МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Живу ще завдяки УПА

12/26/2007 | Стелла Кренцбах
Майдан публікує спогад дочки західноукраїнського рабина, яка була спочатку в санітарній службі УПА, потім в розвідці УПА, потім знову в санітарній службі та після переходу групи на Захід виїхала в Ізраїль. Просимо стурбованих правописом зайво не турбуватися, до 1939 року в Галичині слова "єврей" в правопису не було, ми залишили правопис авторки, тобто "жид" - без жодних намірів щодо національної образи.

Те, що я сьогодні живу й усю снагу моїх 38-ми літ віддаю вільному Ізраїлю, я завдячую очевидно лише Богові та УПА – Богові за те, що дав мені такі очі, як волошки українських піль, і золотисте волосся розлогих ланів пшениці. Що не нарисував на моєму обличчі відвічного тавра Ізраїля, і я росла, не уподібнюючись до моїх прапрадідів, Рахілі чи Ревеки, а, навпаки, нічим не різнилася від Марусі, Орисі, чи Олі, дівчат української землі. Я не раз дивувалася, чому захотілося Єгові створити мене зовсім неподібною до моєї матері, рудоволосої, зеленоокої Сари, ані до батька, чорноволосого із семітським носом та старозаконними пейсами, рабіна міста Б. в Західній Україні. Сьогодні я розумію те. Його Пресвята Воля хотіла, щоб я працювала ще на славу того Ізраїля, за волю якого я молилася ціле життя; тої ще Мойсеевої обітуваної землі, якій належить половина мого серця, бо друга половина залишиться до смерти повна любови до тої землі, на якій я родилася, на якій я зросла.

Родилась я таки в тому містечку Б., що лежить за 75 кілометрів від Львова. Батька мого шанували в містечку не тільки жиди. Була це надзвичайно чесна людина, що життя своє вела згідно з Божими заповідями, що любила своє, але шанувала й чуже. Не дивно було, що батько мій жив у приязних відносинах з місцевим гр.-кат. Деканом, до якого часто заходив на дискусії про Біблію Старого Заповіту. Донька того ж священика, Оля, була моєю найщирішою товаришкою від першої кляси. Після закінчення народньої школи віддав мене батько до місцевої гімназії Рідної Школи, хоча була в місті теж польська державна гімназія. Батько казав, що в українській школі я переноситиму менше приниження. Але він дуже помилився, вживаючи слова „менше”. За вісім років навчання в українській школі я не зазнала жодного приниження. Товаришки уважали мене рівнорядною товаришкою, ставилися до мене, як до українки. В гімназії вивчила я докладно літературну українську мову, пізнала велич духа української літератури. І так з часом я стала ненавидіти ворогів України і любити її приятелів. Дома виховували мене за старозаконним звичаєм. Говорили ми не діалектом, а чистою гебрайською мовою.

Батьки змалку защіплювали в мене любов до Ізраїля, такої ж поневоленої батьківщини, як і Україна. І тоді, коли я вже почала вглиблюватися в нутро своєї душі, я побачила, що моє серце поділене на дві рівні частини. В одній горить любов до Ізраїля, в другій до України. Може комусь видається моє твердження абсурдом, мовляв, велика, могутня любов існує тільки одна. Але коли я аналізую себе ще раз сьогодні, коли вже є виключена якась хиткість, я можу сміло сказати, що обидві любови були і є однаково великі й однаково сильні!

В році 1935 я здала матуру і хотіла записатися у Львові на медичний факультет. Але моє подання відкинули разом з поданням 38-ми українців. Я була одинока жидівка, якої не прийняли. Тоді я записалася на філософію. Цього року виїхали до Палестини мої батьки, до яких я мала приїхати після закінчення студій. В червні 1939 р. закінчила я студії і одержала докторський титул. 28-го вересня мав відплисти до Палестини корабель, на який я мала зарезервований квиток. Але 1-го вересня вибухла війна і я не встигла виїхати зі Львова. Нові господарі — большевики спочатку ставилися до жидів прихильно. Я відразу одержала працю в середній школі, промовчавши, очевидно, моє соціяльне походження.

