Сумську ТЕЦ продано! Де факто
11/15/2007 | ГУ
Сумську ТЕЦ продано! Де факто.
Олександр САХНО
Юрій МАЦЬКО
Енергогенеруючих підприємтсв у Сумах – кілька. Це – і Сумська ТЕЦ, і ТЕЦ заводу ім. Фрунзе, і решта котелень. Вони забезпечують місто гарячою водою в кранах, у батареях опалення, а також виробляють й електрику. Крім самих підприємств існує розгалужена мережа тепломагістралей через які теплоенергія, гаряча вода дістається до наших осель. Все ясно і просто.
«ЛИШЬ БЫ НЕ БЫЛО ВОЙНЫ»
Однак, давайте поставимо собі декілька справді простих запитань, без відповідей на які сумчани й далі залишатимуться сліпими кошенятами і фінансовими донорами чужих тугих гаманців. Отже, питається: якщо є енергогенеруючі підприємства, мережа комунікацій, земля, в якій прокладені ці комунікації, і на якій стоять ці підприємства, то кому це все належить? Кому належить, приміром, Сумська ТЕЦ? (ТЕЦ заводу ім. Фрунзе сьогодні до уваги не беремо: це окрема «пісня»).
Цікаво було б почути на це запитання відповідь сумського міського голови Г. Мінаєва. Можливо, він, в пориві любові до сумчан, сказав би, що Сумська ТЕЦ належить сумській міській громаді. Ну, така відповідь «покатить» для виступу на мітингу чи з екрана телевізора: ефектна і сльозу пробиває. Але – юридично неправильна. Може, скаже, що міській владі належить? Розпливчасто і знову – неправильно.
Тим часом (нагадаємо і депутатам, і міському голові), і Сумська ТЕЦ, і решта вище переліченого, належить Сумській міській раді, яка є представницьким органом влади (представляє ця влада жителів Сум).
Отже якщо з власністю з’ясували, то постає інше логічне запитання: а де і як ця власність обчислюється? Може, сумський міський голова скаже, що в управлінні житлово-комунального господарства? І знову не вгадає. Тому що жоден з працівників управління, так само як і сумський міський голова не знають достеменно, чим володіє Сумська міська рада.
Між тим, сумські міські посадовці (і сумський міський голова у першу чергу) не втомлюються хвалити себе за досягнуті «успіхи». Особливо заповзятливо це роблять, приміром, напередодні опалювального сезону. Мовляв, як би нам не було важко, як би нам не вистачало фінансів, але ми не дамо сумчанам замерзнути! Після таких запевнень сумчанам залишається хіба що навколішки впасти перед посадовцями на знак подяки: хай вже й так, аби якось перезимувати. Як колись казали: «Лишь бы не было войны».
Але на цьому місці ми змушені розчарувати земляків: нинішній сумський міський голова Г. Мінаєв, інші посадовці сумської міської влади не тільки не переймаються захистом своїх жителів, але й допомагають паразитичним бізнес-структурам спустошувати сімейні бюджети жителів сумської територіальної громади. І якраз цим своїм «амплуа» Г. Мінаєв аж ніяк не відрізняється від своїх попередників у цьому кріслі.
«ТЕХНОВА» І ТЕЛЕКІНЕЗ
Так ось, для забезпечення роботи Сумської ТЕЦ, потрібне, як неважко здогадатися, фінансування. А грошей же у міській казні завжди «катастрофічно не вистачає». Що робити? Продати ТЕЦ «ефективному власнику»? Але закон забороняє приватизувати об’єкти комунальної інфраструктури. Тоді на виручку тіньовим господарникам (якими були всі сумські міські голови, включаючи нинішнього), приходить ідея здати власність Сумської міської ради (якою є, нагадаємо, і Сумська ТЕЦ) в оренду.
…Така ідея спала на думку 2005 року і виконуючому на той час обов’язки сумського міського голови С. Клочку. Але ідея осягнула його не просто так, а завдяки, мабуть, його телепатичним здібностям: виконуючому обов’язки відкрились думки бізнесмена з Києва, який, виявляється, прагнув принести куди-небудь «щастя» у вигляді взяття в оренду якої-небудь ТЕЦ. Неймовірним зусиллям волі С. Клочку вдалося привернути киянина до Сум. Швидче за все, дався взнаки сеанс телекінезу з боку С. Клочка, і в Сумах з’явився інвестор Сумської ТЕЦ в особі ТОВ «Технова» на чолі з її засновником і одночасно директором-киянином. До речі, нагадаємо, що телекінез це – здатність людини пересувати предмети у просторі без механічного впливу на них. У нашому випадку «телепат» та ще й з «телекінетичними здібностями» це – в.о. сумського міського голови, а «предмет» це – ТОВ «Технова».
