поштою та оприлюднюючи це у мережі Інтернет, я сподіваюся на вашу конструктивну реакцію, у разі відсутности якої протягом місяця (відповідно до Закону "Про інформацію") ми вважатимемо себе вільними у виборі юридичної "зброї" і правових та інформаційних засобів впливу.
P.S. У разі, якщо мої публічні твердження про порушення Міністерством моїх прав та закону здадуться вам недостовірними, я з задоволенням знову зустрінуся з представником МЮ у публічному судовому засіданні, на якому, цього разу, громадськости і представникам ЗМІ, сподіваюся, буде цікаво ознайомитися з "секретними матеріалами" та нашим чарівним епістолярієм, включно з повним зібранням контроверсійних творів чиновників Міністерства.
Щиро,
Олександр Северин, к.ю.н.
Відповіді
2007.09.16 | Tatarchuk
Re: Відкритий лист до правопорушників
Капля камінь точить!Цікаво чи має Секретаріат Президента повноваження надрукувати ці постанови?
Я зробив новину для кримського вживання. Відібрав ті документи які можуть мати пряме відношення до Криму.
http://maidan.org.ua/static/newskrym/1189932418.html
2007.09.16 | Адвокат ...
Re: Відкритий лист до правопорушників
2007.09.16 | Предсказамус
Класс!
2007.09.16 | S@nya
дуже добре
2007.09.16 | дідусь
А ви не пробували витребувати у судовому порядку?
2007.09.16 | Нововолинськ
...всю владу в Україні - до суду! Якщо треба - міжнародного!
А Ви не пробували подати позов на всю владу в Україні - до суду! Якщо треба - міжнародного! В даний час здійснюється геноцид народу України, страшніший від Голодомору. Це видно з офіційних джерел: статистика показує. А вкрай корумповані групи людей стараються і надалі ще і ще раз урвати за рахунок вкрай зубожілого народу клапоть України.2007.09.16 | Sean
Дякую, панове, за добрі слова/жести
єдине, чим можу віддячити - це запросити на суд якщо/коли він буде, та налляти чогось після перемоги.2007.09.16 | rais
Владоможна еліта є ініцатором правового негілізму в Україні.