Але не минуло року, як одного ранку з’явилися в моїй хаті міліціонери і звеліли збирати речі в дорогу. В яку дорогу? — спитала я спокійно, думаючи, що зайшла якась помилка. Я показала їм паспорт, усі потрібні довідки. Але все було даремно. Прийшов наказ вивозити жидів на Сибір та й годі. І тоді я почала збирати всі речі, одягнулася в найліпше вбрання і думала піддатися долі. Перед виходом я попросилась в туалету. Мені дозволено. Там ждав мене рятунок. Я жила в партері, вікно туалети виходило на подвір’я, я вискочила через вікно і перехідною брамою втекла на іншу вулицю.

Ввесь час, аж до відходу большевиків, я переховувалась в моєї товаришки Олі, доньки священика з нашого містечка. Оля працювала в харчовому відділі бухгальтеркою і ледве змогла виживити нас двох. Вона ділилася зі мною останньою шкоринкою хліба, і була наче рідна сестра; вона ніколи не дала мені відчути того страху, який переживала із-за мене, наражуючи своє життя. Але і в неї, як і в мене, не було нікого. Мами не мала змалку. А батька вбили під час війни поляки — т. зв. Леґіон смерти, що складався з кримінальних злочинців і був висланий палити українські села та вбивати свідомих українців.

Коли вступили у Львів німці, я була мабуть одинокою жидівкою, ще раділа їхньому приходові. Я думала, що вони створять Україну, а самі підуть проти большевиків. Але як я болюче розчарувалася! Скоро моя радість перетворилася в жах. Те, що почали робити німці з жидами, а опісля з українцями, було ніщо інше, як тільки продовження большевицької жорстокости.

Жила я далі з Олею, працювала кравчинею в українських домах. Документи мала на прізвище українське, обличчя моє не було підозріле, але нерви мої не видержували. Кожного дня я бачила великі колони жидів, що покірливо йшли на смерть в супроводі декількох поліцаїв. Мене брала лють за ту покірливість. Я затулювала рота, щоб не крикнути їм: „Киньтеся і вбийте тих кількох поліцаїв, вас переважаюча більшість, згинете і так, але як герої, а не як раби!” — Я часто розмовляла про те з Олею, вона казала мені, що жиди не здібні на геройські вчинки. Тоді я погоджувалася з нею.

Ох! Олю, щоб я могла оповісти тобі, як вміють по-геройськи боротися і вмирати сини Ізраїля, але ти напевне сама те бачиш...
Життя у Львові ставало небезпечне і для українців.

Упоравшись з жидами, німці почали арештувати українців. Тюрми заповнилися українською молоддю, інтелігенцією, а згодом і свідомими селянами. Часті розстріли, арешти і вивіз у Німеччину в концтабори були на денному порядку. Але українці не були покірливі, як жиди, за кров вони відплачували кров’ю, за смерть — смертю. Тоді вже доходили до мене вісті про УПА на Волині. З часом рух цей зріс і поширився по всій „звільненій” німцями Україні. Я догадувалася, що Оля теж має зв’язки з УПА, бо одного дня з’явилася в нашій хаті машинка, на якій Оля писала всякого роду пропагандивні речі.

Часом Оля змикала, все в суботу ввечорі і приїжджала в понеділок досвіта, часто заболочена і втомлена. До нас почали заходити незнайомі мені хлопці і дівчата. Вони довго пересиджували в кімнаті Олі, або приходили тільки за ліками, що їх Оля приносила з аптеки, де працювала ляборанткою.

Дверник нашого дому був поляк. Він зауважив, що до нас заходить багато людей, і почав слідкувати за ними. Якось вибалакалася переді мною його жінка, кажучи, що на нас мають сусіди око. Я розказала про те Олі, і тоді візити до нас дещо припинилися.

Але ми були вже підозрілі. Я відчувала, що одного дня нас арештують (можливо була це психоза), нова хвиля нервового страху опанувала мене. Я рішила записатися на працю до Німеччини, мені здавалося, що там безпечніше. Про цей свій плян я розповіла Олі. Вона відраджувала мені їхати, та я настоювала, мотивуючи тим, що мені іншого виходу немає. Тоді вона запропонувала мені вступити в ряди Української Повстанської Армії. Пропозиція Олі видалась мені спасенням і я прийняла її з великою радістю. Вся моя істота була наелектризована ненавистю і жадобою помсти до ворога. А де ж найкраще могла я помститися, як не там? Було це 7-го листопада 1943 р.