АРГУМЕНТ, ВІН І В АФРИЦІ ...
Отже, внаслідок входження у психоделічний транс із виходом на телекінетичний сеанс у Сумах 2005 року С. Клочку за допомогою соратників вдалося вирвати Сумську ТЕЦ з-під впливу бізнес-структур Омельченка-Щербаня і вмоститися на їхнє місце. Цей процес відбувся в рамках шоу-програми під назвою «Ми знайшли інвестора!».
І справді, аргумент представників міської влади здавався тоді для публіки переконливим, адже «Технова» принесла із собою 5 мільйонів гривень. А що одержала взамін? Попросту говорячи – безроздільну експлуатацію Сумської ТЕЦ через одержання від сумської влади права на оренду цього підприємства. Однак, для фактичної віддачі ТЕЦ в руки «Технови» потрібна була симпатична «вивіска». Нею стала так звана гарантія контролю з боку міської влади над діяльністю «Технови». Досягалася вона на папері через заснування ТОВ «Сумитеплоенерго», засновником якого крім «Технови» виступила Сумська міськрада з дивовижно миролюбним розподілом частки у статутному фонді «Сумитеплоенерго» – 40 на 60 відсотків при Клочку, і вже – 50 на 50 при Мінаєву. Однією з головних умов реєстрації підприємства «Сумитеплоенерго» було внесення однакової грошової частки у його статутний фонд. «Технова» внесла 5 млн. гривень, а у міськради де такі гроші? Її керівництво і без того «героїчно» вчинило, завівши у місто «Технову» з її п’ятьма мільйонами. Але ж як бути із законом? Врешті зійшлись на тому, що місто внесе 3 млн. гривень, але трохи згодом. А ще згодом постановили на цю суму внести… комунальне майно.
Втім, яке саме майно і на якій підставі його віддавати, так і залишилось незрозумілим, тому нічого у статутний фонд не внесли. Але це не завадило міськраді зареєструвати ТОВ «Сумитеплоенерго» і підписати з ним договір оренди на Сумську ТЕЦ. Але, як, напевно, читачі вже зрозуміли, фактичним не тільки орендарем, але й безвідповідальним та безконтрольним «хазяїном» Сумської ТЕЦ стала «Технова». Відтоді керівництву «Технови» стали «по барабану» всі сумчани разом узяті. Ось, приміром, юридичний бік цього «пофігізму». Через те що формальний орендар ТЕЦ – ТОВ «Сумитеплоенерго» – виконує рішення своїх так званих засновників – «Технови» і Сумської міської ради – вони можуть на своїх зборах засновників винести будь-яке рішення. Ну, скажімо, рішення про реконструкцію тепломереж і, відповідно, фінансування робіт. Хоча, звичайно, такого смішно чекати, але – припустимо. Так ось, рішення всеодно не буде прийнято, бо представники «Технови» просто не прийдуть на збори у потрібній для прийняття рішень кількості. Ось вам і формування статутного фонду 50 на 50 відсотків! Міська громада за допомоги міської влади у черговий раз «пролетіла».
Тепер згадаймо про аргумент «Технови», який озвучував сумчанам в.о. сумського міського голови пріснопам’ятного 2005 року. Мовляв, «Технова» це – серйозний інвестор, несе інвестиції, інновації, модернізації…
Аж ось недавно красується на одному з міських телеканалів орендар Сумської ТЕЦ, він же – засновник «Технови», він же – директор «Сумитеплоенерго». І з доволі пихатим виразом обличчя завляє, що ТЕЦ працює без прибутків, мало не зі збитками. Який божевільний цьому повірить? Мало й віриться, що «Технова» ще не «відбила» п’ять мільйонів гривень, витрачених за право дорватись до енергогенеруючого підприємства, яке є апріорі прибутковим. Але «Технова» продовжує орендувати ТЕЦ. Який же тоді інтерес це робити, не одержуючи прибутків? Значить, все таки, прибутки є. Але за «ТЕХНОВАторською» бухгалтерією їх нема. Виходить, що одержані вони не «в білу», а під сукном.