— Як ти представила мене, Олю, як українку чи жидівку? — питала я, ідучи полевою доріжкою в сторону сіножатей біля лісу.
— Будь спокійна, вони про тебе все знають і між ними можеш бути тим, чим ти є. Вони не ділять людей на раси, тільки на чесних і нечесних.
Я пішла з полегшею, слова Олі підбадьорили мене. І того дня стала я членом геройської УПА.

До липня 1944 р. Переховувалися ми в лісистих околицях біля Львова. Там перейшла я 6-місячний санітарний курс, який провадило двоє лікарів жидів і один українець. В нашій групі нарахувала я тоді 12 жидів, з цього 8 лікарів.
Коли в липні 1944 р. Большевики знову повернулися на Західню Україну, я дістала наказ піти в містечко Р. І працювати в місцевій міліції. Вісім місяців працювала я, як секретарка начальника міліції. Начальник був жид, комуніст, завзятий партієць. Я удавала перед ним симпатичку комунізму. Вигадуючи різні історії про життя в „ґетто”, я називала большевиків моїми визволителями тощо. Начальник симпатизував мені, навіть робив мені подружні пропозиції. Я удавала закохану, і йому здавалося, що відносини між мною і ним щирі, приязні. Тим часом я була у постійному зв’язку з повстанцями. Я інформувала їх про все важливе, що вдалося мені підхопити в міліції.

Але одного дня на умовленому місці зі зв’язковим мене застукав сам начальник. Він зв’язкового важко поранив і, думаючи, що вбив, залишив на місці, а мене повіз у тюрму! Тимчасом зв’язковий, очунявши, рештками сил доповз до своїх і розказав про арешт.

Я сиділа в місцевій тюрмі, яку зроблено з колишніх касарень. Тюрма була заповнена переважно селянами, і то старшого віку. Вся молодь була в УПА. Протягом п’яти тижнів мене допитували 15 разів. Мене мучили і били. В мене на тілі досі знаки — наглядні свідки тих катувань. Я увесь час мовчала, ні словом не відзивалася і мене почали досліджувати якимсь жахливим апаратом, чи я часом не оніміла. Я не могла видержати болю і крикнула. Моєю одинокою відповіддю на всі допити були зойки і стогін. А все ж таки одного дня відбувся суд і там почула я ніби мої зізнання. Мене присудили на смерть, і цей вирок я прийняла з полегшею. Мене дали у камеру смертників. Нас було 24 в кімнатці, яка з трудом могла помістити 12 осіб. Між засудженими була 70-літня бабуся і 12-літня дівчинка. Останню засудили за те, що пасла корову під лісом, ніби на те, щоб повстанцям доставляти молоко.

Кожній з засуджених приписували обвинувачення, яке було абсурдом. Коли погасили в коридорах світло, жінки рішили всю ніч провести на молитві, щоб гідно зустріти ранком смерть. Стара бабуся зняла з грудей гарний хрестик, на якому блищало срібне знам’я Розп’ятого Христа. Всі по черзі цілували хрест, а тоді почали шептати молитви. Я молилася з усіма, щиро. Вправді релігія моїх батьків учить, що Христос не є Бог, тільки великий пророк, але цієї ночі я переконалася, що Христос — Єдиний Всемогучий Бог. Не знаю, скільки часу пройшло, нам на молитві, як раптом почули ми стріли і метушню на коридорах. Стрілянина змагалася, ми не знали, що сталося, але якась надія вступила в наші серця. За деякий час двері нашої камери відчинилися, а в них стали хлопці, яких я знала з лісу. Тоді містечко Р. Було чотири дні в руках повстанців.

Від дня звільнення з тюрми життя моє тісно пов’язане з життям повстанців. Я переходила з ними з одного місця в друге, коли діставала наказ. Наша група складалась з 70-ти вояків, лікарів, трьох медсестер і ще чотирьох жінок. Літом 1945 р. Перейшли ми в Карпати, де злучились з двома іншими групами. Спочатку в гори большевики не заходили і ми жили деякий час спокійно. Але вже пізньою осінню почалися щораз частіші бої, і тоді наш шпиталь поповнився і праці в ньому було дуже багато.

Одного дня, було це 7-го січня 1946 року, в саме українське Різдво, оточили нас большевики потрійним перстенем. Рятунку не було. Командир дав кожному з нас ручну ґранату, щоб вбили себе в останній хвилині. Бій ішов завзятий, нерівний, ішов і не переставав. Капелян нашого шпиталю, старенький священик-інвалід, три години молився перед дерев’яним хрестом і ввесь час просив: „Поможи їм, Христе, не дай марно погубити наші душі!” Ми молилися усі з ним. І тоді сталося чудо.