Чи не є дивним, що нинішнього сумського міського голову, який заповзято критикував своїх попередників на цій посаді у виборчий період, аж ніяк не цікавлять метаморфози з прибутками чи неприбутками Сумської ТЕЦ?
Взагалі, Г. Мінаєв хоч бачив баланс Сумської ТЕЦ за 2005-2007 роки; він цікавився фінансовими результатами підприємства? Не цікавився, він не знає цих результатів. А коли не знає, то, може, кому доручив дізнатись? Такого теж немає. Значить, доручення від сумського міського голови «господарювати» на ТЕЦ і «контролювати» сам себе одержав засновник «Технови» і директор ТОВ «Сумитеплоенерго» в одній і тій самій особі.
Отже, чому київська структура «Технова», «стратегічний інвестор» Сумської ТЕЦ не став насправді таким, а виявився черговим банальним паразитом на тілі сумської міської економіки, міського господарства? Мабуть, тому що у «Технови» для цього є й інші аргументи. Вони, як правило, заносяться у кабінети сумського міського начальства. Ці самі аргументи з багатьма нулями дозволяють також нинішньому безроздільному хазяїну Сумської ТЕЦ ще й бути незадоволеним тим, що «недостатньо» з сумської міської казни виділяється коштів на потреби ТЕЦ, мало також на це і субвенцій з Києва. Тому знову може зайти мова про підвищення тарифів…
«ТЕХНОВА»ТОРСЬКІ ІННОВАЦІЇ
У чому не можна відмовити «Технові», так це – в умінні розширювати сфери своєї діяльності. Цей «інвестор» не лише має хист вимагати собі бюджетні гроші, але й з успіхом, мабуть, опанував функцію «транспортного посередника». Відтак «транспортні послуги» здійснюються, напевне, між розрахунковим рахунком Сумської ТЕЦ і кабінетами міських високопосадовців. По цьому транспортному коридору відбувається доволі жвавий рух так званих аргументів. В напрямку кабінетів. Так було до Омельченка, так – після, так є і зараз.
Ось чому, шановні сумчани, жодних субвенцій, жодних підвищень тарифів ніколи не буде вистачати на нормальні, капітальні (не авральні чи косметичні) ремонти, на модернізації виробництва з такими міськими депутатами, з такими міськими головами.
До речі, сумського міського голову ще б хотілося запитати, чи він знає за якими тарифами «Технова» платить Міськводоканалу за воду, яку потім нагріває для споживачів, і чи взагалі – платить? Схоже, що водичка для «Технови», тобто, для Сумської ТЕЦ – дармова. Інакше б в аргументах, що транспортуються в кабінети, нулів би поменшало рівно на суму холодної води…
Сподіваємось, ми не надто занурились в «кухню» теплозабезпечення, аби не заплутувати читачів. Ми просто окреслили теперішню схему діяльності липових інвесторів вкупі з такими ж самими липовими представниками інтересів сумчан у сумській міській владі. Так є тепер.
А ЯК МАЄ БУТИ?
Має бути справедливо для жителів міста. Цю справедливість цілком можливо здобути.
Потрібно тільки через відповідне розслідування довести вину осіб, причетних до корупційних оборудок і відповідно їх покарати. Це – для початку.
Далі потрібно вигнати з Сум «Технову».
Потім потрібно оголосити конкурс, який би передбачав інвестування в Сумську ТЕЦ на рівні не менше 50 млн. гривень з умовою її технічної модернізації та запровадження енергозберігаючих технологій. Віддавати об’єкти комунальної чи державної власності в оренду взагалі не можна. Це – злочин. Тому що орендар на таких об’єктах завжди поводить себе як експлуататор у найгіршому смислі цього слова; його не цікавить ні вкладення грошей у підприємство, ні у його трудовий колектив.
Якщо ж не знайдеться справжнього інвестора, то міськраді потрібно самостійно взятися за господарювання на Сумській ТЕЦ. Гроші на це у міському бюджеті неодмінно знайдуться: і п’ять, і десять мільйонів. Просто треба перейнятися проблемами міста і його жителів, а не проблемами зняття тіньової «пінки».
Якщо у когось виникли сумніви щодо реальності звільнення Сум від «Технови», і що юридично цього «інвестора» з Сум не вигнати, то якраз це зробити надзвичайно легко.
Для цього знову ж таки потрібно перейнятися інтересами міста.
По-перше, проводиться перевірка реєстрації ТОВ «Сумитеплоенерго». Поряд з «Техновою» у статутний фонд цього підприємства мала б внести кошти (проте, було обіцяно майно) і Сумська міськрада. Однак не внесла. Тому проведена у 2005 році реєстрація зазначеного підприємства, як орендаря Сумської ТЕЦ, є НЕЗАКОННОЮ. Відтак, реєстрація скасовується.
По-друге, на підставі скасування реєстрації, скасовується і договір оренди (відповідно мають бути покарані винні у незаконній реєстрації). Тому юридичним наслідком для «Технови» є ніщо інше як прощання з Сумами. Назавжди.
Наостанок – застереження. Небажаним для сумчан варіантом зникнення «Технови» з міста буде той, коли її засновникам, «поорендувавши» Сумську ТЕЦ до виснаження, перестане бути цікава дохідна частина. Якщо ж доходи не зменшаться, то ніхто ТЕЦ самовільно не покине, якщо на цьому не наполяже сумська влада.
Отже, застереження просте: обрати собі депутатів та міського голову – справа одна; але контролювати обраних – зовсім інша.
Тут треба в собі поважати громадянина. Чого всім землякам і бажаємо.
http://gukr.com/article1564.html
Олександр САХНО
Юрій МАЦЬКО
Енергогенеруючих підприємтсв у Сумах – кілька. Це – і Сумська ТЕЦ, і ТЕЦ заводу ім. Фрунзе, і решта котелень. Вони забезпечують місто гарячою водою в кранах, у батареях опалення, а також виробляють й електрику. Крім самих підприємств існує розгалужена мережа тепломагістралей через які теплоенергія, гаряча вода дістається до наших осель. Все ясно і просто.
«ЛИШЬ БЫ НЕ БЫЛО ВОЙНЫ»
Однак, давайте поставимо собі декілька справді простих запитань, без відповідей на які сумчани й далі залишатимуться сліпими кошенятами і фінансовими донорами чужих тугих гаманців. Отже, питається: якщо є енергогенеруючі підприємства, мережа комунікацій, земля, в якій прокладені ці комунікації, і на якій стоять ці підприємства, то кому це все належить? Кому належить, приміром, Сумська ТЕЦ? (ТЕЦ заводу ім. Фрунзе сьогодні до уваги не беремо: це окрема «пісня»).
Цікаво було б почути на це запитання відповідь сумського міського голови Г. Мінаєва. Можливо, він, в пориві любові до сумчан, сказав би, що Сумська ТЕЦ належить сумській міській громаді. Ну, така відповідь «покатить» для виступу на мітингу чи з екрана телевізора: ефектна і сльозу пробиває. Але – юридично неправильна. Може, скаже, що міській владі належить? Розпливчасто і знову – неправильно.
Тим часом (нагадаємо і депутатам, і міському голові), і Сумська ТЕЦ, і решта вище переліченого, належить Сумській міській раді, яка є представницьким органом влади (представляє ця влада жителів Сум).
Отже якщо з власністю з’ясували, то постає інше логічне запитання: а де і як ця власність обчислюється? Може, сумський міський голова скаже, що в управлінні житлово-комунального господарства? І знову не вгадає. Тому що жоден з працівників управління, так само як і сумський міський голова не знають достеменно, чим володіє Сумська міська рада.
Між тим, сумські міські посадовці (і сумський міський голова у першу чергу) не втомлюються хвалити себе за досягнуті «успіхи». Особливо заповзятливо це роблять, приміром, напередодні опалювального сезону. Мовляв, як би нам не було важко, як би нам не вистачало фінансів, але ми не дамо сумчанам замерзнути! Після таких запевнень сумчанам залишається хіба що навколішки впасти перед посадовцями на знак подяки: хай вже й так, аби якось перезимувати. Як колись казали: «Лишь бы не было войны».