На підмогу прийшла з другої сторони Карпат велика група повстанців і, напавши на большевиків ззаду, прорвала перстень. Казав командир тієї групи, що вони нічого не знали про наше положення. Але прийшов до нього молодий юнак з запискою, в якій просилося помочі. Хто був цей юнак, звідкіля він прийшов та хто його послав, ми ніколи не дізналися. З нашої групи він не міг бути, бо ми були оточені. Тоді почали говорити про чудо. Я довго думала над цією подією і врешті прийшла до переконання, що коли Бог творив чуда в часах Старого Заповіту, чому не міг цього зробити в теперішні часи? ...

Вліті 1946 р. нашу групу розбили дощенту. Большевиків було в десять разів більше від наших. Тоді згинула в бою моя подруга Оля. Наш шпиталь був дуже добре захований у гірській великій ущелині і помимо докладних розшуків нас не найшли. Нас врятувалося вісім осіб. Шпитальний лікар, старенький священик, двоє інвалідів без одної руки, двоє без ока, один з виламаною щокою і я.

Три тижні ніхто до нас не навідувався, ми не знали, що діється довкола. Ми були без зв’язку. Це було ознакою, що про нас ніхто не знає. Харчі почали нам кінчатися, хоч я роз-поряджала ними дуже ощадно. Одного дня я зі страхом ствердила, що в нашій коморі залишилося всього пів мішка борошна. Ще тиждень і нам грозила голодова смерть, а зв’язку не було.

Тоді заявив нам наш о. Володимир, що він піде шукати зв’язку. Ми не здержували його, хоч ніхто з нас не вірив, що цей 77-літній, зі штивною ногою старець, дійде до мети. Від його відходу минуло ще два тижні. Бараболя скінчилася і ми вже два дні нічого не їли. Лікар, що був уродженцем Києва, глузував сам зі себе, кажучи, що людина від смерти ніде нє може сховатися. Батьки його вмерли від голоду, а він втік у місто і врятувався, але після 13 років ця смерть прийшла за ним аж сюди.

Але цього ж таки полудня не смерть загостила до нас, а — зв’язковий, який приніс нам харчі, гроші й наказ іти на Захід. Отець Володимир таки добився до якоїсь групи і вислав нам поміч. Зараз наступного ранку ми вибралися в дорогу. Ми пройшли були вже шматок дороги, як я пригадала собі щось і завернулася. Лікар сердився на мене, казав, не поведеться нам у дорозі. Але нам повелося напричуд добре. А те, за чим я вернулася, був дерев’яний хрест, який стільки разів врятував наш шпиталь. Хто зна, чи без цього хреста пройшли б ми були три кордони, вже тоді дуже добре бережені.

1-го жовтня 1946 р. опинилися ми в англійській зоні Австрії. Там я розпрощалася зі своїми товаришами. Як я дісталася до Палестини, це вже не належить до теми моїх споминів. Ще мушу згадати про зустріч з моїм стареньким батьком, який, вислухавши моїх оповідань, запитав тремтячим голосом:
— Чи ти, може, вихристилася?
З цього питання я добре зрозуміла, що мій старозаконний батько легше переніс би вістку про мою смерть, як зміну релігії. А все ж і я часто роздумую над Христовою релігією, і з мого серця я не можу вигнати Христа, але я теж не маю сили бути вбивницею мого батька.

Опинившись у новій батьківщині, я пообіцяла собі поінформувати світ про українців та їхню геройську УПА. Нагода одначе довго не траплялася, я була сірою людиною, а таких світ не радо вислухує. Але тепер, коли стала я працювати в міністерстві й мій підпис відомий не одному дипломатові, я сповнюю свій обов’язок. Закінчуючи ці короткі мої спомини, я звертаюся до свободолюбного світу й остерігаю його, щоб не легковажив собі українського питання, щоб не ставив його на другорядний плян. Бо тільки вільна Українська Держава буде запорукою і доказом справедливого миру в світі.

Відповіді

  • 2007.12.27 | IBAH

    Re: Живу ще завдяки УПА

    Стелла щиро вдячний Вам за чудовий, правдивий урок історії-такого видумати не можна. Спасибі Вам за це.
  • 2007.12.27 | avr

    Re: Живу ще завдяки УПА

    Це містечко називається Белз.*Meine Stattele Belzh* - з єврейської пісні. Місто було столицею Белзького князівства часів Київської Руси. В часи пізнього середньовіччя населення було в основному єврейським, про що свідчить величезний єврейський цвинтар. В сучасних євреїв Ізраїлю до міста великий пієтет. Хоч синагога тут розвалена як і у всіх західноукраїнських містечках, крім Жовкви, євреї щорічно з*їжджаються в місто, як в Умань,для пошанування пам*яті якогось померлого цадика. Навіть за свій кошт побудували культурно-релігійний будинок біля цвинтаря.
    Щодо суті статті. Така рідкісна,чесна і щира інформація! Дай авторці,єврейський Боже, здоров*я!
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2007.12.27 | Abbot

      Re: Живу ще завдяки УПА

      Це був не Белз, а Болехів.
    • 2008.01.06 | ДОСЛІДНИК

      Re: Живу ще завдяки УПА

      Один із авторів пише: "Це містечко називається Белз". Ні, не Белз. Стелла Кренцбах народилася в галицькому містечку Болехові.
  • 2007.12.27 | Abbot

    Спасибо!

  • 2007.12.27 | ОРИШКА

    Вот, нужен клад таких воспоминаний, собранный в одном месте.

    И с другой стороны тоже.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2007.12.27 | Vax

      Нанять дюжину шелкоперов, и будет целый склад таких воспоминаний

      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2007.12.27 | ОРИШКА

        У Вас есть доказательства лживости приведенного? Вот и не ля-ля

        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2007.12.27 | Abbot

          Немножко доп. информации (Wiki)

          История Стеллы Кренцбах рассказана в книге украинского историка Жанны Ковбы «Человечность в бездне ада: Поведение городского населения Восточной Галичины в годы „окончательного решения еврейского вопроса“»[1] со ссылкой на публикацию воспоминаний Кренцбах «Живу благодаря УПА»[2] в львовской газете «Поклик сумління»; известен также французский перевод этой статьи в журнале «L’Est européen», издававшемся Союзом украинцев во Франции[3].

          Однако сами эти воспоминания, по-видимому, написаны значительно раньше: опись крупнейшего собрания документов, связанных с украинским повстанческим движением, — Коллекции Петро Потычного в научной библиотеке Торонтского университета — содержит материал под названием «Стелла Кренцбах. Евреи в УПА», датированный 1957 г. и относящийся к архивам Объединения бывших воинов УПА.

          Точное содержание этого документа, его статус (публикация? рукопись?) и объём неизвестны, но, по-видимому, именно на него уже в 1963 г. ссылаются израильские исследователи из центра Яд Вашем:

          «…Евреи-врачи, которые были там и опубликовали свидетельства, подобно воспоминаниям Стеллы Кренцбах. Некоторые из украинских лидеров (УПА) знали, что эти люди были евреями, но были и другие, которым их еврейское происхождение было вообще безразлично»[4].
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2007.12.27 | avr

            Re: Немножко доп. информации (Wiki)

            Мабуть, все-таки Белз. До Болехова від Львова набагато більше ніж 75 км. Приблизно 120-140 км.
  • 2007.12.27 | keymaster

    Про здоров"я С.Кренцбах писати не варто - загинула у невияснених

    обставинах.

    А місто, в якому її батько був рабином справді Болехів
  • 2007.12.27 | фон Блайх

    Українофоби Візенталя строчать доноси в Раду Європи

    Заявление Центра Симона Визенталя об интервью Юрия Шухевича

    JN


    В письме к Генеральному секретарю Совета Европы Терри Девису, директор отдела международных отношений Центра Симона Визенталя Др. Шимон Самуэлс, пишет о том, что личность "награжденная Президентом Украины Ющенко званием Героя Украины в 2007" показала вчера свою истинную сущность антисемитскими разглагольствованиями".

    Самуэлс отмечает, что "крайне правый активист Юрий Шухевич, заявил в еженедельной газете «Киев 2000», «что гетто было изобретено не Гитлером, а самими жидами», и также повторил печально известную советскую «утку» о том, что «Симон Визенталь был агентом Гестапо».

    В письме также говорится, что "государственными наградами были удостоены и Юрий Шухевич, и его покойный отец. Как союзник нацистской Германии, генерал Роман Шухевич руководил батальоном «Нахтигаль», который в 1941 участвовал в уничтожении тысяч евреев и антифашистов".