Але на цьому місці ми змушені розчарувати земляків: нинішній сумський міський голова Г. Мінаєв, інші посадовці сумської міської влади не тільки не переймаються захистом своїх жителів, але й допомагають паразитичним бізнес-структурам спустошувати сімейні бюджети жителів сумської територіальної громади. І якраз цим своїм «амплуа» Г. Мінаєв аж ніяк не відрізняється від своїх попередників у цьому кріслі.
«ТЕХНОВА» І ТЕЛЕКІНЕЗ
Так ось, для забезпечення роботи Сумської ТЕЦ, потрібне, як неважко здогадатися, фінансування. А грошей же у міській казні завжди «катастрофічно не вистачає». Що робити? Продати ТЕЦ «ефективному власнику»? Але закон забороняє приватизувати об’єкти комунальної інфраструктури. Тоді на виручку тіньовим господарникам (якими були всі сумські міські голови, включаючи нинішнього), приходить ідея здати власність Сумської міської ради (якою є, нагадаємо, і Сумська ТЕЦ) в оренду.
…Така ідея спала на думку 2005 року і виконуючому на той час обов’язки сумського міського голови С. Клочку. Але ідея осягнула його не просто так, а завдяки, мабуть, його телепатичним здібностям: виконуючому обов’язки відкрились думки бізнесмена з Києва, який, виявляється, прагнув принести куди-небудь «щастя» у вигляді взяття в оренду якої-небудь ТЕЦ. Неймовірним зусиллям волі С. Клочку вдалося привернути киянина до Сум. Швидче за все, дався взнаки сеанс телекінезу з боку С. Клочка, і в Сумах з’явився інвестор Сумської ТЕЦ в особі ТОВ «Технова» на чолі з її засновником і одночасно директором-киянином. До речі, нагадаємо, що телекінез це – здатність людини пересувати предмети у просторі без механічного впливу на них. У нашому випадку «телепат» та ще й з «телекінетичними здібностями» це – в.о. сумського міського голови, а «предмет» це – ТОВ «Технова».
АРГУМЕНТ, ВІН І В АФРИЦІ ...
Отже, внаслідок входження у психоделічний транс із виходом на телекінетичний сеанс у Сумах 2005 року С. Клочку за допомогою соратників вдалося вирвати Сумську ТЕЦ з-під впливу бізнес-структур Омельченка-Щербаня і вмоститися на їхнє місце. Цей процес відбувся в рамках шоу-програми під назвою «Ми знайшли інвестора!».
І справді, аргумент представників міської влади здавався тоді для публіки переконливим, адже «Технова» принесла із собою 5 мільйонів гривень. А що одержала взамін? Попросту говорячи – безроздільну експлуатацію Сумської ТЕЦ через одержання від сумської влади права на оренду цього підприємства. Однак, для фактичної віддачі ТЕЦ в руки «Технови» потрібна була симпатична «вивіска». Нею стала так звана гарантія контролю з боку міської влади над діяльністю «Технови». Досягалася вона на папері через заснування ТОВ «Сумитеплоенерго», засновником якого крім «Технови» виступила Сумська міськрада з дивовижно миролюбним розподілом частки у статутному фонді «Сумитеплоенерго» – 40 на 60 відсотків при Клочку, і вже – 50 на 50 при Мінаєву. Однією з головних умов реєстрації підприємства «Сумитеплоенерго» було внесення однакової грошової частки у його статутний фонд. «Технова» внесла 5 млн. гривень, а у міськради де такі гроші? Її керівництво і без того «героїчно» вчинило, завівши у місто «Технову» з її п’ятьма мільйонами. Але ж як бути із законом? Врешті зійшлись на тому, що місто внесе 3 млн. гривень, але трохи згодом. А ще згодом постановили на цю суму внести… комунальне майно.
Втім, яке саме майно і на якій підставі його віддавати, так і залишилось незрозумілим, тому нічого у статутний фонд не внесли. Але це не завадило міськраді зареєструвати ТОВ «Сумитеплоенерго» і підписати з ним договір оренди на Сумську ТЕЦ. Але, як, напевно, читачі вже зрозуміли, фактичним не тільки орендарем, але й безвідповідальним та безконтрольним «хазяїном» Сумської ТЕЦ стала «Технова». Відтоді керівництву «Технови» стали «по барабану» всі сумчани разом узяті. Ось, приміром, юридичний бік цього «пофігізму». Через те що формальний орендар ТЕЦ – ТОВ «Сумитеплоенерго» – виконує рішення своїх так званих засновників – «Технови» і Сумської міської ради – вони можуть на своїх зборах засновників винести будь-яке рішення. Ну, скажімо, рішення про реконструкцію тепломереж і, відповідно, фінансування робіт. Хоча, звичайно, такого смішно чекати, але – припустимо. Так ось, рішення всеодно не буде прийнято, бо представники «Технови» просто не прийдуть на збори у потрібній для прийняття рішень кількості. Ось вам і формування статутного фонду 50 на 50 відсотків! Міська громада за допомоги міської влади у черговий раз «пролетіла».