    Самуэлс заключает, что "эта государственная награда фактически одобряет преступления ненависти прошлого и настоящего, и, поэтому, является нарушением обязательств Украины, как члена Совета Европы, бороться с расизмом и отрицанием Холокоста».

    Центр обратился к Совету Европы "призвать Президента Ющенко отменить свой Указ о награждении Шухевича «Героем Украины'.

    "Если бы звание Героя Украины не стало таким испорченным, то было бы более приемлемым наградить им самого Визенталя за привлечение к суду военных преступников совершавших преступления на украинской земле", завершает Самуэлс.

    27.12.2007 15-46
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2007.12.27 | Бульба

      Ну, що, Ющенку, допомогли тобі твої червоненки?

    • 2007.12.27 | фон Блайх

      Степан Хмара теж попав

      Вернуть "пятую графу"


      Один из лидеров Украинской народной партии Степан Хмара заявил, что в украинских паспортах должна быть восстановлена графа "национальность". Об этом сообщает пресс-служба УНП. "Возвращение графы "национальность" в украинские паспорта и в свидетельства о рождении - не давление, а поддержка национальных меньшинств", - подчеркнул известный ранее своими антиеврейскими заявлениями Степан Хмара. Политик заявил, что присутствие 80 процентов украинцев среди общего числа населения, является "основанием считать Украину национальным государством украинского народа и, соответственно, признать этот факт в метрических документах

      http://www.merkaz.kiev.ua/ru/news/ukraine/1/4631.html
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2007.12.28 | ОРИШКА

        Упаси Боже! Не нужно национальности, и так дерутся

      • 2007.12.29 | Чучхе

        Цікаво було б почути "антисемітські висловлювання Хмари"

        а щодо того, що багато національнизх меншин постраждали через відміну п"ятої графи - то правда. Хоча якщо в країні демократія - то дійсно така графа не потрібна
    • 2007.12.27 | привид Романа ShaRP'а

      Ну и правильно. Ибо нефиг награждать шуцманов

      Пусть их Гитлер награждает.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2007.12.27 | Гуманіст

        А что с ветеранами юден-полицай и агентами гестапо какВизенталь

    • 2007.12.28 | Ребе

      Центр Візенталя звинуватив Юща у "зраді майдану" :)

      FOR IMMEDIATE RELEASE

      SWC URGES COUNCIL OF EUROPE TO CONDEMN UKRAINIAN FOR RABID ANTISEMITIC OUTRBURST THAT DEFAMED SIMON WIESENTHAL AND VICTIMS OF THE SHOAH

      Paris, 27 December 2007

      Dr Shimon Samuels,the Simon Wiesenthal Centre's Director for International Relations, has protested to Council of Europe Secretary General, Terry Davis over "the bestowal of the laureate of 'The Hero of Ukraine' 2007 prize, the country's highest award, conferred by President Viktor Yuschenko, to extreme-right activist, Yuri Shukhevych. Yuschenko declared in the Kiev weekly '2000' that 'the ghetto was invented not by Hitler but by kikes themselves,' also repeating the notorious Soviet canard that 'Simon Wiesenthal was an agent of the Gestapo.'"

      "The State Prize had honoured both Yuri Shukhevych and the memory of his late father. As an ally of Nazi Germany, General Roman Shukhevych had led the 'Nachtigall Battalion' which, in 1941, massacred thousands of Jews and anti-Nazis."

      Samuels contended that "this State award ceremony had, in effect, endorsed hatemongers of both past and present, and is therefore in violation of Ukraine's obligations, as a member of the Council of Europe, to combat racism and Holocaust denial. It is also a sad betrayal of the platform of the President's Orange Revolution."

      The Centre called on the Council of Europe "to urge President Yuschenko to strip the Shukhevych laureates of the 'Hero of Ukraine' prize and to apologize for the defamation of our mentor, Simon Wiesenthal."

      "Had the Prize not become so tainted, it might have been more appropriately bestowed upon Wiesenthal himself for bringing to justice perpetrators of war crimes on Ukrainian soil - though unfortunately eluding Roman Shukhevych," concluded Samuels.
    • 2008.01.15 | Михайло Свистович

      Re: Українофоби Візенталя строчать доноси в Раду Європи

      фон Блайх пише:
      >
      > "Если бы звание Героя Украины не стало таким испорченным, то было бы более приемлемым наградить им самого Визенталя за привлечение к суду военных преступников совершавших преступления на украинской земле", завершает Самуэлс.

      Коротше, хоче Самуелс для Візенталя звання героя України, але соромиться сказати. То хай йому дадуть. Воно дійсно зіпсоване (тут він має рацію), так що одним героє менше, одним більше, а воні поменшає :) І Самелсу якусь залізячку "За заслуги" хай дадуть. Щоб не воняв.
  • 2007.12.27 | Sean

    в цій гілці кілька персонажів пишуть з одного ай-пі

    бажаючі є вільними сподіватися, що це члени однієї родини. Чи співробітники одного відділу.
  • 2007.12.28 | naukovets

    Falshyvka?

    Zmahue na typovy falshyvku, tomu sho ne mae dzerel tsych spogadiv i nichogo ne vidomo pro tsiu liudynu. A text riasnie natsionalitychnoyu propagandoyu UPA.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2007.12.28 | Abbot

      Як на мене, це дуже легко з'ясувати

      Якщо С.К. справді працювала в МЗС Ізраїлю, і її спогади досі не спростовано "ядвашемівцями" - тоді схоже, що вони правдиві.
    • 2007.12.28 | keymaster

      Re: Falshyvka?

      [Ізраїльське джерело]: Yad Vashem Studies on the European Jewish Catastrophe and Resistance By Yad ṿa-shem, rashut ha-zikaron la-Shoʾah ṿela-gevurah. Published 1963 Yad Vashem

      About jews in UPA. Page 125: “…Jewish physicians who were there, and there are published testimonies such as the memories of Stella Krenzbach. …”

      Книжка, на яку посилається Yad Vashem: Krenzbach, Stella. Jews in the UPA. 1957.

      Видання 1998 французькою:KRENZBACH S. ; JE DOIS LA VIE A L'UPA, L'Est européen (Est eur.) 1998 ISSN 0014-1097 NIST-CNRS, Cote INIST : 24412, 35400007642607.0080

      Є інші джерела, але я навмисно не вказую Мірчука, бо націоналіст-бандерівець, і для вас на джерело не тягне.
      В Україні є двічі видана монографія Жанни Ковби "Людяність у безодні пекла. Поведінка місцевого населення Східної Галичини в роки “остаточного розв’язання єврейського питання”."; у 1998 та 2000 рр. Там також аналізується спогад Кренцбах.

      Взагалі, я думаю, тема ця розроблялась останнім часом мало тому, що не було активної стимуляції. Зараз Москва почала активно стимулювати інтерес до теми УПА і євреї, тому досліджень буде достатньо.

      А взагалі, ми були готові до такого повороту подій, Володя В"ятрович більше року тому видав монографію на цю тему і презентував її на Форумі Видавців - 2006. :) Просто, вчасно слідкувати треба за книжковими новинками :)
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2007.12.28 | naukovets

        Re: Falshyvka?

        Knygy "Krenzbach, Stella. Jews in the UPA. 1957" nemae v katalogach golovnych bibliotek Zachodu i jmovirno ne isnue vzagali. "KRENZBACH S. ; JE DOIS LA VIE A L'UPA, L'Est européen (Est eur.) 1998" mae 11 storinok i ne e knygoyu a peredrukivkoyu.

        Krim Wikipedii i posylan na tsi zh spogady, imia Stely Krenzbach bilsh nide ne zgaduetsia zgidno poshuku v Googli, chocha vona mala doktorsku stupin i bula vidomym dyplomatom. Navit familiya Krenzbach nide ne zustrichaetsia, a naiposhyrenisha zgadka pro Krenzbach/Kranzbach stosuetsia nazvy miscevosti, zamku i goteliu v Nimechynni.

        Yad Vashem mae propagandystski funktsii i ne e nezalezhnoyu naukovoyu organizatsieu. Knygy Ковби i Вятровичa takozh ne vidpovidayut zachidnym naukovym standartam.

        Te scho deyaki evrei buly v UPA mae ne bilshe znachennia pro ich stosunky nizh te scho deyaki kategorii evreiv sluzhuly v Vermachti.
  • 2008.01.15 | Shooter

    Одне офтопне питання:

    чи чув хтось про оприлюднення документів, які підтверджують, що Нахтігаль брав участь в жидівських погромах в Львові?

    Що було громогласно обіцяно одним журналістом з Ізраїлю?


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".