Тепер згадаймо про аргумент «Технови», який озвучував сумчанам в.о. сумського міського голови пріснопам’ятного 2005 року. Мовляв, «Технова» це – серйозний інвестор, несе інвестиції, інновації, модернізації…
Аж ось недавно красується на одному з міських телеканалів орендар Сумської ТЕЦ, він же – засновник «Технови», він же – директор «Сумитеплоенерго». І з доволі пихатим виразом обличчя завляє, що ТЕЦ працює без прибутків, мало не зі збитками. Який божевільний цьому повірить? Мало й віриться, що «Технова» ще не «відбила» п’ять мільйонів гривень, витрачених за право дорватись до енергогенеруючого підприємства, яке є апріорі прибутковим. Але «Технова» продовжує орендувати ТЕЦ. Який же тоді інтерес це робити, не одержуючи прибутків? Значить, все таки, прибутки є. Але за «ТЕХНОВАторською» бухгалтерією їх нема. Виходить, що одержані вони не «в білу», а під сукном.
Чи не є дивним, що нинішнього сумського міського голову, який заповзято критикував своїх попередників на цій посаді у виборчий період, аж ніяк не цікавлять метаморфози з прибутками чи неприбутками Сумської ТЕЦ?
Взагалі, Г. Мінаєв хоч бачив баланс Сумської ТЕЦ за 2005-2007 роки; він цікавився фінансовими результатами підприємства? Не цікавився, він не знає цих результатів. А коли не знає, то, може, кому доручив дізнатись? Такого теж немає. Значить, доручення від сумського міського голови «господарювати» на ТЕЦ і «контролювати» сам себе одержав засновник «Технови» і директор ТОВ «Сумитеплоенерго» в одній і тій самій особі.
Отже, чому київська структура «Технова», «стратегічний інвестор» Сумської ТЕЦ не став насправді таким, а виявився черговим банальним паразитом на тілі сумської міської економіки, міського господарства? Мабуть, тому що у «Технови» для цього є й інші аргументи. Вони, як правило, заносяться у кабінети сумського міського начальства. Ці самі аргументи з багатьма нулями дозволяють також нинішньому безроздільному хазяїну Сумської ТЕЦ ще й бути незадоволеним тим, що «недостатньо» з сумської міської казни виділяється коштів на потреби ТЕЦ, мало також на це і субвенцій з Києва. Тому знову може зайти мова про підвищення тарифів…
«ТЕХНОВА»ТОРСЬКІ ІННОВАЦІЇ
У чому не можна відмовити «Технові», так це – в умінні розширювати сфери своєї діяльності. Цей «інвестор» не лише має хист вимагати собі бюджетні гроші, але й з успіхом, мабуть, опанував функцію «транспортного посередника». Відтак «транспортні послуги» здійснюються, напевне, між розрахунковим рахунком Сумської ТЕЦ і кабінетами міських високопосадовців. По цьому транспортному коридору відбувається доволі жвавий рух так званих аргументів. В напрямку кабінетів. Так було до Омельченка, так – після, так є і зараз.
Ось чому, шановні сумчани, жодних субвенцій, жодних підвищень тарифів ніколи не буде вистачати на нормальні, капітальні (не авральні чи косметичні) ремонти, на модернізації виробництва з такими міськими депутатами, з такими міськими головами.
До речі, сумського міського голову ще б хотілося запитати, чи він знає за якими тарифами «Технова» платить Міськводоканалу за воду, яку потім нагріває для споживачів, і чи взагалі – платить? Схоже, що водичка для «Технови», тобто, для Сумської ТЕЦ – дармова. Інакше б в аргументах, що транспортуються в кабінети, нулів би поменшало рівно на суму холодної води…
Сподіваємось, ми не надто занурились в «кухню» теплозабезпечення, аби не заплутувати читачів. Ми просто окреслили теперішню схему діяльності липових інвесторів вкупі з такими ж самими липовими представниками інтересів сумчан у сумській міській владі. Так є тепер.
А ЯК МАЄ БУТИ?
Має бути справедливо для жителів міста. Цю справедливість цілком можливо здобути.
Потрібно тільки через відповідне розслідування довести вину осіб, причетних до корупційних оборудок і відповідно їх покарати. Це – для початку.
Далі потрібно вигнати з Сум «Технову».
Потім потрібно оголосити конкурс, який би передбачав інвестування в Сумську ТЕЦ на рівні не менше 50 млн. гривень з умовою її технічної модернізації та запровадження енергозберігаючих технологій. Віддавати об’єкти комунальної чи державної власності в оренду взагалі не можна. Це – злочин. Тому що орендар на таких об’єктах завжди поводить себе як експлуататор у найгіршому смислі цього слова; його не цікавить ні вкладення грошей у підприємство, ні у його трудовий колектив.
Якщо ж не знайдеться справжнього інвестора, то міськраді потрібно самостійно взятися за господарювання на Сумській ТЕЦ. Гроші на це у міському бюджеті неодмінно знайдуться: і п’ять, і десять мільйонів. Просто треба перейнятися проблемами міста і його жителів, а не проблемами зняття тіньової «пінки».
Якщо у когось виникли сумніви щодо реальності звільнення Сум від «Технови», і що юридично цього «інвестора» з Сум не вигнати, то якраз це зробити надзвичайно легко.
Для цього знову ж таки потрібно перейнятися інтересами міста.
По-перше, проводиться перевірка реєстрації ТОВ «Сумитеплоенерго». Поряд з «Техновою» у статутний фонд цього підприємства мала б внести кошти (проте, було обіцяно майно) і Сумська міськрада. Однак не внесла. Тому проведена у 2005 році реєстрація зазначеного підприємства, як орендаря Сумської ТЕЦ, є НЕЗАКОННОЮ. Відтак, реєстрація скасовується.
По-друге, на підставі скасування реєстрації, скасовується і договір оренди (відповідно мають бути покарані винні у незаконній реєстрації). Тому юридичним наслідком для «Технови» є ніщо інше як прощання з Сумами. Назавжди.
Наостанок – застереження. Небажаним для сумчан варіантом зникнення «Технови» з міста буде той, коли її засновникам, «поорендувавши» Сумську ТЕЦ до виснаження, перестане бути цікава дохідна частина. Якщо ж доходи не зменшаться, то ніхто ТЕЦ самовільно не покине, якщо на цьому не наполяже сумська влада.
Отже, застереження просте: обрати собі депутатів та міського голову – справа одна; але контролювати обраних – зовсім інша.
Тут треба в собі поважати громадянина. Чого всім землякам і бажаємо.
http://gukr.com/article1564.html
Відповіді
2007.11.15 | Михайло Свистович
Знову маразматична заказуха проти нормального мера
А якщо вдуматись й уважно прочитати, то вийде, що при Мінаєві частка громади збільшилась до 50%, хоча юридично громада не мала підстав для збільшення своєї частки з 40 до 50%. І те, що Мінаєву шляхом переговорів вдалося збільшити частку громади до 50%, можна порівняти з напівчудом. Також аффтар забувся, що і в менеджменті ТЕЦ, де раніше не було нікого від міста, тепер друга людина на підприємстві призначається радою.Звичайно, Суми і досі не мають достатньо важелів до контролю над ТЕЦ, але ж не тому, що Мінаєв не хоче. Там юридично складно щось змінити. І те, чого добився Мінаєв крок за кроком за півтора роки (а це ж ще не кінець його каденції), не досяг жоден його попередник. Вони лише роздавали частку громади і контроль над ТЕЦ. Тобто, Мінаєва фактично критикують за те, що він зробив щось хороше, але недостатньо.
Засилля непрофесійних неадекватів наша головна біда поряд з корупцією, бо ж завдяки їх вою врешті решт до влади приходять популісти, які все роблять значно гірше, ніж ті, кого неадеквати з"їдають.
Сподіваюсь, що Мінаєв вистоїть, і всі мрії більшості сумської міськради про його відставку так і залишаться мріями.